וואן פיס

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
וָאנְפִיסוּ
סוגה הרפתקאות, פעולה, קומדיה, דרמה, שונן
מאנגה: וואן פיס
יוצר אייצ'ירו אודה
מאייר אייצ'ירו אודה
הוצאה Shueisha (יפן)
התפרסם לראשונה במגזין Weekly Shonen Jump
תקופת הפרסום המקורית 1997 – הווה
מספר הכרכים שהתפרסמו 108
אנימה
אורך פרק 24 דקות
אולפני אנימציה Toei Animation
רשת שידור פוג'י TV (יפן)
מדבבים בשפה העברית יגאל מזרחי
יורם יוספסברג
נטלי פיק
גלעד קלטר
מולי שולמן
תקופת שידור מקורית 1999 – הווה
מספר העונות 20
מספר הפרקים 1096

וואן פיסיפנית: ワンピース; בתעתיק לעברית: וָאנְפִיסוּ; באנגלית: One Piece) היא סדרת מאנגה ואנימה שנוצרה על ידי אמן המאנגה היפני אייצ'ירו אודה, ומפורסמת בהמשכים במגזין שונן ג'אמפ השבועי (Weekly Shōnen Jump) מיולי 1997 ואילך. נכון למרץ 2024 כל סדרת המאנגה מלוקטת ב-108 כרכים.

עלילת הסדרה מתרחשת בעולם בדיוני ומתמקדת בהרפתקאותיהם של צוות פיראטים המכונים "כובעי הקש" בפיקודו של הקפטן מונקי די. לופי, אשר שואף להפוך למלך הפיראטים ולמצוא את האוצר ה"וואן פיס".

ההצלחה של סדרת המאנגה תרמה לאורך השנים להיווצרות של זיכיון מצליח. תחת הזיכיון משווקים גם סדרת אנימה שמופקת על ידי חברת טואי אנימציה, סרטי אנימה, צעצועים, משחקי וידאו, משחקי קלפים, ספרים ועוד.

לאורך השנים סדרת המאנגה של וואן פיס זכתה בפרסים רבים. סדרת המאנגה של וואן פיס קבע מספר שיאים, כולל שיא עולמי במספר העותקים שנמכרו על ידי מחבר בודד ושיא במספר הכרכים הגבוה ביותר שנמכרו ביפן. במשך 11 שנים רצופות, מ-2008 עד 2018, סדרת המאנגה של וואן פיס הייתה סדרת המנאגה הנמכרת ביותר בעולם. לאורך השנים הסדרה מכרה 108 כרכים, כאשר בממוצע כל כרך מכר כמיליון עותקים. הכרכים החדשים של הסדרה מוכים מעל ל-3 מיליון עותקים כל אחד. נכון לאוגוסט 2022 סדרת המאנגה של וואן פיס נמכרת במעל ל-61 מדינות ברחבי העולם.

בישראל הסדרה שודרה בין השנים 2006 ל-2009 בערוץ ג'טיקס בדיבוב לעברית. הגרסה העברית של הסדרה כללה את 52 הפרקים הראשונים של סדרת האנימה בגרסה היותר מתאימה לילדים יותר קטנים. בדצמבר 2022 הסדרה חזרה דרך ספריית האנימה כששם הועלתה בדיבוב המקורי בתרגום לעברית.

תקציר העלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

העתק ספינתם הראשונה של צוות פיראטי כובע הקש, "Going Merry". צולם בטוקיו ב-2003
העתק ספינתם השנייה של צוות פיראטי כובע הקש, "Thousand sunny". צולם בנגסאקי ב-2007

22 שנים לפני מועד ההתרחשות של עלילת הסדרה הוצא להורג מלך הפיראטים האגדי גול די. רוג'ר, אשר נחשב לפיראט הגדול ביותר בכל הזמנים אשר היה ידוע כ"מלך הפיראטים". רגע לפני מותו חשף רוג'ר שהוא החביא את האוצר הגדול ביותר שלו, המכונה "וואן פיס", אי שם בים הפתוח במקום סודי. במילותיו האחרונות רוג'ר קורא לאזרחים לצאת אל הים ולחפש אחר האוצר. הכרזה זו הציתה את "עידן הפיראטים הגדול" כאשר אינספור הרפתקנים ופושעים יצאו בעקבות האוצר האגדי.

אחד מאותם הפיראטים הוא גיבור הסדרה, מונקי די. לופי, נער אשר לגופו יש תכונות של גומי אותן הוא קיבל לאחר שאכל בטעות פרי שטן. בהשראת גיבור ילדותו הפיראט רב העוצמה שאנקס, לופי מחליט לעזוב את ביתו שבאזור איסט בלו, כאשר הוא נחוש להפוך למלך הפיראטים הבא ולמצוא את אוצר הוואן פיס, שאמור להעניק כוח עצום ועושר לאדם הראשון שיצליח למצוא אותו.

לופי מצליח להרכיב צוות של פיראטים אשר לכל אחד מהם כישורים ואישיות ייחודיים משלהם. קבוצה זו הידועה בשם "פיראטי כובע הקש", כוללת את רורונואה זורו אשר הוא סייף מיומן וצייד פיראטים לשעבר, את הנווטת המוכשרת נאמי, את הצלף והממציא המיומן אוסופ, ואת השף סאנג'י אשר בעל עבר אפל. הצוות מצליח לרכוש ספינה משלהם, ה-"Going Merry" ועימה הם יוצאים להרפקאות שונות באזור הקו הגדול. לאורך הדרך מצטרפים אל הצוות בעלי ברית שונים כמו האייל המדבר טוני טוני צ'ופר שלו יכולות רפואיות יוצאות דופן, הארכאולוגית והמתנקשת לשעבר ניקו רובין אשר מסוגלת לפענח טקסטים עתיקים, הסייבורג פרנקי שביכולתו לבנות ולתקן ספינות, השלד ברוק אשר הוא סייף מוכשר, ואיש הדג - ג'ינביי אשר היה בעבר חבר בקבוצת הפיראטים רבי העוצמה "שבעת השיצ'יבוקאי". בשלב מסוים הספינה המקורית של הצוות ניזוקה ללא תקנה ובעקבות כך פרנקי בונה לצוות ספינה חדשה המכונה "Thousand Sunny".

לאורך הדרך לופי וצוותו מתמודדים עם אויבים אימתניים שונים, אשר לכל אחד מהם מטרות ואג'נדות משלו, כולל פיראטים רבי עוצמה, ציידי ראשים, ארגוני פשע, מהפכנים, סוכנים חשאיים, יצורי ים מסוכנים, וחיילים של ממשלת העולם המושחתת. בין אויביהם הבולטים ביותר ניתן למנות את ממשלת העולם, ארגון רב עוצמה ומושחת אשר חותר לשלוט בכל האוקיינוסים והטריטוריות ברחבי העולם, וה"יונקו" - ארבעה פיראטים אימתנים השולטים בשטחים עצומים ובעלי צבא משלהם.

במהלך הרפתקאותיהם לופי וצוותו מגיעים לאיים שונים אשר לכל אחד מהם תרבות, חברה ואתגרים ייחודיים, בעוד שהם נותרים כל העת נחושים למצוא את האוצר האגדי ולהפוך לפיראטים רבי עוצמה. לאורך הדרך הצוות מצליח לשלב כוחות על מנת להתגבר על אתגרים ומכשולים רבים במרדף אחר הוואן פיס.

העולם של וואן פיס[עריכת קוד מקור | עריכה]

מפת העולם של וואן פיס

העולם של וואן פיס הוא עולם בדיוני שמכוסה ברובו בים ומחולק לחמישה אוקיינוסים - איסט בלו (הים המזרחי), נורת' בלו (הים הצפוני), ווסט בלו (הים המערבי), סאות' בלו (הים הדרומי), והאוקיינוס הקו הגדול (Grand Line). אוקיינוס הקו הגדול מקיף את העולם מצפון-מערב לדרום-מזרח ונחשב למסוכן ביותר מכל האוקיינוסים, ואשר בו מתרחשת רוב עלילת הסדרה.

אזור הקו הגדול מחולק לשני חלקים, כאשר החלק הראשון מכונה "גן העדן" (Paradise) בשל היותו החלק הרגוע והשקט יותר בניגוד לאזור "העולם החדש" (New World) אשר ידוע לשמצה בשל שינויי מזג האוויר הפתאומיים שמאפיינים אותו, ומשום שאזור זה שורץ בפיראטים מסוכנים ומשום שקיים בו איים מסוכנים ביותר.

שטחי היבשה בעולם של וואן פיס מורכבים בעיקר מאיים מפוזרים, כששטח היבשה הגדול ביותר הוא יבשת ארוכה וגבוהה הנקרא "הקו האדום" (Red Line) אשר מקיפה את העולם מדרום-מערב לצפון-מזרח וחוצה את הקו הגדול פעמיים בצורה אנכית. דפוסי מזג האוויר והזרמים בקו הגדול אינם ניתנים לחיזוי, בעוד שהאקלים באזורים הסמוכים לאיים נוטה להיות יציב יותר. יתר על כן, הניווט באזור הקו הגדול מאתגר בשל עוצמת השדות המגנטיים המצויים בשטחו, ועל כן בלתי אפשרי לנווט באזור זה באמצעות מצפן רגיל. במקום זאת, על מנת לעבור באזור זה חייבים להשתמש במצפן מיוחד המכונה "לוג פוס", המתאים את עצמו לשדה המגנטי של האי אליו שטים.

העולם של וואן פיס מלא באיים רבים ומגוונים, כאשר לכל אי תרבות, ואתגרים ייחודיים משלו. בחלק מהאיים נמצאים פיראטים רבי עוצמה ומסוכנים, בעוד שאיים אחרים יכולים להכיל דפוסי מזג אוויר יוצאי דופן, פני שטח יוצאי דופן, או יצורים יוצאי דופן. על אף שישנם סכנות ואתגרים רבים בעולם זה אנשים רבים בוחרים לנסות למצוא אוצרות ותהילה בעולם של וואן פיס.

מקומות בעולם של וואן פיס[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • אלאבאסטה – אלאבאסטה היא מדינת מדבר הנמצאת בגראנד ליין. אלאבאסטה היא מדינה גדולה המוגנת על ידי הממשלה העולמית ומשתתפת במועצת המלכים השולטים בחסות הממשלה העולמית. במהלך מסעם יפגשו צוות כובעי הקש את משפחת המלוכה של אלאבאסטה (משפחת נפרטרי), יגלו על מלחמת אזרחים במדינה והסיבות להתרחשותה. ויתמודדו נגד השיצ'יבוקאי קרוקודייל. באלאבאסטה נמצא גם "פונגליף ידע" (נותן מידע על מיקומו של נשק עתיק בשם "פלוטון").
  • סקאייפיה – אי הממוקם בשמיים, כ-10,000 מטרים מעל הים. סקאייפיה הוא אי-שמיים אחד מני רבים, קיימות מספר דרכים להגיע אליו כשהמסוכנת ביותר (והדרך בה בחרו צוות כובעי הקש) היא דרך זרם "הנוק אפ סטרים". לרוב האנשים בסקאייפיה יש כנפיים קטנות בגב, וניכר (לפחות למראית עין) שהם חביבים ומאושרים. במהלך המסע צוות כובעי הקש נחשף לסודות האי ולהיסטוריה העתיקה אודותיו כשבהמשך מתמודד עם אל האי אנל.
  • הארץ הקדושה מריג'ואה – ממוקמת בפסגת ה"רד ליין", ונחשבת לנקודה הגבוהה ביותר בעולם. הארץ הקדושה מריג'ואה היא מקום מגורם של הטנריוביטו (הדרקונים השמיימים) – הצאצאים של 22 המלכים המקוריים שהקימו את הממשלה העולמית בסוף "המאה האבודה". במריג'ואה מוחזקים עבדים רבים שהטנריוביטו אוספים ממסעותיהם ברחבי העולם ומעבידים בפרך. בעבר התקיף את מריג'ואה הקפטן הקודם של פיראטי השמש – משחרר העבדים פישר טייגר. טייגר טיפס על כל הרד ליין בידיים חשופות והצליח לשחרר עבדים רבים של הטנריוביטו ממריג'ואה, אך מת זמן קצר לאחר מכן. במריג'ואה נמצאת גם טירת פנגאה ובה יושבים הגורוסיי (5 הזקנים שעומדים בראש הממשלה העולמית) ואים (המלך הסודי של העולם). בנוסף, מריג'ואה היא המקום שדרכו עוברים אנשים שאינם פיראטים (ז"א שאינם פורעי חוק מבוקשים) בין הפארדייס לעולם החדש. לפי טענת דופלמינגו ישנו אוצר סודי במריג'ואה.
  • אי אנשי-הדג – ממוקם כ-10,000 מטרים מתחת לים, ובו חיים אנשי-הדג ובני הים. באי קיימת משפחת מלוכה השומרת על נשק עתיק המכונה "פוסידון". כדי להגיע לעולם החדש (חציו השני והמסוכן של הגראנד ליין) חייבים לעבור דרך אי אנשי הדג, ולכן בעבר האי סבל מפשיטות רבות של פיראטים. במהלך המסע באי צוות כובעי הקש מכיר את יחסי הכוחות והשליטה באי, ומתמודד נגד צוות הפיראטים אנשי הדג החדשים. באי אנשי הדג יש פונגליף שהתוכן שלו הוא התנצלות מיוצר הפונגליפים ג'וי בוי למלכת אנשי הדג בסופה של המאה האבודה.
  • זואו – אי שנמצא על פיל ענקי העונה לשם זונישה. האי ידוע גם בכינוי "אי-הרפאים" מפני שלוג-פוסים (מצפנים מיוחדים לניווט בשטחי הגראנד ליין) לא יכולים לנווט אליו והדרך היחידה להגיע אל האי מתאפשרת בעזרת "ויורה קארד" שמצוי רק אצל תושבי האי. זואו הוא מקום מגורם של שבט המינק המורכב מחיות דמויות אדם (כלבים, חתולים ועוד) ונשלט לסירוגין על-ידי שני מנהיגים: אינואראשי (מינק כלב) ונקומאמושי (מינק חתול). אינואראשי שולט באי בשעות היום בעוד שבשעות הערב השליטה עוברת לנקומאמושי. באי מצוי "פונגליף דרך" (פונגליף אדום שמכיל מידע על מיקומו של ראפטל, האי האחרון בקו הגדול).
  • טוטולאנד – הטריטוריה של היונקו ביג מאם בעולם החדש. כל אי או ים בטוטולאנד מורכב מסוג של אוכל או משקה, וכל תושב של הממלכה מחויב בכל חודש לתת לביג מאם מעט מתוחלת החיים של נשמתו כ"מס" על ההגנה שהיא מספקת לו. במיסים הללו ביג מאם משתמשת כדי ליצור את ה"הומיז" – חפצים דוממים שהיא מפיחה בהם רוח חיים על ידי שימוש בכוח פרי השטן שלה שמאפשר לה שליטה בנשמות. כתוצאה מכך כמעט כל דבר דומם בטוטולאנד חי בצורה מסוימת. על כל אחד מהאיים שולט אחד מהילדים הרבים של ביג מאם (85 במספרם) וביחד כולם מרכיבים את צוות הפיראטים שלה. ביג מאם שואפת ליצור ארץ שבה כל המינים והגזעים יכולים לחיות יחדיו בשוויון, אולם בטוטולאנד חסרים 3 גזעים: גזע הענקים איתם ביג מאם מסוכסכת, גזע הלונאריאנס וגזע הבוקאנירים.
  • מדינת וואנו – ארץ הסמוראים בעולם החדש. וואנו היא מבין המדינות שאינן בברית עם הממשלה העולמית, והיא נמצאת תחת השליטה של היונקו קאידו. בעבר שלט בוואנו שבט הקוזוקי, ממנו הגיע אחד מחברי הצוות של רוג'ר, קוזוקי אודן. לפני המאה האבודה וואנו הייתה נקראת מדינת הזהב והייתה גדולה ובגלל אירועים שקרו באותן שנים וואנו בנתה סביבה חומות, כלומר, סגרה את גבולותיה בפני העולם ואף אחד לא יצא ונכנס אליה, וזה בעצם גם גרם שלמי הגשם לא היה לאן להתנקז וזה מה שיצר את הים של וואנו שגרם לתושבי המדינה לעלות לפסגת הר פוג'י (הר געש כבוי שהיה במרכז המדינה) ובעצם להר פוג'י יש שני פסגות: אוניגאשימה ומדינת וואנו החדשה, כעבור כמה מאות שנים קוזוקי אודן ברח מהמדינה בגיל צעיר והצטרף לצוות הפיראטים של וואיטבירד, ומאוחר יותר של רוג'ר. במהלך המסע שלו הוא הכיר את טוקי שהפכה לאשתו והביא איתה לעולם את מומונסקה והיורי. במהלך המסע של אודן בוצעה הפיכה בוואנו על ידי אורוצ'י, שכרת ברית עם קאידו. כשאודן חזר הוא גילה שאורוצ'י גנב את כס המלכות שלו כשוגאן של וואנו, ואורוצ'י הוציא את אודן להורג. אשתו של אודן ניבאה שבעתיד תחזור קבוצת הסמוראים "תשעת הנדנים האדומים" כדי להפיל את אורוצ'י מהשלטון – הכוונה היא לתשעת השומרים הקרובים ביותר של אודן. מה שאכן קרה כאשר צוות כובעי הקש הגיע למדינה, מתחת למדינת וואנו קבור הנשק העתיק "פלוטון".
  • אוניגאשימה – הטריטוריה של היונקו קאידו מלך החיות. זהו אי שבמרכזו גולגולת ענקית שהיא הטירה של קאידו. אוניגאשימה ממוקמת בסמוך למדינת וואנו ובהמשך ארק וואנו קאידו מרים את אוניגאשימה באוויר לכיוון בירת הפרחים על מנת להפוך אותה לבירה החדשה של וואנו. לבסוף אוניגאשימה הובאה בבטחה לקרקע של מדינת וואנו במקום פתוח על ידי מומונוסקה.
  • אלבאף – הארץ בה חיים הענקים. ממוקמת באזור העולם החדש ונחשבת בעיני רבים למדינה בעלת הכוח הצבאי החזק ביותר. במשך שנים, הענקים הלוחמים בה נודעו לשימצה בגלל צוות הפיראטים החזק שהנהיג אותם. את הצוות הובילו הקפטנים דורי וברוגי, שחיו על האי ליטל גארדן.
  • לאפטייל – האי האחרון בגראנד ליין אליו הצליחו להגיע רק אנשי הצוות של רוג'ר (מלך הפיראטים) ועקב כך הוא הפך למלך הפיראטים. האי נקרא "לאפטייל" מפני שכאשר רוג'ר וצוותו גילו את מה שנמצא באי, הם צחקו. בהוצאתו להורג רוג'ר אמר כי החביא את אוצרותיו הגדולים במקום סודי והאדם שימצא אותם יזכה בהם. רבים משערים כי הוואן פיס נמצא בלאפטייל מכיוון שרק גול די. רוג'ר הגיע לשם.

כוחות ויכולות[עריכת קוד מקור | עריכה]

פירות שטן[עריכת קוד מקור | עריכה]

פירות שטן(Devil Fruits) הם פירות נדירים ביותר ויקרים בעולם הוואן פיס. כל מי שאוכל פרי מקבל יכולת מסוימת אך מאבד את יכולתו לשחות (זהו אובדן יקר יחסית להתחשב בעובדה שרוב עולם הוואן פיס מכוסה מים). פירות השטן מתחלקים לשלוש קטגוריות על פי הכוח שהם נותנים.

  • זואן – סוג פירות שטן המקנה לאלו שאכלו אותו תכונות של בעלי החיים. הוא מאפשר למשתמש הפרי להפוך לחיה מסוימת, או לשלב את גוף החיה עם גופו שלו לכדי צורה של חיה מואנשת. במצב זה, הופך משתמש הפרי לחזק יותר פיזית ומהיר יותר, כתלות בבעל החיים עליו מבוסס הפרי. יש מגוון של סוגים שונים של פירות זואן נדירים, כגון זואן עתיק המאפשר למשתמש הפרי להפוך לחיה שנכחדה כגון ממותה או דינוזאור מזנים שונים, וזואן מיתולוגי המאפשר למשתמש הפרי להפוך לחיה מיתולוגית כגון פניקס או דרקון.
  • לוגיה – סוג פרי השטן הנדיר ביותר, הופך את גופו של המשתמש ליסוד כלשהו. כגון: איש קרח, איש אש, איש עשן ועוד. לא ניתן לגעת במשתמש לוגיה ללא שימוש בהאקי חימוש.
  • פארמיסיה – סוג פרי השטן הכי נפוץ מבין השלושה, נותן למשתמשיו כוחות על אנושיים שונים והשפעות שונות - יכולות גופניות, ייצור חומר או השפעה על הסביבה, כגון: היכולת ליצור חוטים, היכולת להפוך את גוף המשתמש לכלי נשק, היכולת לשנות כבידה ועוד. ההגדרה המדויקת ביותר למהו פרי פארמיסיה היא: כל פרי שטן שאינו מסוג זואן או מסוג לוגיה. יש פארמיסיות שונות שדומות בכוחותיהן לכוחות של לוגיה וזואן, לדוגמה, פרי הרעל של מגאלן.
  • סמיילס (פרות שטן מלאכותיים) – סמיילס הם פרות מסוג זואן שנוצרו באופן מלאכותי אבל הם לא פועלים בדיוק כמו זואן, זואן אמיתי מאפשר למשתמש להפוך לחיה מסוימת ולשלוט בצורתו הפיזית על ידי שינוי מבנה גופו לצורת חיה מלאה, חיה חלקית או בן אדם אבל סמיילס יגרום לחלק מהגוף של המשתמש להשתנות לחלק מגוף של חיה או שהמשתמש יצמיח חלק גוף של חיה מתוך גופו, והשינוי הוא תמידי. בנוסף, תופעות הלוואי של שימוש בפירות הסמייל יכולות להיות הרסניות. רק אחד מתוך עשרה אנשים שאכלו מהפרי יקבל את כוחות השטן שלו, והשאר לרוב יסבלו מתופעות לוואי שונות, ביניהן צחוק תמידי ובלתי נשלט.

התעוררות פירות השטן[עריכת קוד מקור | עריכה]

כוחות פירות השטן יכולים, במקרים נדירים, "להתעורר" ובכך להגדיל את היכולות של המשתמש. הפרטים לגבי אופן התעוררותם של פירות השטן לא ידועים עדיין, אבל היכולות גדלות והתעוררות מאפשרות במידה משמעותית יותר כוח, כמו גם יכולות חדשות. ההשפעות של ההתעוררות תלויה בסוג של פרי השטן.

חולשות משתמשי פירות השטן

  • מגע במי ים – ברגע שחצי מגופו של משתמש פרי שטן בא במגע עם מי ים, כוח פרי השטן הופך למנוטרל ומשתמש פרי השטן נשאר משותק לגמרי.
  • מגע באבן ים – בעולם של וואן פיס ישנו חומר בשם אבן ים, חומר זה נושא איתו מינרלים מיוחדים ממי הים ולכן גורם לאותו אפקט כמו מי הים. מקורה של אבן הים הוא מוואנו.
  • האקי – יכולת המאפשרת ליצור מגע, לעקוף יכולות, ולנטרל משתמשי פירות שטן ויכולותם.

האקי[עריכת קוד מקור | עריכה]

האקי (בתרגום חופשי: "כוח רצון" או "שאיפה") היא אנרגיה מסתורית שנמצאת בכל יצור חי בעולם, והיא למעשה היכולת לתרגם את כוח הרצון של הלוחם לכדי יכולות קרב של ממש. אמנם האקי נמצא בכל אדם אך רוב בני האדם אינם מודעים לקיומו, ועל מנת להשתמש בו תחילה הוא צריך להתעורר. ניתן לעורר האקי על ידי אימונים רבים המוכוונים לשליטה בו, או לחלופין כתוצאה מטריגר מסוים (למשל המצאות במצב מסכן חיים, פלאשבאק מזיכרון או רגשות חזקים). יש שלושה סוגי האקי. בשניים מהם כל אדם יכול לשלוט, והשלישי קיים רק אצל אנשים בעלי תכונות מסוימות, המכונים "הנבחרים". כל סוג של האקי ניתן לאמן ולהגיע איתו לדרגות חדשות, ובפיתוח של כל האקי ניתן לגלות תכונות חדשות החבויות בו.

סוגי ההאקי הם:

  • קנבושוקו האקי (מנטרה/תצפית) – הוא הסוג הראשון של ההאקי, הידוע גם כהאקי תצפית. קנבושוקו הוא סוג של האקי המפתח את המודעות של המשתמש לסביבתו, דבר המתבטא בכך שיכול להרגיש בנוכחות אחרים גם אם הוא אינו רואה או שומע אותם, וכן להעריך את כוחם. הקנבושוקו מאפשר לנבא את מהלכיו של היריב במהלך קרב, ובכך מאפשרת להתחמק ממתקפות שונות כגון יריות בנשק או תקיפות חרב, וגם ממתקפות בקרב פנים אל פנים. שלב מתקדם של האקי תצפית הוא חיזוי העתיד - היכולת לצפות אירועים שיקרו בעוד מספר שניות וכך להגיב אליהם בזמן.
  • בוסושוקו האקי (חימוש\הקשחה) – הוא הסוג השני של ההאקי המשתמש לרוב כהגנה לצורך התקפה. סוג זה של האקי מאפשר למשתמש ליצור שריון מגן עוצמתי במיוחד, כדי להגן על גופו. באמצעות הבוסושוקו המשתמש יכול לצפות את גופו בשריון ואפילו חפצים דוממים, כדוגמת חרבות, כדורי אקדח וחצים. שריון זה גם חסין לפגיעות של פירות שטן, ובנוסף, בעזרת השריון ניתן לפגוע במשתמשי פירות שטן מסוג לוגיה, מה שלא ניתן לעשות בדרך כלל. שלב מתקדם של האקי חימוש, המכונה "ריואו", הוא שדרוג של יכולות השריון שההאקי יוצר כך שהוא יפגע במותקף מבפנים, מה שמאפשר לתקוף פגיעה ביריבים עם עור קשיח.
  • האושוקו האקי (האקי מלכים) – הסוג השלישי והנדיר של האקי, שנפוץ בדרך כלל אצל אנשים בעלי תכונות של מנהיגים או מלכים. אנשים שאפתניים שיש להם את היכולת להוביל אחרים ולכבוש את המטרות שלהם. אלו גם מכונים "הנבחרים". סוג זה של האקי מאפשר ללוחם לשחרר את כוח הרצון שלו בצורה מלאה ולהשתמש בו כנגד אחרים. ברמה הבסיסית ביותר, הוא מסוגל לעלף את כל אלו שנמצאים בטווח מסוים בסביבת המשתמש ואינם בעלי כוח רצון חזק מספיק כדי להתנגד לכך. ברמות מתקדמות, לוחמים יכולים לשחרר את ההאקי מגופם ולתת לו לזרום מתוכם כך שהילה נוצרת מסביבם ומחזקת את התקפותיהם. כאשר שני משתמשי האקי מלכים נלחמים ביניהם, בדרך כלל עוצמת ההתנגשות גדולה ויוצרת נזק לסביבה בה מתרחש הקרב.

רוקושיקי (ששת הכוחות)[עריכת קוד מקור | עריכה]

אמנות לחימה מיוחדת שפותחה על ידי הממשלה, המאפשרת למשתמש להעצים את יכולותיו הפיזיות והמנטליות, ללא שימוש בהאקי או בפרי שטן. נפוצה מאוד אצל סוכני סייפר פול ומארינס בדרגות הגבוהות. שש הטכניקות הן:

  • גפו (הליכת ירח) – יכולת המאפשרת ללכת באוויר על ידי בעיטה מהירה.
  • שיגאן (אקדח אצבע) – יכולת המאפשרת לחדד ולהקשיח את האצבע ולהשתמש בה כמו סכין.
  • טקאי (גוף ברזל) – יכולת המקשיחה את גוף המשתמש, אך משאירה אותו במצב סטטי.
  • ראנקאקיו (בעיטת סערה) – יכולת המאפשרת להעצים את הבעיטות של המשתמש ומאפשרת להן לחתוך דברים.
  • סורו (גילוח) – יכולת המאפשרת לנוע במהירות בזק ממקום למקום.
  • קאמיאי (אמנות נייר) – יכולת המאפשרת לגוף המשתמש להיות גמיש וניתן לקיפול כמו נייר.
  • רוקו גאן (אקדח ששת המלכים) – יכולת סודית ושביעית אשר ניתן להשתמש בה רק כאשר שולטים בכל ה-6 האחרות. מאפשרת לשגר סוג של אנרגיה דרך האוויר אל האויב. רוב לוצ'י הוא היחיד שידוע לנו שביכולתו לבצע טכניקה זו.

ארגונים בעולם הוואן הפיס[עריכת קוד מקור | עריכה]

בסדרה יש ארגונים וקבוצות רבים המופיעים ובהם:

  • פיראטים הם לרוב פושעים המפליגים בלב הים, ולעיתים על חופיו. לכל קבוצת פיראטים מטרה שונה, אישיות שונה ונקודת מבט שונה על העולם וארגונים אחרים.
  • המארינס הוא הכוח הצבאי הראשי של הממשלה העולמית. בראשות חיל הים (המארינס) עומדים שלושה אדמירלים ומעליהם עומד "אדמירל צי" (אף שגם הוא כפוף לממשלה העולמית) אשר מהווים את רוב הכוח הצבאי של חיל הים.
  • הממשלה העולמית הגוף השולט בעולם של וואן פיס. נוסד לפני כשמונה מאות שנה, בסופה של "המאה האבודה". הממשלה היא גוף מושחת ואכזרי אשר מנסה כמה שיותר לאחוז את שליטתו בעולם, תוך סתימת פיות וצנזורה על מאורעות המאה האבודה שהובילו להקמת הממשלה. במקור נוצרה על ידי 20 המלכים שנלחמו ב"ממלכה העתיקה" וניצחו, וכיום הצאצאים שלהם הם הדרקונים השמיימיים.
  • השיצ'יבוקאי (משמעות השם - "שבעת אדוני המלחמה") הם פיראטים רבי עוצמה אשר חתמו הסכם עם המארינס, הם יוסיפו כוח עוצמתי למארינס ובתמורה הפיראטים לא יירדפו על ידי המארינס והממשלה. באמצעות החסינות שהם מקבלים מהממשלה, פעמים רבות השיצ'יבוקאי משתמשים במעמדם המיוחד בשביל מטרות לא חוקיות, שזוכות להעלמת עין מצד המארינס. הם אינם ביחסים טובים עם הממשלה או בינם לבין עצמם, ורובם אינם מקפידים להופיע לפגישות עם הממשלה, אלא רק באירועים חריגים. בעקבות מהלך פוליטי שהוביל האדמירל פוג'יטורה, יחד עם המלך קוברה מאלאבאסטה והמלך ריקו מדרסרוזה (שתי מדינות שנפגעו מפעילות השיצ'יבוקאי בהן) הוחלט לבטל את מעמד השיצ'יבוקאי וכעת הם פיראטים מן המניין.
  • הסופרנובות הם קבוצה של 11 פיראטים טירונים שהגיעו בו זמנית לארכיפלג שאבונדי. פיראטים אלה נחשבים לפיראטים חדשים שעלולים להפוך לסיכון גדול בהמשך, בין הפיראטים נמנים גם לופי וזורו.
  • הדור הגרוע ביותר הוא בעצם קבוצה המורכבת מכל הסופרנובות והיונקו בלאקבירד, הם נחשבים לפיראטים שיחליפו את 'הנהגת' הפיראטים של הדור הנוכחי, ואף יהיו מסוכנים אף יותר, לפי ביג ניוז מורגנס (העורך של העיתון בעולם של וואן פיס) אחד מהם אף עתיד להפוך למלך הפיראטים הבא.
  • צבא המהפכה הוא ארגון מחתרתי הפועל כנגד הממשלה העולמית וזוהי מטרתו היחידה. לא ידוע עליהם הרבה ובמהלך הסדרה נחשפו מספר מועט של חברים בו. מנהיגם הוא דרגון, אביו הביולוגי של לופי וסגנו הוא סאבו, אחיהם המאומץ של לופי ואייס.
  • יונקו (משמעות השם - "ארבעת הקיסרים") הם ארבעה פיראטים השולטים על טריטוריות נרחבות בעולם החדש ונחשבים לחזקים ביותר. פיראטים אלה בעלי עוצמה רבה, השפעה גדולה על העולם ומהווים לאחד הכוחות הגדולים ביותר, שכן כדי להתנגד לכוחם, נמצאים המארינס והשיצ'יבוקאי יחדיו. ארבעת היונקו היו שאנקס, קאידו, ביג מאם, ווואיטבירד אך במלחמת מארין פורד בלאקבירד הורג את וואיטבירד והופך במקומו ליונקו ולאחר תבוסתם של קאידו וביג מאם במלחמת אוניגאשימה לופי ובאגי הליצן הופכים ליונקו במקומם כך שהיונקו הנוכחיים הם שאנקס אדום השיער, כובע הקש לופי, באגי הליצן הכוכב ובלאקבירד.
  • CP הוא ארגון חשאי שכפוף לממשלה העולמית. CP זהו קיצור של 'סייפר פול' והם מחולקים ל-10 יחידות, מאפס עד תשע, כשהיחידה האפס היא הכי חזקה ויחידה מספר שמונה היא הכי חלשה. היחידה התשיעית נחשבת לסודית והיא מבצעת עבודות מיוחדות ולכן לא נכללת בדרוג הכוח (אף על פי שהיחידה האפס עדיין חזקה יותר מהם). נראה שהיחידה התשיעית פורקה אחרי אירועי אניס לובי וחלק מחבריה עברו לשרת ביחידה CP0.
  • טנריוביטו (משמעות השם - הדרקונים השמיימיים): הצאצאים של 20 המלכים שהקימו את הממשלה העולמית. נחשבים לבני האצולה הרמים ביותר ומוצגים לאנשים הפשוטים כאלים בשר ודם. אף על פי כן הם רק סמל לכוחה של הממשלה העולמית, ואינם שותפים בניהולה. מרביתם מחזיקים עבדים רבים ונוהגים לסחור בחיי אדם. ראשם עטוף בבועת אוויר משום שהם לא רוצים לנשום את האוויר שאנשים פשוטים נושמים. אם איש פשוט פוגע בהם אדמירל מגיע לאי ונלחם במי שפגע בדרקון השמיימי.
  • ג'רמה 66 הוא ארגון פשע ואף הכוח הצבאי של "ממלכת ג'רמה" אשר שלטה פעם על כל הים הצפוני, עד שמרדו בה. הג'רמה שואפים להחזיר את שליטתם על הים הצפוני, ולשם כך הם כורתים ברית עם היונקו ביג מאם שבוגדת בהם אך הם ניצלים בזכות סאנג'י.
  • בארוק וורקס כוח צבאי שהוקם על ידי השיצ'יבוקאי קרוקודייל על מנת להשתלט על מדינת אלאבאסטה. מפקדי הארגון באים בזוגות של גבר ואישה (חוץ ממר 2 שהוא פועל לבד) כאשר הגברים מחולקים למספרים מ-0 עד 13 והנשים נקראות על שם ימים בשבוע או חגים ומועדים. מר 0 הוא החזק ביותר ככל שהמספר של המפקד קרוב ל-0 כך הוא חזק יותר. עם מאסרו של קרוקודייל, הארגון פורק.
  • תשעת הנדנים האדומים - קינמון, דנג'ירו, קיקו, ראיזו, קאנג'ורו (עד שנחשף כבוגד), קוואמצו, אשורה דוג'י, נקומאמושי ואינוארשי הם הסמוראים ששמרו על אודן והעריצו אותו ותמיד הלכו אחריו וקיבלו ממנו את המשימה לפתוח את שערי וואנו לעולם שבחוץ לאחר שהוצא להורג על ידי קאידו ואורוצ'י.

גזעים וזנים בעולם של וואן פיס[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • אנשי דג – גזע המהווה שילוב בין אדם לדג מזן כלשהו. עד לא מזמן נחשבו אנשי הדג כדגים ולא כגזע בפני עצמו, ועד היום, אפילו שקיבלו הכרה הם סובלים מגזענות קשה מצד בני האדם (בעיקר באזור שאבונדי ארכיפלגו הנמצא מעל אי אנשי הדג). עקב הגזענות, אנשי דג רבים פיתחו שנאה כלפי בני האדם. נאמר כי איש דג ממוצע חזק פי 10 מבן אדם במיוחד מתחת למים. מתגוררים באי אנשי הדג שנמצא במעמקי האוקיינוס.
  • ענקים – גזע של אנשים גבוהי קומה (מעל 12 מטרים) תוחלת החיים שלהם היא כ-300 שנה, וכוחם הפיזי עצום. הענקים חיים בכפרי ענקים והמפורסם ביניהם הוא אלבאף. בעולם ידוע שבאלבאף יש את הכוח הצבאי הגדול ביותר בעולם.
  • ענקים עתיקים – ענקים עתיקים הם סוג של ענקים אשר יותר דומה ל"אוני" (שד במיתולוגיה היפנית) הם בעלי קרניים ושיניים חדות ונחשבים ליותר גדולים מענקים רגילים.
  • זן ענקים מסתורי – ענקים שנראים כמו יטי, מכוסים בפרווה לבנה. היחידים שידוע עליהם הם האחיי יטי המגניבים, רוק וסקוץ'. לא ידוע אם כל הזן שלהם כמוהם, מחזיקי נשק, כי הם ספציפית מתנקשים. ובנוסף לזה לא יודעים אם כל הזן שלהם לובש מכנסיים, חובש כובע ומכוסה בקרח כי הם ספציפית נמצאים באזור מושלג וקר.
  • בנות/בני ים – גזע דמוי אדם שחלקו התחתון הוא כגוף דג, המאפשר להם לשחות כמו דגים ולנשום במים. בנוסף, יכול להיות שלבנות ובני הים יהיו מאפיינים של דג בחלק העליון. זנבן של הנקבות מתפצל ל-2 בגיל 30 וזנבם של הגברים נשאר כמו שהוא. בנות הים נלקחות כשפחות בגלל יופיין.
  • אנשי שמיים – זן של "בני אדם" מכונפים אשר הגיעו מן הירח והתיישבו על איי השמיים השונים. לא ידוע כיצד נדדו מהירח לאיי השמיים אך הם חיים בצורה נסתרת משאר העולם, ומתגוררים על איי השמיים שנחשבים למיתוס בעיני רוב בני האדם.
  • מינקים – שבט של יצורים חזקים מאד בעלי יכולת לחשמל דברים המזכירים שילוב בין אדם לחיה (לרוב יונק) כלשהי, בדומה לאנשי דג. המינקים רואים בבני אדם כמינקים מסוג קוף חסר שיער, ולכן הם אינם רואים בני אדם כשונים מהם, ונמצאים ביחסים טובים עם בני האדם. המינקים מתגוררים על גבו של זונישה הפיל הענק, ובארצם נמצא אחד מפונגליפי הדרך. המינקים ושבט הקוזוקי מוואנו רואים עצמם כמשפחה אחת משום שהם בני ברית. לאורך הסדרה נראו מינקים רבים שעזבו את ארצם המקורית והצטרפו לצוותי פיראטים. בעלי סגנון לחימה חשמלי, בליל ירח מלא המינקים יכולים להיכנס למצב שנקרא "סולונג" ומחזק את היכולות הקרביות שלהם הסולונג הופך אותם ללבנים לגמרי ובעלי עיניים אדומות.
  • ארוכי הידיים/רגליים/צוואר – שבטי בני אדם שלהם יש איבר כלשהו הארוך מן הרגיל כמתואר בשמם. בין שבטים אלו יש סכסוך עתיק יומין, אך נראה כי יש אחדים מן השבטים הללו שמסתדרים ביניהם (בלוגילי ואידאו לדוגמה).
  • בעלי שלוש עיניים – שבט בני אדם שיש להם שלוש עיניים. לבני השבט הזה יש את היכולת לשמוע את "הקול של כל הדברים", ולאחר "התעוררות" מסוימת שקורית בתוכם, הם אף מסוגלים לקרוא את הכתב העתיק בו כתובים הפונגליפים (היחידה שנראתה משבט שלוש העיניים היא פודינג הבת של ביג מאם).
  • גמדים – גזע של אנשים קטנים עם זנבות, להם תוחלת החיים של כ-150 שנה וכוח פיזי גדול. שבט הטונטאטה הם שבט הגמדים היחיד שנראה בסדרה.
  • מלכי הים – מפלצות ענקיות בגודלן המגיעות לממדים עצומים החיות בים. המפלצות מדברות בשפה מיוחדת שרק היצור המחזיק בכוחו של הנשק העתיק פוסידון, ואדם שיכול לשמוע את "הקול של כל הדברים" יכולים להבין. רובן חיות בקאלם בלט (החגורות השקטות).
  • לונארים – הגזע שממנו מגיע קינג, הסגן של קאידו. הכוח שלהם הוא להצית אש וכוח הסבל שלהם גדול, כשהאש בוערת על גבם הגוף שלהם מתקשח עד שאפילו האקי מלכים לא יכול לפגוע בהם וכשהאש נכבית המהירות שלהם גדילה אבל הקשיחות שלהם יורדת, יש להם גוף כהה, שיער לבן, וכנפיים גדולות שחורות. גרו בעבר הרחוק מעל הרד ליין.
  • בוקאנירים – אנשים שזורם בהם דם של ענקים. יותר גדולים מבני אדם אבל יותר קטנים מענקים. קומה הוא חצי בוקאניר וחצי בן אדם.

כובעי הקש[עריכת קוד מקור | עריכה]

הדגל של פיראטי כובעי הקש

פיראטי כובעי הקש[עריכת קוד מקור | עריכה]

כובעי הקש הם צוות הפיראטים המרכזי בסדרה וכן גם הדמויות הראשיות. מטרתם של כובעי הקש היא למצוא את אוצר הוואן פיס שכרגע מקום הימצאותו לא נודע, אמנם האי ראפטל בסוף הגראנד ליין הוא כנראה המקום שבו נמצא אוצר ה"וואן פיס" לפי מה שאנחנו יודעים כרגע.

כובעי הקש התחילו כצוות די אנונימי בים המזרחי ומשם גדלו ועברו לגראנד ליין עד שהפכו ידועים לשמצה בכל עולם הוואן פיס והפרס על ראשם של כל הצוות עומד על מעל ל-8,816,001,000 ฿. כובעי הקש שטים על ספינתם השנייה, ה-"Thousand Sunny" זאת לאחר שספינתם המקורית, ה-"Going Merry" נשרפה כליל על ידי הצוות עצמו, אשר עשו זאת כאות תודה על הדרך שהספינה הובילה אותם ומהסיבה שאינה יכולה להפליג יותר. בצוות ישנם עשרה אנשים ולכל אחד תפקיד שונה וצורת לחימה שונה.

שם תפקיד יכולת וצורת לחימה הערות כינוי
מונקי די. לופי קפטן פרי שטן מסוג זואן אגדי - פרי האדם אדם מודל: ניקה

חמשת ההילוכים

שלושת סוגי ההאקי ברמה הגבוהה ביותר

מקים הצוות אשר חלומו הוא להפוך למלך הפיראטים.

מונקי די. לופי הוא הגיבור הראשי של סדרת וואן פיס. בגיל שבע, הוא מעריץ ומנסה להצטרף לצוות "פיראטי אדום השיער". ונדחה, מרוב כעס הוא אוכל את האוצר שלהם, הפרי אדם-אדם מסוג זואן אגדי, דגם: ניקה, (קודם לכן חשבו במשך 22 שנה מצ'אפטר 1 עד צ'אפטר 1044 שזהו פרי שטן מסוג פארמיסיה: פרי הגומי-גומי, מפני שהממשלה הסתירה את טבעו האמיתי של פרי השטן הנ"ל), המעניק לו את תכונות הגומי של "אל השמש" ניקה. המעשים הפזיזים שלו מובילים אותו בסופו של דבר לסכנה חמורה וגורמת לשאנקס לאבד את יד ימין בזמן שהציל אותו. לאחר מכן, לופי מוותר על ההצטרפות לצוות הפיראטים של שאנקס, ומחליט במקום זאת להקים צוות משלו שיהיה טוב יותר מהצוות שיש לשאנקס ולהפוך למלך הפיראטים. גארפ לא מרוצה מהחברות בין שאנקס לנכד שלו, לוקח את לופי לגדול אצל דאדאן ושודדי ההרים שלה, שהיא מתאמצת לקלוט אותו. בזמן שהותו של לופי שם, הוא הופך לאח של אייס, הבן של גולד די. רוג'ר - מלך הפיראטים, וסאבו, בן של אצילים מקומיים שברח מהבית. עשר שנים מאוחר יותר, והוא עדיין חובש את כובע הקש של שאנקס, לופי יוצר את צוות הפיראטים שלו שנקראים "פיראטי כובע הקש", מפליג אל הים, וזוכה במהירות לכינוי "לופי כובע הקש". אחרי מלחמת מארינפורד שבה הוא נכשל בלמנוע מאייס למות הוא מתאמן שנתיים על אי מבודד, לומד את השימוש בשלושת סגנונות ההאקי כמו גם את ההילוך הרביעי של יכולת הגומי שלו מסילברס ריילי. אחרי השנתיים האלה הוא ידוע כאחד מהפיראטים מ"הדור הגרוע ביותר". כיום מוגדר יונקו רשמי על ידי הממשלה העולמית.

הפרס על ראשו עומד על 3,000,000,000 ฿ (הגבוה ביותר מבין חברי הצוות).

בן 19 אחרי הטיימסקיפ.

"כובע הקש"

"הקיסר החמישי"

"ג'וי בוי"

"אחד מארבעת היונקו"

רורונואה זורו סייף סגנון שלוש חרבות

סגנון שתי חרבות

סגנון חרב אחת

סגנון ללא חרבות

שלושת סוגי האקי

אשורה

השני להצטרף לצוות והשני הכי חזק מבין שאר הצוות אשר חלומו הוא להפוך לסייף הכי חזק בעולם.

בתוך הצוות זורו הולך על פי כללי הבושידו ומוכר בידי שאר הצוות כסגן הקפטן, ואפילו סאנג'י מסכים עם זה. רורונואה זורו הוא סייף שמשתמש בשלוש חרבות בו זמנית, מחזיק שני חרבות בשני הידיים ושלישית בפיו. כדי לקיים הבטחה לקווינה, חברת ילדות והיריבה שלו שמתה, הוא שואף להביס את דראקול מיהוק "עין הנץ" ולהפוך לסייף החזק ביותר בעולם כדי לקיים את ההבטחה לחברת ילדותו. מטייל בים בחיפוש אחר מיהוק ומתפרנס כצייד ראשים, הוא נודע לשמצה כ"זורו צייד הפיראטים". בסופו של דבר, הוא מסתכסך עם הלמפו, בנו המפונק של קצין חיל הים. כדי למנוע את פגיעתם של אזרחים חפים מפשע, זורו מרשה לעצמו להיכלא זמנית, בעוד הלמפו זומם להרוג אותו. זורו ניצל מהוצאה להורג על ידי לופי תמורת זה שהוא יהפוך לאיש הצוות הראשון שלו. בשלב זה, זורו מבהיר שהוא יהרוג את הקפטן שלו אם אי פעם יעמוד בינו לבין החלום שלו. עם זאת, זורו מחבב את הצוות שלו ואחרי כמה פעמים שהובס שניסה להגן עליהם, סדרי העדיפויות שלו משתנים ואחרי שהצוות פוזר בכל העולם אחרי התבוסה בשאבונדי, הוא משכנע את מיהוק לקחת אותו כתלמיד. הוא ידוע בחוסר חוש הכיוון שלו, והוא כל הזמן הולך לאיבוד.

הפרס על ראשו עומד על 1,111,000,000 ฿ (השני בגודלו בצוות).

בן 21 אחרי הטיימסקיפ.

"צייד הפיראטים" "מלך הגיהנום"
נאמי נווטת מטה ה"סורסרי קלימה טאקט" הכולל את זאוס השלישית שהצטרפה לצוות אשר חלומה הוא לצייר את מפת כל העולם.

יש לה יכולת לשלוט ולשנות את מזג האוויר ולבצע פעולות שונות בעזרת הידע והכוחות של המטה שלה. נאמי, אומצה וגדלה על ידי חיילת בחיל הים, בלמר, שהפכה למגדלת קלמנטינות. נאמי ראתה את בלמר נרצחת על ידי ארלונג הידוע לשמצה, שכנופיית הפיראטים שלו כבשה את האי שלהם והשתמשה בכוח שלהם כדי להוציא כסף מהאוכלוסייה כפרוטקשן שמי שלא ישלם או מי שאין לו מספיק כסף ימות. נאמי עושה איתו עסקה, שהיא תאסוף מאה מיליון ברי וארלונג יעזוב את האי. נאמי, שכבר כשהייתה ילדה, הייתה קרטוגרפית מוכשרת מצטרפת לצוות של ארלונג, כדי לשחרר את הכפר שלה מארלונג. היא גדלה כפיראטית אבל שונאת פיראטים בגלל ארלונג. היא משרטטת מפות לארלונג וגונבת אוצרות מפיראטים אחרים, נאמי הופכת לפורצת, כייסת ונווטת מצוינת עם יכולת יוצאת דופן לחזות את מזג האוויר. לאחר שארלונג בוגד בה, והוא וחבורתו מובסים על ידי פיראטי כובעי הקש, נאמי מצטרפת אליהם במרדף אחר החלום שלה ורוכשת כינוי לעצמה כ"חתולה הפורצת" נאמי. ידועה כחכמה מאוד ומניפולטורית. בטיימסקיפ התאמנה על שליטה במזג האוויר באי שמים.

הפרס על ראשה הוא 366,000,000 ฿.

בת 20 אחרי הטיימסקיפ.

"הגנבת"

"החתולה הפורצת"

אוסופ צלף רוגטקה

צמחי פופ גרין

האקי תצפית

דיאלס מסקיאפיה

הרביעי שהצטרף לצוות אשר חלומו הוא להפוך ללוחם חסר פחד.

בנו של הצלף המפורסם יאסופ מהצוות של שאנקס. במהלך ילדותו המוקדמת, אוסופ ננטש על ידי אביו, יאסופ, שעוזב כדי להצטרף לפיראטי השיער האדום. כשאמו, באנצ'ינה, חולה, אוסופ מתחיל לספר סיפורים מומצאים, מביע את תקוותו שאביו יחזור וייקח אותם לים. הוא הולך בקביעות לאחוזה בראש הגבעה, כדי לבקר את קאיה. גם לאחר שאמו מתה, אוסופ אינו מאשים את אביו על עזיבתו. למרות נטייתו הפחדנית, הוא שואף להפוך לפיראט גדול. אוסופ מוכר בזכות האף הארוך שלו, רמז לעובדה שהוא נוטה לשקר הרבה. הוא ממציא, צייר ופסל מוכשר. בקרב, הוא מסתמך בעיקר על רוגטקה כדי לירות סוגים שונים של תחמושת בדיוק רב בתיאום עם מערכת שקרים וכלי נשק אחרים שנותנים לו סגנון לחימה ייחודי בשם "מחסן הנשק של אוסופ". כדי לעזור לכובעי הקש להציל את ניקו רובין, הוא זכה לכינוי:"סוגה קינג, מלך הצלפים", צלף גיבור חובש מסכת זהב ושכמייה. בסופו של דבר, לאחר שעזר לכובעי הקש לשחרר את דרסרוזה משלטונו של דון קיחוטה דופלמינגו, הוא זוכה בכינוי "גוד" אוסופ. נלחם בעיקר בתפקיד תמיכה לשאר הצוות.

הפרס על ראשו הוא 500,000,000 ฿.

בן 19 אחרי הטיימסקיפ.

"האל אוסופ"

"סוגה קינג - מלך הצלפים"

וינסמוק סאנג'י טבח בעיטות חזקות

הליכת שמיים הליכת מצולות דיאבל ג'אמבה ואיפריט ג'מבה האקי תצפית והקשחה

החמישי שהצטרף לצוות אשר חלומו הוא למצוא את ה"אול בלו" שזהו ים אשר נמצאים בו כל הדגים מכל הימים.

לא מוכן להילחם עם ידיו כלל ובעל חולשה לנשים יפות. וינסמוק סאנג'י, שנולד כנסיך של ממלכת ג'רמה, זכה לבריונות מאחיו המשופרים גנטית באופן מתמיד, והוא נכלא על ידי אביו בגלל שהחשיב אותו כבושה של המשפחה. בעזרת אחותו רייג'ו, הוא הצליח לברוח ונמלט מהג'רמה, ממלכה צפה המורכבת מכמה ספינות, לאחר שהיא נכנסת לאיסט בלו ואביו נותן לו לברוח בתנאי שיותר לא ייקרא לעצמו וינסמוק. כשסאנג'י היה בן תשע הוא עבד בתור טבח מתלמד בספינת נוסעים כלשהי, הספינה הותקפה על ידי צוות הפיראטים של זף "אדום הרגל" שבדיוק חזרו מהגראנד ליין. במהלך ההתקפה, סאנג'י נסחף לים בגל עצום. זף קפץ אחריו בגלל החלום המשותף שלהם למצוא את האול בלו, ים אגדי שבו יש דגים מכל הימים בעולם: הים המזרחי, הים הצפוני, הים הדרומי והים המערבי. בעודם נסחפים יחד, זף מציל את חייו של סאנג'י שוב בכך שהוא נותן לו את כל האוכל שלהם. לאחר החילוץ בסופו של דבר, סאנג'י נשאר עם זף מספר שנים ועוזר לו לבנות מסעדה צפה, הבראטיאה. זף בתורו הופך אותו לטבח מהשורה הראשונה ומלמד אותו את סגנון הלחימה מבוסס הבעיטה שלו. בדומה לזף, סאנג'י לעולם לא יסרב לתת לאדם רעב ארוחה, והוא משתמש רק ברגליו כשהוא נלחם כדי להגן על הידיים שהוא צריך לבישול. יש לו חולשה לנשים והוא עושה את זה לעקרון שלעולם הוא לא יפגע באישה, גם אם זה אומר שהוא ימות בגלל זה. שמו הופך לידוע לשמצה כ"סאנג'י רגל שחורה". אחרי שהתפזרו אחרי התבוסה בשאבונדי סאנג'י מתאמן במשך שנתיים בממלכת קאמבאקה של אימפוריו איבנוקוב, הוא מפתח את צעדי ירח, אחת מטכניקות הרוקושיקי, המאפשרת לו למעשה לרוץ באוויר. סאנג'י מקבל ממשפחתו חליפת פשיטה משלו שמעניקה לו את היכולת להפוך לבלתי נראה. אבל הוא מתחיל להבין שזה גם העיר את השיפורים הגנטיים הרדומים שלו שאמו דיכאה לפני שהוא נולד. הוא השיג עור קשיח, מבנה גופני על-אנושי, ריפוי מואץ, עלייה בכוח ובמהירות ששיפרו מאוד את סגנון הלחימה שלו ועורו הפך להיות חסין לכדורי רובה. בהתחלה זה נראה שזה גם חיסל לו את הרגשות כאשר נראה שהוא פגע באישה שגרם לו לפחוד ממנו, אבל בסופו של דבר התברר, שקווין השתמש בחוסר הנראות שלו כדי להפוך זה להיראות כאילו הוא שהכה אותה. בגלל החשש שהוא יאבד את רגשותיו ואת אנושיותו, הוא הרס את מיכל ה-Raid Suit, משחרר את עצמו מהשפעתה של ג'רמה לתמיד ומונע ממנו לאבד יותר מעצמו. המראה הסטנדרטי של סאנג'י לובש חליפה שחורה עם עניבה שחורה דקיקה. שיערו תמיד מכסה את אחת מעיניו והוא בדרך כלל מעשן סיגריה.

הפרס על ראשו הוא 1,032,000,000 ฿ (הרביעי בגודלו בצוות).

בן 21 אחרי הטיימסקיפ.

"רגל שחורה"
טוני טוני צ'ופר רופא פרי שטן - פרי בן האדם

כדורי ראמבל ומאוחר יותר סם ראמבל שנשאר בגופו

יכול להשתנות ל-7 צורות שונות של שילובי אדם ואיל צפון

השישי שהצטרף לצוות אשר חלומו הוא למצוא תרופה לכל מחלה בעולם.

צ'ופר הוא אייל צפון שאכל פרי שטן מסוג זואן (פרי הבן אדם) ולכן ביכולתו להפוך לשילובים שונים של בן אדם ואייל. טוני טוני צ'ופר הוא רופא ואייל כחול-אף. הכוח של פרי הזואן אדם-אדם שמספק לו את היכולת להפוך לאייל בגודל מלא או הכלאה של אייל-אדם. סם שפיתח בעצמו שהוא מכנה "ראמבל בול" נותן לו צורות נוספות במשך שלוש דקות. בעזרתו של סיזר קלאון, צ'ופר יכול להחזיק מעמד בשינויים שלו במשך כ-30 דקות. צ'ופר נדחה על ידי העדר שלו בגלל האף הכחול שלו ואכל את פרי השטן, שבעקבות כך גורש מהעדר. צ'ופר נדחה על ידי בני האדם עד שהגיע דוקטור הילולוק רופא האליל של האי. בעודו מפתח שיקוי ליצירת פריחת דובדבן כאשר הוא במגע עם שלג, צ'ופר נשבר הלב כאשר הילולוק חולה במחלה קטלנית. לאחר מותו של הילולוק, דוקטור קוראה לוקחת אותו לתפקיד המנטור שלו. לאחר שכובעי הקש מגיעים לאי החורף ולוקחים איתם את צ'ופר, קוראה משתמשת בשיקוי של הילולוק כדי להפוך את השמים המושלגים לפריחת הדובדבן, תוך מילוי משימת חייו של הילולוק. כאשר מחמיאים לו, צ'ופר מתנהג במבוכה ולפעמים צועק על האדם שהחמיא לו שיפסיק להחמיא לו. אחד מהקטעים שבו צ'ופר התעצבן הוא בקרב באוניגאשימה כשדמויות אחרות טועים בו בתור טאנוקי (ביפנית "דביבון"), והוא מתקן אותן בכעס ומציין שהוא טונוקי (ביפנית "אייל"). ביכולתו לדבר עם בני האדם בזכות פרי השטן שלו, וגם לדבר עם חיות מעצם היותו בעל חיים.

הפרס על ראשו עומד על 1000 ฿ בלבד מפני שהממשלה העולמית רואה בו כ"חיית מחמד" של הצוות.

בן 17 אחרי הטיימסקיפ (חבר הצוות הצעיר ביותר).

"אוהב צמר הגפן"

"חיית מחמד"

ניקו רובין ארכאולוגית פרי שטן - פריחה

קראטה אנשי הדג

השביעית שהצטרפה לצוות אשר חלומה הוא ללמוד ולגלות לעולם את ההיסטוריה האבודה/המאה האבודה.

רובין שולטת בפרי הפרח אשר מאפשר לה להצמיח כל חלק בגופה ואף את גופה השלם במקומות אחרים לפי רצונה. ניקו רובין, שגדלה באוהרה, ביתה של הספרייה הוותיקה והגדולה בעולם, הופכת לארכאולוגית בגיל שמונה. בשלב מסוים היא משיגה את הכוח של פרי פרח-פרח מסוג פארמיסיה, המאפשר לה לקבל עותקים זמניים של חלקי גופה, כולל העיניים והאוזניים שלה, שצצים על משטחים בקרבתה. מאחורי גב המורים שלה, היא רוכשת מהם את הידע הבלתי חוקי כיצד לתרגם את האבנים העתיקות הנקראות פונגליפים, הפזורות ברחבי העולם. היא באה לחלוק את מטרתם למצוא את הפונגליף האמיתי החמקמק, שאמור לספר את ההיסטוריה האבודה של העולם. עם זאת, ממשלת העולם מגלה על המאמצים הללו ושולחת צי קרב לעצור אותם. רק רובין בורחת מהמתקפה ההרסנית שגובה את חייהם של כל אוכלוסיית האי, כולל זו של אמה. נקראת "ילדת השטן", ומתוך טראומה, ועם באונטי על ראשה, רובין חיה חיים במנוסה, לא יכולה לסמוך על אף אחד. כדי לשרוד, היא משתפת פעולה עם פיראטים שונים ועם פורעי חוק אחרים. בסופו של דבר היא מצטרפת לארגון בארוק וורקס של קרוקודייל, ומשתמשת בשם הקוד "גברת כל ימי ראשון" והופכת לסגנית הבוס שלהם. אחרי שבארוקס וורקס מתפרקים, בלי שיש לה לאן ללכת, היא מצטרפת לפיראטי כובע הקש וכל כך מחבבת אותם שהיא מוסרת את עצמה לממשלה העולמית כדי להציל אותם. לאחר שהם מגלים את הסיבה האמיתית שלה לעזיבה, פיראטי כובע הקש מכריזים מלחמה גלויה נגד הממשלה העולמית כדי להחזיר אותה. היא מבינה שסוף סוף מצאה אנשים שלעולם לא ימכרו אותה והופכת לחלק מהצוות. במשך השנתיים שלופי הורה להם להתחזק, רובין מחדדת עוד יותר את כוחות פרי השטן שלה עד כדי כך שהיא יכולה ליצור כפיל מלא של עצמה,. עברה ויכולותיה של רובין גרמו לה להיות שנואה בעולם ולכן לא נשארה באותו מקום או קבוצה אף פעם, עד שהצטרפה לצוות כובעי הקש.

הפרס על ראשה עומד על 930,000,000 ฿.

בת 30 אחרי הטיימסקיפ.

"ילדת השטן"
פרנקי בנאי ספינות

מכונאי ונגר

גוף של סייבורג - מכונות ירייה, טילים ולייזרים.

גנרל פרנקי - רובוט גדול חסין אש וירי חמוש במגוון כלי נשק

השמיני שהצטרף לצוות וחלומו הוא לבנות ספינה חזקה אשר תעבור מסעות בגראנד ליין, אותו הוא מגשים ברגעים אלו של הסדרה.

בן להורים פיראטים שנטשו אותו בגיל תשע, שמו המקורי הוא קאטי פלאם, והוא שינה את שמו לפרנקי, נקלט כתלמיד על ידי בנאי הספינות טום, שבנה את הספינה של מלך הפיראטים גול די. רוג'ר אורו ג'קסון וגם מחזיק בסתר את התוכניות לנשק עתיק הרסני. הפזיזות של פרנקי מספקת בסופו של דבר הזדמנות לסוכני הממשל העולמית המחפשים את התוכניות האלה. בניסיון להציל את המורה שלו, ניסה לעצור את רכבת הים ובגלל שנכשל, פרנקי סובל מפציעות קשות ושורד רק על ידי בנייה מחדש של חלקים מגופו באמצעות חתיכות גרוטאות מתכת, והופך את עצמו לסייבורג מופעל על ידי קולה. לאחר שזכה לכינוי "סייבורג" פרנקי, וכדי להגשים את חלומו להפליג בספינה שבנה מסביב לעולם, הוא בונה את Thousand Sunny, ספינת מלחמה מלאה בנשקים מונעת בקולה, עבור פיראטי כובע הקש ומצטרף לצוות. גודל על ידי בנאי הספינות טום - שבנה את ספינתו של גול די. רוג'ר.

ראשו עומד על 394,000,000 ฿.

בן 36 אחרי הטיימסקיפ.

"סייבורג פרנקי"

"קאטי פלאם"

(שמו הראשון לפני ששונה לפרנקי)

"פיראט הברזל"

ברוק מוזיקאי פרי שטן - חזרה לחיים

שליטה על נשמות

סייף

לאחר הטיים סקיפ מסוגל להקפיא דברים בעזרת חרבו.

התשיעי שהצטרף לצוות וחלומו הוא לפגוש את חברו הלוויתן, לאבון.

מת בעבר ביחד עם כל צוות הפיראטים הקודם שלו ופרי השטן שלו החזיר אותו לחיים. הוא התחיל להיות פיראט עוד לפני שגולד רוג'ר נולד, ברוק המזמזם נכנס לראשונה לגראנד ליין כחבר בפיראטים המוזיקאים. כשהם משאירים את חיית המחמד שלהם, הלווייתן התינוק לאבון ב"הר ההפוך", הם מבטיחים לחזור לאחר הפלגה מסביב לעולם. לאחר שאיבד את הקפטן שלהם יורקי, ברוק הפך לקפטן החדש בעקבות הבקשה האחרונה של הקפטן המת. כמה זמן אחר כך הם מושמדים, אבל הכוח של פרי הפארמיסיה חזרה לחיים מאפשר לברוק לקום שוב ולחיות חיים שניים כשלד. חמישים שנה מאוחר יותר, מטרתו של ברוק היא עדיין לקיים את הבטחת הצוות המנוח שלו, ולשם כך הוא מצטרף לפיראטי כובע הקש. הוא מוזיקאי מצוין, שאומר שהוא יכול לנגן בכל כלי, למרות שבדרך כלל רואים אותו מנגן בכינור. ברוק יכול אפילו להשפיע על אנשים עם המוזיקה שלו עד כדי גורם להם להירדם. בעודו מופרד משאר כובעי הקש, ובסתר כ"מלך הנשמות" ברוק, הוא זוכה לתהילת עולם וממלא אולמות קונצרטים במעריצים. הוא גם סייף מיומן שמשתמש ב-shikomizue (חרב מקל יפנית) בקרב. משקלו המופחת מאפשר לו לקפוץ גבוה בצורה יוצאת דופן ולרוץ על פני מים. במשך השנתיים ברוק לומד כיצד להשתמש ביכולת פרי השטן שלו כדי לעזוב את גוף השלד שלו ולחקור את הסביבה שלו כנשמה חסרת גוף. מוזיקאי המסוגל לנגן בכלי נגינה רבים, כשהמועדף עליו הוא הכינור

הפרס על ראשו הוא 383,000,000 ฿.

בן 90 אחרי הטיימסקיפ (הכי מבוגר אך טכנית הוא מת וחזר לחיים, גם אז היה לפחות בן 40 במותו).

"מלך הנשמות"

"ברוק המזמזם"

ג'ינביי הגאי קראטה אנשי הדג

האקי תצפית והקשחה

העשירי שהצטרף לצוות וחלומו הוא שיהיה דו-קיום ושלום בין בני האדם ואנשי הדג.

ג'ינביי הוא איש דג מסוג כריש לווייתן. אמן בקראטה של אנשי דג. הוא מסוגל לשלוט במים. ג'ינביי יכול לתקשר עם דגים, יכולת שמזוהה בדרך כלל עם משפחת המלוכה, ולהיעזר בכרישי לוויתן. לאחר שגדל בחלק קשה של אי אנשי הדג, ג'ינביי מצטרף תחילה לצבא המלכותי של האי ומאוחר יותר לפיראטי השמש; הוא הופך לקפטן בעקבות מותו של פישר טייגר. בתמורה לכך שהממשלה העולמית תעניק לו מעמד של שצ'יבוקאי וחנינה לפיראטי השמש, ג'ינביי מפרק את הצוות. הוא מתפטר מהעמדה כדי להילחם לצידם של פיראטי וואיטבירד המגינים של אי אנשי הדג במהלך מלחמתם עם הממשלה העולמית. שנתיים לאחר מכן, הוא מגייס את עזרתם של פיראטי כובע הקש כדי למנוע את ההפיכה של פיראטי אנשי הדג החדשים נגד משפחת המלוכה של אי אנשי הדג. לאחר מכן, ג'ינביי דוחה הזמנה מלופי להצטרף לצוות שלו, לאחר שכבר הצטרף אל צוות הפיראטים של ביג מאם אחרי מותו של וואיטבירד כדי שהיא תגן על אי אנשי הדג. לאחר שניתק קשרים עם ביג מאם, הוא מצטרף לפיראטי כובע הקש בתור הגאי של הצוות. כששאר הצוות הפליג לוואנו, ג'ינביי ביקש להישאר מאחור כדי לעזור לחברי צוותו לשעבר להילחם בצוות של ביג מאם, אך הבטיח להגיע לוואנו ולהצטרף לשאר הצוות, והוא קיים את הבטחתו בהצלחה. שיצ'יבוקאי לשעבר, וחבר קרוב של אייס.

הפרס על ראשו - 1,100,000,000 ฿ (השלישי בגודלו בצוות).

בן 46 אחרי הטיימסקיפ.

"אביר הים"

"הבן הראשון של הים"

צי כובעי הקש הגדול[עריכת קוד מקור | עריכה]

לאחר אירועי דרסרוזה, התאגדו הלוחמים שהתחרו בקולוסאום ונלחמו בדרסרוזה ובחרו להקים צי שפועל תחת צוות כובעי הקש, מתוך הוקרה ותודה ללופי ולצוות. הצי מונה כ-5640 לוחמים, לא כולל צוות כובעי הקש, המחולקים לצוותים, על כל צוות מפקד לוחם שנלחם בדרסרוזה (אין חשיבות למספר הצוות).

לופי לא רצה לקבל אותם בתור חלק מהצוות שלו והוא לא רצה שיהיה לו צי אבל הם לא הקשיבו ועשו זאת למרות הכל. סכום הבאונטי שיש על ראשם של צוות כובעי הקש ביחד עם צי כובעי הקש הוא: 9,425,001,000 ฿.

הצוות הראשון – הפיראטים היפים הם הצוות הראשון של הצי הגדול של כובעי הקש. בראשם עומד קאבנדיש, שבעבר היה נסיך שהפך לפיראט, והפך לטירון. לקאבנדיש יש פיצול אישיות, וכאשר הוא נירדם הוא הופך לאלטר-אגו המסוכן שלו, האקובה. האקובה הוא שד חזק ומאוד מהיר. הצוות מורכב מ-75 חברים בסך הכל, כולל: סולימאן, שכיר חרב לשעבר שהצטרף לקוונדיש לאחר האירועים בדרסרוזה ומפארול, הסוס של קוונדיש.

הצוות השני – בארטו קלאב הם הצוות השני של הצי הגדול של כובעי הקש. בראשם ברטולומיאו, טירון-על לשעבר שמעריץ גדול של לופי והצוות שלו. לברטולומיאו יש את כוח פרי השטן שמאפשר לו ליצור מחסומים בלתי נראים. הצוות מורכב מ-56 חברים בסך הכל, כולל גמביה, סגן הצוות. כל החברים הם מעריצים גדולים של לופי.

הצוות השלישי – צי ההאפו הם הצוות השלישי של הצי הגדול של כובעי הקש. בראשם סאי. לפניו, מנהיג הארגון היה סבו, צ'ינג'או, שבעבר היה יריב לגארפ. הצוות מורכב מ-1000 חברים בסך הכל, כולל בו, אחיו הצעיר של סאי וסגן מנהיג הארגון, ובייבי 5, חברה לשעבר בפירטי הדונקיחוטה, ואשתו של סאי.

הצוות הרביעי – פיראטי אידאו הם הצוות הרביעי של הצי הגדול של כובעי הקש. הצוות מורכב מארבעה אנשים בלבד ובראשם אידאו, ארוך ידיים. בנוסף לאידאו, יש בצוות את בלו גילי, ארוך רגליים, ואת צמד הציידי ראשים עבדאללה וג'יט. אידאו, בלו גילי והצמד הכירו בזמן התחרות על פרי האש בדרסרוזה.

הצוות החמישי – פיראטי טונטאטה, הידוע בעבר בשם Tonta Corps, הם הצוות החמישי של הצי הגדול של כובעי הקש, והכוחות המזוינים של שבט טונטאטה. הצוות מורכב מ-200 גמדים בסך הכל: ליאו, מנהיג פיראטי טונטנה שיש לו את היכולת לתפור דברים ולבטל אותם כאילו כלום לא קרה. ביאן, מנהיגת חוליית העופות שיש לה את היכולת להפוך לצרעה. קאבו, מנהיג חוליית העופות שיש לו את היכולת להפוך לחיפושית קרנף.

הצוות השישי – פיראטי הענק החדשים הם הצוות השישי של הצי הגדול של כובעי הקש. הצוות מורכב מחמישה ענקים מאלבאף: האיירודין, קפטן פיראטי הענק החדשים. סטנסן, ההגאי של ספינת הצוות, היה כלוא בשאבונדי עד שנמלט עם ריילי. רואוד, הנווט של הצוות. גולדברג, הטבח של הצוות. וגרד, הרופאה של הצוות, שבילדותה הייתה חברה של שארלוט לינלין.

הצוות השביעי – הצי הענק של יונטה מריה הם הצוות השביעי של הצי הגדול של כובעי הקש. בראשם אורלומבוס, הרפתקן לשעבר שעבד עבור הממלכה העומדת. הצוות מורכב מ-4,300 חברים בסך הכל, ביניהם קולומבוס, נערה צעירה אשר היא חברה מהימנה עבור אורלומבוס.

דמויות נוספות[עריכת קוד מקור | עריכה]

מארינס[עריכת קוד מקור | עריכה]

המארינס (חיל הים) הם אחד הארגונים המרכזיים בעולם של וואן פיס, הם כוח צבאי מסיבי במיוחד הכפוף לממשלה העולמית והם פזורים בכל העולם כאשר מטרתם היא כביכול לשמור על שלום ועל צדק (אף על פי שבסדרה נראו מספר פעמים מקרים בהם חיילי מארינס לקחו שוחד או מבצעים עסקאות לא חוקיות וגם מגנים רק על האיים והכפרים שמשלמים להם). בראש הצבא עומדים שלושה אדמירלים ואדמירל צי. האדמירלים נחשבים לחיילים החזקים ביותר במארינס. אדמירל הצי הוא המפקד של כל הצבא ובניגוד לאדמירלים שתפקידם הוא להילחם, תפקיד אדמירל הצי הוא לפקד על הקרבות. תחת אדמירל הצי והאדמירלים נמצאים סגני האדמירל. בדרגה זו נמצאים חלק מהחיילים החזקים ביותר במארינס, כל סגני האדמירל חייבים לשלוט בלפחות סוג אחד של האקי. יש הרבה סגני אדמירלים וחוזקם לא קבוע. הבסיס המרכזי של המארינס ממוקם בעולם החדש (זאת לאחר שהועבר לשם מכיוון שנחרב במלחמה עם וואיטבירד). למארינס יש בסיס כמעט בכל אי מיושב וזאת כדי להרתיע את הפיראטים. הם מצוידים בנשק רב ומגוון וכמעט תמיד מוכנים לקרב. מחוץ לגראנד ליין המארינס לרוב יפליגו עם ספינות של המארינס אך בגראנד ליין המארינס מפליגים לרוב עם ספינות מלחמה גדולות הרבה יותר ובפיקודן סגן או תת-אדמירל. המארינס מצוידים ברובים או בחרבות ובדרגות הגבוהות יותר, ישנו מגוון רחב של צורות לחימה שונות.

  • מונקי די. גארפ "גיבור המארינס"– סבו של לופי, גארפ היה יריבו התמידי של מלך הפיראטים רוג'ר, ונאמר שכמעט הרגו אחד את השני פעמים רבות. גארפ נחשב לגיבור המארינס בעקבות הבסת הרוקס, וכן עד היום בגילו המופלג (נושק ל-80) הוא נחשב לאחד המארינס החזקים ביותר. מזכיר באופיו את לופי ולופי דומה לגארפ כשהיה צעיר גם במראה החיצוני. סגן אדמירל במארינס (הציעו לו קידום פעמים רבות אך בכל פעם הוא סירב, על מנת שלא יצטרך לקבל פקודות ישירות מאנשי האצולה). למרות היותו חסר פרי שטן, גארפ הוא בעל כוח פיזי עצום ונלחם רק עם ידיו. הוא אף מסוגל לזרוק כדורי תותח ענקיים בעזרת ידיו בלבד בעוצמה חזקה יותר מאשר תותח.
  • סאקאזוקי "אקאינו" – אדמירל הצי של המארינס, חזק מאד, קודם לדרגה זו לאחר שהביס את אאוקיג'י בקרב בפאנק האזארד שנמשך 10 ימים. סאקאזוקי מאמין בצדק אבסולוטי, בו יש רק צד אחד שצודק והצד השני שוגה לחלוטין, ועל כן סאקאזוקי הוא חסר פחד ומלא בכוח רצון, ולכן העביר את הבסיס הראשי של המארינס לעולם החדש, לטריטוריה של היונקו. סקאזוקי הוא קר רוח וחסר רחמים, והוא בעל פרי שטן לוגיה מסוג מאגמה. כינויו הוא אקאינו, הכלב האדום. סקאזוקי ידוע בתור האנטגוניסט היחיד בסדרה שהצליח לשבור את רוחו של לופי על ידי כך שהרג את אחיו אייס מולו.
  • בורסאלינו "קיזארו" – אדמירל במארינס. קיזארו נחשב לאדם מאוד מוזר, הוא מדבר לאט ובטון מוזר, ונראה שלא אכפת לו ממה שקורה מסביבו. אין לו אג'נדה או אידאולוגיה שבגללה הצטרף למארינס (חוץ מתיעובו לפיראטים), ואף נראה כי לא ממש אכפת לו מהם, בכך שהוא מזלזל אפילו בזמן קרב. הוא בעל פרי שטן לוגיה מסוג אור, דבר שהופך אותו לאדם המהיר ביותר בעולם ומאפשר לו לירות לייזרים. כינויו הוא קיזארו הקוף הצהוב.
  • אישו "פוג'יטורה" – אדמירל במארינס, נבחר לתפקיד בדראפט העולמי של הממשלה, לא ידוע אם היה במארינס לפני שנבחר בדראפט. הוא עיוור את עצמו בגיל צעיר על מנת שלא יאלץ לראות את כל הרוע שיש בעולם, והוא למעשה רואה דרך הקנבונשוקו האקי המפותח שלו, הוא סייף ולמרות עיוורנו הוא חזק בצורה מטורפת, נותן לגורל ולמזל להחליט עבורו בהחלטות שאינו יכול לקבל. כינויו הוא פוג'יטורה הטיגריס הסגול. בעל פרי שטן השולט בגרוויטציה.
  • סנגוקו "הבודהה" – לשעבר אדמירל הצי של המארינס. פרש מהמארינס לאחר מלחמת מארינפורד, והסב את תפקידו לאימון מגויסים טריים. סנגוקו הוא אדם מאוד רגוע ושלו שלעיתים מאבד את עשתונותיו לאחר ששומע מה הנכד של גארפ - לופי עושה בעולם. שותפו של גארפ עוד מהימים ששניהם היו מגויסים טריים למארינס, נלחם יחד עם גארפ בשיקי לפני 24 שנים במארינפורד הישן. סנגוקו מחזיק בפרי שטן זואן אגדי מסוג אדם, מודל הבודהה, דבר המקנה לו מודעות רחבה יותר לסביבתו, וכן את צורת הבודהה המוזהבת אשר מחזקת אותו. מסתובב תמיד עם תיש לידו ובובה של שחף על כובעו.
  • קוזאן "אאוקיג'י"ראו מתחת לכותרת פיראטי בלאקבירד
  • ארמאקי "ריוקוגיו" – אדמירל במארינס. נכון לעכשיו לא ידוע הרבה על ריוקוגיו, חוץ מזה שהוא עצלן מאוד (אפילו יותר מקוזאן) ולא לוקח את עבודתו ברצינות. הוא אפילו טוען שהוא לא אכל במשך שלוש שנים (בטענה שאכילה היא גם כן יותר מדי טרחה בשבילו). עם זאת, הוא ופוג'יטורה תוארו על ידי דופלמינגו כ"מפלצות" כשמדובר בכוח. יש לו כוח פרי שטן מסוג לוגיה שמאפשר להצמיח צמחים ואפילו לעשות שחלק מגופו יהפוך לצמחים, וכך הוא מסוגל באמצעות זה שהענפים שנוצרים מהיכולת הזאת ננעצים באנשים מסוגלת לשאוב את כוח החיים ובעצם להרוג אותו. הוא אף מסוגל להפוך ליער שלם (ומכאן שמו של הפרי - פרי היער). כוח פרי השטן שלו הוא גם כנראה ההסבר מדוע ריוקוגיו אינו זקוק לאוכל לטענתו. נוסף על כך, ריוקוגיו חובב נשים יפות. כינויו הוא ריוקוגיו, השור הירוק.
  • סמוקר "הצייד הלבן" – סגן אדמירל במארינס, בעל פרי שטן לוגיה מסוג עשן. בתחילת הסדרה היה בדרגת קפטן, ולאחר הטיימסקיפ קודם לדרגת סגן אדמירל. סמוקר כמו קוזאן, מודע לכך שהמארינס לא תמיד צודקים, והוא לא מהסס אף לגדף את הממונים עליו על השחיתות שלהם. כשהתגייס למארינס סמוקר היה חייל בעייתי אך חזק, ולכן הצליח להתקדם בדרגות ולהפוך לקפטן בבסיס המארינס בלוגטאון, העיר בה רוג'ר נולד והוצא להורג. לראשונה סמוקר ניסה לתפוס את לופי בלוגטאון אך דרגון הציל אותו, ומאז סמוקר יצא לים בעקבות לופי, והגיע לאלאבסטה ושם קיבל את התהילה על הפלת קרוקודייל, אף על פי שזה היה לופי (העובדה שסמוקר קיבל את התהילה הכעיסה אותו מאוד מכיוון שלא קראו את הדיווח אשר נשלח למפקדה הראשית והחליטו לכסות את הסיפור כדי הממשלה לא תצא בזויה בכך שפיראט הציל מדינה). לאחר מכן התחיל סמוקר לפתח סימפתיה כלפי לופי. הצוות של סמוקר חשוב לו מאוד ואין לו בעיה להילחם על עקרונותיו בפומבי מול אחרים. לאחר מלחמת מארינפורד קודם בדרגה והפך למפקד בסיס G-5 בעולם החדש.
  • טאשיגי – טאשיגי היא קפטנית בספינה של סגן אדמירל סמוקר והיא סייפת מוכשרת והראשון להביסה בקרב חרבות היה למעשה זורו. טאשיגי מאמינה בכך שחרבות שונות טובות מאחרות על פי איכותן, והיא חובבת חרבות נדירות. טאשיגי נלחמה נגד זורו פעם אחת בלוג טאון, שם הפסידה בקלות, אם כי לזורו אין האומץ להרוג אותה מכיוון שהיא נראית בדיוק כמו קווינה, חברת הילדות של זורו. ההבדל היחיד בינה לבין קווינה הוא שטאשיגי עונדת משקפיים ובתור בדיחה הומוריסטית, כאשר אינה מרכיבה משקפיים, טאשיגי לא תוכל להבחין בין קפטן סמוקר לבין צ'ופר. טאשיגי קודמה לדרגת קפטן כאשר סמוקר קודם לדרגת סגן אדמירל.
  • טסורו – סגנית אדמירל במארינס, בעלת פרי שטן מסוג פארמיסיה המאפשר לה לשטוף אנשים ולטהר להם את הלב. הצטרפה למארינס יחד עם גארפ וסנגוקו. האישה הכי חזקה במארינס וסבתא של קוג'אקו, אדמרלית-משנה במארינס. השתתפה במלחמת מארינפורד.
  • קובי "הגיבור" – ילד שלופי פגש בתחילת מסעו באיסט בלו. חלומו של קובי היה להצטרף למארינס אך הוא היה שבוי בצוות פיראטים. לאחר מאורעות רומאנס דאון, הוא והלמפו (בנו המפונק של קפטן מורגן) פגשו בגארפ שלקח אותם למארינפורד ואימן אותם. קובי הוא רייר אדמירל במארינס וידוע כגיבור עקב כך שהציל אזרחים באסון נמל הרוקי (מקביל לגארפ שידוע כגיבור בעקבות הבסת הרוקס). קובי שואב המון השראה מלופי ומהדבקות שלו בחלומותיו, ואפילו שלופי הוא פיראט וקובי הוא מארין, קובי עדיין רואה את לופי כחבר. מתגלה כחבר ביחידה החשאית של המארינס - "חרב". נחטף על ידי בלאקבירד אחרי הקרב באמאזון לילי.
  • הלמפו – רב-סרן במארינס ובנו של קפטן מורגן. מכיוון שאביו היה ראש של בסיס חיל הים בעיר הצדפים, הלמפו היה מפונק במיוחד. לאחר שמורגן הובס, הלמפו הצטרף לחיל הים ושם התחבר עם קובי והתעמת עם אביו מורגן לאחר שזה הודח מהמארינס ונהיה אסיר נמלט. לאחר אימונים קשים, הלמפו הפך לסייף. לאחר ששינה את דרכיו, הלמפו שינה גם את מראהו והפך לשונה בהרבה ממה שהיה קודם. הלמפו בזמנו היה אחראי לכליאתו של זורו.
  • מורגן "יד גרזן" – קפטן מארינס לשעבר ואביו של הלמפו. בעבר הובס על ידי קפטן קורו ובעקבות כך נשברה לו הלסת והיד. את היד הוא החליף בגרזן ואת הלסת בלסת מתכת. מורגן אחראי על מפקדה 153 בעיירת הצדפות. הוא כלא את זורו בגלל שהוא התחצף לבנו, הלמפו. הם תכננו להוציא אותו להורג ללא ידיעתו עד שלופי וקובי הגיעו והצילו את זורו ועם העזרה של זורו הם הביסו את מורגן. לאחר מכן, המארינס כלאו את מורגן והדיחו אותו מהמארינס כי גילו שהוא מושחת. מורגן נמלט מהכלא וכעת הוא אסיר נמלט.
  • קונג – הוא נמצא בדרגה מתחת לגורוסיי ומשרת בתור מפקד כל הכוחות היבשתיים (לא רק המארינס). לפני 22 שנה בתחילת הסיפור קונג היה אדמירל הצי לפני סנגוקו.
  • סנטומארו – קפטן יחידת המדע של המארינס. שולט בטכניקת ההאקי וחמוש בגרזן ענקי. מפקד על רובוטי הפאשיפיסטה שנוצרו בצלמו של קומה שנכון לעכשיו הוא פאשיפיסטה מספר 0. בזמן הטיימסקיפ לא ידוע מתי הוא נהפך למארין רשמי. בילדותו, אנשי הכפר שלו גירשו אותו מהכפר להרים בגלל שהוא היה אלים, לאחר שוגהפאנק מצא אותו והתרשם מחוזקו הוא החליט להפוך אותו לשומר ראש שלו. בארק אגהד הפך לבן ברית של כובעי הקש יחד עם וגהפאנק.
  • הינה "הכלוב השחור" – אדמירלית-משנה מארינס שאכלה פרי שטן מסוג פראמסייה שמאפשר לה ללכוד כול דבר. ידידה של סמוקר מהימים ששניהם היו מגויסים טריים למארינס, ודואגת לסמוקר. קשוחה וקרה, בעלת ידע רב על ההיסטוריה של המארינס. הינה מפקדת על ג'אנגו ופולבאדי. הינה מדברת על עצמה בגוף שלישי.
  • בוגארד – סייף וסגנו של גארפ. לובש חליפה וכובע שמסתיר את פניו.
  • ג'אנגו – רב-סרן במארינס. סגן לשעבר בפיראטי החתול השחור תחת קפטן קורו. הם תכננו להרוג את קאיה, ידידה של אוסופ ונערה עשירה בכפר הסירופ, כדי לקחת לה את ההון. לאחר שהובסו על ידי פיראטי כובעי הקש ופיראטי אוסופ הוא הושאר מאחור וכל הצוות שלו עזב את האי. הוא ברח מהאי לאי קרוב והתיידד עם פולבאדי, חייל מארין, בתחרות ריקודים. לאחר שהמארינס חיפשו ומצאו את ג'אנגו הם לקחו אותו למשפט והוחלט שהעונש שלו יהיה מוות. אבל פולבאדי שכנע את השופטים לתת לו לעזוב את האי בלי שום עונש. לבסוף הינה הציעה לג'אנגו להצטרף למארינס והתחילה לפקד על שניהם. ג'אנגו ופולבאדי היו חלק מהמארינס שהגיעו לתפוס את כובעי הקש בסוף אלאבאסטה. בנוסף לכך שניהם השתתפו במלחמת מארינפורד. לג'אנגו יש את היכולת להפנט אנשים, הוא קיבל את היכולת הזאת בגלל פטריה שהוא אכל.
  • פולבאדי – רב-סרן במארינס שהובס על ידי סאנג'י במסעדת באראטיה בגלל שעצבן את סאנג'י. פולבאדי השתתף בתחרות ריקודים והתיידד עם ג'אנגו. לאחר שפולבאדי גילה שג'אנגו הוא פיראט הוא עצר אותו ושלח אותו למשפט. אבל לבסוף הוא החליט לעזור לג'אנגו לצאת מהמשפט והצליח לשכנע את השופטים לא לתת לו עונש. הינה מפקדת על פולבאדי וג'אנגו לאחר שהוא הצטרף למארינס. ג'אנגו ופולבאדי היו חלק מהמארינס שהגיעו לתפוס את כובעי הקש בסוף אלאבאסטה. בנוסף לכך שניהם השתתפו במלחמת מארינפורד. פולבאדי חובש אגרופנים שגורמים לאגרופים שלו להיות יותר חזקים.

השיצ'יבוקאי[עריכת קוד מקור | עריכה]

שבעת השיצ'יבוקאים הם פיראטים חזקים ביותר אשר כרתו ברית עם הממשלה העולמית. במסגרת ההסכם עם הממשלה העולמית הם נוהגים למסור חלק מהשלל שלהם לממשלה. עבור נאמנותם, הממשלה והמארינס לא רודפים אחריהם. רבים מהשיצ'יבוקאים התחלפו תכופות ואיבדו את הסטטוס שלהם עקב מעשיהם וחוסר היציבות שלהם. לכן מאוחר יותר, לאחר פגישת הרברי האחרונה, הוחלט על פירוק ארגון השיצ'יבוקאי, וכעת הם אינם מוגנים עוד מפני הממשלה.

  • דראקול מיהוק "עין הנץ"ראו מתחת לכותרת קרוס גילד
  • קרוקודייל "מר 0"ראו מתחת לכותרת קרוס גילד
  • דונקיחוטה דופלמינגו "ג'וקר" – פיראט שהנהיג בעבר את צוות הפיראטים של בלאמי, מרושע במיוחד. מרבה לחשוף את לשונו, הוא אכל פרי שטן מסוג פארמיסיה אשר מאפשר לו ליצור חוטים ולשלוט באנשים כמו בבובות. דופלמינגו היה המלך של דרסרוזה, והיה בן למשפחה של טנריוביטו עד שאביו החליט שעל המשפחה לחיות בין פשוטי העם. בעקבות כך משפחתו והוא עברו התעללויות (עקב שנאתם של התושבים לטנריוביטו). אמו נפטרה ממחלה והוא רצח את אביו מול אחיו הקטן בגיל 10, ולאחר מכן הפך לפיראט. כבר בתור ילד החל לאט לאט לבנות את הצוות שלו ובסוף לקח את השליטה על ממלכת דרסרוזה מהמלך ריקו דולד השלישי. במשך שנים סגר עסקאות נשק רבות בעולם התחתון, ואף תפעל עסקים לא חוקיים כדוגמות המכירה הפומבית של העבדים בשאבונדי. מוכר בעולם התחתון בכינוי "הג'וקר". דופלמינגו הודח מהשיצ'יבוקאי לאחר שלופי הביס אותו ופשעיו נחשפו, וכעת מוחזק כאסיר בבית הכלא אימפל דאון. דופלמינגו העיד כי היחיד שהוא מפחד ממנו הוא היונקו קאידו, איתו עשה עסקים בעבר.
  • ברת'ולומיאו קומה "הרודן"ראו מתחת לכותרת צבא המהפכה
  • גקו מוריה – ספינתו היא הגדולה ביותר בעולם, והוא בעל צבא זומבים. בחור עצלן שרוצה להתקדם ולצבור כוח בכך שאחרים יעשו את העבודה השחורה בשבילו. למוריה כוח שטן מסוג פארמיסיה אשר מאפשר לו לגנוב צל של מישהו ולהכניס אותו לזומבי. הצל של לופי הוכנס לגופתו של אוז, של סאנג'י לגופת פינגווין-כלב, של זורו נכנס אל גופתו של ג'יגורו "התמהוני העקשן" - סייף אגדי שבזמן שחי הרג 7000 פיראטים על מנת להגן על משפחתו, של רובין נלקח בזמן הקרב עם מוריה ולכן לא הוכנס לזומבי. הצל של ברוק נלקח חמש שנים לפני והוכנס לגוף של ריומה, הסמוראי האגדי והמפורסם בעולם המכונה "אל החרב". אחד מהשציבוקאי שהובסו על ידי צוות כובעי הקש. הודח מהשיצ'יבוקאי לאחר שהוחלט כי הוא חלש מדי מכדי להיות חלק מהארגון. נחשב כמת במלחמה, למעשה הוא כמעט נהרג על ידי דופלמינגו, שקיבל פקודה מלמעלה בטענה שמוריה חלש מדי, אך למעשה מוריה הצליח לברוח. לאחר הדחתו, לא נמצא לו מחליף. כאשר הגיע לאי בשליטתו של בלאקבירד, לחפש אחר אבשלום, חבר צוות לשעבר שלו, מוריה מגלה שפיראטי בלאקבירד הרגו את אבשלום ובנוסף לכך, שיריו, סגנו של בלאקבירד אכל את פרי הבלתי נראות של אבשלום. לאחר מכן בלאקבירד הציע למוריה (באופן לעגני) להצטרף לצוות שלו. מוריה מסרב ונשלח לכלא באי.
  • בואה האנקוק "קיסרית הפיראטים"– הקיסרית של האי אמזון לילי, קפטנית פיראטיות הקוג'ה ואחת מהשיצ'יבוקאי. נחשבת לאישה היפה ביותר בעולם. כשהייתה קטנה נתפסה ביחד עם 2 אחיותיה על ידי סוחרי עבדים ונמכרה לטנריוביטו ("הדרקונים השמימיים"). שוחררה על ידי פישר טייגר ביחד עם עבדים רבים אחרים ומאז מנסה להסתיר את העבר שלה על ידי שקר שהיא ואחיותיה הביסו גורגונה ולכן קוללו על ידיה (שקר שנתמך על ידי כוחות פרי השטן של אחיותיה להפוך לנחשים שונים). אצילי העולם נתנו לה פרי שטן שנותן לה את הכוח להפוך אנשים לאבן והכוח החזק שלה יכול לפעול אך ורק על מי שמתאהב בה. במהלך ארק אמזון לילי מתאהבת בצורה קשה במיוחד בלופי ולאחר מכן עוזרת לו לחדור לכלא אימפל דאון. במהלך המלחמה במארינפורד היא מגנה על לופי. תואר השיצ'יבוקאי מאוחר יותר הוחרם מהאנקוק לאחר שהוחלט על פירוק המערכת.
  • ג'ינביי "אביר הים"ראו מתחת לכותרת פיראטי כובעי הקש
  • מרשל די. טיץ' "בלאקבירד"ראו מתחת לכותרת פיראטי בלאקבירד
  • באגי "הליצן"ראו מתחת לכותרת קרוס גילד
  • טראפלגר די. וואטר לאו "מנתח המוות"ראו מתחת לכותרת הסופרנובות
  • אדוארד וויביל "וואיטבירד ג'וניור" – פיראט חזק וטיפש אשר מאמין כי הוא בנו הביולוגי של היונקו המנוח וואיטבירד. מונה לשיצ'יבוקאי במהלך הטיימסקיפ. ביחד עם אמו באקין (אשר טוענת כי הייתה אהובתו של וואיטבירד), וויביל מחפש להרוג את חברי הצוות של וואיטבירד, בטענה כי הוא היורש הראוי היחידי לעושרו של וואיטבירד בטענה כי הוא בנו הביולוגי. לאחר פירוק מערכת השיצ'יבוקאי, התואר הוחרם ממנו וצי מארינס נשלח לתפוס אותו. לאחר שהוא הביס את המארינס הוא ואמו שטו לספינקס (אי הולדתו של וואיטבירד ומקום מגורו של מרקו) כדי להגן עליו מהמארינס שבאו לחפש את האוצר שוואיטבירד השאיר אחריו. המארינס קראו לתגבורת ואדמירל ריוקוגיו הגיע, הביס את וויביל ולקח אותו לכלא.

הבארוק וורקס[עריכת קוד מקור | עריכה]

הבארוק וורקס הוא ארגון סודי שעבד קשות למפלתה של אלאבאסטה וככל הנראה התפרק לאחר ההפסד לכובעי הקש. הארגון נמצא תחת פיקודו של השיצ'יבוקאי קרוקודייל. שמות הקוד של הגברים הם מספרים (מר 1, מר 2...) ושמות הקוד של הנשים לקוחים מלוח השנה (גברת יום ראשון, גברת חג המולד ועוד)

  • מר 0 (קרוקודייל) – שיצ'יבוקאי לשעבר. פיראט שהקים את הבארוק וורקס וניסה לכבוש את אלאבאסטה ולהשיג כלי נשק עתיק כדי להשתלט על הממשלה העולמית. קרוקודייל אכל את אחד מפרות השטן מסוג לוגיה שנותן לו את הכוח לשלוט בחול. הוא הובס על ידי לופי מאחר שלופי היה האדם הראשון שגילה בעצמו שקרוקודייל לא יכול להפוך לחול כאשר הוא רטוב. נכלא בקומה השישית באימפל דאון ושוחרר על ידי לופי בלית ברירה. לקח חלק במלחמת מארינפורד, אף הציל את לופי מספר פעמים וגם עיכב את הוצאתו להורג של אייס על ידי כך שחיסל את האנשים שהיו אמורים להרוג אותו. לאחר ביטול מערכת השיצ'יבוקאי, קרוקודייל הציע למיהוק לחבור אליו ואל מר 1 על מנת להקים את ארגון הקרוס גילד, ארגון אשר מפרסם פרס על ראשם של מארינס. לאחר שבא יחד עם מיהוק על מנת לגבות את החובות של באגי, באגי הצטרף תחתיהם לארגון ובעקבות עלון שקרי הופץ על ידי אנשיו של באגי, פורסם שהוא עובד תחתיו ולכן באגי קיבל את תואר היונקו במקומו, למרות שכעס מכיוון שהקים את הארגון, העדיף לתת לבאגי את התואר על מנת שירדפו אחריו.
  • מר 1 (דאז בונס) – קצין ראשון בארגון הבארוק וורקס. בונס אכל מפרי שטן מסוג פראמיסיה המאפשר לו להפוך את גופו לחרבות מפלדה. הובס על ידי זורו. נלקח לכלא השמור ביותר אימפל דאון ושם נכלא בקומה הרביעית. שוחרר על ידי לופי וחבריו לבריחה בארק אימפל דאון. לאחר מכן לקח חלק בקרבות של מלחמת מארינפורד. כיום חלק מארגון הקרוס גילד.
  • גברת דאבל פינגר (זאלה) – שותפתו של מר 1. אכלה פרי שטן מסוג פארמיסיה אשר נותן לה את היכולת להפוך את כל גופה לקוצים בכל דרך שתבחר ובכך להיות חסינה מפני קוצים אחרים.
  • מר 2. בון קליי (בנת'אם) – נקרא בון-צ'אן על ידי חבריו. התיידד עם צוות כובע הקש בזמן ארק אלאבאסטה. הובס על ידי סאנג'י בארק אלאבאסטה. נשלח אל הכלא השמור ביותר, אימפל דאון, אחרי שהציל את הצוות של לופי מהמרינס. מר 2 אכל פרי שטן הנותן לו את היכולת לשנות צורה לכל מי שנגע בו בעבר, על ידי נגיע בלחי השמאלית של עצמו. על ידי כך סייע למר 0 - קרוקודייל, בהתחזות למלך והכפשת שמו, וכך השיג קרוקודייל את מבוקשו. בזמן שלופי נכנס לאימפל דאון כדי להציל את אחיו-אייס, בון צ'אן ברח מהכלא וסייע לו בדרכים רבות, ואף הציל מספר פעמים את חייו. כשלופי ועוזריו עמדו לצאת מאימפל דאון, דלתות הענק 'שערי הצדק' נסגרו, ולכן נלכדו בפנים. מר 2 נשאר בסתר באימפל דאון כשהוא נראה כמפקד הכלא, ונתן פקודה לפתוח את השערים כשהוא נשאר מאחור, ובכך סיכן את חייו למען בריחתם. כיום הוא המלכה של קומה 5.5 באימפל דאון. בון צ'אן הוא אוקמה והדוגמה הבולטת ביותר לכך היא שימושו באיפור.
  • מר 3 (גאלדינו) – נלחם בצוות כובעי הקש בארק ליטל גארדן, אך במהלך ארק אימפל דאון נאלץ לשתף פעולה עם לופי על מנת לברוח מהכלא והתיידד עימו. מר 3 אכל פרי שטן מסוג פראמיסיה הנותן לו את היכולת לייצר ולשלוט לשעווה. בארק מארינפורד הוא עזר ללופי להציל את אייס והצטרף לצוות של באגי וכיום הוא חלק מארגון הקרוס גילד.
  • גברת שבוע מוזהב (מריאן) – שותפתו של מר 3. ילדה קטנה אשר מתאפיינת בהתנהגותה הרגועה והאדישה. יש לה את הכוח (שלא מגיע מפרי שטן) לשלוט באנשים על ידי ציור של סמל כלשהו בצבעים שונים.
  • מר 4 (בייב) – איטי מחשבה ותגובה. למר 4 כוח פיזי על אנושי ואלת בייסבול במשקל של 4 טון. למר 4 יש תותח שאכל פרי זואן שהופך אותו לכלב, אשר יורה כדורי בייסבול מתפוצצים בכל עיטוש.
  • גברת חג המולד (דרופי) – שותפתו של מר 4. בניגוד אליו, היא מהירת מחשבה. נוטה לדבר מהר ולקצר מילים בהנחה שיבינו למה היא מתכוונת. אכלה פרי שטן מסוג זואן שהופך אותה לחפרפרת ונותן לה את היכולת להתחפר באדמה.
  • מר 5 (ג'ם) – אכל פרי שטן מסוג פארמיסיה הנותן לו את היכולת לפוצץ כל חלק מגופו וגם להיות חסין מפני פיצוצים אחרים.
  • גברת יום האהבה (מיקיטה) – שותפתו של מר 5. אכלה פרי שטן מסוג פארמיסיה שמאפשר לה לשלוט במשקלה ובכך לעוף בקלות או למחוץ את היריב.
  • מר 7 – צלף שביחד עם גברת יום האב תכננו להפעיל את הפצצה באלאבאסטה. הובס על ידי ויוי.
  • גברת יום האב – שותפתו של מר 7. צלפית שביחד עם מר 7 תכננו להפעיל את הפצצה באלאבאסטה. הובסה על ידי ויוי.
  • מר 8 (איגארם) – מפקד המשמר המלכותי של ממלכת אלאבאסטה. הוא וויוי הסתננו לבארוק וורקס כדי להבין מי עומד בראש הארגון. הוא קיבל את שם הקוד מר 8 והתחזה לראש העיר של וויסקי פיק בשם איגארפוי. בארק וויסקי פיק מגלים את הזהות האמיתית שלו ושל גברת יום רביעי (ויוי). דואג מאוד לויוי וסיכן את חייו כדי לעזור לכובעי הקש וויוי לברוח מהבארוק וורקס. בעלה של טרקוטה.
  • גברת יום שני – שותפתו של מר 8. אישה שרירית מאוד. הובסה על ידי זורו ולאחר מכן כשהזהות של גברת יום רביעי (ויוי) גולתה היא ניסתה לעזור לה לברוח אבל היא הובסה על ידי מר 5. לאחר הטיימסקיפ יש לה ילד עם מר 9.
  • מר 9 – ביחד עם גברת יום רביעי הוא קיבל משימה להרוג את הלוויתן לאבון כדי שיהיה הרבה אוכל לסוכנים בוויסקי פיק. כובעי הקש עצרו אותם ולאחר שכנועים רבים עזרו להם להגיע בחזרה לוויסקי פיק, שם הם תכננו ביחד עם הסוכנים האחרים לתפוס את כובעי הקש ולקבל את הבאונטי על לופי, אבל הם הובסו על ידי זורו. לאחר מכם מר 5 וגברת יום האהבה הגיעו וגילו את זהותם האמיתית של גברת יום רביעי ומר 8. אפילו שמר 9 לא ידע על מה מדובר הוא עזר להם לברוח ביחד עם כובעי הקש והובס על ידי מר 5. לאחר הטיימסקיפ יש לו ילד עם גברת יום שני.
  • גברת יום רביעי – ויוי
  • מר 11 – נתפס על ידי סמוקר והכחיש את קשרו לבארוק וורקס. לבסוף נהרג על ידי סוכני בארוק וורקס.
  • מר 13לוטרה. ביחד עם גברת יום שישי הם צמד ה"חסרי מזל", הם נקראים כך משום שכל סוכן בארוק וורקס שלא הצליח במשימתו ורואה אותם הוא חסר מזל. הם היו אלו שמודיעים ומוסרים הודעות למר 0, ובנוסף לכך מוציאים להורג כל סוכן שלא הצליח במשימתו. הובס על ידי סאנג'י בארק ליטל גארדן.
  • גברת יום שישינשר. ביחד עם מר 13 הם צמד ה"חסרי מזל", הם נקראים כך משום שכל סוכן בארוק וורקס שלא הצליח במשימתו ורואה אותם הוא חסר מזל. הם היו אלו שמודיעים ומוסרים הודעות למר 0, ובנוסף לכך מוציאים להורג כל סוכן שלא הצליח במשימתו. הובסה על ידי סאנג'י בארק ליטל גארדן.

סייפר פול מספר 9[עריכת קוד מקור | עריכה]

ה-CP9 היה ארגון חזק ביותר (אך חלש מ-CP0) הנמצא בהנהגתו של סאפנדם עד לפירוקו. כל אחד מחברי ה-CP9 הוא חזק מאוד ורובם שולטים בפירות שטן. רוב פירות השטן הם מסוג זואן. חלקם הסתננו לעיר וואטר-7 והתחזו לבנאי ספינות על מנת לגנוב את התרשימים לספינת הפלוטון - אחד מכלי הנשק העתיקים. כל הסוכנים יכולים להשתמש בטכניקות הרוקושיקי.

  • ספאנדאם – המפקד של יחידת ההתנקשות של המארינס - CP9 והתעלל ברובין כמעט בכל הזדמנות שניתנה לו באניס לובי. נפצע בפניו לאחר שפרנקי הכה אותו כשהיה צעיר. ספאנדאם הוא סדיסט מטורף ברמה בלתי נסבלת וחסר מצפון שרוצה לשלוט בנשק האולטימטיבי "פלוטון". לשם כך הוא חטף את פרנקי, שמחזיק בתוכניות לבניית הנשק, ואת רובין, שיודעת כיצד לתפעל אותו. ספאנדאם קיבל מאאוקיג'י את הזכות להשתמש בבאסטר קול של המארינס כראות עיניו, והוא משתמש בזכות זו כדי לסחוט את רובין ואת צוות כובעי הקש. לאחר שכל חברי ה-CP9 הובסו, ספאנדאם נפגע קשות על ידי רובין שבעצם שברה את עמוד השדרה שלו. ספאנדאם עצמו הוא חלש פיזית והנשק שלו בקרב הוא חרב-פיל ששמה פאנקפריד, חרב שאכלה פרי שטן מסוג פיל שנתן לה את הכוח להפוך את עצמה באופן חלקי או מלא לפיל (במצב החצוי, חרב-הפיל היא בעצם פיל שהחדק שלו הוא חרב ענקית). ספאנדאם למעשה הוא הכי חלש ביחידה, ואפילו חייל פשוט גובר עליו מבחינת כוח פיזי. כיום חלק מ-CP0, היחידה החזקה ביותר של סייפר פול.
  • רוב לוצ'י – הלוחם החזק ביחידת התנקשות של הממשלה - CP9. במשך 5 שנים עבד בתור בנאי ספינות בעיר וואטר 7 בחברת גאלי-לה, ועבד שם בתור אילם והיונת מחמד שלו, האטורי, דיברה במקומו. בארק וואטר 7 לוצ'י וחברי CP9 חשפו את עצמם בכך שתקפו את אייסברג. לוצ'י אכל את פרי השטן מסוג זואן אשר נתן לו את היכולת להפוך את עצמו לנמר. למרות זאת, הכוח האמיתי שלו אינו טמון בפרי השטן שאמור רק לתת חוזק פיזי נוסף. הובס על ידי לופי באניס לובי. מכיוון שספאנדם חלש פיזית ואינו לוחם חזק במיוחד, יש הטוענים כי לוצ'י הוא הדמות המרושעת בסיפור. כיום חלק מ-CP0, ומשמש המפקד של היחידה.
  • קאקו – הלוחם השני החזק בחבורה. אכל מפרי שטן מסוג זואן אשר מאפשר לו להפוך לג'ירפה. עבד בחברת גאלי-לה, והוא למעשה זה שהודיע לכובעי הקש כי אין אפשרות לתקן את ספינתם. הובס על ידי זורו. בתור בדיחה, לקאקו יש אף ארוך ומרובע באורך זהה לאפו של אוסופ, דבר אשר יצר נקודת דמיון גדולה בין השניים. כיום קאקו חלק מ-CP0.
  • ג'אברה – הלוחם השלישי החזק בחבורה. אכל פרי שטן מסוג זואן אשר מאפשר לו להפוך לזאב. הובס על ידי סאנג'י. כמו זורו וסאנג'י, גם בין ג'אברה ובין קאקו ישנו ריב תמידי של אגו ותחרותיות. כיום ג'אברה חלק מ-CP0.
  • בלונו – הלוחם הרביעי החזק בחבורה. בניגוד לרוב חברי CP9, כוח פרי השטן שלו הוא מסוג פארמיסיה המאפשר לו ליצור דלתות היכן שהוא רוצה וכך להגיע לאן שהוא רוצה. למרות זאת, השיער שלו נותן לו מראה של חצי אדם-חצי שור. הובס על ידי לופי בקרב הראשון בו מתגלה הגיר השני של לופי. כיום בלונו חלק מ-CP0.
  • קומאדורי – הלוחם החמישי החזק בחבורה. שקול בכוחו לפוקורו. בעל שיער ארוך מאוד, והוא בעל אישיות דרמטית ביותר וגם לעיתים קרובות יש לו נטיות אובדניות. לקומאדורי היכולת לשלוט בשיערו כמו כל איבר אחר בגופו. הוא נלחם נגד נאמי וכמעט הרג אותה עד שצ'ופר הציל אותה והתמודד מולו במקומה. הוא הובס על ידי צ'ופר בפעם הראשונה שהתגלתה צורת המפלצת שלו הנגרמת כתוצאה של אכילת שלושה כדורי ראמבל בהפרש של פחות משש שעות אחד מהשני. כיום קומאדורי חלק מ-CP0.
  • פוקורו – הלוחם השישי החזק בחבורה. הובס על ידי פרנקי. במקום שיניים, לפוקורו יש שיני רוכסן שנתקעות לפעמים ומקשות עליו לדבר. מדי פעם הוא משמיע קול מוזר של ציפור, ומכאן שמו (פוקורו=ינשוף). פוקורו מדבר בקול גבוה וצפצפני ולמרות כינויו "השקט", הוא נוטה לומר דברים שהוא לא אמור לספר עליהם. כיום פוקורו חלק מ-CP0.
  • קאליפה – הלוחמת השביעית החזקה בחבורה. האישה היחידה ב-CP9. עבדה בחברת גאלי-לה כהמזכירה של אייסברג. אכלה פרי שטן מסוג פארמיסיה המאפשר לה לייצר ולשלוט בסבון ובועות. הובסה על ידי נאמי. כיום קאליפה חלק מ-CP0. אביה היה בעבר חלק מה-CP9.
  • נרו – חבר חדש ב-CP9. הובס על ידי פרנקי ברכבת "פאפינג טום" שהובילה את רובין לאניס לובי. קצת מאוחר יותר הוא הוכה על ידי רוב לוצ'י בשל חולשתו ונזרק מהרכבת אל הים על ידי רוב לוצ'י, ככל הנראה טבע למוות.

סייפר פול מספר 0[עריכת קוד מקור | עריכה]

ה-CP0 הוא היחידה החזקה ביותר בסייפר פול שעובדת היישר תחת הדרקונים השמיימיים. רוב סוכני ה-CP9 קודמו ליחידה זו. הם נכחו בכל מיני מקרים שקרו לאחר הטיימסקיפ. הם נכחו בדרסרוזה, בלבלי, באי העוגה השלמה, באוניגאשימה ובאגהד. כל הסוכנים יכולים להשתמש בטכניקות הרוקושיקי.

צבא המהפכה[עריכת קוד מקור | עריכה]

מהפכנים הם חבורה של אנשים שעובדים למפלת הממשלה העולמית ולשינוי העולם.

  • מונקי די. דרגון "הפושע הגדול בעולם" – אביו של לופי ובנו של סגן אדמירל מונקי. די. גארפ. הוא הפושע הכי מבוקש בעולם. הוא מנהיג המהפכה והוא איש נורא מסתורי בעל סודות רבים מאוד. הוא עדי כדי כך מסתורי, עד שבפעם הראשונה ששמעו את שמו המלא זה היה בפוסט אניס לובי שגארפ סיפר על אביו של לופי. דרגון מאמין שיום אחד הוא ולופי יפגשו כאשר דרכיהם יצטלבו. אף על פי שהוא הפושע הכי מבוקש בעולם הוא שומר על קשר עם אבא שלו מחיל הים.
  • סאבו "קיסר הלהבה" – סגנו של דרגון בעל כוח רב ופרי לוגיה מסוג לוגיה שמעניק לו שליטה באש. סאבו הוא אחיהם החורג של לופי ואייס. חשבו שהוא מת לאחר שסירתו נורתה בידי אציל, אך למעשה דרגון הציל את חייו של סאבו ואימן אותו כחייל בצבא המהפכה. לאחר שאייס נהרג, סאבו אכל את פרי השטן שלו בדרסרוזה. לאחר מכן הוא לינדברג מורלי וקארסו הסתננו ללבלי ושחררו את השיצ'בוקאי לשעבר בראת'ולומיו קומה שם סאבו הרג (לכאורה) את המלך של אלאבאסטה נפרטרי קוברה. סאבו אישר שהוא לא הרג את קוברה לפני שאימו הפיל על האי שבו שהה, ממלכת לולושייה 16 צרורות אור הרסניים שחירבו את האי וסאבו מת. מרבה להשתמש בצינור ששימש אותו מאז ילדותו.
  • אמפוריו איוונקוב "מלך האוקמה" – איוונקוב היה "כלוא" באימפל דאון ושלט על הקומה הסודית 5.5 בכלא. בארק אימפל דאון מרפא את לופי מהרעל של מאגלן, ולאחר ששומע שהוא הבן של דרגון מחליט לצאת איתו מהכלא על מנת להציל את אייס. אכל פרי שטן שנותן לו לשלוט על הורמונים של אנשים, ובכך יכול לשנות את המין שלהם, לעזור להם לרפא את עצמם או לתת להם אנרגיה (הזרקת הורמון אנדרנלין). איוונקוב הוא שליט של אי מסוים בקו הגדול אשר בו כל דבר דומם הוא בצורת לב, וכל דבר חי הוא בצורת אישה, בין אם הוא אישה, ובין אם לא. לאחר הקרב בשאבונדי, סאנג'י שוגר אל אותו אי על ידי קומה. איוונקוב אימן את סאנג'י במשך שנתיים.
  • ברת'ולומיאו קומה "הרודן" – אחד משבעת השיצ'יבוקאים. נוהג לשאת עימו לעיתים רבות ספר תנ"ך. קומה אכל פרי שטן מסוג פארמיסיה שנתן לו את היכולת לשגר דברים (כולל עצמו ואנשים אחרים) ולתקוף על ידי גלי הלם. יש לו היכולת לאסוף כמות גדולה של אוויר ולדחוס אותה לשטח קטן וכשהוא משחרר אותה נוצר גל הלם גדול וקטלני. קומה שירת בעבר כחבר בצבא המהפכה של דרגון, ואבא של הסופרנובה בוני. נהפך לסייבורג כחלק מהניסויים של וגאפאנק וגופו היווה את התשתית ליצירת הפאשיפיסטות. במשך השנים איבד יותר ויותר מאנושיותו והפך לעבד של האצילים לאחר המלחמה במארינפרוד. במהלך הרברי האחרון, סאבו וקצינים נוספים של צבא המהפכנים הצליחו לחלץ אותו. מאוחר יותר ג'וולרי בוני חשפה כי קומה הוא אביה, וכי בתור מלך הוא גורש מממלכתו ונאלץ להפוך לפיראט. הוא נתפס בידי חיל הים ונידון למוות, אך ד"ר וגאפאנק, אשר התעניין בו, שכנע את הממשלה לחוס על חייו של קומה והפך את קומה לשפן הניסיונות שלו בפרויקט הפאשיפיסטה. קומה הסכים, וכחלק מההסכם הוא הפך לשיצ'יבוקאי.
  • אינזומה – עבד ביחד עם איוונקוב באימפל דאון בקומה הסודית 5.5. אכל מפרי השטן אשר מאפשר לו להפוך את ידיו למספריים ובכך לחתוך דברים (בעיקר את הרצפה) כמו נייר ולהחזיר אותם למצבם המוצק לאחר שסידר אותם בצורה הרצויה. ברח מהכלא ביחד עם איוונקוב והאחרים. סגנו של איוונקוב.
  • קואלה – פעילה בצבא המהפכה וידידה קרובה של סאבו. בילדותה הייתה שפחה שהופרדה מהוריה על ידי הטנריוביטו עד שפישר טייגר ופיראטי השמש הצילו אותה ולקחו אותה תחת חסותם עד שנמצאו הוריה. קואלה הייתה בת האדם היחידה שיודעת להילחם בקראטה אנשי דג עד שלימדה את ניקו רובין בזמן הטיימסקיפ להשתמש בטכניקה זו.
  • האק – איש דג שהוא חבר בצבא המהפכה. השתתף בתחרות על פרי האש בדרסרוזה. לימד את קואלה קארטה אנשי דג.
  • מורלי "של הפרווה" – מפקד צבא המהפכה המערבי. ענק אוקאמה שאכל פרי שטן מסוג פארמיסיה המאפשר לו לדחוף כל חומר אפשרי ולמעשה גם לצוץ מהאדמה. מורלי אינו מחבב אלימות והוא גם שונא שאנשים נדלקים עליו. הוא זה שיצר את קומה 5.5 באימפל דאון. סגנו הוא אושיאנו.
  • בלו בטי – מפקדת צבא המהפכה המזרחי. בטי אכלה פרי שטן מסוג פארמיסיה המעודד אנשים במצבי לחץ ונותן להם מוטיבציה. למרות זאת, היא נוהגת לדבר בזלזול לאנשים שהיא עוזרת להם. סגניתה היא אהירו.
  • לינדברג – מפקד צבא המהפכה הדרומי. מינק חתול. הוא חובש ג'טפאק המאפשר לו לעוף ויש לו סוגים שונים של רובים לדוגמה רובה לייזר ורובה מקפיא. סגנו הוא גאמבו.
  • קאראסו – מפקד צבא המהפכה הצפוני. הוא איש שקט מאוד עם מסכת עורב, והוא אכל פרי שטן מסוג לוגיה המאפשר לו לשלוט ולייצר פיח. סגנון הלחימה שלו הוא לייצר פיח בצורת עורבים ולהילחם עם העורבים שלו. הוא יכול לדבר דרך העורבים שלו, לרכב עליהם ואפילו הוא לובש מעיל מעורבי פיח. הוא משתמש במיקרופון כשהוא מדבר, והוא נוטה בטעות להשאיר אותו כבוי. סגנו הוא ג'ירון.

הסופרנובות[עריכת קוד מקור | עריכה]

11 קפטנים וסגני קפטנים של ספינות פיראטים שהגיעו לפני הטיים סקיפ באותו יום לארכיפלג שאבונדי. פיראטים אלה נחשבים לפיראטים טירונים (רוקי) שעלולים להפוך לסיכון גדול בהמשך. לופי וזורו הם חלק מהם. שאר הסופרנבות הם:

  • יוסטאס "קפטן" קיד - קפטן צוות פיראטי קיד. אכל פרי שטן מסוג פראמסייה המאפשר לו לשלוט במגנטיות ובעצם שליטה במתכות. ניסה לכרות ברית עם אפו והוקינס כנגד היונקו שאנקס אך הם בגדו בו והוא נכלא על ידי היונקו קאידו. אף על פי שקיד הוא אדם אכזר מאוד וסדיסט - הוא מעריך את האמביציה של לופי וכמוהו גם רוצה למצוא את הוואן פיס ולהפוך למלך הפיראטים. לאחר הטיימסקיפ כרת ברית עם הוקינס ואפו (שעובד תחת קאידו ללא ידיעתם) כדי להביס את שאנקס אך לצערם הופיע קאידו מהשמיים והציע להם לבחור בין להילחם נגדו או להצטרף לצוותו, ובאותו הזמן אפו מגלה לקיד, קילר והוקינס שהוא בכלל עובד תחת קאידו. לאחר שהוקינס הצטרף לקאידו, קיד וקילר ניסו להילחם בקאידו אך הובסו. נכלא בכלא שבוואנו על ידי צוותו של קאידו. לאחר שלופי שחרר את כולם מהכלא הוא השתתף בפלישה לאוניגאשימה כנגד קאידו. הביס יחד עם לאו את ביג מאם. לאחר שעזב את וואנו, קיד נתקל בפיראטי השיער האדום. הוא וצוותו הובסו על ידי שאנקס בנוסף לספינה של צוותו שנהרסה על ידי הענקים דורי וברוגי.
  • טראפלגר די. וואטר לאו "מנתח המוות" - קפטן צוות פיראטי הלב. אכל את פרי הניתוח שמאפשר לו ליצור חדר ניתוח אשר מסוגל לשלוט בכל מה שנמצא בתוכו בצורה מוחלטת. לאו היה בעברו חלק מצוות הפיראטים של דופלמינגו אך ברח משם בעזרת אחיו של דופלמינגו - קוראזון שהיה עבור לאו כמו משפחה. כועס על דופלמינגו ורוצה לנקום את מותו של קוראזון. בסוף מלחמת מארינפורד, הבריח יחד עם ג'ינביי את לופי הפצוע מזירת הקרב. לאחר המלחמה הפך לשיצ'יבוקאי, אך כרת ברית עם לופי על מנת להפיל את קאידו ובעקבות כך נשלל ממנו התואר. פרי השטן שלו מאפשר לו לשלוט לחלוטין בתוך אזור תחום שהוא יוצר. כוחו האולטימטיבי של הפרי הוא ניתוח מסובך שיקנה לאדם שבוצע עליו הניתוח חיי נצח, אך יגבה את חייו של לאו בתהליך. במלחמה באוניגאשימה הביס יחד עם יוסטאס קיד את ביג מאם. לאחר שעזב את וואנו, לאו נתקל בחלק מפיראטי בלאקבירד והובס על ידם בנוסף לצוללת של צוותו שנהרסה. בזכות הכח החדש של סגנו בפו הוא לא מת ושניהם ברחו מהמקום.
  • X דרייק (נהגה "דיאז דרייק") "דגל אדום" - קפטן צוות פיראטי דרייק. אכל פרי שטן מסוג זואן עתיק שמאפשר לו להפוך לאלוזאורוס. בנו של הפיראט דיאז בארלס, שהתעלל בו אך הוא לבסוף נהרג על ידי דופלאמינגו משום שהיה בבעלותו את פרי הניתוח. בילדותו כינויו היה דורי אך לאחר שאביו מת, סנגוקו לקח את דרייק למארינס והתייחס אליו כדמות האב שלו, דרייק כבר לא השתמש בשם זה. לכאורה דרייק ערק מהמארינס ועבר לחיי הפיראטים, ואף עובד תחת היונקו קאידו. למעשה זהו סיפור כיסוי ודרייק עצמו הוא מפקד ביחידה החשאית של המארינס "חרב". התגלה על ידי קווין כבוגד והצטרף ללופי בקרב נגד קאידו. נפצע קשות בקרב נגד לוחם מה-CP0.
  • באסיל הוקינס "הקוסם" - קפטן צוות פיראטי הוקינס. אכל פרי שטן מסוג פארמיסיה שמאפשר לו ליצור בובות וודו של אנשים העשויות מקש ולגרום להם לספוג את הנזק שנגרם לו, בנוסף לכוח זה הוא יכול להפוך למפלצת קש ענקית וליצור קש ולהילחם איתו. אדם מוזר ואפל שנוטה להעריך את סיכוים של אנשים שונים לשרוד בעזרת קריאה בקלפים. לאחר הטיימסקיפ כרת ברית עם קיד ואפו (שעובד תחת קאידו ללא ידיעתם) כדי להביס את שאנקס אך לצערם הופיע קאידו מהשמיים והציע להם לבחור בין להילחם נגדו או להצטרף לצוותו, ובאותו הזמן אפו מגלה להוקינס, קיד וקילר שהוא בכלל עובד תחת קאידו. מאחר שהוקינס הבין שאין לו סיכוי נגד היונקו או לברוח הוא ויתר והצטרף לצוותו של קאידו. הובס על ידי קילר באוניגאשימה וככל הנראה מת.
  • סקרצ'מן אפו "שאגת הים" - קפטן צוות פיראטי "באוויר" ודיג'יי. אכל פרי שטן מסוג פראמסייה שמאפשר לו להפוך את חלקי הגוף שלו לכלי נגינה ולהפיק צלילים הפוגעים באויב. בזמן הטיימסקיפ הצטרף לצוותו של היונקו קאידו. לאחר הטיימסקיפ כרת ברית עם קיד והוקינס (שלא יודעים שהוא בצוות של קאידו) כדי להביס את שאנקס אך לצערם של קיד, קילר והוקינס הופיע קאידו מהשמיים והציע להם לבחור בין להילחם נגדו או להצטרף לצוותו, ובאותו הזמן אפו מגלה להוקינס, קיד וקילר שהוא בכלל עובד תחת קאידו. לאחר הפלישה לאוניגאשימה הוא ואחד מהמספרים ששרדו התיידדו וככל הנראה הם כרגע צמד פיראטים.
  • אורוג' "הנזיר המשוגע" - קפטן צוות פיראטי הנזירים המושחתים. מגיע מגזע אנשי השמיים ובעל מבנה גוף שרירי וגדול. נלחם באחד מסגניה של ביג מאם (סנאק) והביס אותו אך הובס בידי הסגן הנוסף שלה קראקר. צפה ביונקו קאידו מנסה להתאבד.
  • ג'וולרי בוני "אכלנית גדולה" - קפטנית צוות פיראטי בוני והאישה היחידה מהסופרנובות. אוהבת לאכול הרבה. בעלת כוח פרי שטן המאפשר לה לשלוט בגיל שלה ושל אנשים אחרים. הבת של קומה ונוטרת טינה לממשלה העולמית ובמיוחד לוגהפאנק משום שגרם לאיבוד האנושיות של אביה. הסתננה למפגש הרברי כדי להציל את אביה מהממשלה אבל פגשה את סאבו שאמר לה שהוא יעשה את זה והראה לה את הדרך לאגהד, היעד הבא שלה כדי להחזיר את האנושיות של אביה. כשהגיעה לאגהד נתפסה במערבולת בים והוצלה על ידי כובעי הקש. ביחד איתם היא מגלה את האי העתידני.
  • קאפון "גאנג" בג'י - קפטן בצוות פיראטי טנק האש שעובד תחת ביג מאם. גאנגסטר ששלט בעולם התחתון בים הדרומי. התחתן עם ביתה של ביג מאם, שיפון, ונהיה לאבא לקאפון פז. כרת ברית עם לופי על מנת להתנקש בחמתו, ביג מאם. בעל כוח פרי שטן שמאפשר לו להפוך את גופו למבצר ולתת לאנשים להסתתר בו ולתפעל אותו כמכונת מלחמה. סגנו לצוות, ויטו, מעריץ את הג'רמה 66.
  • קילר "חייל טֶבַח" - סגנו של יוסטאס קיד. נלחם עם זוג חרמשים המחוברים לרצועות על ידיו. לאחר הטיימסקיפ קיד כרת ברית עם הוקינס ואפו (שעובד תחת קאידו ללא ידיעתם) כדי להביס את שאנקס אך לצערם הופיע קאידו מהשמיים והציע להם לבחור בין להילחם נגדו או להצטרף לצוותו, ובאותו הזמן אפו מגלה לקיד, קילר והוקינס שהוא בכלל עובד תחת קאידו. לאחר שהוקינס הצטרף לקאידו, קיד וקילר ניסו להילחם בקאידו אך הובסו. נכלא על ידי השוגון הנאלח אורוצ'י ונתן לו פירות סמייל שגרמו לו לצחוק בלי הפסקה והוא הפך למתנקש בחסות אורוצ'י בשם קאמאזו רוצח הגברים עד שהובס על ידי זורו, בכלא קילר מוצג כקאמאזו עד נקודה מסוימת בה הוא נפגש עם הקפטן שלו קיד ואחרי זמן מה הוא חוזר להתנהגותו הרגילה, אף על פי שהוא למעשה הואכל בפרי SMILE כושל בכוח, ומאז הוא צוחק באקראי ללא שליטה. במלחמה באוניגאשימה הביס את הוקינס. הוא וצוותו הובסו על ידי שאנקס בנוסף לספינה של צוותו שנהרסה על ידי הענקים דורי וברוגי.

משפחת קוזוקי ותשעת הנדנים האדומים[עריכת קוד מקור | עריכה]

תשעה לוחמים חזקים ממדינת וואנו שמשרתים את משפחת קוזוקי. שירתו תחת קוזוקי אודן ולאחר מותו עברו לשרת תחת בנו, קוזוקי מומונוסקה. לאחר מוות אדונם הראשון על ידי קאידו התחילה תוכנית נקמה בקאידו בת 20 שנה שבסופה הם ובני בריתם הצליחו להביס את קאידו ואורוצ'י ולשחרר את וואנו משלטון רודן.

  • קוזוקי סוקיאקי "טנגויאמה היטצו" - אבא של אודן וסבא של מומונוסקה והיורי. היה שוגון של מדינת וואנו לפני שאורוצ'י החליף את מקומו. צאצא של נפח מפורסם בשם קוטצו. תחביבו זה נפחות ואפילו הוא הנפח שיצר את החרב של זורו, סאנדאי קיטצו והחרב של בנו שאחרכך עברה לנכדו, אמה נו האבאקירי. כשהוא היה שוגון אורוצ'י התחזה למשרת שלו וכלא אותו ותפס את מקומו כהשוגון של וואנו. כולם האמינו שהוא נהרג אבל הוא בכלל ברח מהכלא ושינה את המראה שלו ואת השם שלו ל"טנגויאמה היטצו". לאחר בריחתו מהכלא הוא עבר לגור רחוק מהבירה ולאחר כמה שנים גידל יתומה בשם טאמה. רק לאחר המלחמה באוניגאשימה הוא גילה לתשעת הנדנים האדומים, לנכדיו, לרובין וללאו על זהותו האמיתית.
  • קוזוקי אודן - הבן של סוקיאקי, אבא של מומונוסקה והיורי ובעלה של טוקי. היה הדאימיו של קורי בוואנו, סמוראי חזק עוצמה והמנהיג של קבוצת הלוחמים החזקה, תשעת הנדנים האדומים. לאחר שוואיטבירד עגן בחוף וואנו אודן התעקש להצטרף אליו למסע בים משום שרצה לראות את העולם מחוץ לוואנו, ומשום שמשרתיו לא היו בעד הרעיון הוא התגנב לספינה של וואיטבירד באמצע הלילה (עם איזו שרדף אחריו, ונקומאמושי ואינואראשי שהתגנבו גם הם לספינה). בזמן מסעו עם פיראטי וואיטבירד הוא קיבל את התואר "מפקד המחלקה השנייה" ובנוסף פגש את אשתו העתידית, טוקי, שעשה איתה שני ילדים, מומונוסקה והיורי. באחד מן הימים פיראטי רוג'ר ופיראטי וואיטבירד נפגשים זה עם זה ושהו על אי כמה ימים. בשיחה עם אודן ווואיטבירד, רוג'ר מבקש משניהם שאודן יעבור לצוות שלו רק לשנה אחת כדי לעזור לו למצוא את הוואן פיס עם היכולת שלו לקרוא פונגליפים. לאחר שהוכמה ההחלטה אודן ומשפחתו עזבו את פיראטי וואיטבירד והצטרפו לפיראטי רוג'ר (ושוב, נקומאמושי ואינואראשי התגנבו גם הם לספינה), למרות שאודן עזב את הספינה של וואיטבירד, איזו נשאר וחיכה שאודן יחזור. הוא חווה הרפתקאות רבות אבל לבסוף הם הגיעו ללאפטייל ומצאו את הוואן פיס. לאחר שפיראטי רוג'ר פורקו, אודן חוזר לוואנו להשאיר את משפחתו שם ולראות מה חדש. אודן מגלה שאביו מת על ידי אורוצ'י שהפך לשוגון החדש של המדינה תחת חסותו של היונקו קאידו ששולטים במדינה. אודן מחליט להילחם בקאידו אבל מפסיד ומקבל עונש: שהייה בסיר רותח שעה שלמה בזמן שהוא מחזיק את כל משרתיו מעל ראשו על פלטת עץ, אם הוא מצליח הוא יחיה ואם הוא לא יצליח הוא ימות מהמים הרותחים. הוא הצליח אבל בכל זאת הרגו אותו.
  • קוזוקי טוקי - אמא של מומונוסקה והיורי ואשתו של אודן. נולדה לפני בערך 830 שנים בשם אמאצוקי טוקי. היא אכלה את פרי השטן שמאפשר לה להתקדם בזמן. לאחר כמה התקדמויות בזמן היא הגיעה לזמן שבו היא פוגשת את אודן, בעלה לעתיד. לאחר שהיא התחתנה איתו היא הביאה לעולם את שני ילדיה. היא עברה עם בעלה את כל המסעות שלו עד שהיא ירדה עם ילדיה בוואנו מכיוון שהיא לא הרגישה טוב. לאחר פירוקם של פיראטי רוג'ר, אודן חוזר לוואנו, נלחם בקאידו, מפסיד לו ומת בעונש. לאחר המוות של אודן משרתיו מתפצלים וחלקם הולך לארמון של משפחת קוזוקי שם טוקי וילדיה נמצאים. בזמן שהארמון עולה באש על ידי פיראטי חיות הפרא, קינמון, ראיזו, קאנג'ורו, קיקו וקאוואמאצו נכנסים לארמון. טוקי שולחת את מומו ביחד עם קינמון, קיקו, ראיזו וקאנג'ורו 20 שנה לעתיד ונותנת לקאוואמאצו את פקודתה האחרונה, לקחת את היורי ולהגן עליה. לאחר מכן היא בורחת מהארמון לעיירה הקרובה עם הנבואה שבעוד 20 שנה יגיעו תשעה אנשים שיביאו את השחר. וחייה הסתיימו ביריות לעברה.
  • קוזוקי היורי "קומוראסאקי" - אחות של מומונוסקה והבת של אודן וטוקי. לאחר מות הוריה, קאוואמאצו החביא והגן עליה למשך שנים אבל לבסוף היא עזבה. היא נמצאה על ידי דנג'ירו (תחת התחזותו של קיושירו) והוא גידל אותה בזמן שהיא הצטרפה אליו להתחזות בתור גיישה בשם קומוראסאקי. לאחר כמה שנים היא הפכה להיות הגיישה הכי יפה ומוכרת בוואנו ואפילו זכתה להערצה מהשוגון אורוצ'י. באחת מהמסיבות של אורוצ'י הוא הזמין את קיושירו ואותה ולאחר תאונה קטנה אורוצ'י זעם עליה אז קיושירו זייף את הריגתה. היא ברחה מהמקום ונפגשה עם זורו שהגן עליה מכל צרה ומשום כך היא התאהבה בו לגילתה לו את זהותה האמיתית. היא הסתננה לפלישה באוניגאשימה ושם התעמתה עם אורוצ'י שוב אבל בדיוק לפני שהוא הרג אותה דנג'ירו הגיע להציל אותה והרג אות אורוצ'י.
  • קוזוקי מומונוסקה (מומו) -
  • קינמון "שועל האש" -
  • דנג'ירו "קיושירו" -
  • קיקונוג'ו "של השלג הנופל" (קיקו) -
  • ראיזו "של הערפל" -
  • אשורה דוג'י "שוטנמארו" -
  • "דוכס" אינואראשי "שליט היום" -
  • "מאסטר" נקומאמושי "שליט הלילה" -
  • קאוואמאצו "הקאפה" -
  • קורוזומי קאנג'ורו "מקלחת הערב" -
  • איזו - ראו מתחת לכותרת פיראטי וואיטבירד
  • שינובו - נינג'ה עוזרת של תשעת הנדנים האדומים. בעלת פרי שטן המאפשר לה "להרקיב/לבגר" דברים/אנשים. לפני מותו של אודן, היא שינתה את הדעה של תושבי וואנו על אודן וסיפרה להם את הסיפור האמיתי שלו ובכך הפכה את המוניטין שלו לטוב. שמרה על מומו בזמן הקרב באוניגשימה וגם ביגרה אותו ב-20 שנים כדי שהוא יוכל להפוך לדרקון גדול. בצעירותה הייתה רזה ויפה אבל עם השנים היא השמינה ונראותה לא השתפרה עד שבסוף המלחמה באוניגשימה, בזמן החגיגות, האדמירל ריוקוגיו הגיע לוואנו ונלחם בחלק מלוחמי וואנו ושינובו כללה בקרב. בזמן הקרב הוא שאב ממנה את השומן בעזרת השורשים והענפים שלו, ואז היא חזרה להיות יפה כמו פעם. בנוסף, לאחר המלחמה היא התחילה ללמד את טאמה נינג'וטסו.

ארבעת היונקו[עריכת קוד מקור | עריכה]

ארבעת הקיסרים, או בקיצור האהוב שלהם ה"יונקו", הם ארבעה קפטנים צי ספינות פיראטים רבי עוצמה ששולטים בעולם החדש (עולם חדש) ואף אחד יעדיף שלא להתעסק איתם. ארבעת הקיסרים המקוריים הם וויטבירד (לאחר מותו בלאקבירד תפס את מקומו), שאנקס "אדום שיער", ביג מאם, וקאידו (לאחר תבוסתם באוניגאשימה קאידו וביג מאם הוחלפו בידי לופי ובאגי). בזכות כוחם העצום של היונקו, הפרנסה, הצוות החזק והאיים שנמצאים בבעלותם הם מפחידים את שאר העולם ואף את הממשלה ואת חיל-הים עצמם.

פיראטי חיות הפרא[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • קאידו "היצור החזק בעולם" – קאידו נחשב ליצור הכי חזק בעולם. בעל כוח פיזי עצום ופרי שטן שמאפשר לו להפוך לדרקון ענק, הוא הקפטן של פיראטי החיות ואחד מארבעת היונקו, הוא בעל הבאונטי הגבוה ביותר ביניהם. מתואר ככל כך חזק גם שהוא מנסה להרוג את עצמו הוא לא מצליח. בזמן תקופת הרוקס, קאידו היה על הספינה של רוקס בתור פיראט מתלמד, נאמר ששם ביג מאם הביאה לקאידו את פרי שטן מזוג זואן אגדי בשם פרי הדג-דג מודל דרקון, מה שמאפשר לו להפוך לדרקון ענק. לפני 20 שנה בזמן שאודן יצא למסע ואורוצ'י עלה בתור השוגון של וואנו, קאידו כרת עימו ברית והפך את וואנו מארץ יפה ועשירה בטבע לארץ מלאת מפעלים אשר מזהמים את המים וגרם לכל התושבים שם לחיות בעוני. לקאידו יש בת בשם יאמטו שרוצה להיות כמו קוזקי אודן, מה שגרם לו להתעלל בה באופן קבוע. קאידו נוהג לקחת תחתיו פיראטים חזקים כמו X דרייק, הוקינס, אפו וכו. קאידו רוצה להתחיל מלחמה שתחריב את העולם ולשם כך הוא מגייס צבא של משתמשי פירות שטן מלאכותיים (סמיילס). במהלך ארק וואנו, קאידו כורת ברית עם ביג מאם שהופכת את הברית שלהם לכוח הכי חזק בעולם ומהווים איום אפילו על המארינס. הובס על ידי לופי ונפל ללבה שנמצאת עמוק באדמה. את מקומו ואת מקומה של ביג מאם בקרב היונקו תפסו לופי ובאגי.
  • יאמטו "נסיכת האוני" – יאמטו היא בתו של קאידו. בהשראת מותו של אודן היא הכריזה שהיא תאמץ את צוואתו לשחרר את וואנו מהעריצות של קאידו. יאמטו נכלאה על ידי קאידו על המרד הזה, ולמעשה הוא התעלל בה כל חייה. היא מסוגלת לקרוא את היומן של אודן בעזרת שלושה סמוראים מוואנו ומתיידדת עם אייס. יאמטו מעריצה את אודן ומטרתה ללכת בעקבות חלומו של אודן לעזוב את הארץ. מציגה עצמה כ"בן" של קאידו מכיוון שאודן היה גבר (אך אין זה מפני שיאמאטו מזדהה כגבר, אלא זה מפני שהיא מזדהה כאודן ללא אישיות משל עצמה) אך הסיבה שקאידו מכנה אותה כבנו אינה ברורה. מאוחר יותר מתגלה יאמטו כבעלת הכוחות של פרי הכלב דגם: זאב רחב פה המאפשר לה להפוך לזאב רחב פה (אל זאב יפני) או צורה מעורבת של כלב רחב פה והצורה האנושית שיכולה לייצר התקפות קור וקרח היא הפכה לבעלת ברית עם לופי נגד קאידו וחבריו לצוות, ולמרות רצונה להצטרף לפיראטי כובע הקש לאחר תבוסתו של קאידו, היא בסופו של דבר משנה את דעתה ומחליטה לסייר בארץ וואנו במקום זה.
  • קינג "השריפה" - הסגן הראשון והחזק ביותר של קאידו. משתייך לגזע הלונאריאנס שחיו בעבר הרחוק מעל הרד ליין וכונו "מציתי אש" ו"אלים". בעל פרי שטן מסוג זואן עתיק שמאפשר לו להפוך לפטרנודון. הובס על ידי זורו במלחמה באוניגאשימה ולאחר מכן האדמירל ריוקוגיו הגיע ושאב ממנו את כוח החיים שלו.
  • קווין "המגפה" - הסגן השני של קאידו. שמן וקירח לחלוטין חוץ מצמה בלונדינית ארוכה. קווין הוא סייבורג חזק בעל פרי שטן מסוג זואן עתיק מודל ברכיוזאורוס. קווין הוא סדיסט מרושע שאוהב להפיץ מגיפות בעזרת מקלע שיורה כדורי מגפה, היה אחראי על מכרה האסירים אודון עד למרד שלופי ארגן במהלכו קווין שבה את ביג מאם ולקח אותה לאוניגאשימה. הובס על ידי סאנג'י במלחמה באוניגאשימה ולאחר מכן האדמירל ריוקוגיו הגיע ושאב ממנו את כוח החיים שלו.
  • ג'ק "הבצורת" - הסגן השלישי של קאידו לוחם קשוח, איש דג, בעל פרי שטן מסוג זואן עתיק מודל ממותה, היה אחראי להתקפה על שבט המינק בזואו. היחיד מבין האסונות שהובס פעמיים: פעם אחת על ידי אינוארשי ונקומאמושי בצורת הסולונג שלהם ופעם שנייה על ידי אינואראשי בצורת הסולונג שלו.

פיראטי ביג מאם[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • שארלוט לינלין "ביג מאם" – שארלוט לינלין הידועה בכינויה ביג מאם היא הקפטנית של פיראטי ביג מאם ואחת מארבעת היונקו. היא נחשבת אחת מהאנשים הכי חזקים בעולם ויש לה עור קשיח וכוח פיזי מפלצתי. לינלין היא אדם גדול מאוד אך לא נחשבת ענקית מכיוון שהוריה אנושיים. חלומה הוא שכל הגזעים בעולם ישבו יום אחד סביב שולחן כאשר כולם באותו הגודל. יש לה 85 ילדים (39 בנות ו-46 בנים) ו-43 בעלים לשעבר. הכוח של לינלין הוא פרי השטן נשמה נשמה אשר לא ברור איך היא השיגה אותו מאמא קרמל (הבעלים הקודם של הפרי) והפרי נותן לה את הכוח לקחת ישירות מהנשמה של האדם משך זמן מהחיים שלו ולעשות עם זה מה שהיא רוצה, למשל לתת את זה ליצורים דוממים וליצור מהם יצורים חיים וככול שהנשמה של האדם יותר חזקה כך גם היצורים יותר חזקים. בנוסף יש לה את התקפי האכילה שלה שבהם לא ניתן לעצור אותה והיא תהרוס כל דבר שבדרך אפילו אם אלה הילדים שלה עד שהיא תקבל את מה שהיא רוצה. הובסה במלחמה באוניגאשימה על ידי טראפלגר לאו ויוסטאס קיד ונפלה לבור שלאו עשה שהגיע עד ללבה שנמצאת עמוק באדמה. את מקומה ואת מקומו של קאידו בקרב היונקו תפסו לופי ובאגי.
  • שארלוט פרוספרו - הילד הראשון של ביג מאם. בעל פרי הסוכריה שמאפשר לו ליצור ולשלוט בסוכריה נוזלית ואז להקשות אותה. הוא קצין ראשי בצוות של ביג מאם ומלווה אותה בכל מקום. הוא נחשב לפחות חזק מהגנרלים המתוקים. הוא האחד שבגללו פדרו מחליט להקריב את עצמו. הובס על ידי נקומאמושי באוניגאשימה.
  • שארלוט קאטקורי - הבן השני והילד השלישי של ביג מאם והסגן שלה. בעל שלושת סוגי ההאקי אך האקי התצפית שלו כל כך חזק שהוא יכול לראות קצת מהעתיד. בעל פרי המוצ'י, מה שנותן לו יכולות דומות לגומי של לופי, הפרי שלו עבר התעוררות. הוא נלחם בלופי בעולם המראות ומפסיד לאחר שלופי חושף צורה חדשה של גיר 4 ומצליח ללמוד את היכולת של קאטאקורי לראות את העתיד. מסתובב עם צעיף אשר מסתיר את השיניים שלו בהם הוא מתבייש. נאמר שמעולם לא שכב על הגב וגם שבתור תינוק ישר התחיל ללכת, דבר שהתגלה כשקר במהלך הקרב עם לופי בו נצפה שוכב על הגב ואוכל דונאטס.
  • שארלוט סמות'י - הבת ה-14 והילדה ה-34 של ביג מאם. יש לה את פרי הסחיטה אשר מאפשר לה לסחוט מיץ מכל דבר. שומרת על חדר האוצרות בו נמצא הפונגליף האדום של ביג מאם.
  • שארלוט קראקר - הבן ה-10 והילד ה-15 של ביג מאם. מחזיק בפרי הביסקווטים, אשר מאפשר לו לעשות מניפלוציה על ביסקווטים וליצור חיילי ביסקווטים, אשר אפילו חושבים שהוא נראה כמוהם וחייל ביסקווטים מופיע בפוסטר הבאונטי שלו. בזמן הטיימסקיפ, כשאורוג' נכנס לטריטוריה של ביג מאם והביס את סנאק, קראקר הגיע והביס אותו. נלחם בלופי שבמהלך הקרב ביניהם הוא מצליח למצוא דרך לאכול את חיילי הביסקווטים ומשתמש בצורת גיר 4 חדשה על מנת להביסו.
  • שארלוט סנאק - הבן ה-25 והילד ה-44 של ביג מאם. הוא היה בעבר חלק מהגנרלים המתוקים אבל לאחר שהובס על ידי אורוג' הפסיד את התואר.
  • שארלוט דאיפוקו - הבן השלישי והילד הרביעי של ביג מאם. בעל פרי שטן מסוג פארמיסיה המאפשר לו להוציא ג'יני מהבטן שלו ולהילחם.
  • שארלוט אובן - הבן הרביעי והילד החמישי של ביג מאם. בעל פרי שטן מסוג פארמיסיה המאפשר לו לחמם את גופו לטמפרטורות גבוהות ובכך לחמם את כל מה שהוא נוגע בו.

פיראטי השיער האדום[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • שאנקס "אדום השיער" – סייף ופיראט, המסוגל להשתמש בכל סוגי האקי. לאחר ששירת על סיפונו של רוג'ר כשוליה, לצד באגי, הוא הקים צוות משלו, פיראטי השיער האדום. לאחר שאיבד זרוע בזמן שהציל את חייו של לופי בן השבע, והשאיל לו את כובע הקש היקר שלו, שהיה במקור בבעלותו של הקפטן המנוח שלו, גול די. רוג'ר, שאנקס ממשיך להרוויח לעצמו מקום בין ארבעת הקיסרים. שאנקס ידוע בתור "הרוצח של האקי התצפית" שכן הוא יכול לשלוט בנוכחותו ובכך לא לתת ליריבים שלו לחזות את העתיד.
  • בן בקמן - הסגן של שאנקס, לא ידוע הרבה על הכוחות שלו, אך ידוע שהוא לוחם חזק במיוחד, ידוע גם כאחד הדמויות החכמות בסדרה, ובנוסף ידוע שיש לו האקי הקשחה.
  • לאקי רו - הטבח של פיראטי אדום השיער ואחד הקצינים הבכירים של הצוות. שמן מאוד ונראה כל הזמן אוכל, הוא זה שמצא את הפרי של לופי, כמו בקמן רוב הכוח שלו לא ידוע, אבל ידוע שיש לו יכולת הנקראת "באולינג עצמי" שבה הוא הופך את גופו לכדור, עוד יכולת ידועה שלו היא לזוז בלי לעשות אף רעש, גם לו יש יכולת של בוסושוקו האקי.
  • יאסופ - הוא אחד מהקצינים הבכירים של הצוות, אביו של אוסופ, נחשב בעיני רבים כצלף הטוב בעולם, בעל יכולת של קנבושוקו האקי.

פיראטי וואיטבירד[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • אדוארד ניוגייט "וואיטבירד" – פיראט ותיק ונאמר שהוא השתווה בכוחו לרוג'ר. היה לו את פרי הרעידות. בתחילת דרכו התחיל כחבר בצוות הרוקס אך לאחר המלחמה בגוד ואלי עזב את הצוות. לאחר מכך הקים את פיראטי וואיטבירד והתחיל להפליג איתם בעולם. בשלב מסוים הגיע לוואנו שם פגש את אודן שהתעקש להצטרף למסע שלו. היה יריבו של רוג'ר במשך שנים, אך רכש לו כבוד רב. מטרתו של וואיטבירד יותר מהכל הייתה למצוא משפחה, ולכן הוא ראה בצוות הפיראטים שלו כמשפחה ובחברי הצוות שלו כאילו היו בניו. במהלך מלחמת מארינפורד הקריב את חייו בניסיון להציל את אייס, אך נהרג על ידי בלאקבירד, שערק בעבר מצוותו. לאורך כל חייו, וואיטבירד מעולם לא ברח מקרב ועל גבו לא הייתה צלקת אחת במותו. על ערש דווי גילה לעולם שהוואן פיס אכן קיים. במותו, גופו נשאר עומד ולא התמוטט. בלאקבירד לקח את כוח פרי השטן שלו באמצעים לא ברורים, וכעת יש לו שני פירות שטן.
  • מרקו "הפניקס" - הסגן של וואיטבירד ומפקד המחלקה הראשונה של פיראטי וואיטבירד. בעל פרי זואן אגדי של פניקס המאפשר לו להפוך לפניקס בוער. אחרי מארינפורד היה מועמד להחליף את וואיטבירד כקפטן וכיונקו אך בסוף זה לא קרה, קיבל שלוש הצעות משאנקס להצטרף לצוות שלו אך סירב. מאז שהצוות התפרק מרקו עובד כדוקטור באי הולדתו של וואיטבירד, ספינקס. נלחם לצד לופי בוואנו.
  • "אגרוף האש" פורטגאס די. אייס - מפקד המחלקה השנייה של פיראטי וואיטבירד. אחיהם הגדול של לופי וסאבו והבן הביולוגי של רוג'ר ורוז'. אייס אומץ על ידי גארפ לאחר שרוג'ר ביקש ממנו לעשות כך לפני הוצאתו להורג. גארפ העביר את אייס לדאדאן וביקש ממנה לדאוג לו. כשגדל יצא לים והפך לקפטן לצוות פיראטים שהוא הקים, פיראטי ספייד. אכל את פרי שטן מסוג לוגיה של האש. ביקר בוואנו והתחבר עם בתו של קאידו, יאמטו. אייס וצוותו חיפשו אחר וואיטבירד כדי להביס אותו ולבסוף מצאו אותו. לאחר שוואיטבירד הביס את אייס הוא הציע לו להצטרף לצוותו. בהתחלה הוא סירב אך לבסוף הוא הצטרף. לאחר כמה זמן אייס הפך להיות מפקד המחלקה השנייה ואחד מחייליו היה מרשל די. טיץ'. יום אחד טיץ' הרג את מפקד המחלקה הרביעית, ט'אץ', בגלל שהיה בבעלותו הפרי שטן שטיץ' חשק לו. מאז שטיץ' רצח וברח מהספינה אייס יצא לחיפושו ולנקמה בשביל ת'אץ'. בחלק מהמסע שלו אחר בלאקבירד הוא חיפש באלאבאסטה ונפגש עם לופי וכובעי הקש ואירח להם חברה לזמן קצר ואז המשיך במסעו. לאחר שאייס מצא, נלחם והובס על ידי בלאקבירד וצוותו, בלאקבירד לקח את אייס לממשלה בשביל לקבל את מעמד השיצ'יבוקאי. אייס נכלא בקומה 6 באימפל דאון ולאחר מכן המארינס לקחו אותו למארינפורד כדי להוציא אותו להורג. מלחמת מארינפורד מתעסקת בלהציל את אייס מההוצאה להורג. לאחר שלופי מצליח לשחרר את אייס מהאזיקים, אייס נהרג על ידי אדמירל אקאינו מול עיניו של לופי. אייס נקבר ליד וואיטבירד. היורש לפרי שטן שלו הוא אחיו, סאבו.
  • ג'וזו "היהלום" - מפקד המחלקה השלישית של פיראטי וואיטבירד. בעל פרי היהלום המאפשר לגופו להפוך ליהלום ולהיות קשה כמו יהלום.
  • ת'אץ' - מפקד המחלקה הרביעית של פיראטי וואיטבירד. נרצח על ידי מרשל די. טיץ' בגלל שהיה לו את פרי השטן מסוג לוגיה של האפלה וטיץ' חשק לפרי הזה.
  • ויסטה "של חרבות הפרחים" - מפקד המחלקה החמישית של פיראטי וואיטבירד. הסייף של הצוות.
  • איזו - מפקד המחלקה השש עשרה של פיראטי וואיטבירד. אחד מהמשרתים של אודן ואחיה הגדול של קיקו. לאחר שאודן לקח וגידל את איזו וקיקו, היתומים, הם הפכו להיות חלק מהמשרתים שלו. בזמן ששמר על אודן, אודן התגנב לספינה של וואיטבירד בשביל לראות את העולם מחוץ לוואנו ואיזו ניסה להחזיר אותו אבל ללא הצלחה ושניהם מצאו אותם חלק מפיראטי וואיטבירד. כאשר אודן החליט לעבור זמנית לצוות של רוג'ר, איזו בחר לחכות לו בצוות של וואיטבירד עד שהוא יחזור. לאחר כמה שנים איזו גילה שאודן מת אבל הוא נשאר בספינתו של וואיטבירד והפך למפקד המחלקה השש עשרה. איזו השתתף במלחמת מארינפורד כדי להציל את חברו לצוות, אייס. לאחר שנתיים מרקו ונקומאמושי קראו לאיזו לעזור להם במלחמה באוניגאשימה. איזו נהרג במלחמה על ידי סוכן CP0 ונקבר ביחד עם אשורה דוג'י במקדש בוואנו.

פיראטי בלאקבירד[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • מרשל די. טיץ' "בלאקבירד" – חבר צוות לשעבר של וואיטבירד. הצטרף לצוותו של וואיטבירד בגיל צעיר, ובמשך שנים נלחם לצדם ואף הוצע לו התפקיד של מפקד המחלקה השנייה, אך הוא סירב. רצח את חברו לצוות ט'אץ', מאחר שהוא מצא את פרי האפלה בו בלאקבירד חשק. לאחר הרצח ברח מהצוות של וואיטבירד והקים צוות פיראטים משל עצמו. דומה ללופי אך בו בזמן שונה ממנו באופיו. לכד את אייס והסגיר אותו לממשלה על מנת לקבל את התואר שיצ'יבוקאי, בו השתמש כדי להיכנס לבית הכלא אימפל דאון, ולשחרר משם את האסירים המסוכנים ביותר (האסירים בקומה השישית) כדי לצרפם לצוות הפיראטים שלו. לאחר מכן הגיע למלחמת מארינפורד ורצח את וואיטבירד, כדי לקחת ממנו את פרי השטן שלו בדרך לא ידועה. לאחר המלחמה השתלט על הטריטוריה של וואיטבירד בעולם החדש והפך ליונקו במקומו. בלאקבירד הוא האדם היחיד שמחזיק בשני פירות שטן, דבר הנחשב לבלתי אפשרי. לדברי מרקו, אדם רגיל היה מת מאכילת שני פירות שטן, אך מרקו הוסיף ואמר שטיץ' הוא "כל דבר חוץ מרגיל".
  • ג'יזס ברג'ס "האלוף" - קפטן הספינה הראשונה של פיראטי בלאקבירד. הגאי הצוות ובעל פרי הפארמיסיה המגדיל לו את הכוח הפיזי בהרבה. השתתף בתחרות על פרי האש בדרסרוזה והשתתף בגמר.
  • שיריו "של הגשם" - קפטן הספינה השנייה של פיראטי בלאקבירד. הסוהר הראשי לשעבר באימפל דאון עד שנכלא בעצמו באימפל דאון בעקבות הריגת אסירים לכיף. צוות אימפל דאון שחרר אותו בפריצה ההמונית מהכלא כדי שיעזור להם לעצור את האסירים מלברוח אבל הוא בגד בהם ונלחם נגדם והצטרף לבלאקבירד. לאחר שאבשלום נהרג על ידי פיראטי בלאקבירד, שיריו לקח ממנו את יכולת הפרי שטן בלתי נראות בדרך לא ידועה.
  • ואן אוגור "העל קולי" - קפטן הספינה השלישית של פיראטי בלאקבירד. צלף הצוות ובעל פרי הפארמיסיה המאפשר לו להשתגר ולשגר אנשים אחרים ממקום למקום. חטף ביחד עם קוזאן את פודינג מטוטו לנד.
  • אבאלו פיזארו "המלך המושחת" - קפטן הספינה הרביעית של פיראטי בלאקבירד. שוחרר על ידי בלאקבירד מאימפל דאון במהלך הפריצה ההמונית מאימפל דאון והצטרף לצוות שלו. מלך לשעבר בממלכה בנורת' בלו, התושבים העיפו אותו מהממלכה בשל השלטון הרודני. בעל פרי השטן המאפשר לו להשתלב עם הסביבה באי.
  • לאפיט "שד השריף" - קפטן הספינה החמישית של פיראטי בלאקבירד. נווט הצוות ובעל פרי שטן מסוג לא ידוע המאפשר לו לגדל כנפיים.
  • קאטארינה דבון "ציידת סהר הירח" - קפטן הספינה השישית של פיראטי בלאקבירד. שוחררה על ידי בלאקבירד מאימפל דאון במהלך הפריצה ההמונית מאימפל דאון והצטרפה לצוות שלו. היא נחשבת האישה הכי מסוכנת שנכלאה באימפל דאון בעידן הפיראטים. בעלת פרי שטן מסוג זואן מיתולוגי המאפשר לה להפוך לשועל בעל 9 זנבות.
  • סאנחואן וולף "הספינת קרב הענקית" - קפטן הספינה השביעית של פיראטי בלאקבירד. ענק ששוחרר על ידי בלאקבירד מאימפל דאון במהלך הפריצה ההמונית מאימפל דאון והצטרף לצוות שלו. בעל פרי הפארמיסיה המאפשר לו לגדול לממדים עצומים, אז בגלל שהוא כבר ענק אז הוא פי 2 מענק.
  • ואסקו שוט "השתיין הכבד" - קפטן הספינה השמינית של פיראטי בלאקבירד. שוחרר על ידי בלאקבירד מאימפל דאון במהלך הפריצה ההמונית מאימפל דאון והצטרף לצוות שלו. אוהב לשתות אלכוהול. בעל פרי האלכוהול המאפשר לו לייצר אלכוהול ולשלוט בו.
  • דוק קיו "אל המוות" - קפטן הספינה התשיעית של פיראטי בלאקבירד. רופא הצוות ובעל פרי הפארמיסיה המאפשר לו לגרום לאויב לחלות באיזה מחלה שהוא רוצה. רוכב על הסוס שלו, סטרונגר. חולה כרוני.
  • סטרונגר - הסוס של דוק קיו, שהוא חולה בדיוק כמו האדון שלו. בעל פרי שטן מסוג זואן מיתולוגי המאפשר לו להפוך לפגסוס (סוס עם כנפיים), ובגלל שהוא כבר סוס אז פשוט גדלות לו כנפיים.
  • קוזאן "אאוקיג'י" - קפטן הספינה העשירית של פיראטי בלאקבירד. לשעבר אדמירל במארינס. כינויו הוא אאוקיג'י הפסיון הכחול. הוא בעל פרי שטן לוגיה מסוג קרח. קוזאן מאמין באידאולוגיה שונה משל אקאינו, ולפיה לפעמים הצד שלו אינו צודק, אך הוא מחויב אליו וממשיך להילחם עבורו, קוזאן מתואר כמארין טוב שפועל למען הצדק ומודע לכך שלא כל הפיראטים הם אנשים רעים, הוא עצלן ונינוח מאוד. בתחילה הוא לא רצה להיות אדמירל הצי במארינס (אף על פי שסנגוקו המליץ עליו), אך לבסוף בחר להתמודד עם אקאינו על התפקיד כי הוא אמר שהוא לעולם לא יתנהל תחת שלטונו של אקאינו. אך הוא הפסיד לאקאינו בקרב צמוד של 10 ימים, ולאחר מכן פרש מן המארינס, והצטרף אל צוות הפיראטים של היונקו בלאקבירד. לא ידוע מה מטרתו של קוזאן אך הוא ציין בפני סמוקר בפאנק הזארד שהוא תמיד יפעל למען הצד שיש בו צדק. חטף ביחד עם ואן אוגור את פודינג מטוטו לנד.

קרוס גילד[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • באגי "הליצן" - פיראט חמדן מאוד וצמא לכסף. תמיד מחפש אחר דרכים להתעשר. באגי הוא חבר ותיק של שאנקס וחבר צוות לשעבר בצוות של גול די. רוג'ר שגדל בו יחד עם שאנקס. באגי כועס על שאנקס כיוון שבצעירותם שאנקס גרם לבאגי לאבד מפת אוצר יקרה ולאכול בטעות פרי שטן שהיה שווה הרבה כסף. פרי השטן של באגי הוא פרי הפיצול, המאפשר לו לפרק את חלקי גופו וכתוצאה מכך הוא חסין לחיתוכים. נכלא באימפל דאון ועזר ללופי לברוח משם. לאחר המלחמה הוא סיפח את כל האסירים שהבריח מאימפל דאון לצוות הפיראטים שלו והצטרף לשיצ'יבוקאי - תוך שהוא מפעיל חברת משלוחים לא חוקיים מצליחה. למרות תדמיתו בעולם הוא די. חלש ולא מרשים במיוחד. מעמד השיצ'יבוקאי הוחרם ממנו בעקבות החלטת הממשלה לפרק את הארגון. העסיק בחברה שלו בין היתר את היירודין. לאחר החלטת הממשלה להפלת השיצ'יבוקאי, מארינס באו לתפוס אותו והוא ניצל על ידי מיהוק וקרוקודייל שבאו לגבות ממנו כסף, לאחר שהחליט לשרת תחת הארגון שהם הקימו הקרוס גילד אשר מחלק פרסים על ראש של מארינס. בעקבות עלונים שפורסמו על ידי חברי הצוות שלו ברחבי העולם, פורסם שקר שהוא המנהיג של הקרוס גילד ומיהוק וקרוקודייל כפופים לו, מה שנתן לו את התואר יונקו לאחר מפלתם של ביג מאם וקאידו.
  • דראקול מיהוק "עין הנץ" - פיראט בעל חרב שחורה גדולה שנחשבת לחרב החזקה בעולם, והוא מסתובב ברפסודה קטנה בצורת ארון קבורה ומביס ציים שלמים של ספינות בעזרת חרבו. מיהוק הוא הסייף הטוב ביותר בעולם ובעברו היה יריבו של שאנקס אדום השיער (עד ששאנקס איבד את ידו ומאז מיהוק אינו מעוניין להילחם בו). מיהוק הוא הסייף הטוב ביותר בעולם, ולכן המטרה של זורו היא להביס את מיהוק ולקחת את מקומו. מיהוק הביס כבר פעם אחת את זורו בתחילת הסדרה. ובנוסף לכך הוא השתתף במלחמת מארינפורד לצד המארינס, וכשחזר ממנה לאי בו הוא מתגורר הוא פגש פעם נוספת את זורו שביקש ממיהוק לאמן אותו בזמן הטיימסקיפ ומיהוק הסכים. מאז שקומה שיגר את פרונה לאי של מיהוק הם התגוררו יחדיו עד שפרונה גילתה שקפטנה לשעבר, מוריה, חי והלכה לחפש אותו ועזבה את מיהוק. אחד ממייסדי ארגון הקרוס גילד ביחד עם קרוקודייל והם כביכול עובדים תחת באגי.
  • קרוקודייל "מר 0" - שיצ'יבוקאי לשעבר. פיראט שהקים את הבארוק וורקס וניסה לכבוש את אלאבאסטה ולהשיג כלי נשק עתיק כדי להשתלט על הממשלה העולמית. קרוקודייל אכל את אחד מפרות השטן מסוג לוגיה שנותן לו את הכוח לשלוט בחול. הוא הובס על ידי לופי מאחר שלופי היה האדם הראשון שגילה בעצמו שקרוקודייל לא יכול להפוך לחול כאשר הוא רטוב. נכלא בקומה השישית באימפל דאון ושוחרר על ידי לופי בלית ברירה. לקח חלק במלחמת מארינפורד, אף הציל את לופי מספר פעמים וגם עיכב את הוצאתו להורג של אייס על ידי כך שחיסל את האנשים שהיו אמורים להרוג אותו. לאחר ביטול מערכת השיצ'יבוקאי, קרוקודייל הציע למיהוק לחבור אליו ואל מר 1 על מנת להקים את ארגון הקרוס גילד, ארגון אשר מפרסם פרס על ראשם של מארינס. לאחר שבא יחד עם מיהוק על מנת לגבות את החובות של באגי, באגי הצטרף תחתיהם לארגון ובעקבות עלון שקרי הופץ על ידי אנשיו של באגי, פורסם שהוא עובד תחתיו ולכן באגי קיבל את תואר היונקו במקומו, למרות שכעס מכיוון שהקים את הארגון, העדיף לתת לבאגי את התואר על מנת שירדפו אחריו.
  • דאז בונס "מר 1" - קצין ראשון בארגון הבארוק וורקס. בונס אכל מפרי שטן מסוג פראמיסיה המאפשר לו להפוך את גופו לחרבות מפלדה. הובס על ידי זורו. נלקח לכלא השמור ביותר אימפל דאון ושם נכלא בקומה הרביעית. שוחרר על ידי לופי וחבריו לבריחה בארק אימפל דאון. לאחר מכן לקח חלק בקרבות של מלחמת מארינפורד. כיום חלק מארגון הקרוס גילד.
  • גאלדינו "מר 3" - נלחם בצוות כובעי הקש בארק ליטל גארדן, אך במהלך ארק אימפל דאון נאלץ לשתף פעולה עם לופי על מנת לברוח מהכלא והתיידד עימו. מר 3 אכל פרי שטן מסוג פראמיסיה הנותן לו את היכולת לייצר ולשלוט לשעווה. בארק מארינפורד הוא עזר ללופי להציל את אייס והצטרף לצוות של באגי וכיום הוא חלק מארגון הקרוס גילד.
  • אלבידה "אלת הברזל" - קפטנית לשעבר בפיראטי אלבידה והאויבת הראשונה של לופי כפיראט. היא הכריחה את קובי להצטרף לצוות שלה כילד מטלות בגלל שהוא בטעות עלה לאחת הסירות שלה. הוא פחד ממנה מאוד עד שלופי הגיע ונהיה חבר של קובי. אחרי שהובסה על ידי לופי היא אכלה פרי שטן מסוג פארמיסיה המאפשר לגוף שלה להיות חלק מאוד מה שגורם לכל דבר שנוגע בגוף שלה להחליק ממנו, כולל השומן שהיה לה בגוף וכך היא נהייתה רזה. בנוסף לכך היא הצטרפה לצוות של באגי משום שלשניהם הייתה אותה מטרה והיא לתפוס את לופי. לאחר שבאגי נתפס על ידי המארינס ונכלא באימפל דאון היא הייתה הקפטנית הזמנית של פיראטי באגי. לאחר הפריצה של באגי ושאר האסירים מאימפל דאון, באגי חזר להיות הקפטן ובנוסף לכך הביא איתו המון אסירים מאימפל דאון שהצטרפו לצוות כולל מר 3. כיום היא חלק מארגון הקרוס גילד.
  • מוג'י "מלאף החיות" - היה אחד מפיראטי באגי עד שהם הפכו להיות ארגון קרוס גילד. מאלף חיות שלרוב נראה עם אריה המחמד שלו, ריצ'י. הובס על ידי לופי במהלך ארק אורנג' טאון. כיום הוא חלק מארגון הקרוס גילד. לאחר הטיימסקיפ נהיה שמן מאוד.
  • ריצ'י - היה אחד מפיראטי באגי עד שהם הפכו להיות ארגון קרוס גילד. אריה מחמד של מוג'י. בעל בינה אנושית (אך לא יכול לדבר), ואף שימש כקפטן של פיראטי באגי לתקופה קצרה אחרי שלופי הביס את באגי באורנג' טאון, הובס על ידי לופי במהלך ארק אורנג' טאון. כיום הוא חלק מארגון הקרוס גילד. לאחר הטיימסקיפ נהיה שמן מאוד.
  • קאבאג'י "האקרובט" - היה אחד מפיראטי באגי עד שהם הפכו להיות ארגון קרוס גילד. אקרובט סייף שלרוב נראה רוכב על החד-אופן שלו. הובס על ידי זורו במהלך ארק אורנג' טאון. כיום הוא חלק מארגון הקרוס גילד.

צוותי פיראטים אחרים[עריכת קוד מקור | עריכה]

פיראטי רוג'ר[עריכת קוד מקור | עריכה]

פיראטי רוג'ר היו צוות הפיראטים של מלך הפיראטים, גול די. רוג'ר, והיו הצוות הידוע היחיד שהגיע אי פעם ללפטל. חברים נוספים בצוות היו סילברס ריילי, חברו הראשון של הצוות וסגנו של רוג'ר. שאנקס, ובאגי, שהחלו את דרכם כפיראטים מתלמדים בצוות. סקופר גאבן, שנחשב על ידי רוג'ר כאחד מהאנשים החזקים בצוות וקוזוקי אודן לצד שומריו אינואראשי ונקומאמושי.

  • גול די. רוג'ר – לאחר שזכה למוניטין עולמי כקפטן של פיראטי רוג'ר, הוא מוכר יותר בשם גולד רוג'ר, מלך הפיראטים. היה בעל באונטי של 5,564,800,000 ברי. כשהוא סובל ממחלה סופנית, הוא לוקח את הצוות שלו במסע שלם דרך הקו הגדול לפני פירוקו והסגיר עצמו לממשלת העולם, שטוענת כי תפסה אותו. בהוצאה להורג, רוג'ר מוליד את "עידן הפיראטים הגדול" על ידי הכרזה שהוא השאיר האוצר שלו, ה"וואן פיס" במקום ההוא. נאמר לאחר מותו של רוג'ר שרק וואיטבירד יכול היה להשתוות לו בקרב וכי יש לו את היכולת לשמוע את "הקול של כל הדברים", מה שאפשר לו ולצוות שלו ללמוד את סוד ההיסטוריה של העולם. אשתו, רוז', ילדה את אייס לאחר מותו. רוג'ר היה הבעלים המקורי של כובע הקש של לופי שנפל לרשותו של שאנקס לאחר מותו של הקפטן שלו, כאשר שאנקס בסופו של דבר העביר אותו ללופי.
  • סילברס ריילי "מלך האופל" – סייף שאחרי ששימש כחבר ראשון של פיראטי רוג'ר, מגיע לגור בארכיפלג שאבונדי כמצפה ספינות ומהמר. הוא משתמש מיומן של שלושת סוגי ההאקי, ובעקבות מלחמת מארינפורד, לימד את לופי איך להשתמש בו.

פיראטי רוקס[עריכת קוד מקור | עריכה]

צוות פיראטי רוקס היו צוות רב עוצמה ששלט בים ארבעים שנה לפני האירועים הנוכחיים בסדרה. כוחם היה כל כך רב שבזמנו כל אחד ידע את מעשיהם, כל כך מטורפים ופזיזים שראו בהם ארגון טרור אמיתי. הם הובסו באי עמק האלים בשילוב מאמציהם של מונקי די. גארפ וגול די. רוג'ר. הקפטן היה רוקס די. זבק ובין חברי צוות הפיראטים שלו היו גם אנשים שלימים הפכו ידועים לשמצה:

  • אדוארד ניוגייט "וואיטבירד"ראו מתחת לכותרת פיראטי וואיטבירד
  • שארלוט לינלין "ביג מאם"ראו מתחת לכותרת פיראטי ביג מאם
  • קאידו "היצור החזק בעולם"ראו מתחת לכותרת פיראטי חיות הפרא
  • שיקי "האריה המוזהב" – פיראט מפורסם שהיה חבר בפיראטי רוקס. לאחר שהם התפרקו הקים צוות פיראטים משלו שנקרא פיראטי האריה המוזהב. לפני 27 שנים, הצי של פיראטי האריה המוזהב (שהיה ידוע אז כהצי פיראטים הכי גדול) נלחם נגד פיראטי רוג'ר משום שרוג'ר סירב לשיקי לאחד כוחות. הקרב הזה התרחש באזור באמצע הים שנקרא "אד וור". עקב סערה שהתרחשה בזמן הקרב, שיקי הפסיד וחצי מהצי שלו טבע. ובנוסף לכך חצי הגה שח ספינה נתקע לו בראש. לאחר המקרה לשיקי היה כבוד רב לרוג'ר. לאחר שהודיעו שרוג'ר מתוכנן להוצאה להורג, שיקי הגיע למארינפורד ואמר למארינס שם שהוא לא מאמין שרוג'ר נתפס על ידי אנשים כלכך חלשים ואמר להם להוציא את רוג'ר כדי שהוא יוכל להרוג אותו במו ידיו. ואז סנגוקו יצא ואמר לו שזה לא יקרה שהסביר לו שרוג'ר יהיה מוצא להורג בלוגטאון עוד שבוע. לאחר מכן גארפ הגיע ואמר לשיקי שהוא לא יתן לא להפריע להוצאה להורג. ואז התחיל הקרב של סנגוקו וגארפ נגד שיקי שבסיומו שיקי הובס ונכנס לכלא אימפל דאון. שיקי הוא הבן אדם הראשון שברח מאימפל דאון אי פעם בכך שהוא כרת לעצמו את הרגליים והוא החליף אותם בחרבות. לאחר הבריחה מהכלא שיקי התחיל את התכנית הזדונית שלו שתיקח לו 20 שנה עד שהיא תהיה מוכנה עם העזרה מד"ר אינדיגו. שיקי אומר שהוא הולך להראות לכולם גיהנום על כדור הארץ בכך שהוא יצור וישחרר טונות של חיות מוטאנטיות ובכך להכריז מלחמה נגד העולם. כל מה שקרה מאז נכנס לסרט העשירי "עולם חזק".
  • "קפטן" ג'ון – פיראט מפורסם שהיה חבר בפיראטי רוקס. לאחר שהם התפרקו היה קפטן לצוות משלו. הוא היה ידוע כפיראט שאסף אוצרות ידועים וגדולים וכאשר הוא החליט שהוא לא משתף את האוצרות עם שאר הצוות שלו הם דקרו אותו בחזה כמה פעמים והרגו אותו. ובכל זאת עד עכשיו האוצר שלו לא נמצא והפך למיתוס. פיראטים מכל רחבי העולם החליטו שהם רוצים למצוא את האוצר שלו ואחד מהפיראטים הוא באגי. לאחר שמת, גופתו נמצאה ונלקחה על ידי ד"ר הוגבאק והוא הפך לזומבי בעזרת כוחותיו של מוריה. לופי מצא צמיד באוצרות שהיו למוריה באימפל דאון, ובארק אימפל דאון באגי זיהה את הצמיד כמפה לאוצרות של ג'ון, אז לופי ובאגי עשו עסקה שבאגי יעזור ללופי לשחרר את אייס מהכלא ולופי יתן לו את הצמיד.
  • אוצ'וקו – פיראט מפורסם שהיה חבר בפיראטי רוקס. לאחר שהם התפרקו היה השליט של האצ'ינוסו "אי הפיראטים". במהלך הטיימסקיפ, בלאקבירד נלחם נגד אוצ'וקו ועם עזרה מקובי טיץ' הצליח להביס את אוצ'וקו ולהפוך לשליט החדש של האצ'ינוסו, והתקרית הזו התפרסמה בשם "תקרית נמל רוקי" על שם הנמל שנמצא בהאצ'ינוסו שבו נערך הקרב.
  • סילבר אקס – לא ידוע עליו כלום.
  • "מיס" בקינגהאם סטוסי – מכונה גם מיס באקין. פיראטית מפורסמת שהייתה חברה בפיראטי רוקס ששם הכירה את מי שהיא טוענת שהוא בעלה אדוארד ניוגייט. לאחר שהם התפרקו היא הכריזה על עצמה כמדענית והצטרפה לארגון המדענים MADS אבל לא כבאמת מדענית, היא פשוט ניצלה וניטפלה אליהם. בזמן שלה איתם הם הצליחו ליצור שיבוט שלה שנקרא "סטוסי". היא אמא של אדוארד וויביל, שיצ'יבוקאי לשעבר. היא ובנה החליטו למצוא את מרקו כדי ליגיד להם איפה האוצר שוואיטבירד השאיר אחריו. לאחר שמעמד השיצ'יבוקאי התבטל צי מארינס הגיע לתקוף אותם אבל וויביל הביס אותם. לאחר מכן הם שטו לספינקס (אי הולדתו של וואיטבירד ומקום מגורו של מרקו) כדי להגן עליו מהמארינס שבאו לחפש את האוצר שוואיטבירד השאיר אחריו. המארינס קראו לתגבורת ואדמירל ריוקוגיו הגיע, הביס את וויביל ולקח אותו לכלא. לאחר שמרקו חזר מוואנו לספינקס, באקין ביקשה ממרקו שיחזיר את בנה ובנוסף שיגיד לה איפה אוצרו של וואיטבירד. מרקו בספק אם היא דוברת אמת לגבי הקשר שלה ושל וויביל לוואיטבירד אז היא אומרת לו שאם הוא לא מאמין שישאל אפילו את וגהפאנק.
  • גלוריוסה "הזקנה ניון" – הייתה הקיסרית של אמזון לילי לפני שלושה דורות והייתה חלק מפיראטי רוקס. קרובה מאוד לקיסרית של היום, האנקוק, ואחיותיה. בתקופתה כקיסרית אמזון לילי היא התאהבה בגבר מסוים וחלתה במחלת האהבה. בעקבות כך היא ברחה מהאי כדי לשכוח מאותו הגבר והצטרפה לפיראטי רוקס, ומאז אנשי אמזון לילי מחשיבים אותה כבוגדת. לאחר שפיראטי רוקס התפרקו היא עברה לגור בשאבונדי לזמן מסוים ושם התיידדה עם ריילי ושאקי. גלוריוסה מצאה את האנקוק ואחיותיה לאחר שהן השתחררו מעבדות והחזירה אותן לאמזון לילי ביחד איתה. כעונש על בריחתה מהאי היא עברה לגור מרוחק מכולן.
  • שטרויזן – חבר לשעבר בפיראטי הרוקס, כיום הוא טבח ראשי בצוות של ביג מאם. אכל פרי שטן המאפשר לו להפוך כל דבר לאוכל (שלא יוצא טעים במיוחד).

באונטי[עריכת קוד מקור | עריכה]

כמעט לכל פושע (הוא יכול להיות פיראט, מהפכן, גנב או מישהו מסוכן לממשלה) יש פרס על ראשו, באונטי. הממשלה והמארינס מפרסמים פוסטרים עם התמונה של האיש המבוקש ומתחתיה יהיה כיתוב שהוא יהיה לרוב "מת או חי", ובמקרים מיוחדים יהיה כתוב או "רק מת" או "רק חי", מתחת לזה יהיה כתוב את שמו של המבוקש ואת הפרס, כמות הכסף שיינתן אם יתפסו את המבוקש ויביאו אותו לבסיס מארינס. יחידה מיוחדת במארינס מחליטה כמה באונטי יהיה לכל אחד. אנשים שמקצועם הוא לתפוס מבוקשים נקראים ציידי ראשים.

הבאונטי הופך להיות לא פעיל, כלומר שלא יקבלו את הפרס אם יתפסו את המבוקש, שברוב המקרים האלה אי אפשר לתפוס אותם במקרים הבאים:

  • המבוקש מת
  • המבוקש כבר נתפס ונכנס לכלא
  • המבוקש הפך לטוב (מקרה אחד כזה קרה כשג'אנגו הפך מפיראט ומארין)
  • המבוקש הפך לשיצ'יבוקאי

זוהי הרשימה של כל הבאונטים הידועים לנו מהגבוה ביותר לנמוך ביותר:

*כובעי הקש מודגשים

  • בסטטוס יכול להיות כתוב לא ידוע כשלא ידוע לנו אם המבוקש כבר מת או אם הוא נתפס כבר
רשימת באונטים
# שם הדמות באונטי סטטוס
1 גול די. רוג'ר ฿5,564,800,000 לא פעיל
2 וואיטבירד ฿5,046,000,000 לא פעיל
3 קאידו ฿4,611,100,000 לא ידוע
4 ביג מאם ฿4,388,000,000 לא ידוע
5 שאנקס ฿4,048,900,000 פעיל
6 בלאקבירד ฿3,996,000,000 פעיל
7 דרקול מיהוק ฿3,590,000,000 פעיל
8 באגי ฿3,189,000,000 פעיל
9 מונקי די. לופי ฿3,000,000,000 פעיל
9 יוסטאס קיד ฿3,000,000,000 לא ידוע
9 טראפלגר די. וואטר לאו ฿3,000,000,000 פעיל
10 קרוקודייל ฿1,965,000,000 פעיל
11 בואה האנקוק ฿1,659,000,000 פעיל
12 קינג ฿1,390,000,000 פעיל
13 מרקו ฿1,374,000,000 פעיל
14 קווין ฿1,320,000,000 פעיל
15 רורונואה זורו ฿1,111,000,000 פעיל
16 ג'ינביי ฿1,100,000,000 פעיל
17 שארלוט קאטאקורי ฿1,057,000,000 פעיל
18 וינסמוק סאנג'י ฿1,032,000,000 פעיל
19 ג'ק ฿1,000,000,000 פעיל
20 שארלוט סמות'י ฿932,000,000 פעיל
21 ניקו רובין ฿930,000,000 פעיל
22 שארלוט קראקר ฿860,000,000 פעיל
23 שארלוט פרוספרו ฿700,000,000 פעיל
24 סאבו ฿602,000,000 פעיל
25 שארלוט סנאק ฿600,000,000 פעיל
26 אורס ג'וניור ฿550,000,000 לא ידוע
26 פורטגאס די. אייס ฿550,000,000 לא פעיל
27 הוז-הו ฿546,000,000 פעיל
28 צ'ינג'או ฿542,000,000 פעיל
29 איזו ฿510,000,000 לא פעיל
30 אוסופ ฿500,000,000 פעיל
31 בלאק מריה ฿480,000,000 פעיל
31 אדוארד וויביל ฿480,000,000 פעיל
32 סאסאקי ฿472,000,000 פעיל
33 בלו בטי ฿457,000,000 פעיל
34 טאמאגו ฿429,000,000 פעיל
35 קאראסו ฿400,000,000 פעיל
35 אולטי ฿400,000,000 פעיל
36 פרנקי ฿394,000,000 פעיל
37 ברוק ฿383,000,000 פעיל
38 פדרו ฿382,000,000 לא פעיל
39 נאמי ฿366,000,000 פעיל
40 קאפון בג'י ฿350,000,000 פעיל
40 סקרצ'מן אפו ฿350,000,000 פעיל
41 דונקיחוטה דופלאמינגו ฿340,000,000 לא פעיל
42 קאבנדיש ฿330,000,000 פעיל
42 פקומס ฿330,000,000 לא ידוע
43 באסיל הוקינס ฿320,000,000 לא ידוע
43 גקו מוריה ฿320,000,000 פעיל
43 ג'ולרי בוני ฿320,000,000 פעיל
44 לינדברג ฿316,000,000 פעיל
45 סיזר קלאון ฿300,000,000 פעיל
45 שארלוט דאיפוקו ฿300,000,000 פעיל
45 שארלוט אובן ฿300,000,000 פעיל
46 בארת'ולומיאו קומה ฿296,000,000 פעיל
47 מורלי ฿293,000,000 פעיל
48 פייג' וואן ฿290,000,000 פעיל
49 פישר טייגר ฿230,000,000 לא פעיל
50 x דרייק ฿222,000,000 לא פעיל
51 קאריבו ฿210,000,000 פעיל
51 סאי ฿210,000,000 פעיל
51 סקווארד ฿210,000,000 פעיל
52 בארטולומאו ฿200,000,000 פעיל
52 קילר ฿200,000,000 לא ידוע
53 בלאמי ฿195,000,000 פעיל
54 קוריבו ฿190,000,000 פעיל
55 אורלומבוס ฿148,000,000 פעיל
56 שארלוט מונטדור ฿120,000,000 פעיל
57 אורוג' ฿108,000,000 פעיל
58 בובין ฿105,500,000 לא ידוע
59 דורי ฿100,000,000 פעיל
59 ברוגי ฿100,000,000 פעיל
60 דיאמנטה ฿99,000,000 לא פעיל
60 פיקה ฿99,000,000 לא פעיל
60 טרבול ฿99,000,000 לא פעיל
61 ויטו ฿95,000,000 פעיל
62 רוקסטאר ฿94,000,000 פעיל
63 אלביון ฿92,000,000 פעיל
64 גוטי ฿90,000,000 פעיל
65 ליפ דוטי ฿88,000,000 לא פעיל
66 בראונבירד ฿80,060,000 לא פעיל
67 ניקו אולביה ฿79,000,000 לא פעיל
68 מר. 1 ฿75,000,000 פעיל
69 גירו ฿73,000,000 פעיל
70 דוק קיו ฿72,000,000 פעיל
71 גאמביה ฿67,000,000 פעיל
71 סוליימן ฿67,000,000 פעיל
72 ואן אוגור ฿64,000,000 פעיל
73 לאו ג'י ฿61,000,000 לא פעיל
74 דוויל דיאס ฿60,000,000 לא ידוע
75 סניור פינק ฿58,000,000 לא פעיל
76 קלי פאנק ฿57,000,000 פעיל
77 פיצ'בירד ฿52,000,000 פעיל
78 לאפיט ฿42,200,000 פעיל
78 רושיו ฿42,200,000 לא פעיל
79 בואה מאריגולד ฿40,000,000 פעיל
79 בואה סאנדרסוניה ฿40,000,000 פעיל
80 סארקיס ฿38,000,000 לא ידוע
81 בובי פאנק ฿36,000,000 פעיל
81 מיקאזוקי ฿36,000,000 פעיל
81 שוג'ו ฿36,000,000 פעיל
82 מיס דאבלפינגר ฿35,000,000 פעיל
83 מר. 2 ฿32,000,000 לא פעיל
84 גלאדיוס ฿31,000,000 לא פעיל
85 מיס גולדן וויק ฿29,000,000 פעיל
86 דמארו בלאק ฿26,000,000 לא פעיל
87 מונט בלאנק קריקט ฿25,000,000 פעיל
88 שארלוט לולה ฿24,000,000 פעיל
88 פוקסי ฿24,000,000 פעיל
89 מר. 3 ฿24,000,000 פעיל
89 מאסירה ฿23,000,000 פעיל
90 ארלונג ฿20,000,000 לא פעיל
90 ג'יזס ברג'ס ฿20,000,000 פעיל
90 רוק ฿20,000,000 פעיל
90 סקוץ' ฿20,000,000 פעיל
91 דון קריג ฿17,000,000 פעיל
91 לאקובה ฿17,000,000 פעיל
92 קורו ฿16,000,000 לא ידוע
93 דלינג'ר ฿15,000,000 לא פעיל
94 בלוג'אם ฿14,300,000 פעיל
95 מיס מרי קריסמס ฿14,000,000 פעיל
96 גין ฿12,000,000 פעיל
97 מאקוויס ฿11,000,000 לא פעיל
98 מר. 5 ฿10,000,000 פעיל
98 וולינגטון ฿10,000,000 לא ידוע
99 ג'אנגו ฿9,000,000 לא פעיל
99 קורובי ฿9,000,000 לא פעיל
100 האצ'אן ฿8,000,000 פעיל
100 היגומה ฿8,000,000 לא פעיל
101 קרלי דאדאן ฿7,800,000 פעיל
102 מיס ולנטיין ฿7,500,000 פעיל
103 בוצ'י ฿7,000,000 פעיל
103 שאם ฿7,000,000 פעיל
104 צ'ו ฿5,500,000 לא פעיל
105 אלבידה ฿5,000,000 פעיל
106 פורשמי ฿3,400,000 לא פעיל
107 מר. 4 ฿3,200,000 פעיל
108 טוני טוני צ'ופר ฿1,000 פעיל
109 בפו ฿500 פעיל

לא רק על פושעים ופיראטים יש באונטי על הראש. הקמת ארגון קרוס גילד שינתה את העולם לאחר שהם התחילו לשים באונטים על מארינס. הפוסטרי באונטי שהם מפרסמים לא מציגים את מספר הברי שהחייל מארין שווה, הם מציגים את זה בעזרת כוכבים וכתרים. ★=100,000,000฿ | ♛=1,000,000,000฿. ככל שהדרגה של החייל במארינס יותר גבוהה הסכום על ראשו יהיה גבוה יותר, אבל יש מקרים חריגים לחיילים מיוחדים.

רשימת באונטים של קרוס גילד
# שם הדמות באונטי באונטי במספר סטטוס
1 מונקי די. גארפ ♛♛♛ ฿3,000,000,000 פעיל
1 קיזארו ♛♛♛ ฿3,000,000,000 פעיל
1 פוג'יטורה ♛♛♛ ฿3,000,000,000 פעיל
1 ריוקוגיו ♛♛♛ ฿3,000,000,000 פעיל
2 קובי ★★★★★ ฿500,000,000 פעיל

המדיות בזיכיון[עריכת קוד מקור | עריכה]

סדרת המאנגה[עריכת קוד מקור | עריכה]

העיבוד לסדרת קומיקס האנימה נכתבת ומאוירת על ידי אייצ'ירו אודה. הסדרה מתפרסמת מ-4 באוגוסט 1997 ועד היום בשבועון מאנגת השונן היפני "Weekly Shōnen Jump". פרקי הסדרה עובדו לאורך השנים לכרכים שונים אשר יצאו לאור על ידי המוציא לאור היפני "Shueisha", כאשר נכון למרץ 2024 פורסמו ביפן 1109 צ'אפטרים ב-108 כרכים שונים.

הגרסה האנגלית של המאנגה מופקת על ידי חברת "Viz Media". נכון למרץ 2024 פורסמו 104 כרכים שונים בשפה האנגלית.

סדרת האנימה[עריכת קוד מקור | עריכה]

החל משנת 1999 ועד היום משודרת ביפן סדרת האנימה של וואן פיס אשר מופקת על ידי Toei Animation ומבוססת על המאנגה של וואן פיס. העלילה של האנימה עוקבת כמעט אחד לאחד אחרי העלילה של המאנגה עליה היא מבוססת, מלבד פה ושם שינויים מינוריים, וארקים מקוריים לאנימה (פילרים). נכון למרץ 2024 שודרו ביפן 1096 פרקים המשתרעים על 11 סאגות המכילות 33 ארקים+16 ארקים פילרים.

בהמשך, חברת ההפקה "4Kids Entertainment" רכשה את זכויות השידור וההפצה של סדרות האנימה של וואן פיס בשווקים של צפון אמריקה. הגרסה האנגלית של סדרת האנימה שודרה לראשונה בארצות הברית בערוץ פוקס ב-18 בספטמבר 2004. התוכן של הגרסה האנגלית נערך באופן מקיף כאשר 143 הפרקים הראשונים בסדרה צומצמו ל-104 פרקים בגרסה האנגלית. כמו כן, מתוך הגרסה האמריקנית אשר שודרה ברשתות הטלוויזיה בארצות הברית צונזרו קטעים רבים. בשנת 2007 חברת ההפקה "Funimation Entertainment" רכשה את זכויות השידור וההפצה של סדרות האנימה של וואן פיס בשווקים של צפון אמריקה ללא צנזורה. ב-27 במאי 2008, יצאו לראשונה תקליטורי ה-DVD של הסדרה בגרסה האנגלית לשווקים בצפון אמריקה עם דיבוב חדש באנגלית. גרסת הדיבוב של "Funimation Entertainment" שודרה בהמשך בערוץ Cartoon Network במהלך השנים 2007 - 2008.

הסרטים[עריכת קוד מקור | עריכה]

לאורך השנים יצאו לאקרנים 15 סרטי קולנוע במקביל לשידור סדרת האנימה אשר הרחיבו את עלילת סדרת האנימה.

# שם הסרט בעברית שם הסרט באנגלית תיאור אורך הקרנת הבכורה ביפן
1 וואן פיס: הסרט One Piece: The Movie מפת אוצר נשדדת על ידי הפיראט אל-דראגו ולופי וצוותו מנסים למנוע ממנו את מציאת האוצר. 50 דקות 4 במרץ 2000
2 הרפתקה באי בכיוון השעון Clockwork Island Adventure צוות כובעי הקש נאבקים באחים טראמפ מאי השעונים במטרה להחזיר את ספינתם. 60 דקות 3 במרץ 2001
3 הממלכה של צ'ופר באי החיות המוזרות Chopper's Kingdom on the Island of Strange Animals צוות כובעי הקש נאבקים ברוזן באטלר. 56 דקות 2 במרץ 2002
4 הרפתקה במבוי הסתום Dead End Adventure צוות כובעי הקש נקלעים לקשיים פיננסים ומשתתפים בתחרות פיראטים סודית בניסיון להרוויח כסף. 95 דקות 1 במרץ 2003
5 קללת החרב הקדושה Curse of the Sacred Sword צוות כובעי הקש נאבקים בנחתים על חרב שבעת הכוכבים. 95 דקות 6 במרץ 2004
6 ברון אומאטסורי והאי הסודי Baron Omatsuri and the Secret Island צוות כובעי הקש נאבקים בברון אומטסורי. 91 דקות 5 במרץ 2005
7 החייל המכני הענק של טירת קאראקורי Giant Mecha Soldier of Karakuri Castle צוות כובעי הקש בעקבות הכתר המוזהב ובמאבק עם בנה של זקנה פלאית. 94 דקות 4 במרץ 2006
8 פרק של אלאבאסטה: נסיכת המדבר והפיראטים The Desert Princess and the Pirates: Adventure in Alabasta צוות כובעי הקש נוסעים לאי המדבר ומנסים למגר מהפכה נגד הנסיכה ויוי ולהביס את מר קרוקודייל. 90 דקות 3 במרץ 2007
9 פרק של אי החורף הנצחי Episode of Chopper Plus: Bloom in the Winter, Miracle Sakura מספר כיצד צ'ופר הצטרף לצוות כובעי הקש. 113 דקות 1 במרץ 2008
10 וואן פיס: עולם חזק One Piece: Strong World צוות כובעי הקש פוגשים בספינה מעופפת ובפיראט שיקי. 115 דקות 12 בדצמבר 2009
11 המרדף אחר כובע הקש Straw Hat Chase לופי והצוות שלו מנסים להחזיר את כובע הקש שנלקח על ידי ציפור. זהו הסרט הראשון והיחידי באנימציה תלת־ממדית 30 דקות 19 במרץ 2011
12 וואן פיס סרט: זי One Piece Film: Z הסרט הראשון שמתרחש בעולם החדש ומציג את זי, אדמירל לשעבר הרוצה להשמיד את המארינס ואת הפיראטים. 107 דקות 15 בדצמבר 2012
13 וואן פיס סרט: זהב One Piece Film: Gold צוות כובע הקש מגיעים אל עיר השעשועים, גראן טסורו, ופוגשים את שליטה העשיר גילדו טסורו. 120 דקות 23 ביולי 2016
14 וואן פיס: נהירה One Piece: Stampede צוות כובע הקש מצטרפים לפייראט אקספו, תחרות צייד אוצרות בהשתתפות פיראטים מכל רחבי העולם. 101 דקות 9 באוגוסט 2019
15 וואן פיס - הסרט: רד One Piece Film: Red צוות כובע הקש מגיעים לאי של מוזיקה בו מופיעה אוטה, בתו של שאנקס אשר רוצה שלופי יפסיק להיות פיראט. 115

דקות

6 באוגוסט 2022

1 בדצמבר (ישראל)

סרטי OVA[עריכת קוד מקור | עריכה]

לאורך השנים הופקו שלושה עשרה סרטי OVA במקביל לשידור סדרת האנימה אשר הרחיבו את עלילת סדרת האנימה.

# שם הסרט באנגלית תיאור במאי אורך הקרנת הבכורה ביפן
1 One Piece: Defeat The Pirate Ganzack! צוות כובעי הקש נאבקים בפיראט גאנזקה והצוות שלו. גורו טאניגוצ'י 29 דקות 26 ביולי 1998
2 One Piece: Romance Dawn Story צוות כובעי הקש נאבקים בפיראט גאלי והצוות שלו. קאצומי טוקורו 34 דקות 21 בספטמבר 2008
3 One Piece Film Strong World: Episode 0 פריקוול לסרט "וואן פיס: עולם חזק" המתרחש 20 שנים לפני עלילת הסדרה ומתמקד בעימות בין שיקי וגול די. רוג'ר. נאויוקי איטו 19 דקות אפריל 2010

משחקי וידאו[עריכת קוד מקור | עריכה]

לאורך השנים יצאו לשווקים מספר רב של משחקי וידאו המבוססים על עלילת הסדרה. המשחקים יצאו לקונסולת משחקים וקונסולות ניידות שונות. רוב משחקי הווידאו של וואן פיס אשר נוצרו עד היום הם משחקי תפקידים או משחקי לחימה בהם השחקן משחק באחת הדמויות הראשיות בסדרה. בין המשחקים תוכלו למצוא את וואן פיס אנלימיטד קרוז הראשון והשני, וואן פיס פיראט וואריור, וואן פיס בארנינג בלאד.

תקליטורים[עריכת קוד מקור | עריכה]

לאורך השנים הופקו מספר תקליטורים אשר החילו את הפסוקלים של הסדרה. עד היום יצאו לשווקים מעל 49 סינגלים. רבים מתוכם יצאו לשווקים גם על גבי תקליטורי אוסף יחד עם מוזיקת רקע מתוך סדרת האנימה, הסרטים ומשחקי הווידאו בסדרה.

שיווק[עריכת קוד מקור | עריכה]

הפופולריות הרבה לה זכתה הסדרה לאורך השנים ברחבי בעולם, ובמיוחד ביפן, הובילה לצמיחתה של תעשייה משגשגת המוכרת מוצרים נלווים של הסדרה. דמויות הראשיות ודמויות המשנה של הסדרה מופיעים על גבי מוצרים רבים, כגון בגדים, כרזות, משחקי שולחן, משחקי קלפים ובובות.

כמו כן, ההצלחה הרבה לה זכתה הסדרה ביפן הובילה לכך שבמרץ 2011 שירות הדואר ביפן הנפיק סדרת בולים של וואן פיס.[1]

סאגות וארקים[עריכת קוד מקור | עריכה]

סאגה הארק צ'אפטרים במאנגה פרקים באנימה פרקים בסדרת לייב-אקשן תקציר
סאגת איסט בלו ארק רומאנס דאון 1–7 1–3 1 הארק מספר כיצד לופי התחיל את מסעו להפוך למלך הפיראטים, על ההיכרות שלו עם הפיראט שאנקס, ועל פגישתו עם צייד הפיראטים, רורונואה זורו.
ארק אורנג' טאון 8–21 4–8 2 לופי וזורו מגיעים אל העיר אורנג' טאון, שם הם נאבקים בבאגי הליצן, שמכיר את שאנקס, ופוגשים את הנווטת העתידה של הצוות, נאמי.
ארק כפר סירופ 22–41 9–18 3-4 בזמן חיפוש אחר ספינה משלהם, צות כובע הקש מגיע לכפר הסירופ. שם הם עוזרים לשקרן הכפר, אוסופ, להביס את קפטן קורו.
ארק באראטיה 42–68 19–30 5-6 צוות כובע הקש מגיע אל המסעדה הצפה, באראטיה, ועוזרים לסו שף של המסעדה, סאנג'י, להילחם נגד הפיראט דון קריג. למקום מתפרץ במפתיע פיראט שנחשב לסייף החזק ביותר בעולם, דרקול מיהוק.
ארק ארלונג פארק 69–95 31–45 7-8 לאחר שנאמי גנבה את הספינה, שאר הצוות רודפים אחריה ומגיעים לעיר הולדתה הנשלטת על ידי איש הדג העריץ, ארלונג.
ארק סיפור צדדי של באגי סיפור כריכה בצ'אפטרים 35–75 46–47 טרם הופיע לאחר שהובס על ידי צוות כובע הקש, באגי הליצן מנסה לחזור לצוותו ולהחזיר לעצמו את חלקי גופו.
ארק לוגטאון 96–100 48–53 לפני כניסתם לקו הגדול, צוות כובע הקש מגיע אל העיר לוגטאון, העיר בה נולד ומת מלך הפיראטים.
ארק אי ספינת המלחמה (פילר) לא מופיע 54–61 הצוות מחליט לעזור לילדה אפיס להחזיר את חברה הדרקון לביתו.
סאגת אלאבאסטה ארק הר ההיפוך 101–105 62–63 צוות כובע הקש נכנס לקו הגדול ונתקלים בכניסה בלוויתן ענק בשם לאבון.
ארק וויסקי פיק 106–114 64–67 הצוות מגיע אל האי ויסקי פיק, שם מקבלים אותם בידיים פתוחות. אך הדברים אינם כפי שהם נראים.
ארק סיפור צדדי של קובי והלמפו סיפור כריכה בצ'אפטרים 83–119 68–69 פרק העוקב אחר קובי והלמפו לאחר שהצטרפו אל המארינס.
ארק ליטל גארדן 115–129 70–77 יחד עם ויוי, צוות כובע הקש מגיע אל האי ליטל גארדן. אי שבו עדיין קיימים דינוזאורים ושני לוחמים ענקים הנלחמים אחד בשני.
ארק אי דראם 130–154 78–91 לאחר שנאמי חלתה, מגיע הצוות אל האי דראם על מנת למצוא רופא, שם הם פוגשים את האייל המדבר, טוני טוני צ'ופר ומביסים את וואפול, המלך העריץ של האי.
ארק אלאבאסטה 155–217 92–130 הצוות מגיע סוף סוף אל ממלכת אלאבאסטה ומתחילים במאבק נגד ארגון הבארוק וורקס והשיצ'יבוקאי קרוקודייל העומד בראשו.
ארק פוסט–אלאבאסטה לא מופיע 131–135 ארק המציג אירועים המתרחשים לאחר ארק אלאבאסטה.
סאגת אי שמיים ארק אי העזים (פילר) לא מופיע 136–138 בזמן שהם בורחים מהמארינס, הצוות מגיע אל אי המאוכלס כולו עיזים ובפיראט בשם זיני.
ארק אי רולוקה (פילר) לא מופיע 139–143 צוות כובע הקש מגיע אל אי הנשלט על ידי ממשלת רולוקה הדיקטטורית.
ארק ג'איה 218–236 144–152 לאחר שראו ספינה נופלת מהשמיים, מגיעה הצוות אל האי ג'איה, שם הם שומעים את הסיפור על נולנד השקרן ועל אי הנמצא בשמיים.
ארק סקייפיה 237–302 153–195 בעזרת שימוש בזרם מים מיוחד, מגיע הצוות אל אי השמיים סקייפיה הנמצא בסכנת השמדה מידי האל אנל.
ארק G–8 (פילר) לא מופיע 196–206 כאשר הם עוזבים את סקייפיה, מגיע הצוות בטעות אל בסיס המארינס G–8.
סאגת וואטר 7 ארק לונג רינג לונג לנד 303–321 207–219, 227–228 הצוות פוגש בפיראט פוקסי ומתחרים נגדו ונגד הצוות שלו בקרב הדיווי באק, שבו הצוות המנצח זוכה בחברי הצוות המתחרה. בנוסף, הצוות מגלה על היכרותה של רובין עם אדמירל המארינס, אאוקיג'י.
ארק חלומות האוקיינוס (פילר) לא מופיע 220–224 בזמן שהם עוגנים לילה אחד, כל צוות כובע הקש, מלבד רובין, מאבדים את זיכרונם.
ארק שובו של פוקסי (פילר) לא מופיע 225–226 צוות כובע הקש פוגשים שוב בפוקסי אשר רוצה לנקום בהם על אירועי ארק לונג רינג לונג לנד.
ארק וואטר 7 322–374 229–263 על מנת לתקן את ספינתם, צוות כובע הקש מגיע אל וואטר 7, עיר הבנויה על המים. הכל נראה כשורה עד שרובין נעלמת, אוסופ עוזב את הצוות עקב סכסוך בנוגע להחלפת הספינה לאחר שנמצאה חסרת תקנה, וארגון מסתורי בשם CP–9 מופיע.
ארק אניס לובי 375–430 264–312 על מנת להציל את רובין מהוצאה להורג, שאר הצוות מגיע אל האי אניס לובי, בית המשפט של הממשלה העולמית, כאשר אנשי ה־CP–9 מחכים להם. עברה של רובין מתגלה.
ארק פוסט–אניס לובי 431–441 313–325 ארק המציג אירועים המתרחשים לאחר ארק אניס לובי. מתגלים פרטים חדשים אודות משפחתו של לופי. פרנקי מצטרף לצוות, ואוסופ חוזר לצוות לאחר שהתנצל על מעשיו.
סאגת ת'רילר בארק ארק צייד הקרח לא מופיע 326–336 לאחר שעזבו את וואטר 7, הצוות מגיע לאי חורפי ונלחמים נגד משפחת אצ'ינו ציידי הראשים.
ארק ת'רילר בארק 442–489 337–381 בהמשך מסעם, מגיע הצוות אל ספינת הת'רילר בארק השייכת לשיצ'יבוקאי גקו מוריה אשר גונב את הצללים שלהם. הצוות פוגש בשלד המדבר ברוק, שמנסה גם הוא להחזיר את הצל שלו מגקו מוריה.
ארק אי הספא לא מופיע 382–384 הצוות לוקח חופשה באי הספא, שם הם נתקלים פעם נוספת בפוקסי וצוותו ובמנהל אי הספא המרושע דוראן.
סאגת מלחמת הפסגה ארק ארכיפלג שאבונדי 490–513 385–405 רגע לפני כניסתם לחלקו השני של הקו הגדול, הצוות מגיע אל ארכיפלג האיים שאבונדי. הם פוגשים בצוותי פיראטים עולים נוספים, אך בעקבות אירועים בלתי צפויים מגיע למקום אדמירל המארינס, קיזארו.
ארק אמזון לילי 514–523 408–421 לאחר שהופרד מצוותו, מגיע לופי אל אמזון לילי, אי המאוכלס אך ורק בנשים אשר בראשו עומדת השיצ'יבוקאי בואה הנקוק, האישה היפה ביותר בעולם.
ארק אימפל דאון 524–548 422–425 430–456 לאחר ששמע על ההוצאה להורג המתוכננת של אייס, מגיע לופי אל אימפל דאון, הכלא השמור ביותר של המארינס, על מנת לשחררו. בלאקבירד מגיע לאימפל דאון אף הוא, ופוגש את לופי.
ארק ליטל איסט בלו (פילר) לא מופיע 426–429 ארק המוביל אל אירועי הסרט וואן פיס: עולם חזק.
ארק מארינפורד 549–580 459–489 לאחר שנכשל לשחרר את אייס מאימפל דאון, לופי מגיע אל הבסיס הראשי של המארינס, מארינפורד, יחד עם האסירים ששחרר על מנת להציל את אייס. במקביל, צוותו של אייס, פיראטי וואיטבירד, מגיעים אף הם על מנת להילחם על חייו של אייס. צוותי הפיראטים נלחמים במארינס במלחמה עקובה מדם, ותוצאותיה יקבעו את עתידו של העולם.
ארק פוסט–מלחמה 597–581 490–516 ארק המציג את ילדותו של לופי, שגדל עם משפחת שודדי הרים יחד עם אחיו הגדול אייס וילד נוסף בשם סאבו. בנוסף, מציג את האירועים המתרחשים לאחר מלחמת המארינפורד.
סאגת אי אנשי הדג ארק החזרה לשאבונדי 598–602 517–522 שנתיים לאחר שנפרדו, כל חברי צוות כובע הקש מגיעים חזרה לארכיפלג שאבונדי על מנת להמשיך במסעם. ישנם אנשים המתחזים אליהם.
ארק אי אנשי הדג 603–653 523–574 הצוות מגיע אל אי אנשי הדג, הנקודה האחרונה לפני העולם החדש, שם מחכות להם הפתעות בדמות מפלצות ים ופיראטי אנשי הדג החדשים בהנהגת הורדי ג'ונס. עברו של ג'ינביי מתגלה ונחשף הסיפור הטרגי אודות משחרר העבדים פישר טייגר.
סאגת דרסרוזה ארק האמביציה של זי לא מופיע 575–578 ארק המוביל אל אירועי הסרט וואן פיס סרט: זי.
ארק פאנק האזרד 699–654 579–625 לאחר שהם מקבלים קריאת מצוקה, מגיע צוות כובע הקש לאי פאנק האזרד. אי המחולק לשני חלקים, צד אחד המכוסה בלהבות וצד אחד מכוסה בקרח. שם הצוות כורת ברית עם השיצ'יבוקאי טראפלגר לאו על מנת לתפוס את המדען המטורף סיזר קלאון, ולבסוף להפיל את היונקו קאידו. הם פוגשים בסמוראי קינמון ממלכת וואנו, בבנו מומונוסקה ובסגן האדמירל סמוקר ונלחמים בסיזר. וורגו, חבר צוות של השיצ'יבוקאי דופלמינגו, מופיע גם הוא.
ארק ההחזרה של סיזר לא מופיע 626–628 בדרכם לדרסרוזה יחד עם לאו וסיזר, איש מסתורי בשם בריד חוטף את סיזר ומאיים על תוכנית הפיראטים להפיל את היונקו קאידו והשיצ'יבוקאי דופלמינגו.
ארק דרסרוזה 700–801 629–746 על מנת להתחיל את תוכניתם, מגיעה הברית בין לופי ולאו לממלכת דרסרוזה הנשלטת על ידי השיצ'יבוקאי דופלמינגו, העובד עבור היונקו קאידו. עברם של טרפאלגר לאו, של דופלמינגו ושל האי דרסרוזה כולו מתגלה. לוחמים מהעולם החדש מתאספים בדרסרוזה על מנת לזכות בתחרות הקוליסאום הנחשבת ומגלים שעליהם להילחם על חייהם בדרסרוזה, ולהדיח את דופלמינגו מכס המלכות.
סאגת אי העוגה השלמה ארק מכרה הכסף (פילר) לא מופיע 747–750 ארק המוביל אל אירועי הסרט וואן פיס סרט: זהב.
ארק זואו 802–823 751–779 נפילתו של דופלמינגו בידי כובעי הקש יוצרת כאוס ושינויי בעולם. לאחר שהביסו את דופלמינגו, הברית של לופי ולאו ממשיכה לאי זו על מנת להתאחד עם שאר חברי כובע הקש. אך כאשר הם מגיעים הם מגלים שסאנג'י נעלם ושהאי הותקף על ידי הפיראט ג'ק, אחד מסגניו של היונקו קאידו. הם פוגשים במינקס, בנינג'ה ראיזו ומגלים מה עליהם לעשות על מנת להגיע לאי האחרון, ראפטל שנמצא בסוף העולם החדש.
ארק טירון המארינס (פילר) לא מופיע 780–782 אחרי שנגמר להם האוכל, צוות ההחזרה של סאנג'י פורץ לבסיס של המארינס לגנוב אוכל.
ארק אי העוגה השלמה 824–902 783–877 לופי וקבוצתו מגיעים אל הטריטוריה של היונקו ביג מאם על מנת להחזיר את סאנג'י. מתגלה עברו של סאנג'י לפני שהגיע לאיסט בלו ולבאראטיה. לופי נלחם נגד הגנרלים של ביג מאם קראקר וקאטאקורי, וכורת ברית עם הסופרנובה קאפון בג'י, על מנת להתנקש ביונקו ביג מאם.
ארק הרברי 903–908 878–889 לאחר שלופי וקבוצתו עזבו את טוטלאנד וברחו מביג מאם בדרכם אל ואנו, אנשי מלוכה מכל קצוות העולם מתכנסים יחד לישיבה הגדולה יחד עם הממשלה אשר מתקיימת אחת לארבע שנים. כתבה שקרית מתפרסמת אודות הדברים שקרו בטריטוריה של ביג מאם ומותירה את העולם החדש בכאוס.
סאגת ארץ וואנו ארק ארץ וואנו 909–1057 890–894, 897–1028, 1031–1085 כובעי הקש ופיראטי הלב יחד עם בעלי בריתם מגיעים לארץ הסמוראים בעולם החדש, וואנו, במטרה לממש את השלב הסופי בתוכניתם להפיל את השולט עליה, היונקו קאידו, שנחשב ליצור החזק ביותר בעולם. ביג מאם שרוצה לנקום בלופי על מה שעשה בטריטוריה שלה מגיעה יחד עם הצוות שלה גם היא לוואנו; וזמן קצר אחר כך היא נוצרת ברית פיראטי ביג מאם ופיראטי חיות הפרא. לופי פוגש ביאמאטו, בתו של קאידו אשר שואפת למלא את רצונו של קוזוקי אודן לשחרר את ארץ וואנו, ואף רוצה להפליג ביחד עם לופי וצוותו. הברית של כובעי הקש יחד עם הסמוראים של וואנו פולשים לאוניגאשימה, הטריטוריה של היונקו קאידו. האמת אודות פרי השטן של לופי מתגלה. לאחר שהביסו את היונקו קאידו וביג מאם, כובעי הקש ובני בריתם חוגגים את הניצחון ואת שחרורה של ארץ וואנו. לופי ובאגי מוכרזים כיונקו החדשים. מומונוסקה מוכתר כשוגון החדש של וואנו, ונשבע להגן עליה. האירועים אשר התרחשו במהלך מועצת המלכים (הרברי) מתגלים, וביניהם ההתנקשות המסתורית במלך אלאבאסטה, קוברה, וההסתנות של צבא המהפכה למריג'ואה, במהלכה שחררו מעבדות את חבר צבא המהפכה, ברת'ולומיאו קומה. בעקבות השינוי ביחסי הכוחות בעולם, חוברים לכדי צוות אחד מיהוק, קרוקודייל ובאגי, על מנת ליצור צוות פיראטים המכונה "קרוס גילד".
ארק גילדת סיידר (פילר) לא מופיע 895–896 ארק המוביל אל אירועי הסרט וואן פיס: Stampede.
ארק עברה של אוטה (פילר) לא מופיע 1029–1030 ארק המוביל אל אירועי הסרט וואן פיס סרט: red, ומציג את עברה של אוטה, בתו של שאנקס.
הסאגה האחרונה ארק אגהד 1058–רץ 1086-רץ בעזיבתם את וואנו, כובעי הקש ממשיכים למסעם אל עבר יעד לא ידוע. הם פוגשים בסופרנובה ג'וורלי בוני, ומגיעים לאי אגהד, מעבדת המחקר של המדען הראשי של הממשלה העולמית, ד"ר וגאפאנק. אנשי ה־CP–0 מנסים להסתנן לאגהד על מנת להתנקש בחייו של ד"ר וגאפאנק. קיזארו ואחד מהגורוסיי, סאטורן, מגיעים עם צי ספינות לתפוס את צוות היונקו החדש, פיראטי כובעי הקש. במקביל קיד ולאו ממשיכים במסע שלהם, כאשר גם הם נתקלים ביונקו שאנקס ובלאקבירד ומובסים. לאחר חטיפתו של קובי, גארפ וחלק מארגון SWORD יוצא להחזיר את קובי. נחשפים האירועים שקרו בזמן הרברי. העבר האכזר של קומה מתגלה וחלקו מתרחש בגוד ואלי.

פרסים ומועמדויות[עריכת קוד מקור | עריכה]

סדרת המאנגה[עריכת קוד מקור | עריכה]

סדרת המאנגה של וואן פיס הייתה בין המועמדים הסופיים לפרס טזוקה שלוש פעמים ברציפות בשנים 2000–2002.[2][3][4]

בסקר שנערך בשנת 2008 על ידי החברה היפנית אוריקון (Oricon), הנוהגת בעיקר לספק סטטיסטיקה אודות תעשיית המוזיקה ביפן, מדגם של בני נוער יפנים בחרו בוואן פיס בתור סדרת המאנגה המעניינת ביותר.[5]

סדרת האנימה[עריכת קוד מקור | עריכה]

שיר הפתיחה הראשון של סדרת האנימה של וואן פיס (הנקרא "We Are!") זכה בשנת 2000 בפרס אנמציית קובה בקטגוריית שיר הנושא הטוב ביותר.[6]

בפברואר 2001 דורגה הסדרה במקום ה-9 בדירוג של עשר סדרות האנימה הפופולריות ביותר ביפן.[7]

בשנת 2001, קוראי מגזין האנימה היפני הפופולרי "Animage" בחרו בסדרת האנימה של וואן פיס במקום ה-5 ב"דירוג הקוראים לסדרת האנימה הבולטת ביותר של המאה ה-21".[8] בסקר מקוון שנערך בשנת 2005 על ידי רשת הטלוויזיה היפנית TV Asahi נבחרה סדרת האנימה של וואן פיס במקום ה-6 בדירוג של "סדרות הטלוויזיה המונפשות הפופולריות ביותר".[9] לפני שסקר זה בוצע, פרסמה רשת הטלוויזיה היפנית TV Asahi דירוג נוסף אשר התבסס על סקר ארצי, ולפיו סדרת האנימה של וואן פיס דורגה במקום הראשון בקרב בני הנוער ביפן.[9] בשנת 2006, דורגה הסדרה במקום ה-1 בדירוג של 10,000 סדרות האנימה הפופולריות ביותר ביפן.[10][11]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא וואן פיס בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]