ויקיפדיה:הטילדה הרביעית/12

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
הטילדה הרביעית
גליון זה הוא הגליון השנים עשר של הטילדה הרביעית שיצא לאור. נא לא לערוך אותו, אלא לשם תיקוני קישורים שבורים ותקלדות. אם יש לכם הערות לגבי גיליון זה, גשו לדף השיחה. אם יש לכם רעיונות לגליונות הבאים, גשו לדף האדום. קישורים לגליונות הבאים נמצאים בצד שמאל.
בטאונה של קהילת ויקיפדיה העברית
מספר גיליון: 12 (קיצור דרך: וק:הה)
תאריך הוצאה: 17 ביולי 2007
עורכת בפועל: נעה; עורכת נבצרת: רותם; תרמו: נטע, ניר. תומר ט, ירון, עוזי ו, אביעד, יונתן, Magister, Harel, אלמוג.
הערות? תיקונים? גשו לדף השיחה של הגיליון. יש לכם מידע עסיסי? גשו לדף האדום

מינה צמח - מאחורייך!

בפעם הבאה במיקרוסקופ
בפעם הבאה במיקרוסקופ

מאת עוזי ו

באחד השבועות האחרונים התקיים בויקיפדיה סקר קוראים, שעליו השיבו (במשך שבוע אחד בלבד) מעל לאלפיים משיבים. הסקר, שכלל כשלושים שאלות, מאפשר לקהילה להכיר טוב יותר את קהל הקוראים שלה. בנוסף לפילוח דמוגרפי בסיסי ולשאלות היכרות, המגיבים התבקשו לשתף אותנו ברמת שביעות הרצון שלהם מהיבטים שונים של ויקיפדיה. בין השאלות המסקרנות: האם לדעתך ראוי לאפשר לכל אדם הרוצה בכך לכתוב בוויקיפדיה העברית? (מחצית תומכים ומחצית מתנגדים - ורבים נימקו את עמדתם באריכות).

מספר המשיבים הגדול, ובמיוחד רמת שביעות הרצון הגבוהה (כ- 90% מרוצים או מרוצים מאד) הם צל"ש קולקטיבי לקהילה. מעבר לניתוח הסטטיסטי המפורט, הסקר כלל כמה וכמה שאלות פתוחות, ובמיוחד התקבלו כ-500 רעיונות לשיפור, שזכו למיון ראשוני. המערכת מקווה שבגיליון הבא נוכל לדווח על הדיון שהתעורר בעקבות ניתוח הרעיונות שתרמו הקוראים.
רמת שביעות רצון הקוראים
רמת שביעות רצון הקוראים

תוצאות הבחירות

מאת יונתן

ביום חמישי בערב, ועדת היגוי הבחירות הכריזה בהודעה על תוצאות הבחירות לשנת 2007 לחבר הנאמנים של קרן ויקימדיה: אריק מולר (Eloquence) וקאט וולש (mindspillage) אשר מכהנים כעת, נבחרו מחדש לכהונה של שנתיים, בעוד פרידה בריוסקי (Frieda) עקפה במעט את אוסקר ואן דילן (Oscar) אשר כיהן כנאמן ונבחרה בתור הנאמנה השלישית לחבר הנאמנים של הקרן. מולר סיים במקום הראשון, עם 1,671 קולות (40.1% מהקולות) בעוד וולש סיימה במקום השני עם 1,427 קולות (34.2%). המירוץ למקום השלישי והאחרון היה הצמוד ביותר, בשל שיטת הבחירות - הצבעת אישור - המאפשרת הצבעה למספר מתמודדים בלתי מוגבל, כשההפרש בין המקום השלישי והרביעי (בריוסקי וואן דילן) היה של 20 קולות בלבד, או פחות מחצי אחוז מכלל הקולות הכשרים (4,170). בשלושת סבבי הבחירות האחרונים, ההצבעה הצמודה ביותר ארעה ב-2004 כאשר היה הפרש של רק 11 קולות בין פלורנס דבואר ומולר (269-258) למקום אחד בחבר הנאמנים מתוך שניים, אך 11 הקולות בבחירות ההן היוו קצת יותר מאחוז מכלל הקולות.

מאחורי בריוסקי וואן דילן, אשר קיבלו 1,254 ו-1,234 קולות בהתאמה, היה en:User:Michael Snow אשר לקח את המקום החמישי עם 1,229 קולות, רק חמישה מאחורי ואן דילן. דני וול, עובד הקרן לשעבר, סיים במקום השישי עם 1,217 קולות, חדשות שחייבות לשמח את יחסיות האמת אשר הביע נחרצות את התנגדותו להוספת פרסומות לוויקיפדיה ולכן גם לדני.

חבר הנאמנים אישר את התוצאות באופן רשמי, ומולר, וולש, ובריוסקי תפסו את מקומם בחבר הנאמנים לכהונה שתימשך עד ה-14 ביולי, 2009.

משתמש ויקימדיה מקיש "שמור דף"
משתמש ויקימדיה מקיש "שמור דף"

הבחירות השנה קבעו שיא, בהפרש גדול, של מספר ההצבעות הכשרות. בבחירות של 2004, 1,088 מצביעים הצביעו, ב-2005, היו 1,484 קולות וב-2006, 2,347 משתמשי ויקימדיה השתתפו; 4,170 הקולות של הבחירות השנה מייצגים עלייה של 78% מהבחירות שנערכו ב-2006.

הבחירות הבאות לחבר הנאמנים יהיו ביוני או ביולי 2008.. מקומה של פלורנס דבואר בחבר הנאמנים הוא, נכון לרגע זה, המקום היחיד בחבר הנאמנים עליו יתמודדו בבחירות הבאות, אך ישנן תוכניות להרחבת חבר הנאמנים, שלפיהן יש מקום לעוד שני נאמנים בחבר. אם התוכנית תעבור, המתמודדים ב-2008, שכאמור, ביניהם תהיה פלורנס דבואר, יושבת הראש הנוכחית, יתמודדו על שלושה מקומות. אם תוכניות אלה ימומשו כפי שמצופה, לא ברור אם ימלאו את המקומות הללו בצורה זמנית עד הבחירות הבאות, כפי שקרה לאחר הבחירות הקודמות, כשוולש וואן דילן קיבלו מקום בחבר הנאמנים על אף הפסדם בבחירות, או אם הם ימולאו לראשונה רק לאחר הבחירות ב-2008.

אירועים עיקריים

מפעיל מערכת חדש

מזל טוב לסבא שנילי שהתמנה למפעיל מערכת בעקבות הצבעה קצרצרה של כ-10 שעות. את ההצבעה יזמה סקרלט לאחר ששכנעה את שנילי להיעתר לבקשתה להמליץ עליו לוועדת המומחים לבחירת מפעילים, במפעיל נולד. ההצבעה התנהלה באמצעות SMS של בעד בלבד (התנגדויות אפשר היה לשלוח רק בדואר יונים) עד שלבסוף הגיעו למוקד שלנו 30 הצבעות בעד (למרות שהיו מחאות מצד כמה אנשים שלא הצליחו להשחיל את הבעד שלהם להצבעה כיוון שהייתה קצרה מדי), עד שלבסוף סגר הביורוקרט, הראל, את ההצבעה והכריז בזאת על מינוי שנילי למפעיל! לאחר קבלת ההרשאות קיבל שנילי מספר רב של ברכות על הצטרפותו לדירקטוריון הוויקיפדיה.

ברוך הבא

נגישות. לא רק בתחנות רכבת.
נגישות. לא רק בתחנות רכבת.

אם בעבר הצעדים הראשונים בוויקיפדיה היו מלווים בשיחזורים ללא הרף, מחיקות פתע, אזהרות חסרות פשר, איומים בחסימות, הלקאות, קפיצה מצוק, ושאר קבלות הפנים המסורתיות, היום המצב השתנה מקצה לקצה. כל משתמש חדש זוכה בסרט כחול, מים, דשן, אור, וכל שאר הירקות הרגילים, רק שהפעם הם באים מאחורי חיוך. המשתמש קרני העלה יוזמה, במסגרתה הוחלפה תבנית:ברוך הבא המסורתית, הוותיקה, בעלת גוני השחור-לבן, כשברקע מתנגנות נעימות של צ'ייקובסקי, בתבנית עדכנית, צעירה, חדשנית, מקורית, ובליווי רקדניות סלסה. בעקבות השדרוג, נפתח מערך חניכות, שמספר חניכים טריים כבר זכו להתחנך בו, ושופצרה גם החממה. שתהיה פוטוסינתזה נעימה!

כישלון הוויקייטנה

הוויקייטנה הנה אחד מהמיזמים הרבים שיזם הראל, אך בשונה ממיזמים אחרים, המיזם הזה לא זכה להצלחה רבה. מיזם זה אמור היה להתמשך עד סוף חופשת הקיץ. ייתכן שחוסר ההצלחה נבע מהשעות בהן פעל המיזם, בין 10:00 ל-16:00, בשעות אלה הוויקיפדים הצעירים ישנים לפחות בחלקם, והמבוגרים - עובדים. ייתכן גם שהדבר נבע מהחום הכבד שפקד אותנו בימים של הפעילות של הוויקייטנה. יש גם הטוענים כי הסיבה נעוצה בחוסר ה"ניג'וס" של נטע, שהופקדה על ההדרכה, למשתתפי המיזם. בנוסף, חלה אי-הבנה של כמה ויקיפדים שחשבו שמטרת המיזם היא להעסיק את התורמים המזדמנים לוויקיפדיה ואינם פעילים בה באופן קבוע, במקום שישחיתו אותה. נוסף על כך, המיזם החל בתחילת הקיץ, כאשר יש לרבים תוכניות אחרות לבד מהוויקיפדיה. חוסר הארגון והסדר במיזם, לא תרם אף הוא למינופו. סיבה אחרונה לחוסר הפעילות היא שהמיזם עסק בכתיבת ערכים, שזוהי פעילות ממושכת ולא "קיצית" וקלילה, והוקצב שבוע בלבד לכתיבת הערך. להבא רצוי אולי לחשוב על פעילויות כמו שהיו בשבוע השני (אף שבשל הפרסום המועט וכישלון השבוע הראשון, לא זכה אף הוא להצלחה מרובה). פעילויות קטנות וקלות שלא דורשות השקעת זמן רב, ובהן כל אחד יכול לעסוק.

סופשבוע ללא ערכים

בסוף השבוע הקרב ובא לא נכתוב ערכים - אלא נשכתב אותם. רעיון זה שמכה זו הפעם השנייה בסוף השבוע הקרוב (19-22.07.07) מכונה סופשבוע ללא ערכים. הפעם מאורגן מאמץ זה על ידי הוד מלכותה אליזבט הראשונה. סוף השבוע הקודם זכה להצלחה מרובה ובו שוכתבו, נערכו, הושלמו, אוחדו, קושרו, קוטרגו ושופרו בדרכים אחרות ערכים רבים שהצריכו טיפול. בואו הירשמו גם אתם לסוף השבוע ללא ערכים ובכך תרמו להצלחתו של זה, ואולי אף תזכו בחופשה זוגית מתנת גידאמק!

שער הק(ה)ישלה

פרק נוסף בעלילותיהם המסעירות של ציידי התמונות העתיקות, לאחר פרשת ממילא שהסעירה את הרוחות. והפעם, חקירה מרתקת ורבת תהפוכות על בית הכלא של ירושלים העות'מאנית. לאחר שהועלתה התמונה PrisonEntrance.jpg על ידי מגיסטר, הוטל ספק בנכונות הפרטים המתארים את התמונה על ידי תמרה, הידועה כמומחית לענייני ירושלים. הספק נגע למיקום התמונה: האם היא באמת צולמה בכלא "הקישלה", כפי שתואר בדף התמונה, או שמא בבית כלא אחר בירושלים בתקופה העות'מאנית? התעלומה נשלחה לבירור אצל אחיה של תמרה, שוטר בירושלים, ומיקום צילום התמונה זוהה ככלא "הקישלה". לאחר חמישה חודשים של שקט בעניין, התריע יעקב135 בדף השיחה של התמונה כי היא לא צולמה בשום פנים ואופן ב"קישלה" וזיהה את מקום צילומה כבית הכלא "חבס-אל-דם", והביא סימוכין עם התמונה הזו שצילם. התיאור בדף התמונה תוקן בהתאם. למרות זאת, חקר התעלומה לא פסק ולא שקט, ויעקב העלה אפשרויות נוספות לפתרונה. האם ויקיפדים בכירים הפעילו בובות קש במשטרת ישראל להטיית כיתובי תמונה? על כך ועוד, בשיחת תמונה:PrisonEntrance.jpg.

יום הולדת 4

איפה איפה איפה איפה איפה העוגה?
איפה איפה איפה איפה איפה העוגה?

ויקיפדיה זכתה במספר סיבות לחגוג לאחרונה. הראשונה, ב-8 ביולי, מלאו לוויקיפדיה העברית 4 שנות פעילות מאומצת. כן, אז בתקופת האבן הקדומה, או איפה שהוא באזור, כאשר הדינוזאורים עוד הילכו ברחובות, הכל נראה אחרת. ההתחלה נראתה כך, המתמטיקה הייתה פשוטה יותר והדף הזה, עוד היה ריק. המאורע המשמח השני הוא כתיבת הערך ה-60 אלף, Some Girls על ידי אלון רעם. כרגע ויקיפדיה עומדת במקום ה-25 ברשימת הוויקיפדיות על פי מספר ערכיהן. אז שיהיה לנו מזל טוב ועד 120 אלף ערכים, בתור התחלה (החצי הקל כבר מאחורינו).

חדשות חוץ

בלאקליסט לספאם - כבר זמן ארוך שיש במטא רשימה שחורה של ספאם. הרשימה הזו נועדה כדי למנוע אפשרות לשמור דף כשיש בתוכו קישור לאתר שמהווה ספאם ומופיע ברשימה. קצת יותר חדש אבל גם כן כבר די הרבה זמן שלכל ויקי יש "רשימה לבנה" שמאפשרת לעקוף את הרשימה השחורה של המטא. וחדש - עכשיו יש גם רשימה שחורה מקומית! עכשיו אם רוצים לחסום דומיין מסוים, אפשר לחסום דרך הרשימה הגלובלית במטא או ברשימה המקומית בוויקיפדיה, שתחסום את הדומיין רק לוויקי המקומית שלך. יש לזכור שיש להוסיף אתרים לרשימה במחרוזת ביטוי רגולרי.

דפים מיוחדים חדשים - מספר שינויים חדשים בתוכנה בוצעו לאחרונה. ישנו דף מיוחד חדש, והוא אפילו יעיל למדי - באמצעות הדף הזה יכול מפעיל מערכת לראות את התרומות המחוקות של כל משתמש. הדף זמין רק למפעילים - מיוחד:DeletedContributions. יתר על כן, נוסף כפתור ביטול מלשונית הגרסאות קודמות ונוספו אפשרויות חדשות ברשימת תרומות המשתמשים.

דבר המערכת

תג חיל הוויקיפדיה
תג חיל הוויקיפדיה

מערכת העיתון מברכת בגיוס קל ונעים את כל הוויקיפדים שמתעתדים להצטרף הקיץ לשורות צבא ההגנה לישראל - ערן שהתגייס שלשום, דוד ונעה.

בלעדי לחברי מערכת העיתון

מחווה מיוחדת מאת העורכות הראשיות

פרוטוקול הדיונים הסודיים של מערכת הטילדה הרביעית

אביעד: רותם, אין לי זמן היום.

נטע: כן, גם לי יש לי 50 עמודים בביולוגיה, 70 במתמטיקה, ויש לי רק חודשיים שלמים לעשות את זה!

רותם: סיימתם להתלונן? יופי, יאללה תתחילו לחפש קישורים.

ירון: היתה את הצבעת המחיקה ההיא שיזם פקמן, ואת הדיון האינסופי ההוא במזנון, אה ואת הצעה החוק החדשה בפרלמנט - אולי הפעם היא באמת תעבור

נעה: ירון, אני חושבת שאפשר לעשות קופי-פייסט על המשפט שאמרת בכל שבוע.

ערן: יש תבנית חדשה שמאפשרת למפעילי מערכת שימוש בקוד ה- :;togzanu1120</dim>'#^)*@!center 30$=f:moch ועל ידי כך לצפות בתפריט ארוחת הצהריים של חכם חנוכה.

נעה: טוב ערן, אתה כותב על זה.


הצבעות מעניינות

מדי שבוע, אנו מציגים במדור זה הצבעות מחיקה מעניינות. אולם, לקראת הגיליון הנוכחי ארע מחזה נדיר, פלאי ומרהיב - נותרנו ללא הצבעת מחיקה אחת לרפואה! אין על אילו הצבעות מחיקה לכתוב, משום שלא התקיימו כאלה. כוויקיפדים, נתקלנו בקושי מסוים לעכל את המצב החדש, בייחוד את החסך בכתבות שהדבר גרם לטילדה הרביעית, אבל התאקלמנו במהירות במציאות הנוכחית, ואנו בהחלט מוכנים להמשיך לחיות כך. להצבעות יש חלק מכריע ב"פוליטיקה של ויקיפדיה" והן מהוות את שיאה של המחלוקת בין ה"מחקנים" ל"מכלילנים". יש שיראו בעובדה שלא היו הצבעות מחיקה מקריות, יש שיראו בה התמקדות בכתיבת ערכים ואולי מעטים גם יראו בה את סיום חילוקי הדעות. מה שיסכימו כולם זה שהזמן האחרון עבר שקט יותר.

דיונים מעניינים

לאחרונה התפתח דיון בנוגע למנוע החיפוש הפנימי של ויקיפדיה הידוע בעליבותו וביכולותיו הנמוכות. למי שעדיין לא יודע - חיפוש של צורה לא תקינה, אפילו במעט, של ערך כלשהו לא יביא את המחפש ליעדו המבוקש, ולרוב יוצגו תוצאות לא קשורות או לא רלוונטיות. Yonidebest העלה לדיון את הבעיה, וכפתרון הציע ליצור מרחב שם חדש שייעודו יהיה הפניה מצורות המכילות שגיאות כתיב לצורות הנכונות. ההצעה זכתה, באופן מפתיע, לתגובות תומכות ומתנגדות כאחד.

הטיעון המרכזי, התומך בהצעה החדשה, כולל התייחסות לצורך להנגיש את ויקיפדיה גם לקוראים שאינם בהכרח מבינים בתעתיקים הנכונים ובצורות הנכונות. בנוסף, נטען כי הפניה מצורה המכילה שגיאת כתיב היא בעלת ערך מוסף משום שהיא עשויה ללמד את הקורא מהי הצורה הנכונה. עם זאת, מנגד נטען שהפניה משגיאות כתיב עלולה לעודד אותן - אם הקורא יגיע למחוז חפצו מצורה המכילה שגיאת כתיב, הרי שאין לו טעם לתקן את השגיאה. בנוסף, דוד שי וליאור החליפו ביניהם חישובים הנוגעים לכמות הזמן שיבוזבז אם (או אם לא) תיושם ההצעה. האפשרות לחפש באמצעות מנוע החיפוש גוגל נכללה גם היא בטענות המתנגדים, שטענו כי אין בכך צורך בשל טיב חיפושו של גוגל.

כיצד לכתוב ערך על היסטוריה של מדינה

מאת אלמוג

אז החלטת לכתוב על ההיסטוריה של רוריטניה. אולי זה השעמום בקיץ, הניג'וס הבלתי פוסק של היחצ"נים של המיזם או סתם הערכה להישגי הטניסאית הרוריטנית מרחן גרנדר (Mörgen Grandeur) בגביע דייויס, או שאתה מכור לאופרת הסבון הרוריטנית אונזערע ליד (Unsere Lied). הנה כמה כללים ורעיונות שיעזרו להפוך את הערך לערך מומלץ:

  • זה מעניין אותך בכלל? אם לא, לך לעשות משהו אחר. ערך טוב על היסטוריה של מדינה נכתב מתוך עניין. ערך על היסטוריה של מדינה יכול להיקרא כסיפור מתח, ויכול להיות סתם רשימה של שושלות מלכותיות ושמות לא מוכרים. אם ההיסטוריה של רוריטניה מעניינת אותך, אם באמת איכפת לך מנסיונותיו של סמיון לאמרגייר (Semiøn Lammèrgeier) להיבחר לנשיאות במשך 84 שנים, וממאבקו רב השנים של מעמד רואי החשבון הזוטרים להכרה, ייצא לך ערך טוב. אם לא, אתה תישבר איפה שהוא ב-1653, ושאר הערך יהפוך לתרגום מכונה מהוויקי האנגלית. לא חראם?
  • התחל מקריאת הערך בוויקי האנגלית. זה יסדר לך את הראש, וייתן לך בסיס לעבודה. הם כבר עשו את העבודה, והערך שם כבר כתוב ועבר מאות עריכות. אתה בסך הכל יודע די הרבה על רוריטניה. נו... היה שם את המרד הזה, והמלך מוזס השמיני, מלך רוריטניה היה ידוע בחיבתו למזכירותיו. הם יודעים יותר. תתחיל משם.
  • אל תסתפק בוויקי האנגלית. כך, למשל, אירוע מכונן בתולדות רוריטניה הוא מרד טוחני הקפוצ'ינו, במהלכו הושמד כמעט המיעוט הנורבגי שם. ההיסטוריוגרפיה הרוריטנית הרשמית מתעלמת ממעשה אכזרי זה, ספרי הלימוד אינם מזכירים אותו, ושתיית הקפוצ'ינו נאסרה בחוק בכל רחבי רוריטניה. הערך האנגלי נכתב על פי ספר לימוד רוריטני מלפני עשר שנים, והלובי הרוריטני החזק בוויקיפדיה האנגלית מונע כל איזכור למאורע. נסה למצוא מקורות חיצוניים. כך, למשל, באנציקלופדיה העברית מוקדש חצי מהערך "רוריטניה" לתיאור מפורט של המרד. עבוד עם כמה מקורות. נסה למצוא מקור בעברית.
  • תעתיק – הרוריטנים הם שבט גרמנו-צ'כי עתיק, שסבל מכיבוש פרבוסלבי ארוך שנים, שוחרר בידי הנורבגים, רק על מנת להיכבש מחדש בידי האימפריה העות'מאנית, ולהשתחרר בידי נפוליון שהפך את המדינה הזערורית למושבת נופש לחייליו. זה יוצר בעיית תעתיק מסוימת לשמות הרוריטניים הנכתבים בתערובת של אותיות נורבגיות וצרפתיות, שהחליף את הכתב הערבי המסורתי, הנשמר בכפרים מסוימים ברחבי רוריטניה, וממשיך להשפיע על הניבים המקומיים. אם אתה אלדד, זה בדיוק ארוחת הבוקר שלך. כל אחד אחר צריך להעזר במתעתקים הנחמדים שיש כאן. במקרה הגרוע מצאו מקור עברי מודרני מהוצאה טובה, ולכו לפי התעתיק שלו. אל תתעתקו לבד.
  • ויקישיתוף. הרוריטנים גאים מאוד בכך שנינוצ'קה גוטנטאג, הממציאה הרוריטנית בת המאה ה-17, היא שהמציאה את הצילום בכפר הנידח וויינשטאדט מאות שנים לפני שהצילום "הומצא" בצרפת. מכיוון שכך מעניק בית המלוכה לכל ילד רוריטני מצלמה דיגיטלית ביום הולדתו ה-10, ובתמורה הילד נדרש להעלות כמה שיותר תמונות לוויקישיתוף. מה שמאוד מסייע לכותבי הערכים על רוריטניה הוא חוק זכויות היוצרים הרוריטני, מהמתקדמים בעולם, לפיו פוקעות זכויות היוצרים על כל תמונה שהיא בתוך שבע שניות מהרגע בו צולמה. הוויקישיתוף מלא בתמונות של רוריטניה. אל תסתפק במה שיש לוויקי האנגלית להגיד. בטוח נכנסו לוויקישיתוף תמונות טובות בהרבה אחרי שנכתב הערך באנגלית. בצע חיפוש אגרסיבי במרתפי הוויקישיתוף. זה ישדרג את הערך בארבע רמות.

אז קדימה לעבודה – ובהצלחה. או ברוריטנית – " Sæterjentens Søndag".


ערכים חדשים מעניינים

עקרות הלכתית - אפיב נענה בזריזות לבקשה שהופנתה אליו והרים חיש קל ערך נרחב וייחודי על תופעה מעניינת ולא מוכרת במיוחד, עקרות הלכתית, שבה נשים מסויימות המקפידות על הלכות נידה אינן יכולות להיכנס להריון.

ויברטור - ערך בנושא לא שגרתי, ואף בוטה במקצת - אך בעל היסטוריה מעניינת. בתחילת דרכו שימש המכשיר רופאים לטיפול בנשים הלוקות בהיסטריה על ידי מה שכיום נקרא "אוננות".

טופאק קטארי - אם חפצתם לקרוא על הנעשה בשלהי המאה ה-18 בין שבטי אינדיאנים מחרחרי מדון בפרו, הגעתם למקום הנכון. המנהיג הגיבור חוליאן אפאסה כונה בשם "טופאק קטארי" במטרה ליצור זיקה בינו לבין שני מנהיגי מרידות דומות, שעל שם אחד מהם אף נקרא הראפר טופאק שאקור. מומלץ לעיוורי צבעים.

תמונות חדשות

נקבה של כסופי מפורץ, המעוניינים לגדל כחיית מחמד, מוזמנים ליצור קשר עם ST איל קיציס זוכה בתמונה חופשית ילדה בכיכר סן מרקו, מאת Daniel Ventura

ראו גם

האחיות בצעירותן
האחיות בצעירותן

תבנית:משתמש חסיד מאת יידל.

הפינה השבועית של דורית - והפעם, אהבות, בגידות, מזימות, תככים ושולם בקרב האחיות במשפחה.

בשבוע שעבר סבלה מערכת ויקיפדיה ממספר באגים משעשעים במקצת, ביניהם באג למפעילים שבשחזור עריכות נתקלו בהודעה "שיחזר גרסה 1234 מגרסה של עורך תורם לגרסה של משחית" במקום להפך, ובאג שהשווה גרסאות קדמות של ערכים עם העמוד הראשי, באג בגינו עודדי השחית בטעות את העמוד הראשי.

הידעת? ויקיפדיה

השימוש בתבניות הוא אחת הפעולות הנפוצות בוויקיפדיה. בדרך־כלל יש יתרון רב בשילוב אוטומטי של השינויים הנעשים בתבנית המקורית גם בדפים אליהם היא מוכנסת. עם זאת, ישנם מספר מקרים בהם לא כדאי לבצע זאת (למשל, שימוש בתיבות משתמש). בשביל מקרים אלו נועדה האפשרות "subst", מלשון substitute - להחליף. אפשרות זו משלבת את תוכן התבנית עצמה (כולל פירוש של כל הפרמטרים, אם קיימים) בדף הנוכחי. ההחלפה מבוצעת על ידי הוספת "ס:" לאחר הסוגרים המסולסלים הפותחים, כלומר בצורה הבאה:

{{ס:שם תבנית|פרמטרים}}

או

{{subst:שם תבנית|פרמטרים}}

לאחר שמירת הדף, יופיע תוכן התבנית במקום הקוד הנ"ל.



השתתפות, הצעות ורעיונות

רוצים להשתתף ביצירת העיתון "הטילדה הרביעית"? כל הדרוש לכם הוא רעיון, מקלדת, עכבר, רצון טוב והרבה סבלנות! אם יש לכם מידע מעניין שראוי להיכנס לגיליון הבא, עדכנו אותנו בדף האדום החם.


הצפייה בעיתון הותאמה בצורה אופטימלית לרזולוציה 1024X768 ו-1280X1024.