הקפות (סרט, 2015)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
הקפות
כרזת הסרט
כרזת הסרט
כרזת הסרט
בימוי לי גילת
הופק בידי משה אדרי, לאון אדרי, חזי ועומרי בצלאל, דוד מנדיל, מיכל גריידי
תסריט לי גילת
עריכה עינת גלזר-זרחין
שחקנים ראשיים אגם אוזלבו
אסי לוי
ליאור אשכנזי
אורי גבריאל
מוזיקה דניאל סלומון
צילום שי גולדמן
מדינה ישראלישראל ישראל
חברה מפיצה יונייטד קינג
הקרנת בכורה 18 ביוני 2015
משך הקרנה 95 דקות
שפת הסרט עברית
תקציב 4,491,141 ש"ח
הכנסות 18,161 צופים בישראל
דף הסרט ב־IMDb

הקפות הוא סרט קולנוע ישראלי שיצא לאקרנים ב-2015 בתסריט ובימוי של לי גילת, עם אגם אוזלבו, אסי לוי, ליאור אשכנזי ואורי גבריאל בתפקידים הראשיים.

העלילה מתרחשת בשכונת מצוקה בדרום תל אביב שחייה מרוכזים סביב בית הכנסת השכונתי ובמרכזה נער בגיל בר מצווה שהוריו בנתק פיזי ונפשי לאחר שלא הצליחו להוליד עוד ילדים.

תקציר העלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

אהרון ניניו (אגם אוזלבו) הוא בנם היחיד של רוזה (אסי לוי) ובצלאל ניניו (ליאור אשכנזי). רוזה הפילה שש פעמים ובפעם האחרונה ילדה בת שמתה מיד בלידה. היא אינה רוצה להיכנס שוב להריון וישנה בלילה עם אהרון. בצלאל עובד כאינסטלטור וממורמר על התושבים שלא משלמים לו ועל כל העולם.

לקראת שמחת תורה מתכוון הרב מרקו (אורי גבריאל) לערוך תחרות בין שלושה חתני בר מצווה ולבחור מבינם את זה שיתכבד בהקפת זכות שבזכותה ייפתחו לו שערי שמיים והוא יוכל לבקש מבורא עולם בקשות שונות. אהרון ומאיר ועקנין (עומר חזן) נושאים דרשות בקשר לחודש תשרי, שמעון (ניסן סקירא) מתבייש לדבר והרב בוחר באהרון. התושבים וחבריו של אהרון מקנאים בו ואומרים שהוא נבחר בגלל רחמיו של הרב. אהרון מאוהב בעליזה (נועה אסטנג'לוב), אחותו של מאיר.

כעת רבים מבקשים ממנו שיבקש עבורם. במסעדה השכונתית של איבון (סיניה בן דוד) יושבים סימון (אלברט אילוז), לוי (יעקב כהן) וטירון (יונתן צ'רצ'י), שותים ערק ומשוחחים. לוי מבקש מאהרון שיעזור לו למצוא את אהובת נעוריו נדיה אותה לא ראה עשרות שנים ומוכן לקבל אותה למרות שאינה צעירה כבר.

בצלאל מבקש מאהרון שיבקש עבורו ילד נוסף. אהרון מבין את האחריות המוטלת עליו שגורמת לו למתיחות.

בשמחת תורה מקבל אהרון את ספר התורה הנמצא בתוך קופסת מתכת מקושטת. הוא הולך עם ספר התורה כשכל התושבים הולכים אחריו ושרים שירי שמחת תורה. מרוב התרגשות הוא מפיל את הספר. כולם נדהמים ואהרון בורח בבושה לביתו ומסתגר בחדר.

לפי עצת הרב מרקו הוא מתחיל בתענית יחיד ליממה ומצטרפים אליו שאר תושבי השכונה. אהרון ממשיך בצום, מסתגר בחדרו ולא נענה לבקשות של הרב מרקו, עליזה, אנשי השכונה והוריו להפסיק לצום.

גם בצלאל נמצא בדיכאון ורוצה להתגרש מרוזה ולעזוב את השכונה. הוא תולה מודעות למכירת ביתו אך לוי הולך אחריו ותולש אותן. לבסוף הוא מסתגר בצריף העבודה שלו ומסרב לאכול. רוזה מנסה לשכנע את בעלה ובנה לאכול אך ללא הצלחה.

לבסוף מגיעה לשכונה אישה שרוצה לקנות את הדירה. לוי מזהה את אהובת נעוריו נדיה (אסתי כץ) ובשכונה מתפשטת הידיעה כי בקשתו של אהרון התמלאה.

בצלאל חוזר לדירה, אהרון יוצא מחדרו ורוזה מכינה אוכל וכולם אוכלים סביב השולחן.

צוות השחקנים[עריכת קוד מקור | עריכה]

שם השחקן/ית שם הדמות הערות
אגם אוזלבו אהרון ניניו
אסי לוי רוזה ניניו אמא של אהרון
ליאור אשכנזי בצלאל ניניו אבא של אהרון
אורי גבריאל הרב מרקו רב השכונה
נועה אסטנג'לוב עליזה ועקנין
שי אלקיים תמי ועקנין
עומר חזן מאיר ועקנין
אלברט אילוז סימון תושב השכונה
יעקב כהן לוי תושב השכונה
יונתן צ'רצ'י טירון תושב השכונה
סיניה בן דור איבון בעלת מסעדה
פלורנס בלוך רחל ועקנין
אריה צ'רנר משה ועקנין
אסתי כץ נדיה
ניסן סקירא שמעון נער בשכונה

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]