הצעיף הכחול

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
הצעיף הכחול
The Blue Veil
ג'יין ויימן ונטלי ווד בכרזת הצעיף הכחול
ג'יין ויימן ונטלי ווד בכרזת הצעיף הכחול
ג'יין ויימן ונטלי ווד בכרזת הצעיף הכחול
בימוי קרטיס ברנרדט עריכת הנתון בוויקינתונים
הופק בידי ג'רי וואלד, נורמן קרסנה עריכת הנתון בוויקינתונים
תסריט סיפור:
פרנסואה שמפו
תסריט:
נורמן קורווין
עריכה ג'ורג' אמי עריכת הנתון בוויקינתונים
שחקנים ראשיים ג'יין ויימן
צ'ארלס לוטון
אגנס מורהד
ג'ואן בלונדל
סיריל קיוזאק
מוזיקה פרנץ וקסמן עריכת הנתון בוויקינתונים
צילום פרנץ פלנר עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
חברת הפקה RKO עריכת הנתון בוויקינתונים
חברה מפיצה RKO
הקרנת בכורה 5 בספטמבר 1951
משך הקרנה 113 דקות
שפת הסרט אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה סרט דרמה עריכת הנתון בוויקינתונים
הכנסות 3,550,000 ‏$
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

הצעיף הכחולאנגלית: The Blue Veil) הוא סרט מלודרמה אמריקאי משנת 1951 עם ג'יין ויימן בתפקיד הראשי.

התסריט מבוסס על סיפור של פרנסואה שמפו שעובד לסרט בשם La Voile Bleu בשנת 1942.

ג'יין ויימן הייתה מועמדת לפרס אוסקר לשחקנית הטובה ביותר אך הפסידה אותו לויויאן ליי עבור חשמלית ושמה תשוקה. היא זכתה בפרס גלובוס הזהב לשחקנית הטובה ביותר - סרט דרמה.

העלילה היא על אומנת המקדישה את חייה לטיפול בילדים במשפחות שונות. שם הסרט הוא מהצעיף הכחול אותו נהגו אז האומנות ללבוש.

תקציר העלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

לואיז (לולו) מייסון (ג'יין ויימן) היא אלמנה שבעלה נהרג במלחמת העולם הראשונה. היא יולדת בת שמתה לאחר הלידה. לואיז אוהבת לטפל בילדים והיא מקבלת לטפל בבנו של פרדריק ביגלי, (צ'ארלס לוטון), אלמן עשיר, יצרן מחוכים. ביגלי מבקש את ידה אבל היא מסרבת והוא מתחתן עם מזכירתו שמפטרת אותה.

היא מוצאת עבודה כאומנת לרובי והריסון והנרי, בניהם של הנרי פאלפרי ואשתו פלייר (אגנס מורהד). הריסון הוא ילד פרוע ומוצמד אליו מורה מלווה בשם ג'ארי קין (ריצ'רד קרלסון). ג'ארי מתאהב בלואיז ומציע לה נישואים כדי שתסע איתו לביירות שם קיבל משרה טובה. היא מסכימה אך פלייר משוחחת איתו ומורידה את התלהבותו מלואיז שזה עתה הכיר. הוא מבקש מלואיז לדחות את נישואיהם ונוסע בעצמו. לואיז המדוכאת נשארת עם משפחת פאלפרי עד שהילדים גדלים.

מקום עבודתה הבא הוא אומנת לנערה סטפני רולינס (נטלי ווד) בתה של אם יחידנית, אני רולינס (ג'ואן בלונדל), זמרת מתוסכלת בשולי הקריירה שלה.

אני עסוקה בהופעותיה בעוד שלואיז מטפלת בסטפני המתבגרת ונוצר ביניהן קשר של אם ובת. בטקס הקונפירמציה מופיעה רק לואיז וסטפני מציגה אותה כאמה. לואיז מרגישה שהקשר הזה אינו בריא ומתפטרת.

היא עוברת להיות אומנת לטום, ילדם של הזוג יו (דן או'הרליהי) והלן ויליאמס. יו עובר במלחמת העולם השנייה לאנגליה, נפצע קשה בקרב ואשתו נוסעת לטפל בו. לואיז נשארת ומטפלת בטום שנים רבות. כאשר מודיעה לה הלן כי התאלמנה, נישאה מחדש ועומדת להגיע בחזרה לארצות הברית, היא עוזבת את הבית ונוסעת לפלורידה. לאחר חיפוש נרחב על ידי המשטרה היא נמצאת ומואשמת בחטיפה. התובע המחוזי אוהד אותה אבל נאלץ לכבד את החוק ולהעביר את טום לאימו הביולוגית.

כל אותן השנים היא ביחסים אפלטונים עם פרנק האצ'ינס (סיריל קיוזק), בעל חנות צעצועים. הוא מציע לה נישואים אך היא דוחה זאת.

המשטרה מחפשת את טום ובלש חוקר את פרנק על יחסיו עם לואיז ובסוף החקירה פרנק מתמוטט ומת. לואיז מגיעה לחנותו של פרנק ולאכזבתה רואה שהיא סגורה עקב מותו.

כעת לואיז היא אישה קשישה ובודדה ואינה יכולה למצוא עבודה כאומנת. בלשכת תעסוקה מציעים לה להיות מנקה בבית ספר והיא מסכימה כדי להיות שוב קרובה לילדים. ראייתה נחלשת וכאשר היא כמעט נדרסת, היא נבדקת על ידי רופא עיניים שמתברר שהוא רוברט פאלפרי. היא מספרת לו על קורותיה ומראה לו תמונות של כל הילדים שבהם טיפלה. הוא מזמין אותה לביתו ושם היא נפגשת להפתעתה עם כולם ומשוחחת בטלפון עם טום. בסוף השיחה מציע לה רוברט להיות אומנת לילדיו.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא הצעיף הכחול בוויקישיתוף