השבט

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
השבט
The Tribe
סוגה סדרת נעורים
יוצרים ריימונד תומפסון עריכת הנתון בוויקינתונים
כותבים הארי דופין
ג'ו בויל
צ'ארלס הודג'ס
דוד פוס
ריימונד תומפסון
טוני אוסבורן
אנתוני ריד
קארי רוז
ג'יימס וילי
מרי מק'ניל
מייק קני
דן ויקסמן
רובין צ'ארטריס
לון רייט
אנדי סמית
ולרי גיאורגסון
ונדי לי
סמארה מק'דואל
סרני ג'יימס
בן רובינס
בימוי ג'ון ריד
קוסטה בוטס
ג'וליה מק'סוויני
לורנס וילסון
ג'אנט סטובינגס
קולין מק'קול
דני מולהרון
מורי קיין
ויין טורל
ג'ון קאלן
אנדרו מריפיילד
סאלי-אן קר
דאנקן סמית
פיטר ט. נתן
פסקול סימון מאי
אדם תומפסון
ריימונד תומפסון
ארץ מקור ניו זילנד
שפות אנגלית
מספר עונות 5
מספר פרקים 260
תוכנית המשך המחר החדש
הפקה
מפיקים בפועל דברה קלהר סמית
ריימונד תומפסון
דקלן איימס
חברת הפקה ענן 9
עורכים כריס טוד
ג'ף קונוויי
אוון פרייר קר
טכניקת צילום מערך מרובה מצלמות עריכת הנתון בוויקינתונים
אורך פרק 30 דקות
שידור
רשת שידור ערוץ 5 עריכת הנתון בוויקינתונים
רשת שידור בישראל ערוץ 1
תקופת שידור מקורית 24 באפריל 19996 בספטמבר 2003
קישורים חיצוניים
אתר הסדרה (באנגלית)
דף התוכנית ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

השבטאנגלית: The Tribe) היא סדרת נעורים מניו זילנד שנוצרה על ידי ריימונד תומפסון. לסדרה צולמו חמש עונות והיא שודרה החל מ-24 באפריל 1999 ועד ה-6 בספטמבר 2003. חברת ההפקה של הסדרה היא "ענן 9". הסדרה מתרחשת בזמן עתידי כאשר כל המבוגרים בכדור הארץ מתים באופן פתאומי בעקבות מחלה מסתורית, והילדים צריכים לשרוד בכוחות עצמם בעולם החדש שהפסיק את תפקודו הסדיר כתוצאה ממות המבוגרים. הסדרה מתרחשת בעיר חסרת שם שמורכבת משבטים של ילדים ונערים הנאבקים אחד בשני על השליטה בעיר.

בישראל הסדרה שודרה בערוץ הראשון. מלבד ישראל, שודרה הסדרה בעוד 40 ערוצים במדינות אירופה, אוסטרליה, ניו זילנד וארצות הברית.

בעקבות הצלחת הסדרה נוצרה סדרת בת בשם "המחר החדש".

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסדרה מתחילה כתשעה חודשים אחרי שכל המבוגרים מתו ממחלה מסתורית (המכונה "הנגיף"), מוקד הסדרה הוא אחד משבטי הילדים הנקרא "חולדות הקניון". העונה הראשונה מתמקדת בתפקודם של חולדות הקניון וניסיונם לשרוד אל מול השבטים האלימים, "כלבי השטן" ו"הארבה", הנאבקים על שליטה בעיר. כמו כן הם מנסים למצוא תרופה לנגיף המסתורי שהרג את כל המבוגרים ושהחל לגבות את קרבנותיו בקרב המתבגרים שהגיעו לפרקם.

בעונה השנייה חולדות הקניון מצליחים למצוא את החיסון לנגיף ומשתמשים בו כדי להשתלט על העיר על ידי כך שהם מצליחים לסחוט וויתורים ממנהיגי יתר השבטים בתמורה לאספקת החיסון. חולדות הקניון מנסים להשתמש בהשפעתם בעיר כדי להחזיר מידה מסוימת של יציבות ונורמליות להתנהלותה. בד בבד אנו עדים לתהליך התחזקות של שבט המתגורר מחוץ לעיר ונקרא "הנבחרים", שבט זה מורכב מחברים לשעבר של הארבה שסוגדים למנהיגם המת זוט כאל, הקונפליקט בינם לבין שבטי העיר בהנהגת חולדות הקניון מגיע לשיא בסוף העונה כאשר הנבחרים פולשים ומצליחים לכבוש את העיר.

העונה השלישית נפתחת בתיאור משטר העריצות שהנבחרים מקימים בעיר, בו בזמן הפליטים מחולדות הקניון שהצליחו להימלט מידם של הנבחרים מוצאים מחסה אצל "האקו", שבט המתגורר ביער, וביחד אתם הם חוזרים לעיר ומתחילים בהתקפות על כוחות הנבחרים עד שהם מצליחים להביסם לחלוטין ולכבוש את העיר מחדש. שאר העונה מוקדשת לניסיונות לשקם את העיר ולמאבקי הכוח בין השבטים השונים ובתוך חולדות הקניון. העונה מסתיימת כאשר שבט "הטכנוס", שבט העושה שימוש בטכנולוגיה גבוהה, מתחיל בפלישתו לעיר.

בתחילת העונה הרביעית הטכנוס כובש את העיר בקלות, השבטים השונים מנסים להתנגד להם אבל מכיוון שהם נחותים להם מבחינה טכנולוגית הם מובסים בקלות. הטכנוס משקמים את רשת החשמל של העיר, מחדשים את הספקת המים אליה ומכניסים לשימוש רחב בעיר סוג של משחק מציאות מדומה, כך הם מצליחים לשעבד את תושבי העיר מלבד מספר מחולדות הקניון שעדיין מתנגדים להם. בסופו של דבר הם מצליחים להדיח את ראם, מנהיג הטכנוס, כתוצאה מסיוע שכמה מקציניו הבכירים נותנים להם.

בעונה החמישית חולדות הקניון מנסות להחזיר לעצמם את שליטתם בעיר בעזרתו של מנהיג הטכנוס החדש מגה, אולם מתברר שהוא בעל תוכניות משלו והוא יוצר מצב של כאוס בעיר ומחזק את כוחם של הטכנוס עד אשר הוא מכריז של משטר צבאי ומקים דספוטיזם צבאי. הפליטים ממשטרו של מגה נמלטים אל העיירה ליברטי שם הם בונים את כוחם עד שהם פולשים לעיר ומדיחים את מגה. בפרקים האחרונים של הסדרה, כתוצאה מטעות בתכנות מחשבי הטכנוס שעשה ראם, משתחרר לאוויר סוג משופר של הנגיף שהורג בני אדם בני כל הגילים. הסדרה מסתיימת כאשר אנו רואים את חולדות הקניון נמלטים מן העיר בעזרת ספינה.

דמויות מרכזיות[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • בריי (דווין קמרון, עונות 1-3) - משמש כמנהיג חולדות הקניון הכריזמטי. חבר של אמבר ואביו של בייבי בריי. בסוף העונה השלישית הוא נעלם.
  • אמבר (בת' אלן, עונות 1,3-5) - מנהיגה שותפה ואהובה של בריי. אמו של בייבי בריי. בסוף העונה הראשונה "מתה" ומתגלה חיה בעונה השלישית כמנהיגת שבט "האקו" ושמה "איגל".
  • אבוני (מריל קאסי, עונות 1-5) - מנהיגת הארבה התככנית שהצטרפה לחולדות הקניון. בעונה 5 יש לה חזיונות מזוט וגם היא מוצאת לראשונה אהבת אמת - סלייד.
  • לקס (כיילב רוס, עונות 1-5) - בין הלוחמים העיקריים של חולדות הקניון והשותף של אבוני.
  • זוט (דני ג'יימס, עונות 1,5) - מנהיג הארבה המטורף שלאחר מותו הועלה לדרג אל על ידי חסידיו.
  • השומר (דיימון אנדרוז, עונות 2-3) - מנהיג הנבחרים, מאמין קנאי של זוט.
  • ראם (טום הרן, עונות 4-5) - מנהיג הטכנוס שכתוצאה מגאוניותו הצליח להפוך את הטכנוס לשבט החזק ביותר ולהשתלט על העיר.
  • ג'יי (ג'יימס נפיאר, עונות 4-5) - הגנרל האידיאליסט של הטכנוס, כתוצאה מאכזבתו ממנהיגותו של ראם הוא עורק אל שורות חולדות הקניון.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]