וולף בליצר

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
וולף בליצר
Wolf Blitzer
וולף בליצר, 2015
וולף בליצר, 2015
לידה 22 במרץ 1948 (בן 76)
אאוגסבורג, הרפובליקה הפדרלית של גרמניה עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה גרמניהגרמניה גרמניה
השכלה
תקופת הפעילות מ-1972 עריכת הנתון בוויקינתונים
מעסיק CNN, רויטרס, ג'רוזלם פוסט עריכת הנתון בוויקינתונים
קישורים חיצוניים
פייסבוק WolfBlitzer
טוויטר wolfblitzer
האתר הרשמי
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

וולף בליצראנגלית: Wolf Blitzer; נולד ב-22 במרץ 1948) הוא עיתונאי יהודי אמריקאי מרשת CNN ומגיש תוכניות פוליטיות מובילות ברשת, כגון "חדר מצב" ובעבר "מהדורה מאוחרת עם וולף בליצר". הוא שימש בעברו ככתב רויטרס בישראל וככתב ג'רוזלם פוסט בוושינגטון.

ראשית חייו[עריכת קוד מקור | עריכה]

בליצר נולד באאוגסבורג, גרמניה, וגדל בבאפלו שבניו יורק להורים יהודים ניצולי שואה ממוצא פולני. הוא נקרא על שם סבו מצד אימו, וזאת למרות הטענות לכאורה כי שמו הוא למעשה שם עט.[1] בליצר סיים את לימודיו התיכוניים בבית ספר קנמור ווסט סיניור, ובשנת 1970 סיים תואר ראשון בהיסטוריה באוניברסיטת באפלו. בזמן לימודיו אלו הוא היה חבר באחוות אלפא אפסילון פאי, אחוות סטודנטים יהודים בין-אוניברסיטאית הפועלת בארצות הברית וקנדה. בשנת 1972 הוא קיבל תואר שני ביחסים בינלאומיים בבית ספר ללימודים בינלאומיים מתקדמים של אוניברסיטת ג'ונס הופקינס. לקראת הבחירות לנשיאות בשנת 2008, במהלך שידורי בחירות מיוחדים של רשת CNN מהוועידה הדמוקרטית הלאומית בקולורדו, אף נחשף כי בליצר היה בצעירותו נגן קלידים ואף הקליט גרסאות כיסוי לשירים כגון "לואי לואי" משנות ה-50 והיה חבר בלהקת הכיסוי "הקופים" בשנות ה-60 (להבדיל מלהקת הקופים והארקטיק מאנקיז).

קריירה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בליצר החל את הקריירה שלו בעיתונאות בתחילת שנות ה-70 כנציג סוכנות הידיעות רויטרס בתל אביב. בשנת 1973 לכד את תשומת לבו של העורך הראשי של העיתון ג'רוזלם פוסט דאז, ארי ראת, אשר שכר את בליצר ככתב העיתון בוושינגטון. כדובר עברית רהוטה, שימש תקופה מסוימת ככתב המדיני של על המשמר (בשמו העברי זאב בליצר) וכן פרסם כתבות בידיעות אחרונות (תחת השם זאב ברק). בליצר עבד בג'רוזלם פוסט עד שנת 1990, כשבמסגרת תפקידו סיקר את הפוליטיקה האמריקאית וההתפתחויות במזרח התיכון. בעת שעבד בג'רוזלם פוסט ראיין בליצר שורה של נשיאים אמריקאים ומזכירי מדינה ושידר חדשות נכנסות מלבנון, ממצרים ומירדן. באותה העת התבלט בסיקור סיפור המעצר והמשפט של המרגל הישראלי ג'ונתן פולארד, והיה לעיתונאי הראשון שראיין את פולארד. בשלב מאוחר יותר הרחיב בנושא וכתב את הספר "אזור השקרים" שאף תורגם לעברית.

באמצע שנות ה-70 עבד בליצר גם עבור השדולה היהודית למען ישראל בוושינגטון, איפא"ק, כעורך הירחון "Near East Report" שעסק בעניינים פנים־קונגרסיים[2].[3], בזמן שעבד עבור עיתון השדולה היהודית, התמקדה כתיבתו בקשר שבין נושאי המזרח התיכון ומדיניות ארצות הברית. באותה עת עסק גם בשתדלנות עבור איפא"ק במטרה לחזק את האינטרסים של ישראל בוושינגטון.

באפריל 1977, במהלך מסיבת עיתונאים של הבית הלבן, שאל בליצר את נשיא מצרים, אנואר סאדאת, מדוע משכילים, אתלטים ועיתונאים מצריים לא מורשים לבקר בישראל. סאדאת, שנרתע מעט מהשאלה, הגיב כי ביקורים כאלה יהיו אפשריים לאחר שיושם קץ למצב הלוחמה בין שתי האומות. זו הייתה הפעם הראשונה שבה אמר סאדאת כי שלום בין ישראל ומצרים הוא אפשרי. באותה שנה בנובמבר, ערך סאדאת את ביקורו ההיסטורי בישראל, ובליצר סיקר את המשא ומתן בין שתי המדינות, ממסיבת העיתונאים הישראלית-מצרית המשותפת הראשונה ב-1977, ועד לחתימת הסכם השלום בין ישראל למצרים שנתיים לאחר מכן.

במאי 1990 עבר בליצר לעבוד ב-CNN ככתב צבאי ברשתות הכבלים של הרשת. בליצר בילה כחודש במוסקבה ב-1991, והיה לאחד העיתונאים המערביים הראשונים שביקר במפקדות הקג"ב. הסיקור שלו ושל הצוות שלו במלחמת המפרץ זיכה אותו בפרס CableACE Award והעלה את המוניטין שלו כעיתונאי. בשנת 1992 הפך בליצר להיות כתב הבית הלבן של רשת CNN, וזאת עד לשנת 1999. במהלך תקופה זו הוא זכה בפרס אמי על סיקור הפיגוע באוקלהומה סיטי.

בשנת 1998 החל בליצר להגיש תוכנית ראיונות בימי ראשון, שנקראה "מהדורה מאוחרת עם וולף בליצר". תוכנית זו נצפתה בלמעלה מ-180 מדינות ברחבי העולם עד להורדתה בינואר 2009. התפקיד הראשון שלו כמגיש חדשות היה בשנת 1999 בתוכנית ה-BBC, "דה וורלד טודיי", ובשנת 2000 החל להגיש תוכנית חדשות משלו, "וולף בליצר מדווח". בשנת 2004 הוא נבחר מטעם CNN להיות המנחה הראשי של סיקורי הבחירות לנשיאות ותוצאותן, כולל בפריימריז, ומאז אוגוסט 2005 הוא המנחה הקבוע של התוכנית "חדר מצב", תוכנית אקטואליה בת שעתיים בסגנון תוכניות האקטואליה המשודרות בשעות הערב בארצות הברית. תוכנית אקטואליה נוספת בת שעה המשודרת בצהריים ברשת CNN הבינלאומית נקלטת גם בישראל. בליצר גם מנחה עימותים נשיאותיים של הרשת.

חייו האישיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

בליצר מתגורר עם רעייתו לין גרינפלד בבת'סדה, מרילנד, הסמוכה לוושינגטון, ולו בת אחת, אילנה בליצר גנדלמן (ילידת 1981).

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Patricia Sheridan, Wolf Blitzer, post-gazette now, 03.10.2005
  2. ^ Unknown author, Ross officially joins Israeli lobby, MiddleEast.org, 19.01.2001
  3. ^ Joel Himelfarb, Jimmy Carter's "Jewish Problem", The American Spectator, 12.13.06