השירות הפדרלי לשידורי רדיו וטלוויזיה

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
השירות הפדרלי לשידורי רדיו וטלוויזיה
Федеральная служба России по телевидению и радиовещанию
מידע כללי
מדינה רוסיה עריכת הנתון בוויקינתונים
סוכנות אם לשכת נשיא רוסיה
תאריך הקמה 22 בדצמבר 1993
תאריך פירוק 9 ביולי 1999
סוכנות מחליפה המשרד לדפוס, רדיו, טלוויזיה ואמצעי תקשורת ההמונים
מטה מרכזי רחוב פיאטניצקאיה 25, מוסקבה
עובדים 311 (1999)
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

השירות הפדרלי לשידורי רדיו וטלוויזיהרוסית: Федеральная служба России по телевидению и радиовещанию) היה גוף ממשלתי בממשלת רוסיה שנועד לפקח על שידורי הרדיו והטלוויזיה ברוסיה והיה הרגולטור הממשלתי בתחום הפיקוח על תחנות טלוויזיה ארציות ותחנות רדיו אזוריות, כמו גם מתן רישיונות שידור.

היסטוריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

השירות הוקם ב-22 בדצמבר 1993 במסגרת ממשלת צ'רנומירדין בצו נשיאותי של בוריס ילצין, "אודות שיפור המינהל הציבורי בתחום תקשורת ההמונים". השירות הפדרלי קיבל לידיו את תפקידי משרד הדפוס והמידע (שהתקיים בשנים 1990–1993, שהפכה בהמשך לוועדה הממלכתית לדפוס ומידע, שהייתה הבסיס ליצירת הסוכנות הפדרלית לדפוס ותקשורת המונים). על השירות הוטלה המשימה ליישם מדיניות ממשלתית בתחום פעילותם של ארגוני שידורי טלוויזיה ורדיו ממלכתיים ברוסיה, כמו גם רישום ומתן רישיונות. בנוסף לתפקידים אלה, השירות הפדרלי היה מעניק מימון תקציבי וסובסידיות עבור שידורי טלוויזיה ורדיו ממשלתיים ואזוריים.

בשנת 1995 מונה ולנטין לאזוטקין לעמוד בראש השירות, הוא היה מומחה בתחום הרדיו והטלוויזיה ודגל בליברליזציה של מערכת הרישוי של הטלוויזיה והרדיו הרוסי. בתקופתו הונפקו כ-5,000 רישיונות לשידורי טלוויזיה ורדיו ונוצר ערוץ הטלוויזיה "תרבות".

ביולי 1999, תחת ממשלת סטפאשין, המשרד מוזג עם הוועדה הממלכתית לדפוס ליצירת המשרד הממשלתי לדפוס, רדיו, טלוויזיה ואמצעי תקשורת ההמונים, שהתקיים עד מרץ 2004 עת הוחלף בסוכנות הפדרלית לדפוס ותקשורת המונים.

מנהלים[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]