התרנגולת הקטנה והחכמה

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
התרנגולת הקטנה והחכמה
The Wise Little Hen
כרזת הסרט
כרזת הסרט
כרזת הסרט
מבוסס על התרנגולת האדומה הקטנה
בימוי וילפרד ג'קסון
הופק בידי וולט דיסני
מדבבים פלורנס גיל, קלרנס נאש, פורב פולן
מוזיקה לי הרליין
אנימטור ארצ'י רובין, קלייד ג'רונימי, ארט באביט, אוגו ד'אורסי, לואי שמיט, פרנצ'י דה טרמודן, וולפגנג ריית'רמן, דיק הומר[2]
מדינה ארצות הבריתארצות הברית ארצות הברית
חברת הפקה אולפני וולט דיסני
חברה מפיצה יונייטד ארטיסטס
שיטת הפצה וידאו על פי דרישה עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה 9 ביוני 1934[1]
משך הקרנה 7 דקות
שפת הסרט אנגלית
סוגה סרט קצר, סרט הנפשה, סרט לכל המשפחה, סרט מוזיקלי
סרט קודם הזאב הגדול והרע
סרט הבא העכבר המעופף
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

התרנגולת הקטנה והחכמהאנגלית: The Wise Little Hen) הוא סרט הנפשה מסדרת סימפוניות טיפשיות של וולט דיסני שיצא בשנת 1934. הסרט, שמבוסס על הסיפור התרנגולת האדומה הקטנה, מציג את הופעת הבכורה של דונלד דאק.[3]

אף על פי שחברת ההפצה יונייטד ארטיסטס בחרה את 9 ביוני 1934 כתאריך שחרור הסרט, הוא למעשה הוצג לראשונה ב-3 במאי 1934 בבית הקולנוע "Carthay Circle" שבלוס אנג'לס עבור מופע צדקה, בעוד שהוא קיבל מאוחר יותר את הצגת הבכורה הרשמית שלו ב-7 ביוני ברדיו סיטי מיוזיק הול בעיר ניו יורק.[1][4] את ההנפשה יצרו האומנים ארט באביט, דיק הומר, קלייד ג'רונימי, לואי שמיט ופרנצ'י דה טרמודן (בסיוע של קבוצת אנימטורים זוטרים בראשותו של בן שרפסטין).[5][2] הסיפור הועבד לרצועת קומיקס על ידי טד אוסבורן ואל טאלייפרו, והיה להופעתו הראשונה של דונלד דאק בקומיקס של דיסני.[6]

תקציר העלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

במרכז העלילה תרנגולת קטנה וחכמה המחפשת מישהו שיעזור לה לזרוע את צמחי התירס שלה. "פטר החזיר" ו"דונלד דאק" טענו כי יש להם כאב בטן כדי להתחמק מהמטלה. כך התרנגולת נאלצת לשתול אותם בעצמה בסיוע של אפרוחיה.

כאשר מגיע העת לקצור את התירס, פטר ודונלד שבים וטוענים כי כואבת להם הבטן, אך בשונה מהפעם הקודמת, התרנגולת מבחינה בהונאה. היא מחליטה להכין מגוון מאכלים מהתירס, והולכת אל פטר ודונלד, אך עוד לפני שהיא מספיקה להגיד להם על המאכלים, הם מזייפים כאב בטן נוסף, וברגע שהיא מציינת כי הביאה אותם עבורם, באורח פלא הם מתחילים להרגיש טוב יותר. התרנגולת מחליטה ללמד אותם לקח, ובמקום את אחד ממאכליה, היא נותנת להם לבלוע שמן קיק, כביכול כדי לסייע לכאב הבטן שלהם.

דמויות ומדבבים[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ 1 2 Kaufman, J.B. (8 ביוני 2020). "When's Your Birthday?". Cartoon Research. נבדק ב-26 בספטמבר 2020. {{cite web}}: (עזרה)
  2. ^ 1 2 "Happy Birthday Donald Duck! Walt Disney's "The Wise Little Hen" (1934) |". Cartoon Research. נבדק ב-14 במרץ 2018. {{cite web}}: (עזרה)
  3. ^ Lenburg, Jeff (1999). The Encyclopedia of Animated Cartoons. Checkmark Books. pp. 74–76. ISBN 0-8160-3831-7. נבדק ב-6 ביוני 2020. {{cite book}}: (עזרה)
  4. ^ Merritt, Russell; Kaufman, J. B. (2016). Walt Disney's Silly Symphonies: A Companion to the Classic Cartoon Series (2nd ed.). Glendale, CA: Disney Editions. pp. 148–149. ISBN 978-1-4847-5132-9.
  5. ^ Malone, Patrick A. "The Wise Little Hen". The Encyclopedia of Disney Animated Shorts. אורכב מ-המקור ב-26 ביולי 2011. {{cite encyclopedia}}: (עזרה)
  6. ^ Duvall, Earl; Taliaferro, Al; Osborne, Ted; De Maris, Merrill (2016). Silly Symphonies: The Complete Disney Classics, vol 1. San Diego: IDW Publishing. ISBN 978-1631405587.