הצעת נישואין

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
(הופנה מהדף הצעת נישואים)
גבר כורע ברך בפני אישה בעת הצעת נישואין
הצעת נישואין במהלך כנס של עורכי ויקיפדיה
הצעה בעוגיית מזל

הצעת נישואין מתרחשת בין שני בני זוג, כאשר אחד מהם מציע לשני לבוא בברית הנישואין. אם בן הזוג מסכים להצעת הנישואין, מתחילה תקופת האירוסין, אשר נמשכת מיום הצעת הנישואין ועד לחתונה (או עד ביטול האירוסין). אף על פי שלא קיימת מגבלה מגדרית על הצעות נישואין, ההצעות הנפוצות ביותר בתרבות המערבית מתרחשות ביוזמתו של הגבר, והן עשויות להיות מלוות בהצעת טבעת אירוסין לאישה [דרוש מקור].

היסטוריה של הצעות נישואין[עריכת קוד מקור | עריכה]

המושג "הצעת נישואין" לא היה קיים עד לפני 1,000 שנה.[דרוש מקור] רוב הנישואים נערכו בעקבות שידוך בין משפחות או כהסכמים פוליטיים בין מדינות.

נכון ל-2013, חלק ניכר מהזוגות הנשואים בחברה המערבית הם זוגות שעברו את שלב הצעת הנישואין[1].

התיעוד הראשון בהיסטוריה להצעת נישואין שמלווה בטבעת יהלום הוא משנת 1477, כאשר מקסימיליאן הראשון, קיסר האימפריה הרומית הקדושה, הציע נישואין למארי, דוכסית בורגונדיה. על ידי הנישואים האלו הוא סיפח לידו את נחלותיה של בורגונדיה.

ההכנות להצעת נישואין[עריכת קוד מקור | עריכה]

רוב הצעות הנישואין נעשות על ידי הגבר, ללא ידיעה מוקדמת על כך מצד האישה[2], וישנן הכנות שנעשות לפני ההצעה עצמה.

הצעד הראשון הוא רכישת טבעת האירוסין. רוב הגברים מעדיפים לא לערב את בת הזוג בבחירת טבעת האירוסין כדי לשמור על אפקט ההפתעה. יש כאלו שמערבים את חברותיה של הכלה המיועדת או בנות משפחתה כדי להצליח לקלוע לטעמה של בת הזוג בטבעת האירוסין.

לאחר רכישת טבעת האירוסין בא שלב תכנון ההצעה עצמה. מחווה נפוצה להצעת נישואין היא כריעת ברך של הגבר מול בת זוגו והצגת השאלה: "התינשאי לי?". אולם בשנים האחרונות חלק מהצעות הנישואין עברו שינוי, ובניסיון לשמור על מקוריות, מחפשים הגברים דרכים שונות להציע נישואין, החל מקפיצה ממטוס, ועד לפרסום הבקשה בשלט חוצות.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא הצעת נישואין בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]