הצחוק האחרון (2019)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
הצחוק האחרון
The Last Laugh
בימוי גרג פריטיקין עריכת הנתון בוויקינתונים
הופק בידי רוברט פאריס עריכת הנתון בוויקינתונים
שחקנים ראשיים צ'בי צ'ייס, ריצ'רד דרייפוס
צילום סטיב גיינר עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
חברת הפקה נטפליקס עריכת הנתון בוויקינתונים
חברה מפיצה נטפליקס עריכת הנתון בוויקינתונים
שיטת הפצה וידאו על פי דרישה עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה 2018 עריכת הנתון בוויקינתונים
משך הקרנה 98 דק' עריכת הנתון בוויקינתונים
שפת הסרט אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה סרט קומדיה עריכת הנתון בוויקינתונים
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

הצחוק האחרון הוא סרט קולנוע אמריקאי משנת 2019 בבימויו של גרג פריטיקין ובכיכובם של צ'בי צ'ייס וריצ'רד דרייפוס. הסרט עוסק באמרגן ובקומיקאי ותיקים, שנפגשו מחדש לאחר ששניהם עברו לדיור מוגן, והם יוצאים למסע הופעות סטנד-אפ ברחבי ארצות הברית.

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

אל הארט (צ'בי צ'ייס) הוא אמרגן שפרש לגמלאות, אך אינו מסתגל למעמדו החדש. נכדתו ג'יני (קייט מיקוצ'י) משכנעת אותו לעבור לדיור מוגן מהודר בקליפורניה. בהגיעו לשם הוא מגלה שאחד הדיירים הוא באדי גרין (ריצ'רד דרייפוס), קומיקאי שבו טיפל, ולפני 50 שנה פרש מעסקי הקומדיה והפך לפודיאטריסט. לפני פרישתו מעסקי הקומדיה הוזמן באדי להופיע ב"מופע של אד סאליבן", הופעה שנחשבה להישג שיא של קומיקאי, אך בחר שלא להופיע.

אל, שעדיין רוצה לחזור לפעילות בעולם השעשועים, מדבר על לבו של באדי שיחזור להופיע. באדי הסתייג מכך, אך לאחר שחברתו בדיור המוגן נפטרה הוא מסכים להצעה של אל. אל פונה לאנשי הקשר שלו ומסדר לבאדי מסע הופעות בארצות הברית, בנסיעה מקליפורניה לניו יורק, ששיאה המתוכנן הוא הופעה של באדי בתוכנית הטלוויזיה "The Tonight Show" של ג'ימי פאלון.

באדי מופיע, בדרך כלל בהצלחה, במופעי סטנד-אפ ליד לאס וגאס, בטיחואנה, בטוסון ובקנזס. בעת שבאדי נח במוטל בקנזס, אל פוגש בבר אמנית בשם דוריס לאבג'וי (אנדי מקדואל), והיא מצטרפת למסעם לשיקגו. בשיקגו נודע לאל מאיש הקשר שלו שלא ניתן לזמן את באדי להופעה בתוכנית של ג'ימי פאלון.

כשהם בשיקגו מגיעים אליהם ג'יני, נכדתו של אל, וצ'רלי, בנו של באדי. הם מגלים לאל שבאדי חולה בסרטן הלבלב ומביעים חשש שהמסע יפגע בבריאותו. לאחר שאל ודוריס מבלים את הלילה יחדיו, אל מוצא פתק שבו דוריס מודיעה שהחליטה לעזוב כדי לאפשר לאל ובאדי להתמקד במסעם.

אל מגלה לבאדי שבוטלה הופעתו בתוכנית של ג'ימי פאלון, אך באדי נחוש להמשיך במסעם, והם ממשיכים לניו יורק. אל מגלה שמקס בקר (לואיס בלק), שהיה בעבר בטיפולו, עומד להופיע בתוכנית הטלוויזיה "לייט שואו עם סטיבן קולבר". הוא מבקש ממקס לפנות את מקומו לבאדי, אך מקס מסרב, בנימוק שזו פריצת דרך בקריירה שלו. אל מציע למקס סכום כסף גדול כדי שיסכים, ומקס אכן מציג את באדי בפני הקהל בתוכנית של קולבר, ובאדי נותן הופעה שזוכה לתשואות הקהל.

אל, שירד מנכסיו כתוצאה מהסכום הגדול ששילם למקס, לא חוזר לדיור המוגן, אלא עובר להתגורר עם דוריס בקנזס.

שחקנים[עריכת קוד מקור | עריכה]

שחקנ/ית דמות
צ'בי צ'ייס אל הארט, אמרגן שפרש לגמלאות
ריצ'רד דרייפוס באדי גרין, קומיקאי שהפך לפודיאטריסט ופרש לגמלאות
אנדי מקדואל דוריס לאבג'וי, אמנית
לואיס בלק מקס בקר, קומיקאי
קייט מיקוצ'י ג'יני, נכדתו של אל הארט
כריס פרנל צ'רלי גרין, בנו של באדי גרין
ריצ'רד קיינד ג'ימבו, בעל מועדון סטנד-אפ

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]