וסטקוט

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
(הופנה מהדף ווסטקוט)
איור של הפארק המתוכנן.

וסטקוטאנגלית: WestCOT) הוא פארק שעשועים שתוכנן להיבנות באתר הנופש דיסנילנד באנהיים שבקליפורניה.

הפארק תוכנן להיות הגרסה הקליפורנית של אפקוט המצוי בדיסניוורלד שבפלורידה. הרעיון להקמת הפארק היה רעיון של מייקל אייזנר מנכ"ל דיסני באותה עת, ומטרתו הייתה להרחיב את אתר הנופש בדיסנילנד על מנת שיוכל להתחרות באתר שבפלורידה. בדיקות שנעשו על ידי החברה העלו שמבקרים בילו שבוע ימים בחופשתם בפלורידה ורק יום אחד באתר הנופש בקליפורניה.

מבנה הפארק[עריכת קוד מקור | עריכה]

כחלק מתכנון הפארק הושמו מלונות הפארק בתוך הפארק עצמו - דבר שלא נעשה קודם לכן בפארקי דיסני (רעיון שיושם בסוף במלון מירקוסטה שבטוקיו דיסניסי ובפארק ההרפתקה הקליפורנית של דיסני).

במרכז הפארק תוכנן להיות העתק של ספינת החלל כדור הארץ המצויה באפקוט - אולם המבנה תוכנן גדול יותר וגובהו היה אמור להיות כפול מזה שבפלורידה (והמצוי, בפלורידה, בכניסה לפארק). מתקנים נוספים שהיו מצויים באפקוט תוכננו להיות גם בווסטקוט ובהם: אופקים, מסע אל הדמיון, שומר הזמן, מסע דרך החלל הפנימי, והאדמה.

כמו כן תוכנן מסע באונייה "מסביב לעולם" בדומה לתצוגת ארצות העולם המצויה בפארק אפקוט, שהאזורים שתוכננו להיות מיוצגים הם: לונדון (בה יוצג ביג בן), ניו יורק, אפריקה, אסיה, פריז, טוקיו, סין וטורונטו.

ביטול הפארק[עריכת קוד מקור | עריכה]

תוכניות הקמת הפארק פורסמו בשנת 1991 וההודעה על הביטול פורסמה בשנת 1995 בשל התנגדות תושבי העיר אנהיים למיזם הענקי שעתיד היה להיבנות באתר. במקום בו תוכנן להיבנות הפארק נבנה לבסוף פארק ההרפתקה הקליפורנית של דיסני.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]