הקוסם (ספר)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
הקוסם
The Magician
מידע כללי
מאת מייקל סקוט
שפת המקור אנגלית
סוגה פנטזיה
מקום התרחשות פריז עריכת הנתון בוויקינתונים
הוצאה
הוצאה רנדום האוס עריכת הנתון בוויקינתונים
תאריך הוצאה 2010
מספר עמודים

461 (בגרסה המקורית)

425 (בעברית)
סדרה
סדרת ספרים הסודות של ניקולס פלמל בן האלמוות
ספר קודם האלכימאי
הספר הבא אשת הכשפים
קישורים חיצוניים
מסת"ב 978-0-385-73358-8
הספרייה הלאומית 002875708
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

הקוסם הוא רומן פנטזיה משנת 2010. הספר הוא השני בסדרת "הסודות של ניקולס פלמל בן האלמוות" שנכתבה על ידי מייקל סקוט. הספר עוסק בעלילותיהם של התאומים ג'ושי וסופי ניומן בפריז. הספר זכה לביקורות חיוביות כמו הספר הראשון בסדרה, "האלכימאי". הספר הפך לרב מכר לילדים במהרה. שם הספר בא משם הדמות ג'ון די.

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בריחת פרנל[עריכת קוד מקור | עריכה]

התאומים, ניקולס וסקתך עברו מסן פרנסיסקו לפריז דרך שער ליי. דוקטור ג'ון די נעזר בניקולו מקיאבלי, בן אלמוות נוסף שמשרת את האשמנים הקדמונים, כדי ללכוד את תאומי האגדה ולהיפטר סופית מניקולס פלמל ומסקתך. פרנל פלמל תקועה באלקטרז עם ספינקס, יצור מיתולוגי בעל ראש אישה, כנפי נשר וגוף אריה הניזון מהילתה וכך מונע ממנה להשתמש בקסמים. פרנל היא בת שביעית לבת שביעית ולכן היא יכולה לראות ולשוחח עם רוחות רפאים. היא מנצלת את העובדה הזו ומשוחחת עם רוח רפאים בשם חואן מנואל דה איילה. הוא עוזר לה לבלבל את הספינקס ולהימלט מתאה, דבר אשר מסייע להילתה להתאושש ומחזק אותה.

הקרב עם הדיזיר והנידהוג[עריכת קוד מקור | עריכה]

ניקולס, סקתך והתאומים מוצאים את עצמם בתוך בזיליקת הלב הקדוש בשעה מוקדמת של הבוקר, נחשבים לפורצים אל אתר מורשת לאומי, מותקפים בידי טולפה משעווה, יצור הנשלט בכוח המחשבה בלבד, פרי מוחו של ניקולו מקיאבלי, ראש השירות החשאי של צרפת. סופי פוגשת את ז'אן ד'ארק, אשה נוספת בעלת הילת כסף טהורה שהייתה התלמידה של סקתך ולומדת מהרוזן מסן-ז'רמן, בעלה של ז'אן, את קסם יסוד האש. ניקולו ודי מתקיפים את ביתו של סן ז'רמן בעזרתן של הדיזיר והדרקוןנחש) נידהוג. נידהוג תוקף את סקתך, וג'וש תוקף אותו בעזרת החרב התאומה של אקסקליבר - קלרנט, נידהוג בורח, משתולל ברחבי פריז וזורע הרס. סופי וז'אן ד'ארק נלחמות בדיזיר ומביסות שתיים מהן, השלישית יוצאת בעקבות ג'וש, נידהוג וסקתך מחוסרת ההכרה שבידי הנידהוג.

הפגישה עם די ומרס אולטור[עריכת קוד מקור | עריכה]

ג'וש משיג את הנידהוג ונלחם בדיזיר השלישית, הנידהוג כמעט מובס אלא שאז די מציל אותו ולוקח את ג'וש איתו. די מבטיח לג'וש שהוא יעורר אותו כך שג'וש יהיה חזק כמו אחותו וג'וש מוכן לעשות הכל בשביל זה. בינתיים מגיעים ניקולס, סופי, סן ז'רמן וז'אן אל נידהוג וסופי מביסה אותו בקלרנט בזמן שז'אן מצילה את סקתך. סקתך בקושי מתעוררת כשלפתע דגון (איש דג) העוזר של מקיאבלי ששונא את סקתך תופס אותה וגורר אותה לנהר הסן שם הם נלחמים. ניקולס, סן ז'רמן, ז'אן וסופי עוקבים אחרי די וג'וש ומגיעים לקטקומבות של פריז ששם נמצא מרס אולטור הקדמון שנכלא על ידי מכשפת עין דור שהיא גם אשתו. מרס מסכים להעיר את ג'וש ומחליט להוסיף לו גם מתנה - הידע הצבאי שלו.

הלחימה בפסלי האבן[עריכת קוד מקור | עריכה]

סופי מגיעה לשם ולוקחת את ג'וש. ביחד עם ניקולס, ז'אן וסן ז'רמן מגיעים התאומים לקתדרלת נוטרדאם. די ומקיאבלי מחליטים לשתף פעולה וביחד מעירים את כל פסלי האבן לחיים שנלחמים נגד פלמל והתאומים. בינתיים פרנל מגלה את הקדמונית אריופ אנאפ כלואה באלקטרז, היא משחררת אותה ושתיהן יחד נלחמות במוריגן אלת העורב שבאה לחסל סופית את פרנל. בקתדרלה נלחמים כולם בפסלי האבן אך לפלמל נגמר הכוח. סופי וסן ז'רמן משתפים פעולה סן ז'רמן מחמם את הפסלים וסופי משתמשת בקסם האוויר כדי לקרר אותם וכך הפסלים נשברים, לבסוף כשלסן ז'רמן נגמר הכוח סופי וג'וש מאחדים את הילות הכסף והזהב שלהם ומפוצצים את כל הפסלים.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • הקוסם, באתר OCLC (באנגלית)