ויליאם זבקה

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
ויליאם זבקה
William Zabka
ויליאם זבקה, 2019
ויליאם זבקה, 2019
לידה 20 באוקטובר 1965 (בן 58)
ניו יורק, ארצות הברית
מדינה ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת הפעילות מ-1982
מקום לימודים El Camino Real High School עריכת הנתון בוויקינתונים
פרופיל ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

ויליאם זבקהאנגלית: William Zabka; נולד ב־20 באוקטובר 1965) הוא שחקן אמריקאי, אמן לחימה, במאי ומפיק, המפורסם בזכות תפקידיו בדרמות קראטה קיד, קראטה קיד 2 וקוברה קאי.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

זבקה נולד במדינת ניו יורק. הוא בנם של ננסי (היימרט) זבקה, מפיקה וסטנלי ויליאם זבקה, במאי, סופר ומלחין. יש לו אח ואחות. אביו היה עוזר במאי של תוכנית הלילה של ג'וני קרסון ועבד כמנהל הפקה במספר סרטי קולנוע.

תפקיד המשחק הפורץ של זבקה הגיע בסרטו הראשון "קראטה קיד" (1984). הוא שיחק את ג'וני לורנס, אויבו המושבע של גיבור הסרט שגילם ראלף מאצ'יו. באותו זמן לא הייתה לו הכשרה בקראטה, אך היה מתאבק מוכשר. השתתפותו בסרט עוררה בו השראה ללמוד אמנות לחימה ומאוחר יותר הוא זכה בחגורה ירוקה מדרגה שנייה.

במהלך שנות השמונים הופיע זבקה בסרטי הקומדיה Just One of the Guys וב"חזרה לנעורים" (1986). זבקה שיחק גם יחד בסדרת הטלוויזיה The Equalizer ברשת CBS. מאוחר יותר הוא ניסה להתרחק מתפקידי הדמות הבריונית. הוא הזכיר בראיון כיצד לפעמים הוטרד בציבור על ידי אנשים אקראיים בגלל הדמויות הנבזיות שהוא היה ידוע בהן.

במהלך שנות התשעים והאלפיים, שיחק בעיקר בסרטים עצמאיים בזמן שלמד להיות יוצר סרטים. בשנת 2003 כתב והפיק את הסרט הקצר Most שצולם במקום בצ'כיה ובפולין. Most (המכונה "הגשר") זכה בבכורה עולמית בפסטיבל הסרטים סאנדנס (2003) וזכה בפרסים רבים בפסטיבלים קולנועיים נחשבים. בשנת 2004 הוא היה מועמד לפרס אוסקר.

בשנת 2007 ביים זבקה וכיכב בקליפ של להקת No More Kings. בקליפ מככב זבקה כקריקטורה של עצמו, חי בקרוואן במדבר ואובססיבי לתפקידו בסרט "קראטה קיד". הסרטון כולל תמונות של כמה מחברי השחקנים המקוריים של הסרט, ביניהם מרטין קוב וראלף מאצ'יו.

בשנת 2010 ביים זבקה מספר קליפי מוזיקה. באותה שנה הופיע בסרט הקומדיה מכונת זמן בג'קוזי.

בשנת 2013, השתתף זבקה יחד עם ראלף מאצ'יו בפרק בעונה ה-8 של הסיטקום "איך פגשתי את אמא", ואף השתתף בכמה פרקים בעונה ה-9 של הסיטקום.

ב־4 באוגוסט 2017 הוכרז כי זבקה ישחזר את תפקידו כג'וני לורנס בסדרת התחדשות של קראטה קיד בת עשרה פרקים בשם קוברה קאי ששודרה לראשונה בשנת 2018. זבקה מפיק שותף בהפקת הסדרה יחד עם ראלף מאצ'יו. הסדרה מתרחשת 34 שנה לאחר אירועי הסרט הראשון, והיא סובבת סביב ג'וני לורנס המבוגר, המנסה לשקם את חייו על ידי פתיחה מחדש של הדוג'ו האלים של ג'ון קריס, מה ששם אותו על כוונתו של דניאל לארוסו שהפך בינתיים לאיש עסקים מצליח אך חסר דמות אב לאחר פטירתו של מר מיאגי.

פילמוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

קולנוע[עריכת קוד מקור | עריכה]

טלוויזיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא ויליאם זבקה בוויקישיתוף