הפצצת ההלוויה בצנעא

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
הפצצת ההלוויה בצנעא
סוג פיגוע תופת עריכת הנתון בוויקינתונים
מקום צנעא עריכת הנתון בוויקינתונים
תאריך 8 באוקטובר 2016 עריכת הנתון בוויקינתונים
אבדות 82 עריכת הנתון בוויקינתונים
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית
מראה העיר צנעא, 2015

הפצצת ההלוויה בצנעא התרחשה ב-8 באוקטובר 2016, במהלך מלחמת האזרחים בתימן. מטוסים תקפו מבנה בצנעא בירת תימן, שבו התקיים טקס אשכבה אזרחי. עקב הפגיעה בבניין נהרגו כ-150 אנשים ולמעלה מ-500 נפצעו. היה זה האירוע הבודד הקטלני ביותר עד אותו מועד במלחמה.

האסון התרחש בשעות אחר הצהריים, במהלך טקס אשכבה רב משתתפים שנערך באולם אל-קוברה בעיר, לאביו של שר הפנים התימני לשעבר, ג'לאל אל-ראווישאן. ההתקפה בוצעה על ידי מטוסי קרב שפעלו במסגרת הקואליציה של מדינות ערב בהובלת ערב הסעודית, שהתערבה במלחמת האזרחים. שתי התקפות אוויר הונחתו על הבניין בהפרש של שבע או שמונה דקות זו מזו. טיל או פצצה פגעו ישירות בבניין וטיל או פצצה אחרים נחתו בקרבתו. מספר ההרוגים באירוע לפי דיווחים שונים נע בין 143 ל-155. מספר הפצועים היה 525 ויותר. במקום נראו מחזות זוועה.

בין ההרוגים היה גם מושל צנעא, עבד אל קאדר הילאל.[1][2] השר לשעבר, שאביו נפטר, הוא מתומכי המורדים החות'ים, ובהלוויה נכחו כנראה רבים מאנשיהם.

ערב הסעודית הכחישה בתחילה את אחריות הקואליציה להתקפה, ולאחר מכן חזרה בה וטענה שהיא נערכה עקב מידע מוטעה, שקיבלה מגורם אחר על הימצאותם של חמושים באתר שבו נערכה ההלוויה. צוות שהוקם על ידי הקואליציה הערבית לחקירת האסון חזר על טענה זו. במכתב ששיגרה ערב הסעודית למועצת הביטחון של האו"ם היא הביעה צער על ההתקפה, והודיעה שתפרסם את תוצאות החקירה, שתיערך אודות האירוע.

למחרת ההתקפה נערכה בעיר הפגנת מחאה על ההתקפה והזדהות עם קרבנותיה בהשתתפות אלפי תושבים.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ "Saudis probe 'heinous' airstrike that kills 140 mourners in Yemen". Sky News. 9 באוקטובר 2016. {{cite web}}: (עזרה)
  2. ^ "Top military brass among those killed in Yemen funeral strike". Middle East Eye. 12 באוקטובר 2016. {{cite web}}: (עזרה)