הצל של הענק

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
הצל של הענק
Shadow of the Giant
מידע כללי
מאת אורסון סקוט קארד
שפת המקור אנגלית
תורגם לשפות כן
סוגה מדע בדיוני
הוצאה
הוצאה אופוס
מקום הוצאה ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
תאריך הוצאה 2005 בעברית
הוצאה בעברית
תרגום כן
סדרה
ספר קודם בובות צללים עריכת הנתון בוויקינתונים
קישורים חיצוניים
מסת"ב 978-2-84172-363-8
הספרייה הלאומית 003447311, 003418244
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

הצל של הענק (2005) הוא הספר הרביעי והאחרון ב"רביעיית הצל" של אורסון סקוט קארד. למרות זאת, נותרו מספיק שאלות בלתי פתורות לספר המשך או אפילו לרביעייה נוספת. קארד הכריז באופן לא רשמי באתרו שהוא מתכנן לכתוב סיפור שיאחד את "רביעיית הצל" ואת "רביעיית אנדר".

עלילת הספר[עריכת קוד מקור | עריכה]

בתחילת הספר אנו מתוודעים לעובדה שאחת מהביציות של פטרה ובין הושתלו בגופה של אישה אמריקאית שחושבת שהתינוק שייך לאשיל שאותו היא מחשיבה לגיבור.

בינתיים בסין הכבושה מתחילה להתפשט האמונה שהממשלה איבדה את מנדט השמים. האן טסו קופץ על ההזדמנות ועם מעט עזרה דיסקרטית ממאזר רקהאם והצי הבינלאומי משתלט על סין, ומכריז על עצמו כקיסר החדש.

פיטר וויגין, הגמון כדור הארץ, מגיע עם פטרה לפגישה עם עלי, שנהפך לח'ליף של הליגה של כל המדינות המוסלמיות. הם גורמים לעלי להבין שהוא לא יותר מאסיר בכלוב זהב, ושאחרים שולטים באסלאם במקומו. לאחר שחשף תאוריית קונספירציה נגדו, עלי מחסל את הקושרים ומחזיר את השליטה באומה החדשה לידיו.

שאר הספר מתעסק בניסיותיו של פיטר ליצור ממשל עולמי מאוחד תחת אמנת "האנשים החופשיים של כדור הארץ", בזמן שלעלי מהליגה המוסלמית, וווירלומי שהפכה לאלה בהודו יש תוכניות אחרות ל"איחוד" העולם.

בסוף הספר לבין ופטרה יש שמונה מילדיהם, כאשר התשיעי נמצא אצל האישה שחושבת שזהו בנו של אשיל. האישה מחליטה לעזוב את כדור הארץ ולגדלו במושבה. בין לוקח את ילדיו עם המצב הגנטי שלו למסע במהירות האור בחלל, כדי שיחזרו לכדור הארץ כשתתגלה תרופה למצבם.

בספר יוצר אורסון סקוט קארד תמונת מצב חדשה של האומות והמדינות על פני כדור הארץ - האסלאם לא מתעב את ישראל, אלא מחשיב אותה כמדינה חברה. ארצות הברית היא מדינה מתבודדת, ועוד.


קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]