וורהאמר פנטזיה

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
יש לשכתב ערך זה. הסיבה היא: משלב נמוך, תחביר לקוי, עיצוב.
אתם מוזמנים לסייע ולתקן את הבעיות, אך אנא אל תורידו את ההודעה כל עוד לא תוקן הדף. ייתכן שתמצאו פירוט בדף השיחה.
יש לשכתב ערך זה. הסיבה היא: משלב נמוך, תחביר לקוי, עיצוב.
אתם מוזמנים לסייע ולתקן את הבעיות, אך אנא אל תורידו את ההודעה כל עוד לא תוקן הדף. ייתכן שתמצאו פירוט בדף השיחה.
לוגו וורהאמר פנטזיה.

וורהאמר פנטזיאנגלית: Warhammer Fantasy) הוא משחק אסטרטגיה שולחני מסדרת ״וורהאמר״. המשחק מתקיים בעולם פנטזיה שיצרה חברת games workshop בשנת 1987. החברה יצרה בעולם זה משחקים רבים וגרסאות שונות למשחק, ובהם משחק המלחמה וורהאמר פנטזי באטל, משחק התפקידים וורהאמר פנטזי רולפליי, וטליסמן. ישנו גם עולם מדע בדיוני בשם ״וורהאמר 40,000״, שיצרה החברה.

  • על מה מבוסס המשחק
  • צבאות המשחק
  • סיפור המשחק
  • עידן הסוף-THE END TIMES
  • העידן של סיגמר-AGE OF SIGMER

מקורות השראה למשחק[עריכת קוד מקור | עריכה]

יוצרי המשחק הסתמכו בעיקר על אנשים וסיפורים מימי הביניים. אחד מצבאות המשחק, בריטוניה, מזכיר ממלכות היסטוריות אמיתיות כמו צרפת ואנגליה בתקופת מלחמת מאה השנים. האורקים והגובלינים, עוד צבא מהמשחק, מבוסס על אגדה מימי הביניים על אנשים פראים וברברים ירוקי עור מדרום אירלנד. האימפריה, עוד צבא הדומה לבריטניה, מבוסס על האימפריה הרומית הקדושה במאה ה-15, עם כמה תוספות כמו מטול רקטות וטנק קיטור. שלושת צבאות האלפים, מבוססים גם על אגדה על יצורים חזקים דמויי אדם עם עיניים כחולות ואוזניים מחודדות, אך לעומת האגדה, בה מסופר שהם אנשי יערות שצולפים על אויביהם בחצים, במשחק יש שלושה צבאות: האלפים הרמים, האלפים האפלים ואלפי היער. צבא אנשי החיה מבוסס על יצורים בעלי רגלי שור וחצי גוף עליון של אדם מהמיתולוגיה היוונית. צבאות הערפדים, שבהם יש ערפדים, שלדים, מכשפות ומפלצות מבוסס על אגדות מפורסמות מאוד מימי הביניים על ערפדים מוצצי דם ומכשפות שמעוררות לחיים שלדים. צבאות הכאוס מבוססים על אלים מהמיתולוגיות השונות וחיילים שהם הוסיפו לבדם. אנשי הלטאה מבוססים על האצטקים,מלכי הקבר מבוססים על מצרים העתיקה וצבא העוגים הוא צבא שיוצרי המשחק הוסיפו לבדם.

צבאות המשחק[עריכת קוד מקור | עריכה]

-ממלכת בריטוניה - אחת מממלכות בני האדם. ממלכה המלאה באבירים אצילים רכובים על סוסים, שכאשר הם מניפים את חרבם, באופן כמעט אוטומטי ראש של חייל אויב נערף. בעקבות היותה ממלכה שרוב שטחה הוא כפרי המאכלס בעיקר איכרים עניים עובדי אדמה, היא הפכה לטרף קל לאויבי הממלכה: ירוקי העור וצבא הערפדים. אך כאשר הם צריכים לצאת לקרב, הם לא יהססו לרגע.

-האימפריה - עוד ממלכה של בני האדם. לעומת אזרחי בריטוניה טובי הלב והישרים, אנשי האימפריה מושחתים, חצופים ורודפי ממון. לכן רוב צבאם מבוסס על שכירי חרב חמושים בגרזני מוט. אך למרות כל זאת צבאם הוא אחד הגדולים והחדשניים בעולם, מרובאים רכובים על סוסים ועד טנקי קיטור ענקיים ורועשים. רוב הצבאות שניסו לפלוש לאימפריה גילו במקום כפרים עם בתי עץ קטנים, כמו בבריטוניה, הם גילו מישורים עצומים מלאים בחיילי ומכונות האימפריה.

-האורקים והגובלינים - או כמו שהם מכונים "ירוקי העור", הם ברברים אכזריים ומפחידים שכדי לבלות הם בוזזים כפרים וערים. ירוקי העור יוצאים לקרב אחוזי טירוף ומונהגים על ידי אדוני מלחמה אדירים ומפחידים שמובילים את צבאם לניצחון ולכמות שלל אדירה. אין שום לוחם שלא ישמע את שמם ולא יתחיל לפחד.

-הגמדים - עם היושב על שטח מלא הרים קפואים ולכן הם בנו את עריהם הגדולות מתחת לאדמה, פסלים, ארמונות ומפעלים ענקיים הם חלק רגיל מהערים שלהם. צבא אויב שהצליח לשרוד את מעבר הרים הקפואים נתקל בצבא אדיר ומטיל אימה. בזמן שחיל הרגלים שלהם מתקדם עם השריונים האדירים והפטישים המפלצתיים שלהם מתקדם לאט אבל בביטחון, הארטילריה האדירה שלהם משמידה כמות אדירה מחיילי האויב, מהתותחים הרב-קניים שלהם ועד ללהביורים הענקיים שלהם. המסוקים המפחידים שלהם פולטים כדורי אש שמשמידים את האויב מהאוויר.

-צבא הערפדים - אויביהם המושבעים של בריטוניה והאימפריה. מכשפות, ערפדים, שלדים, רוחות רפאים, מפלצות ענקיות ודרקונים אדירים הם מה שמרכיב את צבאם. אך למרות מה שניתן לחשוב, צבא הערפדים וצבאות הכאוס הם אויבים ותיקים עוד מתחילת ההיסטוריה של העולם.

-אנשי הלטאה - אחד העמים הוותיקים ביותר בעולם. הם רוכבים על דינוזאורים ענקיים ומפחידים אל עבר הקרב ודורסים את כל אויביהם. כל צבא שיכנס לג'ונגלים שלהם לא יחזור מהם. נשקיהם המפחידים מלאים ברעלים המסוגלים לחסל גם את המפלצת האימתנית ביותר.

-אנשי החיה - יצורים אלה עם רגלי שור וגוף אדם הם עם שוחר שלום רוב הזמן, אך כאשר הם רוצים, הם יכולים להפוך לברברים הכי אכזריים שהעולם ידע. המפלצות שלהם יכולות להרוס ערים שלמות לערמת הריסות בתוך דקות אם מנהיג אותם מפקד חכם ומתוחכם, מה שקורה לעיתים קרובות.

-צבאות העוגים - ענקים ברברים מהדרום. לרוב אין להם מלחמות כי אף צבא בעולם לא מעז להילחם בהם, אפילו לא הכאוס. מדי פעם צבאות אפלים שוכרים את שירותם כדי לוודא ניצחון. כל אחד לבד יכול לחסל 10 חיילים, וצבא שלם, ועוד עם מכונות מלחמה וחיות כמו שיש בין שירותיהם, יכולים להרוס ממלכות שלמות בימים אחדים.

-הסקוון - עכברושים וחולדות שעברו ניסויים והפכו למוטציות דמויות אדם. כוחם לא גבוה, ולכן הם יוצאים לקרבות שלהם במאות אלפי ובמיליוני עכברושים מלווים בארטילריה מטילת אימה באותה רמה שהיא מטילה רעלים מפחידים על אויביהם. מוטציות אלה גנבו מכונות מלחמה ותוכניות קרב רבות מהגמדים, והם בנו מפעלים ענקיים שייצרו את מכונות המלחמה שלהם, ויבצעו ניסויים בחייליהם כדי שהפכו למפלצות אדירות.

-אלפים רמים - אחד העמים החזקים והעתיקים ביותר בעולם. כוח רגלים חזק בעל שיטות לחימה שהוכיחו את עצמן מלווה בארטילריה כבדה, ומתקדם בתיאום מושלם עם כוח הפרשים המהיר והקטלני שלהם. אותם מובילים בראש נסיכים אצילים רכובים על דרקונים אדירים ומפחידים. צבאם האדיר של האלפים הרמים הצליח לגרש מהאי השליו שלהם כמעט כל אויב.

-אלפים אפלים - במהלך הקרבות הרבים שהיו לאלפים, חלק גדול מהם התחיל להתייאש מהתקווה לימים טובים יותר, ועברו לצד האפל. כאשר הם הקימו את ממלכתם החדשה הם העתיקו מהאלפים הרמים כמעט את כל היחידות שלהם, לדוגמה: שומרי הים-שודדי ים, בליסטרת חיצים-בליסטרת בזק. הם העתיקו גם שיטות קרב וציוד, ואותם הם הפעילו נגד האלפים הרמים. הם גם העסיקו בתור שכירי חרב נאמנים, את האורקים והגובלינים.

-אלפי יער - עוד אלפים מורדים שלא פנו לאופל, אלא נכנסו ליערות של דרום בריטוניה וחיו שם בתור יצורים מסתוריים ומסקרנים, שפעמים רבות צבאות האור והאופל פנו אליהם כשהם יצאו לקרב גדול. ענקי עץ מפחידים וחיות יער אימתניות מרכיבים את מרבית צבאם.

-לוחמי הכאוס - השלוחה המרכזית של הכאוס בעולם. כל חייל שלהם יכול להפיל 5 חיילי אויב בכוח המחשבה בלבד, וכל מפלצת שלהם יכולה להשמיד ערים שלמות, והם כוח שאף עם בעולם עוד לא הביס באופן מוחלט, אלא רק מנע הרס מוחלט של הערים שלהם, במחיר של כמעט חצי מצבאם, לא האלפים ולא הבריטונים, לא הגמדים ולא אנשי הלטאה, אף צבא בעולם לא הצליח לכבוש אותם. כאשר שליטי הכאוס האימתניים מנהיגים אותם, הם כמעט בלתי מנוצחים.

-חיות הכאוס - השלוחה השנייה של הכאוס, המורכבת רק ממפלצות גדולות ואכזריות כל כך, שאם היה אפשר לשלוט בהן, הן היו משמידות את העולם.

-מלכי הקבר - שאריות מהאימפריה המתפוררת של נהקארא, מלכים מהתקופה שהם עוד היו עשירים חזרו לחיים בתור שלדים ומומיות עם יהירות עצומה שרוצים את האימפריה המתה שלהם בחזרה. שונאים במיוחד את הערפדים אשר הם שיחקו תפקיד חשוב בניפלתה של ממלכתם .צבאם מורכב ממומיות, מפלצות מדבר כמו עקרבים ונשרים, בנוסף לשלדים והזומבים הרגילים שמרכיבים את חיל הרגלים והפרשים.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא וורהאמר פנטזיה בוויקישיתוף