הצלצול 3

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
הצלצול 3
Rings
מבוסס על Spiral עריכת הנתון בוויקינתונים
בימוי Francisco Javier Gutiérrez עריכת הנתון בוויקינתונים
הופק בידי לורי מקדונלד עריכת הנתון בוויקינתונים
תסריט עקיבא גולדסמן, ג'ייקוב אהרון אסטס, דייוויד לואקה עריכת הנתון בוויקינתונים
עריכה סטיב מירקוביץ' עריכת הנתון בוויקינתונים
שחקנים ראשיים אלכס רו
זאק רוריג
מטילדה אנה אינגריד לוץ
ליזי ברושרה
Kayli Carter
Andrea Powell
וינסנט ד'אונופריו
לורה סלייד ויגינס
בוני מורגן
ג'וני גאלקי
איימי טיגרדן
דביי צ'ייס עריכת הנתון בוויקינתונים
מוזיקה מתיו מרגסון עריכת הנתון בוויקינתונים
צילום שרון מאיר עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
חברת הפקה פרמאונט עריכת הנתון בוויקינתונים
חברה מפיצה UIP Duna, פרמאונט, הולו עריכת הנתון בוויקינתונים
שיטת הפצה וידאו על פי דרישה עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה 2 בפברואר 2017 עריכת הנתון בוויקינתונים
משך הקרנה 102 דק' עריכת הנתון בוויקינתונים
שפת הסרט אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה סרט אימה, סרט מבוסס יצירה ספרותית, סרט אימה פסיכולוגי, סרט רוחות רפאים עריכת הנתון בוויקינתונים
הכנסות באתר מוג'ו rings
סרט קודם הצלצול 2 עריכת הנתון בוויקינתונים
www.ringsmovie.com
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

הצלצול 3 (בתרגום חופשי מאנגלית: Rings) הוא סרט אימה אמריקאי, שיצא לאקרנים בשנת 2017 ובוים על ידי חוויאר גוטיארז, נכתב על ידי דייוויד לוקואה, ג'ייקוב אהרון אסטס ועקיבא גולדסמן. הוא הסרט השלישי בסדרת סרטי "הצלצול" האמריקאים וממשיך את עלילות הסרט הראשון והשני בסדרה.

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסרט נפתח כעשור לאחר אירועי הסרטים הקודמים. בזמן טיסה במטוס שעושה דרכו אל העיר סיאטל. אחד הנוסעים מתוודה בפני נוסעת אחרת שהוא צפה בקלטת המקוללת של סמארה. נוסעת אחרת ששמעה את שיחתם, מתוודה שגם היא ראתה את הסרט ושואלת את הגבר אם הוא הכין עותק והראה אותו למישהו אחר, אך הגבר משיב שלא. רגעים לאחר מכן, סמארה יוצאת מהמסכים בתא הטייס וגורמת למטוס להתרסק.

שנתיים לאחר מכן, בשנת 2015, פרופסור גבריאל בראון רוכש במכירת חצר מכשיר וידאו ישן ומגלה את הקלטת בתוכו. במקום אחר, סטודנטית בשם ג'וליה נפרדת לשלום מבן זוגה הולט שעובר למכללה בעיר אחרת, אך מתחילה לדאוג כאשר הוא מפסיק לענות לשיחות ממנה. סטודנטית בשם סקיי, המודאגת לגבי הולט יוצרת קשר עם ג'וליה והאחרונה יוצאת לכיוון המכללה שבה הולט לומד. במכללה, היא פוגשת את פרופסור גבריאל שמלמד בה ומתוודעת לקבוצה בשם "השבעה" הלוקחים חלק בניסוי שמערב את הקלטת המקוללת: כל אדם בקבוצה רואה את הסרט המקולל ומנסה להחזיק מעמד כמה שיותר זמן בטרם הוא מכין עותק ומעביר אותו לאדם אחר וכך מציל עצמו ממוות (בדומה לעלילת הסרט הקצר "הצלצול").

ג'וליה מזהה את סקיי כאחת מהקבוצה וסקיי לוקחת אותה לביתה במטרה להראות לה את הסרט המקולל, במטרה להציל את חייה שלה. בהגיען, הולט מתקשר ומזהיר את ג'וליה שלא תצפה בסרט וג'וליה נועלת את עצמה בחדר השירותים. הזמן של סקיי נגמר וסמארה יוצאת ממכשיר הטלוויזיה שלה והורגת אותה. הולט מגיע, מגלה את גופתה של סקיי ואת ג'וליה ההמומה. הולט מסביר לג'וליה שנשארו לו עוד 12 שעות עד שסמארה תהרוג אותו. ג'וליה מחליטה לצפות בעותק שהולט הכין במטרה להציל את הולט ולאחר הצפייה היא מקבלת שיחת טלפון מסמארה. כאשר היא עונה לשיחה, היא מקבלת חזיון בו היא רואה דלת והטלפון צורב סימן בלתי מזוהה על ידה. השניים מתייעצים עם גבריאל ומנסים להעתיק את הסרט של ג'וליה במטרה להראות לאדם אחר וכך להציל את חייה, אולם העותק שלה יותר גדול מהקובץ המקורי ומכיל תמונות שונות שלא הופיעו בעותקים אחרים. השלישייה מבינה שעליהם לשרוף את שאריות גופתה של סמארה במטרה לגרום לקללה להיפסק.

גבריאל שולח את ג'וליה והולט לעיירה בשם "סקרמנט וואלי" היכן שסמארה נקברה (התושבים באי מוסקו סירבו לקבור את סמארה באי לאחר אירועי הסרט הראשון). גבריאל מבין שהסימן על ידה של ג'וליה הוא כתב ברייל, מתרגם אותו ויוצא להזהיר אותה. ג'וליה והולט מגלים את קברה של סמארה, פותחים אותו ומגלים שהוא ריק. הם נתפסים ונשלחים לביתו של אדם עיוור בשם גלן בורק המספר להם שסמארה נקברה על ידי הכומר המקומי, אולם שיטפון שתקף את העיירה גרם לכומר לקבור את סמארה בשדה מחוץ לעיירה.

בדרך לשדה, ג'וליה והולט מבחינים בתאונת דרכים בהמשך הדרך ומבחינים בגבריאל הלכוד בתוך המכונית. גבריאל מנסה להזהיר את ג'וליה בקשר לסימן על ידה, אבל נהרג על ידי עמוד חשמל שהתרסק. ג'וליה חווה חיזיון בו היא רואה את אוולין, אמה של סמארה והיא והולט חוזרים לעיירה. ג'וליה הולכת לכנסייה ומגלה מעבר נסתר מתחת למגדל הפעמונים המוביל למרתף נסתר. במרתף, היא מוצאת ראיות שלפיהן אוולין נכלאה במקום במהלך ההיריון ונאנסה על ידי הכומר, אולם לבסוף היא הצליחה לברוח משם בחודש השמיני להריונה.

ג'וליה מבקרת את בורק ומספרת לו על ממצאיה. בורק תוקף אותה וחושף שהוא אותו הכומר שכלא ואנס את אוולין ולכן הוא אביה הביולוגי של סמארה. הוא עיוור את עצמו על מנת שסמארה לא תוכל להרוג אותו בעזרת כוחותיה. ג'וליה מצליחה לתקוף את בורק והוא מאבד את הכרתו. בחיפושיה בבית, היא מוצאת את שלדה של סמארה מאחורי אחד הקירות בבית. בורק מתאושש ומנסה לחנוק את ג'וליה למוות במטרה למנוע ממנה לשרוף את עצמותיה של סמארה. בורק טוען שמעשה זה ישחרר רשע גדול לעולם ומצהיר שהוא הרג אנשים שונים שהגיעו לעיירה עבור אותה המטרה. לפתע, ענן של צרצרים עף לתוך הבית ומזמן את סמארה מתוך הטלפון החכם של ג'וליה. סמארה מחזירה לבורק את מאור עיניו והורגת אותו. באותו הערב, ג'וליה והולט שורפים את גופתה של סמארה במטרה להרגיע את רוחה וחוזרים הביתה.

בזמן שג'וליה מתקלחת, הולט מקבל הודעה קולית מגבריאל המסביר לו שהסימן על ידה של ג'וליה הוא כתב ברייל. הולט מתרגם את הסימן. במקביל, ג'וליה מגלה שהסימן על ידה מתקלף והיא מקיאה שיער שחור שמתוכו נולד צרצר. בינתיים, העותק של ג'וליה מתחיל לשכפל את עצמו במחשב ושולח עצמו לאנשים רבים. הולט מנסה לכבות את המחשב ולהפסיק את הפעולה, אך ללא הצלחה. מתגלה שפירוש המילה בברייל, החרוטה על ידה של ג'וליה היא "לידה מחדש". סמארה נולדת מחדש בגופה של ג'וליה וג'וליה רואה את סמארה במראה במקום את ההשתקפות שלה.

סוף אלטרנטיבי[עריכת קוד מקור | עריכה]

בסוף אלטרנטיבי שיצא לסרט, סמארה (ששוכנת בגופה של ג'וליה) יוצאת מהמקלחת ומתקדמת לעברו של הולט. במקביל, הולט מחפש במחשב אחר תרגום לכתב הברייל. כשג'וליה עומדת מאחורי הולט, היא אומרת לו (בקולה של סמארה) לא להסתכל לאחור. למרות זאת, הולט מביט אחורנית ומוצא את מותו. סוף זה מתקשר לסיפור אודות אורפיאוס, המוזכר מספר פעמים במהלך הסרט והסיפור מהווה מעין רמז מטרים לגורל שתי הדמויות הראשיות.[1]

שחקנים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הפקה[עריכת קוד מקור | עריכה]

פיתוח[עריכת קוד מקור | עריכה]

בינואר 2014, "סרטי פרמאונט" הכריזו שסרט בשם "הצלצול 3D" נמצא בפיתוח עם חוויאר גוטיארז על כס הבימוי.[2] באוגוסט 2014, פראמונט נכנסו למשא ומתן עם הכותב עקיבא גולדסמן כדי לכתוב גרסה שלישית לתסריט שיחליף את התסריט של דייוויד לוקה וג'ייקוב אהרון אסטס.[3]

בנובמבר גוטיארז פרסם בחשבון האינסטגרם שלו תמונה עם השם לחדש לסרט (Rings באנגלית).[4]

ליהוק[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב-16 בינואר 2015 מטילדה לוץ לוהקה לתפקיד הראשי[5] ואלכס רו ואיימי טיגרדן לוהקו במרץ של אותה השנה.[6][7] ג'וני גאלקי הצטרף לצוות השחקנים באפריל ומשחק את גבריאל, פרופסור באוניברסיטה שמסייע לג'וליה והולט.[8]

צילומים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הצילומים החל במרץ 2015 באטלנטה, ג'ורגיה והסתיימו במאי של אותה השנה.[9] צילומי השלמה נערכו ביולי 2016.

ביקורות[עריכת קוד מקור | עריכה]

באתר Rotten Tomatoes הסרט קיבל ביקורת של 8% על פי 111 ביקורות, מה שנתן לו ציון של 3.19/10.[10]

באתר Metacritic הסרט קיבל ניקוד של 25/100 על פי 23 ביקורות.[11]

עתיד הסדרה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בכנס "סינמהקון" אמר נשיא פאראמונט רוב מור שאם הסרט יהווה הצלחה בהכנסות ובביקורות אז יש מקום לשקול סרט המשך, ככל הנראה להחליף את סדרת הסרטים המצליחה "פעילות על טבעית".[12] התוכניות נגנזו לאחר עזיבת מור את החברה.[13] מחליפתו מייגן קוליגן אמרה "רק הזמן יגיד אם יש מקום לסרט המשך".[14] למרות זאת, לאור עזיבתה של קוליגן, כרגע אין דיבורים על סרט המשך.[15]

בספטמבר 2019, הבמאי ניקולאס פאש, שביים את הסרט "הטינה" האחרון הביע רצון לייצר סרט קרוסאובר שיאחד בין קיאקו סאקי מסדרת סרטי הטינה וסמארה מורגן מסדרת הצלצול. רעיון זה כבר יושם בגרסאות היפניות עם יציאתו של הסרט "סאדאקו נגד קיאקו" בשנת 2016.[16]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ RINGS — Alternate ending [RUSSAB] — FULL, נבדק ב-2024-01-01
  2. ^ Jen Yamato, Jen Yamato, Paramount Sets F. Javier Gutiérrez To Helm ‘Ring’ Threequel, Deadline, ‏2014-07-18 (באנגלית אמריקאית)
  3. ^ Mike Fleming Jr, Mike Fleming Jr, Akiva Goldsman Circling ‘Ring 3’ Rewrite, Deadline, ‏2014-08-21 (באנגלית אמריקאית)
  4. ^ F. Javier Gutierrez (@fj6utierrez) on Instagram | Ghostarchive, ghostarchive.org
  5. ^ Paramount's 'The Ring' Reboot 'Rings' Casts Newcomer as Female Lead (Exclusive), ‏2015-01-16 (באנגלית אמריקאית)
  6. ^ Anita Busch, Anita Busch, Alex Roe Takes ‘Rings’ At Paramount, Deadline, ‏2015-03-20 (באנגלית אמריקאית)
  7. ^ Ross A. Lincoln, Ross A. Lincoln, Aimee Teegarden Joins Paramount’s ‘Rings’; Clemens Schick To Menace ‘The Lake’, Deadline, ‏2015-03-28 (באנגלית אמריקאית)
  8. ^ Anthony D'Alessandro, Anthony D'Alessandro, Johnny Galecki Hooks On To Paramount’s Horror Threequel ‘Rings’, Deadline, ‏2015-04-01 (באנגלית אמריקאית)
  9. ^ Max Evry, Production Begins on Horror Sequel Rings, ComingSoon.net - Movie Trailers, TV & Streaming News, and More, ‏2015-03-23 (באנגלית אמריקאית)
  10. ^ Rings (באנגלית), נבדק ב-2023-01-08
  11. ^ Rings, נבדק ב-2023-01-08
  12. ^ Silas Lesnick, CinemaCon: Paramount Pictures Teases Upcoming Slate, ComingSoon.net - Movie Trailers, TV & Streaming News, and More, ‏2016-04-12 (באנגלית אמריקאית)
  13. ^ Ramin Setoodeh,Brent Lang, Ramin Setoodeh, Brent Lang, Rob Moore Out at Paramount Pictures (EXCLUSIVE), Variety, ‏2016-09-23 (באנגלית אמריקאית)
  14. ^ "Box Office: 'Split' Tops 'Rings,' as 'Space Between Us' Bombs". Reuters (באנגלית). 2017-02-05. נבדק ב-2023-01-08.
  15. ^ Anita Busch, Anita Busch, Jim Gianopulos Statement To Paramount Employees: Interim Team In Place After Megan Colligan Exit, Deadline, ‏2017-11-06 (באנגלית אמריקאית)
  16. ^ William Bibbiani, New Film ‘The Grudge’ Takes Place at Same Time as the 2004 Version [Exclusive], Bloody Disgusting!, ‏2019-09-20 (באנגלית אמריקאית)