הקואליציה הארצית להעסקה ישירה

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
הקואליציה הארצית להעסקה ישירה
מדינה ישראל עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת הפעילות 2010–הווה (כ־14 שנים) עריכת הנתון בוויקינתונים
האתר הרשמי
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

הקואליציה הארצית להעסקה ישירה היא התארגנות קואליציונית לא מפלגתית, של ארגוני חברה אזרחית, עובדי קבלן ופעילים חברתיים. הקואליציה שמה לה כמטרה לקדם העסקה ישירה של עובדים הן במגזר הציבורי והן במגזר הפרטי בישראל תוך התמקדות בעוולות הנגרמות לציבור עובדי הקבלן בישראל ולחברה הישראלית. הקואליציה מלווה עובדי קבלן, מקנה להם את כלים הנדרשים לקידום העסקה ישירה ומעוררת מודעות ציבורית באמצעות כלים הסברתיים ושינוי מדיניות באמצעות לובי וחקיקה. הקואליציה בהובלת אנו - עושים שינוי.

רקע להקמת הקואליציה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הקואליציה הוקמה בשנת 2010 על ידי העובדת הסוציאלית אורנה עמוס (פעילה חברתית ומרצה בבית הספר לעבודה סוציאלית באוניברסיטת בן-גוריון בנגב). בעקבות מעורבותה החברתית זיהתה בעיה של ניצול עובדות ניקיון באוניברסיטה שהועסקו באמצעות קבלן חיצוני והחלה יחד עמן במאבק. מטרת המאבק הייתה להעביר את העובדות להעסקה ישירה, ולצורך כך פעלה עמוס לאיגוד העובדות. בעקבות אותה פעילות הוקמה הקואליציה הארצית שצירפה אליה ארגונים נוספים. לאור התרחבותה ובמסגרת פעילותה מקדמת הקואליציה עובדי קבלן ממגוון רחב מאוד של תחומי עיסוק ובין היתר מתחומי העבודה הסוציאלית, הניקיון, האבטחה, ההוראה, המחשוב, ההנדסה ועוד.

פעילות הקואליציה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הפגנה של הקואליציה מול קניון עזריאלי בדרישה להעסקה ישירה של המאבטחים והמנקות

מטרת הקואליציה היא לצמצם ואף למגר לחלוטין את תופעת ההעסקה הקבלנית בישראל. כדי להשיג מטרה זאת, הקואליציה פועלת בשלושה תחומים מרכזיים:

הארגונים החברים בקואליציה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הקואליציה כוללת מעל 30 ארגונים ועסקים התומכים בנושא ושהם אינם מעסיקים עובדי קבלן ואינם מפלגות. כמו כן, שותפים בה פעילים חברתיים ועובדי קבלן והיא ממומנת על ידי קרנות שונות, בהן הקרן החדשה לישראל, תרומות של אזרחים באמצעות מימון המונים[3] וכן תרומות של ארגונים החברים בה.

ראו גם[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ פרויקט המיפוי
  2. ^ נועה הרשקוביץ‏, הפנים האמיתיות של עובדי הקבלן. צפו בתמונות, באתר וואלה!‏, 4 באוקטובר 2013
  3. ^ כן לעבודה - לא לעבדות!, קמפיין למימון המונים באתר הדסטארט