ויל טרומן

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
וילאם פירס "ויל" טרומן
Will Truman
ויל טרומן (אריק מקורמאק)
ויל טרומן (אריק מקורמאק)
תוכנית טלוויזיה "ויל וגרייס"
הופעה ראשונה הפרק "Pilot", פרק 1, עונה 1
יוצרים דייוויד כהן
מקס מוצ'ניק
גילום הדמות אריק מקורמאק
מידע
גיל 39 (נכון לפרק סיום הסדרה)
תאריך לידה 23 באוקטובר 1966
מין זכר
מקצוע עורך דין
נטייה הומוסקסואל
דת פרוטסטנטי
אזרחות אמריקאית
דמויות קשורות
משפחה וינס ד'אנג'לו (בן זוג), בן טרומן (בן[1]), ג'ורג' טרומן (אבא), מרילין טרומן (אמא), סם טרומן (אח גדול), ג'ורדי טרומן (אחיין), קייסי טרומן (אחיינית), פול טרומן (אח קטן), פגי טרומן (גיסה)
חברים גרייס אדלר, קארן ווקר, ג'ק מק'פרלנד

ויליאם פירס "ויל" טרומןאנגלית: William Pierce "Will" Truman) הוא דמות בדיונית מתוך הסיטקום האמריקאי של רשת NBC "ויל וגרייס", אותה מגלם השחקן אריק מקורמק. ויל הוא עורך דין הומוסקסואל שלמד באוניברסיטת קולומביה, ומתגורר באפר וסט סייד של ניו יורק, ביחד עם חברתו הטובה ביותר, גרייס אדלר (דברה מסינג). בנוסף, הסדרה מתארת גם את מערכות היחסים שלו עם שתי דמויות ראשיות נוספות - קארן ווקר (מייגן מולאלי) וג'ק מק'פרלנד (שון הייז).

ויל מוצג כטיפוס לחוץ, בעיקר בכל הקשור לניקיון. רבים מחבריו טוענים כי מערכת היחסים שלו עם גרייס מתיימרת להיות כמו של זוג רומנטי, רק ללא סקס, מאשר של שני חברים טובים.

תיאור הדמות[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויל נולד ב-23 באוקטובר 1966 בברידג'פורט, קונטיקט, לשני הורים לבנים, אנגלו-סקסים פרוטסטנטים - מרילין (בליית דאנר) וג'ורג' (סידני פולאק). יש לו שני אחים, סם (ג'ון סלאטרי בעונה הראשונה, סטיבן ובר בעונה השמינית) ופול (ג'ון טני). בשנת 1985, בהיותו כבן 19, ויל יצא מהארון, בתקופת לימודיו בקולג', לאחר שמצא עצמו נמשך לפוסטר של קווין בייקון, לאחר שג'ק מק'פרלנד האשים אותו בכך שהוא חי בהכחשה. באותו הרגע הוא הבין שמערכת היחסים שלו עם בת-זוגו דאז גרייס נועדה להסוות את הנטייה המינית האמיתית שלו. בניסיון נואש להימנע מקיום יחסי מין עמה, ויל הציע לגרייס נישואים, ושלא יקיימו יחסי מין עד לאחר החתונה, אולם בסופו של דבר ויל גילה לגרייס את סודו, והשניים רבו ולא דיברו זה עם זו במשך שנה. עם זאת, השניים התפייסו לבסוף, והפכו לחברים הכי טובים ולבלתי נפרדים.

לאחר סיום לימודיו באוניברסיטת קולומביה ובבית הספר למשפטים באוניברסיטת ניו יורק, ויל החל לעבוד במשרד עורכי דין מוצלח, בו היה צפוי להפוך לבסוף לשותף, אבל הוא החליט לעזוב ולפתוח משרד משל עצמו. לאחר כארבע שנים (במהלך העונה השנייה של הסדרה) הוא נאלץ לסגור את המשרד שלו, ומתחיל לעבוד עבור משרד עורכי הדין דוסט ושטיין, חברה שבה הוא ממשיך לעבוד עד לסוף העונה השביעית. בסוף העונה השביעית ויל מתחיל לעבוד עבור אדם מסתורי בשם מלקולם ווידמארק (אלק בולדווין), אבל עבודתו עבורו מגיעה לסיומו, כאשר מתגלה כי מלקולם הוא סוכן FBI. בעונה השמינית של הסדרה ויל מתחיל לעבוד עבור ארגון המעניק תמיכה משפטית לאנשים שלא יכולים להרשות זאת לעצמם, אך בסופו של דבר חוזר לעבור במשרד דוסט ושטיין, לאחר שמרגוט (לילי טומלין), הבוס החדש במשרד, מציעה לו שותפות.

מערכות יחסים[עריכת קוד מקור | עריכה]

גרייס[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויל וגרייס הם החברים הכי טובים מאז ימי הקולג'. הם יצאו ב-1985, לפני שויל הבין שהוא הומו; אחרי שהוא יצא מהארון, היא נעלבה כל כך, והשניים לא דיברו במשך שנה, אך בסופו של דבר הם השלימו והפכו להיות חסרי תחליף זה בחייו של זה. הם עוברים לגור יחד לאחר שגרייס נפרדת מדני, הארוס שלה, והם חיים יחד במשך שנה. בתחילת העונה השנייה גרייס עוברת לדירה משלה - בהמשך המסדרון. השניים ממשיכים להיות שותפים, לסירוגין, במשך כל שאר הסדרה. מערכת היחסים שלהם היא של תלות הדדית במקצת, כאשר, למשל, כל אחד מהשניים מבסס את עתידה של כל מערכת יחסים רומנטית שלו באישורו של האחר. דמויות אחרות בסדרה, ובמיוחד חבריהם ג'ק מק'פרלנד (שון הייז) וקארן ווקר (מייגן מולאלי), לעיתים קרובות משווים את הקשר שלהם לנישואים לא מתפקדים.

בעונה הרביעית ויל וגרייס מחליטים ללדת יחד תינוק באמצעות הפריה חוץ גופית. התהליך מתעכב שוב ושוב בגין סדרה של תקלות, עד שלבסוף גרייס משנה את דעתה אחרי שהיא מתחילה לצאת עם ליאו מרקוס (הארי קוניק ג'וניור), שאיתו היא מתחתנת בעונה השישית. ויל נפגע מכך שהיא לא רוצה ללדת תינוק איתו, והוויכוח שמתפתח ביניהם כמעט הורס את ידידותם. בסופו של דבר, עם זאת, הם מתפייסים.

ויל וגרייס הופכים שוב לשותפים לדירה כאשר גרייס מתגרשת מליאו לאחר שזה בגד בה. בעונה השמינית גרייס מגלה שהיא בהריון עם הילד של ליאו. ויל מניח שהוא וגרייס יגדלו את הילד ביחד. בפרק סיום הסדרה, לעומת זאת, גרייס מתאחדת עם ליאו, והשניים שוב רבים. דרכיהן נפרדות, והם לא רואים אחד את השני שוב במשך שנתיים. עד אז, לשניהם יש משפחות משלהם, ועד שהם מיישבים את המריבה ביניהם הם מבינים שכל אחד מהם התקדם בחייו, ושאין להם עוד זמן זה לזה. הם מתרחקים זה מזה, עד ש-16 שנים מאוחר יותר, כאשר הם נפגשים שוב, תוך כדי סיוע לילדיהם לעבור לגור באותו בניין מעונות במכללה. בנו של ויל, בן (בן ניומארק), ובתה של גרייס, ליילה (מריה ת'ייר), מכירים זה את זה ולבסוף אף מתחתנים, ויל וגרייס חוזרים שוב להיות החברים הכי טובים.

ג'ק[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויל וג'ק נפגשו לראשונה בשנת 1985, וג'ק מייד רואה שוויל, שעוד לא יצא מהארון, הוא הומו. אחרי שוויל, בסופו של דבר, יוצא מהארון, ג'ק עוזר לו לגבש את הביטחון העצמי שלו ולהתחיל עם גברים במהלך יציאות משותפות של השניים, ולבסוף השניים הופכים להיות חברים קרובים. הקרבה ביניהם איננה מונעת מהם להטיח עלבונות זה בזה, כמעט בכל הזדמנות. ויל לועג להפקרות של ג'ק, התנהגותו הנשית והיותו מובטל תמידי, ואילו ג'ק לועג לחיי האהבה של ויל ולמראהו החיצוני; הוא נהנה לומר שהוא "שמן וקירח" (אף על פי שאיננו שמן או קירח). עם זאת, בכמה הזדמנויות ג'ק התוודה בדבר אהבתו לויל, ומדי פעם נרמז כי ג'ק הוא נמשך אליו. ג'ק מתואר לעיתים קרובות כמי שמנצל את ויל, אשר משלם חצי משכר הדירה שלו ואף משלם עבור בגדיו וארוחותיו.

קארן[עריכת קוד מקור | עריכה]

בתחילת הסדרה, לויל יש מערכת יחסים עוינת עם קארן ווקר, העוזרת של גרייס, אשר לועגת למיניות שלו, בזמן שהוא לועג לאלכוהוליזם שלה ולהתנהגותה היהירה והמפונקת. הם מתקרבים זה לזה במידה מסוימת, לאחר שויל הופך להיות עורך הדין של קארן, אף על פי שהם ממשיכים ללעוג האחד לשני ללא רחמים. לאורך כל זמן השידור של הסדרה, לעומת זאת, קארן הביעה דאגה כלפיו ואפילו הציעה לו את החברות שלה, אם כי בדרכה שלה הסרקסטית, חסרת הרגש. באחד מפרקי העונה השמינית הם משתכרים ביחד ונקשרים זה לזה על רקע הצרות שלהם, אך עדיין מתלוצצים ללא הרף. קארן מנחמת אותו בהלווייתו של אביו. בפרק סיום הסדרה, ויל וקארן מוצגים כמי שעדיין ממשיכים להיות חברים גם 18 שנים בעתיד.

משפחה[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויל מגיע ממשפחה עשירה, אבל לא מתפקדת, של לבנים, אנגלו-סקסים פרוטסטנטים מקונטיקט. מערכת היחסים שלו עם הוריו מסובכת, במיוחד עם אביו, ג'ורג' טרומן, שלא בנוח עם המיניות של בנו. בעונה השמינית ויל וג'ורג' רבים, ולבסוף ג'ורג' מתוודה שהוא היה מעדיף אילו ויל לא היה הומו. כמה ימים לאחר מכן, לאחר שלא דיבר עם ויל מאז המריבה, ג'ורג' מת מהתקף לב. ויל הרוס מהטרגדיה, אך לומד ממנה להיות יותר פתוח לגבי הרגשות שלו, במיוחד כלפי האנשים שהוא אוהב.

הוא היה בעבר קרוב מאוד לאחיו סם, אבל הם הפסיקו לדבר אחד עם השני במשך תקופה ארוכה, בעקבות מריבה על נישואיו של סם (ויל לא אהב את ג'יני, האשה שסם התכוון להינשא לה). לאחר המריבה הם לא פגשו אחד את השני במשך חמש שנים, עד אשר גרייס התערבה וגרמה להם להיפגש ולדבר על הבעיות שלהם. בסופו של דבר, השניים מצליחים לתקן את מערכת היחסים ביניהם.

ילדים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויל כמעט ותרם זרע לחברתו מהתיכון קלייר (מייגן פרייס) על מנת שהיא תוכל להרות ולהוליד תינוק. גרייס מחבלת בתוכניתו של ויל לתרום זרע, כי היא רוצה שהזרע שלו יהיה "תוכנית הגיבוי" שלה ללידת תינוק, במידה ולא תמצא בן-זוג. ויל זועם עליה, אבל בסופו של דבר מבין שגם הוא רוצה עדיין לשמור על כל האופציות שלו פתוחות.

בעונה השמינית והאחרונה של הסדרה, ויל מתאחד עם בן-זוגו לשעבר וינס, והשניים מגדלים ביחד תינוק בשם בן, שהובא לעולם דרך הזרעה מלאכותית של הזרע של ויל, ביחד עם אישה צעירה שמכרה את הביציות שלה בתמורה לכסף. בן מופיע בפרק סיום הסדרה בשנת 2006. ויל מגדל אותו ביחד עם וינס, עד שהוא הולך לקולג' ובסופו של דבר מתחתן עם בתה של גרייס, ליילה. את דמותו של בן הבוגר מגלם השחקן בן ניומארק.

ג'ורג' טרומן
(סידני פולאק)
 
מרילין טרומן
(בלית' דאנר)
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
סם טרומן
(ג'ון סלאטרי / סטיבן ובר)
 
 
 
ג'יני טרומן
 
וויל טרומן
(אריק מקורמאק)
 
 
 
וינס ד'אנג'לו
(בובי קנאבלי)
 
פול טרומן
(ג'ון טני)
 
פגי טרומן
(הלן סלייטר)
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
ג'ורדי טרומן
(ריד אלכסנדר)
 
קייסי טרומן
(קיילה דאנג)
בן טרומן
(בן ניומארק)
 
ליילה מרקוס
(מריה ת'ייר)
 


מערכות יחסים רומנטיות[עריכת קוד מקור | עריכה]

במהלך חייו, היו לויל מערכות יחסים רומנטיות עם שלוש נשים בלבד:

בתחילת הסדרה, מערכת היחסים הרומנטית המוצלחת ביותר של ויל היא עם בן-זוגו מייקל (כריס פוטר), שאיתו הוא היה ביחד מ-1989 ועד לנובמבר 1996.

החל מהעונה השביעית של הסדרה ויל נכנס למערכת יחסים רומנטית רצינית עם קצין במשטרת ניו יורק בשם וינס ד'אנג'לו (בובי קנאבלי). מערכת היחסים שלהם נפסקת כאשר וינס מאבד שתי משרות ברציפות, ומתקשה להתמודד עם היותו מובטל. לקראת סוף העונה השמינית השניים חוזרים להיות ביחד, לאחר מותו של אביו של ויל. בפרק הסיום של הסדרה נראים ויל ווינס מגדלים ביחד את בנם בן (בן ניומארק), שבסופו של דבר מתחתן עם בתה של גרייס, ליילה (מריה ת'ייר). כך מסתיימת הסדרה, בכך שויל ווינס ביחד כבר כמעט 20 שנים.

תגובות[עריכת קוד מקור | עריכה]

הדמות זכתה לביקורות מעורבות מצד המבקרים.[2][3][4][5][6][7][8][9][10][11]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ "Will & Grace: The Big Finale Is Full of Surprises! | canceled + renewed TV shows". TV Series Finale. נבדק ב-2013-09-07.
  2. ^ "Television Reviews, Essays, Features, Columns, News and Blogs in TV". PopMatters. 2013-08-17. נבדק ב-2013-09-07.
  3. ^ Judith Michaelson - Los Angeles Times. "'Will' Star avois gay stereotypes". Newsbank.com. נבדק ב-2013-09-07.
  4. ^ Ken Tucker (2001-05-10). "Will & Grace Review | TV Reviews and News". EW.com. נבדק ב-2013-09-07.
  5. ^ "Top Notch - Sun Sentinel". Articles.sun-sentinel.com. 1998-09-21. נבדק ב-2013-09-07.
  6. ^ "McCormack brings savvy grace to his role on `Will'". Pqasb.pqarchiver.com. 1998-12-22. נבדק ב-2013-09-07.
  7. ^ "thebacklot.com - Corner of Hollywood and Gay". Afterelton.com. נבדק ב-2013-09-07.
  8. ^ "thebacklot.com - Corner of Hollywood and Gay". Afterelton.com. נבדק ב-2013-09-07.
  9. ^ "Newsday - The Long Island and New York City News Source". Pqasb.pqarchiver.com. 2006-09-24. נבדק ב-2013-09-07.
  10. ^ Ramlow, Todd R. (1994-12-31). "Will & Grace". PopMatters. נבדק ב-2013-09-07.
  11. ^ "Headline: TV's gay image gamble". Pqasb.pqarchiver.com. 2003-07-22. נבדק ב-2013-09-07.