ויקיפדיה:הטילדה הרביעית/1

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
הטילדה הרביעית
גליון זה הוא הגליון הראשון שיצא לאור של הטילדה הרביעית. נא לא לערוך אותו, אלא לשם תיקוני קישורים שבורים ותקלדות. אם יש לכם הערות לגבי גליון זה, גשו לדף השיחה. אם יש לכם רעיונות לגליונות הבאים, גשו לדף האדום. קישורים לגליונות הבאים נמצאים בצד שמאל.
בטאונה של קהילת ויקיפדיה העברית
מספר גיליון: 1
תאריך הוצאה ראשונית: 15 בדצמבר 2006
תאריך עריכה אחרונה: 21 בדצמבר 2006

אירועים עיקריים[עריכת קוד מקור]

האירוע המשמעותי ביותר של השבוע החולף היה המפגש הכללי שנערך במרכז הבינתחומי הרצליה. המפגש נמשך יותר מארבע שעות, ורובו הוקדש להרצאות שונות. לצד ההרצאות הועלו רעיונות רבים שעדיין לא זמינים ברובם הגדול. את סיכום המפגש אפשר לראות בויקיפדיה:מפגשים/מפגש חנוכה תשס"ז 2006/סיכום המפגש. צולמה גם תמונת פנורמה נהדרת על ידי אסתי, ואותה אפשר לראות בויקיפדיה:מפגשים/מפגש חנוכה תשס"ז 2006/תמונת פנורמה.

נוהל הבודק - לאן?[עריכת קוד מקור]

הצבעה שנייה על בחירת הבודק הסתיימה ללא תוצאה ונותרנו עם שני בודקים בלבד, על כן לפי עצתו של דרור אבי במזנון די בדעתו של בודק אחד על מנת לבצע את הבדיקה (בתנאי שהשני לא מתנגד). לצד דעה זו נכתבה הצעה חדשה על ידי עוזי ו. לנוהל בודק. את תוצאת הביניים אפשר לראות בויקיפדיה:בודק/הצעה וכן דרור הציע הצעה נוספת ויקיפדיה:בודק/הצעה 2. ההצעה באה לסדר מספר פגמים שהתגלו בבחירת הבודקים הראשונה.
עיקרי ההצעה החדשה משל עוזי:

  • הגדלת מספר הבודקים לחמישה
  • שינוי נוהל הבחירה: הנבחר לא צריך להשיג רוב מיוחס של 65% מקולות הבוחרים, כמו בהצעה הקודמת, אלא לזכות בהפרש הקולות (בעד ונגד) הגדול ביותר לעומת שאר המתמודדים, ובלבד שקולות הבעד עולים על קולות הנגד.
  • הקלה בביצוע הבדיקה: לפי ההצעה די בהסכמתו של בודק אחד (במקום 2) על מנת לבצע את הבדיקה. הבדיקה אפשרית רק אם לא הייתה הנתגדות מצד הבודקים האחרים.

ההצעה טרם עברה הצבעה בפרלמנט.

עיקרי ההצעה החדשה משל דרור:

  • הגדלת מספר הבודקים לשישה מהם יכהנו בפועל שלושה בכל פעם בסבב.
  • שינוי נוהל הבחירה: הנבחר לא צריך להשיג רוב מיוחס של 65% מקולות הבוחרים, כמו בהצעה הקודמת, אלא לזכות בהפרש הקולות (בעד ונגד) הגדול ביותר לעומת שאר המתמודדים, ובלבד שקולות הבעד עולים על קולות הנגד.
  • הקלה בביצוע הבדיקה: לפי ההצעה די באי התנגדות או בהימנעות מתן וטו ב-24 שעות מרגע שהוגשה הבקשה על מנת לבצע את הבדיקה.

ההצעה טרם עברה הצבעה בפרלמנט.

בקרוב בחירות לתפקיד מפעילי מערכת?[עריכת קוד מקור]

הראל, נדב ודורית העלו הצעה לשינוי שיטת בחירת המפעילים, שעליה מצביעים כעת בפרלמנט. עיקרי ההצעה:

  • המפעילים יכהנו זמן מוגבל שבסופו יהיו בחירות. בכל סבב שליש מהמפעילים יועמדו לבחירה מחדש.
  • הבירוקרט יכול לסרב למנות את המועמדים שנבחרו. אם המסורבים רצו בסבב שלאחר מכן, אין אפשרות לסרב למנותם והבירוקרט חייב להעניק להם את הרשאתם.

הצבעות מעניינות[עריכת קוד מקור]

נכון לכתיבת שורות אלו נערכות 8 הצבעות מחיקה בוויקיפדיה. רובן דלות, אך ההצבעה על מחיקת פרקי סדרת "אבודים" שמתקיימת בויקיפדיה:רשימת מועמדים למחיקה/:אבודים - רשימת הפרקים מיוחדת בכך שהיא סוגרת, למעשה, את קטגורית רשימות הפרקים. לפני כן נערכו בזמן האחרון הצבעות על מחיקת פרקי הסדרות "נמלטים", "משפחת סימפסון" ו"פיוצ'רמה". הדיון גלש וגדל כבר לכ-50K. לצד הדיון כתבו כמה ויקיפדים חמשירים על נושא ההצבעה והוויכוח שסביבה. מבחינה זו מזכירה ההצבעה את דיון המחיקה של הערך "עאקר" שהתקיים בויקיפדיה:רשימת מועמדים למחיקה/:עאקר בתחילת חודש נובמבר.

הסמליל של ויקיפדיה - מי מכיר מעצב או מעצבת גרפית בעל/ת רוח התנדבותית?[עריכת קוד מקור]

בעקבות הצעות שונות שעלו שונה הסמליל של ויקיפדיה העברית לכבוד כתיבת הערך ה-50,000 (אם כי זה עדיין לא הגיע, אבל אנחנו קרובים!). את הדיון ואת הסמלילים המוצעים אפשר לראות בשיחה:עמוד ראשי#שינוי הלוגו. כמו כן, עלה בדיון במפגש הצורך להחליף את הסמליל הקבוע למשהו יפה יותר. ההצבעה על האופציות השונות מתקיימת בדף שיחת העמוד הראשי.

דיונים מעניינים[עריכת קוד מקור]

מהי דת חדשה? בשיחה:בוקונוניזם - דיון קצר, אך מעניין על הגדרת הדת. האם דת בדיונית יכולה להיכנס לקטגוריה של הדתות. הדיון התחיל ב-15 בדצמבר בשעות הערב המאוחרות.

ערכים חדשים מעניינים[עריכת קוד מקור]

הפני השחור
  • ערך על הבול הראשון בעולם נכתב על ידי יונה, משתמש חדש יחסית שנמצא איתנו רק שלושה חודשים. את התוצאה אפשר לראות בהפני השחור.
  • ערך על רצח העם האוקראיני בימי שלטונו של סטלין נכתב על ידי Ifeldman, אשר מתמחה ברוסיה ובתולדותיה. את התוצאה אפשר לראות בהולודומור.
קתדרלת נוטרדאם


הידעת ויקיפדיה?[עריכת קוד מקור]

בוט הקטגוריות הוא כלי שימושי שמטרתו להקל על הטיפול בקטגוריות, בכל מקרה בו יש לבצע פעולה סטנדרטית על מספר ערכים רב. הפעולות שהבוט יודע לבצע הן:

  • הוספת קטגוריה
  • הסרת קטגוריה
  • שינוי קטגוריה - החלפת קטגוריה אחת באחרת (ניתן כיום להשתמש בגאדג'ט Cat-A-Lot)
  • פיצול ואיחוד קטגוריות (למעשה, יישומים שונים של הסעיף הקודם).

כדי להפעיל את הבוט, יש לכתוב את פרטי הבקשה באולם הדיונים. אם לא מדובר בהפעלה על קטגוריה שלמה שקיימת כבר, יש לספק עם הבקשה רשימת ערכים לביצוע.