שודדי-הים: יומן המסע של קפיטן ויליאם לאבר

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
(הופנה מהדף ויליאם לאבר)
שודדי-הים: יומן המסע של קפיטן ויליאם לאבר
מידע כללי
מאת דוגלד א סטיר עריכת הנתון בוויקינתונים
איורים אן איבון גילברט עריכת הנתון בוויקינתונים
שפת המקור אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה פנטזיה עריכת הנתון בוויקינתונים
נושא שוד ימי עריכת הנתון בוויקינתונים
הוצאה
הוצאה הוצאת בונייר עריכת הנתון בוויקינתונים
תאריך הוצאה 11 ביולי 2006 עריכת הנתון בוויקינתונים
סדרה
ספר קודם Wizardology: The Book of the Secrets of Merlin עריכת הנתון בוויקינתונים
הספר הבא Ologies עריכת הנתון בוויקינתונים
קישורים חיצוניים
מסת"ב 978-0-7636-3143-7
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

שודדי-הים: יומן המסע של קפיטן ויליאם לאבר, הוא ספר הרפתקאות לילדים המספר את עלילותיו של ויליאם לאבראנגלית: William Lubber), צייד שודדי ים בדיוני, שחי במאה ה-18.[1]

הספר[עריכת קוד מקור | עריכה]

"שודדי-הים: יומן המסע של קפיטן ויליאם לאבר צייד שודדי-ים" הוא ספר הרפתקאות לילדים שנכתב בשנת 2006 על ידי הסופר הבריטי דוגלד א סטיר (אנ'). עלילת הספר מבוססת על יומנו (הדמיוני) של שודד הים קפיטן ויליאם לאבר, אשר התגלה בתוך תיבה עתיקה, שהועלתה ממעמקי הים.

הספר כרוך באריזה מיוחדת הכוללת, בנוסף לטקסט הכתוב, אוסף של חפצים כגון: "מפת אוצר עתיקה" לפענוח, גלויות ומעטפות, אבקת "זהב" ופיסות בד. הקורא מתבקש לפענח במהלך הקריאה שורה של חידות, תוך שהוא נעזר בערכה הכלולה במארז.

הספר תורגם מאנגלית על ידי אריה חשביה, ויצא לאור בישראל על ידי הוצאת שוקן.[2]

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

כחלק מיצירת סיפור הרקע הדמיוני של הספר, כתב הסופר, כי ב-16 באפריל 2006, פורסם בטיימס[3] כי צוללנים גילו תיבה עתיקה, ליד חופי גרנד בנקס בניו פאונדלנד. בתיבה נמצאו יומן מסע, מכתב מסמיואל שוט (Samuel Shute), מושל מסצ'וסטס (שהיה אמיתי ולא בדוי), לקפיטן לאבר, שקית קטנה עם אבקת זהב, דגל שודדי ים שחור, רישום של שודדת-ים ומתחתיו הכיתוב "ארבלה דראמונד, אימת הימים", ספר ניווט ספרדי ופיסה של מפת אוצר שחלק ממנה נתלש.

ב-13 בספטמבר 1723 הפליג קפיטן לאבר בספינה "חתול הים" למרדף נועז אחר שודדת הים הפראית ארבלה דראמונד. הוא כתב יומן, בו תיאר את המסע שעבר עם ספינתו בחיפוש אחר השודדת, יחד עם מידע אודות שודדי-ים ויורדי-ים, על ספינות מארצות שונות, ניווט וכדומה. מטרתו העיקרית, מלבד לכידת השודדת דראמונד והעלאתה לגרדום, הייתה מציאת האוצר ששמע כי טמנה, על מנת לפצות את הרבים שנפלו קורבן לאכזריותה.

ב-1 ביוני 1726 התחולל קרב בין ספינתה של דראמונד "הרפתקה נועזת" לבין קפיטן לאבר. בעודו כלוא בספינתו לאחר שנלכד בידי השודדת, כתב צוואה ובה ביקש ממי שימצא את תיבתו להשתמש בפרטים שיש בכתב היד שטמן בתוכה, על מנת להביא את דראמונד למשפט, וכן לנסות לאתר את המטמון על פי שני קטעי המפה שהותיר.

ביקורת על מתכונת הספר[עריכת קוד מקור | עריכה]

הצורה בה נכתב ונארז הספר עוררה ביקורת, הטוענת כי מתכונת זו מגישה לילד מוצר "ארוז ומוכן לבליעה" שאינו מעודד אותו לפעילות.[4]

לקריאה נוספת[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • דוגלד א סטיר, שודדי-הים : יומן המסע של קפיטן ויליאם לאבר צייד שודדי-ים. בוסטון. מסציוסטס, תל אביב, שוקן

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ דוגלד א סטיר, שודדי-הים: יומן המסע של קפיטן ויליאם לאבר, צייד שודדי-ים, בוסטון, מסצ'וסטס: המרדף אחר שודדת-הים הנועזת, תל אביב: שוקן, 2006-01-01, מסת"ב 9789651907234
  2. ^ שודדי-הים: יומן המסע של קפיטן ויליאם לאבר צייד שודדי-ים
  3. ^ הידיעה על הפרסום היא חלק מן העלילה וכמובן לא הייתה ולא נבראה.
  4. ^ קובי ניב, ‏לא לזוז, זה שוד!, באתר גלובס, 10 בדצמבר 2007