התזמורת הסימפונית של במברג

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
התזמורת הסימפונית של במברג
Bamberger Symphoniker
תאריך ייסוד 1946 עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה גרמניהגרמניה גרמניה
מיקום במברג, גרמניה
אולם קונצרטים אולם הקונצרטים של במברג
מנצח יאקוב הרושה
פרסים פרס פרידריך באור עריכת הנתון בוויקינתונים
האתר הרשמי
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

התזמורת הסימפונית של במברגגרמנית: Bamberger Symphoniker) היא תזמורת סימפונית גרמנית שבסיסה בעיר במברג שבגרמניה. זוהי אחת התזמורות היוקרתיות בגרמניה.

היסטוריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

התזמורת הוקמה ב-1946 בעיקר מנגנים גרמנים שגורשו מצ'כוסלובקיה לאחר מלחמת העולם השנייה, שהיו בעבר חברים בתזמורת הפילהרמונית הגרמנית של פראג. התזמורת קיבלה את התואר "הפילהרמונית של מדינת בוואריה" בשנת 1993.

מאז 1993, ביתה של התזמורת הוא אולם הקונצרטים והקונגרסים של במברג, בעל הכינוי "סימפוניה על הרגניץ". קונצרטים לפני 1993 ניתנו בבניין הדומיניקני. התזמורת זוכה לתמיכה כספית מממשלת בוואריה, העיר באמברג, מחוז אוברפרנקן ומחוז במברג. ממשלת בוואריה פרעה את החובות הכספיים של התזמורת ב-2003.

יוזף קאילברת היה המנצח הראשי הראשון של התזמורת. מנצחים ראשיים נוספים כללו את ג'יימס לורן, הורסט שטיין וג'ונתן נוט. בספטמבר 2016, התמנה יאקוב הרושה למנצח הראשי החמישי של הסימפונית של במברג, עם חוזה ראשוני של ארבע עונות. ביוני 2018, הודיעה התזמורת על הארכת חוזהו של הרושה כמנצח הראשי שלה עד לעונת 2025–2026. הרברט בלומסטדט מונה למנצח כבוד של התזמורת במרץ 2006. כריסטוף אשנבאך הפך למנצח כבוד של התזמורת ב-2016.

התזמורת מזוהה עם פרס הניצוח התלת שנתי של גוסטב מאהלר, שהוקם במהלך כהונתו של נוט, וחתן הפרס הראשון בתחרות בשנת 2004 היה גוסטאבו דודאמל. התזמורת ביצעה מספר הקלטות עבור Vox רקורדס עם יונל פרליה ויאנוש פירסט, שחלקן הוצאו מחדש בתקליטור. התזמורת הקליטה מוזיקה של חואקין טורינה עבור RCA רקורדס עם המנצח אנטוניו דה אלמיידה.

התזמורת מונה 101 נגנים, ביניהם 40 כנרים.

הכנר הישראלי יעקב רובינשטיין היה הכנר הראשי של התזמורת בין השנים 1995–2009.

מנצחים ראשיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]