הקראטה קיד הבא

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
הקראטה קיד הבא
The Next Karate Kid
בימוי כריסטופר קיין
הופק בידי ג'רי ויינטראוב עריכת הנתון בוויקינתונים
שחקנים ראשיים נוריוקי מוריטה
הילרי סוונק
מייקל איירונסייד
מוזיקה ביל קונטי עריכת הנתון בוויקינתונים
צילום לאסלו קובאץ' עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ארצות הבריתארצות הברית ארצות הברית
חברת הפקה סרטי קולומביה עריכת הנתון בוויקינתונים
חברה מפיצה סרטי קולומביה, נטפליקס עריכת הנתון בוויקינתונים
שיטת הפצה וידאו על פי דרישה עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה 12 באוגוסט 1994 עריכת הנתון בוויקינתונים
משך הקרנה 103 דק' עריכת הנתון בוויקינתונים
שפת הסרט אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה סרט נעורים, סרט פעולה, סיפור התבגרות, סרט דרמה עריכת הנתון בוויקינתונים
הכנסות באתר מוג'ו karatekid4
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

הקראטה קיד הבא או קראטה קיד 4אנגלית: The Next Karate Kid/‏ The Karate Kid Part IV) הוא סרט פעולה ואמנויות לחימה אשר יצא לאקרנים ב-9 בספטמבר 1994 והוא הרביעי בזיכיון סרטי קראטה קיד.

בסרט זה לא משתתף דניאל לרוסו, גיבור הסרטים הקודמים בגילומו של ראלף מאצ'יו, ובמקומו מר מיאגי מלמד קראטה דמות חדשה - אשה צעירה בשם ג'ולי פירס (הילרי סוונק).

הסרט נכשל והרוויח רק 15.8 מיליון דולר בקופות, אף שקיבל מספר ביקורות חיוביות. רבים ראו בו סרט המשך מיותר.

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

מר מיאגי נוסע לבוסטון לטקס הוקרה לחיילים יפנים-אמריקאים שהשתתפו במלחמת העולם השנייה לצד אמריקה. בטקס הוא פוגש בלואיזה פירס, האלמנה של מפקדו לשעבר. הם נפגשים בביתה ושם הוא מתוודע לנכדתה, ג'ולי, אשר מאז מות הוריה בתאונת דרכים מלווה בתסכול וכעסים עם סבתה ועם בית הספר והחברה. היא מגדלת עקב האריס פצוע בבית ספרה.

מיאגי מציע ללואיזה לגור בביתו בלוס אנג'לס ברגיעה, בעוד הוא מנסה לעזור לג'ולי עם בעיותיה. בבית הספר היא מתיידדת עם המאבטח אריק מקגוון, אך הכללים הנוקשים ננקטים בידי הקולונל הקשוח פול דוגן. הוא מחנך את תלמידיו לפגיעה בפורעי חוק והתלמיד האהוב עליו, נד רנדל מנסה להטריד את ג'ולי. עם זאת ג'ולי מוכיחה למיאגי שאביה לימד אותה קראטה, כך שהיא לא חסרת אונים והיא מצליחה לבעוט בנד.

לילה אחד היא מתגנבת לכיתה לטפל בעקב וקבוצת האלפא של פול דוגן רודפת אותה. כשנד מוצא אותה היא מפעילה אזעקת אש לשווא והמשטרה מרחיקה אותה לשבועיים מהלימודים, בעצתו של דוגן. בזמן זה מיאגי לוקח אותה למקדש בודהיסטי ושם הנזירים מעבירים לה הרצאות על איזון, שליטה, משמעות וכבוד. כשהיא חוזרת מחליטים להרחיק את העקב ששמו אנג'ל מהבית ספר ומיאגי מרפא אותו באמצעות רייקי ומשחרר את כנפו הפצועה.

לאחר טקס תיכון ג'ולי יוצאת עם אריק והוא משנק אותה. נד המקנא מנפץ את חלונות רעבו עם אלת בייסבול וקורא לו להילחם על הרציפים. בקרב הם מציתים אחד את רכבו של השני ונפצעים קשה ואריק נמלט בידי ג'ולי ומיאגי שמגיעים.

נד מנסה לתפוס את ג'ולי אך היא בורחת ומשתמשת בטכניקות הקראטה נגדו, מפילה אותו לרצפה ואז מפנה לו את הגב. דוגן קורא לחברי האלפא להילחם למענם, אך הם מסרבים והוא נערך לקרב מול מיאגי. מיאגי הודף ומנצח אותו והוא נופל המום ומאוכזב על המדרכה. הסרט מסתיים באנג'ל העקב שעף בחופשיות מעל המים.

שחקנים[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]