השיטה (סדרת טלוויזיה)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
השיטה
Ме́тод
סוגה דרמה המשכית
מתח
פעולה
יוצרים אלכסנדר צקאלו
כותבים מילנה קסטקינה
אולג מאלוביצ'קו
בימוי יורי ביקוב
אלכסנדר ווייטינסקי
שחקנים קונסטנטין חבנסקי
פאולינה אנדרייבה
אלכסנדר פטרוב
ויטאלי קישצ'נקו
יורי קולוקולניקוב
מדבבים קונסטנטין חבנסקי
פרסים פרס TEFI
פסקול ריאן אוטר
ארץ מקור רוסיהרוסיה רוסיה
שפות רוסית
מספר עונות 2
מספר פרקים 16
הפקה
מפיק אלכסנדר צקאלו
חברת הפקה Sreda
הפצה נטפליקס עריכת הנתון בוויקינתונים
אתר צילומים ניז'ני נובגורוד ומוסקבה
מוזיקה ריאן אוטר עריכת הנתון בוויקינתונים
אורך פרק 45 דקות
שידור
רשת שידור ערוץ 1
פורמט (תמונה) 480i (SDTV)
1080i (HDTV)
1080p (Blu-ray)
פורמט (קול) Dolby Digital 5.1
תקופת שידור מקורית 18 באוקטובר 2015 – 20 בדצמבר 2015 עריכת הנתון בוויקינתונים
קישורים חיצוניים
https://kino.1tv.ru/serials/metod
דף התוכנית ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

השיטה (ברוסית: Ме́тод) היא סדרת טלוויזיה רוסית בבימויו של יורי ביקוב מז'אנר המותחן הבלשי. הסדרה שודרה בערוץ הראשון ברוסיה כשעונתה הראשונה שודרה בימי ראשון בשעה 23:00 מה-18 באוקטובר 2015 ועד ה-20 בדצמבר 2015.

את התפקידים הראשיים גילמו קונסטנטין קבנסקי ופאולינה אנדרייבה. הצילומים התרחשו בעיקר בניז'ני נובגורוד, מחוז ניז'ני נובגורוד ובמוסקבה. במרץ 2017, מפיק הסדרה אלכסנדר צקאלו הודיע שצילומי העונה השנייה יחלו בחודש יולי 2017,[1] בפועל הם החלו שנה לאחר מכן.[2] העונה השנייה תוקרן בערוץ הראשון,[3] ב-8 בנובמבר 2020.[4]

עלילת הסדרה[עריכת קוד מקור | עריכה]

עונה 1[עריכת קוד מקור | עריכה]

הדמות הראשית היא רודיון מגלין (קונסטנטין חבנסקי) גבר מסתורי ואישיות יוצאת דופן, חוקר ברמה הגבוהה ביותר בשירות משטרת הפדרציה הרוסית, אשר חושף את המורכבויות הגדולות ביותר בתיקי רצח. הוא רגיל לעבוד לבד, מבלי שיהיה לו צורך לחשוף את סודות שיטת החקירה שלו. בוגרת בית הספר למשפטים יסניה סטקלובה (פאולינה אנדרייבה) מתקבלת לעבוד כחוקרת בוועדת החקירות של רוסיה ולשמש כעוזרת למגלין. לה יש סיבות אישיות לעבוד עם החוקר המהולל, בתקווה שתוכל בעזרתו למצוא את הרוצח של אמא שלה שנהרגה בנסיבות מסתוריות, אביה מסתיר פרטים חשובים מהאירוע, אך היא עדיין מקווה לעלות על עקבותיו של הרוצח. עד מהרה, עבודתה עם מגלין הופכת עבורה לחוויית התלמדות קשה במיוחד.

עונה 2[עריכת קוד מקור | עריכה]

שנה חלפה מאז מותו של מגלין ויסניה מתקשה לשכוח את מה שקרה. רוחות העבר רודפות אותה ומחזירות אותה ליום מותו של מגלין. היא מנסה להתחיל את החיים מחדש, יחד עם בעלה ועם תינוקת, אבל כל מה שהיא משתוקקת לו הוא לחזור לעבודתה כחוקרת.

סדרת רציחות מסתוריות מאפשרות את חזרתה לעבודה: צלף מופיע בעיר והורג את החתנים בחתונה. בתוך הכאוס, הזוג הטרי הבא מקבל שיחה ממספר לא ידוע: קולו של גבר מתלונן על עוול החיים וממליץ בחום "לחלוק את אושרו", שלאחריו מקבל החתן כדור קטלני.

אך עד מהרה היא מאבדת את השותף שלה והיא מבינה שהיא חייבת שיטה, על מנת ללכוד את הרוצח. משמעות הדבר שהיא מוכרחה לשחזר מזכרונה את כל מה שמגלין לימד אותה. החיפושים מובילים אותה לחשיפת סודות העבר.

צוות השחקנים הראשי[עריכת קוד מקור | עריכה]

פרקים[עריכת קוד מקור | עריכה]

עונה 1[עריכת קוד מקור | עריכה]

עונה ראשונה
מס' בסדרה מס' בעונה שם הפרק בימוי תסריט תאריך שידור מקורי
1 1 אתם אומרים: "כל חיי המודעים". אך זה לא נכון. מוטב לומר — כל חיי הלא¯מודעים. יורי ביקוב 18 באוקטובר 2015
שנת 2015. בוגרי הפקולטה למשפטים, יסניה סטקלוב ביניהם, יוצאים לחגוג במועדון לילה. אך באמצע החגיגה מתרחש רצח של חברתה הטובה של יסניה, אניה. רודיון מגלין שמגיע לזירה מוצא את הרוצח עד מהרה. יסניה שומעת מבן כיתתה אודות שיטות החקירה של מגלין ומחליטה למצוא דרך לעבוד איתו ואולי תוכל למצוא כך את רוצחי אמה. בינתיים מגלין נקרא לסייע לשוטרי המשטרה בליפצק למצוא חונק סדרתי שהורג נשים בתחנות אוטובוס עם חגורה בלבד.
1 2 אם הפסדת בקרב לשד, לפני שתמות, תעזור לנו.


18 באוקטובר 2015
יסניה לומדת מדי יום את שיטות החקירה של מגלין אך לא מצליחה למצוא הסבר לכך שהוא מגיע לפתרון מהיר בחקירותיו. מגלין עצמו מתעלם ממנה וכשסבלנותה פוקעת הוא מסכים לקחת אותה עמו לליפצק, כדי ללכוד את החונק הסדרתי שבינתיים הביא למותן של תשע נשים.
1 3 אם אתה הולך בעקבות הרוצח — אתה כבר מפגר מאחור


25 באוקטובר 2015
לאחר האירועים בליפצק, יסניה מחליטה להפסיק את התמחותה אצל מגלין. על שולחן משרדו של אביה היא מוצאת מסמכים הקשורים לרצח אמה, אך היא לא מספיקה לחקור אותם: מגלין מבקש את עזרתה בחקירה חדשה שלאחריה הוא מבטיח לשחרר אותה. היא מצליחה להתחיל להבין את שיטותיו ופוגשת את מכריו, שמתבררים כמוזרים יותר ממנו.
1 4 היום מביא לאדם מזון, הלילה — את הרעב יורי ביקוב 25 באוקטובר 2015
מגלין מחליט לבדוק את יסניה ומאפשר לה לבחור את חקירתם הבאה. הם מגיעים לעיירה מיכאילובסק, שבה לעיתים נעלמים ילדים ממשפחות עניות. ליסניה נדמה שהיא עברה את המבחן של מגלין, אך בעת מאסרו של הרוצח, מגלין מגרש אותה בגסות.
1 5 ביתך הוא מבצרך. אך למה לך מבצר? מי מתנפל עליך?


1 בנובמבר 2015
הורים לילדים בבית ספר לספורט נרצחים בעיירה טרויצק. סמוך לגופות ההורים הרוצח משאיר גביעי זכייה. מגלין שולח את יסניה לחקור זאת לבדה ובן כתה סשה מסייע לה למצוא את מזמין הרציחות. בינתיים יסניה מקבלת בעזרתו של מגלין את הדו"ח הבליסטי מכלי הירי שהרג את אמה: כלי הירייה היה שייך לאדם ששירת תחת אביה, אך אביה אומר שלא הכיר את האיש.
1 6 ממש בשולי הדרך תמיד נהיה רחב יותר


1 בנובמבר 2015
מגלין ויסניה חוקרים תיק חדש: שלוש נשים ערומות נתלו כשעל חזן שלט "partisan", בדמן נמצא סקופולאמין, "סם אמת". הפתולוג קובע שהסם מיוצר מצמחים הודיים. מגלין יוצא לאוניברסיטה בה למדו הקורבנות על מנת למצוא את הרוצח, אך הוא חוטף התקף ויסניה נאלצת לסיים את החקירה לבדה. מגלין מארגן ליסניה פגישה עם בעל הנשק שבאמצעותו נהרגה אמה, אך הפגישה מסתיימת באופן טראגי.
1 7 את מפירי החוק מכנים תחילה פושעים. אחר כך — פסיכופתים, ולבסוף, נביאים


8 בנובמבר 2015
בעיר מאלודמנטייבסק מופיע "מטהר עממי", רוצח בכינוי "איש של שבת": הוא מעמיד להצבעה אנשים שלדעתו מעשיהם ראויים לעונש ולאחר מכן הוא מעלה לאינטרנט את סרטוני הרציחות האלימות שביצע. מכל קורבנותיו נותר בחיים שוטר, שחולץ על ידי בנו, אך הוא נכווה לכל חייו. החקירה מובילה את מגלין ויסניה לכנופיית נאו-נאצים מקומיים.
1 8 נאמנות מאוכזבת מחפשת דבר אחד: החורבן


8 בנובמבר 2015
בתחנת הרי מוחוביה נמצאות תשע ילדות וכ כהות בשדה עם פרחים בידיהן. המשטרה המקומית חושדת שהרוצח הוא אחד מהמקומיים, אך כבר שלושה חודשים שמתקשה להתחקות אחר הרוצח ולכן הם מזמינים את מגלין. הרוצח מכה שוב, אך אחת הקורבנות נשארת בחיים, היא מוסרת למגלין תיאור מלא של הרוצח ודיוקן שלו נתלה בכל רחבי העיר. יסניה מקבלת גישה לחומרי החקירה של מגלין. אביה דורש ממגלין לגרש את יסניה מההתלמדות, אך הוא מסרב.
1 9 אף תינוק עוד לא מת מחיבוק אם


15 בנובמבר 2015
מגלין ויסניה חוקרים רציחות מוזרות של נשים מבוגרות וילדות קטנות. אביה של יסניה מתחיל לחקור את מגלין ומזהיר אותו שזו החקירה האחרונה שלו.
1 10 בלילות העצים שואלים זה את זה: כיצד הם חיים ללא שורשים?


15 בנובמבר 2015
יסניה מגיעה למרפאה פסיכיאטרית בניהולו של ברגיץ', אחד ממוריו של מגלין. יסניה מנסה להתחקות אחר רוצח שנוהג להניח בובות לצד גופות קורבנותיו, רוצח שלדברי מגלין הוא חולה נפש ועליה לפגוש מומחה. בעודה עוקבת אחר חיי החולים במרפאה יסניה מזהה לפתע אישה שהופיעה בתיקי החקירה הישנים של מגלין וקשורה איכשהו לרצח אמה.
1 11 רצח — כמו לידה. אני — אבא ואמא. אני פותח לאנשים דלת לעולם אחר. מעניק חיים חדשים


22 בנובמבר 2015
נער מתבגר הורג את הוריו ומתחיל בירי בבית הספר. לאחר שהוא נעצר הוא מסכים לדבר רק עם מגלין ולאחר מכן נשלח למרפאה הפסיכיאטרית של ברגיץ'.
1 12 הנקמה הפכה את הלילות לארוכים יותר,את הסכינים — לקצרים יותר


29 בנובמבר 2015
בתיאטרון האופרה של ולדימיר נעלמים מספר אנשים שהיו קשורים להנהלת התיאטרון ועד מהרה מתברר שהפרשייה כולה קשורה למאורע שהתרחש בה 20 שנה קודם.
1 13 כל בעלי החיים — תלמידי בית ספר. אצל הבודדים בלהקה — בפנים


6 בדצמבר 2015
יסניה חוגגת את יום הולדתה בחקירת רצח 5 דוגמניות. היא מזמינה את מגלין לחגיגת יום ההולדת שלה אך הוא מסרב, אם כי מתרצה לאחר שהוא משוחח עם ברגיץ'. הם מתקרבים ביניהם ומשוחחים מעל הקבר של אמה, בעודה מביעה את מורת רוחו מחוסר שיתוף הפעולה של אביה ועבודתה עם מגלין והיא שולחת אותו ממנה והלאה. כשהיא יוצאה לזירת פשע חדשה מגלין לומד שהיא על שיטת החקירה שלו.
1 14 מי אמר לי, שכל אמת יש לבדוק באש?


12 בדצמבר 2015
מגלין מצליח לעלות על עקבותיו של רוצח סדרתי בשם אנופרייב שמציב בפניו משימה בלתי אפשרית.
1 15 חושב, אני מפלצת? אותו בן אדם, כמוך. רק שהעזתי.


20 בדצמבר 2015
מגלין מגלה על מעברו לכלא של רוצח שהוא בעבר לכד, אנופרייב, שמתגרה במגלין ומספר לו שנרצחו כבר תשע נשים ובכוונתו להרוג עוד ארבעים.
1 16 הִנֵּה הַשּׁוֹפֵט עוֹמֵד בַּפֶּתַח. אִגֶּרֶת יַעֲקֹב. פֶּרֶק ה, פסוק ט.


20 בדצמבר 2015
אנופרייב מיישם את החלק השני של תוכניתו, הורג 40 בני אדם, ואת האחרון הוא הורג בבית היתומים בניז'ני נובגורוד, בו גדל מגלין. במהלך ההובלה של אנופרייב למוסקבה, מגלין ויסניה חוטפים אותו, שכן מגלין מבין שאם המטורף יברח, הוא יהרוג 365 בני אדם. מגלין קובר את אנופרייב בחיים בקבר ליד בית היתומים (המניאק שלא רוצה למות מודה שהוא שוחרר על ידי אביה של יסניה כדי לעצור את רודיון), ולאחר מכן הוא מאבד את הכרתו. לפני כן הוא מספר ליסניה שאמה סבלה מהפרעה נפשית וגם הפכה לרוצחת. היא ביקשה מבעלה לעצור בעדה, אך הוא לא הצליח, ומגלין עשה זאת על ידי ירי בה. יסניה עוזרת למגלין להתאבד. החוקרים מציעים לה להחליף את מגלין בחיפוש אחר הרוצחים. יסניה מסרבת, אבל מאוחר יותר מקבלת טלפון מרוצח סדרתי, ששואל איך היא מרגישה לבד עכשיו, והיא שוב מתחילה לחקור.

עונה 2[עריכת קוד מקור | עריכה]

עונה שנייה
מס' בסדרה מס' בעונה שם הפרק בימוי תסריט תאריך שידור מקורי
1-2 17-18 אם ניתן לתקן את ההשלכות של הטעות שלך, אז זו לא הייתה טעות.


8 בנובמבר 2020
לאחר מותו של מגלין יסניה עוזבת את עבודתה, כעת היא אישה רגילה ביותר — רעיה ואמא. עם זאת, שנה לאחר מכן, תיק חדש מחזיר אותה לחקירות. צלף מופיע בעיר והורג חתנים בחתונה. בעיצומו של האירוע, הזוג הטרי הבא מקבל שיחה ממספר לא ידוע: קולו של גבר מתלונן על אי הצדק של החיים וממליץ בחום "לחלוק את האושר שלו" ולאחר מכן החתן חוטף כדור קטלני. כדי למצוא את הרוצח, יסינה צריכה שיטה. כדי למצוא שיטה, עליה להחיות בזיכרון את כל מה שמגלין לימד אותה.
3 19 יהיה לב, אבל יהיה צער


15 בנובמבר 2020
צעירה נהרגה בדירתה באכזריות קיצונית. הרוצח התחיל סוג של משחק עם החוקרים — הוא צייר תמונה עם עלילה סבוכה על הקיר כולו. החוקרים מוצאים בארון את בתה הקטנה של הנרצחת, שבדרך נס הצליחה להימלט, אך הילדה מזועזעת ונותנת עדות מבולבלת. בתחילה, אחיו של הקורבן שהורשע בעבר עולה כחשוד. אולם לאחר ניתוח כל נסיבות המקרה ויישום שיטתו של מגלין, מגיעה יסניה למסקנה שהאיש חף מפשע והפתרון לפשע טמון בציור מוזר.
4 20


22 בנובמבר 2020
יסניה ומגלין מבינים למה המטורף הורג שוב ושוב, אבל עדיין לא יודעים מי הוא, כי לתליין אין שום קשר לקורבנות. התמונות שהרוצח הסדרתי משאיר ליד הגופות עוזרות להתקרב לפתרון "הפשע האידיאלי". עלילת הרישומים חוזרת על עצמה כל הזמן ובסופו של דבר מצליחים הבלשים לפענח את המסרים הוויזואליים הללו. אולם בזמן שקבוצת החוקרים מתכוננת לעצור את החשוד, הוא מצליח להזהיר מפני הסכנה שב"לא תתפוס אותי" המסתורי. זה נותן ליסינה סיבה לחשוד שהכתובת קרובה יותר ממה שהיא חושבת.
5 21 יד העזרה הבלתי אנוכית תמיד בדם


29 בנובמבר 2020
בעיירת פרובינציאלית שקטה מתרחש טבח, שקורבנותיו הם שלושה גברים, אשתו של אחד מהם, בת צעירה ואיש עסקים מקומי. גם עד מזדמן, שכן, נופל מתחת לזרועו של הפושע. הרוצח ירה בכולם ואז הצית את הבית. פרטי המקרה הזה מזעזעים את תושבי העיר: מזה שבע שנים לא היו פשעים חמורים באזור. ראש העיר מבקש לשלוח מומחים ממוסקבה לחקור את המקרה הזה. יסניה נאלצת ללכת עם מגלין, אף על פי שקרוביה מתנגדים לכך באופן מוחלט, והיחסים בין השניים לא יכולים להיות גרועים יותר...
6 22


6 בדצמבר 2020
מגלין מפתיע את כולם בהתנהגותו - הרשויות המקומיות בטוחות שנשלח אליהן חולה נפש ממוסקבה. אבל אפילו ברעיונות הזויים, מגלין מוצא את המפתח לפתרון הפשע. הכל מצביע על כך שהרוצח הוא שוטר שהורשע לפני שבע שנים, שכונה לשי. עם זאת, לשי מת לאחרונה בכלא. בזמן שיסניה ומגלין מבקשים להוציא את גופת השוטר, זונה מקומית נורית בפניה בפארק העירוני.
7 23 מיוסר על ידי שדים מייסר את שכנו, מבלי שהוא מבין זאת


13 בדצמבר 2020
בעיירה פרובינציאלית קטנה מתרחשים אירועים איומים: הרופאים לא מצליחים להציל את חייה של נערה צעירה שמתה כתוצאה מאובדן דם חמור. הילדה נכלאה זמן רב: בגופה בוצעו חתכים כירורגיים מדויקים, שנתפרו בסרטים ססגוניים. הרוצח מקבל את הכינוי "בובות" באנלוגיה לרוצח סדרתי בעל כתב יד זהה שפעל במחוז לפני מספר שנים. מגלין בקושי זוכר שלפני שנים רבות הוא כבר תפס את הגולם, או יותר נכון, הרג אותו. האם מגלין טעה אז!?
8 24


20 בדצמבר 2020
מגלין, בטוח שפועל חקיין בעיר, מציל את החשוד, שומר בית הקברות, מלינץ'. האיש היה בין החשודים אז, לפני שנים רבות, אבל רודיון לימד אותו להתנגד לדחף להרוג. השומר ראה את מכוניתו של הגולם ומוכן לזהות אותה, אך איש אינו מאמין לו מלבד מגלין. בינתיים יסניה מגלה משהו משותף בין הקורבנות: כל הבנות היו במצב של אהבה ראשונה.
9 25 על ידי הריגת אחד, אתה הופך לפושע, הורג מיליונים — כגיבור


17 בינואר 2021
"לא תתפוס אותי" הורג את אביה של יסניה. הכל מצביע על כך שהרוצח הוא מגלין עצמו. עליו להתחבא. יסניה נשלחת לחקור סדרה נוספת של רציחות ללא בן זוג. נראה שהפשעים לא מבוצעים על ידי רוצח סדרתי אחד, אלא על ידי אנשים שונים. בנוסף, מישהו מפרסם תוכן מזעזע באינטרנט. בזירת הפשע, מגלין נכנס למכוניתה של יסניה. הוא טוען שהוא לא הרג את אביה, אבל האם אפשר להאמין לו!?
10 26


24 בינואר 2021
באתרי רציחות יסניה מגלה מספרים מוזרים שמצטברים לתאריך 20.04.99. זהו יום הטבח בתיכון האמריקאי קולומביין. במבט ראשון, אין שום דבר משותף בין הפשעים. עם זאת, יסניה מצליחה למצוא דפוס. מגלין עוזר לה בחקירה, ויסניה מצידה מסתירה את שותפה המושפל מהחקירה. עם זאת, מישהו מגלה היכן מגלין מסתתר ועושה ניסיון להתנקש בו.
11 27 תהיה עצמך, השאר כבר הבינו


7 בפברואר 2021
על גדת הנהר נמצאו שרידי גופות של בנות. יסניה, בעזרת מגלין, מצליחה לזהות את ההרוגות. מסקנת החקירה היא שכולם היו לקורבנות של רוצח סדרתי שהופיע במחוז. הם אפילו מצליחים ליצור קומפוזיציה של המטורף, אבל במציאות הכל מתברר כל כך לא פשוט. ואז יסניה מחליטה לתפוס את הפושע עם פיתיון חי. היא בוחרת באופן אישי בנות במועדון ספורט, שם הן עוברות קורסי הגנה עצמית.
12 28


14 בפברואר 2021
קורבן נוסף של רוצח סדרתי בורח באורח פלא. הילדה רוצה להסתיר את העובדה הזו מכולם, אבל מגלין החכם מבין שהיא הייתה עם מי שהם מחפשים. יסניה מגלה חבורות אופייניות על אצבעותיה של הילדה. כדי לתפוס את המטורף, יסניה מחליטה להפוך לפיתיון בעצמה
13 29 כשאשתחרר, אני פשוט אגיע לכלא אחר


21 בפברואר 2021
יסניה מבינה שהדרך היחידה להציל את הילד שלה היא להסגיר את מגלין. עם זאת, היא לא חייבת לעשות את הצעד הזה: הוא עצמו מודה ברצח אביה של יסניה ונכנס לכלא, שם הוא נתון בסכנה מאסירים, שאותם הכניס פעם מאחורי סורג ובריח. בינתיים, גופת זר נמצאה בשדה ליד וולוגדה. הבדיקה נדהמת משיטת הרצח, היא בוצעה בבירור על ידי אדם חולה בנפשו. יסניה מתעקשת על השתתפותו של מגלין בחקירה החדשה.
14 30


28 בפברואר 2021
צרפתי עם סימני כוויות קור נמצא בתחנת אוטובוס. מסיבה כלשהי, המטורף לא הרג ושחרר את קורבנו. אבל האיש לא יכול להעיד, הוא בתרדמת. מגלין מובא למקום בליווי. נראה שיסניה מצילה כך את שותפה, ברם למעשה, היא נאלצת לפעול לפי ההנחיות של הרוצח "לא תתפוס אותי".
15 31 הגיהנום ריק, כל השדים כאן


21 במרץ 2021
יסניה מוצאת עצמה בכלא באשמת רצח "לא תתפוס אותי". עם זאת, כעת יש לה את כל הסיבות להאמין שהיא הרגה את האדם הלא נכון. יסניה בורחת ממעצר כדי להבין זאת סוף סוף. היא מוצאת את מגלין, שגם נאלץ להסתתר, ואת בתה. עכשיו שניהם פורעי חוק. בנוסף, מכריזים בעיר על רוצחים סדרתיים, אשר גוזלים את חייהם של פושעים שנמלטו מעונש, וכעת מגלין ויסניה נמצאים בסכנת סכנה חדשה.
16 32


28 במרץ 2021
כדי להוכיח ש"נוקמי העם" אינם הם, מגלין ויסניה יצאו לחפש את הרוצחים האמיתיים. הם עדיין לא חושדים שבדרך זו הם עוברים מניפולציה חכמה על ידי "לא תתפוס אותי" על מנת לפתותם למלכודת קטלנית.

השראה[עריכת קוד מקור | עריכה]

מפיקי הסדרה הדגישו לא פעם כי "השיטה" היא עבודה עצמאית ומקורית, המבוססת על תסריט מקורי. בשלבי ההפקה המוקדמים נטען שהסדרה מהווה אתחול ועיבוד לסדרת הטלוויזיה "דקסטר", אך היוצרים דחו טענה זו, אך אישרו שהושפעו במקצת מהסדרה "בלש אמיתי". למעשה, הסדרה מגוללת אירועים ותיקי חקירה אמיתיים כדוגמת אנדריי צ'יקטילו (שכונה הרוצח מליפצק), תיק החקירה על אנטולי סליבקו, אירועי הירי בבית הספר מספר 263 במוסקבה וכן התייחסות לרוצח אנטולי אונופריינקו, שדמותו שימשה השראה לדמות "היורה" בגילומו של אלכסיי סרבריאקוב.

שיווק[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב¯1 במרץ 2017 המפיק אלכסנדר צקאלו הודיע על מכירת זכויות השידור מחוץ לרוסיה לרשת נטפליקס.[1]

פסקול[עריכת קוד מקור | עריכה]

את המוזיקה לסדרת הטלוויזיה כתב ריאן אוטר.

רשימת השירים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. Pre Pairing
  2. Firebird '69
  3. Distant
  4. Some Sorrow
  5. Suspect 06
  6. Monster
  7. Outro Titles

פרסים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • פרסי האקדמיה הרוסית לטלוויזיה בשנת 2016 בקטגוריית סדרת/סרט הטלוויזיה, השחקן הטוב ביותר בסדרה/סרט טלוויזיה (הוענק לקונסטנטין חבנסקי), מפיק העונה (הוענק לאלכסנדר צקאלו, שהפיק באותה שנה מספר סדרות).
  • הפרס המקצועי של התאחדות מפיקי הקולנוע והטלוויזיה בקטגוריות השחקן הטוב ביותר בטלוויזיה, עיצוב ההפקה הטוב ביותר ועבודת הסאונד הטובה ביותר.
  • פרס "סלובו" בקטגוריית התסריט הטוב ביותר בטלוויזיה.
  • פרס ז'ורז' בקטגוריית סדרת הדרמה הרוסית של השנה
  • פרס פסטיבל הסרטים של ניו יורק בקטגוריית דרמת הפשע.[5]
  • פרס הפלטינה של פסטיבל הסרטים הבינלאומי של יוסטון.[6]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא השיטה בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ 1 2 "Мажоры и фарцовщики заинтересовали американцев". Кино-Театр.
  2. ^ Вечерний Ургант. В гостях у Ивана Константин Хабенский. (27.04.2018) //קונסטנטין חבנסקי אישר זאת בריאיון אצל איוואן אורגנט בתוכניתו אורגנט בערב
  3. ^ Второй сезон сериала «Метод» с Константином Хабенским выйдет в эфир осенью 2019 года
  4. ^ Майор Черкасов, акушер Родионов, тренер Ковалев и другие знакомые в новых сезонах популярных сериалов
  5. ^ "RUSSIA 2016 World's Best Television & Films Winners & Finalist Index". New York Festivals. אורכב מ-המקור ב-2017-03-26. נבדק ב-2017-09-09.
  6. ^ "All 2016 Remi winners" (PDF). WorldFest-Houston. אורכב מ-המקור (PDF) ב-2016-08-21. נבדק ב-2017-09-09.