הרקולס (סרט, 2014)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
הרקולס
Hercules: The Thracian Wars
מבוסס על Hercules: The Thracian Wars עריכת הנתון בוויקינתונים
בימוי ברט ראטנר עריכת הנתון בוויקינתונים
הופק בידי ברט ראטנר
ברי לוין
ביו פלין
תסריט איוון ספיליוטופולוס עריכת הנתון בוויקינתונים
עריכה מארק הלפריך עריכת הנתון בוויקינתונים
שחקנים ראשיים דוויין ג'ונסון
איאן מקשיין
רופוס סוול
אקסל הני
אינגריד בולסו ברדל
ריס ריצ'י
טוביאס סנטלמן
רבקה פרגוסון
פיטר מולאן
ג'וזף פיינס
אירינה שייק
ג'ון הרט
מוזיקה פרננדו ולאסקה עריכת הנתון בוויקינתונים
צילום דנטה ספינוטי עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ארצות הבריתארצות הברית ארצות הברית
חברת הפקה פרמאונט עריכת הנתון בוויקינתונים
חברה מפיצה פורום הונגריה, נטפליקס עריכת הנתון בוויקינתונים
שיטת הפצה וידאו על פי דרישה עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה ארצות הבריתארצות הברית 25 ביולי 2014
ישראלישראל 24 ביולי 2014
משך הקרנה 98 דק' עריכת הנתון בוויקינתונים
שפת הסרט אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה סרט פעולה, סרט פנטזיה עריכת הנתון בוויקינתונים
הכנסות באתר מוג'ו hercules2014
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

הרקולסאנגלית: Hercules) הוא סרט פעולה ופנטזיה אמריקאי שיצא בתלת-ממד בשנת 2014 בבימויו של ברט ראטנר ובכיכובן של דוויין ג'ונסון, איאן מקשיין ורופוס סוול. הסרט עוסק בחיי הרקולס, גיבור יוון העתיקה. הסרט מבוסס על קומיקס בעל 2 כרכים שיצא בידי חברת "Radical Studios". הסרט יצא ב-25 ביולי 2014 בארצות הברית, סמוך לצאת סרט דומה - הרקולס: האגדה מתחילה (אנ').

סרט זה זכה להצלחה בקופות והרוויח מעל ל-244 מיליון דולר בקופות, אם כי הפקתו עלתה 100 מיליון דולר. הוא קיבל ביקורות מעורבות אשר מצד אחד ציינו לשבח את המשחק ואת האקשן בסרט, בייחוד של דוויין ג'ונסון ומצד שני ביקרו את הפן האנושי.

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

כאשר זאוס, מלך האלים היווני, התעבר עם בת תמותה הדבר הכעיס את אשתו הרה ששילחה בו 2 נחשים אך הילד הצעיר - הרקולס הצליח להרוג אותם. הוא גדל והאלים שלחו אותו לעבור 12 משימות מסוכנות כמו להרוג את ההידרה, את החזיר מהר ארימנתו ואת האריה מנמאה, הקטלני מכולם אותו הרג בעזרת חניקה.

הרקולס הפך לדמות מוכרת המלווה בחמישה חברים קבועים היוצאים איתו למלחמה ולטפל בשודדים אך מוטרד מתקרית בה חזר לביתו באתונה ומצא את אשתו ובניו שוכבים מתים ומדממים. לאחר קרב למען מלך מקדוניה מגיעה אל החבורה הנסיכה ארגניה, נסיכת תראקיה ומבקשת שילכו לטפל עבור מדינתה במורדים בראשות המצביא לשעבר, רזאוס תמורת זהב. הרקולס מגיע לתראקיה ונפגש עם הגנרל סיטאקלס, מלכה של אתונה, אריסתאוס והמלך קוטיס, מלכה של תראקיה. הוא מאמן עבור המלך חיילים חסרי ניסיון אך צבאו של רזאוס מתקדם במהירות עבורם והם נאלצים להילחם איתו בכפר קרוב, לפני שהחיילים הוכשרו.

בקרב הם מופתעים מחיילים שהתחפשו לגופות ומובילים עליהם בפער גדול. הם מתחילים לנצח ולהגיע למלך המצוי במרכז ההגנה אך הרקולס וחבריו מביאים כרכרת סוסים ומשמידים את מרבית התוקפים ומנצחים. המלך מחליט לאמן את חייליו לפני שהם מתקרבים לעוד קרב. בלילה הרקולס מדמיין את קרברוס, כלב השאול מגיע לעברו ומבין שיצטרך לפתוח את עברו.

צבא תראקיה משלים את האימונים ומחליט להתקדם עבור בסיס צבאו של רזאוס, אשר לכאורה נשלט בידי אנשים, קנטאורים ועוד מפלצות. בקרב מתברר שאין קנטאורים אלא הרבה פרשים וביניהם רזאוס, מצביא מורד של המלך. הרקולס ואנשיו מפתיעים את הפרשים והורגים את רובם בעוד הצבא נערך בטור שחוסם את לחימת הרגלים. הקרב מסתיים מהר אך רזאוס נע לקרב אחד על אחד נגד הרקולס ומפסיד.

רזאוס וחייליו נלקחים כאסירים לבית המלך ובה הוא מתעמת עם הרקולס בטענתו שהוא הולך נגד האיש הלא נכון ומכתיר את הכובש שפגע בעמו. במהלך חגיגה לכבוד הניצחון. הרקולס קולט שארגניה פונה לעבר רזאוס השבוי והיא מגלה שרזאוס צדק והיא מחויבת לעזור למלך המאיים על חיי בנה, אריוס, אם כי היא מחכה ליום בו תיפסק המלחמה ביוון. ברגע זה המלך קוטיס מצווה על הגנרל להכתיר אותו למלך המאוחד של יוון. המלך פונה להרקולס וקורא לו להיות מצביא ראשי בצבאו, אך הרקולס מעדיף לקבל את זהבו וללכת.

עם זאת בלילה הוא וחבריו מחליטים להישאר ולמרוד במלך האכזרי, למעט אותוליקוס הרוצה להנות מהזהב. הם פונים לשחרר את רזאוס בעזרתה של ארגניה אך נתפסים בידי אנשי הצבא והגנרל ונשלחים לכלא. לכלא מגיע המלך של אתונה, אריסתאוס המספר להרקולס על כך שבאתונה הוא סימם את הרקולס בלילה בו חזר מהמלחמה ושיסע 3 זאבים שחורים באשתו ובבניו עד שנהרגו. מאותו לילה גרם להרקולס להזיות. המלך קוטיס מחליט להוציא להורג את בתו אך הרקולס מקבל כוחות בעידודו של החוזה אמפיאראוס, משתחרר מהכבלים, מציל את ארגניה, נלחם והורג את שלושת הזאבים השחורים ומשחרר את כל הכלואים. המלכים נמלטים מהכלא והרקולס ואנשיו אחריהם.

הרקולס דוחק לפינה את אריסתאוס והוא מתחנן לחייו אך ללא הועיל. מאחוריו מגיע הגנרל סיטאקלס, חונק אותו עם שוט אך נהרג בידי לודאוס, אחיינו הצעיר של הרקולס. הם מגיעים לעצור את המלך אך הוא נמלט החוצה לעבר הצבא ומחזיק באריוס, נכדו ויורש הכתר. החבורה מהססת להילחם אך מטר יריות על קשתים מבשר על חזרתו של אותוליקוס. הקרב מתחיל ותידאוס הברברי מחזיר את אריוס לאמו אך נפצע קשה מהחצים ומת. הלוחמים של המלך נעים לעבר הארמון כדי לתפוס את הרקולס אשר נעמד מאחורי פסל אדיר של האלה הרה ובכוחות האלים מניף אותו ממקומו ומפיל אותו על מאות החיילים ועל המלך קוטיס למותם. החיילים שנשארו זורקים את הנשק וכורעים ברך להרקולס ואריוס מקבל את הכתר של סבו.

שחקנים[עריכת קוד מקור | עריכה]

מרבית הדמויות בסרט מוכרות בתרבות יוון העתיקה:

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא הרקולס בוויקישיתוף