פרובינציית קרוליינה הדרומית

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
פרובינציית קרוליינה הדרומית
Province of South Carolina
דגל
ממשל
משטר מונרכיה חוקתית
לורד ויליאם קמפבל עריכת הנתון בוויקינתונים
שפה נפוצה אנגלית
עיר בירה צ'ארלסטון
גאוגרפיה
יבשת אמריקה
היסטוריה
הקמה פיצול פרובינציית קרוליינה לשתיים
תאריך 1712
פירוק הכרזת העצמאות האמריקאית
פירוק 1776
ישות קודמת פרובינציית קרוליינה
ישות יורשת ארצות הבריתארצות הברית קרוליינה הדרומית
שונות
מפה של המושבות האמריקאיות הדרומיות הבריטיות, הכוללת את פרובינציות קרולינה
מפה של המושבות האמריקאיות הדרומיות הבריטיות, הכוללת את פרובינציות קרולינה
מפה של המושבות האמריקאיות הדרומיות הבריטיות, הכוללת את פרובינציות קרולינה
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

פרובינציית קרוליינה הדרומית[1] הייתה במקור חלק מפרובינציית קרוליינה באמריקה הבריטית, שהוענקה לשמונה אצילים שכונו הבעלים-הלורדים בשנת 1663. הפרובינציה הפכה מאוחר יותר למדינת קרוליינה הדרומית.

היסטוריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הקרוליינות נקראו על שם צ'ארלס השני, מלך אנגליה. נגזר מהמילה הלטינית קרולוס, שם המושבה היה במקור "Carolana", בסופו של דבר האיות שונה ל"קרוליינה". צ'ארלס טאון היה היישוב הראשון, שהוקם בשנת 1670.

צ'ארלס השני נתן את האדמה לקבוצה של שמונה אצילים שנקראו הבעלים-הלורדים; הם תכננו מושבה נוצרית פרוטסטנטית. במקור מושבה קניינית אחת, החלקים הצפוניים והדרומיים התפרקו לאורך זמן, בין השאר בגלל הזנחה של היורשים החוקיים (האישיים) של הבעלים-הלורדים המקוריים. חילוקי הדעות על ממשל הפרובינציה הובילו למינוי סגן מושל לניהול המחצית הצפונית של המושבה קרולינה בשנת 1691. חלוקת פרובינציית קרוליינה לקרוליינה הצפונית וקרוליינה הדרומית הושלמה בשנת 1712.

מלחמת יאמאסי (1715–1717) הרסה את עורף המושבה. תלונות על כך שהבעלים לא עשו מספיק כדי להגן על המתיישבים נגד האינדיאנים או הספרדים השכנים, במהלך מלחמת המלכה אן, שכנעו תושבים רבים בנחיצות לשים קץ לשלטון הקנייני. מרד פרץ נגד הבעלים בשנת 1719. על פי עצומה של תושבי המושבה מינתה ממשלת בריטניה מושל מלכותי בדרום קרוליינה בשנת 1720. (מושל קרוליינה הצפונית ימשיך להתמנות על ידי בעל הלורדים עד 1729).

אחרי כמעט עשור שבו ממשלת בריטניה בקשה למצוא ולקנות את הקולוניה מהבעלים, הן צפון קרוליינה ודרום קרוליינה הפכו למושבות כתר בריטיות בשנת 1729.

לורד צ'ארלס מונטגו (1741–1784) היה המושל המלכותי של פרובינציית קרוליינה הדרומית בין השנים 1766 ל-1773 עד שנמלט לנובה סקוטיה יחד עם נאמני האימפריה הבריטית.

המערכת המשפטית[עריכת קוד מקור | עריכה]

בית המשפט של המושבה נוסד בשנת 1725, בצ'ארלס טאון (צ'ארלסטון).

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ D.J. McCord (1839). The Statutes at Large of South Carolina. Vol. 6. A.S. Johnston. p. 616. ISBN 978-5-87571-708-6.