הפלא שבחיות הפרא

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
הפלא שבחיות הפרא
Really Wild Animals
סוגה טבע
מנחים דאדלי מור (ארצות הברית)
אברי גלעד (ישראל)
שחקנים דאדלי מור עריכת הנתון בוויקינתונים
ארץ מקור ארצות הבריתארצות הברית ארצות הברית
מספר עונות 1 עריכת הנתון בוויקינתונים
מספר פרקים 26[1]
הפקה
מפיק אנדרו קארל ווילק
חברת הפקה נשיונל ג'יאוגרפיק
אורך פרק 45 דקות (בקלטות ו-DVD)
30 דקות (שידור)
שידור
רשת שידור סי.בי.אס (1993–1995), ערוץ דיסני (1996–1998), סינדיקציה (ארצות הברית)
החינוכית (ישראל)
תקופת שידור מקורית 24 באוקטובר 19932 במרץ 1998
קישורים חיצוניים
דף התוכנית ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

הפלא שבחיות הפראאנגלית: Really Wild Animals) הייתה סדרת טבע אמריקאית לילדים מבית הנשיונל ג'יאוגרפיק ששודרה בשנים 1993-1998 בערוצים סי.בי.אס עד שנת 1995, וערוץ דיסני עד ל-1998 ולאחר מכן עברה סינדיקציה, בדיבובו של דאדלי מור. לאחר שידורה הסדרה הופצה לקלטות וידאו ולאחר מכן ל-DVD בתוך 3 סטי תקליטורים ובהם 26 פרקים, חלקם מחוברים.

את הסדרה מראה כוכב ארץ מואנש מרחף המציג את חיות הבר על המסך במגוון יבשות ובתי גידול או צורות חיים כשכל תוכנית עוסקת בנושא אחר. הסדרה מלווה בשירי קצרים הקשורים לפרק. שירים אלה נכתבו ובוצעו בידי המוזיקאי אלן אודיי. בכמה מהפרקים הכדור נראה כחול יותר ובאחרים הוא נראה בתכלת.

הסדרה שודרה גם בישראל בחינוכית בדיבובו של אברי גלעד בשנים 1995 עד 1997 ובשירתם של זמרים ובהם מומי לוי, סער בדישי, גני תמיר וגיורא קנת. כמו כן היא הופצה לקלטות וידאו ול-DVD.

הסדרה הייתה מועמדת ל-5 פרסי אמי וזכתה באחד מהם.

תוכניות הסדרה[עריכת קוד מקור | עריכה]

עונה 1 בעונה זו הפרקים עוסקים באתרים גאוגרפים והחיים בהם:

  1. ספארי באפריקה: הפרק מציג את חיות הבר של אפריקה ברחבי הסוואנות ביניהם אריות, זברות, פילים, שימפנזות לצד החוקרת ג'יין גודול וסוריקטות במדבר קלהרי.
  2. אוסטרליה, פלאי הארץ שמתחת: הפרק מציג את חיות הבר המוזרות של היבשת הדרומית ביותר (לאחר אנטארקטיקה): קנגורים, קואלות, האמו הענק, הברווזן המשונה, קיפודן הנמלים וכלבי הדינגו הטורפים.
  3. צלילה במים עמוקים: הפרק מציג את חיי האוקיינוסים והימים: דולפינים, סוסוני ים, פינגווינים, לווייתנים גדולים, יצורים רבים בשונית המחסום הגדולה, כרישים, דיונונים ותמנונים.
  4. יער גשם שכולו טרופי: הפרק מציג את בעלי החיים הרבים שחיים ביערות העד של אמריקה המרכזית ואמריקה הדרומית ביניהם: היגואר, הקואטי, הטפיר, שאגנים, עיטי הרפיה חזקים, עצלנים, נמלים גוזרות עלים ואפילו דגים ודולפיני נהרות החיים ביער הגשום.
  5. צפון אמריקה המדהימה: הפרק מציג את החיים ברחבי אמריקה הצפונית ביניהם: סנאי קרקע שנלחמים בעכסנים, ביצת אליגטורים, נקרים המקננים בסגווארו במדבר סונורה הצחיח, דביבונים, זאבים ארקטים, דובי קוטב ומשפחת בונים.
  6. הרפתקאות באסיה: הפרק מציג את חיות הבר הפראיות של יבשת אסיה ביניהם: עיטם לבן חזה צד נחשי ים, טיגריסים, להקה של כלבי דול מצוי, עדר של פילים, קופי אורנגאוטן ומקוק יפני, פנדה ענקית, ראם לבן במדבר ויעלים נלחמים.
  7. מקוטב אל קוטב: הפרק מציג את חיי הבר בקוטב הצפוני והדרומי ביניהם: דוב קוטב עם גורים, ניבתנים, שחפית הקוטב, פינגווינים שונים, דובי ים, איילי צפון ולווייתני אורקה טורפים.

עונה 2 בעונה זו נראים 2 פרקים מקובצים בפרק גדול. הפרקים עוסקים בנושאים שונים. כמו כן הרקע בעונה זו הופך לשחור במקום לכחול עם עננים לבנים:

  1. ידידינו הכלבים: הפרק חוקר את ראשיתו של הכלב המוכר ומציג מגוון של מינים בני משפחת הכלביים ביניהם: זאבים וקויוט בצפון אמריקה, זאבים טלואים ושועלים אוזננים באפריקה וכלבי רועים בניו זילנד.
  2. חתולים מגניבים: הפרק מציג את בני משפחת החתוליים החיים בטבע ביניהם: אריות, נמרים וברדלסים וקרקלים באפריקה, טיגריסים בהודו, פומות ושונרים בצפון אמריקה ויגוארים, אוצלוטים וחתולי מרגיי בדרום אמריקה.
  3. דינוזאורים חיים: הפרק מציג שחזור של דינוזאורים שונים כמו: טירנוזאורוס, טריצרטופס, הדרוזאורוס, סתרותיומימוס ודרומזאורוס, את המחקר סביבם ואת קרוביהם החיים ביניהם: דרקוני קומודו, אליגטור, נחשים ועופות כמו יענים וקזוארים. הפרק מלווה בהסבריו של ד"ר רוברט בקר ובתמונות מהסרט דינוזאור!.
  4. יצורים מצמררים: הפרק מציג יצורים שונים המעוררים פחד וגועל אך יש להם תפקידים חשובים בטבע ביניהם: ערפדים, עכבישים, זבובים, חיפושיות זבל ונשרים.
  5. לכייף עם הקופים: הפרק מציג מינים מסדרת הפרימטים הקרובה אלינו וחי המשפחה שלהם ביניהם: גלגויים, בבונים, למורים, גיבונים, אורנגאוטן וגורילות.
  6. לכייף עם משפחות אחרות: הפרק מציג משפחות של בעלי חיים בהם צורות משפחתיות שונות מהמוכר לנו ביניהם: פילים אפריקנים, צפרדע שור אפריקנית, צבי ים, נקבת תמנון פסיפי ענק וזוג אלבטרוסים.
  7. ספארי בחוות החיות: הפרק מציג את החיות המבויתות החיים בחווה וקרוביהם בטבע ביניהם: כבשים וכבשי דאל, תרנגולי הודו ותרנגול ההודו הפראי, חזירים וחזירי יבלות וסוסים וזברות.
  8. מצילי החיות: הפרק מציג מיני בעלי חיים בסכנת הכחדה ואנשים השומרים על הסביבה ביניהם: פנדה ענקית, קרנפים בקניה, אנשים שעוזרים לקואלות באוסטרליה ופארק שימור בצרפת.
  9. בנאים מלידה: הפרק מציג חיות הבונים מבנים מיוחדים בשיטות שונות ביניהם: תלי טרמיטים ענקיים, סכרים של בונים, רשתות עכבישים, מחילה של חולדים ומבנים שאנשים בנו למען קינון שלכים.
  10. מסעות מדהימים: הפרק מציג בעלי חיים הנודדים מרחקים עצומים ביניהם: עדר של גנואים המתבגרים במהלך הנדידה, ברבורי טונדרה, דגי אלתית, אנטילוקפרות ופילים.
  11. כלי נשק סודיים: הפרק מציג שיטות ציד והתגוננות מטורפים מדהימות של בעלי חיים ביניהם: חרדון צווארון עצבני, דג נפוחית, טרפידים, מפציצנית מרעישה, צפרדעים רעילות, נחשים ואלמנות שחורות.
  12. קסם האיים: הפרק מציג חיות שונות שהתבססו על איים ביניהם: למורים וזיקיות במדגסקר, שדים טסמנים באי טסמניה, איגואנות ים באיי גלאפגוס, פינגווינים מצוייצים וחסונים באיי סנארס ואנפות המקננות באי מלאכותי בעיר ניו יורק.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ 7 פרקים מהעונה הראשונה אוחדו לפרקים גדולים יותר