הקרן האמריקאית לפיתוח אפריקה

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
הקרן האמריקאית לפיתוח אפריקה
United States African Development Foundation
סמליל הקרן האמריקאית לפיתוח אפריקה
סמליל הקרן האמריקאית לפיתוח אפריקה
מידע כללי
מדינה ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
תחום שיפוט ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
סוכנות אם הממשלה הפדרלית של ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
תאריך הקמה 1980 עריכת הנתון בוויקינתונים
חוק הקודקס המשפטי של ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
מטה מרכזי וושינגטון די. סי. עריכת הנתון בוויקינתונים
www.usadf.gov
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

הקרן האמריקאית לפיתוח אפריקהאנגלית: The United States African Development Foundation, בראשי תיבות: USADF) היא סוכנות ממשלתית עצמאית בארצות הברית הפועלת באפריקה שמדרום לסהרה. הקרן הוקמה על ידי הקונגרס בשנת 1980 כדי להשקיע ישירות בהתארגנויות מקומיות ומיזמים חברתיים. מטרת USADF היא לחזק את הכלכלה המקומית באמצעות תמיכה בפיתוח תעסוקה, מיגור עוני, חקלאות, אנרגיה, תעשייה וחינוך. הקרן פועלת בשיתוף ממשלות אפריקאיות, סוכנויות ממשלתיות אחרות בארה"ב, תאגידים פרטיים וקרנות פילנתרופיות.

בשנת 2021 תקציב הקרן שאושר על ידי הקונגרס האמריקאי עמד על 33 מיליון דולר. בדצמבר 2020, ציינה הקרן 40 שנות פעילות באפריקה. בשנים אלו, USADF השקיעה למעלה מ-265 מיליון דולר באמצעות כמעט 4,000 מענקים ליוזמות אפריקאיות שהשפיעו על יותר מ-10 מיליון בני אדם.

היסטוריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הקרן האמריקאית לפיתוח אפריקה נוצרה באמצעות חוק בקונגרס בשנת 1980 והחלה לפעול ב-1984. מאז היא סיפקה מימון ליותר מ-1,700 ארגונים.

תקציב הקרן ממומן באמצעות הקצאות שנתיות של השלטון הפדרלי. בנוסף על המימון הפדרלי, הקרן מקבלת מימון מממשלות אפריקאיות, תאגידים אמריקאים פרטיים ותורמים. הקרן מנוהלת על ידי דירקטוריון הכוללת שבעה חברים המוצעים על ידי נשיא ארצות הברית, ומאושרים על ידי הסנאט של ארצות הברית.

פעילות[עריכת קוד מקור | עריכה]

הקרן לפיתוח אפריקה של ארצות הברית פועלת בבנין, בוטסואנה, בורקינה פאסו, בורונדי, הרפובליקה הדמוקרטית של קונגו, גינאה, קניה, ליבריה, מלאווי, מאלי, מאוריטניה, ניז'ר, ניגריה, רואנדה, סנגל, סומליה, דרום סודאן, טנזניה, אוגנדה זמביה וזימבבואה.

בשנת 2011, הקרן לפיתוח אפריקה השיקה תוכנית אבטחת מזון וחוסן קהילתי שבצפון קניה ופרויקט מיוחד לאבטחת מזון באזור הסאהל במערב אפריקה ב-2012. בשנים אלו הקרן החלה לספק הכשרות מקצועיות לנוער מובטל. בתוכנית זו השתתפו כ-5,000 בני נוער. בשנת 2016 הקרן השיקה תוכנית לשיפור ביטחון המזון והפרנסה הכלכלית ברפובליקה הדמוקרטית של קונגו.

הקרן מעניקה מענקים להרחבת מפעלים מעניקים וסיוע לקואופרטיבים, אגודות חקלאים, קבוצות קהילתיות, מפעלים או עסקים צומחים. המענקים מגיעים לסכום של 250,000 דולר על פני חמש שנים לכל היותר. בקשות למענקים נבדקות על ידי נציג של הקרן באותה המדינה. עסקים וארגונים מהקבלים מימון מהקרן זכאים לקבל סיוע נוסף מארגונים אחרים.

הקרן מציעה מענקי סיוע תפעולי המהווים מימון לקואופרטיבים קיימים, אגודות חקלאים, קבוצות קהילתיות, מפעלים או עסקים שמתכננים רפורמות. המענקים יכולים להגיע לעד 100,000 דולר למשך שנתיים.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]