ויקיפדיה:בקשות לדגל בוט/ארכיון 3

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

דף זה הוא דף ארכיון של דיון או הצבעה שהסתיימו. את המשך הדיון יש לקיים בדף השיחה של הערך או הנושא הנידון. אין לערוך דף זה.

לראש הדף
לתחתית הדף


משתמש:יצירה אוטומטית של כישורי שפה[עריכת קוד מקור]

הועבר מהדף ויקיפדיה:בקשות ממפעילים

לסיכומו של עניין, מדובר בחשבון בלתי־מזיק, שאפילו אין מאחוריו ממש בן־אדם שמריץ אותו, אלא פשוט ההרחבה Babel, שהיא חלק מהתכנה של האתר, ושפשוט מנהלת קטגוריות כמו קטגוריה:User en. --אמיר א׳ אהרוני, שנחשב לנודניק · שיחה 08:45, 24 בספטמבר 2015 (IDT)

  • שם מפעיל הבוט: משתמש:OmriOmri
  • מטרה ומעט פרטים טכניים: מוסיף קטגוריות - הסבר
  • תוכנה: DotNetWikiBot
  • יש לי דגל בוט באתרים הבאים (קישורים):

OmriOmri - שיחה 17:15, 20 במרץ 2016 (IST)

דיון מקדים[עריכת קוד מקור]

הועבר מויקיפדיה:מזנון

כתבתי בוט שתפקידו הוא להוסיף קטגוריות לערכים. הוא משלים בערך קטגוריות לפי ויקיפדיה האנגלית. Gilgamesh כתב בדף השיחה שלי (ובצדק) שהבוט מוסיף קטגוריות שאינן מתאימות לויקיפדיה העברית, ואני מסכים.

ההצעה שלי, היא שהבוט יהיה "חצי אוטומטי", כלומר, שהוא יאסוף עבורי את כל השינויים שהוא רוצה לבצע, ואני אעבור עליהם אחד-אחד ואחליט מה מתאים ומה לא.

במסגרת העריכות שלי, אני מוצא את עצמי הרבה פעמים מבצע פעולה זו בצורה ידנית, דבר הגוזל זמן רב. מה אתם חושבים? OmriOmri - שיחה 19:13, 20 במרץ 2016 (IST)

ואיך זה שונה מבוט אכלוס הקטגוריות? יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 19:09, 20 במרץ 2016 (IST)
הוא עובד בצורה הפוכה, הוא ממלא קטגוריות ספציפיות (ע"פ דרישה) בערכים, מה שאומר שהוא "מפספס" המון ערכים. OmriOmri - שיחה 19:13, 20 במרץ 2016 (IST)
באמת, למה להמציא את הגלגל מחדש? והבוט הנוכחי יודע להסיר כפולים ולמצוא התאמה מלאה. מה שכן, קטגוריות באנגלי שלא מקובלות לפי השיטה שלנו יש לבצע חיתוך נוסף או להסיר ידנית. היכן הבוט שלך? על מה בדקת אותו? ואיך הגעת למסקנה שהוא מפספס ערכים? תן לי דוגמה לערך שהוא מפספס? בורה בורה - שיחה 19:18, 20 במרץ 2016 (IST)
לא המצאתי שום גלגל מחדש, ראיתי בעיה ויזמתי פתרון.
שים לב שכתבתי "מפספס" במרכאות, הוא לא באמת מפספס זו פשוט לא המטרה שלו (של בוט אכלוס הקטגוריות).
הבוט שלי רץ (כרגע מושבת עד להודעה חדשה) על המחשב שלי, אתה מוזמן לראות את התרומות שלו, והוא לא יודע להסיר או למצוא התאמה מלאה, בגלל זה אמרתי שהוא יהיה "חצי אוטומטי".OmriOmri - שיחה 19:41, 20 במרץ 2016 (IST)
תשמע, לא נעים לי להגיד את זה למי שנמצא כאן פי 10 ממני זמן, אבל לא עדיף שתבקש קודם בדוק אוטומטית? יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 19:54, 20 במרץ 2016 (IST)
ובעל דגל בוט? היכן התעוד של זה? אתה פשוט רץ על כל הערכים בעולם ומוסיף קטגוריות מהאנגלי? בורה בורה - שיחה 19:55, 20 במרץ 2016 (IST)
IKhitron - אל תרגיש לא נעים, זה בסדר :), זה נראה לי מוזר לבקש משהו כזה כי זו לא החלטה שלי.
בורה בורה - ביקשתי דגל בוט, זה לוקח זמן. והתכוונתי להריץ את הבוט בהתחלה בהתבסס על העריכות האחרונות בויקי. (שוב, זכור שאני לא אתן לו לרוץ "לבד")OmriOmri - שיחה 20:02, 20 במרץ 2016 (IST)
תיעוד??? בורה בורה - שיחה 20:42, 20 במרץ 2016 (IST)
איזה תיעוד אתה מחפש? תיעוד לפעילות הבוט, תיעוד לבקשה עבור דגל בוט. אנא מכם היו ספציפים, כמו שניתן לראות אני חדש בזה.OmriOmri - שיחה 20:48, 20 במרץ 2016 (IST)

פעילות בוטומטית גורמת ברוב המקרים נזק לערכים. רואים את שוב ושוב. שיקול הדעת של מפעיל הבוט קורס תחת שטף ההצעות לשינויים, והשגיאות שהוא עושה מוכפלות במידת החריצות של הבוט. מוטב שתפסיקו "לתרום" בדרך שלילית שכזו. עוזי ו. - שיחה 21:20, 20 במרץ 2016 (IST)

לקצב "שטף ההצעות לשינויים" לא תהיה שום השפעה על שיקול הדעת שלי, אשקיע זמן קצוב ביום לצורך הפעלת הבוט, זה לא משנה אם מחכים בתור 20 הצעות לשינוי או 2000. אל תשליך התנהגות של אחרים עליי ואל תקטלג אותי כ"תורם", אתה יכול להביע את עמדתך מבלי לעלוב בי. OmriOmri - שיחה 21:47, 20 במרץ 2016 (IST)
גם אני מוחה על אופן ההתבטאות של עוזי. אשר לתיעוד, עמרי, אין שם בתיעוד כלום. אתה צריך להסביר איך זה עובד, מה האוכלוסייה שאתה מקבל, איך אתה מוצא מקבילות, מה אתה עושה אם אצלם זה מקוטלג בעומק ואצלנו זה ברמת על שזה כ-90% מהמקרים ועוד עשרות דברים שצריך לחשוב עליהם. עסקתי בזה הרבה זמן. זה לא פשוט כמו שזה נראה. בורה בורה - שיחה 22:00, 20 במרץ 2016 (IST)
אעשה שיעורי בית, אשפר ואתעד את האלגוריתם, זה ייקח זמן, עד אז ניתן לדון בהצעה שמופיעה בפסקה זו, למרות שאני מבין שהסבירות שהיא תקבל את ברכת הקהילה אינו מעודד.
בכל מקרה, חשוב לי לומר, המטרה שלי היא לתרום ולא שום דבר אחר. גם אם בסופו של דבר כל הרעיון ייגנז - לא נורא, אני נהנה מהתהליך. OmriOmri - שיחה 22:13, 20 במרץ 2016 (IST)
זה ברור שאתה רוצה לתרום וקח את דברי כביקורת בונה כמי שעוסק בזה. עד שלא נקבל את מה שביקשתי אין טעם לדון בזה. בורה בורה - שיחה 06:12, 21 במרץ 2016 (IST)
  • אני רוצה קודם לציין שOmriOmri פנה אליי בצורה פרטית ושאל איך ליצור ולהפעיל בוט לפני שהריץ אותו, והסברתי לו על רגל אחת את הכללים הבסיסיים ואיך אפשר לעשות זאת טכנית (אגב כדאי לעשות זאת להבא דרך ויקיפדיה ולא בצורה פרטית, כך שגם עורכים אחרים יהיו מודעים לזה). אני לוקח על עצמי חלק מהאחריות שלא הסברתי מספיק טוב שלפני הרצת בוט חשוב להציג אותו לקהילה (ובהזדמנות צריך אולי לעדכן את ויקיפדיה:בוט). בכל מקרה עומרי עשה זאת לאחר שהסבירו לו, והפסיק את הרצת הבוט לאחר שנמצאו כמה עריכות בעיתיות שעשה (אולי חלק מהן אפשר היה לתפוס בהרצה יבשה מקדימה). זה גם המקום לציין שכשבוט עושה עריכות בעיתיות רבות (גם בוט מוכר, כמו EranBot, Matanyabot או KotzBot) והמפעיל שלו לא מגיב בצורה מיידית אפשר לחסום אותו (והוא לא יעלב) וכנראה שגם המפעיל שלו ישמח (זה יחסוך להריץ בוט שמשחזר את העריכות הבעייתיות שנמנעות).
  • בעניין בוט קטגוריות - כדאי להתייעץ עם עורכים שמתעסקים הרבה עם בניית קטגוריות (למשל משתמש:יואב ר). דרך אפשרית לכך שבוט כזה יהיה שימושי היא להתחיל קודם מבניית דפים לטיפול אנושי - למשל ויקיפדיה:תחזוקה/שתי שקל מציג רשימת ערכים עם בעיות, שמקובצת לפי מילים. באופן דומה אפשר לקבץ רשימת דפים שמתאים לשייך לקטגוריה ולהשאיר את זה לשיקול דעת אנושי.
  • בהסתכלות כללית יותר, הכללים המנחים להרצת בוט נמצאים בויקיפדיה:בוט. כל עוד הבוט עושה פועל על פיהם, בין אם בצורה אוטומטית או חצי אוטומטית, אין בעיה שמשתמש יפעיל אותו גם אם קיים כבר בוט דומה שעושה זאת (בוט קטגוריות). בכל מקרה כשמפעילים בוט חשוב שיהיה ברור למי שנתקל בעריכות של הבוט מה הבוט עושה ואיך אפשר לעצור אותו ולדווח על באג (כלומר מי מפעיל אותו). אני לא מסכים עם עוזי ו. שבוטים מזיקים, ולפני הרצה של בוטים יש דיון מקדים (למשל בוט החלפות ובוט הסבה שמאפשר להעיר על ההרצה שלהם לפני כן, אבל כנראה שמפעיל של בוט שתחת שטף של בקשות והצעות לשינויים בוט נוהג לעשות יותר טעויות (למשל בוט שמוסיף כותרת הערות שוליים שהרצתי לאחרונה), ואולי כדאי לרכז את כל הדיונים על בוטים בצורה מסודרת כך שתהיה יותר השתתפות בדיונים המקדימים לפני הרצה שלהם. ערן - שיחה 08:00, 21 במרץ 2016 (IST)
שיפרתי את אלגוריתם הבוט, אני לא אקרא לזה "מוצר סופי" אבל ללא ספק יש שיפור, באלגוריתם זה בדקתי שהקטגוריה אותה אני רוצה להוסיף אינה קטגוריית-משנה (עד עומק של 10 קטגוריות) של אחת מהקטגוריות הקיימות (ועוד מספר שיפורים שארחיב עליהם לאחר הפידבק), אתם מוזמנים להעיף מבט בשינויים אותם מציע הבוט כרגע, אשמח מאוד אם תוכלו לתת ביקורת, תודה. יואב ר, IKhitron, ערן, עוזי ו., בורה בורה, גילגמש
אתר זמני לצפייה: http://omribot.neocities.org/OmriBot%20Preview.html
הסבר:
  • Existing - קטגוריות קיימות בדף.
  • Addition - קטגוריות שהבוט מעוניין להוסיף לדף.
  • Redundant - קטגוריות שהבוט מעוניין למחוק מהדף. OmriOmri - שיחה 02:28, 22 במרץ 2016 (IST)
יש דף תיעוד? באתר הזה לא רואים כלום. רוצים במלל איך זה עובד. בורה בורה - שיחה 02:35, 22 במרץ 2016 (IST)
תקבל תיעוד מפורט ברגע שאדע שהכל תקין, אחרת אין טעם, במילא אצטרך לערוך את הקוד שוב (+ רענן את העמוד, הרצתי אותו מחדש עם קוד יותר טוב). OmriOmri - שיחה 02:55, 22 במרץ 2016 (IST)
אני רואה טבלה ריקה. עוזי ו. - שיחה 09:38, 22 במרץ 2016 (IST)
עוזי ו., עליך ללחוץ על אחת הרשומות, בצורה כזו: OmriOmri - שיחה 10:48, 22 במרץ 2016 (IST)
לבקשת בורה בורה, נוסף תיעוד: http://omribot.neocities.org/OmriBotDocumentation.html OmriOmri - שיחה 13:28, 22 במרץ 2016 (IST)

לאחר קריאת התעוד[עריכת קוד מקור]

קראתי את התעוד. אני לא חושב שהוא תומך בדבר העיקרי שחסר לנו, אבל אולי אני טועה. אז בא נראה דוגמה ספציפית. יש במערכת אלפי ערכים שחסר בהם הקטלוג של סגל האוניברסיטאות. זה קיים באנגלי. אז אני רוצה שכל הקטגוריות תחת קטגוריה:סגל אוניברסיטאות יסרקו מול המקבילות באנגלית והערכים יעודכנו בחברי הסגל הרלבנטיים. שים לב שיש הבדלי רמות קינון. לעתים אצלם הקינון עמוק יותר ולעתים אצלנו. זאת אומרת שיתכן וצריך להזיז קטגוריות במעלה או במורד העץ. זו הפעולה הנדרשת ביותר. אם זה עובד יש כדורגלנים, כדורסלנים, פילולוגים וכו'. האם הבוט מסוגל לעשות את זה? אם הוא לא, זה לא אומר שהוא לא טוב חלילה, אלא שהוא מפקשש את החוסר הגדול ביותר אצלנו. אשמח לראות דוגמה של ריצה כזאת. אציין שאם הבוט מזהה 4-5 ערכים של אוניברסיטה מסויימת שאין לה קטגוריה אצלנו, הוא צריך להמליץ על יצירתה כדי שנזין אליה, ולא לבית קברות כללי של הקטגוריה הראשית. כמו כן אם יש קטגוריה:סגל אוניברסיטאות בארצות הברית שיש בה 136 ערכים, הוא צריך לדעת להוריד את הערכים לאחת מקטגוריות המשנה, היכן שאפשר. בורה בורה - שיחה 01:35, 23 במרץ 2016 (IST)

נכון לעכשיו, הבוט יודע להעביר רק לקטגורית משנה (שהיא בת ישירה) של הקטגוריה בה נמצא הערך, ורק במידה והקטגוריה כבר קיימת בויקיפדיה העברית.
אבל אני מבין את הבעיה שאתה מתאר וללא ספק צריך לכתוב לה קוד ייעודי שיהיה מסוגל להציע יצירת קטגוריות (ואיכלוסן) ע"ס קטגוריות קיימות בויקיפדיה האנגלית. החשש שלי, הוא שקטגוריה כזו יכולה להיות קיימת אך לא תחת העץ (במספר רמות) שממנו התחלתי לסרוק ("סגל אוניברסיטאות") או שהיא לא מקושרת לשפה האנגלית כלל. במקרה זה צריך לבדוק אם קיימת קטגוריה המכילה באופן ישיר לפחות 2 ערכים אליהם אני מעוניין לפתוח קטגוריה חדשה ובמידה וכן, להציג אותה למפעיל הבוט כדי שהוא יוכל בעצמו לבצע את השיוך לעץ.
צריך לחשוב על זה לעומק ולאפיין כמו שצריך את הבעיה, זה ייקח זמן. OmriOmri - שיחה 07:58, 23 במרץ 2016 (IST)

מחיר הגיבוי[עריכת קוד מקור]

קל לתת אמון במשתמשים אחרים. זה משרה אווירה חיובית, זוכה לאהדת הקהל, ולא עולה במאום. וזו בדיוק הבעיה: מי שנותן גיבוי אמור להצדיק את ההחלטה לגבות לא פחות מן המשתמש שזכה לתמיכה. בדיון הקצר הזה, שרובו טכני, בישר משתמש:OmriOmri על כוונתו להוסיף לערכי וויקיפדיה קטגוריות על פי הדגם של הוויקיפדיה האנגלית, שבו הן ממלאות את הערכים בעשרותיהן. הזהרתי מפני פעולה אוטומטית בחסות הבוט, והובטח לי ש"לקצב 'שטף ההצעות לשינויים' לא תהיה שום השפעה על שיקול הדעת שלי". אני מבין שיקול דעת כבדיקה פרטנית של ההצעות; תמיכה בעריכה מסויימת בטענה שכך המליץ הבוט לעשות היא היפוכו של שיקול דעת. אני קורא למשתמש:בורה בורה ומשתמש:ערן לשפוט את תמיכתם ביוזמה על פי הדיון שהתקיים בדף השיחה שלי. עוזי ו. - שיחה 17:09, 23 במרץ 2016 (IST)

עוזי ו., את דעתי המנומקת כתבתי בדף ויקיפדיה:בוט/בוט אכלוס קטגוריות/אולם דיונים. ראה בפתיח:

בוט אכלוס הקטגוריות הוא בוט המופעל על מנת להקל את הטיפול באכלוס קטגוריות בוויקיפדיה. בוט זה מיועד אך ורק לאכלוס קטגוריות מוגדרות היטב שאין מחלוקת על תכולתן וכאשר יש קטגוריה מקבילה בוויקיפדיה באנגלית או בשפות אחרות. כיוון שכדי להוסיף ערכים לקטגוריה קיימת או קטגוריה חדשה שנוצרה יש לעבור על כל ערכי הקטגוריה, עדיף להשתמש בבוט שיכול לעשות זאת אוטומטית.

קטגוריה מוגדרת היטב היא למשל קטגוריה:זוכי מדליית פילדס והבוט יכול לטפל בה בקלות. לעומת זאת קטגוריה:להט"ב היא קטגוריה בעייתית משום שלא בהכרח ההגדרות של ויקיפדיות אחרות תואמות את שלנו. קטגוריה כזו רצוי לא לאכלס עם הבוט.

גם בדיון זה אני נוקט בדרך זאת. אז לא צריך להקצין "בלי בוטים". בסה"כ הם עוזרים אם מתעלים אותם נכון. בורה בורה - שיחה 17:36, 23 במרץ 2016 (IST)

עוזי ו., כפי שראית, למרות שאני בטוח שאני צודק (בהזדמנות זו, אני מזמין אתכם לקרוא את הדיון) אינני מתכוון לגעת בערך זה שוב, כי מטרתי אינה לעורר מחלוקות.
אני לא מתכוון ללחוץ סתם "אישור" כי "כך המליץ הבוט", במידה ויש ספק ברלוונטיות הקטגוריה אפתח את הערך ואקרא אותו כדי להחליט אם הערך בויקיפדיה העברית מתאים, לעיתים הערך בעברית כל כך דל שהקשר לקטגוריה לא יהיה מובן למי שהנושא זר לו. OmriOmri - שיחה 18:32, 23 במרץ 2016 (IST)
אני מצטרף לדיעה שהבוט הזה הוא לא רעיון כל כך טוב. יותר מדי עריכות שלו שוחזרו בזמן האחרון, גם אני שחזרתי עכשיו שטות מוחלטת. יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 17:40, 24 במרץ 2016 (IST)
את העריכה הזאת אני אישרתי, זו טעות שלי. לא שוחזרה שום עריכה (מלבד האחת שאתה שחזרת) מאז עדכון האלגוריתם (24/03/2016), אתה מוזמן לראות - עריכות הבוט. ולהבא אהיה הרבה יותר זהיר. OmriOmri - שיחה 18:29, 24 במרץ 2016 (IST)
OmriOmri, בדקתי עכשיו את הקטגוריה:סדרות טלוויזיה ישראליות שהוספה לערך גאליס. אבל הערך עצמו מקושר לקטגוריה:גאליס שבעצמו מקושר לקטגוריה:סדרות טלוויזיה ישראליות שעלו לשידור בשנות ה-2010 שהוא תת קטגוריה של התוספת שהוספה. האם ויתרנו על עץ הקטגוריות? חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה כבר שנה רביעית 20:06, 24 במרץ 2016 (IST)
את צודקת, עריכה זו נעשתה לפני 24/03/2016, תיקנתי עכשיו. OmriOmri - שיחה 20:08, 24 במרץ 2016 (IST)
OmriOmri , אתה צריך להסיר מהבוט את כל הקטגוריות הקשורות בטרור. כפי שראית עכשיו עם הקטגוריה Category:Terrorist incidents in 1985 בערך הטבעת האונייה ריינבו וורייר, אנחנו לא צריכים לייבא את ההטיות של הוויקיפדיה האנגלית אלינו. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה כבר שנה רביעית 20:34, 24 במרץ 2016 (IST)
הסרתי, המטרה היא להשאיר רק עובדות. OmriOmri - שיחה 20:37, 24 במרץ 2016 (IST)
בדקתי את הקטגוריות של מנחם בגין בוויקיפדיה האנגלית והוא שויך שם לקטגוריה:מורדים, אצלינו הוא נמצא בקטגוריה:לוחמי האצ"ל. לא כל מה שמתאים לשם מתאים כאן. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה כבר שנה רביעית 20:39, 24 במרץ 2016 (IST)
לא הייתי מבצע שינוי כזה, מדובר באישיות ישראלית, ויקידפיה העברית היא מקור טוב יותר. OmriOmri - שיחה 20:44, 24 במרץ 2016 (IST)
אני מניח שמי שספרו המפורסם ביותר נקרא "המרד", לא היה מתנגד שיקטלגו אותו כ"מורד". Liad Malone - שיחה 23:58, 24 במרץ 2016 (IST)
ליעד, היו היה פעם לפני 500 שנה בחור חכם, שהמלכה אליזבת הראשונה הייתה הסנדקית שלו. הוא ידוע בשני דברים: כממציא האסלה עם מים זורמים, מה שאנו מכנים היום ניאגרה, וכמשורר שנון ואהוב מצויין שאמר פעם "מרד לא יכול להגמר בהצלחה, אחרת היו קוראים לו בשם אחר". יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 00:21, 25 במרץ 2016 (IST)
לא מצאתי תרגים נורמלי לעברית, כמו שכל דובר רוסית מכיר את התרגום משלה. אז אני אאלתר משהו, אולי זה יצליח להעביר את רוח הדברים. יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 00:43, 25 במרץ 2016 (IST) ”אם זה הצליח, אל תקרא לו מרד,
כי אז הרי יודעים שזה אחרת.”
אני מתקשה להבין את משמעות המשפט. Liad Malone - שיחה 01:00, 25 במרץ 2016 (IST)
המשמעות היא שמרד המא מילת גנאי - למרוד נגד השלטון החוקי. ניתן לקרוא לו כך תוך כדי המעשה, ואחרי, אם הוא נכשל. ברגע שמרד הצליח, ניתן לקרוא לו, נגיד, מהפכה. אולי המקור באנגלית יעזור לך יותר, ליעד. יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 01:08, 25 במרץ 2016 (IST)
הציטוט בערך מדבר על "בגידה" ולא על מרד. אני לא חושב שאני מסכים עם שתי הגרסאות. Liad Malone - שיחה 01:53, 25 במרץ 2016 (IST)
אני כן. ואני לא רואה הבדל בין שתי הגרסאות. הרי זוג המילים מרד והתקוממות נושאים בתוכם מטען הפוך, שלילי מול חיובי, כמו בעלול מול עשוי. אולי זאת רק נקודת מבט אישית, ואולי זה תליוי בשפת האם. יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 03:20, 25 במרץ 2016 (IDT)
בעברית יש הבדל גדול מאד בין מרד לבגידה, למעשה קשה לחשוב על דבר כלשהו שאפשר להתלבט לגביו האם הוא "מרד" או "בגידה". אצלנו המורדים הם בדרך כלל גיבורים: יהודה המכבי, בר כוכבא, מרדכי אנילביץ' מקוטרגים כולם בקטגוריה:מורדים (גילוי נאות: את אנילביץ' הוספתי הרגע), ובטוחני שמר בגין המנוח לא היה מתנגד להיות מקוטרג אתם ועם ספרטקוס. אחד הסמלים המשמעותיים בישראל בכלל ועבור תנועת בית"ר בפרט היא מצדה, שמסמלת אולי יותר מכל דבר אחר את המרד. לא בכדי קרא מר בגין לספר זיכרונותיו מימיו כמפקד האצל "המרד"[1]. בהחלט סביר לקחת דף מספרה של ויקיפדיה באנגלית (ועוד דף מספרו של בגין) ולהוסיף לבגין את הקטגוריה המכובדת הזו. קיפודנחש 07:09, 25 במרץ 2016 (IDT)
  1. ^ מנחם בגין, המרד: זיכרונותיו של מפקד הארגון הצבאי הלאומי בארץ-ישראל, הוצאת אחיאסף, 1958, 1992 ו-2003

דיון זה נפתח לאחר שמספר פעמים בשנה האחרונה, לצד תרומות רבות, גרם הבוט נזק לערכים רבים, מבלי שהמפעיל שלו פיקח על פעולתו, מבלי שלקח אחריות ומבלי שהמפעיל שלו מפיק לקחים למניעת מקרים אלו בעתיד.

ב-6.4.2016 וב-7.4.2016 הבוט גרם נזק למעל 300 ערכים של נבחרות ושל תחרויות אירוויזיון , נזקים אלו כללו למשל את הנזק הבא [1], או זה [2] שהם ערכיות שגרמו לשיבוש מוחלט של הערך בערכים רבים, שיבושים נוספים נגרמו במאות ערכים בעיצוב הערכים, כמו הוספת 7 שורות ריקות בתחילת הערך כמו במקרה זה [3]. נזקים אלו מצטרפים לשורה של נזקים שגרם בעבר כמו למשל [4], או פה [5], בעיות רבות נוספות אפשר לראות בדפי הארכיון של המשתמש, בהם השמדת ערכים שלמים כמו פה [6] או פה [7] וגם לאחר שהוא מקבל התרעה על הבעיות שיוצר כמו למשל בשיחת משתמש:Kotz/ארכיון 2#בוט תבנית כדורסלן הוא משאיר את הבעיות עוד כמה שעות ללא טיפול.

בנוסף יוצר הבוט "ערכים" במרחב הראשי כמו שיחת שיחת תבנית:נבחרת כדורגל לאומית/ניקיון שדות הופעה/דוגמאות9, בוט/בוט ההסבה/תיקון קישורים חיצוניים לוויקיפדיה/דוגמאות, בוט/בוט ההסבה/תיקונים בתמונות שבתבניות יצירות שנשארות לעתים שעות ארוכות מבלי שהמשתמש מטפל בכך.

את הבעיות שנוצרו וחוסר הפיקוח של המפעיל על הבוט המשתולל לפרקים שלו אפשר להבין ממילותיו של מפעיל הבוט: "ברגע שכתבת "רשאי=כן", נפרצו כל הסכרים. אני אפילו לא בודק איזה משימות יש לבוט, רק מריץ מפעם לפעם" וגם "קוץ לא מעוניין בשיקול הדעת הנ"ל. קוץ כותב בוטים אך אינו מפעיל הסבות ספציפיות" על כך כבר נאמר לו בעבר על ידי ביורוקרט " מי שמקבל הרשאות מפעיל מערכת או מפעיל בוט, ההנחה שישתמש בהן בשיקול דעת שלו ולא של משתמש אחר: מפעיל בוט לא יפעל בצורה אוטומטית אלא אחראי בעצמו לפעולה של הבוט".

מפעיל הבוט הפר את כללי מדיניות של ויקיפדיה:בוט:

  • על הבוט להיות לא מזיק - אם הבוט פגע בתוכנם של ערכים, עדיף היה אילו הוא לא היה פועל כלל. - הבוט גרם לנזקים.
  • בהפעלת קוד חדש של בוט יש להריצו להרצת ניסיון של לפחות 10 ערכים, ובהתאם למורכבות המשימה שהבוט מטפל בה גם ליותר, ולבדוק ידנית את העריכות שנעשו כדי לוודא שהוא פועל כיאות. - מפעיל הבוט לא פועל כך ואם היה עושה זאת היה רואה את הנזקים שנוצרו מעריכותיו.

לסיכום, לא מדובר במקרה חד פעמי ואין פה תהליך הפקת לקחים של מפעיל הבוט. מפעם לפעם הוא שולח את הבוט שלו להשתולל במרחב הערכים ולא בודק את התוצאות. זו אינה התנהלות תקינה ויש לבנות מנגנון להגבילה, כשהתחלה ראויה היא שלא יבצע שגר ושכח ויפעיל את הבוט בהרצה רטובה ראשונה רק על 5 ערכים ולא יותר,שיבדוק לפני המשך ההרצה כל אחד מערכים אלו, ובהרצה על יותר ערכים יתחייב שיישאר לפחות שעה אחרי ביצוע ההרצה על מנת להפעיל שחזור ולתקן נזקים שגרם. בנוסף שיקפיד יותר על בדיקה יבשה של הפעולות לפני שמבצע אותם. ‏Tomtom‏ ‏ • שיחה 12:30, 7 באפריל 2016 (IDT)

להלן תגובתי בתור אחד מכותבי המפרטים לבוט:
  1. ללא ספק זהו הבוט הפורה והיעיל ביותר בוויקיפדיה! ב-528 הימים שהוא קיים ביצע 158,000 עריכות עם ממוצע של 300 עריכות ביום, מקום ראשון מכל הבוטים. ברור שבהיקפים כאלה צצות מדי פעם תקלות. אין כאן משתמש או בוט אחר שאינו טועה
  2. מספר התקלות הוא אפסי ביחס להיקף העבודה. אף תקלה משמעותית מעולם לא שרדה יותר מיום. אני יודע, כי אני מנטר את הריצות
  3. להבדיל מבוטים אחרים, בוט זה רץ ב"מוד יבש" כמה פעמים, לעיתים עשרות, לפני שהוא מבצע ריצת אמת וכך יש בקרה מלאה
  4. בסך הכל נספרו כ-10 ערכים שגויים מתוך ה-350 שהבוט תיקן בתיקון נבחרת כדורגל לאומית, עקב מקרה קצה. קורה. בטח לא צריך להכנס לפניקה, מה עוד שהייתי בשטח ובדקתי את הריצה, והם שוחזרו תוך כמה דקות
  5. התקלה בתבנית אירוויזיון הייתה ב-11 ערכים ושרדה 3 דקות לכל היותר! מה בכלל היא עושה פה בתור דוגמה?
  6. שורות ריקות לא הפריעו לאיש לקרוא את הערכים. בקושי הרגישו בזה ו-4 דקות אחרי הריצה כבר היה בוט מוכן לתקן את זה. כיוון שמריצים לכל דבר כמה יבשים לפני, זה לא רץ עד 7 בבוקר כשערן הזדרז ושחזר כבר את הבוט. הנה הבוט המוכן: שיחת תבנית:נבחרת כדורגל לאומית/הסרת שורות רווח
  7. בריצת תיקון התמונות עובדו 122,270 ערכים בשבע ריצות. וואו, אז הבוט פקשש ערך אחד או עשרה שאח"כ תוקנו...
  8. הדוגמה של אנימהמאנגה ממש הזויה. הריצה הזו הייתה הסבה מסובכת ומראש תוכננה בשני שלבים. מי שיכנס לערכים יראה שזה כך בוצע. אז קפץ מישהו באמצע ותיקן... במילא תיקנתי אחריו כמו שהיה מתוכנן. בטח לא תקלת בוט
  9. יש כאן כמה דוגמאות מלפני יותר משנה, בעת שהבוט היה "צעיר". לא רואה סיבה להעלות את זה עכשיו. הבוט הרבה יותר שלם ואמין עתה
  10. הבוט תוקן והוא לא מאפשר יצירת פלט שלא במרחב השיחה. הריצה מפסיקה בבדיקות תקינות מקדמיות
  11. ריצות הניסיון עובדות לא על 10 ערכים אלא על בין 50 ל-500 ערכים, תלוי בגודל דף הפלט
  12. מהתשובות שלי, וממעקב אחרי התפתחות הבוט, ברור שיש הפקת לקחים מתמידה, והבוט משוכלל ומשופר כל הזמן
  13. לסיכום, הבוט עובד לפי כל הכללים המחמירים ביותר שנקבעו והדרישות לעיל משוללות כל יסוד. גם החזרה על המילים "הבוט המשתולל" מספר רב של פעמים לא הופכת אותו לגרוע
  14. אני מזמן לדיון את משתמש:יונה בנדלאק, כותב מפרטים נוסף לבוט ואת משתמש:IKhitron, פעיל בקשות בוט, שיחוו גם הם דעה
  15. כדי שיצא משהו חיובי מהדיון הזה אני מזמין את משתמש:Tomtom‏ להיות שותף פעיל בבדיקות טרם ואחרי ריצה. מנסיונו וחושיו החדים נוכל לגלות יותר שגיאות ביבש, ואם חלילה נפלה תקלה, לזהות ולתקן אותה אחרי הרטוב. בורה בורה - שיחה 13:44, 7 באפריל 2016 (IDT)
אני מוכן לחתום על כל מילה שנאמרה כאן מעלי, חוץ מהמילה ואו בסעיף 7, שלדעתי מיותרת, ומילה הזויה בסעיף 8 שלדעתי ניתן היה להשתמש במקומה בביטוי "לא נכונה". יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 13:49, 7 באפריל 2016 (IDT)
בורה בורה טוען למשל שבהרצה האחרונה הנזק היה ל-10 ערכים בלבד. זוהי טענה שגויה ומקוממת. הנזק נגרם לכל הערכים, מאות במספר. טענה כאילו הוספת שורות ריקות היא לא מזיקה היא טענה מקוממת, מדובר בנזק למראה הערך. הבאתי דוגמאות נוספות לפעילות שגויה של המפעיל אצל כדורסלנים, מדינות ועוד. בכל המקרים לא נעשו בדיקות כמו שצריך והדוגמה מאתמול מוכיחה זאת, המפעיל מריץ את הבוט שלו שכבר מהעריכות הראשונות שלו ניתן לראות שגורם לנזק ונעלם. אז בלי סיפורי מעשיות על מוד יבש ובדיקות וכ'. הנחיות הפעולה הם שעל מפעיל הבוט להריץ 10 עריכת ולבדוק אותם ידנית. הוא לא עשה זאת. נראה שהמפעיל מסתמך יתר על המידה על בורה בורה ואמונה עיוורת זו גורמת לו להריץ את הבוט ולגרום לשגיאות במאות ערכים מבלי שהוא לוקח על עצמו אחריות. זוהי פעילות פסולה שמתרחשת יותר מדי. ‏Tomtom‏ ‏ • שיחה 14:14, 7 באפריל 2016 (IDT)
מבחינה אישית, כל פעם שאני כותב מפרט לבוט, מריצים את זה על יבש על מנת לוודא שאין בעיות וההסבה עובדת כנדרש. במה שאני כתבתי עדין לא נפלו בעיות. ומקרה קצה אחד שאני נתקלתי בו, תיקנתי ידנית עוד לפני ריצת הבוט, כך שלא ירוץ עליו. ועכשיו לאופן העבודה של הבוט בכלליות. הסבות עם תנאים מסובכים, נבדקים מספר פעמים עד שמגיעים לתוצאה הרצויה. מריצים ריצה יבשה ואם מדובר בעשרות ערכים, קל לעבור על דפי הפלט ולראות שכל ההסבות תקינות ושאין חריגים אבל אם מדובר על תבנית שמופיע מאות פעמים קשה לבדוק הכל ולכן בודקים מדגמית לפני ריצת הבוט. להבנתי, הרצה יבשה היא בדיוק בדיקת ניסיון של 10 ערכים אלא שהיא נעשת במרוכז בדפים יעודיים על עשרות. הרי עם מתוך 300 שינויים יש 10 מקרי קצה שהבוט הורס, סביר להניח שלא תמצא אותם ב-10 שבדקתה ולכן בריצה יבשה על 50 ערכים אתה מגדיל את הסיכוי למצוא את מקרי הקצה האלה עוד לפני שמריצים את הבוט. כך שמבחינתי הבוט עומד בכללים. הבוט הזה רץ לפי מפרטים שגלויים לכל. אני קורה לך ולאחרים, לבצע ביקורת בזמן אמת על הבוט. מעבר על דפי הפלט פשוט מאוד וזוג עיניים נוסף יכול רק לסייע. בשביל זה לא צריך ידע טכני כלשהו.
כמה הערות בנוגע לדוגמאות ספציפיות שהועלו:
  1. דוגמא 7 - נוסף תג <nowiki> מיותר. זה קורה גם בעורך החזותי אולם לא ביקשו לעצור את השימוש בו. אלא משפרים את העורך החזותי כך שזה לא יקרה. וזה גם קרה עם הבוט. האם בשנה האחרונה היה מקרה נוסף של הוספת nowiki?
  2. דוגמא 5 (אנימהמאנגה) - כפי שבורה בורה כתב, זה היה מתוכנן לעבוד כך. האם זו היתה הדרך הנכונה או לא, זו שאלה של פרשנות אך בוודאי לא בעיה בבוט.
  3. דוגמאות1-3 - מדובר על אותה הסבה שמלבד מספר ערכים בודד בהם נוסף כיתוב לא ברור, שאר הערכים היו קריאים מלבד 4 שורות ריקות בראש הערך. אומנם לא מצב רצוי אך גם לא הרס של ערכים.
הייתי שמח לקבל דוגמא נוספת, מלבד ההסבה מאתמול, מהחודשים האחרונים בהם הבוט הרס ערכים.
לסיכום, איני רואה צורך בהגבלה על הבוט. אני כן חושב שמריץ הבוט צריך לבדוק חלק מהריצות הראשונות של הבוט ואם הוא רואה בעיה לעצור אותו ובוודאי שלא להריץ ולעזוב את המחשב, שאני לא חושב שזה מה שקורה. אינג. יונה ב. - שיחה - הבה נכחילה 15:54, 7 באפריל 2016 (IDT)
  1. אני לא מבין על מה הדיון בנושא "שבהרצה האחרונה הנזק היה ל-10 ערכים בלבד. זוהי טענה שגויה ומקוממת. הנזק נגרם לכל הערכים, מאות במספר. ". אני מבקש התייחסות קונקרטית - איזה ערכים, מתי קולקלו. אז אפשר יהיה לספור.
  2. לגבי "סיפורי מעשיות על מוד יבש", הרי בדיקות מקדימות נעשות כדבר שבשגרה. בהתייחס לכמות ההסבות השונות שהבוט עושה, עמדתי היא שהדרישה הזו מתקיימת.
  3. חשוב להבחין בין הדיונים של "בוט הההסבה" שזה מה שיש כאן, לדיונים על שאר הבוטים של Kotz, למשל בוט סדר הפרקים. כמו כן חשוב להבחין בין ההסבות החד פעמיות לאלו שרצות בצורה עיתית.
בוט ההסבה

ראו גם:

  1. לגבי "על הבוט להיות לא מזיק - אם הבוט פגע בתוכנם של ערכים, עדיף היה אילו הוא לא היה פועל כלל.", ברור שזה תנאי יחסי. אלפי הסבות סביב <ref>...</ref> ← {{הערה}} יצרו אולי 1% שגיאות הערה שגולו ותוקנו תוך יום. לא שווה? שווה.
  2. לאחרונה הוספתי תג מזהה בתקציר העריכה, כך שניתן יהיה לבצע שחזור סיטונאי בצורה מדויקת יותר. אני לא יודע אם יש כלי שיכול לעשות אז זה, ואם יש כדאי לוודא שבורה בורה (ושאר המעוניינים) יש להם גישה.
  3. אולי הגיע הזמן שבורה בורה ייצר חשבון בוט לעצמו וקוץ ימסור לו את הEXE. כדי שהוא יוכל להריץ בעצמו. דיברנו על זה בזמנו.

‏«kotz» «שיחה» 16:01, 7 באפריל 2016 (IDT)

יונה, יפה שאתה קורה לי "לבצע ביקורת בזמן אמת על הבוט", אם תעיין בדפי השיחה והארכיון של מפעיל הבוט, תמצא שאני הוא זה שמעיר לו הכי הרבה פעמים, לולא הייתי מעיר לו על השגיאות בהסבות שביצע בערכים של מדינות, שחקני כדורסל ונבחרות לאומיות, ייתכן ועד היום היו את השגיאות האלו בערכים. אתה רושם שאתה לא חושב שהוא מפעיל את הבוט ועוזב את המחשב, אבל זה בדיוק מה שקרה אתמול. קשה מאד לתת דוגמאות כשבינתיים שינו את התבנית ולכן לא רואים וקשה להסביר את הנזקים שנגרמו, אפשר לעיין בארכיונים של המשתמש ולראות את ההערות הרבות שמעירים לו על פעילות לא תקינה של הבוט.

לגבי מה שקוץ רושם, שוב הוא לא לוקח אחריות, פועל בניגוד למדיניות ונראה שלא ממש מעניין אותו אם בדרך עפים שבבים לכל עבר. הוא יכול בעצמו לראות את מאות השחזורים שאני, בורה בורה ושערן עשו לעריכות שלו ואת העריכות השגויות שביצע אתמול בלילה, אבל הוא רוצה עוד דוגמאות ודוגמאות ודוגמאות, אז כן, אני יכול לשבת פה חמש שעות ולרשום את כל שמות הנבחרות הלאומיות. קוץ עדיין לא מבין שהוא אחראי להפעלת הבוט ולתוצאותיו ופה שורש הבעיה. ‏Tomtom‏ ‏ • שיחה 16:59, 7 באפריל 2016 (IDT)

Tomtom‏ , לא ביקשתי "עוד דוגמאות ודוגמאות ודוגמאות", אלא ביקשתי שתסביר לי למה לאיזה עריכות אתה מתכוון כשאתה טוען שהיה "נזק [ש]נגרם לכל הערכים, מאות במספר", שבוצעו - להבנתי - בהרצה אחת של הבוט - בעוד שבורה טוען שהיה נזק ל-10 ערכים בלבד. כל העריכות של הבוט ממוסמכות בתקציר עריכה. יש הבדל אם ראית 100 השחתות-לכאורה שמקושרות ל-100 מפרטים שונים; או למפרט אחד. חן חן ‏«kotz» «שיחה» 18:24, 7 באפריל 2016 (IDT)
אני מציע שתקרא שוב את תחילת דבריי. נתתי שם קישורים לנזקים של הבוט שהוסיף במאות ערכים שורות ריקות. לגבי עריכות של השחתה ממש אתה יכול לראות בתקצירי העריכה שלי ששחזרתי בלילה חמישה ערכים שנהרסו ושבורה בורה שחזר עוד 17 ערכים של נבחרות לאומיות בהם כל עיצוב הערך והטבלה נהרסה. אז כבר לא מדובר רק ב-10 עריכות, אלא בלמעלה מפי שתיים מכך. תוסיף לכך עוד 11 שחזורים של תחרות אירוויזיון. תוסיף לכך עוד מאות שחזורים של עריכות שביצע ערן על ההרצה שלך מאתמול לנבחרות לאומיות בהם הוספת שורות ריקות לערכים ופגעת בעיצובם. ממש לא ברור לי למה אני צריך לחזור פה שוב ושוב על הדוגמאות, רק מראה לי שאתה לא ממש רוצה להבין את הנזקים שגרמת, אם היית עוקב כמו שהנהלים מתחייבים על עריכות הבוט שלך, היית רואה את זה בזמן אמת. ‏Tomtom‏ ‏ • שיחה 18:33, 7 באפריל 2016 (IDT)

למיטב הבנתי מדובר בהסבות כמו אלה [8], שבוצעו ע"פ המפרט הזה: [9] שע"פ הלוג כאן [10] בוצעו 330 עריכות. (פחות או יותר כל המופעים של תבנית:נבחרת כדורגל לאומית). אני מבין כעת את הפער בין בורה בורה לבין משתמש:Tomtom. כמו בורה בורה, גם אני לא חושב שהוספת שורות ריקות בתחילת דפים היא השחתה שמחייבת עצירה של הבוט. אני לא חושב שיקרה נזק משמעותי לערכים אם כמה שורות ריקות ישארו כך אפילו למשך יום שלם. ואציין שאף שTomtom סופר את מאות הערכים הללו פעמיים, פעם בתחילת הפסקא ופעם באמצעה, אני סופר אותם פעם אחת בלבד, ואני מציע לשאר הויקיפדים לעשות כך גם. ‏«kotz» «שיחה» 19:32, 7 באפריל 2016 (IDT)

אני לא סופר את הערכים האלו פעמיים, עשות מהעריכות הנ"ל גרמו נזק של יותר מהוספת שורות ריקות אלא של הריסת כל עיצוב הערך, חמור שאתה לא מבין שאתה גרמת לנזק, הן בהריסת למעלה מ-20 ערכים והן בהריסת עיצוב של עוד 300 ערכים וממשיך להתכחש אליו. ממחיש היטב מדוע שיקול הדעת שלך לא מתאים להמשיך להפעיל את הבוט. ‏Tomtom‏ ‏ • שיחה 19:35, 7 באפריל 2016 (IDT)
קוץ, אכן כך. 10 השגיאות הן אלה מהסוג שנמצא בנבחרת איי מריאנה הצפוניים בכדורגל. הוספת שורת הרווח בהחלט אינה "השחתה של מאות ערכים" בטח לא שכבר זיהיתי את זה מיידית ואפילו כתבתי את הבוט המתקן. ללא כל הרעש הן היו נעלמות כבר ב-8:00 בבוקר. בורה בורה - שיחה 19:39, 7 באפריל 2016 (IDT)

הוספתי לאחר התנגשות עריכה:

"הריסת עיצוב של 300 ערכים" - להבנתי משתמש:Tomtom אומר שגרסא הזו [11] למשל, העיצוב שלה "נהרס" ביחס לגרסא שלפניה [12]. במחשב שלי הן נראות כמעט זהות, ולפיכך אני לא מייחס חשיבות לפגיעה זו בדפים אלו למשך זמן קצר, ומציע לאחרים לעשות כמותי. ‏«kotz» «שיחה» 19:45, 7 באפריל 2016 (IDT)
בורה בורה טועה, מדובר בלמעלה מ-20 הריסות ערכים ולא ב-10. לגבי הטענה שלו שהוא זיהה את התקלה, זוהי טענה לא נכונה, רק לאחר שביקשתי בבקשות מפעילים לעצור את הבוט המשתולל, נתתי דוגמאות של ההריסות שהשאיר אחריו ושחזרתי כמה עריכות בורה בורה החל בשחזור של עריכות בעצמו, שעה וחצי אחרי שהבוט גרם את הנזק. ואיפה היה קוץ בכל הסיפור הזה ? שלח את הבוט ונעלם. לגבי ההערה של קוץ, אצלי במחשב ההריסות שהשאיר אחריו בולטות, אבל אותו לא מעניין, אז מה אם גרם נזק למאות ערכים, שטויות, חפיף, במילא אין אחריות, אז נעבור להשחתה הבאה. ‏Tomtom‏ ‏ • שיחה 19:55, 7 באפריל 2016 (IDT)
בורה בורה טועה? לפחות אל תחרטט את קוראי הדף עם מידע מסולף ומגמתי. אני זיהיתי את הבעיה ב-00:30. הבקשה שלך בבקשות מפעילים הייתה ב-1:29, שעה אחרי! אז קדמתי לך בהרבה. בורה בורה - שיחה 20:25, 7 באפריל 2016 (IDT)
ראוי לציין שאפילו בוט התיקון, היה מוכן רבע שעה לפני שטוםטום כתב בבקשות מפעילים! בורה בורה - שיחה 20:33, 7 באפריל 2016 (IDT)
בעקבות מה שנאמר כאן אני מבקש מהקהילה לא להסיר את דגל הבוט מערן, למרות שהוא הרס כמה ערכים בצורה הרבה יותר רצינית וזה התגלה כעבור חודש, כפי שגיליתי הרגע בדף שיחתו. יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 20:43, 7 באפריל 2016 (IDT)
וגם לא לשלול הרשאות מפעיל ממשתמש:Ovedc שמחק אתמול 500 ערכים ממרחב הערכים! בורה בורה - שיחה 20:50, 7 באפריל 2016 (IDT)
עובד לקח אחריות, טעה פעם אחת ומיד תיקן את כל השגיאות, וקוץ, הוא בשלו, בכלל לא מודה בטעות ולא לוקח אחריות, משגר בוט משתולל ובורח. ‏Tomtom‏ ‏ • שיחה 04:48, 8 באפריל 2016 (IDT)
דבר אחד שלמדתי מהפשלה שלי אתמול, הוא שמי שלא עושה לא טועה. תבדקו בדף הסטטיסטיקה שלי ותראו יותר מ- 3,000 עריכות בחודש האחרון (בלי מה שקרה שלשום). אנא צאו כולם מנקודת ההנחה שכולנו רוצים בטובת ויקיפדיה. לדעתי, אסור להתנפל על בוט פורה שמתקן המון דברים בויקיפדיה בגלל כמה טעויות. להיפך! אני חושב שלטובת ויקיפדיה עלינו לעודד עוד פיתוח של יוזמות כאלה. סוף שבוע רגוע - ‏Ovedcשיחהאמצו ערך יתום! 07:26, 8 באפריל 2016 (IDT)
  1. טעויות קורות (ויקרו) לכל אחד גם לאדם וגם לבוט, אבל טעות של בוט מתפשטת במהירות ולכן צריך להקפיד בשימוש בו יותר. לצערי נראה שזה לא מבוקר בצורה מספקת בבוט ההסבות (בניגוד לבוטים אחרים, הן של קוץ והן של משתמשים אחרים) - כמו שכתבתי בעבר (ו-Tomtom‏ ציטט לעיל) מי שמקבל הרשאות מפעיל מערכת או מפעיל בוט, ההנחה שישתמש בהן בשיקול דעת שלו ולא של משתמש אחר. מי שלוחץ על "הרץ" צריך שיוכל ללחוץ על "הפסק" ולעקוב אחרי העריכות הראשונות של הבוט כדי לוודא את התקינות שלהן בפועל - מסיבה זו אני מבקש שבוט ההסבות יופסק עד שימצא לכך פתרון (בין אם שבורה בורה יפעיל בוט בעצמו, ובין אם kotz יתחייב לעבור על 10 העריכות הראשונות של כל הסבה חדשה או כל פתרון דומה).
  2. הוספה של שורות רווח מיותרות מזיקה אסטתית כיוון שהערך לא מתחיל מייד אחרי הכותרת אלא מופרד ברווח. קל לעשות טעויות כאלו (במיוחד בתבניות לפני תג noinclude,בטבלאות ובבוטים), אבל צריך להכיר בכך שזה לא צריך לקרות כדרך בשגרה וצריך להימנע מכך - בין אם ע"י זיהוי בהרצה מקדמית ובין אם בעצירת בוט שגורם לכך. בכל מקרה זה לא העיקר.

ערן - שיחה 08:44, 8 באפריל 2016 (IDT)

אני לא מקבל את הטענה שבוט ההסבה מבוקר בצורה פחותה ביחד לבוטים אחרים. כלומר: אני לא חושב שהטענה הזו נתמכת על ידי עובדות. התפקוד של הבוט הוא לגמרי ע"פ שיקול דעתי. הוצגו בדיון הזה כ-20 עריכות שבוצעו לאחרונה, שהיו חלק מהסבה של 330, כך שאלא אם אני (או מישהו אחר) ישב כל היום על רשימת העריכות של הבוט, לא ברור שהיינו מזהים את התקלה הזו. בוט האירוזוויזיון כאמור נותר בזמן אמת ושוחזר תוך דקות. למעלה מזה הוצגו כאן באמת סיפורים מלפני חצי שנה ומעלה שאני לא מתייחס אליהם (לא כי אני מוצא שהם מוצדקים, אלא כי הם לא רלוונטיים לטענה לגבי איכות הבקרה על הבוט). ‏«kotz» «שיחה» 09:14, 8 באפריל 2016 (IDT)
10 העריכות הראשונות של הבוט הוסיפו רווחים מיותרים ולא נבדקו בזמן אמת. זו לא בקרה של כל עריכה, אלא סקירה מינימלית מדגמית של העריכות. הבעיה היא שאין קשר בין ההרצה של הבוט להפעלה שלו: משתמש אחד מוסיף הוראה לבוט לפעול ומשתמש אחר (בזמן אחר) מפעיל את הבוט מבלי לבדוק אותו. לכן שוב ושוב הבוט עושה טעויות, ונעשות עריכות נוספות של תיקון הרצה קודמת. זה לא צריך לפעול כך. ערן - שיחה 09:26, 8 באפריל 2016 (IDT)
ערן, חשבתי שהשורות המיותרות "זה לא העיקר". כפי שכתבתי קודם, להערכתי עדיף להשלים ריצה כזאת ולתקן אח"כ מאשר לעצור אותה באמצע, לשחזר ולתקן את המפרט. הבוט לא עושה שוב ושוב טעויות. ‏«kotz» «שיחה» 10:26, 8 באפריל 2016 (IDT)
kotz, למה עדיף שבוט יעשה עריכות לא תקינות ואח"כ יתקן אותן בסדרת עריכות נוספות? זה לא תקין. ערן - שיחה 14:50, 8 באפריל 2016 (IDT)
ערן, לא מדובר על עריכות לא תקינות אלא עריכות תקינות שייצרו ספק-בעיה-אסתטית קלה. כתיבת הסבה לתיקון ספק-בעיה אנחנו יודעים לעשות בקלות. לגבי תיקון ההסבה המקורית כך שלא תוסיף את השורות הריקות, אני לא הייתי בטוח שניתן בכלל. בנוסף, כל שינוי במפרט (או קוד) יתכן שיגרור באגים נוספים. 19:16, 8 באפריל 2016 (IDT)
מפעיל הבוט לא מבין למה נזק שגרם לערכים הוא עריכה לא תקינה ומסרב לקחת אחריות. זה תמצות הבעיה ומחייב הסרת הרשאותיו, שיקול דעתו לקוי ואין ספק שיחזור על נזקים אלו בעתיד אם יותר לו להמשיך ולהתעלם מהבעיות שגורם. ‏Tomtom‏ ‏ • שיחה 20:21, 8 באפריל 2016 (IDT)
Tomtom, נטען כאן שהמידע שהבאת כדי להשען עליו בבקשתך איננו תואם את המציאות. טרם ראיתי הסבר או הוכחה שהטענה הזאת עליך לא נכונה. לא ראיתי גם תומכים להסרת ההרשאות חוץ ממך. לעצם העניין, וללא קשר למה שאמרת - אינני מחשיב להשחתה כל עריכה של בוט כלשהוא, חמורה ככל שתהיה, כולל החלפת ערך חינוך במדינת ישראל במתכון לעוגה, אם תוקנה תוך 24 שעות, אלא אם כן המוצא הודיע עליה למפעיל הבוט וזה סירב לטפל בה. יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 20:26, 8 באפריל 2016 (IDT)
המידע לא תואם את המציאות ? זה אתה שמתעלם מהמציאות. אני לא מצפה ממך ומבורה בורה שמזינים את הבוט בדרך לביצוע הנזקים שלו לחשוב אחרת. ‏Tomtom‏ ‏ • שיחה 20:28, 8 באפריל 2016 (IDT)
מצויין, Tomtom התעלמת מכל מה שנאמר. אתה מוזמן לענות לעצם העניין, כדי שאוכל לצרוח על בורה בורה. יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 20:33, 8 באפריל 2016 (IDT)
על העיוורון. האמירה " אינני מחשיב להשחתה כל עריכה של בוט כלשהוא, חמורה ככל שתהיה, כולל החלפת ערך חינוך במדינת ישראל במתכון לעוגה" מעידה על שיקול דעתך. ‏Tomtom‏ ‏ • שיחה 20:38, 8 באפריל 2016 (IDT)
אני עצוב מאוד שבחרת בחצי משפט הנוח לך כדי להפוך את המשמעות. הייתי יכול להגיד שזה מעיד על עוורונך בקריאת טקסט, אבל לא אעשה זאת, כי יכול להיות שעשית את זה בכוונה, ולא אטען משהו בלי הוכחה. גם אתה אמרת "מדובר במקרה חד פעמי ואין פה תהליך" למעלה ואיך שהוא לא בחרתי לצטט את זה. יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 20:44, 8 באפריל 2016 (IDT)
תמשיך להתעלם מהנזקים. לא נורא, בקרוב יבוא הבוט של המדינה האיסלמית ויחליף את כל הערכים למתכונים של עוגות, אבל זה לא נורא, כי תוך 24 שעות הוא ישחזר עצמו. ‏Tomtom‏ ‏ • שיחה 20:46, 8 באפריל 2016 (IDT)
(-: אתה באמת מאמין שיהיה בוט של מדינה איסלאמית שיקבל כאן הרשאות בוט, ויחליף את כל הדפים בטעות? כל השחתה היא השחתה אם הורסים בכוונה, אתה אמור לדעת את זה. יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 20:48, 8 באפריל 2016 (IDT)
אני באמת מאמין ששיקול הדעת הקלוקל שנותן לבוטים להשתולל פה בלי לקבל אחריות, יוביל להשתוללות של בוטים נוספים אם לא יציבו להם גבולות. מפגע המוני של 350 ערכים בעוד מפעיל הבוט נעלם הוא דוגמה לכך. ‏Tomtom‏ ‏ • שיחה 20:50, 8 באפריל 2016 (IDT)
אין לי מה לענות הפעם כי לא שמעתי שום דבר חדש. פשוט חינכו אותי שלא מנומס להשאיר פניה אליך בלי מענה, אז זאת תשובתי. יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 20:53, 8 באפריל 2016 (IDT)
תמשיך לגבות מפעיל בוט שמתעלם מההוראות להפעלת הבוט. ‏Tomtom‏ ‏ • שיחה 20:56, 8 באפריל 2016 (IDT)
אני לא מבין, אתה פשוט רוצה להיות אחרון בדיון בלי קשר לצידקך או משהו... לעצם הטענה עניתי בדף השני. יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 21:07, 8 באפריל 2016 (IDT)
אני מציע שתריץ בוט שיכתוב תגובת סנגוריה אוטומטית לקוץ. כך זה נראה. ‏Tomtom‏ ‏ • שיחה 21:13, 8 באפריל 2016 (IDT)
אנא ראה את תשובתי למה שכתבת בו זמנית בדף השני, כי אהבתי הרבה יותר את מה שכתבת שם. יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 23:36, 8 באפריל 2016 (IDT)
בוטים ימשיכו להשתולל כל עוד יזכו לגיבוי עיוור. ‏Tomtom‏ ‏ • שיחה 23:57, 8 באפריל 2016 (IDT)
צודק. מזל שאין לנו גיבוי עיוור, רק גינוי עיוור. יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 00:10, 9 באפריל 2016 (IDT)
כבר ביקשת מקוץ שיריץ את בוט התגובות שלך ? ‏Tomtom‏ ‏ • שיחה 00:32, 9 באפריל 2016 (IDT)
אולי מספיק כבר? אתה שוב ושוב מנסה להעליב אותי, אבל אני לא נעלב כל כך בקלות. אם נגיד הייתי שולח לך מייל ולא היית עונה משהו (אפילו אם זה "אין לי מה להגיד"), אז הייתי נעלב. כל הדברים האחרים בדרך כלל לא פוגעים בי. יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 00:45, 9 באפריל 2016 (IDT)
נמתין בסבלנות להתנצלותך ‏Tomtom‏ ‏ • שיחה 00:46, 9 באפריל 2016 (IDT)
אני מתנצל בפניך על כל דבר שאמרתי ואתה מאמין שעשיתי זאת כדי לפגוע בך, כי לא הייתה לי כל כוונה כזאת. יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 00:49, 9 באפריל 2016 (IDT)
התנצלותך מתקבלת. נמתין עכשיו להתנצלותו של קוץ על פעולותיו הפסולות ולהודעה כי לא יחזור על דרך פעולה זו. ‏Tomtom‏ ‏ • שיחה 00:53, 9 באפריל 2016 (IDT)
אני גם אצפה להתנצלותך על כל מילה שאמרת היום בשני הדפים, שהייתה ללא הוכחה אובייקטיבית. לא שאני זקוק לה, אבל ברור שזה מה שצריך לעשות. יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 01:07, 9 באפריל 2016 (IDT)
בודאי שלא אתנצל על דבריי שהוכחו וגובו באסמכתאות היטב. נמשיך להמתין להתנצלותו של מפעיל הבוט המשתולל ‏Tomtom‏ ‏ • שיחה 01:09, 9 באפריל 2016 (IDT)
גיחוך דבריך מדברים בעד עצמם, אני לא צריך להוסיף כלום. יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 01:11, 9 באפריל 2016 (IDT)
אתה מגחך את עצמך. נמשיך להמתין להתנצלותו של מפעיל הבוט המשתולל. ‏Tomtom‏ ‏ • שיחה 01:12, 9 באפריל 2016 (IDT)
חחח נמשיך להמתין שתתן לו סיבה לכך. לא אמרתי שהיא לא קיימת, או שכן, פשוט לו הצלחת להראות ולו בדל ממנה. יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 02:22, 9 באפריל 2016 (IDT)
אותך אין סיכוי לשכנע, כי כפי שניתן לראות בדף השיחה של מפעיל הבוט המשחית, אתה אוהב לשחק בנדמה לי. מספר ויקיפדים כבר זיהו את העריכות הפסולות. אז נמשיך להמתין להתנצלותו של מפעיל הבוט המשתולל ‏Tomtom‏ ‏ • שיחה 02:38, 9 באפריל 2016 (IDT)
בהחלט אפשר לשכנע אותי. צריך רק להראות לי עובדות ולא לטעון כל הזמן שכבר הוכחת. ואי אפשר לראות את זה משם, כפי שכולם יוכלו לראות. תגיד, לא נמאס לך לחזור לכאן שוב ושוב ולהגיד את אותם דברים? הרי לא אמרת שום דבר חדש בחמישים הפוסטים הקודמים. בעצם, היה רק אחד בשני הדפים בו דיברת לעניין ובמסגרת תרבות הדיון המקובלת. מה דעתך לעצור ולחכות להתנצלות שאתה מחכה לה בלי לכתוב את זה שוב כל חמש דקות? יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 02:45, 9 באפריל 2016 (IDT)
כל עוד תמשיך לתת גיבוי למפעיל בוט משתולל סיכויי תיקון המצב יתרחקו. ברור שהתגובות שלך פה הם רק לעורר פרובוקציה אחרת כבר מזמן היית שותק ‏Tomtom‏ ‏ • שיחה 02:52, 9 באפריל 2016 (IDT)
טוב. נמאס לי. אני מפסיק לענות עד שבן אדם שלישי יתרום לאחד משתי השיחות הללו או עד שתגיד משהו שיגבה את דבריך. עד אז אתה מוזמן לחזור על עצמך כמה פעמים שתרצה ולהוסיף עוד ועוד פוסטים לעצמך. יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 02:56, 9 באפריל 2016 (IDT)
שמח שהבנת את חוסר התוחלת בניסיונך להגן על הבוט המשתולל ‏Tomtom‏ ‏ • שיחה 02:58, 9 באפריל 2016 (IDT)

הרצה מבוקרת[עריכת קוד מקור]

עברתי על העריכות של הבוט ממרץ, וכדי להמחיש את הבעיה שעליה הצביע Tomtom אני מביא דוגמאות כל פעם מהרצה אחרת: 1, 2, 3, 4 (אולי גם 5). המסקנה שלי היא שבוט ההסבות לא מבוקר בצורה מספקת בזמן אמת, ובמקרים רבים מדי נדרשות הרצות תיקון כדי לתקן בעיות בדיעבד אני מבקש שמעתה והלאה הוא יורץ בצורה חצי אוטומטית על 5-10 עריכות ראשונות לכל הסבה חדשה בצורה שתצמצם טעויות כאלו. אם בעריכות אלו ההסבה לא מתנהגת כשורה (למשל נוספים רווחים מיותרים, קוד שגוי וכו') ההרצה של הבוט תופסק עד לתיקון מתאים. ערן - שיחה 16:36, 9 באפריל 2016 (IDT)

כדי שהדוגמאות האלו יגזרו את הטענה שלך שהבוט לא מבוקר בצורה מספקת בזמן אמת, צריך להראות ש: (א) הבוט השחית בצורה ברורה (ב) ניתן היה וסביר היה לזהות את ההשחתה ב-10 העריכות הראשונות; (ג) סיבת השחזור היא אותה ההשחתה. ע"פ הזמן שיהיה לי אני מתכוון לבדוק כל אחת מהדוגמאות.
דוגמא ראשונה: [13]
תפקידו של הבוט (למיטב זכרוני) היה להסיר הדגשות מהערות שוליים. לאחר ריצתו הסתבר שלא היה נכון להסיר את ההדגשות הנ"ל (בגלל שבספרות תורנית נהוג להדגיש שמות ספרים מסוג כזה ולא אחר). אף כי ניתן לטעון שלא בוצע מחקר מספק לפני הרצת הבוט, לא ניתן לטעון שהיתה כאן בעית בקרה.
דוגמא שניה:
בדקתי עכשיו את 11 העריכות הראשונות של הבוט (למשל [14]) והן כולן היו תקינות. (כלומר שגם אם מישהו היה עובר עריכה עריכה, זה לא היה עוזר).

היו בהרצה הזו, אגב, 2336 עריכות, הראשונה בוצעה ב-12:53, והאחרונה בוצעה בשעה 17:39 [15]

דוגמא שלישית:
נדמה לי שערן מתכוון לזה שהבוט הסיר את "ללא קטגוריה=לא" מתבנית:סינגל. זה מה שהבוט תוכנן לעשות. העריכה שערן קישר אליה בוצעה ב13:03; דיווח על כך שלא צריך להוריד את שדה "ללא קטגוריה" הגיע בשעה 18:36. שיחת משתמש:Kotz#ניקיון פרמטרים בתבנית סינגל. אף כי ניתן לטעון שלא בוצע מחקר מספק לפני הרצת הבוט, שוב לא ניתן לטעון שזה בעיית ניטור.

‏:דוגמא רביעית:

נראה שהרצתי את אותה ההסבה פעמיים בזה אחר זה, ולכן מידע מסויים נמחק. ההסבות הרעות בוצעו ב-08:52~08:53. בוט השחזור החל לרוץ בשעה 09:04

[16]. כלומר תוך 9 דקות. אני לא מקבל את זה בתור "לא מבוקר בצורה מספקת".

‏«kotz» «שיחה» 18:04, 9 באפריל 2016 (IDT)

אני מתנגד בתוקף לדברי קוץ בעניין הדוגמה השלישית, וקורא לו לחזור מדבריו ולא להטעות את הקהילה. המשפט "ניתן לטעון שלא בוצע מחקר מספק לפני הרצת הבוט" לא מסתדר עם המציאות, בה הפרמטר הנ"ל לא הופיע כלל בתיעוד התבנית עד להרצת הבוט (ובעצם נוסף רק בעקבות ההרצה המדוברת, שחשפה את הבעיה) ואין לצפות ממפעיל בוט לא לסמוך על תיעוד ובכל הרצה לכתוב תיעוד כזה מחדש בעצמו. יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 18:13, 9 באפריל 2016 (IDT)
אני לא רוצה להטעות את הקהילה, אז אני אדייק: ניתן לטעון שלא בוצע מחקר מספק. זה יהיה טיעון שגוי. IKhitron, מסכים? ‏«kotz» «שיחה» 18:21, 9 באפריל 2016 (IDT)
מקובל עלי. יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 18:23, 9 באפריל 2016 (IDT)
למה אתם מתווכחים על סמנטיקה או על מי יומר את המילה אחרונה? הדיון הזה צריך להיות ענייני. אני סבור שאין בעיה עם אופן הפעלת הבוט אך הובאו כאן דוגמאות שמראות שיש בעיות. כמו כן, עלתה הצעה של ערן להריץ על 10 ערכים לפני שמריצים על הכל. Kotz למרות שזה מסרבל את העבודה, האם זה בעייתי לשנות את הבוט כך שיפעל בצורה הזו? אז יהיה יבש, ריצת בדיקה ורטוב. אינג. יונה ב. - שיחה - הבה נכחילה 17:56, 10 באפריל 2016 (IDT)

לא הובאו כאן דוגמאות שמראות שיש בעית בקרה. אין צורך לשנות את שיטת הבקרה. ‏«kotz» «שיחה» 00:44, 11 באפריל 2016 (IDT)

אני מבקש דגל בוט עבור חשבון זה בהמלצת ערן כדי להריץ כלים שלא אני כתבתי. יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 20:24, 6 במאי 2016 (IDT)

בוצע בוצע ערן - שיחה 21:19, 6 במאי 2016 (IDT)
תודה. יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 21:21, 6 במאי 2016 (IDT)

כאן ניתן לראות הרצת שחזור שבוצע. בורה בורה - שיחה 00:56, 24 ביוני 2016 (IDT)

בוט השחזור הנ"ל כבר הריץ הרבה יותר מ50 עריכות תחת חשבון אחר. ‏«kotz» «שיחה» 15:11, 24 ביוני 2016 (IDT)
בוט ההסבה תחת משתמש זה הריץ יותר מ-50 עריכות תקינות שניתן לראות בתרומות. בורה בורה - שיחה 17:24, 29 ביוני 2016 (IDT)
נגד, במקום ליצור בוט שישחזר עריכות של בוט לא מפוקח אחד יש ליצור מנגנון פיקוח על הבוט הסורר ולהגביל את פעילותו ‏Tomtom‏ ‏ • שיחה 21:26, 29 ביוני 2016 (IDT)
אני מתכוון להתעלם מההערה הבלתי-רלוונטית של המשתמש Tomtom ומציע לאחרים להתנהג כמותי. אני בעד להעניק דגל בוט ל-BoraBot. ‏«kotz» «שיחה» 09:14, 30 ביוני 2016 (IDT)

דיון מבקשות ממפעילים[עריכת קוד מקור]

הועבר מויקיפדיה:בקשות ממפעילים
משתמש:יונה בנדלאק, אתה מוזמן לעיין בעריכות הבוט החל מ-04:04, 1 ביולי 2016.
  • 3 יבשים
  • רטוב על ערך אחד
  • 15 יבשים!
  • רטוב על שני ערכים
  • יבש
  • רטוב על 9 ערכים
  • 7 יבשים
  • רטוב על 11 ערכים
  • שני יבשים
  • רטוב על 11 ערכים
  • יבש
  • רטוב על 5 ערכים
  • וכך זה ממשיך כל הזמן במשך כל היום.

בכל 13 שנות ויקיפדיה אין בוט אחד שעבד בצורה כל כך מסודרת ונקיה. וכל זה אחרי שכמה שנים לפניו בוט אחר כבר עשה עבודה זהה. כל דבר נבדק פרטנית ואישית עם יבשים מסודרים ורטובים במנות מוגבלות כדי לודא עריכות תקינות. אין שום מצב לטעות, ובוודאי אין סיבה לחסימה. בורה בורה - שיחה 18:03, 11 ביולי 2016 (IDT)

בוט צריך לעבור אישור לפני שהוא מורץ. האישור הוא לא רק עריכות לדוגמה. המקום לדון בבקשה לדגל בוט הוא בויקיפדיה:בקשות לדגל בוט ואישור לבוט חדש יכול להינתן בויקיפדיה:מזנון. אני מסתייג ממתן אפשרות להריץ בוט שכזה על ידי בורה בורה. פעולות של בוט צריכות להיעשות בקונצנזוס ולא לעורר מחלוקות. ערן - שיחה 00:08, 12 ביולי 2016 (IDT)
למה את יוצר מצג שווא כאילו זה בוט שלי? זה הקוד של משתמש:KotzBot אותו אני מריץ. גם אליו אתה מתנגד? איזו מחלוקת בדיוק הבוט הזה עורר? תוכל להפנות לדיון מחלוקת? בורה בורה - שיחה 00:36, 12 ביולי 2016 (IDT)
ערן - שיחה 00:54, 12 ביולי 2016 (IDT)
  • שם מפעיל הבוט: משתמש:1Or
  • מטרה ומעט פרטים טכניים: אני אשתמש בכלי כחצי אוטומטי. ככל הנראה בזמן הקרוב אסיר רווחים כפולים בערכים.
  • תוכנה: AutoWikiBrowser
  • יש לי דגל בוט באתרים הבאים (קישורים):
  • דברים נוספים: תוכלו להסתכל בתרומות שלי, אני ביצעתי לא מעט עריכות דרך AWB שהציפו את השינויים האחרונים ורציתי שהם יוסתרו על מנת להקל על מנטרי השינויים. אני לא מתכוון להריץ את הבוט באופן אוטומטי, ואני אהיה מודע ואחראי לכל עריכה שתתבצע דרך הכלי. בברכה,

אור/1Orשיחהתרומות@08:58, 10 באוגוסט 2016 (IDT)

נגד. יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 13:19, 10 באוגוסט 2016 (IDT)
תודה על התשובה יגאל, אשמח להסבר. ‏אור/1Orשיחהתרומות@14:23, 10 באוגוסט 2016 (IDT)
אני לא רואה שום עריכה של הבוט אז על איזה עריכות אתה מדבר שיוסתרו ממנטרים? תוכל להסביר מה בדיוק השינויים שאתה מתכוון לעשות? כמו כן, נא להריץ את הבוט שיבצע 50 עריכות, על מנת שנוכל לבדוק אותו. אינג. יונה ב. - שיחה - הבה נכחילה 14:41, 10 באוגוסט 2016 (IDT)
הבוט הריץ יותר מ50 עריכות של הסרת רווחים כפולים. אתה מוזמן לראות אותם כאן. אני מתכוון להסיר רווחים כפולים (לפחות בינתיים). ‏אור/1Orשיחהתרומות@14:45, 10 באוגוסט 2016 (IDT)
הנה ההסבר, אם ביקשת: לדעתי מוקדם מדי לתת לך כוח להריץ עריכות בלי לבדוק כל אחת בנפרד. את האמת, הייתי גם נגד הענקת לך הרשאת AWB, אבל דוד שי מחליט אישית ואין שם הצבעה. התחלת מאוד מאוד לא טוב, מאוד השתפרת בהמשך, אבל הניסיון שלך לפני שבועיים לפרוץ למנוע מדיה ויקי כדי לקבל הרשאת מנטר בדרך עקיפה לאחר שבקשתך בעניין נדחתה אומרת לדעתי שעדיין לא הפכת לאחד מהטובים, ואתה בינתיים בין לבין. אמרתי לך אתמול כמה פעמים בצורות שונות שלא כדאי לך לבקש את הדגל, אבל לא הבנת את הרמז. אני עונה לך בשמחה על כל שאלה טכנית שאתה שואל, כי זה שאתה רוצה ללמוד מראה שאתה בכיוון הנכון, אבל זה עדיין לא מספיק. וכדי שלא תקח את זה אישית: אחד החברים הכי טובים שלי בקהילה הצביע אתמול נגד היותי מפעיל, ואני בטוח לגמרי שהוא לא שונא אותי. יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 15:29, 10 באוגוסט 2016 (IDT)
יגאל, כבר אמרתי לך שאני מתכוון לבדוק כל אחת בנפרד ולא להריץ את הבוט באופן אוטומטי על ערכים. בָקָשתי להיות מנטר נדחתה כי עוד אין לי 3 חודשים, ואם היית מפעיל את סקריפט ה"שחזור המהיר" היית מבין איזה הבדל עצום יש בין הרולבק לבין הסקריפט. בסך הכל רציתי לקצר במקצת את הליך ביטול ההשחתות. אתה אמרת לי שאין לך מושג אם אקבל דגל בוט, מה שגרם לי בכל זאת לנסות. אני משתדל שלא לקחת דברים באופן אישי, כי זה יפגע בשיקול הדעת שלי בהמשך הדרך. אשמח אם תשקול שוב את דעתך בעניין הדגל בוט.
בברכה, ‏אור/1Orשיחהתרומות@16:21, 10 באוגוסט 2016 (IDT)
ואני עדיין לא יודע. אף אחד לא אמר שדעתי תתקבל. או שכן או שלא. יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 16:24, 10 באוגוסט 2016 (IDT)
אני מעריך מאוד את דעתך, ואשמח גם אם הבירוקרטים ישתתפו בדיון. ‏אור/1Orשיחהתרומות@16:28, 10 באוגוסט 2016 (IDT)
מתן ההרשאה היא על ידי ביורוקרט ולכן מישהו מהם יצטרף להגיב. בדרך כלל הביורוקרטים משאירים את שיקול הדעת לערן. אינג. יונה ב. - שיחה - הבה נכחילה 17:22, 10 באוגוסט 2016 (IDT)
בעד. אני לא חושב שיש ספק כלשהו שאור יעשה שימוש אחראי ומועיל בבוט. ‏Guycn2 · 19:31, 10 באוגוסט 2016 (IDT)
אני מצטער, אבל כלל לא ברור לי שצריך בוט שמסיר רווחים כפולים. זו פעולה חסרת משמעות - מדיה ויקי / תחביר HTML כבר מגדיר שאין משמעות לרווחים כפולים בתצוגה. נא לקרוא את ויקיפדיה:בוט#קווים מנחים לכתיבת והפעלת בוט בוויקיפדיה העברית - על מנת להפעיל בוט צריך שיהיה בו צורך אמיתי. ערן - שיחה 21:17, 10 באוגוסט 2016 (IDT)
ערן בוא לא נשכח שכל רווח הוא ביית שמאט את הכניסה לערך. ‏אור/1Orשיחהתרומות@21:19, 10 באוגוסט 2016 (IDT)

──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────── ?אור/1Orשיחהתרומות@21:41, 10 באוגוסט 2016 (IDT)

לא, אלו עריכות מיותרות ואין שום סיבה לעשות אותן, לא עם ובוודאי בלי בוט. ערן - שיחה 21:47, 10 באוגוסט 2016 (IDT)
מה מיותר בזה? ואם זה מיותר, למה צ'קטי מבצע אותם? ואם אחליף את " ." ל-" "? ‏אור/1Orשיחהתרומות@21:49, 10 באוגוסט 2016 (IDT)
מה דעתך ערן? ‏אור/1Orשיחהתרומות@22:04, 10 באוגוסט 2016 (IDT)
ערן לא נעים לי לתייג אותך המון פעמים אז אבקשך להגיד פעם אחת ובצורה מפורשת: אתה מעוניין להעניק לי דגל בוט או שאתה רוצה לשמוע דעות של אחרים? ‏אור/1Orשיחהתרומות@22:14, 10 באוגוסט 2016 (IDT)
  • עריכה שרק מסירה רווחים, בין אם באמצעות צ'קטי, AWB, או ללא כל כלי היא מיותרת. אפשר לשלב את זה כחלק מעריכה נוספת של ערך. לעריכה צריכה להיות תועלת של ממש, ובמיוחד כאשר מפעילים אותה באופן שיטתי על פני ערכים רבים. עריכות שאין בהן ערך של ממש עשויות לגרום להתנגשויות עריכה, הן מכבידות על הגרסאות הקודמות ו"מדחיקות" עריכות אמתיות של עורכים וכו'
  • אני לא חושב שיש לך מספיק הבנה בשלב זה להבחין בין מתי ראוי ומתי לא ראוי להפעיל בוט. אני מציע שתצבור מעט יותר ניסיון מהותי בעריכת ערכים.
ערן - שיחה 22:19, 10 באוגוסט 2016 (IDT)
תודה על התשובה הכנה, אני מקבל אותה ואפסיק להציק לך עם תיוגים. ‏אור/1Orשיחהתרומות@22:22, 10 באוגוסט 2016 (IDT)
ערן ברצוני להריץ את בוט ההחלפות. הקוד שלו וכל הדברים כבר שמורים אצלי ומוכנים לשימוש, אפשר להריץ כמה פעמים לניסיון? ‏אור/1Orשיחהתרומות@18:31, 23 באוגוסט 2016 (IDT)
הערת שוליים: שלא כבבקשתו של אור לקבלת דגל בוט עבור דפדפן AWB, אינני מתכוון להתנגד לבקשה לקבלת דגל כזה עבור עצמו, אם יבקש אותו. יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 19:48, 23 באוגוסט 2016 (IDT)
בנוגע לAWB זאת הייתה הבקשה כאן, אבל היא נדחתה, אז למדתי להריץ בוטים בpywikibot, ואני מחכה לתשובה של ערן. ‏אור/1Orשיחהתרומות@19:50, 23 באוגוסט 2016 (IDT)
זאת בדיוק הסיבה שכתבתי את זה - כי מה שאמרתי אז על AWB לא רלוונטי הפעם. יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 19:52, 23 באוגוסט 2016 (IDT)
אור/1Or: "אבל היא נדחתה, אז למדתי להריץ בוטים בpywikibot" - אנא קרא את דבריי ממקודם. הבקשה לא נדחתה בגלל הכלי הטכני (AWB) אלא כיוון שנראה שבשלב זה נראה שאין לך עדיין מספיק הבנה כדי להבחין בין מתי ראוי ומתי לא ראוי להפעיל בוט, וכדאי שתצבור קצת יותר ניסיון. ערן - שיחה 01:05, 24 באוגוסט 2016 (IDT)
@ערן: קראתי אבל מאז עבר זמן. אם הדיון במזנון של בוט האנונימים יתקבל וההצעה שלי גם תתקבל, אני אוכל לקבל דגל בוט? אני גם רוצה להפעיל את בוט ההחלפות, אבל אני צריך אישור ממך. אם אתה מתכוון לעניין הרווחים, אני כבר הבנתי ממזמן שהוא באמת מיותר. לא צריך בגלל טעות אחת להמשיך ולטעון שאני לא יכול להבחין בין מתי ראוי ומתי לא ראוי. אני מקווה שתשקול מחדש את דעתך, ‏אור/1Orשיחהתרומות@09:39, 24 באוגוסט 2016 (IDT)
עברו שבועיים. אתה חושב שעכשיו כבר יש לך מספיק ניסיון? אינג. יונה ב. - שיחה - הבה נכחילה 14:33, 24 באוגוסט 2016 (IDT)
@יונה בנדלאק: כן, בשבועיים יכולים לקרות הרבה דברים. ‏אור/1Orשיחהתרומות@14:34, 24 באוגוסט 2016 (IDT)
אתה צודק אבל אני לא זוכר בשבועיים האחרונים מאורע כזה. אתה מנסה להאיץ תהליכים וזה לא ממש מסייע לך, עיף לתך להמתין בסבלנות. אינג. יונה ב. - שיחה - הבה נכחילה 14:51, 24 באוגוסט 2016 (IDT)
@יונה בנדלאק: מה זה מאורע כזה? הרבה דברים השתנו בזמן הזה. א' למדתי להריץ בוטים בpywikibot ולא רק בAWB ב' קיבלתי דגל בוט באתר ויקי ג' יש לי מטרות חשובות, לא כמו הסרת רווחים. אני חושב שהיה שינוי מאוד משמעותי בידע שלי בבוטים בשבועיים האלה. מה זאת אומרת להאיץ תהליכים? איזה תהליך? לא זכור לי שצריך וותק משמעותי בשביל לקבל דגל בוט. ‏אור/1Orשיחהתרומות@14:54, 24 באוגוסט 2016 (IDT)
אומרים לך משהו אחד ואתה מדבר על משהו אחר. אני מצטט את ערן: "אני לא חושב שיש לך מספיק הבנה בשלב זה להבחין בין מתי ראוי ומתי לא ראוי להפעיל בוט. אני מציע שתצבור מעט יותר ניסיון מהותי בעריכת ערכים." - בשבועיים האלה האם ההבנה שלך מתי ראוי ומתי לא ראוי להפעיל בוט השתנתה? כמו כן, כמה ערכים ערכת? רוב העבודה שלך זה בניטור ולא בהוספת תוכן לערכים. זו עבודה חשובה אבל לא עזר בצבירת ניסיון מהותי בעריכת ערכים. וכן, ראיתי שיצרת ערך חדש השבוע, אבל חוץ מזה נראה שאתה עוסק בניטור ובתיקוני שגיאות קלות על ידי AWB או כלי אחר. אינג. יונה ב. - שיחה - הבה נכחילה 08:04, 25 באוגוסט 2016 (IDT)

──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────── תגדיר מה זה עריכת ערכים, גם ניטור וגם AWB כוללים עריכת ערכים. כנ"ל לגבי צ'קטי, זה נחשב עריכת ערכים? או כשאתה אומר להרחיב ערכים ולכתוב ערכים, אבל, איך זה מתקשר לבוטים? בכל מקרה, אני החלטתי לרדת מהרעיון בינתיים. ‏אור/1Orשיחהתרומות@09:20, 25 באוגוסט 2016 (IDT)

עוד קצת מידע: הבוט שומר את כל העריכות שנעשו על ידו ומכיל קוד לשחזור מהיר של עריכות. הווא נבדק על ידי בצורה "יבשה" (בדקתי את הפלט ללא עדכון בערך). החבלןשיחהמועדון החלל הוויקיפדי 20:09, 31 באוגוסט 2016 (IDT)

החבלן, הוספתי הרשאות בוט למשתמש ואתה מוזמן להתחיל להריץ אותו. בברכה, ערן - שיחה 00:40, 1 בספטמבר 2016 (IDT)
תודה. החבלןשיחהמועדון החלל הוויקיפדי 00:47, 1 בספטמבר 2016 (IDT)
החבלן, אם רוצים להפעיל את המשתמש כבוט שים לב שצריך להעביר פרמטר bot=1 לaction=edit. ערן - שיחה 00:58, 1 בספטמבר 2016 (IDT)
היי, את 50 העריכות הראשונות הרצתי בכוונה ללא דגל בוט, כדי שמשתמשים ישימו לב לעריכות הללו ויעירו במידת הצורך (כמו שכבר העיר Ldorfman בדף שיחתי). החבלןשיחהמועדון החלל הוויקיפדי 01:14, 1 בספטמבר 2016 (IDT)
היי. אל תשכח לשים כפתור חסימה בדף המשתמש של הבוט. יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 14:28, 1 בספטמבר 2016 (IDT)
בוצע, תודה! החבלןשיחהמועדון החלל הוויקיפדי 18:59, 1 בספטמבר 2016 (IDT)
תודה לך. יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 19:06, 1 בספטמבר 2016 (IDT)
  • שם מפעיל הבוט: Mikey641
  • מטרה ומעט פרטים טכניים:
  1. אני מעונין בדגל בוט על מנת לבצע את ההחלפה דרום קוריאה ==> קוריאה הדרומית. את ההחלפה אני מתכוון לבצע באמצעות "סקריפט replace" של pywikibot. כמה עריכות לדוגמא.
  2. מיון קטגוריות כמו שהתבקשתי בנושא:Tiv146r941mf3ctb. אני עומד לעשות את זה באמצעות וק:AWB, אני לוקח את קטגוריה:זוכי פרס גלובוס הזהב - שחקנים וממיין לקטגוריות משנה לפי הרשימות המצויות בתבניות הניווט
  • תוכנה:
  1. python - pywikibot - סקריפט replace
  2. AWB

Mikey641שיחה 21:44, 9 בינואר 2017 (IST)

בעד. אני בעד גם שתבצע את ההחלפה צפון קוריאה ->קוריאה הצפונית. אינג. יונה ב. - שיחה - הבה נכחילה 08:03, 10 בינואר 2017 (IST)
שכחתי לומר.. את קוריאה הצפונית ביצעתי כבר עם AWB--‏Mikey641שיחה 08:45, 10 בינואר 2017 (IST)
הוספתי כרגע משימה נוספת שאני מתכוון לעשות עם דגל הבוט--‏Mikey641שיחה 21:52, 11 בינואר 2017 (IST)
Mikey641, הוספתי הרשאת בוט לMikey641Bot . אנא עבור על הקווים המנחים להפעלת בוט בויקיפדיה:בוט. בהצלחה, ערן - שיחה 23:40, 11 בינואר 2017 (IST)
תודה רבה--‏Mikey641שיחה 23:41, 11 בינואר 2017 (IST)
@Mikey641: עכשיו אני יכול להגיד למה לא אמרתי כאן מילה בעד או נגד. כי אני לא חושב שזה רעיון טוב לבקש דגל בוט לפעולה ספציפית. יכול להיות שמישהו סומך עליך, אבל מתנגד למשימה. כמו שאינני אוהב את המשימה של קוריאה. אם היית עושה את מה שאני עשיתי לפני כמה חודשים - ביקשתי, וקיבלתי, דגל בוט להרצת כלים שלא אני כתבתי, מבלי לציין פעולות ספציפיות, הייתי תומך. ועדיין לא מאוחר. יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 01:31, 12 בינואר 2017 (IST)
@IKhitron: ראשית, כן מאוחר מידי, הרצתי על כל הערכים בלילה לפני שכתבת. שנית, העדפתי שכולם ידעו בדיוק מה אני מתכוון לעשות עם ההרשאות האלו ושידעו מלכתחילה שאני לא מתכוון להריץ סתם כל מיני דברים לבחירתי ולכן פירטתי בדיוק מה אני מתכוון לעשות. אתה מריץ בוט על AWB ועושה תיקונים כלליים בערכים (או לפחות ככה אני חושב) וכשאני מריץ התיקונים הם לא כלליים אלא נקודתיים כמו מיון קטגוריות, או שינוי קישור להפניות.--‏Mikey641שיחה 15:06, 12 בינואר 2017 (IST)
זה לא החשש שלו. הרצת את מה שרצית מה עכשיו? אם הבוט לא ירוץ יותר, אפשר להסיר את ההרשאות. ואם כן, אז כל פעם שתהיה לבוט משימה אתה תבוא לפרט כאן? אני מסכים עם ערן שנתן לך את ההרשאה ואני חושב שעדיף שתפרט בדף המשתמש של הבוט אילו משימות או עושה ומתי כך יהיה מעקב אחרי מה שהבוט עושה. אינג. יונה ב. - שיחה - הבה נכחילה 15:46, 12 בינואר 2017 (IST)
אני לא משתמש בכלל במוד הבוט של AWB. אם אצטרך פעם, אפתח עוד חשבון ואבקש דגל בוט גם בשבילו. יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 16:09, 12 בינואר 2017 (IST)
@יונה בנדלאק: אני חושב שיהיה לי עוד שימוש בדגל בוט למשימות דומות למה שפירטתי למעלה. אם ארצה להריץ משימות קטנות אני לא אכתוב על כל דבר קטן, אבל אם זה יהיה משהו שבעיני הוא יותר מרכזי והשינויים שלו יותר גדולים אני אפנה לערן, קיפודנחש, תומר א., Matanya או Rotemliss כפי שכתוב בויקיפדיה:בוט.--‏Mikey641שיחה 17:18, 12 בינואר 2017 (IST)
ובשביל מה כל הטרחה הזאת? מה רע בדגל בוט נורמלי? יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 17:47, 12 בינואר 2017 (IST)
בעדdMy‏ • שיחה • 22:36‏, 04/02/2017 • ט' בשבט ה'תשע"ז
Mikey641 יכול להשתמש בבוט לכל שימוש טכני שנעשה בעבר (גם כזה שנעשה על ידי בוט או סקריפט אחר) או לתיקונים טכניים אחרים. לשימושים שעשויים לעורר מחלוקת או שמצריכים תשומת לב מיוחדת (למשל כאלו שמצריכים מעקב אחרי כל עריכה של הבוט או כאלו שמוסיפים תוכן חדש לגוף הערך) כדאי להציג את מטרת השימוש בבוט בצורה מסודרת לקהילה למשל במזנון לפני הרצת בוט. ערן - שיחה 00:10, 5 בפברואר 2017 (IST)
מעולה. כך אפעל. תודה--‏Mikey641שיחה 00:17, 5 בפברואר 2017 (IST)

דגל בוט כללי[עריכת קוד מקור]

היי. לבקשתו של יגאל הייתי רוצה לבקש דגל בוט כללי עבור "כלים שלא אני כתבתי" ולא עבור פעולות ספציפיות.--‏Mikey641שיחה 21:44, 17 בינואר 2017 (IST)

בעד חזק יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 21:53, 17 בינואר 2017 (IST)
אני לא חושב שערן חשב אחרת. אבל אם אתם רוצים להפוך את זה למשהו פורמלי אז גם אני בעד. אם כי עדיף לפרט מה הפעילות העיקרית שהבוט יעשה אינג. יונה ב. - שיחה - הבה נכחילה 08:13, 18 בינואר 2017 (IST)
  • שם מפעיל הבוט: משתמש:Tomer T
  • מטרה ומעט פרטים טכניים: עריכות באמצעות ויקיפדיה:AutoWikiBrowser + העברת קטגוריות ב-Cat-a-lot
  • תוכנה: אין
  • יש לי דגל בוט באתרים הבאים (קישורים):

דוד שי הציע שאפתח בוט כדי שניתן יהיה להסתיר את עריכותיי באמצעות AWB. אז אני פותח בקשה :) תומר - שיחה 17:24, 25 בפברואר 2017 (IST)

בנוסף, נראה לי שהגיוני יהיה להשתמש בו בהעברת קטגוריות ב-Cat-a-lot. תומר - שיחה 17:27, 25 בפברואר 2017 (IST)
בעד משתמש אמין. בעל ידע מספיק להריץ בוט. אינג. יונה ב. - שיחה - הבה נכחילה 12:20, 26 בפברואר 2017 (IST)
תומר, הרשאה נוספה. במידה ותרצה להפעיל את הבוט למשימות שאינן חצי אוטומטיות, אנא עבור על הקווים המנחים להפעלת בוטים בויקיפדיה:בוט. ערן - שיחה 21:32, 26 בפברואר 2017 (IST)
  • שם מפעיל הבוט: משתמש:שם משתמש
  • מטרה ומעט פרטים טכניים:
  • תוכנה:
  • יש לי דגל בוט באתרים הבאים (קישורים):

הועבר מהדף וק:במ

סוף העברה

אז מה אם זה בוט? יש בוטים שהוחלט לא לסמנם על מנת לבדוק את השינויים שהם עושים (למשל בוט שמוחק תמונות שהוסרו מויקישיתוף). צריך לדעת מה הייעוד שלו. האם הוא מעדכן רק את פורטל צרפת או עוד דברים? אינג. יונה ב. - שיחה - הבה נכחילה 14:40, 5 במרץ 2017 (IST)


‏«kotz» «שיחה» 13:03, 2 בספטמבר 2017 (IDT)

בעד בורה בורה - שיחה 07:29, 3 בספטמבר 2017 (IDT)
גם אני בעד. משתמש אמין וכבר בעל דגל בוט למשתמש אחר (לא ברור לי למה לפצל אבל זו החלטתו). אינג. יונה ב. - שיחה - הבה נכחילה 12:03, 6 בספטמבר 2017 (IDT)
כמו יונה. יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 13:04, 6 בספטמבר 2017 (IDT)

את מי צריך לתייג כאן? ערן? ‏«kotz» «שיחה» 22:59, 9 בספטמבר 2017 (IDT)

kotz: הוספתי את ההרשאה למשתמש. ערן - שיחה 23:10, 9 בספטמבר 2017 (IDT)

חן חן ‏«kotz» «שיחה» 23:14, 9 בספטמבר 2017 (IDT)

לאור השאלה שנשאלה, את מי יש לתייג. אז לכל הבירוקרטים, אני יודע שאתם סומכים על ערן בנושא זה אך טוב יהיה לפחות שתוסיפו את הדף לרשימת המעקב שלכם. אינג. יונה ב. - שיחה - הבה נכחילה 10:38, 10 בספטמבר 2017 (IDT)
  • שם מפעיל הבוט: משתמש:Orielno (אני אצור את המשתמש הנוסף אם אקבל כאן אישור)
  • מטרה ומעט פרטים טכניים: עריכות באמצעות ויקיפדיה:AutoWikiBrowser, כדי למנוע הצפה של השינויים האחרונים (כמו שראיתי ש-Tomer T ביקש)
  • תוכנה: אין (חוץ מ-AWB)
  • יש לי דגל בוט באתרים הבאים (קישורים): (אין)

אוריאל, Orielno - שיחה 02:06, 28 בנובמבר 2017 (IST)

יש פה מישהו? ערן? אוריאל, Orielno - שיחה 21:52, 3 בדצמבר 2017 (IST)
Orielno, ראשית עליך ליצור את החשבון הנ"ל. שנית, רצוי שתחילה תפעיל את הכלי ללא הרשאת בוט, כך שמשתמשים אחרים יוכלו לראות את העריכות ביתר קלות ולהכיר את המשתמשים מבלי שיוסתר בשינויים האחרונים. לאחר יצירת החשבון אנא בקש כאן או בבקשות ממפעילים הרשאות בדוק עריכות אוטומטית. אחרי שתעשה בחשבון פעילות במשך מספר ימים אפשר יהיה להוסיף גם הרשאה זו. בברכה, ערן - שיחה 00:06, 4 בדצמבר 2017 (IST)
השתמשתי ב-AWB כבר לא מעט פעמים, בפרט בתקופה האחרונה. אבל אוקיי אני אשתמש בו קודם כמה ימים מהחשבון החדש. יצרתי את Orielno Bot, אפשר בבקשה לקבל בשבילו הרשאת בדוק עריכות אוטומטית? אוריאל, Orielno - שיחה 07:09, 4 בדצמבר 2017 (IST)
הוספתי את ההרשאה. אני יודע שכבר הפעלת יותר מפעם ומפעמיים את AWB, והכוונה היא בעיקר שמשתמשים אחרים יכירו את שם החשבון החדש. בברכה, ערן - שיחה 08:20, 4 בדצמבר 2017 (IST)
ערן אפשר עכשיו לתת דגל בוט למשתמש:Orielno Bot? אוריאל, Orielno - שיחה 23:27, 14 בדצמבר 2017 (IST)
Orielno: ראיתי שחלק מההחלפות שנעשות עם המשתמש הן החלפות סגנוניות (הינה ← היא, הינו ← הוא). החלפות סגנוניות לא נעשות בצורה אוטומטית, כי רוצים שעורך יקרא ויוודא שזה מתאים בהקשר. ראה למשל את מיוחד:חיפוש/סגנוניות prefix:ויקיפדיה:בוט/בוט החלפות/. אם אתה מתכוון להשתמש בכלי לצורך החלפות סגנוניות כאלו, חשוב לקרוא את ההקשר ולראות שהחלפה כזו מתאימה לפני ביצוע שלה. אין בעיה בעיני שתמשיך לעשות החלפות כאלו, ובפרט באמצעות AWB, בהנחה שאתה בודק את ההחלפה לפני (כלומר החלפות חצי אוטומטיות).
בכל אופן, במקרים שבהם רוצים שעורכים נוספים יוכלו לבדוק את העריכה לא נהוג לתת דגל בוט. (למשל משתמש:CommonsDelinker שהוא אומנם בוט, אבל אין לו הרשאות בוט כדי שמשתמשים אחרים יוכלו לעבור על העריכות). אני לא בטוח אם עריכות סגנוניות כאלו כדאי להסתיר מהשינויים האחרונים (אשמח לשמוע את דעתו של Eldad). ערן - שיחה 08:17, 15 בדצמבר 2017 (IST)
ערן זה לא סתם שינוי סגנון, לפי ויקיפדיה:לשון#שימוש באוגד – הוא, הנו השימוש במילים אלו הוא פשוט שגוי (למעט במקרים חריגים מאוד מאוד שגם לא מתרחשים אף פעם אצלנו (ראה "הינו בתפקיד אוגד" באתר האקדמיה ללשון העברית, אלו מקרים שלא באמת מתרחשים בוויקיפדיה, כמו "הינך יפה רעייתי", "הנני מוכן ומזומן"). אני משתמש ב-AWB רק לתיקון ולהגהה, לא לשינויי ניסוח סגנוניים. אם הקהילה סבורה שמדובר בצורת ניסוח תקינה, יש לתקן את האמור בויקיפדיה:לשון. אוריאל, Orielno - שיחה 09:02, 15 בדצמבר 2017 (IST)
(ולמקרה שזה לא היה ברור כמובן שאני בודק כל מקרה לגופו, הרי אלה תנאי השימוש ב-AWB. היו כמה וכמה מקרים בהם לא היה צורך לשנות כיוון שזה שם של אדם או שזה ציטוט של מקור בעברית, היו מספר מקרים ש"הינו" התייחס ל"היינו", והיו מספר מקרים בהם ההחלפה האוטומטית גרמה לניסוח להיות בעייתי, אז תיקנתי אותו ידנית (דרך החשבון הרגיל שלי). אלו גם הסיבות בגללן לא כדאי לתת לבוט לבצע זאת) אוריאל, Orielno - שיחה 09:13, 15 בדצמבר 2017 (IST)
אוריאל, תיקון קטן. בדיקה מראש היא לא תנאי שימוש ב-AWB. ברגע שאתה מקבל דגל בוט, אתה מסוגל להריץ אותו אוטומטית, על כל התיקונים. מעולם לא עשיתי זאת. מהסיבות הפורטות למעלה, וגם מכיוון שיש לו הרגל מגונה להוסיף עריכות שלו על עריכות שלך בלי לשאול, אלו שנראות לו מובנות מאליהן. יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 11:25, 15 בדצמבר 2017 (IST)
ב-Wikipedia:AutoWikiBrowser כתוב: "You are responsible for every edit made. Do not sacrifice quality for speed, and review all changes before saving". אבל אולי הם התכוונו למשתמש שאין לו דגל בוט? בכל מקרה אין לי כוונה להשתמש ב-AWB למשימות שלא דורשות שיקול דעת, הרי בשביל זה יש בוטים אוטומטיים לחלוטין. לפי דעתי חבל שאני אמלא 2/3 ויותר מדף השינויים האחרונים כשאני עובד עם AWB, אבל מה שנראה לך. הרי לא אני זה שאסבול מזה שאין לו דגל בוט :) אוריאל, Orielno - שיחה 11:48, 15 בדצמבר 2017 (IST)
אתה לא צריך לפנות אליי, כאילו אני לא נותן לך דגל. זה בכלל לא בשליטתי, ואין לי דעה שלילית בעניין. יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 11:50, 15 בדצמבר 2017 (IST)
אה אופס יגאל, לא שמתי לב שאתה ענית לי ולא ערן :| אוריאל, Orielno - שיחה 11:53, 15 בדצמבר 2017 (IST)
ערן, לשאלתך לעיל, אני חושב שלעריכות סגנוניות מהסוג שהוזכר לעיל עדיף לא לתת דגל בוט, כי אלה עריכות שרצוי שעורכים יראו, יבדקו וכו'. אני לגמרי בדעתך, שחשוב לקרוא את ההקשר ולבדוק כל מקרה לגופו. (דרך אגב, במאמר מוסגר, ייתכן שבימים הקרובים לא אהיה זמין לתגובה מיידית, כמו עד עכשיו). אלדדשיחה 13:54, 16 בדצמבר 2017 (IST)
  • שם מפעיל הבוט: משתמש:קובץ על יד
  • מטרה ומעט פרטים טכניים: מיועד כרגע לעריכות אוטומטיות דרך AWB, בשלב זה העריכות תהיינה חצי אוטומטיות. עריכות אוטומטיות לגמרי לא תתבצענה דרך החשבון, לפחות לא בחצי שנה הראשונה להפעלתו. לאחר מכן, אם אראה לנכון להריץ בוט אוטומטי, יהא זה רק אחר התייעצות מוקדמת.
  • תוכנה: AWB.
  • אין לי דגל בוט באתרים הבאים.

קובץ על ידשיחה19:43, 20 בינואר 2018 (IST)

בעד חזק יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 15:55, 21 בינואר 2018 (IST)
קובץ על יד:
  • אנא צור חשבון בשם זה (מיוחד:הרשמה לחשבון). הרשאה יכולה להינתן רק לאחר יצירת חשבון.
  • לאחר יצירת החשבון יש להוכיח שהחשבון משמש אותך (די בכך שלאחר שתרשום את חשבון המשתמש, תכתוב כאן עם שם המשתמש שלך שיצרת אותו)
  • אנא עבור על ויקיפדיה:בוט, ואח"כ אתה מוזמן להריץ מספר עריכות מהחשבון החדש. אחרי זה ניתן יהיה להוסיף את דגל הבוט לחשבון.
בברכה, ערן - שיחה 11:44, 26 בינואר 2018 (IST)
ערן, יצרתי, עברתי והרצתי. Kovetzbot - שיחה 14:45, 26 בינואר 2018 (IST)
עריכות עם AWB, לא ידנית. ותחתום מהחשבון הרגיל כאן. יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 15:01, 26 בינואר 2018 (IST)
ערכתי כבר בעבר עם AWB עשרות רבות של עריכות (שבגללן התבקשתי לפתוח חשבון בוט), אבל הרצתי כעת שוב עם AWB. כמובן עריכות אלו הן דרך החשבון הרגיל שלי, משום שבחשבון הבוט עדיין אין לי הרשאות. קובץ על ידשיחה16:12, 26 בינואר 2018 (IST)
אה, נכון. שכחתי. יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 16:18, 26 בינואר 2018 (IST)
נוסף דגל בוט לKovetzbot. ערן - שיחה 19:22, 26 בינואר 2018 (IST)
תודה, ערן! קובץ על ידשיחה19:23, 27 בינואר 2018 (IST)


  • שם מפעיל הבוט: משתמש:Yonidanie (אני אצור את המשתמש הנוסף אם אקבל כאן אישור)
  • מטרה ומעט פרטים טכניים: שלום, אני סטודנט להנדסת תוכנה ופרוייקט הגמר שלי הוא על רשתות חברתיות - במקרה הזה ויקיפדיה. אני מצבע שאילתות דרך ממשק הAPI (לא לעריכה!) אך ורק לקריאה ואני ממש אשמח אם תוכלנו לתת לי דגל בוט ל3 חודשים הקרובים.
היום השאילתות הן נורא ארוכות מיכוון שמשתמש רגיל יכול לבצע שאילות של עד 50 או 500 בקשות בבקשה אחת (תלוי בבקשה) ומשתמש עם בוט יכול עד פי 10, דבר זה יכול לחסוך לי המון שעות. כרגע כתבתי את הסקריפט שלי בפייתון והוא עובד אך שוב, מאד איטי.
אם תוכלו לאשר לי זה ממש יעזור - אני לא יודע אם זה משנה אבל אני עובד על ויקפדיה בשפה האנגלית ולא בעברית כרגע.
למקרה ושתציעו לי את ההורדה של ויקיפדיה dump, זה לא רלוונטי לפרוייקט שלי - השימוש לי הוא אך ורק דרך הAPI - לקריאה בלבד
  • תוכנה: סקריפט שכתבתי בפייתון
  • יש לי דגל בוט באתרים הבאים (קישורים): אין

Yonidanie - שיחה 13:46, 14 באפריל 2018 (IDT)

שלום Yonidanie,
ערן - שיחה 14:44, 14 באפריל 2018 (IDT)

בוט מחיקת הקבצים מוויקישיתוף[עריכת קוד מקור]

Community Tech bot[עריכת קוד מקור]

(בהמשך לדיון הקודם בויקיפדיה:מזנון/ארכיון 396#בוט מחיקת הקבצים מוויקישיתוף)

Keegan פנה אלי והודיע שכעת ניתן יהיה להפעיל את הבוט שמדווח על קבצים שמועמדים למחיקה מוויקישיתוף. הבוט ידווח בדפי השיחה של הערכים שבהם הקובץ בשימוש שהוא מועמד למחיקה ויפנה לדיון המחיקה המתאים בוויקישיתוף (הודעות). אני רוצה לקבל את חוות הדעת של הקהילה לפני הפעלתו.

  • הבוט יורץ מהמשתמש Community Tech bot
  • אם יש בעיות בבוט ניתן לדווח אותן אליי ואעביר אותן לידיעת הצוות המפתח
  • נושאים שצריך להחליט לגביהם:
    • האם הבוט יורץ עם דגל בוט או לא? לדעתי עדיף בלי דגל בוט כך שאפשר יהיה לראות את העריכות של הבוט גם כשמסננים בוטים. הוא לא צפוי להציף יותר מדי בדף השינויים האחרונים.
    • האם העריכות של הבוט יסומנו כמשניות או לא? לדעתי זה לא כל כך משנה.

(מתייג Hanay Geagea שמתעסקים בניטור תמונות)

בברכה, ערן - שיחה 13:30, 18 באוגוסט 2018 (IDT)

זה רעיון מעולה. יש לנו אגב את הדף הזה אבל הוא כמובן בוויקישיתוף.
אני מציע שנוסף כל עריכה של הבוט תירשם בדף מיוחד כך שכל מי שירצה עדכון לגבי מועמדות של קובץ כלשהו בוויקישיתוף המשמש בערך מקומי, למחיקה, יידע זאת אפילו מבלי שהערכים ה"נפגעים" יהיו ברשימת המעקב שלו. Geagea - שיחה 14:02, 18 באוגוסט 2018 (IDT)
Geagea: הבוט מיועד בעיקר כדי לדווח לכותבים של ערך מסוים שתמונה בו עשויה להימחק ולכן מודיע בדפי השיחה הרלוונטיים. זה באמת רעיון טוב שבנוסף לכך יהיה מקום מרוכז למעקב אחרי קבצים מועמדים למחיקה שמשמשים בוויקי, הבוט נכתב על ידי MaxSem ואפשר לשאול אותו על כך או שנבקש מSteinsplitter אם אפשר שהבוט שלו יכתוב גם לדף במיזם המקומי (נמשיך את הדיון בphab:T190233 כדי שיהיה קל יותר למפתחים להשתתף בו) ערן - שיחה 14:32, 18 באוגוסט 2018 (IDT)
שאלה. הדף של Steinsplitter כולל דיוני מחיקה בלבד. הוא לא כולל תגים כמו "no permission",‏ "no source" או "no license" הראשונים נמחקים תוך שבוע. האם גם אלה נכללים בעבודת הבוט? Geagea - שיחה 15:02, 18 באוגוסט 2018 (IDT)
Geagea: לדעתי לא. ראה בקוד של הבוט (מטפלים ב:Deletion_requests, Candidates for speedy deletion, Copyright violations). ערן - שיחה 15:28, 18 באוגוסט 2018 (IDT)
בלי "no permission" זה חסר משמעות. רוב המחיקות זה "no permission".‏ Geagea - שיחה 15:31, 18 באוגוסט 2018 (IDT)
ערן, אני עם Geagea באש ובמים. אבל אם לא יוסיפו בשלב זה את האפשרות גם של "no permission", עדיין זה עדיף על המצב הנוכחי. חשוב אבל שמי שרואה את ההודעה ידע גם מה האפשרויות העומדות בפניו.
שאלה נוספת: האם ההודעה תהיה בעברית? יש מספיק עורכים בוויקיפדיה העברית שלא מסתדרים עם אנגלית. וכמובן בלי דגל בוט. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה - הפקולטה למדעי הרוח 16:53, 18 באוגוסט 2018 (IDT)
ההודעה תהיה בעברית עם קישור לדיון המתאים בווקישיתוף (הדיון עצמו באנגלית). ערן - שיחה 17:01, 18 באוגוסט 2018 (IDT)
ערן, איזה community consensus אנחנו צריכים? לגבי מה? Geagea - שיחה 12:35, 19 באוגוסט 2018 (IDT)
גם אני בעד. אינג. יונה ב. - שיחה - הבה נכחילה 12:40, 19 באוגוסט 2018 (IDT)
Geagea: צריך רק לראות שזה מוסכם ואין התנגדות או בעיות בהרצה של בוט כזה שלא חשבנו עליהן. אם לא תהיה התנגדות היום-מחר נסגור את הדיון ואפנה לצוות שם. ערן - שיחה 22:28, 19 באוגוסט 2018 (IDT)
נראה שאין התנגדויות או הערות נוספות בנגוע לבוט ואבקש מהמפתחים להפעיל אותו. בברכה, ערן - שיחה 22:26, 20 באוגוסט 2018 (IDT)

SteinsplitterBot[עריכת קוד מקור]

Following the discussion above, I asked Steinsplitter to generate similar report to C:User:SteinsplitterBot/DR/hewiki also in hewiki e.g in Wikipedia:תחזוקה/תמונות מועמדות למחיקה or on User:SteinsplitterBot/DR/hewiki - this will help us to follow delete requests related to images used on hewiki. If there are no objections in the upcoming days, I'll ask him to enable the bot here. As for the bot-flag - do we prefer it to run without bot flag, so we can easily see it's edits or flag it as bot so it will not noise the recent changes? [note: this bot will write to a single dedicated page, rather than to talk pages, as opposed to Community Tech Bot]

בהמשך לדיון לעיל ביקשתי מ-Steinsplitter ליצור דוח של דפים שמועמדים למחיקה גם בוויקי העברית, כך שנוכל לעקוב ביתר קלות אחרי הצעות מחיקה בוויקישיתוף של קבצים שנמצאים בשימוש בוויקיפדיה העברית. אם אין התנגדות לכך אבקש ממנו להפעיל את הבוט בימים הקרובים. באשר לדגל בוט - האם נרצה גם במקרה זה שהבוט ירוץ ללא דגל כך שיהיה קל לראות את העריכות שלו או שמוטב לסמן כדי שלא ירעיש בדף השינויים האחרונים? (במקרה הזה הבוט צפוי לערוך בדף יעודי לרשימת המועמדים למחיקה, ולא בדפי שיחה) ערן - שיחה 18:32, 18 באוגוסט 2018 (IDT)

אני מעדיפה בלי דגל בוט, כי עריכות כאלה לא עולות לי במעקב.
אני מבקשת אם אפשר גם לממש את הצעתו של גיאה שבנוסף לדף השיחה של הערך, יהיה דף ייחודי שיעודכן בכל הצבעת מחיקה.
מה קורה עם מועלית למחיקה תמונה שאינה נמצאת בערך אבל מקורה הוא מעורך בוויקיפדיה העברית? חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה - הפקולטה למדעי הרוח 18:41, 18 באוגוסט 2018 (IDT)
  • הבוט של Community Tech יודיע בדפי השיחה הרלוונטיים, והבוט של Steinsplitter יצור דף ייעודי שיעדכן על כל הצבעות המחיקה.
  • כשדף מועמד למחיקה פונים לעורך בדף השיחה שלו בוויקישיתוף, אבל אין דרך פשוטה לדעת שעורך מסוים הוא עורך מוויקיפדיה העברית.
ערן - שיחה 19:45, 18 באוגוסט 2018 (IDT)
שלום, It would be possible to create a second page with deletion requests (and no-permission, etc.) where the uploader has hewiki as homewiki. --Steinsplitter - שיחה 21:57, 18 באוגוסט 2018 (IDT)
Ya Steinsplitter, without the files that taged with "no-permission" it wont be good enough. Geagea - שיחה 23:46, 18 באוגוסט 2018 (IDT)
אני בעד. אם הוא עורך דף ייעודי, אני לא רואה צורך להוסיף דגל בוט ובכל מקרה ניתן להוסיף את הדף לרשימת המעקב כך שגם עם דגל בוט ניתן לעקוב בקלות אחרי העדכונים. אינג. יונה ב. - שיחה - הבה נכחילה 12:46, 19 באוגוסט 2018 (IDT)
Steinsplitter: As there are no objections or more comments, you can enable User:SteinsplitterBot to generate reports for files used in hewiki that are marked with DR and no-permission. You can generate the reports into a subpage of the user page. Thank you! ערן - שיחה 22:25, 20 באוגוסט 2018 (IDT)
Hi, See משתמש:SteinsplitterBot/Commons NP (no-permission) and משתמש:SteinsplitterBot/Commons DR (deletion requests). The description templates (/T subpage) can be edited. --16:53, 21 באוגוסט 2018 (IDT)

הסתכלתי על הדף משתמש:SteinsplitterBot/Commons NP, יש שם קבצים שהועלו לא על ידי עורכים בוויקיפדיה העברית ואינם קשורים אליה. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה - הפקולטה למדעי הרוח 18:02, 21 באוגוסט 2018 (IDT)

Shalom Hanay Those are files *used* in hewp. I can create a seperat report for files where homewiki of the uploader is hewiki. Best --Steinsplitter - שיחה 18:16, 21 באוגוסט 2018 (IDT)
Hi Steinsplitter, It would be better. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה - הפקולטה למדעי הרוח 18:32, 21 באוגוסט 2018 (IDT)
חנה האם את מבינה מה הדפים שהבוט הזה יצר? אמא של גולן - שיחה 19:31, 21 באוגוסט 2018 (IDT)
Hanay Added :-) , Maybe Geagea can help with translating the english stuff to hebrew. --Steinsplitter - שיחה 19:34, 21 באוגוסט 2018 (IDT)
אמא של גולן, המטרה של הדפים היא ליצור דף בוויקיפדיה העברית שבו מופיעות תמונות המומעדות למחיקה משתי קבוצות
  1. תמונות שהוספות עליהן תבנית No permission
  2. תמונות שהועלו להצבעת מחיקה.
אנחנו ביקשנו רק תמונות שהועלו על ידי עורכים מהוויקיפדיה העברית, Steinsplitter עובד על כך. בתחילה הוא העלה לדפים תמונות שנעשה בהן שימוש בוויקיפדיה העברית, זה לא מה שרצינו, כי איננו רוצים להתעסק בכל התמונות האלה, רק תמונות שהועלו על ידי הקהילה כאן כדי שנוכל לסייע לשמור עליהן אם זה אפשרי כמובן. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה - הפקולטה למדעי הרוח 20:11, 21 באוגוסט 2018 (IDT)
חנה, אם יש קובץ שנמצא בשימוש אצלנו אבל הועלה על ידי ויקיפד סיני, למה שלא נטפל באותם קבצים (העברה לאתר שלנו למשל)?
סיימתי לתרגם את הכותרות (אם יש בעיה, אתם מוזמנים לשנות או לדווח לי ואני אעדכן). את שמות כל הדפים שהוא יצר, כולל קישורים ניתן לראות במשתמש:SteinsplitterBot/Commons Nav. אינג. יונה ב. - שיחה - הבה נכחילה 13:51, 22 באוגוסט 2018 (IDT)
ראשית אני מודה ל-Steinsplitter על הרצון שלו לעזור בעניין הזה שמטריד אותנו מזמן. הוא יצר את הדף שבו נמצאים כל הקבצים המועמדים למחיקה ונמצאים בשימוש בוויקיפדיה העברית. אני כמובן בעד השארת הדפדים הללו. יחד עם זאת מה שבאמת מעניין אותנו אלה קבצים שהועלו על ידי משתמשים שוויקיפדיית הבית (home wikipedia) היא ויקיפדיה העברית והועמדו למחיקה (גם אם אינם בשימוש כלל וגם אם הם בשימוש בוויקי אחרת). אגב, הסיבה שרואים מעט קבצים בדף ה-no-permission היא כיוון שהם נמחקים תוך שבוע. אלה קבצים שאין אפילו צורך לערוך דיון וברור שנדרש אישור OTRS. במידת הצורך אפשר להמיר תבנית no-permission בדיון (DR) רגיל. אם וכאשר Steinsplitter יעשה את הדפים בהתבסס על משתמשים של home wikipedia הרי שמדובר הצלחה גדולה שבעצם רצינו אותה כבר זמן רב. Geagea - שיחה 16:46, 22 באוגוסט 2018 (IDT)
יונה בנדלאק, לא ברורה לי הצעתך "נטפל באותם קבצים (העברה לאתר שלנו למשל)". אלה קבצים בעייתיים מבחינת זכויות יוצרים, איך אנחנו יכולים להעביר לכאן. ואם הוויקיפד הוא סיני, איך אני יכולה לסייע? אם הוא עורך בוויקיפדיה העברית, אז אפשר לבדוק איתו מה קורה. אם התמונה מועלית לדיון מחיקה, אני יכולה לקרוא את הדיון ולראות אם אני יכולה להעלות טיעון להשארת התמונה. בכל היתר אין לנו כל ידע ומידע, אז חבל להציף אותנו בנושא. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה - הפקולטה למדעי הרוח 17:52, 22 באוגוסט 2018 (IDT)
חנה אני מדבר על תמונות שעולות להצבעה מחיקה ושהן בשימוש הוגן כך שהן לא מתאימות לוויקישיתוף אבל כן אלינו. אני כמובן לא חושב שיש להעביר תמונות ללא אישורים או תמונות מפרות זכויות יוצרים.
Geagea הדפים שהועלו על ידי ויקיפדים שאתר הבית שלהם היא ויקיפדיה העברית כבר קיימים. אינג. יונה ב. - שיחה - הבה נכחילה 08:02, 23 באוגוסט 2018 (IDT)
יונה ב., יש קצת אי בהירות
הדף הזה הוא רשימת דיוני מחיקה של דפים שנמצאים בשימוש אצלנו. "קבצים בשימוש בוויקיפדיה העברית" - נכון.
הדף הזה הוא רשימת דיוני מחיקה של דפים שנמצאים אצלנו והועלו על ידי משתמש מהוויקי העברית. "קבצים שאתר הבית של מעלה הקובץ היא ויקיפדיה העברית" - נכון.
הדף שאומר "קבצים בהם חסר אישור:" "קבצים בשימוש בוויקיפדיה העברית" בעצם מוביל לאותו דף ראשון. זה שגוי. לא מדובר בקבצים בהם חסר אישור. כנראה צריך להיות מוחלף במשתמש:SteinsplitterBot/Commons NP.
הדף הזה שאמור להיות "קבצים בהם חסר אישור:" "קבצים שאתר הבית של מעלה הקובץ היא ויקיפדיה העברית" שגוי. הוא לא כולל קבצים בהם חסר אישור (NP). Geagea - שיחה 10:18, 23 באוגוסט 2018 (IDT)
חוץ מזה, מה שאנחנו באמת צריכים אלה קבצים שהועלו על ידי משתמשים מהוויקי העברית והועמדו למחיקה (DR) או חסרים אישור (NP). ‏Geagea - שיחה 10:21, 23 באוגוסט 2018 (IDT)
תיקנתי את הקישור לדף השגוי. אבל באמת יש קצת אי בהירות. האם מה שאנחנו צריכים זה לא משתמש:SteinsplitterBot/Commons DR homewiki ומשתמש:SteinsplitterBot/Commons NP homewiki? או שמה שחסר שם זה דפים שלא בשימוש אצלנו והועלו על ידי ויקיפדים עבריים? אינג. יונה ב. - שיחה - הבה נכחילה 10:35, 23 באוגוסט 2018 (IDT)
גם אם זה יתוקן זה עדיין לא כולל הכל. אנחנו צריכים את כל הקבצים שהועלו על ידי משתמשים מ-he.wiki והועמדו למחיקה (DR+NP) בלי קשר לעובדה האם הם נמצאים בשימוש או לאו. Geagea - שיחה 11:00, 23 באוגוסט 2018 (IDT)
הבנתי מה הפער בין מה שיש למה שרוצים. האם Steinsplitter מבין אינה שינוי אנחנו רוצים? אינג. יונה ב. - שיחה - הבה נכחילה 11:25, 23 באוגוסט 2018 (IDT)
אני אדבר אתו ואוודא שהבין. באמת כל הכבוד לו. כל הנושא הזה מיוזמתו. Geagea - שיחה 11:28, 23 באוגוסט 2018 (IDT)
חנה ראי למשל את File:Geektime.png, קובץ שהוא לפחות בשימוש הוגן (לוגו) כך שאם המעלה לא יציג אישור שהוא יוצר הלוגו (ובעל הזכויות), אפשר להעביר מקומית אלינו. אינג. יונה ב. - שיחה - הבה נכחילה 14:45, 23 באוגוסט 2018 (IDT)
לוויקישיתוף את תבנית שימוש הוגן. הוא צריך להימחק שם. וכן רצוי להעלות מקומית מקומית. האמת שביקשתי מערן משהו בעניין אבל זה נראה מסובך מידיי. אני אחשוב על פתרון שקבצים אלה לא יימחקו בטרם יועתקו לקובץ מקומי. Geagea - שיחה 15:03, 23 באוגוסט 2018 (IDT)

הועבר מהדף [[וק:במ]]

סוף העברה
Kotz מבקש לקבל מחדש הרשאת בוט עבור הבוט KotzBot.

‏«kotz» «שיחה» 15:08, 12 באוקטובר 2018 (IDT)

בעד יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 15:19, 12 באוקטובר 2018 (IDT)
מש:IKhitron אפילו לי לא ברור בעד מה אתה. מש:בורה בורה אתה יכול להתייחס למה שכתוב למעלה על ”"דיון" בשיחת תבנית:מדען/הסבת ממציא#סטטוס ועל ”"דיון" על הוספת "נרצח" לרבנים מתקופת השואה נעשה בדף בשם שיחת תבנית:סרט/שם)”? לגבי ”בדיקה מתאימה לפני הרצה של בוט ולא סדרת הרצות של בוט ואח"כ תיקון/שחזור שלהן” בכלל אני לא מבין איזה התייחסות צריך לתת חוץ מ"יש". ‏«kotz» «שיחה» 12:06, 13 באוקטובר 2018 (IDT)
kotz אין לי מושג ירוק מה רוצים מהחיים שלנו. בשיחת תבנית:מדען/הסבת ממציא#סטטוס מדובר על תבנית שאושרה ללא עוררים בדיון ויקיפדיה:תבנית/אולם דיונים#איחוד מדען / ממציא והוסבה בצורה מושלמת. לא רק שהריצה שוחזרה ברשלנות היא גם מהווה עילה לחסימת הבוט? מנין ההנפצה הזו? הוספת "נרצח" לרבנים מתקופת השואה נעשתה על סמך דיון כללי שנתן גושפקנקה להוספת סיבת המוות בכל תבניות האישים. לכן התיקון נעשה ביחידה ולא בתבנית ספציפית. זה מוסבר גם בדף השיחה שלך בצורה ברורה! כל השינויים מהסוג הזה נעשים בדף הכללי בשם שיחת תבנית:סרט/שם. אין שום משמעות לשם הבוט, הרי לא נכתוב עשרות בוטים בשם שונה שעושים אותו דבר. מה שחשוב לקורא ולעוקבים הוא תקציר העריכה והוא לעולם יגדיר נכון מה מהות השינוי. בורה בורה - שיחה 08:31, 14 באוקטובר 2018 (IDT)

הבקשה נדחת. לא בוצע לא בוצע ערן - שיחה 10:47, 14 באוקטובר 2018 (IDT)

בירוקרטים, משתמש:דוד שי ביורוקרט לשעבר, אבקש את התערבותכם.

לא ייתכן ולא סביר שכל זה יפסק יום בהיר אחד בגלל גחמה של משתמש בודד. הפגיעה בוויקיפדיה קשה מדי. לא יודע מה עושים במקרים כאלה אבל זה מיזם שיתופי וודאי שיש דרכים למנוע ממשתמש בודד, בכיר ככל שיהיה, פגיעה במיזם עצמו כפי שקורה כאן. מתייג משתמשים נוספים שפעילים בנושא הבוטים או מסביב להם. משתמש:IKhitron, משתמש:יונה בנדלאק, משתמש:הנדב הנכון. בורה בורה - שיחה 21:36, 15 באוקטובר 2018 (IDT)

ואיך שכחתי את מפעיל הבוט Kotz... בורה בורה - שיחה 21:37, 15 באוקטובר 2018 (IDT)
להבנתי יש כאן שאלה עקרונית שבגללה הבוט כרגע חסום ובורה בורה כנראה מעדיף שלא להתייחס אליה כאן. בדיון שיחת תבנית:מדען/הסבת ממציא#הועבר מויקיפדיה:בקשות ממפעילים, נכתב שהבוט שינה ללא הסכמה, או ללא דיון מספק, בערכים רבים, את השדה "נפטר" ל"נרצח". בורה בורה טוען שהשינוי הזה לא נעשה באופן מכוון, אלא כחלק משינויים רבים שנעשים בערכים באופן קבוע. שינויים אלה בגדול הם לקיחת נתונים מ"ויקינתונים" והכנסתם לערכים. לשינויים האלה הייתה כנראה הסכמה רחבה, אלא שהשינוי הספציפי הזה פוגע במוסכמות אחרות שנעשו בויקיפדיה במשך השנים (ויתכן ששינויים אוטומטיים אחרים שיבוצעו בעתיד, ידרכו גם הם על משבצת רגישה). השאלה העקרונית היא, האם לאחר ההסכמה שניתנה לבוט לפעול על סמך ויקינתונים, אפשר או אי אפשר יותר לערער על השינויים שהוא עושה. ושאלה נוספת אולי, אם הבוט ממשיך לפעול בלי להתייחס לשאלה הזו, האם יש לחסום אותו עד שתתברר התשובה לשאלה הראשונה.
אני מציע שאם זה אפשרי, כרגע הבוט לא יבצע את השינויים שבמחלוקת, אלא רק כאלה שמוסכמים. צריך לפתוח דיון בהשתתפות הקהילה על שאלת הנרצח/נפטר ולקבל החלטה ברורה והבוט צריך לדעת לא לקחת דברים מסוימים מויקינתונים אם משתמשי ויקי עברית אינם מעוניינים בהם. בריאן - שיחה 12:43, 16 באוקטובר 2018 (IDT)
העניין הוא שאם בוט עושה משהו לא צפוי, אז אפשר להחזיר, לא צריך לחסום. בשבוע שעבר ערן העביר, כנראה באמצעות בוט או סקריפט, כי זה היה סיטונאי, הרבה נתונים מערכים שלנו לוויקינתונים. בין היתר הועבר השדה "מספר פרקים" של תבנית:תוכנית טלוויזיה. סביר שזה היה לא מכוון, אלא רק בין כל יתר הנתונים, כי אם היה מתקיים דיון על הפרמטר המסויים הזה, הייתי עושה הכל כדי לא להעביר לוויקינתונים ערך מקרי, שמתעדכן מדי שבוע, אולי עד הצבעת מחלוקת. ואף אחד לא חסם את הבוט של ערן. יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 13:53, 16 באוקטובר 2018 (IDT)
יגאל, בנושא ויקינתונים והנתונים שם ראה עוד בd:Help:Property constraints portal (אפשר להגדיר אילוץ - אין לציין מספר פרקים לסדרה רצה, או חובה לציין "נכון ל" עבור מספר פרקים וכו') בכל אופן זה לא נושא הדיון כאן. הטריגר המידי להסרת ההרשאות הוא ניצול לרעה של הרשאות בוט ליישום שינויים במחלוקת/לא מוסכמים וללא לקיחת אחריות עליהם:
כפי שאמרתי עוד קודם הרשאה להפעלת בוט תינתן בכפוף לשינויים בבוט כדי לאפשר בקרה שלו שיהיו מוסכמים על הקהילה. למשל צריך להסדיר את הגדרה של דף דיון מסודר (שיחת תבנית:סרט/שם הוא לא דף דיון מסודר) לפני שינוי בתוכן ערך, משך זמן סביר לדיון (יותר משעתיים) ודיון נאות לפניו ולא אחריו. כמו כן עריכות של בוט צריכות להתבצע בהתאם לכללים בויקיפדיה:בוט#קווים מנחים לכתיבת והפעלת בוט בוויקיפדיה העברית. ערן - שיחה 20:46, 16 באוקטובר 2018 (IDT)
ערן, לא דיברתי נגד העריכות בוויקינתונים. הבאתי דוגמה שקולה לגמרי למצב הנוכחי, כדי להראות שזה לא תמיד מביא לחסימה. יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 21:14, 16 באוקטובר 2018 (IDT)
בריאן התיאור שלך לא ממש מדויק אבל זה לא העיקר. אם תקרא את הדיון בויקיפדיה:תבנית/אולם דיונים#איחוד מדען / ממציא תראה שהסיכום הנוכחי הוא שני שדות נפרדים, שזה בדיוק מה שהבוט הזה עשה מלכתחילה. אז למה הוא עדיין חסום? אני מבין מהדיון שזו היתה הכוונה של משתמש:הנדב הנכון מלכתחילה, כי אי אפשר להשתמש רק בשדה אחד כפי שהדגמתי בדיון. שחזור הבוט לא היה במקום וחסימתו המתמשכת ודאי לא. המשפט "דף דיון מסודר (שיחת תבנית:סרט/שם הוא לא דף דיון מסודר)" הוא אחיזת עיניים. הדיון נערך תמיד בצורה מסודרת במקום כלשהו, כאשר לעתים בפיסקת ה"מבוא" של דף הבוט יש הפניה לדיון ומסקנותיו. זה נוהל תקין שגובש שנים. בדף הבוט עצמו לא דנים, רק מיישמים. לכן הבקשה ל"דיון מסודר" היא אחיזת עיניים כאילו משהו לא בסדר בתהליך. הערכים שנוספה להם המילה "נרצח" מוגדרים היטב בקטגוריה:רבנים שנספו בשואה. לא ראיתי אף אחד מערער על הקטגוריה הזו ועל תוכנה ועל כן היא נכונה. כמו שמשתמש:IKhitron כבר הביא דוגמה, זה בדיוק שקול לעדכון של ויקינתונים ועל בסיס טוב ונכון. גם בהתייעצות עם משתמש:דוד שי, הוגה הרעיון למידע על סיבת המוות בתבניות, הוא תמך במילה "נרצח". יש לציין כי בניגוד לפעולות של הבוט של ערן, שאינן מתועדות בשום מקום ולך תדע מה הוא עדכן, כמו השדה "מספר פרקים" שצוין לעיל, פעולותיו של משתמש:KotzBot שקופות לחלוטין וכל אחד יכול לראות מה שונה, מה היו הנימוקים ומה הסימוכין שנדונו לשינוי. שורה תחתונה, אם רוצים לדון ביותר בקרה על בוט זה ובוטים אחרים אפשר לפתוח דיון במקום ציבורי. אבל את החסימה יש להסיר במיידית ולתת לו לבצע את המטלות השוטפות ותיקונים אחרים כמו טיפול בתאריכי לידה ופטירה שכרגע תקועים באמצע. בורה בורה - שיחה 01:14, 17 באוקטובר 2018 (IDT)
מבלי להכנס לדיונים האם השימוש בבוט היה מוצדק באותם נושאים, חסימתו הגורפת פוגעת לוויקיפדיה הנדב הנכון - שיחה 10:10, 17 באוקטובר 2018 (IDT)
הי, שאלה, האם אפשר שנסכים לפחות איזה שאילתות הבוט ראשי לעשות ולהחזיר אותו לפעולה בשאילתות הנ"ל? האם יש הסכמה על פלט השאילתה השבועי / חודשי שלו? הרי אני בטוחה שאנחנו מאשרים לו לעשות את השינוי מ<ref> להערה לדוגמא, לא? ואז לראות כמה % מפעילותו היא בעייתית? אמא של גולן - שיחה 15:50, 18 באוקטובר 2018 (IDT)
נגיד, עד 0.1% יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 16:36, 18 באוקטובר 2018 (IDT)
,,, משתמש:דוד שי אני לא רואה תגובות שלכם, להוציא התייחסות אחת של בריאן שלא חזר אחרי תגובה שלי. האם אתם מתכוונים לטפל בזה? אנא הגיבו בכל מקרה כדאי שנדע אם לפנות לערוצים אחרים. בורה בורה - שיחה 12:10, 21 באוקטובר 2018 (IDT)
בורה בורה, זה אולי יישמע לך מוזר, אבל לפעמים לאנשים אין מה להוסיף על הדברים שנאמרו ולכן הם לא כותבים כלום. לדוגמה, כתבתי לך את דעתי, והגבת, אבל התגובה שלך לא שכנעה אותי שמה שכתבתי אינו נכון. הצעתי הצעה מסוימת, בחרת לא להתייחס אליה אלא לתקוף את ערן, שזו זכותך, אבל אין לי מה לומר נוסף על כך. אני מניח שהמשתמשים האחרים לא הגיבו בגלל אחת משתי האופציות (או שתיהן), או שהם לא רוצים להכנס לדיון מתיש וחסר תועלת כשכל צד נעול בעמדתו, או כי הם מסכימים עם אחד הצדדים ואין להם מה להוסיף על כך. בכל מקרה לתייג שוב ושוב אנשים ולתבוע מהם התייחסות זה מיותר, לא רק בויקיפדיה, אלא באינטרנט כולו ואולי גם בעולם הממשי. בריאן - שיחה 16:27, 21 באוקטובר 2018 (IDT)

הצעה[עריכת קוד מקור]

אני מציע להגדיר כלהלן: הסבות חדשות שאמורות לחול על 30 ערכים או יותר, לא תופעלנה לפני סיום דיון של 72 שעות לפחות באחד הדפים: וק:בב וק:בה וק:תב וק:מ או הפניה מוק:לומ. תקציר עריכה של בוט ההסבה נדרש להכיל קישור לדף עם הדיון הרלוונטי. לא כולל הסבות שכבר מבוצעות באופן קבוע ע"י הבוט (ר' הקטגוריות השונות ב{{בוט ההסבה}} ולא כולל עדכוניים טכניים בוטים קיימים. ‏«kotz» «שיחה» 23:55, 21 באוקטובר 2018 (IDT)

נשמע סביר. למרות שיש הרבה הסבות שאין באמת צורך בדיון עליהם ולמרות שזה עיכוב של שלושה ימים הפשרה סבירה, בתקווה שהעיכוב הזה ימנע לפחות חלק מהמחלוקות ותאפשר לעוד כמה זוגות עיניים לבדוק שאין בעיות בהסבה. אינג. יונה ב. - שיחה - הבה נכחילה 14:32, 23 באוקטובר 2018 (IDT)
מתייג את כל מי שהוזכר בדיון עד כה. מש:Assayas מש:TZivyA מש:בורה בורה מש:IKhitron מש:ערן מש:דוד שי מש:הנדב הנכון מש:בריאן מש:אמא של גולן אולי יש לכם דעה על הצעה זו או חליפית. ‏«kotz» «שיחה» 18:09, 28 באוקטובר 2018 (IST)
בעד דוד שי - שיחה 05:56, 29 באוקטובר 2018 (IST)
הצעה שקולה ומאוזנת. בעד בורה בורה - שיחה 07:14, 29 באוקטובר 2018 (IST)
בעד. אם יש צורך לאשר את ההסבות הקודמות - אני בעד אישור כרגע של כל ההסבות שאינן במחלוקת ופתיחה לדיון מה שנשאר (רק האישים הבעייתי?) אמא של גולן - שיחה 09:32, 29 באוקטובר 2018 (IST)
זה נשמע פתרון טוב. ערן - שיחה 06:47, 3 בנובמבר 2018 (IST)
אכן פיתרון טוב. --Assayas - שיחה 08:11, 4 בנובמבר 2018 (IST)
ועכשיו, אחרי שהבוט שוחרר, אגיב כאן, ואסביר למה לא עניתי למרות התיוגים. לדעתי, המצב הקודם הי בסדר גמור, בלי שום צורך לשנות משהו. יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 15:37, 4 בנובמבר 2018 (IST)


  • Operator User Name: Debenben (and Salix_alba, responsible for English speaking projects)
  • Purpose and short technical details: Replace deprecated math syntax listed in mw:Extension:Math/Roadmap
  • Software: pywikibot sourcecode
  • Have bot flag at (links): arwiki, dewiki, enwiki, eswiki, frwiki, nlwiki, plwiki, zhwiki, approved for operation without botflag on itwiki, svwiki, see global account

See phab:T197925, mw:Extension:Math/Roadmap and phab:T195861 for a more detailed description of the bot and the associated migration project. Unfortunately we do not speak Hebrew, so it would be nice if we could get help in translating the edit summary and userpage. Also feel free to join our commission to discuss the proposed improvements to the math extension. I would let it also run on pages that just contain less problematic deprecated syntax (around 200 pages).--Debenben - שיחה 14:55, 10 בנובמבר 2018 (IST)

Debenben Can you add links to some edits (from other project) that you will do here too? אינג. יונה ב. - שיחה - הבה נכחילה 10:22, 11 בנובמבר 2018 (IST)
Sure:
  • Escape unescaped $ [17]
  • Escape unescaped % [18]
  • Replace \or with \lor [19]
  • Replace less problematic texvc macros, e.g. \part with \partial [20]
We are doing this because we want to remove texvcjs which is currently doing these replacements on the server (if you go to preferences->appearance->math and enable LaTeX source you can see the actual source code which gets rendered).--Debenben - שיחה 12:02, 11 בנובמבר 2018 (IST)
Debenben: Thank you for your help keeping LaTeX code well maintained. I submitted a patch with translation for the edit summary. I'm also pinging some users who write LaTeX code in hewiki and should be aware to this so we can try to avoid adding more legacy code later.
עוזי ו., MathKnight וYossiea: שימו לב לשינוי טכני קל בהקשר לכתיבת נוסחאות לטך. רצוי להעדיף \lor ו\land על פני \or ו\and ולהוסיף \ לפני $ ולפני % - הסבר מלא מופיע בmw:Extension:Math/Roadmap
ערן - שיחה 01:01, 12 בנובמבר 2018 (IST)
Debenben, I added bot flag for Texvc2LaTeXBot and you can start running it in hewiki. thanks, ערן - שיחה 08:34, 13 בנובמבר 2018 (IST)

חשבון בוט עבור AWB[עריכת קוד מקור]

ביצעתי מאות החלפות עם AWB והציעו לי לפתוח חשבון בוט. האם יש צורך בזה? לי לא מפריע להמשיך לערוך מהחשבון הרגיל. Uziel302 - שיחה 15:13, 18 בדצמבר 2018 (IST)

זה די תלוי בך. אם אין לך בעיה לעבוד עם שני חשבונות כאשר את העריכות של AWB אתה עושה מחשבון אחד ואת העריכות הרגילות מאחר. זה גם יכול להקל עליך אם אתה בודק תרומות אחרונות שלך (לא יהיה לך את העריכות של AWB שאותם אתה כנראה לא ממש רוצה לבדוק לאחר שעשית אותם). בכל מקרה, אם תרצה חשבון בוט, אני תומך בדגל. אינג. יונה ב. - שיחה - הבה נכחילה 16:20, 18 בדצמבר 2018 (IST)
המשתמש החדש שלי. Uzielbot - שיחה 16:39, 18 בדצמבר 2018 (IST)
א' מטעמי אבטחה, עוזיאל, אנא ציין את שם הבוט מהחשבון הראשי שלך. ב' גם אני תומך, אם צריך. יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 19:52, 18 בדצמבר 2018 (IST)
מאשר שזה אני. Uziel302 - שיחה 20:41, 18 בדצמבר 2018 (IST)

הוספתי הרשאת בוט, והסרתי הרשאות נוספות שאינן נדרשות לבוט. ערן - שיחה 19:15, 21 בדצמבר 2018 (IST)


  • שם מפעיל הבוט: משתמש:מיכאל.צבאן
  • מטרה ומעט פרטים טכניים: אני משתמש בבוט כדי לקודד קישורים (%3A22_1668 -> :22_1668 וכד') ועדיף שהשינויים לא יופיעו בדף השינויים האחרונים על מנת שלא להקשות על המנטרים. אציין שכרגע אני עדיין מנטר כל עריכה ועריכה שהבוט מבצע כדי לוודא שהוא לא הורס שום דבר.
  • תוכנה: pywikibot

מיכאל.צבאןשיחה • כ"ד באייר ה'תשע"ט • 12:03, 29 במאי 2019 (IDT)

דיון מבקשות ממפעילים[עריכת קוד מקור]

מש:Assayas - למיטב ידיעתי, לדבריך אין שחר, והם מראים על חוסר הבנה לגבי מהותו של דגל בוט, ועיוות הרוח הוויקיפדית. אודה לך אם תוכל להצביע על מקום בו כתוב שבלי דגל בוט אסור להפעיל בוט (בעיקר כדי שאפשר יהיה לתקן את הטעות).
ארשום כאן בקצרה את מה שידוע לי לגבי מהות הדגל, ואם יש בדברי טעות, אשמח ללמוד. אז ככה: דגל בוט היא הרשאה שמאפשרת כמה דברים, שהחשוב בהם הוא הקלה משמעותית במגבלות קצב עריכה: כהגנה מפני השחתות, עורך רגיל מוגבל למספר מסוים של עריכות בפרק זמן קצוב (לצורך הדיון, בוא נגיד 100 עריכות בדקה, ולא כל כך משנה אם זה בעצם 50 או 73). מגבלה זו היא חסרת משמעות כשמדובר בעריכות ידניות, ויש לה השפעה קטנה כשמדובר בכלים כמו cat-a-lot. מטרת המגבלה היא להגביל את הנזק שמשחיתים יכולים לבצע בעזרת כלים אוטומטיים. בוטים (כמו למשל בוט ההחלפות) רוצים לפעמים לבצע מספר גדול של עריכות, וכדי לסייע להם, אפשר לתת להם "דגל" מיוחד שמשחרר אותם מהמגבלה.
כשעורך חדש (כלומר חדש ב"רובוטיקה") בונה בוט חדש, זה יהיה חוסר אחריות משווע מצד הביורוקרטים להעניק לו דגל בוט, לפני שהשתכנעו שהבוט הזה עושה משהו מועיל, ולא גורם נזקים. איך הביורוקרטים יכולים להשתכנע בכך? האם הם אמורים לעשות זאת לפי "אני מכיר אותו, הוא בחור טוב"? כמובן שלא. הם צריכים לבחון בעיון את הבוט הזה. לא סביר לדרוש מהם לקרוא את הקוד של הבוט - הרבה יותר הגיוני ופשוט זה לבחון את פעולת הבוט, רצוי במספר ריצות.
מסקנה: סדר הדברים ההגיוני הוא לבנות בוט, להפעיל אותו (יותר מפעם או פעמיים), להשתכנע שהבוט תקין וטוב, ו_רק אז_ לבקש ולקבל את הדגל המיוחל.
לקינוח, רציתי להתייחס גם למה שכתבת בסיפא של דבריך: "אנחנו לא עובדים כאן במתכונת של פרשנות אישית או במילים אחרות "איש הישר בעיניו יעשה". ".
הפוך, גוטה, הפוך: אנחנו בדיוק עובדים כאן במתכונת של פרשנות אישית ו"איש הישר בעיניו יעשה" (ניסוח קצת רדיקלי של "היו נועזים בעריכת ערכים") - מה שנדרש מאתנו זה נכונות לקבל משוב, ולתקן את ה"פרשנות האישית" שלנו כאשר מתברר שהיא לא תואמת את פרשנות הקהילה. מדבריך עולה כאילו עלינו לבקש ולקבל רשות לפני ביצוע פעולות, וזו לא רוח ויקיפדיה. נכון שיש פעולות עליהן הסכמנו שהסכמנו שיש להימנע מביצוען ללא דיון והסכמה (למשל שינוי שמות ערכים), אבל אלו מגבלות מסוימות מאד (ואפילו הן כפופות לשכל הישר, ולפעמים מוצדק ונכון לחרוג מהן), ובכל נושא אחר, כל אחד מאתנו סומך על פרשנותו האישית, עם נכונות לקבל משוב וביקורת ולשנות את הפרשנות.
אם היה דופי בהתנהלותו של מיכאל בסיפור הזה, אז לדעתי הבעיה לא הייתה "הפעלת בוט ללא רשות" (שכאמור, לא נחוצה, אם כי טוב היה עושה לו התייעץ קצת יותר, ווידא שמה שהבוט עושה באמת רצוי), ולא בהפעלת בוט פגום (כל מי שאי פעם כתב תוכנה יודע שדרישה לכתוב רק קוד עם אפס בגים אינה ראלית), אלא בהתרשלות מסוימת בבדיקה לפני הפעלה בהיקף גדול, ובעיקר, שאננות (לפחות למראית עין) כשהתברר שנגרמו נזקים, בלי להזדעק לתקנם ברמת ה"געוואלט" ההולמת. קיפודנחש 18:23, 7 ביוני 2019 (IDT)
אמ;לק. זכותך לדעתך. הפעלת בוט אינה "ניסוי עריכה" בערך כזה או אחר אלא משפיעה על מקבץ גדול של ערכים, והיא מחייבת הפעלת שיקול דעת טובה יותר. מנטרים ומפעילים אינם "פועלי ניקיון" של פעילות פזיזה. כל השאר הן סיסמאות פופוליסטיות וזה גם בסדר גמור במסגרת הרוח הוויקיפדית. --Assayas - שיחה 18:50, 7 ביוני 2019 (IDT)
מש:Assayas אין לי בעיה עם מה שכתבת עכשיו: "הפעלת בוט אינה ניסוי עריכה ומחייבת הפעלת שיקול דעת". מה שהיא לא מחייבת זה דגל בוט, כפי שכתבת למעלה ("לא קיבלת דגל - לא מפעילים את הבוט."). עם ההצהרה הזו כן יש לי בעיה. אם נוח לך לכנות את דברי "ססמאות פופוליסטיות" - לתיאבון, ובלבד שלא תמציא "חוקים" שאין, ותנסה לאכוף אותם. קיפודנחש 19:49, 7 ביוני 2019 (IDT)
חג שבועות שמח, לך ולכל בני ביתך.--Assayas - שיחה 19:50, 7 ביוני 2019 (IDT)
וגם לך. קיפודנחש 19:54, 7 ביוני 2019 (IDT)
קיפודנחש, כפי הנראה לא הייתי מספיק סובלני כלפיך בתגובתי ואני מצטער על כך. רציתי להבהיר שאני מכבד את עבודתך כאן ואת דעתך המקצועית ולא מהיום. מעבר לכך, שלא נראה לי לאור קריאה חוזרת של תגובתך שאנחנו מאד חלוקים. לעניין הסיסמאות אני בטוח שתסכים איתי ש"היו נועזים" איננו "היו פזיזים".לאור דבריו של Dovno שהועברו לחטיבת דיון אחרת, אני סבור שצריך לעשות סדר יותר מובנה בתהליך. בכל מקרה היה לי חשוב לכתוב את הדברים. --Assayas - שיחה 10:35, 8 ביוני 2019 (IDT)
את האמת, הופתעתי מאוד כשגיליתי את החסימה לפני כמה ימים. לפי הכללים, מותר להפעיל בוט ללא דגל בוט בלי בעיה. גם באופן קבוע, גם במסגרת ניסויי עריכה, והאחרון גם מבורך. ייתכן שאתה פשוט עדיין לא מכיר את כל הכללים. יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 00:59, 8 ביוני 2019 (IDT)
הבוט נחסם לא משום שפעל ללא דגל, אלא משום שגרם נזקים, ומפעילו לא הגיב במהירות לפניות. זה נעשה כדי למנוע נזקים נוספים. קיפודנחש 02:29, 8 ביוני 2019 (IDT)
תודה על ההסבר. לא הבנתי את זה מהתקציר. יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 04:02, 8 ביוני 2019 (IDT)

המשך דיון[עריכת קוד מקור]

מיכאל.צבאן לצערי פספסתי את הבקשה שלך בדף זה. אם אתה לא רואה תגובה לנושא חשוב אפשר לתייג פעם נוספת או לפנות בדף השיחה. זה גם בסדר להריץ בוט לאחר דיון ללא דגל בוט או להרצה מבוקרת (עריכות ניסוי שמתוארות לעיל). תוכל בבקשה לתקן את הקוד של הבוט כך שלא ישנה תווים מיוחדים ששוברים קישורים (ראה בדוגמאות שצוינו לעיל) ולאחר מכן אפשר יהיה להמשיך את הדיון. תודה, ערן - שיחה 07:59, 6 ביוני 2019 (IDT)

(דיון כללי לגבי דגל בוט ועריכת בוט הועבר לשיחת ויקיפדיה:בקשות לדגל בוט#דגל בוט וסימון עריכה כבוט) ערן - שיחה 09:23, 8 ביוני 2019 (IDT)
  • שם מפעיל הבוט: משתמש:Magnus Manske
  • מטרה ומעט פרטים טכניים:
  • תוכנה:
  • יש לי דגל בוט באתרים הבאים (קישורים):

אין לי מושג על דרך הפעולה של הבוט, אולם הוא ותיק מאוד ועריכות שלו מופיעות כל הזמן ברשימת המעקב שלי (הוא מעדכן רשימות שונות לפי מידע מוויקינתונים). מכיוון שחשבון הבוט כבר מוגדר כבדוק עריכות אוטומטית, האם יש סיבה לא לתת לו דגל בוט, כדי לאפשר (למי שרוצה) לסנן את עריכותיו מרשימת המעקב? (או, לחילופין, אם לא סומכים על הבוט ורוצים שיבדקו את עריכותיו, מדוע יש לו הרשאות בדוק עריכות?)
אני לא מבין הרבה בבוטים, אולם לפי ויקיפדיה:בוט: "חשבון-בוט צריך לקבל "דגל בוט" (bot flag) או "דגל בוט גלובלי" (global bot flag) כך שלא יפריע למעקב השוטף אחרי דף השינויים האחרונים." תודה, Dovno - שיחה 17:03, 21 באוגוסט 2019 (IDT)

הבוט הנ"ל משמש כבוט הודעות. בוט הודעות זה (כמו גם בוט הודעות על מחיקות מוויקישיתוף) בכוונה לא מסומנים כבוטים כדי שיוצגו בדף השינויים האחרונים וברשימות המעקב. ערן - שיחה 14:04, 30 באוגוסט 2019 (IDT)
תודה על ההסבר. Dovno - שיחה 20:53, 30 באוגוסט 2019 (IDT)

בעקבות הדיון כאן שיחת משתמש:בורה בורה#ניסיון להציע פתרון לבעיית חסימת kotzbot

בוצע שינוי בבוט ההסבה:

על מנת להפעיל ריצת אמת, נדרש אישור של שני משתמשים לפחות, אשר מצויינים בדף ויקיפדיה:בוט/בוט ההסבה/משתמשים. את האישורים יש לרשום בפרק יעודי בדף המפרט, פרק ==אישורים==.

עורכים שמופיעים בדף זה, הם "מורשי חתימה" של בוט ההסבה. הרשימה הנוכחית:

לפיכך אני מבקש לבטל חסימה ולהחזיר דגל בוט לחשבון זה.

‏«kotz» «שיחה» 18:38, 22 באוגוסט 2019 (IDT)

היי. תוכל להדגים איך הפרק הזה ייראה? יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 18:50, 22 באוגוסט 2019 (IDT)
מש:IKhitron, הנה חתימה אחת, ואתה יכול להוסיף את שלך. [21] ‏«kotz» «שיחה» 19:16, 22 באוגוסט 2019 (IDT)
לא הכי חד משמעי, אבל זה לא העיקר. מי אמר שאיזה אלמוני לא יוסיף חתימה שלי? יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 19:17, 22 באוגוסט 2019 (IDT)
יש בדיקה נוספת, והיא שהעריכה האחרונה בדף לפני שהבוט מתחיל לעבוד היא של אחד מהמשתמשים המאושרים.
מי מבטיח לך שאיזה אלמוני לא חותם בשמך בכל דיון אחר ו/או הצבעה? אז אותו הדבר.
‏«kotz» «שיחה» 19:27, 22 באוגוסט 2019 (IDT)
אם כך, זה בסדר. יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 23:15, 22 באוגוסט 2019 (IDT)
kotz תודה על הטיפול בהפעלה מבוקרת של הבוט. תוכל בבקשה להסביר את תהליך העבודה (או לתקן את איך שאני מבין):
  1. כל עורך יכול להגדיר הצעה להחלפה:
    1. שם ההחלפה - מוסכמת השם היא קטגוריה:ויקיפדיה/בוט/בוט ההסבה/שם ההחלפה ("שם ההחלפה" משתנה בהתאם למטרה)
    2. התוכן של ההצעה צריך להיות על פי ההסבר בויקיפדיה:בוט/בוט ההסבה כשאפשר להעתיק מתוך דף דוגמה (האם זה תבנית:בוט ההסבה/שלד חפיץ ואם לא מה כן?). הכוונה היא למנוע טעויות - אני לא חושב שמי מהעורכים יחתום בצורה מכוונת בשם מישהו אחר אבל אם צורת העבודה המקובלת היא העתקה מדף הסבה קיים קל מדי לטעות להעתיק/לשכוח קטגורית הרצה/אישורים מהדף המועתק - אם יש בדיקה מהי, ואם אין או שהבדיקה חלקית האם יש דף דוגמה שממנו יועתקו החלפות חדשות.
    3. מפרט חדש יש לשייך לקטגוריה:ויקיפדיה/בוט/בוט ההסבה/דפי מפרט
  2. מה נדרש מבחינת הרשאות כדי:
    1. להריץ הרצה יבשה - רוצה לוודא ש:
      1. אין הכרח באישורים של שני משתמשים (כלומר למנוע עודף בירוקרטיה בהגדרה של הסבה)
      2. הכרח שאין אישורים להסבה בשלב זה כי אישור נעשה אחרי שכבר נעשתה הרצה יבשה ועברו על ההחלפה (האם זו אחריות של ויקיפדיה:בוט/בוט ההסבה/משתמשים או של הבוט?)
    2. להריץ הרצה רטובה - כדי שריצה תתחיל בפועל שני עורכים מויקיפדיה:בוט/בוט ההסבה/משתמשים צריכים להיות לחתום על פי ההגדרה שהוספתי בויקיפדיה:בוט/בוט ההסבה/משתמשים
ערן - שיחה 09:19, 23 באוגוסט 2019 (IDT)
ערן,
תבנית:בוט ההסבה/שלד חפיץ משמש את ה"חפיץ", שמאפשר יצירת מפרטים בסיסיים בקלות (או לפחות במהירות) רבה יותר.
כן, פעמים רבות מעתיקים דף מפרט מהארכיון או מדף קיים. העורך נדרש למחוק מהדף כל מה שלא רלוונטי, וזה כולל אישורים שאינם אמת כמובן. הרצות יבשות למיניהם אינן מותנות באישורים או בהיעדרן.
חבל שערכת את ויקיפדיה:בוט/בוט ההסבה/משתמשים, זה דף קונפיגורציה של הבוט, אף אחד לא אמור לקרוא את הדף הזה. המקום להנחיות על אופן השימוש של הבוט הוא בויקיפדיה:בוט/בוט ההסבה.
‏«kotz» «שיחה» 14:11, 24 באוגוסט 2019 (IDT)
אוקיי העברתי את הפרטים הנוספים לדף השיחה והחזרתי לגרסה הקודמת של ויקיפדיה:בוט/בוט ההסבה/משתמשים. ערן - שיחה 14:54, 24 באוגוסט 2019 (IDT)
ערן לפיכך אני מבקש לבטל חסימה ולהחזיר דגל בוט לחשבון זה. ‏«kotz» «שיחה» 08:28, 26 באוגוסט 2019 (IDT)
kotz: בוצע בוצע ערן - שיחה 14:06, 30 באוגוסט 2019 (IDT)

דיון מחודש[עריכת קוד מקור]

העברה מויקיפדיה:בקשות ממפעילים
  • לשחרר את הבוט משתמש:KotzBot. הבוט נחסם באופן עקבי ואובססיבי על ידי ערן באמתלות שונות ומשונות שאין להן שחר. בגלל החסימות האלה כבר חודשיים 70 בוטים חודשיים אינם רצים ויוצרים חוסרי עדכון משמעותיים בוויקיפדיה. בסיבוב האחרון לפני כמה ימים הוא נחסם על עריכה מסוג זה שמעוגנת בדיון שיחת תבנית:סופר#תבנית:סופר - הוצאות ספרים על פי כל הכללים לפיהם עובד הבוט. Uziel302, בדיון הקודם כאן ציינת "אני לא רואה בעיה בעריכה שציינת" בדיון על בוט אחר שביצע פעולה זהה לחלוטין, והסרת מכאן את הדיון. האם אתה מוצא בעיה בעריכה זו שהבאתי המצדיקה חסימה? בנוסף, כלל נקוט הוא שאין מפעיל חוסם עורך פשוט עמו הוא נמצא בסכסוך עריכה. ערן נמצא אתי בהרבה סכסוכי עריכה והוא מצא "פטנט". במקום לחסום אותי, לחסום את הבוט שאני המפעיל הראשי שלו אינסוף פעמים. יש לאסור עליו את החסימות האלה ואם הוא מוצא משהו לקוי לדעתו, שיפנה לבקשות מפעילים או לבירוקרטים. כך מן הדין ומן הצדק. בורה בורה - שיחה 07:00, 6 באוקטובר 2019 (IDT)
ערן טען שהייתה חריגה מהתנאים להפעלת הבוט. אני מנחש שמדובר על קבלת האישורים. בורה בורה תוכל להפנות אותי לאישורים להרצה המדוברת? Uziel302 - שיחה 08:04, 6 באוקטובר 2019 (IDT)
הבוט הספציפי הזה ביצע שורה של שינויי תאריך כפי שהוחלט בשיחת תבנית:תחרות כדורסל#תבניות לטיפול וגם שיחת תבנית:אישיות#שם אחיד לפרמטר:אתר אינטרנט בתבניות אישים. היות וערן הכניס עם השינויים שלו בתבנית 725 שגיאות בתבנית:סופר וסירב לתקן את החבלה בכל הערכים, הורץ לבקשת משתמש:Shinaimm בוט גם על תבנית סופר שהסיר רק את הפרמטרים הריקים כדי שיוכל לתקן רק 100 ערכים ידנית ולא 725. כאמור תוכל לקרוא על החבלה והתיקון בשיחת תבנית:סופר#תבנית:סופר - הוצאות ספרים. מדהים שהמחבל בערכים זוכה לתהילת עולם והמתקן נענש בחסימת הבוט. בורה בורה - שיחה 08:17, 6 באוקטובר 2019 (IDT)
הכללים להרצת בוט הסבה פשוטים והגענו להסכמה לפני חודש בויקיפדיה:בקשות לדגל בוט#משתמש:KotzBot והם מסכומים גם בשיחת ויקיפדיה:בוט/בוט ההסבה/משתמשים. ערכת באמצעות בוט מאות עריכות שלא התקיים דיון עליהן וששנויות במחלוקת ומבלי שמשתמש אחר אישר את ההחלפה. כל המנגנון של אישורים לבוט נוצר בעקבות אינספור מקרים כאלו של עריכות לא מוסכמות שנעשות במחטף וללא דיון מקדים. ערן - שיחה 19:07, 6 באוקטובר 2019 (IDT)
עודף ביורוקרטיה קיצוני רק כי ערן רוצה להכביד עלי. הנה למשל פסוק מההסבה: "@@הוסף פרמטר בשורה חדשה?תאריך סגירה=<<<תאריך סגירה///נסגר///שנת הפסקת פעילות///שנת סגירה///סגירה///סגירת התחנה>>>" המשמעות היא שכל אחד משלל השדות בשמות שונים ומשונים יהיה עכשיו בשם אחיד "תאריך סגירה". יש בשיחת קטגוריה:תבניות פרמטריות/החלפה לכיתוב#מפרט הסבה 20 פסוקים כאלה עם למעלה מ-40 החלפות. אז נקיים 40 דיונים? לאן נגיע כך? כל מטרתו של ערן היא "לקבור" את הבוט ועל כן אני חוזר ואומר, אסור לאפשר לו חסימה ורק גוף נייטרלי יהיה מוסמך לעשות זאת. הנזק לוויקיפדיה משמעותי מדי מכדי שאדם בודד אחד, לא נשמעו תלונות מאחר, ישבית מערכת כה יעילה. בורה בורה - שיחה 19:28, 6 באוקטובר 2019 (IDT)
אני מנסה להבין. ההסבה שבגללה הבוט נחסם היא מתוך שיחת קטגוריה:תבניות פרמטריות/החלפה לכיתוב#מפרט הסבה? אינג. יונה ב. - שיחה - הבה נכחילה 12:21, 7 באוקטובר 2019 (IDT)
כן יונה ב.. מצאת שם מתום? בורה בורה - שיחה 16:45, 7 באוקטובר 2019 (IDT)
בהנחה שדגש חזק חתם לאחר שהוגדרו כל ההסבות שיש לעשות, נראה שהבוט הופעל לפי מה שהוגדר. אשמח לשמוע את דעתו של החותם. אינג. יונה ב. - שיחה - הבה נכחילה 20:27, 7 באוקטובר 2019 (IDT)
הוא חתם לאחר שהוגדרו מספר מילות מפתח ובהמשך הוספתי עוד כמה דומות. אין צורך בדיון על כל אחת מ-40 מילות המפתח הדומות. זה לא הגיוני ונועד ל"טרטר". יש לתת בעורכים אמון מינימלי. גם ערן מריץ בוטים כאוות נפשו שעושים בדיוק אותו דבר ואף אחד לא מטרטר אותו. בורה בורה - שיחה 23:13, 7 באוקטובר 2019 (IDT)
החתימה שלי הייתה ביחס למה שראיתי ברגע הנתון שהתבקשה חתימתי. לא עקבתי אחרי יתר השינויים שהוכנסו לדף המפרט לאחר מכן, ואין בידי הפנאי לבדוק אם הייתי חותם גם על מה שהתחולל אז. דגש חזק - שיחה 10:02, 8 באוקטובר 2019 (IDT)
הבקשה הזו שוכבת כאן כבר חמישה ימים ואף מפעיל לא אוזר אומץ לבצעה? הרי אין מפעיל שלא יודע שביני ובין ערן יש סכסוכי עריכה רבים ואך מתבקש שלא הוא זה שיקבע חסימות. אז מדוע כולם יושבים על הגדר? משתמש:ביקורת כשהעליתי את ההצעה לוועדת בוטים במזנון, שהנה דוגמה חיה למה היא נחוצה, בקשת ממני להסיר אותה "בתקווה שזה יסתדר". עיניך הרואות שזה לא מסתדר, וחזרנו לנקודת המוצא. מה אתה מתכוון לעשות? הבוטים מושבתים וויקיפדיה נפגעת. בורה בורה - שיחה 20:53, 11 באוקטובר 2019 (IDT)
עזוב, המשחק מכור. נעם דובב - שיחה 21:32, 11 באוקטובר 2019 (IDT)
די מסכים אבל בכל זאת, אנו בוחרים מפעילים שיגלו טיפה עצמאות ולא "יראו את השררה". בורה בורה - שיחה 22:59, 11 באוקטובר 2019 (IDT)
הרצה של בוט צריכה להיעשות כדי לפתור בעיות טכניות ובצורה מוסכמת - לא יהיו מלחמות עריכה בין עורכים לבוטים. דנו בזה כבר לא מעט פעמים ושוב ושוב בורה בורה מכניס בין לילה שינויים שלא מוסכמים בתבניות, מריץ בוט לשינוי מאות ערכים ואחר כך מאשים עורכים אחרים שהם לא בסדר. הגענו לפתרון שנראה היה שמוסכם על כולם - לפני שינוי דנים על השינוי ורואים שהוא מוסכם, משתמש נוסף מאשר שהתקיים דיון כזה ושיש בו הסכמה ואז רץ בוט שעושה זאת. זו הסכמה מלפני חודש, וכפי שאפשר לראות במעלה הדיון כאן, ובמאות עריכות במיוחד:תרומות/Wikiped201820 ב12 באוקטובר, זה לא קרה. בכל אופן המקום לבקש הרשאות בוט הוא בויקיפדיה:בקשות לדגל בוט. ערן - שיחה 10:16, 12 באוקטובר 2019 (IDT)
משתמש:ערן העברת לכאן את הדיון. האם אתה מתכוון באמת ובתמים לדון בזה עניינית או שההעברה נועדה להוריד את הנושא מסדר היום? בורה בורה - שיחה 00:39, 16 באוקטובר 2019 (IDT)

────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────

אני מבקש לשחרר את החסימה של הבוט. כדיוע, עצירתו גורמת לכך שהוא לא מבצע התחזוקה השוטפת ובנוסף לא ניתן לבצע את ההחלטות המוסכמות בויקיפדיה:תבנית/אולם דיונים. אני מבין שקיימים משקעים בין הנוכחים ושאולי יש בעיה עם מנגנון החתימה (יש לחתום מחדש בכל הפעלה של הבוט ולא רק פעם אחת). בסופו של דבר בורה בורה משקיע לא מעט מזמנו ביצירת הבוטים והתיקונים הללו, אם יש חריגות יש לתקן אותם (למשל מקרה נוף הגליל...) אבל אני לא חושב שיש לחסום אותו לחלוטין. אני לא חושב שהייתה פה כוונת זדון ולכן אשמח אם תוכלו להחזיר לפעולה את הבוט. מאותה סיבה אני חושב שצריך לשחרר גם את הבוט השני, Borabot. אם יש הצעות אחרות להפעלת הבוטים אני אשמח. אבל בבקשה בוא נתקדם עם הנושא הזה...

ערן, האם EranBot יכול לבצע את כל ההחלטות שמחכות לביצוע עד שיוכרז פיתרון לבעיית הבוטים? אני מנסה לראות איך אפשר לקדם דברים בינתיים...

מתייג את כל המשתתפים (שוב...). מש:ביקורת, יונה ב., נעם דובב, יונה ב., U:Kotz, משתמש:בורה בורה, מש:ערן, U:IKhitron, משתמש:זאב קטן, מש:דגש חזק. אשמח אם תציעו פיתרון בבקשה. חג שמח Shinaimm - שיחה 23:02, 18 באוקטובר 2019 (IDT)

בשלב זה הבוט גורם יותר נזק מתועלת. יש שינויים שנויים במחלוקת שנעשים באמצעותו (דוגמה - מיוחד:הבדל/26409764, ודיון שנעשה על כך אחרי הרצה של הבוט בויקיפדיה:תבנית/אולם דיונים#שמות תאריכים אחידים), והמעקב והתיקון אחריו מעסיק אותנו שוב ושוב בבעיות שנוצרות. הבוט הושבת במשך כמה חודשים עד שהגענו להסכמה - מקיימים דיון על שינוי, משתמש נוסף מאשר שהשינוי מוסכם, ואז אפשר להריץ בוט. הסיכום הזה לא נשמר, ואין סיבה להאמין שישמר בעתיד.
אם יש משימות תחזוקה שוטפת מוגדרות ומוסכמות שKotz רוצה להריץ באמצעות בוט ייעודי, בדומה למשתמש:בוט סדר הפרקים אני לא חושב שיש בעיה לבקש הרשאות להרצה של בוט כזה. ערן - שיחה 23:50, 18 באוקטובר 2019 (IDT)
זו דעת ערן שהיא עורבא פרח אחד ענק. ביקשתי ממשתמש:ביקורת כבר פעמיים שיכנס בעובי הקורה. לא יתכן שמשתמש שבסכסוך תמידי איתי יקבל החלטות חסימה על בוטים שרצים פה כבר שנים. מי הוא שיחליט? יש כאן 70 בוטים חודשיים ועוד 10 שבועיים שמושבתים כי בא לו הקריזה. זה לא עובד כך במיזם שיתופי וכדאי שמישהו ירגיע אותו. הזלזול באחרים כבר עבר כל גבול וסליחה שאני מתפרץ כך. בורה בורה - שיחה 00:05, 19 באוקטובר 2019 (IDT)
אני מסכים הרבה יותר עם בורה בורה מאשר עם ערן. בעדכון האחרון לבוט, לאחר החלטתה של הקהילה, עודכן כך שניתן לעדכן את רשימת מורשי החתימה שלו; ככל שקיים חשש שעורך כלשהוא אינו יכול להיות מאשר, ניתן למחוק אותו מהדף ויקיפדיה:בוט/בוט ההסבה/משתמשים ואין צורך לחסום את הבוט. ‏«kotz» «שיחה» 17:10, 19 באוקטובר 2019 (IDT)
אנא עיין בהיסטוריה אכן עדכנתי את מורשי החתימה ושוחזרתי. ערן - שיחה 17:41, 19 באוקטובר 2019 (IDT)
כמה חוסר הבנה וידע במשפט אחד על ידי מי שמתיימר להכיר את הפיתרון ומסיר משתמשים בשלוף כאחוז אמוק. הרי הסרת שמי כמוה כחסימת הבוט משום שאני וקוץ אישרנו את כל הריצות הקבועות. וחוץ מזה מי בכלל הסמיך אותך להסיר שמות ללא בדל דיון בדף השיחה? השחתות משחזרים, וזה מה שעשיתי. בורה בורה - שיחה 22:13, 20 באוקטובר 2019 (IDT)
ערן, איזה פיתרון אחר אתה מציע לביצוע החלטות אולם הדיונים? Shinaimm - שיחה 18:34, 19 באוקטובר 2019 (IDT)
אני מחכה שkotz יציע דרך שהבוט ירוץ מבלי שכל שבועיים יחסם אחרי שעשו בו שימוש לא תקין לביצוע עריכות שנויות במחלוקת. הפתרון האחרון שהגענו אליו הוא מנגנון אישורים שלא עובד, ושוב משתמשים בבוט כדי לעשות עריכות שנויות במחלוקת וללא דיון מקדים (דוגמה - מיוחד:הבדל/26409764, ודיון שנעשה על כך אחרי הרצה של הבוט בויקיפדיה:תבנית/אולם דיונים#שמות תאריכים אחידים). ערן - שיחה 02:38, 24 באוקטובר 2019 (IDT)
לדעתי ישנן מספר בעיות במצב הקיים: 1. אי קיום הסכמים לכאורה מצד מריץ הבוט 2. ביוקרט אחד שמחליט באופן בלעדי, ללא עוררין 3. התייחסות לכל הבוטים כמקשה אחת - אם יש בעיות/מחלוקות (ואכן ישנן) מדוע לחסום 70 בוטים לצמיתות? יש לחסום (ולא לצמיתות) רק את הבוטים הבעייתיים. בורה בורה - אני למשל מתנגד להפעלת הבוט של ערכי שנים (לידה ופטירה) - קיימנו על זה דיון בעבר. מצד שני, אני מכיר בערך המשמעותי של הבוטים ככלל, על אף שאינם חפים מטעויות. האם תוכל למפות את הבוטים שלא שוחזרו ואין עליהם מחלוקת?! (למרות שלדעתי זה אמור היה להתבצע על ידי ערן דווקא) נעם דובב - שיחה 03:39, 24 באוקטובר 2019 (IDT)
  • כבר הוסבר לעיל ולא אחזור על כך. טיעוני ערן על עריכות שנויות במחלוקת הן קשקוש בגרוש. הבוט עבד במסגרת שניתנה לו. לא יאשרו כל פעם שצריך לשרותים. עובדה שערן הוא המתלונן היחיד
  • טוב שנעם כתב "לכאורה". אין צורך לאכול כל טיעון הזוי של ערן
  • ראו גם מה כתב קוץ, כותב הבוט. אינו מסכים עם ערן
  • ערן לא רק מחליט ללא עוררין, הוא גם מפחיד את שאר בעלי ההחלטות, קרי מפעילים וביורוקרטים
  • מדוע לחסום 70 בוטים לצמיתות? כי זה פעולת עונשין נגדי אישית
  • הבוט של תאריכי לידה אינו עובד, כפי שדברנו. ראה שהוא בקטגוריה:ויקיפדיה/בוט/בוט ההסבה/דפי מפרט/בהמתנה עד שישופץ לפי המפרט המעודכן. תאריכי פטירה לא דברנו. אם זורני טוב, אמרת שתודיע לי כשאתה מתחיל לעבוד עליהם. הפתרון יהיה כמו בלידה
  • מה יש למפות? כל הבוטים הקבועים רצים כבר שנים ונחסמו לצמיתות בורה בורה - שיחה 06:16, 24 באוקטובר 2019 (IDT)
    כדברי נעם דובב, סלע המחלוקת הוא אי קיום הסכמים לכאורה מצד מריץ הבוט. לטעמי הדבר הכי פשוט הוא להסיר הרשאה של מריץ הבוט הספציפי. ערן כבר עשה זאת, ושוחזר ללא תקציר עריכה. דוריאןDGW – Talk 07:15, 24 באוקטובר 2019 (IDT)
קראת את הדיון? הבנת אותו? כתבתי לעיל "הרי הסרת שמי כמוה כחסימת הבוט משום שאני וקוץ אישרנו את כל הריצות הקבועות.". שלא לדבר שיש לדון תחילה. כל משתמש גדול כקטון יחליט על דעת עצמו שיש הפרה ויעשה ככל העולה על רוחו? בורה בורה - שיחה 07:24, 24 באוקטובר 2019 (IDT)
בורה בורה, אולי פספסתי בכל המלל, אבל לא הבנתי למה לא מבצעים הפרדה בין הריצות הקבועות של הבוט, ובין פעולות חדשות שיכולות להיות שנויות במחלוקת. ההפרדה יכולה להיות ברמת החשבון. Uziel302 - שיחה 19:11, 24 באוקטובר 2019 (IDT)
Uziel302 לא פספסת כי זה לא נידון. אני רציתי משהו כזה תמיד ולכן קיים משתמש:BoraBot אבל זה לא נסתייע עדיין. אולי משתמש:Kotz יסביר אם יש חסם טכני ואיך מתגברים עליו. ואיך מעבירים מריצה חדשה לריצה קבועה. בינתיים אני לא רואה סיבה לחסימת הבוטים הקבועים. בורה בורה - שיחה 19:44, 24 באוקטובר 2019 (IDT)
העליתי את ההצעה הזו גם באחד הדיונים בעבר. הסקריפט הוא סקריפט, הוא לא אמור להיות מוגבל למשתמש מסוים. איפה אפשר לקרוא את קוד המקור שלו? אם אין עד היום נוהל להעברת ריצה חדשה לקבועה, מה מתזמן הרצות באופן קבוע? Uziel302 - שיחה 23:15, 24 באוקטובר 2019 (IDT)
א. Uziel302, כדי להפוך הרצה ל"קבועה" צריך לבצע את כל הבאים:
  1. להוסיף לדף המפרט אחת מהקטגוריות (קטגוריה:ויקיפדיה/בוט/בוט ההסבה/דפי מפרט/הרצה ירחית או קטגוריה:ויקיפדיה/בוט/בוט ההסבה/דפי מפרט/הרצה עיתית דהיינו שבועית)
  2. בשורת "יעד" להוסיף קטגוריה:ויקיפדיה/בוט/בוט ההסבה/דפי פלט/הרצה עיתית
  3. להפעיל על דף המפרט "רק משתמשים בעלי הרשאות בדוק עריכות אוטומטית" לפחות
  4. לוודא שפרק "אישורים" מכיל 2 חתימות לפחות של "מורשי חתימה" של הבוט. דהיינו אנשים ששמם מופיע בויקיפדיה:בוט/בוט ההסבה/משתמשים).
  5. לוודא שהעריכה האחרונה של דף המפרט שייכת ל"מורשה חתימה" כנ"ל.
ב. יש cron שמבצע את ההרצות אוטומטית.
ג. לבקשתו של ערן שאמציא פתרון כדי שהבוט לא ייחסם כל שבועיים - אני תומך בהצעתו של מש:בורה בורה, שערן יימנע מלחסום את הבוט כל שבועיים. ‏«kotz» «שיחה» 21:50, 25 באוקטובר 2019 (IDT)

כתבתי לפני התנגשות עריכה: Uziel302, לשאלותיך:

  • על פי ההחלטה החדשה רק משתמשים מסוימים יכולים לאשר את ההרצה אבל כל אחד יכול לכתוב ולהריץ בוט שאושר
  • משתמש:Kotz יוכל, אני מניח, לתת לך גישה לקוד המקור. זה לא סקריפט אלא בוט בשפת C#, על בסיס תשתית DotNetWikiBot. שנכתב על ידי Kotz ומופעל ומתוחזק על ידיו.
  • יש נוהל העברה. מרגע שבוט הורץ, נבדק והורץ לפחות פעם אחת ריצת אמת, אפשר להעביר אותו לריצה קבועה על ידי שינוי הקטגוריה בה הוא נמצא. משתמש:IKhitron מגן עליו כדי שלא יוכלו לשנות את הקוד וירוץ משהו לא בדוק
  • יש מנגנון תזמון של ויקי למיטב ידיעתי. מגדירים לו את ה-interval והוא מתעורר ומריץ בהתאם
  • כמו שאתה רואה הכל מסודר ומוקפד כבר שנים. חבל שמשתמש בודד מעורר אינתיפאדה ומכשיל את כל התהליך. בורה בורה - שיחה 22:00, 25 באוקטובר 2019 (IDT)
בורה בורה, Kotz, אני לא חושב שערן מעורר אינתיפאדה. החסימות שהוא עשה קשורות להחלפות חדשות שאולי לא נבדקו ואושרו כראוי ויכולות לגרום נזק ממשי. הטענה שחוזרת על ידי בורה היא בנוגע להרצות קבועות שנבדקו ואושרו כראוי ועושות עבודה משמעותית. לכן בעיני יש להפריד את המשתמשים, כך שחסימה של בוט שמריץ הרצה חדשה שלדעת מאן דהו לא אושרה כראוי או גורמת נזק, לא תעכב את כל ההרצות הקבועות. אני מבין שברוח הדברים נוצר משתמש בורהבוט, לא הבנתי מה הקושי הטכני בהפעלתו. Uziel302 - שיחה 22:08, 25 באוקטובר 2019 (IDT)
מה אנחנו בגנון? באותה מידה במקום לחסום היה פונה אלי ואומר "שמע ההחלפות החדשות לא נראות לי. בא נשב ונדון". נראה לך שהייתי מריץ דווקא? לשם מה האלימות והכוחניות לחסום את הכל לצמיתות? בורה בורה - שיחה 22:14, 25 באוקטובר 2019 (IDT)
אני לא מוצא את הידיים ואת הרגליים בכל הדיונים האלו - לא הצלחתי להבין לא את הבעיות ולא את הפתרונות. אבל כן אציין שלפחות אחת ההרצות הוותיקות של הבוט - סיווג נושאים בתבניות השלמה - מכניסה שוב ושוב שגיאות לערכים ואני מתנגד לכך שתמשיך לרוץ. Dovno - שיחה 22:23, 25 באוקטובר 2019 (IDT)
אין בעיות, יש בעיות מצוצות מהאצבע. הפיתרון הוא פשוט. להחזיר את כל הבוטים הקבועים לריצה. יש בעיה מסוימת בבוט, במקרה שציינת בוט שכתב קוץ, פונים אליו והוא משעה או מתקן אותו. נעם פנה אלי בנוגע לבוט הכנסת תאריכי לידה והשעיתי אותו עד למציאת פיתרון. כמה פשוט ובלי סכסוכים. גם בבוט הכנסת המילה "תאריך" היה אפשר כך בלי הפגנות כח. בורה בורה - שיחה 22:32, 25 באוקטובר 2019 (IDT)
אפשר לקרוא בשיחת ויקיפדיה:בוט/בוט ההסבה/משתמשים#אישור הרצה לבוט ב-4 נקודות קצרות מה נדרש לפני הרצה של בוט. התברר שאחרי שמתקיים דיון, ויש אישור להרצה של בוט, עורכים יכולים לשנות את מה שהבוט יריץ למשהו אחר ולהשתמש באישור הקודם - קל לראות זאת בהיסטוריה - כשמשהו אחר היה במקרה הטוב פרטים שנשכחו בהגדרה הראשונה של הבוט שאושר, בהמשך החלפה אחרת לגמרי אבל שלפחות נידונה במקום אחר, ולבסוף החלפות שלא נידונו בשום מקום וששנויות במחלוקת. לא משתמשים בבוט כדי לערוך עריכות שנויות במחלוקת. כדי למנוע את הוויכוחים החוזרים האלו, האם היה או לא היה דיון על החלפה כזו או אחרת, הגדרנו שיהיה עורך נוסף שיאשר זאת - באף אחד מהמקרים הבאים להחלפה הראשונה לא היה עורך נוסף שבדק שהתקיים דיון מקדים. מאז שהדיון נפתח מחדש לפני כשבועיים וחצי לא התקבל הסבר מניח את הדעת איך זה קורה ויותר חשוב איך זה לא יקרה בעתיד. ערן - שיחה 22:46, 25 באוקטובר 2019 (IDT)
מה שקל מאוד לראות זה שאתה לא מתייחס בכלל לטיעוני אחרים אלא חוזר על אותה מנטרה קבועה. למה חסמת את כל הבוטם? אין תשובה. למה צריך 40 דיונים על אותו פסוק? אין תשובה. מה שונה הסרת פרמטר ריק לאחר החבלה שעשית מהסרת פרמטר ריק בתבנית אחרת שעשית באותו לילה? אין תשובה. בקיצור, מתחפר ומאשים עד בלי סוף. בורה בורה - שיחה 23:00, 25 באוקטובר 2019 (IDT)
ערן, אולי נקבע תקופת מבחן של כמה חודשים בה אתה באופן אישי תאשר כל ריצה של הבוט (לאחר שהתקיים דיון מתאים באולם)? אני אגב תומך בהצעה של Uziel302 שבה kotzbot יופרד לחלוטין ויריץ רק ריצות קבועות, בורה בורה יריץ את הריצות הבודדות בבורה בוט. בצורה כזו נמנע הפרה של מוסכמות ההרצה. Shinaimm - שיחה 10:18, 26 באוקטובר 2019 (IDT)
אני (ולדעתי גם בורה בורה) לא מעוניינים שכל הרצה של בוט תהיה תלויה רק בי. אני נאלץ לדחות את הפתרון הזה כיוון שהוא פותר בעיה שלא קיימת - הבעיה היא לא שאני באופן אישי לא אישרתי הרצה של בוט, אלא שאף משתמש בויקיפדיה:בוט/בוט ההסבה/משתמשים לא אישר אותה. ערן - שיחה 10:41, 26 באוקטובר 2019 (IDT)

העברה נוספת מבקשות מפעילים[עריכת קוד מקור]

  • לשחרר את הבוט משתמש:KotzBot. הבוט נחסם על ידי ערן באמתלות שונות ומשונות שאין להן שחר. בגלל החסימות האלה כבר חודשיים 70 בוטים חודשיים ו-10 בוטים שבועיים אינם רצים ויוצרים חוסרי עדכון משמעותיים בוויקיפדיה. אציין שהבקשה הזו כבר היתה כאן לפני כשבועיים והוסרה באופן מחשיד בעליל על ידי החוסם עצמו למרות שברור לכולם שאין מפעיל חוסם בעל פלוגתא שלו. אם אף מפעיל לא ירהיב עוז לשחרר את החסימה, אבקש לקיים הצבעת מפעילים על חסימה בלתי מידתית זו. בורה בורה - שיחה 20:36, 23 באוקטובר 2019 (IDT)
    מה עושים הבוטים הללו? כמה מהם שוחזרו? על כמה מהם ישנה מחלוקת בינך לבין ערן? שקיפות תוכל לסייע לדון במקרה זה, אני מקווה. נעם דובב - שיחה 01:11, 24 באוקטובר 2019 (IDT)
    נעם דובב תודה שאתה שואל. כל הבוטים עלי אדמות נחסמו לצמיתות על ידי ערן. הרשימה המלאה של הבוטים בקטגוריה:ויקיפדיה/בוט/בוט ההסבה/דפי מפרט/הרצה ירחית וקטגוריה:ויקיפדיה/בוט/בוט ההסבה/דפי מפרט/הרצה עיתית. בין שאר הפעולות הם:
  • מעמדים ומסבים לצורה תקנית את תבנית:אתר רשמי
  • סיווג ערכים להשלמה ולשכתוב
  • תיקון קטגוריות בשורה
  • תיקון קישורים חיצוניים לוויקיפדיה
  • תבנית:הערה/הסבת ref לעברית תקנית
  • תבנית:הערות שוליים/הסבת references לעברית תקנית
  • הוספת תבנית:ויקישיתוף בשורה. 80% מהם הוספו על ידי הבוט במהלך ריצותיו
  • תיקוני תבנית:פס"ד עליון
  • עדכוני הפרופילים השונים בערכים שאי אפשר לחיות היום בלעדיהם. 60,889 הערכים עם פרופילים שונים עודכנו כולם על ידי הבוט. ראו קטגוריה:ויקיפדיה - פרופילים ומידע לרשימת תבניות הפרופילים
  • הטמעות שונות של תבניות בקישורים חיצוניים כמו תבנית:MathWorld, תבניOCLC, תבנית:ביו-נובל, תבנית:ביו-קונגרס, תבנית:גנאלוגיה מתמטית, תבנית:מתמטיקאי ורבות אחרות
  • תקקוני ביאורים שגויים, הערות שוליים שגויות, קישורים חיצוניים שגויים וראו גם שגויים שבלי תיקון שלהם המיון בערכים שגוי
  • סידור תבניות ניווט בסוף הערך, שיהיו תמיד אחרונות
  • הסרת כפילויות הנוצרות מתבנית:קישורי רשתות חברתיות או קישורים ידניים המהווים כפילות לתבניות הפרופילים
  • הוספת שנות לידה ופטירה בערכי האישים
  • ועוד עשרות מטלות קבועות המשפרות את חיינו ואף אחד לא יעשה ידנית לעולם בורה בורה - שיחה 01:54, 24 באוקטובר 2019 (IDT)
    ביקשת זאת לפני שבועיים והדיון המשיך בויקיפדיה:בקשות לדגל בוט#דיון מחודש. יחד עם פעולות מבורכות של בוט כזה הוא מלווה בעריכות שנויות במחלוקת - הייתה הגדרה איך להימנע מהרצות שנויות במחלוקת כאלו, שלא עמדו בה. אנא חדל מלהציף את דף בקשות ממפעילים בבקשות חוזרות להרשאת בוט, זה לא המקום לכך. ערן - שיחה 02:47, 24 באוקטובר 2019 (IDT)
    הגבתי בקישור אליו הפנית. אני חושב שהדיון שם לא מיצה את עצמו ולא נתן מענה ראוי לפתרון הבעיה. עם זאת, אני מסכים שכאן זה לא המקום לדון בזה. נעם דובב - שיחה 03:44, 24 באוקטובר 2019 (IDT)
    בא לא נתמם. אתה קברת את הדיון בדף נידח כדי שלא תצטרך לתת דין וחשבון, ושאר המפעילים ישכחו מזה! פניתי אליך שם "משתמש:ערן העברת לכאן את הדיון. האם אתה מתכוון באמת ובתמים לדון בזה עניינית או שההעברה נועדה להוריד את הנושא מסדר היום? בורה בורה - שיחה 00:39, 16 באוקטובר 2019 (IDT)". צפצפת עלי בראש חוצות ולא הגבת למרות שתויגת והיית בדף הזה כמה דקות אחרי. זו שיטה אצלך להתעלם ממני כאילו אני אוויר. רק יומיים אחרי, כשמשתמש אחר פנה אליך, טרחת לענות לו. לי עדיין לא ענית, שבוע ימים אחרי. אז חדל להטיף לי מוסר צבוע. הדיון הזה מקומו כאן ואתה לא פוסק עליון יחיד, כפי שנעם ציין שם בדיון. זה לא דיון להרשאת בוט אלא דיון עליך, חוסם הבוט שאני המשתמש הראשי שלו. בורה בורה - שיחה 06:27, 24 באוקטובר 2019 (IDT)
    הטענה היא שלא הופרו ההסכמים שאיפשרו לבוט לחזור לפעול? אם ישנה הסכמה שהם הופרו, הנחיצות של חלק מפעולות הבוט אינה רלוונטית, כל עוד הוא גורם בנוסף לבעיות. שמזן (שיחה) • ערכי בראבו14:26, 24 באוקטובר 2019 (IDT)
    לדעתי הדבר המהותי שיאפשר להתקדם הוא ולצערי לא קיבלתי לגביו תשובה: על איזה מ-70 הבוטים טוען ערן שהם גורמים לבעיות? אם בעיניו חמישה גורמים לבעיות (לצורך הדוגמה), שישחרר את החסימה של ה-65 הנותרים ועל הבעיות באותם ה-5 נדון בנפרד. נעם דובב - שיחה 16:14, 24 באוקטובר 2019 (IDT)
    אוסיף בעניין: מדובר במחלוקת ארוכת טווח בין בורה בורה וכאן, שמתעוררת מחדש כל כמה שבועות. ניסיתי בעבר להכניס את ראשי לעניין, ויצאתי מבולבל משנכנסתי. לדעתי צריך לפתוח דף מסודר בו ערן ובורה יסכמו את כל הדברים (כרגע זה מרוכז בעשרה דפים שונים בערך), והעניין יבוא להצבעת מפעילים. התו השמיניהבה נשוחחתובנות 17:55, 24 באוקטובר 2019 (IDT)
    המחלוקת היא אכן ארוכת ימים. אני הראיתי בדיון המקביל בויקיפדיה:בקשות לדגל בוט#דיון מחודש שלא הופר כלום, כי לא מבקשים אישור 40 פעמים על פעולה זהה. זה טרטור מכוון. שמזן, אל תתן לטיעוני סרק לבלבל אותך. התו השמיני זה נשמע על פניו רעיון טוב, אבל ערן מסרב לדבר איתי. אז מה אני יכול לעשות חוץ מבקשת סיוע ממפעילים? ואם תפתח דף, מה יקרה בו? מי יברור בין הצדדים "שיכול גם על ערן" וגם מבין מה קורה? בכל מקרה, הצעתו של נעם היא היחידה הפרקטית כאן. שחררו את הבוט כדי שיוכל לעבוד בריצות הקבועות ובינתיים בוטים חדשים יעצרו עד שתסתיים הבוררות / פיתרון טכני אחר / הבנה שאני ישר כמו סרגל ביישום הכללים. בורה בורה - שיחה 21:07, 24 באוקטובר 2019 (IDT)
    בורה בורה, העובדה היא שאף מפעיל לא טיפל בבקשות שלך, והן ממשיכות לשכב כאן כאבן שאין לה הופכים. לא ברורה הסיבה לכך, אך ניתן לתלות זאת בכך שביצוע (או אי-ביצוע) של הבקשה דורשת מעורבות עמוקה בפרטי הבקשה, או בפן הפרסונלי שמתלווה בהכרח - לדבריך, לעניין. משכך, עולה כי היעילות שתופק מבחינה של עניין מסועף זה היא דווקא באמצעות הפלטפורמה שיועדה במיוחד לכך, שהיא, כזכור, בדף הבירורים. בפרט נוכח העובדה כי מכאן - בוודאות גבוהה - לא תצמח לך הישועה. eli - שיחה 22:52, 26 באוקטובר 2019 (IDT)
    תגובה לא ראויה. אם אף מפעיל לא מסוגל להיכנס בעובי הקורה אנחנו בבעיה רצינית. ועל אחת כמה וכמה שאיננו יכולים לפטור את הדיון בנימוק ש"אף מפעיל לא טיפל בבקשות שלך והן ממשיכות לשכב כאן כאבן שאין לה הופכין". הדיונים האלו מתנהלים כבר תקופה ארוכה בכמה מוקדים, והגיע הזמן לסיים עם זה. שלטון היחיד של ערן מריח ממש לא טוב, בפרט לנוכח העובדה שתקופה כה ארוכה אף מפעיל אחר לא רואה לנכון להתערב. בברכה, גיברס - שיחה 00:20, 27 באוקטובר 2019 (IDT)
    שלטון יחיד הוא ביטוי חריף שאין לו אחיזה במציאות. בכל מקרה, דיונים ארוכים בדף הבקשות ממפעילים אכן אינם רצויים, וייתכן שכדאי להעביר את הדיון הזה לדף הבירורים, כדי למצוא את הפתרון האידיאלי (שכמובן אינו חסימה). הצבעת מפעילים, כמו שהציע התו, לא תסייע, כיוון שישנן בעיות — ויש להתמודד איתן באמצעות פשרה כלשהי, ולא באמצעות החלטה דיכוטומית של כן ולא. הפתרונות הקודמים לא החזיקו מעמד, וההסכמים הופרו (לאחר שהתגלו בעיות חוזרות בהפעלת הבוט היה צורך ליישם את ההסכמות "ישר כמו סרגל"). בברכה, שמזן (שיחה) • ערכי בראבו09:13, 27 באוקטובר 2019 (IST)
    אין כאן שום שלטון יחיד ואין סתם התעלמות של מפעילים. יש כאן פשוט משתמש שלא מוכן לקבל שום דיעה אחרת משלו והוא ימשיך לנדנד ולהתווכח ולתקוף את כל מי שלא מסכים איתו. בקשותיו של בורה בורה נדחו כל פעם מחדש והוסבר היטב לכל שואל מדוע, אך כיוון שהתשובה לא מוצאת חן בעיניו, בורה בורה ממשיך לבקש את אותה בקשה ולטעון את אותן טענות מטעות. התנהגות זו אופיינית למשתמש שבמידה מסוימת כנראה סבור שהוא היחיד שיודע מה טוב לויקיפדיה בתחום התבניות והבוטים, ועל כן כנראה למדו רוב המפעילים פשוט להתעלם ממנו. בריאן - שיחה 11:21, 27 באוקטובר 2019 (IST)

סוף העברה
בורה בורה - שיחה 23:55, 4 בנובמבר 2019 (IST)

  • אף על פי שאני ובורה בורה נמצאים לעתים מזומנות משני צדי המתרס ויש לי גם השגות על התנהלותו לעתים, התרשמתי שההתנהגות של המפעילים והביוקרטים כלפיו (בדומה להתנהגותם כלפיי) אינה ראויה, ופועלו בנושא מועיל (על אף שאינו נטול בעיות) ורצונו טוב. יש מקום למצוא דרך להחזיר את הבוטים לפעולה, תוך סייגים ופיקוח, ויפה שעה אחת קודם. נעם דובב - שיחה 00:39, 5 בנובמבר 2019 (IST)


בוט זה מריץ תשתית זהה לחלוטין לזה של KotzBot וכל השיפורים שהוכנסו על פי הדיון לעיל יחולו גם עליו. הבוט נדרש לתיקונים מזדמנים שצצים כל העת. ראו רשימה חלקית בויקיפדיה:תבנית/אולם דיונים#הסבות תבניות שאושרו ומחכות שתוסר החסימה ממשתמש:KotzBot. כיוון שאני כותב הבוטים האלו הבוט צריך להיות מורץ על ידי ולחתום בשמי. מתייג בירוקרטים בורה בורה - שיחה 16:11, 30 באוגוסט 2019 (IDT)

בירוקרטים הבקשה הזו שוכבת כאן כבר כמה ימים ללא התייחסות. אתם ארבעה וכולכם קבלתם תיוג. הייתי מצפה להתייחסות. זה לא חברי להתעלם ונוגד את רוח המיזם השיתופי. בורה בורה - שיחה 00:35, 3 בספטמבר 2019 (IDT)
בורה בורה, אני בטוח שה"התעלמות" לא נבעה ממניעים לא חבריים. זה בסדר שאתה נוזף, אבל בחייאת. נתתי דגל. תשתמש לבריאות ובזהירות. ביקורת - שיחה 20:30, 3 בספטמבר 2019 (IDT)
ביקורת חבל שלפני שננת דגל לא שאלת את השאלה הפשוטה. אם KotzBot כבר עושה את זה, למה צריך בוט נוסף שעושה אותו דבר? אינג. יונה ב. - שיחה - הבה נכחילה 21:39, 3 בספטמבר 2019 (IDT)
יונה בנדלאק, את כל השאלות אני שואל כבר זמן ממושך. ספציפית לשאלה הזו, נתן בורה בורה תשובה, שאני מקבל אותה גם אם היא הייתה למטרת קרדיט בלבד. אבל ברור שאם אנחנו באים בתלונות כשמשהו לא הולך כשורה, המינימום הוא לדרוש שהפעולות של הבוט תהיינה חתומות על ידי מי שנושא באחריות להן. ביקורת - שיחה 22:03, 3 בספטמבר 2019 (IDT)
הסברתי כבר לעיל. "כיוון שאני כותב הבוטים האלו הבוט צריך להיות מורץ על ידי ולחתום בשמי". בנוסף, אני לא רוצה להיות תלוי בקוץ מתי הוא מפעיל את הבוט שלו. הנה, יש שם שלושה יבשים בקטגוריה:ויקיפדיה/בוט/בוט ההסבה/דפי מפרט ששוכבים שם כבר 4 ימים מחכים לקוץ. זה מפריע. בורה בורה - שיחה 22:14, 3 בספטמבר 2019 (IDT)
ביקורת, אני רק הערה: מה טעם לתת הרשאת בוט לחשבון אם הוא בכלל חסום?... דגש חזק - שיחה 05:16, 9 בספטמבר 2019 (IDT)
מה? לא שחררת בדרך את החסימה? עוד לא הספקתי להפעיל את זה. אנא שחרר אותה. בורה בורה - שיחה 06:50, 9 בספטמבר 2019 (IDT)
תרשה לי לסנוט בך על הצעקות של "לא חברי... נוגד את רוח המיזם..."? הייתי בטוח שמדובר במשהו דחוף לשמירה על שלום הציבור, והנה אני מגלה ש"עוד לא הספקתי...". ותודה לדגש חזק על תשומת הלב. ביקורת - שיחה 09:02, 9 בספטמבר 2019 (IDT)
הנה מה שקוץ כתב לי: "העסק יותר מסובך עכשיו, אני אשתדל לייצר משהו.". נתקלנו בבעיות טכניות. קורה. בורה בורה - שיחה 09:18, 9 בספטמבר 2019 (IDT)
תודה על ההבהרה. ביקורת - שיחה 09:51, 9 בספטמבר 2019 (IDT)

יש איזה מנגנון ספאם שמזהה כשיש קישורים ל-URL-ים מסויים (למשל: fivver; tinyurl) ומונע מבוטים לבצע עריכות שכוללות את הURLים הללו. (ר' מדיה ויקי:Spam-whitelist, מדיה ויקי:Spam-blacklist).

ככל שאני מבין, אין שום חיווי לבוט המסכן שהעריכה נכשלה. כש"בוט ההסבה" מנסה לעשות הסבה בדפים שיש בהם קישורים כאלה, ההסבה נכשלת וקשה מאוד להבין למה.

אלו כן עריכות שניתן לבצע ע" עורך לא-בוט.

אם יש דרך להחריג את מש:KotzBot מהפילטר הזה הוא ישמח.

‏«kotz» «שיחה» 07:10, 20 בספטמבר 2019 (IDT)

CYBERPOWER - שיחה 11:29, 29 בספטמבר 2019 (IDT)

I propose we test the dead links portion of the bot first and then test the book linking task. I also need a couple of willing translators to help me translate some parts of the bot.—CYBERPOWER - שיחה 11:31, 29 בספטמבר 2019 (IDT)
בעד חזק. לפני כשנה וחצי אסף לקח על עצמו להתאים את הבוט לוויקיפדיה העברית, כשיהיה לו זמן, אבל עדיין לא הצליח, לצערי. יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 11:41, 29 בספטמבר 2019 (IDT)
Cyberpower678: Awesome! we would really like to see IA bot work also in hewiki. I saw your work in the Wikimania Hackathon on the iabot, and already did minor edit with it for a single page in Special:Diff/26292313 and started to translate some messages. What is the minimum translation/configuration required? is it Configure bot behavior? creating templates for different Archive tags? and additional translations in translatewiki?
  • How would you suggest to test the bot? e.g to run it on a single page with broken links and verify fix and verify broken link template? (or does it work differently for single page vs batch mode?) What do you refer to in book linking?
Thanks, ערן - שיחה 14:24, 29 בספטמבר 2019 (IDT)
ערן Wow. Thank you for the fast response. You are correct what needs to be done at a minumum is what you find in https://tools.wmflabs.org/iabot/?page=wikiconfig&wiki=hewiki as that is what the bot uses on hewiki. If you need additional help and those helpers need access to the wiki configuration page, let me know. By default only local sysops can adjust the bot, but I can grant access to additional users as needed. Normally when I run a bot test, I run a master worker that works autonomously 24/7 for the duration of the trial and shut it down once the trial is finished. The master worker will target pages that have human identified dead links so to show the effect of IABot and whether or not there are problems with its edits. However, I'm open to any method of testing you feel most comfortable with.—CYBERPOWER - שיחה 15:50, 29 בספטמבר 2019 (IDT)
Also, please do not translate all the "translation needed" boxes as I will be putting the actual English text in there shortly. :-)—CYBERPOWER - שיחה 15:51, 29 בספטמבר 2019 (IDT)
Hi. It's me with "strong support" above. Is there a way to run the bot once on a lot of pages without editing, just getting a computed diff patches that would be done? Thank you, יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 18:03, 29 בספטמבר 2019 (IDT)
Unfortunately no. IABot will run disabled, but there will be no collection of diffs to work with. It must edit to see what it does.—CYBERPOWER - שיחה 19:56, 29 בספטמבר 2019 (IDT)
Cyberpower678. Done - translated all the messages. Anything else needed for configuration, or required templates before test run? Is it possible to limit the test run by edits (e.g 50 edits) rather than 24 hours so if there are issues we can easily fix/rollback? thanks, ערן - שיחה 00:34, 2 באוקטובר 2019 (IDT)
ערן I have run the trial for the dead links task. The first dozen edits had an error with the date coming out as Y-m-d. I am undoing these edits right now.—CYBERPOWER - שיחה 00:57, 2 באוקטובר 2019 (IDT)
Cyberpower678: Thanks! I reviewed the edits and it looks good (the only minor issue was url-status which isn't supported in the local fork of the template, but I added it for th whitelist till we get the module updated). What is the book references task - does it need different configurtions/other templates? is this something that could also be tested before exeuction? ערן - שיחה 23:39, 2 באוקטובר

2019 (IDT)

ערן I missed your message thanks to the one below. The book task is the task where it looks at book references and adds a link to a digital copy of the book, preferably previewing the page being referenced in the article. It will work with the Cite Book templates and it's aliases. I just need the edit summary for the task translated. "Bluelinking {numbooks} for verifiability" where the wikilink goes to your local policy page on verifying sources. I recommend letting the bot do a trial run to see if there are any errors in the task.—CYBERPOWER - שיחה 05:17, 10 באוקטובר 2019 (IDT)
Cyberpower678: Can't find that message in the config. The translation may be "הכחלת {numbooks} לאסמכתאות". ערן - שיחה 01:26, 12 באוקטובר 2019 (IDT)
ערן Yes. The booklinking task is a brand new IABot task being developed. It's still in development, and thus no mention of it on the interface right now. I'm a little lost with the discussion below, what is the current status of this request?—CYBERPOWER - שיחה 21:54, 14 באוקטובר 2019 (IDT)
Cyberpower678 - the IA edits looks very good, and we would like it to be enabled. For the booklinking task - I think we need to have a trial run to verify it works OK with the local templates and correct translations. Thanks, ערן - שיחה 21:02, 16 באוקטובר 2019 (IDT)
ערןI recommend running the books trial first, though I do fear no edits are possible at this time because it seems not a single book references uses a cite template. I would still like to attempt a trial however.—CYBERPOWER - שיחה 21:06, 21 באוקטובר 2019 (IDT)
ערן Turns out there were a few templates that can be linked. I have made a trial run. THe edits an be seen from the contributions.—CYBERPOWER - שיחה 22:37, 23 באוקטובר 2019 (IDT)
User:Cyberpower678: Thanks! I just noticed I had a wrong translation for the summary. should be "הכחלת {numbooks} אסמכתאות". ערן - שיחה 02:23, 24 באוקטובר 2019 (IDT)
ערן, is it waiting for changing the edit summary? Uziel302 - שיחה 22:45, 25 באוקטובר 2019 (IDT)
The bot already have all the translations, have a bot flag, and its edits were verified by multiple users and can start to run to fix broken links with links to archives. The book-linking task is also verified, but should fix the edit summary. ערן - שיחה 22:49, 25 באוקטובר 2019 (IDT)

דוד שי וIKhitron: בוט ארכיון האינטרנט מוסיף קישורים לארכיון האינטרנט כשהוא מזהה קישורים שבורים ואחרי ריצת ניסיון שאפשר לראות אותה במיוחד:תרומות/InternetArchiveBot נראה שהוא עובד טוב. לפני שהוא יתחיל לרוץ בצורה מלאה תוכלו בבקשה לבדוק כמה מהעריכות שלו ולראות שהן בסדר? (היו רק שתי בעיות שראינו - אחת שהמפעיל כבר תיקן, ואחרת של פרמטר שלא נתמך בגרסה העברית שתיקנתי). תודה, ערן - שיחה 23:39, 2 באוקטובר 2019 (IDT)

עברתי על כמה עריכות, כולל אחת עם הרבה מאוד כתובות. כל הכתובות בסדר, ובשני מקרים ממש הופתעתי לטובה, כי לא ציפיתי שזה ניתן לתיקון. לגבי קורס פתוח מקוון מרובה משתתפים, לא הבנתי למה נוספה כתובת הארכיון, כשהמקורית תקינה. יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה)
IKhitron: תודה על הבדיקה. בנוגע להערה האחרונה ב https://tools.wmflabs.org/iabot/?page=wikiconfig&wiki=hewiki מופיעות ההגדרות של הבוט. ובפרט "How to handle tagged links:" זה היה מסומן כ"Treat tagged links as dead" והחלפתי כעת ל"Remove all tags if links are whitelisted or alive". תוכל לעבור גם ההגדרות שם אם תרצה לראות אם יש עוד הגדרות שכדאי יהיה לשנות כאן. ערן - שיחה 23:59, 2 באוקטובר 2019 (IDT)
תודה. האם פירושו "תודיע בדף השיחה אם מצאת קישור שלא ניתן להציל"? אם כן, אולי כדאי להדליק. אולי כדאי לשנות את פורמט התאריך בסוף, אנחנו לא מתחילים משנה. אולי כדאי לשנות עת השמות של התבניות באנגלית. להוסיף תבנית בתשלום. להחליף תגי קישורים חיצוניים. לא יודע מה זאת רשימת המדינות שם. אולי כדאי לבטל את המרת קישורים ערומים לתבניות. לא חושב שהטקסט של "Fixed source message item" נכון. חסר מקף ב-"No dead message item" וב-"Default message item". יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 00:18, 3 באוקטובר 2019 (IDT)
IKhitron: לגבי הודעות בדף השיחה, אין לי דעה כל כך, אבל היה בוט שמתניה הפעיל שהוסיף בזמנו הודעות דומות בדפי שיחה ולא נראה שהתייחסו אליהן כל כך. אם לדעתך זה שימושי, ואין התנגדות למשתמשים אחרים תוכל לשנות שם. לגבי פורמט התאריך זה הפורמט שהתבנית מקבלת (אם נהפוך את זה התבנית תייצר שגיאה) - אפשר לקבוע את הפורמט שהתבנית מציגה בתבנית עצמה. לשנות שמות של אילו תבניות. אילו תבניות תשלום. מה הכוונה להחליף תגי קישורים חיצוניים. תיקנתי את ההודעות. ערן - שיחה 01:26, 12 באוקטובר 2019 (IDT)
לגבי לא התייחסו - אני כל הזמן מוחק דפי שיחה מרוקנים לאחר שהודעת הבוט של מתניה התייתרה. אם כי הייתי מעדיף אם ההודעה לא הייתה באה בדפי שיחה, אלא בדף לוגר ייעודי, אם זה בכלל אפשרי. לגבי התאריך - הבנתי, תודה. לגבי שמות של תבניות - חפש סוגריים מסולסלים בכל מיני מקומות וראה אם יש לנו תבניות כאלו. למשל, אני לא בטוח אם יש לנו cbnotalk. לגבי תבנית תשלום - חפש paywall tags. אני לא חטשב שיש לנו תבניות refbegin, refend. תידה, יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 01:45, 12 באוקטובר 2019 (IDT)
IKhitron: תודה, אז תוסיף את ההודעה בדף השיחה בהגדרות. אם תרצה שזה יופיע בדף לוגר יעודי - מפעיל הבוט לא דובר עברית, אז תוכל לשאול לעיל באנגלית אם יש אפשרות כזו. יבאתי את התגיות הרלוונטיות לבוט מאנגלית ותרגמתי לעברית את התיעוד (הנטיה שלי היא להשאיר את השמות של התבניות כמו באנגלית כשעוסקים בקישורים חיצוניים שמערבים תווים אנגליים - ואם בהמשך נראה שכדאי ליצור ALIAS בעברית אפשר לעשות הפניה). אין לנו refbegin וrefend (כן יש את התבנית הזהה מאנגלית תבנית:Refbegin כשפה ושם עורכים היו צריכים זאת), וכנ"ל paywall - זה לא נהוג בעברית, ואני חושב שאם רוצים להוסיף תבניות כאלו בעברית כדאי לדון עליהן במזנון או באולם הדיונים (אלו תבניות שצריכות לשמש עורכים, ולא תבניות עזר לבוטים). ערן - שיחה 08:54, 12 באוקטובר 2019 (IDT)
אז זהו, שאני מעדיף בדף ייעודי מאשר בדפי שיחה. מה דעתך. לגבי refbegin, הכוונה היא שאין לנו כאלו, אבל יש "הערות שוליים". לא צריך לציין את זה? יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 17:57, 12 באוקטובר 2019 (IDT)
הערות שוליים דומה למקבילה האנגלית Reflist ואינה מצוינת שם. ערן - שיחה 21:02, 16 באוקטובר 2019 (IDT)
ערן, למה הבוט משנה רווחים בקישורים שלא השתנו? זה סתם מפריע לניטור ששורות לא רלוונטיות מסומנות בהבדלים. Uziel302 - שיחה 21:44, 11 באוקטובר 2019 (IDT)
Uziel302: אני לא חושב שיש עם זה בעיה, כל השורות שהשתנו הן באותה התבנית שהשתנתה, אלו לא סתם שורות לא קשורות בערך. ערן - שיחה 01:26, 12 באוקטובר 2019 (IDT)

תיוג: מפעילים@Corvus, DGtal, DMY, Dovno, Eldad, PurpleBuffalo, Geagea, HaShumai, HiyoriX, Lostam, MathKnight, Yoavd, Ili Kaufmann, Saifunny, איתי פ., ביקורת, גארפילד, דגש, דוד שי, דולב, היידן, התו השמיני, יונה בנדלאק, ערן, שמזן, דזרט, ו־מקף:

תודה, חזרתישיחה 17:14, 29 ביוני 2020 (IDT)

מזל שתיוג המפעילים לא הצליח. מי שנותן את ההרשאה הזו זה רק ביורוקרטים ולכן אין צורך לתייג מפעילים. מי שמעוניין כבר עוקב אחרי הדף הזה ובתקווה גם כל הביורוקרטים (די מוזר שאף אחד לא הגיב עד עכשיו אבל אולי בגלל שזה בקשה להפעיל כלי מוכר מספיק). בכל מקרה, נא לבצע 50 עריכות עם הבוט כפי שכתוב בנוהל למעלה. בנוסף, נהוג לכתוב בדף המשתמש של הבוט את שמו של מפעיל הבוט. אינג. יונה ב. - שיחה - הבה נכחילה 09:20, 30 ביוני 2020 (IDT)
שלום יונה בנדלאק, עודכן; בצעתי עד כה 4,436 עריכות ידניות עם JWB, שהוא ידני לחלוטין ובכל עריכה ועריכה אני רואה בדיוק מה אני עורך ומחליט אם לשמור או לדלג; ביוזר בוט אעבוד בדיוק באותה שיטה, רק ללא הצפת רשימת השינויים האחרונים, כפי שהתבקשתי. לא מצאתי בויקיפדיה:בוט שזה בסמכות בירוקרטים. תודה, חזרתישיחה 10:53, 30 ביוני 2020 (IDT)
לא יודע אם זו שאלה של "סמכות", יותר נכון שזו שאלה של "יכולת". מתן דגל בוט או הסרתו היא ביכולתם של הבירוקרטים בלבד. ראה ויקיפדיה:מפעיל מערכת, ויקיפדיה:בירוקרט ומיוחד:רשימת הרשאות לקבוצה. דגש חזק - שיחה 10:58, 30 ביוני 2020 (IDT)
תודה, תיוג בירוקרטים. חזרתישיחה 11:54, 30 ביוני 2020 (IDT)
בוצע בוצע אלדדשיחה 12:29, 30 ביוני 2020 (IDT)
דגש חזק זה ממש לא המקום לדיונים סביב השאלה האם זו סמכות או יכולת. בכל מקרה, אם רק ביורוקט יכול טכנית לתת את ההרשאה אז רק לו יש את הסמכות. כי אין שום הגבלה לשיקול דעתם של הביורוקרטים כך שאם כולם תומכים בהצעה וכל הביורוקרטים נגד הוא לא יקבל את ההרשאה (בניגוד למשל למינוי למפעיל שנקבעו קריטריונים שאין בסמכות הביורוקרטים לחרוג מהם.). זה דומה להענקת בדוק עריכות על ידי מפעיל. זה בסמכות של המפעיל, גם אם כל המנטרים תומכים או מתנגדים.
חזרתי, גם אם עשית את זה עד עכשיו דרך החשבון הראשי שלך, טוב היה לעשות גם דרך חשבון הבוט. זה נועד להקל על בדיקת העריכות האלה. נ.ב. נתנה לך ההרשאה, נא השתמש בה רק לצורך זה. אם תרצה להשתמש בבוט גם לצרכים אחרים, אתה צריך לבקש כאן שוב. בהצלחה, אינג. יונה ב. - שיחה - הבה נכחילה 12:34, 30 ביוני 2020 (IDT)
עם כל הכבוד, את הדיון כאן אתה מייצר. מה שבאתי לומר זה שהפעולה מוגבלת למשתמשים בקבוצת בירוקרטים. שאלות של סמכות מול יכולת לא באמת עמדו כאן, ואני לא מבין למה אתה נכנסת לנישה הזו. דגש חזק - שיחה 12:40, 30 ביוני 2020 (IDT)
תודה אלדד, תודה יונה. כפי שכתבתי: כל ההבדל בין מה שבצעתי עם JWB ביוזר הרגיל לבין מה שאבצע עם JWB ביוזר-בוט הוא בסימון העריכות דרך JWB בדגל בוט. בתחילת כל סבב אני מבצע עריכה אחת או שתיים ומוודא שהכל תקין. גם בסוף כל סבב אני מוודא שכמות הבתים שנוספו – לא חורגת בעריכות מסוימות (לעיתים נדירות JWB מוחק פסקאות שלמות בטעות). בכל עריכה אני רואה את המצב לפני, המצב אחרי ואת כל הדף (בקוד ויקי). בעריכות הראשונות אוודא גם קיומו של הדגל. חזרתישיחה 12:52, 30 ביוני 2020 (IDT)

ישראל קלרשיחה • י"ט באלול ה'תש"ף • 20:57, 7 בספטמבר 2020 (IDT)

דיון מבקשות ממפעילים[עריכת קוד מקור]

────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────

הרשאת בדוק עריכות היא ברמה נמוכה יחסית. בוט שיופעל בצורה לא תקינה יכול לגרום לנזק משמעותי למרחב הערכים. אני חושב שצריך לתת הרשאה כזאת רק למשתמשים ותיקים עם רקורד עשייה מרשים. גילגמש שיחה 13:23, 8 בספטמבר 2020 (IDT)

גילגמש, באופן עקרוני אני מסכים איתך, העניין הוא שמטרתו של ישראל קלר היא לעזור בנושאי איחוד ושינוי תבניות.בורה בורה מושבת לאחרונה לצערי ואין אף מפעיל בוט אחד שמוכן לעזור בנושא (ראה גם בויקיפדיה:בוט/בקשות. אף אחד אחר לא מפעיל את הבוט של Kotz. האם יש מפעיל בוט אחר שמוכן להשתתף במאמץ המלחמתי? Shinaimm - שיחה 18:36, 8 בספטמבר 2020 (IDT)
אני לא מפעיל בוטים אז אין לי מושג. דגל בוט זאת הרשאה רגישה כי הבוט חומק מהשינויים האחרונים. גילגמש שיחה 18:44, 8 בספטמבר 2020 (IDT)

המשך דיון[עריכת קוד מקור]

ישראל קלר, תודה על הרצון לתרום באמצעות כלי אוטומטי או חצי אוטומטי. אנא קרא בויקיפדיה:בוט את הכללים הנוגעים להפעלה של בוט, האם אתה מבין את הקווים המנחים להפעלה של בוט, ומוכן לקחת אחריות על הריצה שלו? האם מדובר בריצה חד פעמית? והאם תוכל לערוך 10 עריכות לדוגמה באמצעות הבוט? תודה, ערן - שיחה 07:01, 8 בספטמבר 2020 (IDT)

ערן, matanya, ראו כאן--ישראל קלרשיחה • י"ט באלול ה'תש"ף • 11:00, 8 בספטמבר 2020 (IDT). --ישראל קלרשיחה • י"ט באלול ה'תש"ף • 10:22, 8 בספטמבר 2020 (IDT)

לצורך העברת קטגוריות גדולות, מבלי לפגוע בניטור. הארי (העיתונאי המנטר - שיחה) 18:04, 2 בפברואר 2021 (IST)

סליחה, אבל לא לשם כך נועד בוט. ועל־אחת־כמה שעריכות כאלו לא צריכות להיות מוסתרות במחבוא "עריכות בוט". דגש חזק - שיחה 00:05, 3 בפברואר 2021 (IST)
כך גם אני חשבתי, אבל היו משתמשים שהעירו לי על העברת קטגוריות גדולות... הארי (העיתונאי המנטר - שיחה) 19:59, 3 בפברואר 2021 (IST)
לא ברור לי הצורך במשחקי קטגוריות כל היום. תחילה קטגוריה:א, אחר כך "מדייקים אותה" לקטגוריה:א(1), בהמשך הרזולוציה יורדת לקטגוריה:א(1)א, עבור דרך קטגוריה:א(1)א(1) כדי לגלות שבסוף בכלל הערך מתאים לקטגוריה:A בגלל שינויי רוחב בעץ הקטגוריות. לשמחת כל־אלו שסופרים עריכות לפי כמות (אין הכוונה בדווקא כלפי מבקש הבוט).
אז נראה לי יותר נכון שאם באמת צריך לעשות שינוי בכזו קטגוריה גדולה (מה שבדרך כלל לא קורה), אז לחכות פסק זמן ניכר בין פעולה לפעולה.
בברכה, דגש חזק - שיחה 00:10, 4 בפברואר 2021 (IST)
באמת יש בעיה עם דיוני שינוי שם בקטגוריות... היה דיון במזנון, אבל לא התקדם לשום מקום. הארי (העיתונאי המנטר - שיחה) 00:30, 5 בפברואר 2021 (IST)
שימוש בבוט להוספה/הסרה/שינוי של קטגוריות הוא בהחלט שימוש סביר ומקובל בבוט. אפשר לבקש בקשות לשינוי שמות של הרבה קטגוריות וקטגוריות גדולות בויקיפדיה:בוט/בקשות ואחד מבעלי הבוטים יכולים לעשות את ההחלפה המתאימה, בהינתן שהיה דיון מקדים והסכמה כמקובל לשינוי. אפשר גם לבקש הרשאת בוט לצורך זה ולהפעיל בוט לכך - האם כוונתך להשתמש במשתמש:הארי פוטר 74 לצורך שינויי קטגוריות בלבד? ערן - שיחה 12:37, 5 בפברואר 2021 (IST)
תודה ערן, זה בדיוק מה שחשבתי. אכן בכוונתי להשתמש בבוט לצורך העבודה החיונית של שינויי קטגוריות שהוחלט להעבירן לאחר דיון שינוי שם (בתקווה ויהיו כמה שפחות כאלו). הארי (העיתונאי המנטר - שיחה) 17:50, 5 בפברואר 2021 (IST)
החלטתי לוותר על הבוט, ניתן לארכב. הארי (העיתונאי המנטר - שיחה) 16:46, 14 בפברואר 2021 (IST)
  • שם מפעיל הבוט: נריה
  • מטרה ומעט פרטים טכניים: תיקון חתימות של משתמשים ששינו שם משתמש. לדוגמא: אני רוצה לשנות את שם המשתמש שלי לשם אחר, כדי שלא ימצאו את המילים "Neriah" בגוגל, ובשביל זה צריך למחוק את כל דפי ההפניה שיהיו בגלל שינוי השם, ובשביל למחוק אותם צריך להוריד את כל הקישורים, והם בדפי שיחה, ולכן אני רוצה בוט. מובן שלא אעשה דברים ללא אישור הקהילה.
  • תוכנה: AWB.
  • יש לי דגל בוט באתרים הבאים (קישורים): ויקיטקסט

תדה מראש! Neriahלפניה בדף השיחהאו במייל ה' בניסן ה'תשפ"א • 20:38, 17 במרץ 2021 (IST)

מי מחליט איזה שם משתמש אתה תשנה את החתימה שלו? ברור לי שאתה רוצה לעשות את זה על החתימה שלך (זכותך), אבל מי אמר שצריך לשנות את החתימות של כל מי שמשתמש את שם המשתמש?
לשם שלך יש 427 מופעים בדפי שיחה ואתה מוזמן לשנות את המופעים שלהם אם אתה רוצה בכך בלי חשבון מיוחד או דגל בוט. אם אתה באמת רוצה לשנות שמות של משתמשים אחרים, יש לדון על הצורך הזה בויקיפדיה:מזנון שם גם יידון המנגנון לבקשות וכללים מתי כן ומתי לא לשנות. אינג. יונה ב. - שיחה - הבה נכחילה 14:38, 18 במרץ 2021 (IST)
@יונה בנדלאק כשאני כותב לשנות חתימות, אני מתכוון רק למשתמשים שביקשו את זה ממני, לא למשתמשים שאני רואה ששינו את שם המשתמש שלהם. Neriahלפניה בדף השיחהאו במייל ה' בניסן ה'תשפ"א • 17:49, 18 במרץ 2021 (IST)
ערן? נריה - 💬 14:11, 23 במרץ 2021 (IST)
אני לא חושב שקיים "שירות" של החלפת חתימות שיש צורך לממש בעזרת הבוט שאתה מציע. כאמור, אתה מוזמן לעשות את השינוי על המשתמש שלך. אינג. יונה ב. - שיחה - הבה נכחילה 11:51, 24 במרץ 2021 (IST)
יונה בנדלאק, אני חושב שאני לא היחיד שחפץ בדבר כזה. יש משתמשים שמשנים את שם המשתמש שלהם כי לא רוצים ששמם יופיע בגוגל. וגם, אני לא רוצה את הבוט רק בשביל זה. אני רוצה למצוא עוד דברים שאני יכול להריץ עליהם בוט, להתייעץ עם הקהילה, ולהריץ. אתה צודק שבוט רק בשביל זה זה לא כל כך טוב, בגלל שיכולה להיות פריצה, אבל אם הבוט הוא מיועד לכמה דברים, ולא רק לזה, אז זה בסדר. נריה - 💬 17:04, 24 במרץ 2021 (IST)
Neriah, כל דבר נוסף שתרצה להריץ תצטרך לבקש אישור שהבוט יעשה את זה לכן אם יש דברים נוספים אז כדאי לפרט אותם כבר עכשיו. ובכל מקרה, נכרתי שבקשה להשתמש ב-AWB יש לבקש בשיחת ויקיפדיה:AutoWikiBrowser/CheckPage. אינג. יונה ב. - שיחה - הבה נכחילה 09:31, 25 במרץ 2021 (IST)
יונה בנדלאק, כפי שכתבתי: "אני מחפש". ולגבי אישור להשתמש בAWB, אני קודם רוצה לקבל את הרשאת הבוט, ורק אחרי זה לבקש שם (גם בשבילי, לניסויים לפני שאני מריץ, וגם בשביל הבוט שלי, להרצות). נריה - 💬 16:06, 25 במרץ 2021 (IST)
ערן? נריה - 💬 18:23, 29 במרץ 2021 (IDT)
נריה: בדרך כלל נהוג שבקשת בוט מלווה בהדגמה של עריכות ניסוי שמדגימות את פעולת הבוט. במקרה הנוכחי, האם בכוונתך לשנות את השם/חתימה שלך או של משתמש אחר בתקופה הקרובה? או שהבוט מיועד לצורך הזה לכשידרש? ערן - שיחה 18:28, 29 במרץ 2021 (IDT)
ערן, אני כבר ביקשתי שישנו לי את שם המשתמש, אבל זה יקח זמן כי יש משתמש אחר שמשתמש בשם הזה (הוא לא עשה אף עריכה), ושלחו לו מייל, ואם הוא לא יענה אז ישנו לי, ואז אני אריץ. אני רק רוצה לקבל את האישור, ואז אני אוכל לבקש מאחד הבירוקרטים בלי דיון. לגבי ההרצת ניסיון, אני לצערי לא יכול לעשות אותה בדפי שיחה, אלא רק בארכיונים, ואני אוכל לעשות את זה כשישנו לי את שם המשתמש. נריה - 💬 18:32, 29 במרץ 2021 (IDT)
אני לא רואה בעיה עקרונית בהרצה של בוט כזה - בעבר משתמשים מסוימים ששינו שם והיה חשוב להם למחוק את הזיהוי מהשם הישן, ביקשו ממפעיל בוט בוויקיפדיה להחליף את הקישורים מהשם הישן וזה נעשה, ואין בעיה להריץ בוט יעודי לצורך כך. אבל על מנת שהדיון לא יהיה רק תאורטי, אפשר להמשיך את הדיון אחרי שבקשת שינוי השם תתבצע ויהיה צורך מעשי בכך. ערן - שיחה 18:39, 29 במרץ 2021 (IDT)
@ערן, כפי שכתבתי, אני חיפשתי עוד דברים בשביל בוט, ומצאתי, ואני מבקש גם פה. הדבר הוא: הרצת בקשות מויקיפדיה:JWB/החלפות. אפשר לעשות את זה? (ולכן אני רוצה לבקש כבר עכשיו). נריה - 💬 15:56, 31 במרץ 2021 (IDT)
ערן, שם המשתמש שלי שונה. איזו הרצת ניסיון אני צריך לעשות (כלומר על כמה דפים)? נריה - 💬 - 20:15, 19 באפריל 2021 (IDT)
זה כתוב בהוראות במעלה הדף הזה. 50 עריכות. אינג. יונה ב. - שיחה - הבה נכחילה 09:24, 20 באפריל 2021 (IDT)
הרצת ניסיון בוצעה. ערן, אשמח לקבל את ההרשאה. נריה - 💬 - 18:13, 23 באפריל 2021 (IDT)
נריה : תוכל בבקשה ליצור זיהוי בין שם המשתמש הראשי שלך לחשבון הבוט? במשתמש:Neriah bot אנא ציין את ייעוד הבוט, וקשר לדף המשתמש שלך. ערן - שיחה 15:55, 25 באפריל 2021 (IDT)
בוצע בוצע נריה - 💬 - 20:48, 26 באפריל 2021 (IDT)

נריה הוספו הרשאות לneriah bot לצורך תיקוני חתימות של שם המשתמש הישן שלך ולצורך תיקוני JWB. בהצלחה, ערן - שיחה 07:49, 28 באפריל 2021 (IDT)

תודה רבה! נריה - 💬 - 21:02, 28 באפריל 2021 (IDT)
דגש-בוט (שיחה | תרומות | CA | XT | ניהול הרשאות | יומן הרשאות)

מעוניין בהרשאת בוט לצורך עריכות קטגוריות במקרה הצורך. בירוקרטים? דגש - שיחה 11:06, 10 במאי 2021 (IDT)

(פרוצדורלית: מאשר שהחשבון מופעל באופן בלעדי על ידי משתמש:דגש). דגש-בוט - שיחה 11:08, 10 במאי 2021 (IDT)

ביקשתי (וקיבלתי) הרשאת בוט עבור החשבון הזה. משום־מה ההרשאה ניתנה לפרק זמן של שלושה חודשים, שבעוד כיומיים יסתיימו להם. אבקש לקבל את ההרשאה באופן קבוע, כמקובל. תיוג: בירוקרטים.

דגש - שיחה 17:36, 8 באוגוסט 2021 (IDT)

חזרתי-בוט (שיחה | תרומות | CA | XT | ניהול הרשאות | יומן הרשאות)

העריכה האחרונה שהבוט ביצע הייתה בפורים האחרון. מפעיל הבוט אינו פעיל בוויקיפדיה העברית מאז אפריל האחרון (מיוחד:תרומות/חזרתי). לדעתי המצב שבו חשבון לא פעיל מחזיק בהרשאות בוט אינו רצוי, והעובדה שעריכות בוט מוסתרות מרשימות המעקב תורמת לחשש הזה. אציע לבירוקרטים להסיר את הרשאות הבוט מחשבון זה. דגש - שיחה 16:19, 23 בספטמבר 2021 (IDT)

הסרתי. נקווה שיחזור במהרה ונוכל לחדש את ההרשאה. ביקורת - שיחה 17:20, 23 בספטמבר 2021 (IDT)
OfekBot (שיחה | תרומות | CA | XT | ניהול הרשאות | יומן הרשאות)

העריכה האחרונה של הבוט הייתה לפני כ־7 שנים. המשתמש שאחראי לפעילות הבוט אינו פעיל חמש שנים וחצי. מטעמי בטיחות אציע לבירוקרטים להסיר את החשבון מקבוצת הבוטים. דגש - שיחה 01:29, 26 בספטמבר 2021 (IDT)

הסרתי. נקווה שיחזור במהרה ונוכל לחדש את ההרשאה. ביקורת - שיחה 20:32, 26 בספטמבר 2021 (IDT)

בוטים לא פעילים – 2021[עריכת קוד מקור]

שלום לבירוקרטים.

אבקש להסיר את החשבונות הבאים מקבוצת הבוטים, עקב חוסר פעילות ומטעמי אבטחה:

בדקתי גם בדפי המשתמש של מפעילי הבוטים, והם אינם פעילים מזה זמן (או בכלל) בוויקיפדיה העברית. דגש - שיחה 14:45, 12 באוקטובר 2021 (IDT)

בוצע בוצע. ביקורת - שיחה 03:16, 13 באוקטובר 2021 (IDT)
@ביקורת, אפשר גם משלי? לא עבדתי איתו כבר שנה וחצי, וכשאחזור אליו אוכל לבקש שוב. יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 05:41, 13 באוקטובר 2021 (IDT)
בוצע. ביקורת - שיחה 15:27, 14 באוקטובר 2021 (IDT)
  • שם מפעיל הבוט: עלי
  • מטרה ומעט פרטים טכניים: בדיקות תחזוקה; שאילתות MediaWiki API; דו"חות.
  • תוכנה: Python 3 (mwparserfromhell, aiohttp)

הדגל יאפשר לי לקבל יותר תוצאות פר שאילתה (50->500). עלי - שיחה 16:34, 10 בינואר 2022 (IST)

ערן, בהמשך אעלה גיט שתוכל להציץ. כרגע השימוש בדגל יהא מושכל ומאובטח בסיסמה חזקה למדי. עלי - שיחה 20:48, 10 בינואר 2022 (IST)
ערן, אתה מנוסה בנושאי בוטים ודגלי בוטים הרבה יותר ממני. אשמח לחוות דעתך על הבקשה לבוט המסויים הזה. תודה, Dovno - שיחה 21:01, 10 בינואר 2022 (IST)
  • שם מפעיל הבוט: חיים 7
  • מטרה ומעט פרטים טכניים: תיקון קישורים פנימיים לאחר שינוי שם ערך וכן שינוי שם בקטגוריות גדולות
  • תוכנה: AWB
  • יש לי דגל בוט באתרים הבאים (קישורים): אין

חיים 7שיחה18:28, 6 ביולי 2022 (IDT)

יש לו כבר איזה 2,000 עריכות, לא 50... בורה בורה - שיחה 23:33, 6 ביולי 2022 (IDT)
תודה @ביקורת, מארכב • חיים 7שיחה10:13, 7 ביולי 2022 (IDT)
הארי-בוט (שיחה | תרומות | CA | XT | ניהול הרשאות | יומן הרשאות)

שם מפעיל הבוט: משתמש:העיתונאי המנטר
מטרה ומעט פרטים טכניים: העברת קטגוריות ב-Cat-a-lot
תוכנה: Cat-a-lot
אני מעוניין בהרשאת בוט לצורך העברת קטגוריות במקרה הצורך (על מנת שלא להעמיס על דף השינויים האחרונים) ובמיוחד במסגרת טיפול בקטגוריה:ויקיפדיה: הצעות לשינוי שם דף. מתייג את הבירוקרטים. הארי (העיתונאי המנטר - שיחה) 19:35, 7 ביולי 2022 (IDT)

בבקשות לשינוי שם יש מעט מאוד בקשות לשינוי של קטגוריות או שמצריך שינוי שם קטגוריה. במקרים הבודדים, אין בעיה להשתמש ב-cat-a-lot. תוכל לתת דוגמה (עדיף מהזמן האחרון) לשימוש ב-cat-alot שגרם (או עלול היה לגרום) להצפה כזו? אינג. יונה ב. - שיחה - הבה נכחילה 10:13, 10 ביולי 2022 (IDT)
גם אם אין הרבה, כשיש לעיתים מדובר בקטגוריות מאוד גדולות. הארי (העיתונאי המנטר - שיחה) 12:47, 10 ביולי 2022 (IDT)
@חיים 7, אין לך בוט שעושה משהו דומה? התו השמיניהבה נשוחחדיווח על טעויות 14:57, 10 ביולי 2022 (IDT)
@התו השמיני יש, אבל למה זה גורע ממנו? • חיים 7שיחה16:01, 10 ביולי 2022 (IDT)
רק רציתי שתחווה דעה, לא יותר מזה. התו השמיניהבה נשוחחדיווח על טעויות 16:39, 10 ביולי 2022 (IDT)
גם לי יש. בראייתי כל משתמש שרשאי להפעיל cat-a-lot (= בדוק עריכות אוטומטית) זכאי לקבל דגל בוט לחשבון לצורך הפעלת cat-a-lot.
אבקש מהבירוקרטים לטפל בבקשה, לחיוב או לשלילה. דגש - שיחה 16:08, 10 ביולי 2022 (IDT)
קשה לי מאד להסכים עם ההגדרה הרחבה הזו, לבוט יש יתרון שהוא החיסרון הגדול שלו, הוא מוסתר כברירת מחדל מרשימת השינויים האחרונים, ולכן בדרך כלל עריכותיו לא עוברות ביקורת נוספת.
משום כך יש לתת הרשאות אלו אך ורק למשתמשים מעטים ככל האפשר ובתנאי שהמפעילים שלהם מוכרים לקהילה ומיומנים במלאכתם. זו דעתי.
מה שאולי יהיה יותר נכון לעשות זה להגדיר אוטומטית (אם זה אפשרי) את עריכות cat-a-lot כאילו נעשו באמצעות בוט ופתרנו את הבעיה, השאלה רק האם זה ישים.
אגב @יונה בנדלאק זה אכן עלול לגרום להצפה במקרים מסויימים, רק היום שיניתי את שם קטגוריה:כדורגלני ברצלונה אתלטיק הערך מכיל 137 דפים ולפני כשבועיים שונה שם קטגוריה:תל אביב-יפו: אישים ושם כבר יש 648 דפים ו-22 קטגוריות משנה (נכון לשעת כתיבת השורות).
דברי באו כתגובה לדברי @דגש ואיני מתכוון להביע דעה על עצם הבקשה לעיל, מי שאמור לאשר או לדחות את הבקשה אלו הבירוקרטים. • חיים 7שיחה20:31, 10 ביולי 2022 (IDT)
בירוקרטים? הארי (העיתונאי המנטר - שיחה) 01:24, 17 ביולי 2022 (IDT)
אני מסכים עם חיים שכדאי להכיר את אופי פעילות המשתמש לפני מתן ההרשאה הקצת יותר רגישה הזו. הענקתי את ההרשאות במקרה הזה ואפשר לארכב. ביקורת - שיחה 01:35, 17 ביולי 2022 (IDT)