ויקיפדיה:ביכורים/אלבוס

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
שיחת ביכורים

קצת עליי[עריכת קוד מקור]

שלום לכולם, שמי בוויקיפדיה הוא אלבוס, לא מסיבה מסויימת, פשוט העדפתי שם שישאיר אותי אנונימי. אמנם אני עדיין נחשב כמשתמש די חדש, אך אני מרשה לעצמי לומר ש'בתחילת דרכי' היו למספר משתשים כמה ספקות לגביי (ויכול להיות שעדיין חלקן קיימים) האם הייתי כבר בעבר בוויקיפדיה כמשתמש, במבט לאחור אני בעצמי הייתי חושד בי :) כיוון שבסך הכל זה פעילות די מחשידה להגיע לאתר עם הרבה ידע בעריכה ובכללים. והסיבה שבאמת הגעתי עם רמת הידע הזאת היא בגלל איזה חבר מציק, שגרם לי להתמכר לאתר הזה :)

תמיד הסתכלתי על ויקיפדיה כאתר שימושי לקריאה, לדוגמה שיש לך איזשהו מושג שאתה לא מבין, או שסתם אתה נהנה לקרוא. לפני כשנה בערך נרשמתי לאתר, לא כדי לערוך, כיוון שלא ידעתי שקיימת אפשרות כזאת, אלא סתם כדי להיות חבר באתר. לפני כמה חודשים אותו חבר סיפר לי (וקצת שיגע ) על האתר, על חברי הקהילה, על הכללים וכל היתר. ואמר לי שלא כדאי לי להתחיל לערוך עוד לפני שאני יודע איך לערוך כיוון שבהתחלה אני עוד לא יודע את הכללים ואני סתם יקבל אזהרות, אז הוא הסביר לי את הידע הכללי של איך צריך להתנהג וקראתי גם בעצמי מספר דפי עזרה, והתחלתי לערוך.

על ויקיפדיה[עריכת קוד מקור]

אמנם אני לא סטודנט ואין לי כרגע תואר בפיזיקה או ברפואה, אבל את תרומתי הקטנה (בעיקר בוויקיגמדות) אני משתדל לתת על בסיס יומי לאתר, משתדל לקבל בהבנה דברים, וגם לאנונימים אני משתדל לתת יחס הגון. ושלא תבינו אותי לא נכון, אני מעריך כל משתמש ומשתמשת שתורמים מזמנם בשביל ויקיפדיה, אך לפעמים מומלץ לתת קצת יחס הגון לאנונימים ולמשתמשים חדשים שרק עכשיו הם הגיעו ועדיין הם לא יודעים כיצד לערוך והאם מותר לערוך ככה או ככה, וברוב הפעמים תבנית ניסויים תהיה עדיפה על תבנית אזהרה, אלא אם כן כמובן מדובר בהשחתה מובהקת. אז הפעילו את שיקול דעתכם.

הזרם המרכזי בתרומות לאתר הוא עריכה והוספה של ערכים, שאני בהחלט מסכים שזה הבסיס והיסוד של ויקיפדיה, אבל בכל זאת אני מאמין שניטור הוא חלק מהתרומות החשובות פה, כיוון שצריך לדאוג שלא ייווצר מצב שבו מישהו נכנס לאתר והוא קורא על מהפכת יולי 1830 (לדוגמה) ולפתע הוא רואה שכתוב "גדעון המלךך!" או משהו בסגנון :)

לסיום[עריכת קוד מקור]

הפרויקט הזה ששמו ויקיפדיה הוא פרויקט עצום שרק מועיל, מספר האחוזים של האנשים המדברים עברית ביחס לאנשים המדברים אנגלית הוא אחוזים בודדים, ועם זאת ויקיפדיה העברית היא בין הויקיפדיות הגדולות, ואנו בהחלט יכולים להיות גאים בעצמנו. ולכן אני בהחלט מעריך כל משתמש ומשתמשת שתורמים את תרומתם הקטנה וכל שכן תרומתם הגדולה.


שלכם תמיד, אלבוס