ויליאם בל סקוט

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
ויליאם בל סקוט
William Bell Scott
לידה 12 בספטמבר 1811
אדינבורו, הממלכה המאוחדת של בריטניה הגדולה ואירלנד עריכת הנתון בוויקינתונים
פטירה 22 בנובמבר 1890 (בגיל 79)
סאות' איירשייר, הממלכה המאוחדת עריכת הנתון בוויקינתונים
מקום קבורה Old Dailly Parish Church עריכת הנתון בוויקינתונים
מקום לימודים קולג' אדינבורו לאמנות עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת הפעילות 1826–1890 (כ־64 שנים) עריכת הנתון בוויקינתונים
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

ויליאם בל סקוטאנגלית: William Bell Scott;‏ 18111890) היה אמן סקוטי בצבעי שמן וצבעי מים ולעיתים גם בהדפסה. הוא גם היה משורר ומורה לאמנות, והזיכרונות שלו שפורסמו לאחר מותו נותנים תמונה חיה של החיים במעגל האומנים הפרה-רפאליטים. הוא היה קרוב במיוחד לדנטה גבריאל רוזטי. הוא היה בין האמנים הבריטים הראשונים שתיארו בהרחבה את תהליכי המהפכה התעשייתית. הוא חזר ללונדון, עבד במחלקת המדע והאמנות עד 1885.[1]

הוא צייר מחזור של נושאים היסטוריים מעורבים בסצנות מהתעשייה המודרנית עבור וולינגטון הול בנורת'מברלנד.

הוא לא צייר דיוקנאות רבים, אך דיוקנו של חברו אלגרנון צ'ארלס סווינבורן הוא דמותו האיקונית של הסופר. התחריטים שלו נועדו ברובם להמחשת ספריו.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

איור מתוך האוטוביוגרפיה של ויליאם בל סקוט

הוא נולד באדינבורו - בנו של החרט רוברט סקוט (1777–1841),ואחיו היה הצייר ההיסטורי דייוויד סקוט (צייר).[2] כשהיה צעיר למד אמנות וסייע לאביו, ופרסם איורים במגזינים הסקוטיים.

בשנת 1837 נסע סקוט ללונדון. שם הוא התפרסם כאמן והתמנה בשנת 1844 לאמן בית הספר הממשלתי לעיצוב בניוקאסל און טיין. הוא מילא את התפקיד במשך עשרים שנה, ועבד בארגון הוראת אמנות במסגרת מחלקת המדע והאמנות. בניוקאסל ביקר סקוט את משפחת רוזטי. ג'ון פיני היה בין תלמידיו.

אחרי 1870 סקוט שהה הרבה בלונדון, שם קנה בית בצ'לסי, והוא היה ידיד אינטימי של דנטה גבריאל רוזטי ובאותה העת היה בסכסוך מתמשך עם ג'ון ראסקין.[3]

הוא התפטר מהמינוי במחלקת המדע והאמנות בשנת 1885, ומאז ועד מותו עסק בעיקר בכתיבת זכרונותיו, "הערות אוטוביוגרפיות", שפורסמו לאחר מותו בשנת 1892.

עבודת אומנות[עריכת קוד מקור | עריכה]

בנוסף לציורי שמן, בל סקוט עשה עבודות דקורטיביות רבות, בעיקר באולם וולינגטון. שם ליידי טרבליאן הזמינה אותו, לאחר שנתקלה בזיכרונותיו של אחיו דייוויד סקוט משנת 1850. הוא הפיק שמונה תמונות גדולות הממחישות את ההיסטוריה של נורת'ומבריה, עם דמויות בגודל טבעי, ונוספו להן שמונה עשר תמונות של "בלדת צ'יבי צ'ייס" בראשי הקשתות באולם. עבור טירת פנקיל הוא עיצב סדרה דומה, הממחישה את קורותיו של ג'יימס הראשון באוטביוגרפיה מהמאה ה-15 .

כתבים[עריכת קוד מקור | עריכה]

שירתו של סקוט, שפרסם במרווחי זמן (בעיקר שירים, 1875, שאוירו על ידי תחריטים שלו ושל אלמה-טדמה), מזכירה את ויליאם בלייק והושפעה במידה ניכרת מרוזטי. הוא גם כתב ביקורת אמנותית וספרותית.

משפחה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשנת 1839 נישא סקוט לטיטיה מרג'י נורקוי. הנישואים היו ללא ילדים.

בשנת 1860, בל סקוט ביקר בטירת פנקיל והחל שם בקשר עם תלמידתו הציירת אליס בויד, קשר שנמשך עד מותו בפנקיל בשנת 1890.

אף שהיו לו נשואים אומללים, בל סקוט סירב לגרום לשערורייה על ידי עזיבת אשתו, ולכן חילק את חייו עם שתי הנשים, בין לונדון ובין טירת פנקיל.[4]

גלריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא ויליאם בל סקוט בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Andrew Wilton & Anne Lyles, The Great Age of British Watercolours, 1750–1880, p. 321, 1993, Prestel,
  2. ^ Chisholm, Hugh, ed. (1911). "Scott, William Bell" . Encyclopædia Britannica (11th ed.).
  3. ^ Tim Hilton, John Ruskin (2002) p. 644. 'The publication of Our Sketching Club gave an opportunity to ... Ruskin's old enemy, to write a hostile review in which he repeated many of his earlier criticisms of The Art of Drawing.' Batchelor, John. "Scott, William Bell". Oxford Dictionary of National Biography
  4. ^ Hermes, Pre Raphaelite Art: WILLIAM BELL SCOTT, ALICE BOYD AND PENKILL, Pre Raphaelite Art, ‏2010-08-16