וילהלם זון

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
וילהלם זון
Wilhelm Sohn
לידה 29 באוגוסט 1830
ברלין, ממלכת פרוסיה עריכת הנתון בוויקינתונים
פטירה 16 במרץ 1899 (בגיל 68)
בון, הקיסרות הגרמנית עריכת הנתון בוויקינתונים
שם לידה Johann Wilhelm August Sohn עריכת הנתון בוויקינתונים
הושפע על ידי רודולף ויגמן, וילהלם פרידריך שדו, תיאודור הילדברנדט, קרל פרדיננד זון עריכת הנתון בוויקינתונים
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

יוהאן אוגוסט וילהלם זוןגרמנית: Johann August Wilhelm Sohn‏; 29 באוגוסט 182916 במרץ 1899) היה צייר ז'אנר ופרופסור לאמנות גרמני.[1]

קורות חייו[עריכת קוד מקור | עריכה]

יוהאן אוגוסט וילהלם זון נולד ב-29 באוגוסט 1829 בברלין, גרמניה. בשנת 1847 נסע לדיסלדורף, שם למד באקדמיה לאומנות דיסלדורף אצל רודולף ויגמן, תיאודור הילדברנדט, וילהלם פרידריך שדו ודודו קרל פרדיננד זון. לאחר מכן, הוא השלים את לימודיו בנסיעות רבות. בשנת 1861 הוא התחתן עם בת דודתו, סופי אמילי (אמי) זון, מה שהפך את קרל פרדיננד לדודו וחותנו.[2]

בהתאם לרוח בית הספר לציור בדיסלדורף, הוא החל לצייר סצנות היסטוריות תנ"כיות; כמו "ישו על המים הסוערים". כמה עבודות על נושאים דתיים נותרו לא גמורות, כשהוא גילה את המאסטרים ההולנדים ופנה לציור ז'אנרי. אף שהנטורליזם החל לבסס את עצמו כסגנון אמנותי בעקבות המהפכות הגרמניות בין השנים 49–1848, סגנונות שמרניים נותרו בתוקף באקדמיה בדיסלדורף עד ששדו הודח כמנהל בשנת 1859. באותה תקופה זון הפך לאחד הראשונים שלימד את הסגנונות החדשים, והוא מונה לפרופסור הראשון לציור ז'אנרים בשנת 1874 (תפקיד שדחה בשנת 1867).

על ציורו "התיעצות עם עורך דין", אמר מבקר אמנות בשנת 1866: "הטיפול המשובח והזהיר מזכיר את טובי הציירים ההולנדים. אם האמן עדיין לא התקדם לחופש מוחלט ושליטה בטכניקה, הקומפוזיציה, הביטוי של הפרצופים ואופן הציור מגלים כישרון יוצא דופן"

תפקידיו החדשים העסיקו אותו עד כדי כך שהוא לא הצליח לסיים הזמנה לציור מונומנטלי מהגלריה הלאומית, עליו עבד לסירוגין במשך 30 שנה. למרות לוח הזמנים הצפוף הזה, הוא ניהל גם בית ספר פופולרי לציור לנשים.

בשנת 1885, אשתו אמי עברה אירוע מוחי בזמן שהם היו בטיול ערב, ומתה מאוחר יותר באותו יום. זמן לא רב לאחר מכן חלה בנו בהפרעה מוחית שבסופו של דבר הותירה אותו משותק. בשנת 1895 הוא התפטר מתפקידו כפרופסור, עבר לפוצשן, ליד בון, לטפל בבנו.

הוא נפטר בפוצשן ארבע שנים מאוחר יותר, ב-16 במרץ 1899.

גלריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא וילהלם זון בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Sohn, Wilhelm. In: Hermann Alexander Müller: Biographisches Künstler-Lexikon. Die bekanntesten Zeitgenossen auf dem Gebiet der bildenden Künste aller Länder mit Angabe ihrer Werke. Bibliographisches Institut, Leipzig 1882, S. 496.
  2. ^ Sohn, August Wilhelm or Johann August Wilhelm or Wilhelm, Benezit Dictionary of Artists (באנגלית)