ויקיפדיה:ביכורים/המאו"ר

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

חרדי, ישראלי, בחור ישיבה, לומד בישיבה אשכנזית בירושלים, היכרותי עם ויקיפדיה התחילה לפני כשנתיים, אז התעסקתי בתולדות משפחתי וחיפשתי מידע במרחבי הרשת, כמובן הגעתי לויקיפדיה ומצאתי שם מידע רב אך לא תמיד מדוייק, ומיד תיקנתי, אך לאחר כמה דקות עריכתי בוטלה וכך ערכתי לעיתים רחוקות, בפסח האחרון מצאתי את עצמי לאט לאט עורך יותר ויותר בויקיפדיה עד שהתאזרחתי, כתבתי דף משתמש, ונכנסתי על בסיס כמעט יומי, בתקופה ראשונה רק ערכתי ותיקנתי ולא כתבתי ערכים ולאחר תקופה התחלתי גם לכתוב ערכים, לדעתי מבחינת התוכן הם טובים אך הבעיה בהם זה הניסוח ואני שמח שעורכים אחרי ומתקנים, אני פונה לעורכים אחרים שיתקנו את ניסוחי, המאו"ר הוא ראשי תיבות של שמי ושם משפחתי.

עיקר ההתעסקות שלי היא ברמב"ן - בכתביו, חוקריו, וכל הנלווה אליו.

ויקיפדיה בשבילי זה לא רק מקום לערוך (ולפרסם ידע...) אלא גם חברה וקהילה, האמת זה פעם ראשונה שיצא לי להתווכח ולדבר עם חרדי אנוס, מזרחיסט, שמאלני ,וימני, גם יחד...

שני רגעים יפים זכורים לי, הראשון התרחש כשהלכתי לחפש מידע לאחד הערכים באחת הספריות וגיליתי לידי את אחד המשתמשים אשר גם בא לחפש מידע לאחד הערכים וכך היה מפגש אקראי ומעניין.

המקרה השני היה שכתבתי על אדם מסויים כמה שורות בתוך ערך על ארגון מפורסם וכשביקרתי בביתו ראיתי תצלום מויקיפדיה על המקרר.

שני משפטים אהובים עלי בקשר לויקיפדיה:

"זה שאתה עורך בויקיפדיה לא הופך אותך למוזר, זה שאתה מוזר הופך אותך לעורך בויקיפדיה"

"אם נכתוב לך את הגמרא בויקיפדיה, תלמד גמרא?!

שלמה בוטה, כשלא למדתי שנים עשרה שעות ביום

תודות[עריכת קוד מקור]

תודה למשתמש Refael747 וליונה בנדלאק על העזרה בראשית דרכי, למומחה בזכויות יוצרים על תשובותיו הרבות, לדרדק על ניטור תמידי, לשמיה רבה ונעבעך על הוקרת פנים ועזרה, וכמובן לTheDesertboy על המיזם היפה הזה.