ויקיפדיה:כיכר העיר/ארכיון 150

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

דף זה הוא דף ארכיון של דיון או הצבעה שהסתיימו. את המשך הדיון יש לקיים בדף השיחה של הערך או הנושא הנידון. אין לערוך דף זה.

לראש הדף
לתחתית הדף

יכול להיות ששכתבתי את ההיסטוריה?[עריכת קוד מקור]

למי שלא יודע, מדינת רוד איילנד קיימה בצד הבחירות לנשיאות משאל עם, ובו הוצע לשנות את שם המדינה מ"מדינת רוד איילנד ומטעי פרובידנס" ל"רוד איילנד" בלבד. הטענה היא שהשם "מטעי פרובידנס" היא שארית של הגזענות שהייתה ממוסדת בארה"ב במשך מאות שנים. אז עדכנתי את הערך. זה נראה היה לי טבעי. ואז הלכתי לערך סמל רוד איילנד, והסרתי את השם "מטעי פרובידנס, בעריכה הזו. ואז אחר כך הרגשתי כאילו אני שכתבתי את ההיסטוריה. זה הרגיש לי מוזר, לא טבעי, אבל בכל זאת זה לא אני אלא תושבי מדינת רוד איילנד. נשאלת השאלה האם עלינו להתכחש לעבר שלו, ממנו צמחנו, שכן "עם שאינו יודע את עברו ההווה שלו דל ועתידו לוט בערפל". ניב - שיחה 00:27, 8 בנובמבר 2020 (IST)

זה מזכיר לי את הבלגן שהיה (וכן, אני חייב לקשר לפוליטיקה), על "אל תביטו לאחור, הניחו לנופלים" אבל כולם זוכרים רק את הבלגן שהיה סביב הניצחונות או מלחמות. לדעתי בכלל יש דרך אמצע - לא לקשר כל אסון לרעות שקרו בעבר, לא לשכוח את העבר ולהפוך את הדברים לעוד מכה בכנף אבל לזכור שהאירועים האלו לא נצחיים והתקווה והצורך להמשיך הלאה בוער. דיזרטשיחה - המשך יום נעים 10:23, 8 בנובמבר 2020 (IST)
אתה כולם לעומת זה וזה, גם זה או כל הקטגוריה הזו מלבד הערך על ההשבעה שאני מתכנן לתרגם. דיזרטשיחההצטרפו למיזם הפוליטי - המשך יום נעים 12:16, 8 בנובמבר 2020 (IST)
TheDesertboy, זו טעות של ויקיפדיה האנגלית. ג'ו ביידן עדיין לא נבחר (כידוע הנשיא נבחר בחבר האלקטורים) אלא הוכרז על ידי רשתות הטלוויזיה. פשוט הזוי שיוצרים ערך שמצפצף על העיקרון שוויקיפדיה אינה עיתון. peledy - שיחה 13:04, 8 בנובמבר 2020 (IST)
בסדר, אני כותב ערך על ההשבעה ומעביר לטיוטה עד ההצבעה, מספיק אחראי לדעתך קריצה? דיזרטשיחההצטרפו למיזם הפוליטי - המשך יום נעים 13:06, 8 בנובמבר 2020 (IST)
כתבתי לפני התנגשות עריכה: כן. TheDesertboy, ידעתי שאפשר לסמוך עליך. peledy - שיחה 13:10, 8 בנובמבר 2020 (IST)
תודה, אולי אתרגם גם את הערך על ההשבעה של טראמפ, שם גם יש מקורות עבריים רבים לאור הסערה בכוס תה של למי היה יותר אנשים בהשבעה.. דיזרטשיחההצטרפו למיזם הפוליטי - המשך יום נעים 13:12, 8 בנובמבר 2020 (IST)
ראיתי שם איזה עורך שאומר שזה צפצוף מכוון על "ויקיפדיה לא כדור בדולח" ולמרבה האירוניה יש שם דוגמא על הבחירות לנשיאות דיזרטשיחההצטרפו למיזם הפוליטי - המשך יום נעים 13:07, 8 בנובמבר 2020 (IST)

TheDesertboy, אם כבר הזכרת את הקבינט העתידי של הנשיא הנבחר ביידן, יש שמועות שהמועמדת המובילה לתפקיד היא סוזן רייס. תרחיש שאני מקווה שיימנע על ידי הרפובליקנים בסנאט בכל מחיר. אנו חייבים להפעיל את קשרינו בשתי המפלגות על מנת למנוע מינוי עוין שכזה עבור ישראל ולהתעקש על מינוי פרו-ישראלי, גם אם יהיה רפובליקני. peledy - שיחה 13:20, 8 בנובמבר 2020 (IST)

תזכור גם שיש נוהג שלא מעט טראמפ וכמה נשיאים שאני לא זוכר את שמם כל נשיא הכניס לקבינט שלו 1-2 חברי המפלגה האחרת כאקט של כבוד - דבר שאני די בטוח שביידן יעשה. השם מוכר לי מתקופת אובמה באופן הרבה יותר חיובי ובהקשר של קדאפי אבל לא יותר מזה דיזרטשיחההצטרפו למיזם הפוליטי - המשך יום נעים 13:24, 8 בנובמבר 2020 (IST)
השאלה היא האם הרפובליקנים יהיו בתפקידים בכירים. אני ממש מקווה שהרפובליקנים יכפו מינוי פרו-ישראלי על ביידן בתפקיד מזכיר המדינה, שצפוי להיות עוצמתי מאי פעם. סוזן רייס אולי זכורה לך לטובה, אך היא הובילה את הקו נצי נגד ישראל בממשל הקודם. peledy - שיחה 13:32, 8 בנובמבר 2020 (IST)
לא צריך לכפות - פשוט לעודד ולדחוף אותו לזה (ביידן ניסה למתן את אובמה בעניין הישראלי אבל בכל זאת הושפל עם תוכנית הבנייה הזו בשטחים שאישורה היה יכול לחכות כמה ימים אבל הוא לא טיפוס שנוטר טינה והוא לא שונא את נתניהו), אני בדיוק הוספתי היום מקורות לערך על הקבינט של אובמה ואני די בטוח שהיה שם באחד מתפקידי המפתח איזו רפובליקני. דיזרטשיחההצטרפו למיזם הפוליטי - המשך יום נעים 13:36, 8 בנובמבר 2020 (IST)
ביידן לא ימנה רפובליקני לתפקיד מזכיר המדינה מטוב לבו, ולכן אני סומך על הסנאט הרפובליקני כדי שימנה את המועמד הנכון עבורנו. אל תשכח שביידן היה המוח מאחורי החלטה 2334 הארורה, ושידל את אוקראינה לתמוך בה. הוא גם הכריח את ניו זילנד להציע אותה אחרי שכשל לשכנע את מצרים להציע, משום שסיסי חשש מתגובתו של הג'ינג'י שעמד להיכנס לבית הלבן, שאיתו רצה לפתח יחסים טובים לאחר ימי ממשל שתמך באחים המוסלמים (מה שהשתלם לו בסופו של דבר). peledy - שיחה 13:42, 8 בנובמבר 2020 (IST)
אני לא שוכח,הוא לא טראמפ אבל הקשר יהיה טוב. הוא לא ימנה מטוב לבו אבל אמרתי שה1-2 שהוא ימנה לא יהיו מזכיר החקלאות של ארצות הברית (תפקיד חשוב אבל "זוטר" ביחס לחבריו) או משהו בסגנון. שאלה טיפה הזויה - אם הערך באנגלית עדיין לא נמחק - מי מהם לדעתך מתאימים למה (אשאל ביותר ישירות - מה לדעתך הקבינט שיהיה גם טוב לנו וגם לארצות הברית וירצה הן את הבייס והחברים הדמוקרטים אבל לא ישאיר את המשרדים "הקטנים" לחברי המפלגה השנייה) דיזרטשיחההצטרפו למיזם הפוליטי - המשך יום נעים 14:51, 8 בנובמבר 2020 (IST)
ממשלת ישראל השלושים וחמש היא אחלה פיתרון. משרדי ההגנה ומזכירות המדינה לרפובליקנים והאוצר לדמוקרטים. התיקים הקטנים יחולקו לפי אינטרסים של כל אחת מהמפלגות. ממשלה כזו היא ממשלה שתוכל בהחלט לפייס את העם. peledy - שיחה 15:43, 8 בנובמבר 2020 (IST)
אם לא היית ציני - אז אגיב ברצינות: הלוואי זה באמת היה מפייס אצלנו את העם והלוואי זה היה איכשהו קורה שם אבל במקביל היה עובד טוב ובאופן יעיל, אני לא רואה במשרד הפנים והמשפטים תיקים "קטנים" אבל לא נורא קריצה דיזרטשיחההצטרפו למיזם הפוליטי - המשך יום נעים 15:57, 8 בנובמבר 2020 (IST)
אין עדיין פיוס בגלל האדם שעומד בראשות הממשלה שמעורר רגשות עזים מדי בקרב האזרחים, כשחלק חיוביים וחלק שליליים. אין לדעתי ספק שבני גנץ הוא פרטנר נהדר לפיוס כנציג השמאל בארץ. peledy - שיחה 19:22, 8 בנובמבר 2020 (IST)
תאמין לי, אם כל שנאתי לנתניהו - הוא אחד בדורו והשמאל מייחל למנהיג כזה (מאז הרצח של רבין השמאל לא מצא מנהיג שהוא באמת מחבב והמנהיג מחבב את השמאל - פרס לא היה חביב הקהל וברק תוך שנתיים נעלם לכמה שנים, אולמרט נפל בשיא הקריירה שלו - אגב אני ממליץ לך לראות את הסרט "אולמרט:האיש שרצה יותר מדי" של רומי אבולעפיה ודוקאביב ומאז כל המנהיגים שברו מרכזה או שברו לכיוון לנתניהו) צער לי, אם כל זה שחזקת החפות עומדת לצד נתניהו וככה זה צריך להיות (הוא לא אשם עד שיוכח אחרת) - אני חושש שהוא יסיים כמו אולמרט אבל נתניהו הוא לא אולמרט — יש לו מנדט ציבורי. דעתי על גנץ דווקא רחוקה מהמיינסטרים במרכז או בשמאל והיא כזו:גנץ ידע מה יקרה עם המדינה תגרר לעוד מערכת בחירות וראה את פני העתיד בעניין הקורונה והתקפל והושיט יד לנתניהו מכוונה טובה ופטריוטית אבל כנראה יפול קורבן לאדם שמילה שלו - זו לא מילה] ואומרים שהוא חיפש גו'בים וגנץ ישלם על השהות במלון מכיסו הפרטי מראה לי שזה לא הוא. אמי הצביעה לשינוי (מפלגה) ואז ליש עתיד אבל אני אישית לא מוצא משהו במשפחת לפיד - אבל הוא לא אדם שאני שונא. דזרטשיחההצטרפו למיזם הפוליטי - המשך יום נעים 20:05, 8 בנובמבר 2020 (IST)
חחחח כבר היינו בדיון הזה. נתניהו לא עשה באמת משהו ימני בקריירה שלו - הוא השאיר את המסתננים, גונן בצמר גפן על הפרקליטות ובג"ץ (ואף התגאה בכך) וכמובן בסוגיה הפלסטינית, הוא מסרב להרוס את הבנייה הפלסטינית הבלתי חוקית בעוד שאת הבנייה היהודית הבלתי חוקית המועטה הוא הורס בכל הכוח. הוא חתם על הסכם חברון, ואי, תמך בהתנתקות והצהיר מספר פעמים שהוא מוכן לפתרון שתי מדינות לשני עמים וללא התעקשות של המלך עבדאללה היה גם מוותר גם על בקעת הירדן. (עבדאללה רוצה ריבונות ישראלית בבקעת הירדן יותר מממשלת ישראל, מי היה מאמין?) peledy - שיחה 20:24, 8 בנובמבר 2020 (IST)

────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────

אכן דיברנו על זה, יש פודקסאט בעושים פוליטיקה בהגשת דפנה ליאל שם היא מאחרת מישהי משלום עכשיו ומישהו ממועצת יש"ע והם מדברים שם שדווקא אולמרט בנה לא מעט ולמיטב זכרוני נתניהו בנה הכי פחות מכלל ראשי הממשלה מלבד ברק (שוב אני לא בטוח עד הסוף בשמות) ולמרבה ההפתעה ראיתי אותם מסכימים על הנתונים ועל "מצעד הבנייה בשטחים" ומדברים על זה שהממשלות האחרונות תמיד מתגאות במלא תוכניות שבעצם רובן הם עוד שלב של אותה תוכנית/תוכנית צמודה באותה התנחלות. דזרטשיחההצטרפו למיזם הפוליטי - המשך יום נעים 10:55, 9 בנובמבר 2020 (IST)

מלבד סוזן רייס יש את המועמד טוני בלינקן שכתב את נאום שלום, חבר. דזרטשיחההצטרפו למיזם הפוליטי - המשך יום נעים 10:31, 10 בנובמבר 2020 (IST)

בויקיפדיה האנגלית קופצים על כל פיפס שמכיל את המשפט "ג'ו, קבינט" דזרטשיחההצטרפו למיזם הפוליטי - המשך יום נעים 10:33, 10 בנובמבר 2020 (IST)

יועצים של ביידן מוסרים בראיונות לתקשורת שביידן יהיה מעוניין לחזור להסכם הנוראי עם איראן, לכן רצוי עבור ישראל מזכיר מדינה רפובליקני שימשיך את הקו הנצי כלפי איראן. אחרי הכל, המדיניות של טראמפ במזרח התיכון הייתה חכמה הרבה יותר משל קודמו. peledy - שיחה 11:16, 10 בנובמבר 2020 (IST)
דרך אגב, הקרב על הסנאט רק התחיל. הולך להיות בינואר סיבוב שני בג'ורג'יה על שני מושבים לסנאט שם, כשהקרבות שם הם למעשה על השליטה בסנאט. נקווה להצלחה רפובליקנית בשני המושבים (אם כי לא אתלונן במקרה של זכייה רפובליקנית אחת). peledy - שיחה 11:20, 10 בנובמבר 2020 (IST)
עכשיו פורסמה ידיעה על פטירתו של המחבל סאיב עריקאת, שמבחינתי מסמל יותר מכל את הצביעות הפלסטינית. ברוך שפטרנו! peledy - שיחה 11:26, 10 בנובמבר 2020 (IST)
אמרתי לך את דעתי על ההנהגה הפלסטינית למיטב זכרוני, כמו שהיה עם שאר מדינות ערב שהמלך הזקן והשמרן הוחלף בבן צעיר ו"רענן" זה יגמר ברמאללה ואז תהיה גם שעתם של הפלסטינים. ערפאת היה לדעתי זוועה, אבו מאזן יותר שפוי אבל גם ממנו לא תבוא הישועה. דזרטשיחההצטרפו למיזם הפוליטי - המשך יום נעים 13:10, 10 בנובמבר 2020 (IST)
לדעתי יש הבדל בין המפרציות לפלסטינים. לתנועה ה"לאומית" הפלסטינית אין שום דבר מאחד חוץ מהשנאה לציונות וליהודים. התנועה הזו נוצרה כתנועת נגד לתנועה הציונית וקיבלה סיוע מהליגה הערבית, משום שהמשטרים הערביים רצו להסיט את האש לעבר ישראל מההנהגה הכושלת שלהם וזה עבד להם עד 2010 (האביב הערבי). להערכתי בדורות הקרובים לא תהיה התפכחות פלסטינית כמו במפרציות. עסקת המאה היא עסקה נהדרת עבור פלסטיני פרגמטי, אבל אנשים מהמחנה שלך אמרו שלעולם מנהיג פלסטיני לא יסכים לעסקת המאה. peledy - שיחה 14:00, 10 בנובמבר 2020 (IST)
המפרציות לא התפכחו מאהבת ציון אלא מחשש מכך שאביב ערבי יקרה אצלן, ומחשש מאיראן אבל בעיקר מטורקיה של ארדואן. peledy - שיחה 14:19, 10 בנובמבר 2020 (IST)
יש ביטוי שאומר משהו דומה בנוגע לבחירות גם כאן וגם שם. שאתה לא מצביע למישהו כי אתה רוצה אותו/כי הוא טוב לדעתך (ויכול להיות שהוא באמת טוב) אלא כי אתה מתעב את היריב שלו אבל אני לא זוכר את הנוסח האמיתי, יש תוכניות שבאמת אף אחד לא יקח אבל יש תוכניות שהם באמת פספוס (השיחות של אולמרט היו גם גבול בשבילי ואני בספק אם אבו מאזן גאה שהוא פיפס את המציאה הזו כי אף אחד בישראל ובצדק לא יציע הצעה שמגיע לקרוסליים של הצעה הזו) - תוכנית המאה היא לא פתרון סופי ויש בה מאפיינים (כמו עקרון המעבר הבטוח ונמל של ממש בעזה) דזרטשיחההצטרפו למיזם הפוליטי - המשך יום נעים 16:24, 10 בנובמבר 2020 (IST)
נראה לי שאתה מצביע למפלגה הלא נכונה. אתה נמצא ימינה ממרצ. באמת קשה לי להבין כיצד אדם עם עקרונות ציוניים מוצקים וסירוב להתרפס בפני הפלסטינים (הגדיר זאת אמנון רובינשטיין) כמוך מצביע למרצ. peledy - שיחה 22:41, 10 בנובמבר 2020 (IST)
אנונימי מדי אני עונה בדיילי רציני אבל לא נורא. אתה לא טועה, בבחירות הקודמות שהיו באפריל ובספטמבר אני התלבתטתי קשות האם להצביע להעבודה כי עמיר פרץ הוא לא חביב נפשי ולא רציתי פשוט לא להצביע - הקטע שעכשיו שאין מפלגת העבודה זו שירת הברבור של השמאל הישראלי. מרצ אכן לדעתי מגזימה - צריך ועדיף לפתור את הסכסוך בעזרת 2 מדינות ולא אסון שיגמר בהרבה דמים ומכובס במילים כמו "מדינה דו לאומית". צרם לי הזגזוג של מרצ בעניין של ציונות - היא הייתה יכולה למנף את המושג ציונות סוציאליסטית אבל זרקה את זה לפח. נגיד את זה ככה אני מעדיף את יאיר גולן על זהבה גלאון או זנדברג. אם היית מפלגת שמאל שמימינה למרצ אבל אין (אני סקפטי לגבי השמועות על חולדאי, שבסקרים יהיה עם 7-8 אבל בפועל זה בטח יגמר ב-5 מנדטים בקושי ואני אפילו לא יודע מה עמדתו במרבית הדברים). נגיד את זה ככה אני מעדיף אנשים כמו אמנון רובנשטיין במרצ מאשר יוסי שריד. אני אפילו לא פעיל של התנועה - היא פשוט הייתה האפשרות היחידה לאור שנאתי לפרץ דזרטשיחההצטרפו למיזם הפוליטי - המשך יום נעים 17:30, 16 בנובמבר 2020 (IST)
סאיב עריקאת היה מחבל? כל פלסטיני הוא מחבל בעיניך? מילא אם הוא היה, כמו יצחק שמיר או נלסון מנדלה, מי שהיה טרוריסט בראשית דרכו והפך למדינאי בהמשך. אבל עריקאת היה מדינאי לאורך כל הקריירה שלו (המערכון של היהודים באים עליו די מתאים). אז גם ללא הכלל של אחרי מות, קדושים אמור, ראוי לכבד את זכרו. Tzafrir - שיחה 00:12, 11 בנובמבר 2020 (IST)
הוא מעולם לא נסוג מתמיכתו בטרור והוא חבר בארגון הטרור אש"ף. צפיתי במערכון של היהודים באים, והוא די מצחיק אבל חוטא להיסטוריה. קלינטון אמר על ועידת קמפ דייוויד שבכל הוועדה הוא וברק הציעו דברים וערפאת רק אמר לא. עריקאת אמר בראיון אם ב2000 הוצעו לנו 90% משטחי יו"ש וב2008 100% (כולל חילופי שטחים), אז למה שנסכים לאולמרט? אם כל זה לא הספיק לך, עריקאת היה המתנגד הבולט ביותר להכרה במדינת ישראל כמדינה יהודית, ותירץ זאת בכך שהדבר ייפגע בערביי ישראל, אך הסיבה האמיתית היא שהכרה פלסטינית בישראל כמדינה יהודית תסיים את הסכסוך, שכן זוהי כל מהותו, ועריקאת אינו מעוניין בכך, אלא רואה ב"פתרון" שתי המדינות כשלב בתכנית השלבים (כתלמיד מצטיין של ערפאת), שכן אם מדינת ישראל תחזור לגבולות 67, ישראל לא תוכל להגן על עצמה באופן יעיל ולאחר מכן תושמד. peledy - שיחה 00:16, 11 בנובמבר 2020 (IST)
אש"ף כבר אינו ארגון טרור. מדינת ישראל הכירה בו כנציג רשמי של העם הפלסטיני, אבל זה לא היה המצב בעבר. עריקאת היה מרצה באוניברסיטה. בשנת 1991 הוא היה חבר במשלחת הפלסטינית לועידת מדריד שהייתה להלכה חלק ממשלחת ירדנית–פלסטינית. ישראל התעקשה שהמשלחת הזו לא תכלול חברי אש"ף. משם הוא המשיך במסלול מדיני.
אתה לא אוהב את דעותיו ולכן קורא לו מחבל. מישהו אחר, מהצד השני, יכול לא לאהוב את דעותיך לגבי סיפוח שטחים. האם זה יצדיק כינוי „מחבל״ אליך ממנו? כמובן שלא.
(מדינה יהודית: לטענת הפלסטינים ההכרה במדינה יהודית היא עניין פנימי של ישראל. ההסכמים עם האמירויות ועם בחריין, לדוגמה, לא כללו הכרה במדינת ישראל כמדינה יהודית) Tzafrir - שיחה 07:24, 11 בנובמבר 2020 (IST)
אפילו בתקשורת שאוהדת את עריקאת טוענים שאני צודק בנוגע לכך שהתנגד להכיר בישראל כמדינה יהודית. זוהי מהות הקונפליקט עם הפלסטינים - במשך 100 שנים הם מסרבים להכיר בזכותנו על הארץ ועריקאת גם סרב. אני מכנה אותו מחבל משום שהוא לדעתי סמל הצביעות הפלסטינית - כלפי חוץ הוא אדם "פרגמטי" ו"מתון", אבל בפועל הוא נלחם במדינת ישראל בכל הזירות - הוא תומך מושבע של הטרור הפלסטיני, נלחם למען תנועת הBDS (דרך אגב, הBDS ביו"ש פוגע קודם כל בפלסטינים שעובדים שם) ונלחם למען הוקעה בינלאומית של ישראל והגדרתה כפושעת מלחמה. peledy - שיחה 11:16, 11 בנובמבר 2020 (IST)
האם בהסכם עם איחוד האמירויות שנתניהו כל כך גאה בו, הם הכירו בישראל כמדינה יהודית? emanשיחה 16:21, 11 בנובמבר 2020 (IST)
מה זה קשור? גם בהסכמים עם מצרים וירדן אין את ההכרה הזו ובצדק, משום שההכרה בישראל כמדינה יהודית היא עניין של הסכסוך הישראלי-פלסטיני ולא של הסכסוך הישראלי-ערבי שנמצא כיום בגסיסה. peledy - שיחה 19:36, 14 בנובמבר 2020 (IST)
אנונימי, שמעת מי מזכיר המדינה האמריקאי הבא? קריצה דזרטשיחההצטרפו למיזם הפוליטי - המשך יום נעים 16:57, 23 בנובמבר 2020 (IST)
אכן. אנתוני בלינקן. אין מדובר בידיד גדול של ישראל. היועץ לביטחון לאומי אף עוין אותנו יותר. לכן הקרב על ג'ורג'יה חשוב ביותר, כך שהרפובליקנים יוכלו לסכל מינויים של רדיקלים. peledy - שיחה 23:05, 23 בנובמבר 2020 (IST)

דמיון מוזר[עריכת קוד מקור]

אני מעוניין לדעת אם יש עוד אנשים ששמים לב לדמיון המחשיד מעט בין גדי יגיל לנשיא הנבחר האמריקני, ג'ו ביידן. peledy - שיחה 13:15, 8 בנובמבר 2020 (IST)

יש מעט דימיון, לא הייתי קורא לזה "מחשיד". יאירשיחה 20:08, 8 בנובמבר 2020 (IST)
בתמונה בוויקיפדיה אכן אין רואים דמיון ברור. peledy - שיחה 22:53, 8 בנובמבר 2020 (IST)

יאיר הביא לתשומת הלב שלי ושל ד"ר גולדנברג את עצם העובדה כי השיר "חסידה צחורה" איננו בעל חשיבות אנציקלופדית לפי המדיניות שלנו. אני מנסה להזהיר את הקהילה כבר כמה חודשים כי המשך החקקת הנוראית עוד תפגע בנו, והינה - האיום התממש, ערך בעל חשיבות נפסל על הסף רק בגלל מדיניות נוראית. במקום לברוח אל עקרונות וקווים מנחים מכלילים, אנחנו צריכים לשוב אל יסוד האנציקלופדיה - דיון פתוח, ענייני ומכבד, על מהות הערכים. למה אנחנו כל כך מפחדים מזה? כן, השיח התדרדר ואנחנו עדים בתקופה האחרונה לתגובות לא ענייניות ולא מכבדות. אבל במקום להנחיל שיח אחר, אנחנו בוחרים להימנע מראש מכל דיון באמצעות דפי מדיניות שכאלו? אז בבקשה, דוגמה חיה לכך שהחקקת הזו הרסנית ואנחנו חייבים לעצור אותה. מו סיזלאקהטברנה 19:54, 8 בנובמבר 2020 (IST)

אולי יש משהו בדבריך, אבל יותר מ-3 גרסאות כיסוי, יש. אז הערך הנ"ל הוא בעל חשיבות אנציקלופדית (לא כפי שחשבתי [גילוי נאות: לא הכרתי את השיר לפני הגרסה הנהדרת של נצ'י נצ'). יאירשיחה 19:58, 8 בנובמבר 2020 (IST)
הלכתי כדבריך. ז"א, ללא גרסאות הכיסוי - לא הייתה חשיבות לפי המדיניות? יש לא פחות מ-48 גרסאות לפי אקו"ם, הופעה ביותר מ-30 אלבומים. וכן, הגרסה של פלוטניק היא מאסטרפיס. מו סיזלאקהטברנה 20:03, 8 בנובמבר 2020 (IST)
כתבתי לפני התנגשות עריכה: הבעיה שאנחנו פועלים על חשיבות אנציקלופדית, שזה משהו שבלי הגדרה פרטית אפשר לפרש למיליון ואחד דברים. בויקיאינגליש לדוגמה, אין חשיבות אנציקלופדית, אלא היא פועלת על עיקרון ה-Notability: ערך מקיף, אמין, מגובה במקורות אמינים ועצמאי - כשאין עמידה בכללים האלו, הערך יימחק. הבעיה ב-Notability שהוא לא מסנן ערכים שבברור אין להם חשיבות אנציקלופדית וכשהוא מסנן, לעיתים הוא מסנן ערכים שדווקא כן יש להם חשיבות אנציקלופדית, כמו לדוגמה האימולטור Xenia (ראו דיון מחיקה). ‏HiyoriXשיחה • חציל-צילון • 20:03, 8 בנובמבר 2020 (IST)
הוספתי לאחר התנגשות עריכה: אולי היה עובר את סעיף 9 (כפי שד"ר גולדנברג העיד בדף השיחה), אך לא בדקתי לגבי זה. יאירשיחה 20:04, 8 בנובמבר 2020 (IST)
הקשר: שיחה:חסידה צחורה (שיר של נצ'י נצ') ידידיה צבאןשיחה • כ"א בחשוון ה'תשפ"א • 21:35, 8 בנובמבר 2020 (IST)
לא ברור לי מי קושר את ידיו של מו סיזלאק (או כל ויקיפד אחר) ומונע ממנו לכתוב את הערך "חסידה צחורה". הטענה העולה מדיון זה, כאילו הערך יימחק אם ייכתב, נראית לי מוגזמת ביותר. דוד שי - שיחה 05:56, 9 בנובמבר 2020 (IST)


הועבר לדף ויקיפדיה:ויקיפדים שהלכו לעולמם#אורי רדלר

קביעת התקשורת על זהות הנשיא הבא[עריכת קוד מקור]

הועבר מהדף וק:מ#קביעת התקשורת על זהות הנשיא הבא
התקשורת אמנה פרסמה תחזית שביידן ניצח, אך טראמפ לא ויתר התחיל בהגשת סדרת תביעות בנוגע להונאת בחירות. התובע הכללי אישר לחקור טענות לזיופים. טרם הסתיימה הספירה בחלק מהמדינות, אין עדיין תוצאה רשמית או סופית. לפחות באחת המדינות תהיה ספירה חוזרת. צריך גם להמתין להחלטות בתי המשפט. לכן ויקיפדיה העברית צריך לנהוג באחריות, ולא לקבוע מי הנשיא הבא, ושל מי יהיה הקבינט הבא וכד'. אגסי - שיחה 13:14, 10 בנובמבר 2020 (IST)

מסכים עם אגסי. אנחנו מחוייבים לדיוק בעובדות, לא לכותרות חדשותיות. Eladti - שיחה 13:20, 10 בנובמבר 2020 (IST)
הערך הקבינט של ארצות הברית בממשל ג'ו ביידן מוקדם מדי כמעט כמו ממשלת בני גנץ. אגסי - שיחה 13:21, 10 בנובמבר 2020 (IST)
ארבע שנות התבזות לא הספיקו לטראמפ ואוהדיו, הוא מעוניין להתבזות עד הרגע האחרון, ולא נמנע זאת ממנו.
יש לנו ערכים רבים על מיזמים עתידיים, וגם הערך הקבינט של ארצות הברית בממשל ג'ו ביידן הוא מיזם עתידי, שאולי יתממש ואולי לא. אני לא רואה צורך להפריע למי שמעוניים ביצירת ערך זה, כל זמן שברור לקורא שמדובר במיזם עתידי. דוד שי - שיחה 14:06, 10 בנובמבר 2020 (IST)
אפשר להעביר לטיוטא. כרגע זה די מגוכח. אפילו אין מי שעומד בראש ה transition team. אני לא חושב שנדע משהו משמעותי עד שבוע-שבועיים לפני הה/שבעה. emanשיחה 14:14, 10 בנובמבר 2020 (IST)
זה לא "תחזית". לכל כלי התקשורת האלה יש decision desks מקצועיים, שמנותקים משאר מערכת החדשות. הם עוקבים אחרי נתוני האמת, ורק כשהם משוכנעים שאין שום אפשרות סבירה לשינוי בתוצאות הם מכריזים על הדברים. השנה זה נעשה יחסית מאוחר. חוץ מבבחירות לנשיאות ארצות הברית בשנת 2000 זה תמיד נעשה בליל הבחירות. הפעם, בגלל ריבוי הקולות בדואר, והעיכובים המכוונים שהרפובליקנים גרמו בספירתם, זה לקח כמה ימים. זה שטראמפ ועוזריו מפיצים שקרים והטעיות שאפילו פוקס ניוז לא קונים, ומגישים תביעות שווא בשביל שיהוו בסיס לשקרים שלהם, לא משנה את המציאות. emanשיחה 14:18, 10 בנובמבר 2020 (IST)
אכן. חבל שהאנגלים הלכו לפי התקשורת. PRIDE! - שיחה 14:21, 10 בנובמבר 2020 (IST)
ספירה חוזרת צפויה בג'ורג'יה (שבה יש כבר ייתרון של כ-12 אלף קולות, וכרבע אחוז) וטראמפ יכול לבקש ספירה חוזרת גם בויסקונסין שם יש ייתרון של כ-20 אלף קולות וכ-0.6%, אבל כל זה לא משנה, כי ההכרזה נעשתה על סמך התוצאות בפנסילבניה בה יש לביידן יתרון של 45 אלף קולות, וכ- 0.7%, ולפי המקומות שמהם צריכים להגיע עוד קולות הייתרון הזה כנראה רק ימשיך לגדול, ובכל אופן אין סיכוי לטראמפ לצמצם את הפער. וחשוב להדגיש שהקולות האלה בפנסילבניה לא כוללים עדיין הצבעות שהגיעו בדואר אחרי יום הבחירות, ושטראמפ דורש שלא ייספרו. emanשיחה 14:40, 10 בנובמבר 2020 (IST)
ויקיפדיה לא יכולה לפסוק לפי תחזיות של התקשורת המוטה, כאשר יש הליכים משפטיים וחקירה פלילית. טראמפ הגיש סדרת תביעות עם עדים, והתובע הכללי אישר לפתוח חקירה בנוגע לזיופים, וההחלטה תהיה בידי בתי המשפט וועדות הבחירות, והגלגל בהחלט עשוי להתהפך גם בפנסילבניה בנבדה בוויסקונסין וגם במשיגן, חרף הערכות מוטות של פרשנים. אגסי - שיחה 15:52, 10 בנובמבר 2020 (IST)
ויקיפדיה לא אמורה לפסוק כלום. בניגוד למה שאגסי כתב "התקשורת יכולה לסלף, אבל בוויקיפדיה כותבים את האמת" - ויקיפדיה גם לא קובעת מה האמת. זה שאגסי הוא מהמאמינים שכל כלי התקשורת המרכזיים בעולם מסלפים לא אומר שוויקיפדיה צריכה להיקבע על פי השוליים של התקשורת שעדיין מאמינים שביידן לא ניצח בבחירות. 185.3.145.117 15:57, 10 בנובמבר 2020 (IST)
ואגב הערך של דונלד טראמפ עודכן ב-9 בנובמבר 2016 עוד לפני שהיו תוצאות רשמיות על סמך מדגמי הטלוויזיה והכרזתו של טראמפ. בטוח שלא טענת אז שזה רק תחזיות. 185.3.145.117 16:03, 10 בנובמבר 2020 (IST)
יש סדרת תביעות של הנשיא טראמפ וחקירה פלילית, ואין שום החלטה סופית אלא רק תחזית, ואילו ויקיפדים, החליטו במקום בתי המשפט וועדות הבחירות, שביידן יהיה הנשיא הבא. זו בושה לוויקיפדיה. אגסי - שיחה 16:07, 10 בנובמבר 2020 (IST)
לי אישית לא חשוב מי יהיה הנשיא האמריקאי. יש מציאות, זמנית אמנם, אבל מציאות שכולם מתייחסים אליה כאל עובדה והיא - בחירתו של ביידן לנשיא ארצות הברית. יכול להיות שבעוד שבועיים/חודש כולם יאכלו את הכובע וטראמפ יושבע לנשיאות שניה. סבבה. אבל כרגע, אי אפשר לקיים מצב שבו ויקיפדיה העברית מתעלמת מהמציאות שרוב האנשים מקבלים ומתייחסים אליה שהיא - הכרזתו של ביידן כנשיא הנבחר, וההתייחסות אליו ככזה בידי מגוון של אישים הן במפלגה הרפובליקנית/דמוקרטית, והן בין מנהיגי עולם. התופעה הרחבה גדולה מדי מכדי לפתור אותה כ"דעה של מישהו אחד". גארפילד - שיחה - עזרו לנו במיזם האסם 16:41, 10 בנובמבר 2020 (IST)
הייתה תחזית, אבל בעקבות הגשת סדרת תביעות עם עדים וההחלטת התובע הכללי לפתוח בחקירה, יש מקום לסייג את התחזית. אין בעיה שיציינו את התחזית, אבל אסור לנו לנהוג כמו רוב התקשורת, ולהסתיר את הצד שני של התמונה, שזו רק תחזית של התקשורת, ולאחריה הוגשו סדרת תביעות ויש חקירה פלילית בגין חשד לזיופים. אגסי - שיחה 16:51, 10 בנובמבר 2020 (IST)
זו לא "תחזית". זו קביעה על סמך ספירת הקולות הרשמית. אומנם ספירה לא סופית, אבל לכל ערוץ יש מומחים בלתי תלויים שקובעים האם על סמך התוצאות הקיימות האם יש תרחיש סביר שבו טראמפ בכל זאת זוכה בנשיאות, והתשובה היא לא. אין סיכוי כזה. וכל אמצעי התקשורת הגדולם, כולל FOX News מסכימים על זה. אז כן, ביידן עדיין לא נבחר רשמית. ההצבעה של האלקטורים תהיה רק בדצמבר, ותיפתח רק בתחילת ינואר. ויכול להיות שעד אז בכלל ייפגע מטאור ענק בכדור הארץ. אבל להציג את זה כמשהו שהוא רק "תחזית" זו הטעיה. emanשיחה 16:58, 10 בנובמבר 2020 (IST)
אני לא מציע שויקיפדיה תזרום עם המציאות האלטרנטיבית בה אולי ביידן לא-הנשיא הבא. ההשלכות של זה חמורות בעיניי שבעתיים מקביעה שביידן הוא הנשיא הנבחר בטרם האלקטורים הצביעו. --Telecart - שיחה 17:03, 10 בנובמבר 2020 (IST)
צריך לזכור שהתקשורת רוצה לקבוע את המציאות- להדיח את טראמפ, אבל יש בתי משפט. מי שבטוח שכל עשרות העדים בשבועה משקרים ואין עוד ראיות שונות - הוא חי במציאות אלטרנטיבית.. Eman בשיחזורים הבוטים שלך אתה מנסה להתעלם ולהסתיר מהקוראים (כמו בתקשורת) את האמת ומה שקרה אחרי התחזיות, הוגשו סדרת התביעות עם עדויות רבות בשבועה, כולל כמה עדים שנתבקשו על ידי הדמוקרטים לזייף, אודות זיופים ואי סדרים מכוונים הרבים וניתן אישור לפתיחה בחקירה אודות זיופים. אז חייבים לציין בערכים את האמת, שאתה לא אוהב- שהתחזית של התקשורת, כפופה להחלטת בתי המשפט וסיום החקירה. אגסי - שיחה 17:07, 10 בנובמבר 2020 (IST)
ויקיפדיה העברית לא מסתמכת סתם כך על עובדות. אישים בכל רחבי העולם בירכו את ביידן על נצחונו בבחירות. הם לא עשו את זה על סמך ויקיפדיה העברית (או האנגלית). בינתיים מי שמלינים על התביעות מוזמנים לכתוב פרק בערך על מהותן המדויקת של כל התביעות הללו (בלי ספקולציות: תביעות שהוגשו, ומצבן). Tzafrir - שיחה 17:34, 10 בנובמבר 2020 (IST)
"צריך לזכור שהתקשורת רוצה לקבוע את המציאות"[דרוש מקור]. זו קביעה שערורייתית. אנחנו בויקיפדיה משתמשים בתקשורת המיינסטרים (כולל ניו יורק טיימס, פוקס ניוז, סי אן אן, וול סטריט ג׳ורנל, איי פי, רויטרס, וכיו״ב) כל הזמן כמקורות מהימנים לתיאור המציאות. לא שהם לא טועים לפעמים, אבל בשביל זה סומכים על מספר רב של מקורות שניוניים. הם כולם מתואמים? קונספירציה חובקת עולם? גם פוקס והניו יורק פוסט וגם הניו יורק טיימס והוושינגטון פוסט? בחיייאאאתאאאאת. טראמפ הפסיד. זה היה צפוי מהסקרים כבר חודשים רבים. הוא יכול להמשיך לעשות טנטרום משפטי כמה שבא לו אבל נכון להיום אין שום סיכוי שמשהו מהדברים האלה עשוי לשנות את תמונת המציאות בה ביידן הוא הנשיא הבא. --Telecart - שיחה 17:46, 10 בנובמבר 2020 (IST)
כתבתי שלד לתת פרק על קבלת הבחירות. לדעתי עבר כבר מספיק זמן כדי שאפשר להתחיל למלא אותו. Tzafrir - שיחה 17:54, 10 בנובמבר 2020 (IST)
אין לי בעיה שוויקיפדים יכתבו מהרהורי ליבם נבואות לגבי פסיקת בתי המשפט בסדרת תביעות, בלי שהם ראו את הטענות והעדויות, אבל אסור שנבואות כאלה ישפיעו על הערכים, וייגרמו להטעיית הקוראים, כאילו אין תביעות כאלה, או שאין להן סיכוי. אגסי - שיחה 18:11, 10 בנובמבר 2020 (IST)
ויקיפדיה נכתבת לפי מקורות. במקרה זה, יש קונצנזוס של כלל המקורות האמינים הרלוונטים בתחום שביידן ניצח, וזה מספיק. לכתוב "התקשורת מוטה" זה לא רציני, וודאי שלא כאשר כל כלי התקשורת העיקריים (גם הימניים שבימניים שבהם) טוענים אותה טענה. זה לא עניין של ימין מול שמאל, אלא של מקורות רלוונטיים. הרי גם אחרי שיכריזו רשמית עדיין טראמפ יערער אז לא נעדכן עד שחבר האלקטורים יצביע בדצמבר? וכשהוא לא יקבל את זה אז - האם נמשיך לא לעדכן על העובדה שביידן ניצח עד להשבעה בינואר? ומה אם טראמפ ימשיך להגיש ערעורים לביהמ"ש העליון? הרי תאורטית יכול להיות שביה"מש יפסוק שטראמפ ניצח גם אחרי השבעתו של ביידן, אז האם כל עוד טראמפ מערער על כך לא נכתוב שביידן ניצח (כי יש סיכוי תאורטי שביהמ"ש ישנה רטרואקטיבית את התמונה)? נכתוב מה שנכון כרגע, לפי המקורות. אם המצב ישתנה, נעדכן בהתאם. ולפי המקורות זה לא ש"חוזים שביידן ינצח" אלא "ביידן ניצח".
ובנוגע לטענות על חקירה: למטיב ידיעתי לא נפתחה שום חקירה פלילית. בר הודיע שהוא מתיר לתובעים של המדינות השונות לפתוח בחקירה אם יראו ראיות המצביעות על זיופים או הטיות. למיטב ידיעתי אף תובע מדינתי לא הרים את הכפפה הזו ופתח בחקירה. היו כמה תביעות של קמפיין טראמפ במספר מדינות וכולן נדחו ע"י בתי המשפט הרלוונטיים כחסרי בסיס. גם בנוגע לזווית זו, אם יהיו התפתחויות רלוונטיות, נעדכן. Dovno - שיחה 18:42, 10 בנובמבר 2020 (IST)
דונבו אמר את זה באופן מדויק. תשאל היום אמריקאי, פלסטיני, צרפתי ויפני הם יענו לך שטראמפ נשיא לחודש-חודשיים הקרוב וביידן ניצח בבחירות האלו. יכול להיות שבית המשפט (הפכו את בג"ץ לכאפות הפוליטי - השמאל רואה בו מושיע שלא יבייש את ישו, בודהה, משה ומוחמד והימין רואים בהם איובי העם ומשרצי רעות אז בארצות הברית שמכורה באופן מפחיד לפוליטיקה, היום אין מכון סקרים "רגיל" יש מכון סקרים "שמרני", מכון סקרים "פרוגרסיבי", מכון סקרים "ליברלי-מתון" ומכון סקרים "ליברלי" אבל בית משפט עליון יש אחד - והוא לא כלי ניגוח פוליטי נגד יריבים פוליטים מזדמנים) יקבע אחרת וטראמפ ימשיך בכהונה שנייה אבל בנתיים עושים הכנות להשבעה של ביידן (טיוטה:ההשבעה של ג'ו ביידן לנשיאות ארצות הברית שאני כתבתי קריצה), ביידן,האריס והיועצים שלהם מחפשים פייבוטרים לתפקיד שר/ה ההגנה של ביידן, מחפשים מישהו שיתאים למזכיר המדינה של ארצות הברית מטעם ביידן ולא מטעם טראמפ - וועדת ההשבעה מכינה הכנות על ביידן והאריס ולא על השבעה נוספת של טראמפ ופנס. עד שיוכח אחרת או ליתר דיוק יקבע אחרת - ביידן הנשיא הנבחר. אני חלילה לא מצדיק זיופי בחירות גם אם אין וגם אם יש - אם טראמפ יהיה בסוף הנשיא אז נתקן את זה, בנתיים הציבור חושב שזה GAME OVER לטראמפ, הציבור מפרסם מימס על טראמפ מתבצר בבית הלבן, הציבור מדבר על האדון השני של ארצות הברית (ולא נראה פנס שבעד טיפולי המרה החליט לעשות מהפך ולצאת מהארן בכמה שניות תוך כדי גירושין מקארן ונישואין לאמהוף) ולמיטב ידעיתי הציבור כבר מתלהב מהכלבים הנשיאותיים צאמפ ומייגור (טראמפ לא שונא כלבים, אדרבא הוא אמר שאם הוא יכול הוא היה מאמץ אבל הוא פשוט לא יכול וזה לא בשבילו). דזרטשיחההצטרפו למיזם הפוליטי - המשך יום נעים 19:33, 10 בנובמבר 2020 (IST)
כתבתי לפני התנגשות עריכה: כותרת הסעיף הזויה. מעבר לעובדה הפעוטה שלא מדובר ב"תקשורת האמריקאית" אלא בתקשורת העולמית, ואם נתעלם גם מהפרט הקטן שמנהיגים בכל רחבי העולם התקשרו לנשיא הנבחר ובירכו אותו, הרי הטענה ש"התקשורת לא קובעת את המציאות" מגוחכת. אם נעלים במטה קסם מוויקיפדיה את כל העובדות והטענות שמבוססות על מידע שהופיע בכלי תקשורת, ניוותר עם צל עלוב ושדוף של האנציקלופדיה העברית. לא חפרתי, אבל נדמלי שרוב או כל הערכים שאגסי כתב יצטרכו להיעלם. קיפודנחש 19:43, 10 בנובמבר 2020 (IST)
עם כל הכבוד, אין לקבל את הקביעה, שהנשיא הבא נקבע לפי תחזית המוקדמת של התקשורת ולפי הצהרות מנהיגים בעולם, מבלי שיש תוצאה סופית וכאשר יש ערעורי בחירות רבים, וגם אין לקבל את הקביעה המשתמעת, שיש לקבוע מי הנשיא הבא, מבלי להמתין לפסיקת בתי המשפט בערעורי בחירות שהוגשו לאחר מכן. התקשורת בנוגע לטראמפ צבועה ובלתי אמינה לחלוטין, כפי שראינו בעניין רוסיה-גייט ועוד אנספור דוגמאות, וגם הסיקור החיובי בלבד לביידן. אגסי - שיחה 20:36, 10 בנובמבר 2020 (IST)
פוקס ניוז היא תקשורת מוטה נגד טראמפ? הם הביאו "סיקור חיובי בלבד לביידן"? יש כאן קנוניה של פוקס ניוז לחתור נגד טראמפ? האם נמתין לפסיקת בית המשפט גם אחרי התוצאות הרשמיות וגם אחרי ההשבעה (כי עדיין ביהמ"ש יכול לבוא ולשנות דברים גם אז)? גם כשטראמפ נבחר לא היה צריך לחכות עד להכרזה הרשמית ברגע שהספירה היתה ברורה וברגע שכל המקורות בקונצנזוס שידוע מי הנשיא הנבחר. זו כבר לא "תחזית" אלא קביעה עובדתית הנתמכת ע"י מקורות רבים. האם כולם טועים? תאורטית אפשרי ואם יתגלה שכך נעדכן. Dovno - שיחה 20:55, 10 בנובמבר 2020 (IST)
אין ספק שביידן מוביל בספירה, אבל היא לא הסתיימה, ויש ערעורים בהרבה מדינות, אז להתעלם מכל הערעורים, זה הטעיית הקוראים, כפי ש-CNN עושים ללא הפסקה. פוקס ניוז מפוצלים: יש אוהדי טראמפ (בפריים טיים ובבוקר- והם מביסים את CNN ו-MSNBC ברייטינג) ומבקרי טראמפ בצהריים. הם נתנו את אריזונה לביידן בשלב מוקדם, בניגוד ל-CNN וכמעט כולם, אבל בפריים טיים המנחים מתנגדים לכך. אגסי - שיחה 21:18, 10 בנובמבר 2020 (IST)
אז הטענה שלך היא שרק חצי מהסגל של פוקס ניוז מעורבים בקנוניה נגד טראמפ ובעצם עוסקים בסיקור חיובי של ביידן? ולא ענית לשאלה האם נימנע מלעדכן את הערכים האלו גם ביום ההשבעה עצמו (או אחריו) כל עוד יש עדיין ערעורים שיוגשו לבתי משפט. Dovno - שיחה 21:45, 10 בנובמבר 2020 (IST)
הכי קל, תכתוב את כל האמת בערכים, שהתקשורת פרסמה תחזית, ולאחר מכן הוגשו לבית המשפט ערעורים רבים והתובע הכללי אישר לפתוח בחקירה. נו באמת, ברור שכל ערעורי הבחירות יסתיימו לפני ההשבעה. בפוקס רק בפריים טיים ולפעמים בבוקר מפרסמים מידע שלילי על ביידן. כל השאר הסתירו אפילו את עשרות פליטות הפה הנוראות של ביידן, שניתן היה לראותם גם בסרטונים שטראמפ הקרין בעצרות, ופרשת האנטר ביידן והלפטופ והעדות של השותף. אגסי - שיחה 21:51, 10 בנובמבר 2020 (IST)
כשתקשורת מפרסמת תחזית אנחנו לא כותבים על זה (כי זה לא אנציקלופדי). כשהתקשורת מדווחת על עובדות, אנחנו כן כותבים על זה. וכשיש קונצנזוס של כל גופי התקשורת (וממש לא רק המזוהים כליברליים) זה בהחלט מספיק.
אכן, הוגשו ערעורים רבים, ועד כה אחד אחד הם נדחו על הסף ע"י בתי משפט שונים במדינות שונות, בדר"כ מהנימוק שלא הובאו כל ראיות כלל (ובכמה מקרים מנימוקים אחרים). יש הבדל אדיר בין מה קמפיין טראמפ אומר בתקשורת (למשל שיש הרבה ראיות לזיופים) ומה בפועל הם אומרים בתצהירים שלהם בבתי המשפט (למשל בתביעה שלהם במישיגן, שם טענו, בין השאר, שפקחית שלהם שמעה מישהו שאיננה יודעת מיהו אומר שהוא שמע ממישהו אחר שיש אפשרות לבצע זיופים באותו מקום ספירה (הנה הדיון עצמו, למעוניינים). או בתביעה שלהם בג'ורג'יה שגם נדחתה שם טען פקח שלהם שראה ערמה של 53 טופסי הצבעה שלטענתו הוגשו מאוחר מדי ואסור היה לספור אותם, אבל בלי שום ראיות לא לטענה הזו ולא לכך שבכלל ספרו אותם כי הוא לא היה בחדר כשהערימה המסויימת הזו טופלה).
עד כה היה ערעור אחד בלבד של קמפיין טראמפ שהתקבל - על כך שבפילדלפיה לא אפשרו למשגיחים שלהם להתקרב מספיק לסופרי הקולות (מרחק 7 מטרים), וביהמ"ש העליון של פנסילבניה הפך החלטה של ערכאה נמוכה יותר ופסק שאכן יש לאפשר להם להתקרב למרחק של עד שני מטרים מהסופרים. כמה ערעורים עדיין בתהליכים (כולל אחד שאולי יישמע ע"י ביהמ"ש העליון, בנוגע לפנסילבניה) ואם במקרה יצא מהם משהו בעל משמעות כמובן שנעדכן בערכים הרלוונטיים. Dovno - שיחה 00:00, 11 בנובמבר 2020 (IST)
מקום הדיון הזה בויקיפדיה:כיכר העיר. emanשיחה 21:43, 10 בנובמבר 2020 (IST)
זה דיון עקרוני חשוב. אני סקרן לדעת כמה ויקיפדים יודעים פרטים על התביעות הרבות והעדויות שצורפו לה, כי הכל מוסתר על ידי התקשורת, למעט התקשורת השמרנית. אגסי - שיחה 21:46, 10 בנובמבר 2020 (IST)
אגסי, הבנו שאתה מאד בעד טראמפ ומייחל לכך שהקערה תתהפך. יואב ר. - שיחה - נופי חלונות 10 21:56, 10 בנובמבר 2020 (IST)
אגסי, לא נעים לי, אבל אתה כמו טראמפ פה - חי בהכחשה. גם המושל השמרן לשעבר של וויסקונסין אמר בגדול שאין שום סיכוי שספירות מחדש יזיזו משהו. ספירה מחדש משנה את התוצאה אולי במאות קולות, לא בעשרות אלפים. זה לא איזה "תחזית" שעוד יכולה להשתנות אחרי שיסיימו לספור את הקולות או אם תתבצע ספירה מחדש; זו כבר המציאות. אין תסריט ריאליסטי בו ביידן לא ניצח. יאללה. הלאה. --Telecart - שיחה 22:47, 10 בנובמבר 2020 (IST)
הבנתי שלרבים אין כל מושג אודות פרטי התביעות של טראמפ והעדויות, כי הם ניזונים רק מתקשורת הליברלית, שכמובן מסתירה הכל. כמו שהם לא הראו שום דבר שלילי על ביידן, ויש הרבה. תתעלמו מהתביעות והעדויות ויש הרבה, ובהחלט יש ספק רב אם ביידן ינצח. בקרוב נראה את החלטות בתי המשפט. הכל ייגמר לפי החלטת בית המשפט העליון. אגסי - שיחה 23:16, 10 בנובמבר 2020 (IST)
אתה אשכרה כועס. לא אומרים (הימנים) פה בארץ שלא בית המשפט יחליט אלא העם יחליט? מסתבר שבארצות הברית זה אפשרי (לימנים). יואב ר. - שיחה - נופי חלונות 10 23:25, 10 בנובמבר 2020 (IST)
אגסי אולי תשתף גם אותנו במידע שהתקשורת הליברלית מסתירה כולל במקורות המידע שלך. זה יהיה יותר משכנע מהטענות הריקות שאתה כותב. 185.3.145.67 23:35, 10 בנובמבר 2020 (IST)
כרגע מקומו של הדיון בכיכר העיר. אם אתה חושב שיש חשיבות לידיעות על התביעות הרבות, אתה מוזמן לפרט אותן בהבחירות לנשיאות ארצות הברית 2020#קבלת התוצאות. כרגע אנחנו סתם טוחנים מים. Tzafrir - שיחה 23:56, 10 בנובמבר 2020 (IST)

סוף העברה

משתמש:אגסי, אם היו זיופים, איך זה שביידן לא מנצח בענק בכל המדינות (בהפרש של מאות אלקטורים)? איך זה שהדמוקרטים בבית הנבחרים איבדו 5-7 מושבים? מדוע הדמוקרטים לא השיגו רוב בסנאט? אם זיופים אז עד הסוף, בכל מקום ובכל מישור. כ"כ, האם כל סופרי הקולות בקלפיות במדינות הם זייפנים דמוקרטים? הרי כמעט כל מצביע שני בארצות הברית הצביע לטראמפ. יואב ר. - שיחה - נופי חלונות 10 08:44, 11 בנובמבר 2020 (IST)
זה תפקיד בתי המשפט והחוקרים לבדוק האם היו זיופים. לרפ' יש טענות רבות וגם הוגשו עדויות רבות. הכל לא מדווח בתקשורת, זה מדווח בפוקס בערב, בתוכניות עם שיא הרייטינג ובעוד רשתות ימניות. אני לא מייצג אותם, ולא רוצה לפרט כאן את הקייס שלהם. יש להם גם תשובות לטענות שאתה מעלה. אני לא יכול להעריך את הסיכויים שלהם, כי זה תלוי בהרבה גורמים כולל תקדימים משפטיים, אבל הם ממש לא אפסיים. הנקודה שלי שבוויקיפדיה אסור לנהוג כמו בתקשורת בארצות הברית, לנסות לקבוע את המציאות ולהסתיר חלק מהאמת, כמו שמסתירים (גם בישראל) את כל המידע השלילי על ביידן. אגסי - שיחה 09:03, 11 בנובמבר 2020 (IST)
אם יש בידיך מידע שלילי, אתה יכול להכניס אותו לערך, כמובן עם מקורות. דוריאןDGW – Talk 09:10, 11 בנובמבר 2020 (IST)
כתבתי לפני התנגשות עריכה: אכן, לא תפקידנו לקבוע את המציאות. אנחנו לא נקבע שביידן ניצח ואנחנו גם לא נקבע שהוא עוד לא ניצח. אנחנו נכתוב מה שהמקורות אומרים. בתחילה היו תחזיות של אמצעי התקשורת, והם אכן הוצגו במפורש כתחזיות ("אנחנו צופים ש..."). כעת הם לא מציגים תחזיות אלא מדווחים על עובדות. אם יש מחלוקת בין מקורות אנחנו מציינים את המחלוקת. אולם כאשר יש קונצנזוס בין המקורות אנחנו מדווחים על העובדות (והערות שוליים משמשות כאסמכתא). באותה מידה, אנחנו לא "נקבע" שהנחיתה על הירח אכן קרתה ואנחנו לא "נקבע" שמתקפות 11 בספטמבר לא היו קנוניה פנימית. הכל לפי המקורות - וזה קל כשיש ביניהם קונצנזוס. אין כאן שום מחלוקת של ימין מול שמאל או שמרנים מול ליברלים. Dovno - שיחה 09:13, 11 בנובמבר 2020 (IST)

ויקיפדיה העברית לא תלך שבי אחרי קונספציה ילדותית ומנותקת בה שבויים תומכי טראמפ. ואני בכוונה לא אומר "רפובליקנים", כי ישנם רפובליקנים בהם מיט רומני, ג'ורג' ווקר בוש, בן סאס וסוזן קולינס שמבינים שטראמפ הפסיד, ושבירכו את ביידן על ניצחונו. אנשים בכירים שעשו דבר או שניים בחיים שלהם טוענים בעצמם שהסיכוי של טראמפ להפוך את הקערה הוא אפסי, אז מי אנחנו שנתווכח עמם, ולמה? כי טראמפ ורודי ג'וליאני קבעו שהדמוקרטים גנבו את הבחירות? הם יותר משוחדים מ"התקשורת הליברלית". ניב - שיחה 00:42, 11 בנובמבר 2020 (IST)

כידוע, בארבע השנים שקדמו לבחירות טראמפ היה נשיא ארצות הברית, ובמסגרת תפיקדו זה היה עליו לדאוג שהמדינה תתנהל כיאות, לא רק במאבק במגפת הקורונה, אלא גם בהקפדה על טוהר הבחירות. אם בתי הקברות מלאים במתי הקורונה, זה קודם כל כשלונו של הנשיא, ואם היו זיופים בבחירות, גם הם קודם כל כשלונו הנשיא, שלא נערך כראוי לבחירות (שבניגוד למגפה, לא נחתו עליו במפתיע). יתרה מזו, בהתחשב בעמדות הכוח שיש לנשיא מתוקף תפקידו, כאשר עולה חשש לזיופים בבחירות, החשוד המיידי הוא הנשיא. דוד שי - שיחה 06:53, 11 בנובמבר 2020 (IST)
טראמפ דיבר על זיופים במדינות מתנדנדות עם מושלים דמוקרטים כמו פנסילבניה, ויסקונסין, מישיגן ונבדה. יש חשדות לגבי זיופים ונחכה לפסיקת בית המשפט, שהורה למשל להפריד את הקולות שהגיעו באיחור מפנסילבניה. התקשורת נחשבת למתנגדת טראמפ ולכן איני ממהר לסמוך עליה, בדיוק כפי שאיני ממהר להאמין לטראמפ וג'וליאני. אם תהיינה ראיות, בית המשפט העליון יפסוק בהתאם ואם לא, ביידן יוכרז כמנצח. בשל הקורונה, בניגוד לבחירות קודמות לא הוכרז מנצח בערב הבחירות, ולכן כדאי לחכות עם ההכרזה של המנצח בבחירות המוזרות האלה. peledy - שיחה 11:29, 11 בנובמבר 2020 (IST)
אכן טראמפ התנגד להצבעה בדואר וטען שיהיו זיופים. התקשורת בארצות הברית (ובישראל) מוטה לטובת ביידן, הרבה יותר מאשר ש"ישראל היום" בעד נתניהו. הסיכוי שהם יגידו שיש צדק בטענות טראמפ בכל נושא, הרבה יותר קטן מהסיכוי ש"ישראל היום" יגידו שיש צדק בטענות הפרקליטות, או שידיעות אחרונות והארץ יגידו שנתניהו זכאי. צריך לקרוא את התקשורת השמרנית, כדי לדעת על הצד השני של התמונה. מי מכם שמע על סקר אתר פוליטיקו? הוא מצא ש-70% מהרפובילקנים סבורים שהבחירות לא היו חופשיות והוגנות. 78% סבורים שההצבעה בדואר הביאה לרמאות. אגסי - שיחה 11:59, 11 בנובמבר 2020 (IST)
יש להם נשיא שמפמפם להם בלי סוף שהבחירות היו מוטות. פלא שהם מתחילים להאמין לו? זוהי בדיוק שחיקת אמון הציבור במוסדות הדמוקרטיה. כשקלינטון הפסידה היא לא טענה שהיא צריכה להיות נשיאה בגלל שרוב המצביעים בחרו בה (דוגמה לשינוי של הכללים שיכול להיות לגיטימי, אבל כזה שצריך להיעשות בהסכמה ובוודאי שלא בדיעבד). היא קיבלה את תבוסתה. טראמפ החליט שסוגי הצבעה מוקדמת שהיו לגיטימיים בעבר (לדוגמה: לפני ספירת קולות ההצבעה המוקדמת, לאל גור היה יתרון זעום על ג'ורג' בוש במדינת מיאמי) פתאום לא לגיטימיים.
התקשורת, כולל פוקס ניוז עם ההטיה הידועה והמוצהרת לימין, משקפת את מה שכל העולם יודע: טראמפ הפסיד. Tzafrir - שיחה 15:38, 11 בנובמבר 2020 (IST)
פוקס ניוז כבר מזה שנתיים לא כל כך ימנית, ושאר התקשורת עמוק בשמאל. צפריר, אינך מבין משהו חשוב ביותר. הבחירות הללו מיוחדות ולעולם לא היו כמותן בשל המגפה, ולכן הטענות לזיופים אולי שגויות אבל אינן משוללות יסוד. peledy - שיחה 15:59, 11 בנובמבר 2020 (IST)
אנונימי מדי, ייתכן והטענות של טרמפ אינן משוללות יסוד. לענ"ד הן כן והן אף מסוכנות, אבל נניח שאינן. מה שמשולל יסוד הוא ההתבצרות של טראמפ בבית הלבן, תוך התנהגות אינפנטילית להחריד, וסירובו העיקש להתקשר עם הסגל של ביידן. אם דבר כזה היה קורה באסטוניה או בג'יבוטי לאף אחד לא היה אכפת. אבל כשמדובר במדינה העוצמתית ביותר בעולם, זה נותן לגיטימציה שגויה למדינות אחרות לנהוג באותו האופן. וככה הדמוקרטיה נשחקת. כנראה שטראמפ טיפש מדי בכדי להבין איזה נזק לטווח הארוך הוא עושה. ניב - שיחה 17:53, 11 בנובמבר 2020 (IST)
לא כדאי להשתמש בטרמינולוגיה השיקרית של התקשורת. טראמפ קיבל 9 מיליון קולות יותר מאשר קיבל בבחירות 2016, ויש לו הזכות לפקפק שביידן קיבל יותר קולות חוקיים ממנו במדינות המתנדנדות, לנוכח כל העדויות הרבות על אי הסדרים. הוא הגיש סדרת תביעות לבתי המשפט עם מאות תצהירים בשבועה. יריביו לא מעוניינים לברר את האמת, אבל צריך לחכות לסיום ההליכים החוקיים, שמן הסתם יכללו ספירה חוזרת, כמו שהיו הליכים בעניין בוש ואל גור. אגסי - שיחה 18:12, 11 בנובמבר 2020 (IST)
אני לא מוצא את הטרמינולוגיה של התקשורת כשקרית. לגבי ספירה חוזרת, אתה בוודאי יודע שספירה חוזרת באריזונה היא בעלת סיכויים אפסיים עד קלושים. אז נניח וטראמפ לוקח את ג'ורג'יה, את פנסילבניה מחדש וכצפוי את קרוליינה הצפונית, עם נבדה ואריזונה ביידן עדיין עם 270 אלקטורים. ככה שלא ברור במה אתם תולים תקוות? בעדויות מפוקפקות בלתי מאומתות של אזרחים מוטים? הרי אותו אחד שטען שהיה עד להטיית הצבעות בפנסילבניה הודה בחקירה של ה-FBI כי שיקר. ואני מאוד מעוניין לברר את האמת, ולראות את הפרצוף של רודי ג'וליאני כשחבר האלקטורים ייבחר בג'ו ביידן לנשיא. ניב - שיחה 18:33, 11 בנובמבר 2020 (IST)
לצערי לא התברכתי בכושר נבואי כמו שלך, ואני לא בקיא כמוך בכל הטענות העדויות שהוגשו ויוגשו, וגם לא בכל החוקים והתקדימים. אני אמתין בסבלנות להמשך ההליכים. דווקא בעולם השלישי לא מאפשרים ערעורי בחירות ובדיקת העובדות. אגסי - שיחה 19:41, 11 בנובמבר 2020 (IST)
עכשיו כמות הבוחרים (להבדיל מאלקטורים) משנה?
  • בבחירות הקודמות היו יותר הצבעות למפלגות המשניות (ירוקים וליברטריאנים). ב־2016 טראמפ וקלינטון קיבלו ביחד 94.3% מהקולות ובבחירות 2020 ביידן וטראמפ קיבלו ביחד 98.2% מהקולות.
  • בארצות הברית נדרש רישום לבחירות. בבחירות 2020 נרשמו יותר בוחרים מאשר בבחירות 2016 (כתוצאה ממאמצי גיוס של שתי המפלגות).
  • ובסך הכל, גם ב־2016 קלינטון קיבלה יותר קולות מטראמפ. אבל ב־2020 ההפרש בין ביידן לטראמפ גדול עוד יותר (גם במספרים וגם באחוזים) מההפרש בין קלינטון לטראמפ. Tzafrir - שיחה 21:51, 11 בנובמבר 2020 (IST)
הסקר של פוליטיקו בהחלט לא אומר ש-78% מהרפובליקנים סבורים שההצבעה בדואר הביאה לרמאות (לא שקביעה כזו היתה משנה במשהו לנתונים במציאות). הסקר רק אומר שזה מה שחושבים 78% מתוך 70% מהרפובליקנים בסקר (כלומר 54.6%). וזאת כשהסקר כולו הקיף 2000 איש - דמוקרטים ורפובליקנים - שחלקם נשאלו לפני שהוכרזו התוצאות ע"י ערוצי התקשורת, וחלקם אחרי. מספר הרפובליקנים בסקר היה 671. Dovno - שיחה 19:01, 11 בנובמבר 2020 (IST)
שוב, אני חוזר ואומר שאיני יודע על זיופים וייתכן שלא היו זיופים המוניים, אבל קמפיין טראמפ טוען בעיות בספירה באריזונה ולזיופים בנבדה. לדעתי, כפי שטוען אגסי, יש לחכות לפסיקת בית המשפט. הבחירות הללו הן מוזרות משום שלראשונה אין מנצח ברור בערב הבחירות, ולכן רצוי לחכות לפסיקת בית המשפט. peledy - שיחה 19:22, 11 בנובמבר 2020 (IST)
(א) מה פתאום לראשונה? גם במערכות בחירות קודמות לא היה ידוע מי המנצח בתום יום הבחירות עצמו. (ב) ויקיפדיה תשקף את המציאות לפי המקורות. לגבי המנצח יש קונצנזוס של כלל המקורות הרלוונטיים (כלי התקשורת מכל המפה וגם שאינם מזוהים) שביידן ניצח (לא התחזית שלהם אלא כדיווח שלהן על עובדות מהשטח). זה שמטה טראמפ מערער על זה לא משנה את העובדה שהמקורות בקונצנזוס בעניין זה. לגבי הטענות לזיופים, אכן הטענות קיימות אולם בהחלט אין שום קונצנזוס שבפועל היו זיופים (אפילו אם בסקר של 671 רפובליקנים חצי מהם אמרו שהם מאמינים בזאת). אם זה ישתנה (למשל שבימ"ש יכריע או שיהיה קונצנזוס של כלי התקשורת שהיו זיופים), נעדכן. Dovno - שיחה 19:38, 11 בנובמבר 2020 (IST)
שוב מדובר בתחזית התקשורת בלבד. כעת הוגשו תביעות רבות ונפתחה חקירה, ואין הכרעה משפטית, ואת זה צריך לציין בוויקיפדיה. אגסי - שיחה 19:44, 11 בנובמבר 2020 (IST)
תביעות חסרות בסיס ועובדות. עד עכשיו נדחו 10 מתוך 10. גם בית המשפט מוטה נגד טראמפ? די ברור שאתה וטראמפ וכל חסידיו לא תקבלו שום תוצאה שאינה נצחון, וגם אחרי שכל התביעות ההזויות האלה ידחו תמשיכו לטעון ש"גנבו לנו את הבחירות". פאתט. עד עכשיו לא הבאת שבב של עובדה המתבססת על מקורות אמינים שתומכת בטענותיך. 185.3.145.104 20:18, 11 בנובמבר 2020 (IST)
(א) דיווחי התקשורת על נצחון ביידן אינן תחזית אלא דיווח על עובדות מהשטח (התחזיות המוקדמות שלהם אכן הוצגו במפורש כתחזיות). (ב) זה שהוגשו תביעות בפני עצמו זה חסר חשיבות ורבות מהן עד כה נדחו תוך שהשופטים (בבתי משפט שונים במדינות שונות) ציינו שהתביעות הוגשו ללא בסיס. (ג) לגבי חקירה, שוב: למיטב ידיעתי לא נפתחה שום חקירה. התובע הכללי נתן אישור לתובעים במדינות השונות לפתוח בחקירות אם יתקלו בראיות לזיופים. האם יש לך מקור לחקירה כזו שאכן נפתחה? Dovno - שיחה 20:28, 11 בנובמבר 2020 (IST)
דב, אבל הפעם זה סיפור שונה. הסיפור של פלורידה 2000 היה חריג משום שהיה מדובר במאות קולות במדינה אחת. כאן אנחנו מדברים על מספר מדינות עם הבדלים של מאות אלפי קולות מערב יום הבחירות עד עכשיו, סיטואציה שונה לגמרי. הרעיון של הצבעה בדואר הוא די מוזר לדעתי משום שהוא מייתר את יום הבחירות ופוגע ברעיון החשאיות של ההצבעה, ולכן היה מוטב לדחות את הבחירות או לקיים בחירות בקלפי ביום הבחירות (למעט קבוצות סיכון). היות שאני די שמרן ביחס לקורונה, אני חושב שאופציית הדחייה עדיפה. peledy - שיחה 01:02, 12 בנובמבר 2020 (IST)
פלורידה 2000 אכן היה מקרה מאוד חריג, ולא הזכרתי אותו ספציפית. בהחלט לא בכל מערכת בחירות המנצח הוכרז כבר באותו הערב. (בהערת אגב: גם באותן מערכות בחירות בהן המנצח הוכרז באותו הערב זו גם היתה "הכרזה של אמצעי התקשורת" כי אין בארה"ב שום הכרזה רשמית של מי ניצח לפי ספירת הקולות - פשוט כי לא קיים גוף פדרלי מרכזי הסופר את הקולות ומכריז מי המנצח. זה אך ורק מגיע מאמצעי התקשורת לפי הניתוחים שלהם של המספרים המדווחים מכל מדינה. תמיד.)
לגבי הצבעה בדואר, אכן יש פגיעה בחשאיות ההצבעה, אולם כך האמריקאים רגילים להצביע מזה שנים (לנו זה מוזר, להם זה הסטנדרט). כל מה שהיה חריג השנה זו הכמות אולם לא העיקרון. גם טראמפ עצמו הצביע השנה בדואר. Dovno - שיחה 01:15, 12 בנובמבר 2020 (IST)

ראיתי מתים שבאו להצביע – אבל מהזווית של המתים. בברכה, ידידיה צבאןשיחה • כ"ד בחשוון ה'תשפ"א • 23:52, 11 בנובמבר 2020 (IST)

חבורת "דונלד טראמפ לא הפסיד" מזכירה לי את חבורת "רבי מנחם מנדל שניאורסון שליט"א". מעניין כמה אנשים נמצאים בחיתוך של שתי חבורות אלה. דוד שי - שיחה 06:35, 13 בנובמבר 2020 (IST)
אקבל מה שיפסוק בית המשפט העליון. peledy - שיחה 09:36, 13 בנובמבר 2020 (IST)
לא צריך לחכות לפסיקה, לפי נביאי ויקיפדיה, כבר אפשר לכתוב אותה: בית המשפט העליון דחה את כל העתירות של טראמפ, הנביאים מן הסתם גם היו בטוחים שהילרי הפסידה בגלל שטראמפ עשה קנוניה עם הרוסים. אגסי - שיחה 20:18, 13 בנובמבר 2020 (IST)
אני חוזר על מה שכתבתי: אם אתה חושב שיש תביעה רלוונטית, אנא עדכן את הבחירות לנשיאות ארצות הברית 2020#קבלת התוצאות (או כל מקום רלוונטי אחר באותו הערך). כל עוד לא עשית את זה, מבחינתי אין טעם להתייחס לתביעות מוזרות שמוגשות ונדחות. Tzafrir - שיחה 21:12, 13 בנובמבר 2020 (IST)
בדיוק כיוון שלא צריך להיות נביאים נכתוב רק על מה שידוע שנכון בפועל. אם תהיה פסיקה תאורטית של ביהמ"ש שתשנה משהו כמובן שנכתוב על כך (וייתכן גם שביהמ"ש יחליט בכלל לא לדון בנושא). בינתיים כותבים על העובדות שכבר קרו, לפי קונצנזוס של המקורות הרלוונטיים (אזכיר שכלי התקשורת לא דיווחו שהם צופים שביידן יינצח בעתיד אלא דיווחו שלפי המידע שלהם הוא כבר ניצח - בדקה בה נסגרו הקלפיות האחרונות). Dovno - שיחה 23:27, 13 בנובמבר 2020 (IST)
תגידו, טראמפיסטים, אתם חושבים שהאפס הזה, שבתקופת נשיאותו נעשה זיוף הבחירות הגדול בהיסטוריה, ראוי להיות נשיא ארצות הברית? הוא יתמודד מול פוטין כשאפילו ביידן עשה ממנו קרקס? הוא יתמודד מול סין? "אבל הוא בכיס של נתניהו", אה, נרגעתי. דוד שי - שיחה 14:32, 14 בנובמבר 2020 (IST)
דוד, אולי כדאי שתשתה כוס מים ותירגע. עכשיו בואו נחזור לשיח רגוע. צריך לחכות להחלטת בית המשפט ודוד, אל תשכח שיש אוטונמיה די רחבה עבור מושלים דמוקרטים. peledy - שיחה 17:26, 14 בנובמבר 2020 (IST)
עד עתה אנשי טראמפ הציגו עדויות רבות לאי סדרים משמעותיים בפנסיבלניה ובמישיגן, ואולי גם בנבדה. להערכתי זה לא יספיק למהפך, גם משום שטראמפ הפסיד בג'ורג'יה ובאריזונה. עם זאת, צריך להמתין לסיום ההליכים. אגסי - שיחה 17:56, 14 בנובמבר 2020 (IST)
בדיוק, אם נסכים שכל מילה שלך אמת, והדמוקרטים זייפו את הבחירות בצורה נוראה, איך אפשר להפקיד את הנשיאות בידי אדם שנדפק כל כך חזק? נניח שבית המשפט יעזור לו, אבל מי יעזור לו מול פוטין? מי יעזור לו מול סין? אין מי שיעזור לו, האיש הזה מסוכן לעולם. דוד שי - שיחה 18:28, 14 בנובמבר 2020 (IST)
טראמפ התנגד להצבעה בדואר, בטענה שזה יגרום לכיאוס ולאי סדרים וזיופים, אבל לא יכול היה למנוע אותה בעידן הקורונה. מה היה קורה בישראל, לו כל האזרחים היו יכולים להצביע בדואר? אגסי - שיחה 19:01, 14 בנובמבר 2020 (IST)
אם אתה שואל אותי ההשתלטות הסינית על העולם ועל הכלכלה האמריקנית (עד שהגיע טראמפ) מסוכנת מעט יותר. מול דיקטטורים, מדיניות פייסנית נועדה לכשלון. peledy - שיחה 18:33, 14 בנובמבר 2020 (IST)
אגסי, [דרוש מקור]. Tzafrir - שיחה 18:45, 14 בנובמבר 2020 (IST)
אל תחפש בתקשורת הישראלית או הליברלית. הם גם לא כותבים שום דבר שלילי על ביידן. אגסי - שיחה 19:01, 14 בנובמבר 2020 (IST)

────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────

או שווינט הוא אתר חדשות סרבי, או שפרסום על תקיפה מינית הוא ברכה ואני מאחל אותו לכל נשיא ונשיא, יכול להיות שגלובס הם ביביסטים אבל אולי אני טועה. בברכה רבה ושבוע נעים דזרטשיחההצטרפו למיזם הפוליטי - המשך יום נעים 19:28, 14 בנובמבר 2020 (IST)

אגסי אולי מגזים, אבל הסיקור השלילי בנושא הנשים של טראמפ היה גדול פי כמה מזה של ביידן. צפיתי בטור של עקיבא נוביק בתכנית מהצד השני עם גיא זהר, שלדעתי חושף את הלך הרוח בתקשורת הישראלית ה"ליברלית". peledy - שיחה 19:43, 14 בנובמבר 2020 (IST)
ממש לא מגזים. בישראל פרסמו את כל הביקורת השלילית שפורסמה על טראמפ, וכמעט כלום ממה שפורסם נגד ביידן בתקשורת השמרנית, לרבות סרטונים על עשרות פליטות פה נוראות של ביידן, שכל אחת מהן הייתה פותחת מהדורת חדשות בישראל לו נאמרה על ידי טראמפ, וזה ממשיך שום דבר שלילי על ביידן משפחתו ואנשיו. אגסי - שיחה 20:18, 14 בנובמבר 2020 (IST)
הנה עוד כלי תקשורת ישראלי שמדבר על פליטות הפה, אפילו הארץ, גם וואלה, כאן יש כתבה על סערת החיבוק-נישוק של אשת שר ההגנה. טראמפ אולי מסוקר באופן שלילי הרבה יותר מביידן אבל ביידן לא חסין וגם הוא חוטף לא מעט אש מהתקשורת. דזרטשיחההצטרפו למיזם הפוליטי - המשך יום נעים 08:28, 15 בנובמבר 2020 (IST)
שוב יחס התקשורת לטראמפ הוא כמו יחס טראמפ לתקשורת, שנאה עמוקה עמוקה שהופכת תוך שניות למרחץ דמים אבל לטעון שאין כלום על ביידן זו טעות, כתבה בגלובס, כאן בדה-מרקר, כאן בשלוחה הפוגרסיבית "הארץ", כאן במעריב. דזרטשיחההצטרפו למיזם הפוליטי - המשך יום נעים 12:27, 15 בנובמבר 2020 (IST)

לא יודעת אם כאן זה המקום לדיון אבל שמתי לב לסרטון טיקטוק בו מראים שאם מחפשים ״loser.com״ מגיעים לערך של דונלד טראמפ (באנגלית), בדקתי וזה אכן נכון. יש למישהו מושג למה זה קורה? אני מניחה שזה קשור לזה שהפסיד בבחירות (lose=להפסיד).. חברהסודית - שיחה 17:10, 11 בנובמבר 2020 (IST)

אאוץ'. בדקתי גם וגם לי זה קרה.. לא אתפלא אם מישהו קנה את הדומיין ועשה הפנייה כזו בגלל ההפסד של טראמפ בבחירות ואיך שהוא הגיב אליו. המקיסט - על דא ועל הא - גם לוויקיפדיה יש עיתון 17:18, 11 בנובמבר 2020 (IST)
בסדר. זה כיף ונחמד, אבל יכול להיות שמיצינו את הנושא? Tzafrir - שיחה 17:19, 11 בנובמבר 2020 (IST)
Tzafrir, מה זאת אומרת מיצנו? אני באמת שואלת (אולי קצת בתמימות...) חברהסודית - שיחה 17:21, 11 בנובמבר 2020 (IST)
הערך באנגלית. מתניה שיחה 17:23, 11 בנובמבר 2020 (IST)
דמיינו לעצמכם את "כישלון חרוץ" של אהוד אולמרט אבל במימדים יותר גדולים TheStriker - שיחה 17:25, 11 בנובמבר 2020 (IST)
Matanya, עכשיו הבנתי... חברהסודית - שיחה 17:40, 11 בנובמבר 2020 (IST)
אני לא רוצה לדעת מה יקרה ביום שתוכרז הכרעה ופסק דין במשפט נתניהו (אם הוא לא יצא אשם ימצאו דחקה אחרת אבל הסבירות שתהיה דחקה על פסק דין שמאשים אותו גבוה בהרבה). לשריין את Guilt.com ואת Innocence.com? קריצה דזרטשיחההצטרפו למיזם הפוליטי - המשך יום נעים 18:18, 11 בנובמבר 2020 (IST)
אל תשכחו את קריאת מלכת המדוזות. ‏HiyoriXשיחה • חציל-צילון • 21:22, 11 בנובמבר 2020 (IST)

עיין ערך פייק ניוז[עריכת קוד מקור]

חברה ישראלית ערכה מידע בוויקיפדיה על פוליטיקאים סוררים ונוכלים בינלאומיים, תחקיר של זמן ישראל, הנה הקישור. ‏Lionster‏ • שיחה 12:59, 12 בנובמבר 2020 (IST)

המקור לכתבה (וזה כתוב ומקושר בברור) - w:Wikipedia:Wikipedia Signpost/2020-09-27/Special report‏. Tzafrir - שיחה 16:15, 12 בנובמבר 2020 (IST)

למקור אין מקור[עריכת קוד מקור]

קצת אירוני, לא?HiyoriXשיחה • חציל-צילון • 15:54, 12 בנובמבר 2020 (IST)

ההיסטוריה במבט חדש[עריכת קוד מקור]

בשנת 1981 הכין מאיר דגן תוכנית לפוצץ את האיצטדיון האולימפי של ביירות באמצעות משאית תופת, כשיאסר ערפאת נמצא בקהל, כדי להרוג אותו, לגרום בכך לתקיפה מאסיבית של לבנון על ישראל, מה שיהווה תירוץ לפלוש ללבנון. בישיבת הממשלה ב-1 בינואר 1982 לאישור התוכנית מנחם בגין הטיל וטו. יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 20:37, 12 בנובמבר 2020 (IST)

זה לא אותו אצטדיון שאש"ף אגר בו את כל התחמושת שלו? יש תמונה בערך מלחמת לבנון הראשונה. Liad Malone - שיחה 21:50, 12 בנובמבר 2020 (IST)
מאז שזה פורסם עוד אף אחד לא אישר את פרטי הפרשה. קשה להאמין שישראל הייתה מאוד קרובה לפוצץ איטדיון בבירה ערבית על יושביו. ואני מפקפק שדגן האמין עד יום מותו שזה היה חוסך לנו את מלחמת לבנון. אגסי - שיחה 22:09, 12 בנובמבר 2020 (IST)
משום מה דוקטרינת המחשבה הזו (שהמזרח התיכון עובד כמו שחמט, אני אעשה צעד א, הוא ב, אני ג,) מזכירה לי את עסק הביש david7031שיחה • כ"ו בחשוון ה'תשפ"א • 22:11, 12 בנובמבר 2020 (IST)
אגסי, לא היו מקדישים לזה סדרת תעודה אם זאת הייתה המצאה. יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 22:58, 12 בנובמבר 2020 (IST)
לצה"ל יש מגירה גדולה, ובה תוכניות מגירה שונות ומשונות. ספק רב אם יש חשיבות לתוכנית מגירה שלא מומשה, ובוודאי אין חשיבות לתוכנית מגירה שלא נערכו הכנות ממשיות לביצועה. דוד שי - שיחה 06:31, 13 בנובמבר 2020 (IST)
אני מסכים עם דוד. יתכן שהאופציה נבחנה ביחד עם אופציות רבות אחרות. אין משמעות לתכנית שלא זכתה לקידום כלשהו. גילגמש שיחה 06:33, 13 בנובמבר 2020 (IST)

אז אני מניח שרבים כאן שמו לב שבתקופה האחרונה הערך על אמיר השכל ודף שיחתו חווים הרבה התקפות מצד אנשים המנסים להוסיף עליו משפט חסר חשיבות אנציקלופדית, אך אני חושש שמצאתי את המקור... מה אפשר לעשות עם זה? Omer abcd - שיחה 14:45, 13 בנובמבר 2020 (IST)

עצוב שמי שלא עורך ימני = אהוד השכל ותומך באמירות האומללות והגזעניות האלו. זה כמעט אף פעם לא מגיע מחדשות רציניות כי הן יודעות שלא צריך לירוק לבאר ממנו הם שואבים נתוני רקע, תמונות ומידע כללי לכתבות שלהם, מאותה סיבה לא תראה את דן מרגלית, איתן הבר ואורי אורבך (לצערי אורבך והבר לא בין החיים וחבל) אומרים "ויקיפדיה משאירים את הערך על שמאל קיצוני!!" או "אין להם בושה, משאירים את הערבים נוהרים לקלפיות ולא פוצחים פה על נאום הקומץ" אין לי שמץ מי זה אבל זה תת רמה. שבת שלום ואחזור מחר מהחופשת ויקי (אפילו שערכתי מספר פעמים שהיה לי את הזמן. דזרטשיחההצטרפו למיזם הפוליטי - המשך יום נעים 15:48, 13 בנובמבר 2020 (IST)
בלי להיכנס לעומק הסוגיא (אני לא בטוח שהבנתי עד הסוף מה הבעיה עם המשפט הזה9 בהנחה שיש משפט הבל שמוכנס בצורה סדרתית, צריך להגן על הערך. (טוויטר אנונימי הוא במפורש לא מקור, בטח לא כשהוא מנסה במפורש להשמיץ). david7031שיחה • כ"ו בחשוון ה'תשפ"א • 16:08, 13 בנובמבר 2020 (IST)
כלום. בדף השיחה הובעה התנגדות גורפת להכללת הקטע הזה. הם מנסים לעשות רעש ופרקובוקציה על ידיעה חדשותית שהייתה בכותרות בדיוק יום אחד וכולם שכחו ממנה, אין מה להתרגש מזה ולא מהאיומים לפנייה לרשויות. ‏HiyoriXשיחה • חציל-צילון • 16:11, 13 בנובמבר 2020 (IST)
להערכתי המקור שהוצג בתחילת דיון זה אינו המקור הראשון שעסק בערך זה ברשתות החברתיות, משום שמתקפת אלמונים (רשומים ולא רשומים) על ערך זה ודף השיחה שלו החלה לפני פרסום ציוץ זה. זו תופעה שאינה חדשה: מפעם לפעם מישהו קורא לעוקביו ברשת חברתית ללכת ולהשפיע על ויקיפדיה, ויש שנענים לקריאה. לא צריך להתרגש מכך יותר מדי, יש בעיות גדולות יותר. דוד שי - שיחה 06:55, 14 בנובמבר 2020 (IST)
איזו צביעות! את שלושת הכ"פים של מיקי זוהר שמבטאים בפועל גחמה של כל פוליטיקאי החליטו להשאיר, אבל את האמירה המתנשאת (אם לא גזענית) הזו של אמיר השכל החליטו להסיר. peledy - שיחה 17:30, 14 בנובמבר 2020 (IST)
peledy אמיר השכל אינו פוליטיקאי, איש דעות, עיתונאי או משהו שמתקרב לזה - הוא אזרח משעמם והנה תראה עד כמה האמירה שלו משפיעה: אה רגע, כלום. בדיוק שבוע אחרי המקרה כולם כולל התקשורת שכחו שזה בכלל קרה. דף השיחה הוא עדות לכך שיש רוב מוחץ שמתנגד לתוספת הזו. במקרה של מיקי זוהר, זה הגיע להצבעת מחלוקת. ‏HiyoriXשיחה • חציל-צילון • 18:17, 14 בנובמבר 2020 (IST)
חבל רק שיש אנונימיים שלא מבינים שאין לזה משמעות... Omer abcd - שיחה 18:19, 14 בנובמבר 2020 (IST)
והאמירה של מיקי זוהר? גרמה לרעידת אדמה בפוליטיקה? לא! כפי שכתבתי, האמירה של השכל היא קצת יותר ייחודית משל זוהר. peledy - שיחה 18:27, 14 בנובמבר 2020 (IST)
שניהן חסרות משמעות בעיניי. ‏HiyoriXשיחה • חציל-צילון • 18:40, 14 בנובמבר 2020 (IST)
סתם אומר - יש פרסומת חמודה של איזה חברה שאומרת "כוח, כסף וקידום" כפרפזה על המשפט שאמר. דזרטשיחההצטרפו למיזם הפוליטי - המשך יום נעים 19:30, 14 בנובמבר 2020 (IST)

────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────

ראיתי את הפרסומת הזו של מעיין בלום, אבל עדיין מיותר לציין את האמירה האומללה הזו בערך על מיקי זוהר, ציון שנובע אך ורק מטעמים פוליטיים ומיסיון להגחיך אותו. peledy - שיחה 19:37, 14 בנובמבר 2020 (IST)

לא ציינתי את זה כעילה לדיון חדש, אלא סתם כי בדיוק ראיתי את זה עכשיו בהקלטה של אחד מהתוכניות של חיים אתגר. דזרטשיחההצטרפו למיזם הפוליטי - המשך יום נעים 19:40, 14 בנובמבר 2020 (IST)
חברים מצאתי אפילו כתבה שמדברת על זה Omer abcd - שיחה 20:11, 15 בנובמבר 2020 (IST)
ועכשיו מצאתי משהו מוקדם יותר שאולי זה המקור למתקפה... Omer abcd - שיחה 20:13, 15 בנובמבר 2020 (IST)
אני ממש נרגש, מישהו התחיל לכתוב את הביוגרפיה שלי! ואראל סגל קרא אותה! וגם שמעון ריקלין! אני סלבריטי! אולי סוף-סוף יזמינו אותי ל"הישרדות VIP" או לצוות השיפוט של "מאסטר שף". דוד שי - שיחה 07:11, 16 בנובמבר 2020 (IST)
דוד שי, בזכות הציניות והדעתנות שלך, אם התרחיש הזה אכן יתממש, הולך להיות "מעניין". peledy - שיחה 11:21, 16 בנובמבר 2020 (IST)
קצת צורם לי לראות את סגל (עמית) לצד החברה האלו. לדעתי הוא יותר רציני ומכובד מהחברה שם (לא מזלזול - דעות פוליטיות זה בסדר ואפשר לדבר עליהם בעיקר שאתה פרשן פוליטי אבל מכאן עוד להיות חלק בקליפ של קמפיין בחירות הדרך ארוכה מאוד מאוד). מסכים עם אנונימי - כבר ראינו דברים הרבה יותר משגועים מזה ולכן "אשף הויקיפדיה" יהיה אורח שגרתי בפאנל של כל ערוצי החדשות, אולי נגדיל ראש ואשאל אם תרצה להצטרף לממשלת נתניהו בתור "השר לענייני ויקיפדיה" - סוף סוף תקבל לשכה כמו שצריך דזרטשיחההצטרפו למיזם הפוליטי - המשך יום נעים 12:10, 16 בנובמבר 2020 (IST)
לדעתי פקידה שנושאת נאום פוליטי בעודה מכהנת בתפקיד ציבורי ואינה מקבלת באותו יום מכתב פיטורים, זה הרבה יותר גרוע מעיתונאים שמנכ"לי חברות החדשות משבצים אותם דווקא בשל דעותיהם הפוליטיות הידועות. (ואולי גם אותה פקידה מונתה מאותה סיבה?) peledy - שיחה 12:36, 16 בנובמבר 2020 (IST)
אתה מתכון למשנה ליועמ"ש? אם אני לא טועה היא פרשה השבוע. דזרטשיחההצטרפו למיזם הפוליטי - המשך יום נעים 12:42, 16 בנובמבר 2020 (IST)
אכן, ולדעתי יש לה עוד חודשיים בתפקיד. העובדה שהיא עדיין בתפקיד חושפת את ישראל במערומיה. זו התנהגות של רפובליקת בננות (או כמו שראש הממשלה החלופי קורא לזה, הרפובליקה הדומיניקנית - גם לי לא ברור מה יש לו נגד המדינה הזו). peledy - שיחה 13:00, 16 בנובמבר 2020 (IST)
אולי המטרה הייתה שהמדינה תעביר את השגרירות לירושלים? אם כן לפי אשכנזי גנץ הצליח בזה. דזרטשיחההצטרפו למיזם הפוליטי - המשך יום נעים 16:14, 16 בנובמבר 2020 (IST)
א. הרפובליקה הדומיניקנית עדיין לא הכריזה על העברת השגרירות אלא הודיעה שהיא שוקלת. ב. זו לא הייתה המטרה אלא עוד בלבול של ביידן הישראלי. peledy - שיחה 17:15, 16 בנובמבר 2020 (IST)

────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────

אכן שוקלת, אני צחקתי והייתי ציני - אין סיכוי שזו הייתה מטרה דזרטשיחההצטרפו למיזם הפוליטי - המשך יום נעים 17:20, 16 בנובמבר 2020 (IST)

האשליה הזו מוציאה אותי מדעתי[עריכת קוד מקור]

יש רבים שזה לא עובד עליהם. עלי זה עובד לגמרי. תחושת המציאות שלי התערערה. !Σiη Stαlεzε אילן שמעוני - שיחה 19:53, 14 בנובמבר 2020 (IST)

גם עלי זה עובד. באופן מאוד חד. אבל למה זה מטריד אותך? משה פרידמן - שיחה 12:38, 15 בנובמבר 2020 (IST)
מה היא "באמת אומרת"? (מה היא אומרת כשאתה לא קורא אף מלה?) עוזי ו. - שיחה 22:31, 16 בנובמבר 2020 (IST)
מאוחר מידי. אני משוחד. צריך לחפש מאזין טרי. משה פרידמן - שיחה 00:08, 17 בנובמבר 2020 (IST)
זה שמה שאני קורא קובע את מה שאני שומע מערער את זה שאני שומע משהו כמות שהוא. אני יודע שזה שגוי, אבל לא מסוגל לשמוע אחרת. אחרי המון נסיונות הצלחתי לשמוע בהתאם למה למ שאני חושב (במקום לקרוא) אבל זה לקח הרבה חזרות. !Σiη Stαlεzε אילן שמעוני - שיחה 00:29, 17 בנובמבר 2020 (IST)
אני שומע אותה אומר "וונדין". david7031שיחה • א' בכסלו ה'תשפ"א • 00:43, 17 בנובמבר 2020 (IST)
אני שומע רק Brainstorm. נסו בעיניים עצומות. חזרתישיחה 14:14, 18 בנובמבר 2020 (IST)

תמונות מתוך השידור החי של אור-לי ברלב בהפגנות המחאה כנגד נתניהו[עריכת קוד מקור]

פרסמתי בדפי השיחה של ערכי ההפגנות ב-10 בנובמבר, אבל אף אחד לא התגייס למשימת הורדת תמונות. אני מקווה שהפרסום כאן, יביא אנשים להצטרף למשימה.
פניתי לאור-לי ברלב וקיבלתי ממנה אישור OTRS לצילומי מסך מתוך השידורים החיים שהיא עושה בהפגנות המחאה בפייסבוק. אישור זה חל אך ורק על תצלומים מהשידורים החיים מהפגנות המחאה שנערכו מה-14 ביולי 2020 ועד וכולל ל-29 באוקטובר 2020. אישור זה לא כולל תוכן אחר מאתר הפייסבוק.
משתמש:Geagea הכין תבנית אישור OTRS לתמונות המועלות על פי האישור Template:OrlyBarlevProject אותו מכניסים ברישיון מיוחד בעת העלאה בדרך הבאה {{OrlyBarlevProject}}. יש לקשר במקור של כתובת אינטרנט לשידור החי שממנו לקחה התמונה.
דוגמה לכך הוא קובץ:רועי פלג עם מיצג צוללת ורודה ברחבת הכנסת 21 באוקטובר 2020.jpg. אם מישהו מנסה להעלות ומסתבך נא לפנות אלי בדף שיחתי. העליתי בינתיים 4 תמונות משידור אחד. כל התמונות דרך תבנית האישור מרוכזות בקטגוריה בוויקישיתוף Category:Media from Orly Barlev. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה - הפקולטה למדעי הרוח 04:50, 17 בנובמבר 2020 (IST)


ההעתקה כל כך ברורה שזה כבר עצוב[עריכת קוד מקור]

כחלק מהפרויקט שלי להוסיף מקורות להרבה משפטים או אירועים חסרי מקוורת (נניח משפט על קרב יומי ברצועה או חיסול מנהיג - הוספתי מקור) ובמהלך חיפוש מקורות לערך על ראשי סגל בבית הלבן מצאתי את הכתבה הבאה שהיא קופיפייסט ממשפטים בערכים וה"[[" חושפים את ההעתקה. הבעיה שמשום מה הכותב הוא "רויטרס" שהם סוכנות ידיעות שאמורה לכבד את עצמה דזרטשיחההצטרפו למיזם הפוליטי - המשך יום נעים 16:18, 17 בנובמבר 2020 (IST)

התחביר הזה מופיע גם במשפטים שברור שלא הועתקו מערכי ויקיפדיה (כמו הפסקה הראשונה). זה מוזר. Tzafrir - שיחה 18:35, 17 בנובמבר 2020 (IST)
רק לידיעה, זו ידיעה מ-2006 כך שאין מה להתעצב. היום זה לא היה קורה (אולי). אביהו - שיחה 18:36, 17 בנובמבר 2020 (IST)
אבל ממתי עוברים לקוד מקור כדי להעתיק? יש לי תחושה שבמקרה הזה מדובר במשהו אחר. מיכאל.צבאןשיחה • ב' בכסלו ה'תשפ"א • 20:30, 17 בנובמבר 2020 (IST)
עוברים לקוד מקור כששוכחים איך שמים סוגריים מרובעות Omer abcd - שיחה 23:16, 17 בנובמבר 2020 (IST)
אכן מוזר שעברו לקוד מקור. דזרטשיחההצטרפו למיזם הפוליטי - המשך יום נעים 08:19, 18 בנובמבר 2020 (IST)
מיכאל.צבאן כשאני עושה עבודות שאני צריך להגיש לבית ספר ואני נעזר בוויקיפדיה, הרבה יותר נוח לי להעתיק מקוד מקור את הטקסט ואז להוריד את הסוגריים המרובעים. ככה אין לי קישורים עם צבעים (כחול או סגול) עם קו תחתון למטה או את הריבועים של הערות השוליים. כך שאני די יכול להבין למה מי שהעתיק עבר לקוד מקור. זה הרבה יותר נוח לטעמי. ניב - שיחה 16:52, 18 בנובמבר 2020 (IST)
ב-2006 היה רק קוד מקור 93.172.191.151 23:57, 18 בנובמבר 2020 (IST)
ניב, קיצור דרך: תעתיק מהחזותי ותדביק בפנקס רשימות בדרך למעבד התמלילים היותר משוכלל שאתו אתה משתמש, כך "תאבד" את העיצוב בלי להסיר אותו ידנית. ביקורת - שיחה 02:06, 19 בנובמבר 2020 (IST)
ניב קיצור דרך עוד יותר גדול: אל תבצע את ההדבקה ב-WORD באמצעות CTRL+V, אלא תלחץ על החץ השחור הקטן שמימין לכפתור "הדבק" ותבחר באיור שמצד שמאל (לוח ועליו האות A "שמור על טקסט בלבד"). זה מסיר את כל העיצובים. אביהו - שיחה 07:33, 19 בנובמבר 2020 (IST)
ביקורת ואביהו, תודה! אין ספק שאלו טיפים שימושיים וחשובים. ברצינות. ניב - שיחה 08:56, 19 בנובמבר 2020 (IST)

נתניהו קיים את הרוטציה[עריכת קוד מקור]

על אף הפקפוק מצד המערכת הפוליטית, התקשורת, הציבור, אשתו של גנץ, שרה, יאיר, טראמפ ורבים וטובים נתניהו קיים את הרוטציה, אזכיר לכולם שהיום בבוקר נתניהו עבר ניתוח במעי הגס וב-4 שעות שלא היה כשיר לנהל את המדינה גנץ החליף אותו, נתניהו שוחרר לפני שעתיים שלוש מבית החולים ובככה תמה כהונתו של גנץ כראש ממשלת ישראל. אפשר להגיד שהרוטציה התקיימה! יחי ממשלת ישראל ה-35 דזרטשיחההצטרפו למיזם הפוליטי - המשך יום נעים 14:14, 20 בנובמבר 2020 (IST)

רק חסרה ההבטחה הגדולה, שאחרי הרוטציה גנץ כאמור יעזוב את משרד הביטחון ויביא אותו לאשכנזי, אשכנזי לעומת זאת יביא את משרד החוץ למירי רגב, ומירי רגב תביא תיק התחבורה לאלקין אבל כל זה יקרה בניתוח הבא של נתניהו! דזרטשיחההצטרפו למיזם הפוליטי - המשך יום נעים 15:08, 20 בנובמבר 2020 (IST)

לפי הבנתי נתניהו לא עבר ניתוח אלא רק קולונוסקופיה - בדיקה שגרתית לאדם בגילו.
נתניהו מוחלף לזמן קצר על ידי שרים שונים בכל גיחה שלו לחו"ל, זה לא ביג דיל, ובוודאי לא רוטציה. דוד שי - שיחה 16:48, 20 בנובמבר 2020 (IST)
דוד, הייתי ציני והייתי בטוח שזה היה ברור שאמרתי שאני מקווה שרגב באמת תהיה שרת החוץ, היא כתבה שם של נשיא על ידה על מנת לא לשכוח אותו ובכללי אני לא רוצה לחיות בעולם שהיא תהיה שרת החוץ, אנחנו פשוט נהפוך לבדיחה דיפולמטית דזרטשיחההצטרפו למיזם הפוליטי - המשך יום נעים 16:52, 20 בנובמבר 2020 (IST)
שלחתי את ההודעה הזו בגלל שראיתי הודעה (שאי אפשר להגיד שצינית) בN12 של דפנה ליאל והיא כתבה "בככה תמה כהונתו של גנץ כראש ממשלה" וזה שעשע אותי דזרטשיחההצטרפו למיזם הפוליטי - המשך יום נעים 16:54, 20 בנובמבר 2020 (IST)

אבל מורשתו של גנץ במשרד הביטחון לא תשכח לעולם: אין יותר אבא ואמא במסמכי משרד הביטחון רק הורה 1 והורה 2. תאנה - שיחה 17:26, 20 בנובמבר 2020 (IST)

אבל מושגים אלה פוגעים בשוויון בין ההורים, משום שהם קובעים מי ראשון ומי שני. ואיך יחליטו? האם המלש"ב המסכן יצטרך להחליט את מי הוא אוהב יותר מבין שני הוריו? יש למצוא שמות ניטרליים להורים, כאלה שלא קובעים סדר ביניהם. מה דעתכם על השמות אב ואם? גם בזוגות חד-מיניים ניתן להשתמש בשמות אלה, תוך ניתוקם (בזוגות חד-מיניים) מהמשמעות המגדרית שעבר זמנה. דוד שי - שיחה 06:22, 21 בנובמבר 2020 (IST)
אז בוא נעשה 4 סעיפים: אב, אב, אם, אם אה; הנה פתרון יותר מוצלח גיחוך PRIDE! - שיחה 14:16, 22 בנובמבר 2020 (IST)
היה צריך להותיר הכל על מקומו ושהמאותגרים מגדרית ימשיכו לסבול. תאנה - שיחה 15:01, 23 בנובמבר 2020 (IST)
"מאותגרים מגדרית"? אולי אתה "מאותגר מינית"? ס.ג'יבלי - שיחה - הצטרפו למיזם סין 10:32, 24 בנובמבר 2020 (IST)
אולי, אבל לזכותי ירשם שאינני דורש להפוך את השפה העברית על פיה כדי לספק את הגחמות שלי. תאנה - שיחה 11:42, 24 בנובמבר 2020 (IST)
יש לי פתרון עוד יותר טוב. לכתוב פשוט הורים ס.ג'יבלי - שיחה - הצטרפו למיזם סין 12:48, 24 בנובמבר 2020 (IST)
הורה יכול להיות הורֶה או הורָה. הורים לא יכול להיות הורות. ומעבר לכך, זו לא יכולה להיות כותרת השדה. Tzafrir - שיחה 09:53, 25 בנובמבר 2020 (IST)
  • לדעתי לא נכון לפתוח פוסט בנושא פוליטיקה ישראלית ב"כיכר העיר", ללא קשר ישיר לוויקיפדיה. זה מייצר ויכוחים מיותרים ולא מועיל למיזם ולשיתופיות בו, ולאחר מכן יש תלונות על ויקיפדים שהם מוטים פוליטית, ומביעים דעות פוליטיות שנויות במחלוקת ועוד. אגסי - שיחה 10:51, 24 בנובמבר 2020 (IST)
👍 דוד שי - שיחה 12:37, 24 בנובמבר 2020 (IST)
אנסה ליישם זאת אגסי, תודה על הביקורת הכנה. בברכה דזרטשיחההצטרפו למיזם הפוליטי - המשך יום נעים 18:21, 24 בנובמבר 2020 (IST)
למה? לי זה דווקא נחמד להתווכח ולדון עם כולם, ובמיוחד עם TheDesertboy. ‏peledy - שיחה 21:12, 24 בנובמבר 2020 (IST)
לא נכון! איפשהו כשהדיון הופך לוויכוח שבו לא מקשיבים (או אם לצטט את שייקה אופיר: ”מונולוג, איט איז וואן פרסון טוקינג טו הימסלף, דָיאלוג, טו פרסונז טוקינג טו דמסלף.”) אז זה כבר לא ממש דיון. Tzafrir - שיחה 09:42, 25 בנובמבר 2020 (IST)
זה כל הכיף קריצה. peledy - שיחה 11:24, 25 בנובמבר 2020 (IST)

מחפשים סיפורים מרגשים שקשורים לוויקיפדיה לכתבה![עריכת קוד מקור]

לצורך כתבה לרגל חגיגות ה-20 של ויקיפדיה אנחנו מחפשים אנשים שהיו להם חוויות מרגשות או יוצאות דופן בעקבות ויקיפדיה, סיפורים מצחיקים או מרגשים שקרו וקשורים לווקיפדיה. אשמח אם תכתבו כאן את סיפור, או שתשלחו למייל שלי המקושר ליוזר.

מחכה לגלות סיפורים מעניינים, כותבת מטעם עמותת ויקימדיה ישראל Gitit- WMIL - שיחה 12:59, 25 בנובמבר 2020 (IST)

מיזם 300,000 ערכים יצא לדרך לפני כחודש! לפניכם סיכום של המיזם עד כה:

מיזמי משנה, מטרות והתקדמות[עריכת קוד מקור]

הודעה לקראת פתיחת תחרות הכתיבה "מקצרמר למובחר" ויקיפדיה:מיזמי ויקיפדיה/תחרות הכתיבה/התחרות העשירית[עריכת קוד מקור]

תחרות הכתיבה "מקצרמר למובחר" של ויקיפדיה העברית מתקיימת זו הפעם התשיעית, לאחר שהוחלט לחדש אותה במסגרת מיזם ה־300 אלף. תחרות הכתיבה הראשונה בוויקיפדיה העברית נערכה בחודש מרץ 2006 ובמסגרתה נכתבו עשרות ערכים מעולים, שרבים מהם הפכו בהמשך לערכים מומלצים. בעקבותיה נערכו בשנים 2006–2013 עוד שבע תחרויות כתיבה שהניבו כולן רשימה ארוכה של ערכים ברמה גבוהה מאוד.

התחרות תחל ביום ראשון הקרוב, ה־15 בנובמבר 2020, ותימשך עד ה־24 בפברואר 2021. ב־15 במרץ 2021 יפורסמו החלטות השופטים. ערכים חדשים שיכתבו במסגרת התחרות או ערכים קיימים בוויקיפדיה שישודרגו במידה ניכרת, יזכו להיבחן על ידי חבר השופטים בשלושה בתים שונים:

  • מדעים מדויקים, מדעי הטבע ורפואה (שבו ישפטו יונה בנדלאק ועוזי ו.)
  • מדעי הרוח והחברה (שבו ישפטו ניב, שלומית קדם ודני)
  • היסטוריה, גאוגרפיה, דתות וישראל (שבו ישפטו ביקורת, נטעדי וקלונימוס)
  • כמו כן, תתקיים תחרות משנה על התמונה הטובה ביותר/האיור הטוב ביותר שהועלו ללויקישיתוף לצורך שילוב בערך שנכתב במסגרת התחרות (התמונות נשפטות בנפרד מהאיורים, אך מוכרז מנצח אחד כללי לשתי התחרויות).

לזוכי התחרות יוענקו פרסים שימומנו בידי ויקימדיה ישראל.

בהצלחה!

חבר מזכירי התחרות וחבר השופטים. הארי פוטר 73 ~ שיחה ~ ויקיפדיה חוגגת 300,000 ערכים 11:35, 11 בנובמבר 2020 (IST)

יישר כח גדול להארי פוטר 73 על המאמץ הרב בארגון ובתיאום! קלונימוס - שיחה 12:08, 11 בנובמבר 2020 (IST)
משתמש:הארי פוטר 73, דף התחרות לא מוצג כמו שצריך. יש להוסיף את שמות השופטים ואת המזכירים לדף התחרות כדי לסייע לווויקיפדים שירצו לפנות למזכירים או לשופטים עם שאלות שונות. גילגמש שיחה 13:15, 11 בנובמבר 2020 (IST)
תודה. טיוליק - שיחה 21:58, 16 בנובמבר 2020 (IST)

ויקיפדיה אוהבת אתרי מורשת - זוכי תחרות 2020 במסלול התמונות[עריכת קוד מקור]

שלום לכולם!

צוות השופטים בחן יותר מ־1,500 תמונות שהועלו במסגרת התחרות והחליט להעניק את הפרסים הבאים למעלי התמונות הזוכות:

  • פרס ראשון: 2,000 ש"ח ל־Giladtop
  • פרס שני: 1,000 ש"ח למני עמרן

להלן 10 התמונות הזוכות, שיישלחו לתחרות הבינלאומית:

במסגרת מסלול הנוער בתחרות, זכו שני המשתתפים הבאים:

תודה רבה לכל משתתפי התחרות, שתרמו תמונות מקסימות על אתרי מורשת לוויקיפדיה, כה לחי!

רכזי התחרות: לליב וOvedc

השפעת סדרת הטלוויזיה שעת נעילה על הצפיות בערך סמל איי קוק[עריכת קוד מקור]

בסדרת הטלוויזיה הפופולרית של כאן 11 מקריא ליאור אשכנזי סיפור לבנו, המגולם על ידי השחקן לי בירן. הסיפור, אותו חיבר רון לשם במיוחד עבור הסדרה נקרא "השחפית והדג". רבים, בהם בתי, ניסו לחפש בגוגל את הסיפור "השחפית והדג". אולם - התוצאה שעולה בחיפוש זה היא הערך סמל איי קוק. ובכן - מסתבר שאיננו היחידם. צפו בסטטסטיקת הצפייה בערך וראו את העלייה המרשימה בצופים בו בהתאם לאזכור הסיפור בסדרה: סטטיסטיקת הצפיה בערך סמל איי קוק. Ranbarשיחהבואו לתיאטרון - תהנו מהמזגן 14:16, 25 בנובמבר 2020 (IST)

דבר דומה קורה לידוענים מהזמר במסכה (תוכנית טלוויזיה ישראלית), לערך על מלחמת יום הכיפורים (גם זה בגלל שעת נעילה), ככה גם היה עם ביידן וטראמפ לפני חודש ודבר דומה התרחש עם הצפיות בערכים על אנשים אמירתים, מקומות באיחוד האמירויות, על אנשי ממשל בחריינים או על ערכים על סודאן. שמח לשמוע שבתך למדה והשכילה בעזרת ערך על סמל של איים נידחים בהאוקיינוס השקט דזרטשיחההצטרפו למיזם הפוליטי - המשך יום נעים 17:36, 26 בנובמבר 2020 (IST)
- ערך שאני כתבתי. וזה אחד מאותם ערכים שאני כותב ואומרים לי "מי כבר ירצה לחפש את זה". דרור - שיחה 22:54, 28 בנובמבר 2020 (IST)
"אין לך ערך שאין לו שעה ואין לך ערך שאין לו מקום". ‏DGtal‏ - שיחה 09:10, 29 בנובמבר 2020 (IST)
דרור, אני אמנם בעד הערך, אבל זאת לא דוגמה לא טובה שלך. לא "חיפשו את זה", אלא הגיעו לזה בטעות, וזה לא עזר להם (לפחות במה שהם באמת חיפשו). Shannen - שיחה 10:24, 3 בדצמבר 2020 (IST)
זה כן עזר להם, ואפילו מאד - הם למדו שאין ספר כזה, והם למדו שקיים "סמל איי קוק", ואפילו ייתכן שלא ידעו שיש דבר כזה איי קוק ועתה הם יודעים. ואולי אף הלכו לסמל של מדינה אחדת באוקיאניה, וכך לימדנו משהו. דרור - שיחה 16:00, 9 בדצמבר 2020 (IST)

100 ימי ויקי[עריכת קוד מקור]

יש לי מצב רוח ממש טוב. סיימתי היום את יום 500 במסגרת אתגר מאה ימי ויקי. זה אומר 500 ימים שבהם אני כותב לפחות ערך אחד ביום (בפועל כתבתי 1,500 ערכים באותם 500 ימים). דרור - שיחה 23:43, 28 בנובמבר 2020 (IST)

כל הכבוד! הארי פוטר 73 ~ שיחה ~ ויקיפדיה חוגגת 300,000 ערכים 08:05, 29 בנובמבר 2020 (IST)
כל הכבוד, דרור, תרומה אדירה לוויקיפדיה! מאחל לך המשך הנאה, ככל שתרצה! Ovedcשיחה 08:24, 29 בנובמבר 2020 (IST)
כל הכבוד! 500 ימים זה חתיכת זמן, שאפו על העקביות ועל המון המון ערכים. ממליץ לכולם לעשות מנהג דומה, חסר לנו המון מידע בסיסי על ערים ויישובים בכל העולם, מידע שמאד קל לתרגם אותו. ביקורת - שיחה 09:59, 1 בדצמבר 2020 (IST)
🏆 יאצקין52 - שיחה 21:07, 1 בדצמבר 2020 (IST)
אם כבר - אז בדקתי - אני אחד מארבעה אנשים בעולם שהצליחו להגיע כל כך באתגר, והיחיד בעולם המערבי (השלושה האחרים הם בוויקיפדיות הודיות - בהן מותר ערכים הרבה יותר קצרים) דרור - שיחה 14:02, 4 בדצמבר 2020 (IST)
כל הכבוד, דרור!! עלה והצלח Ranbarשיחהבואו לתיאטרון - תהנו מהמזגן 13:32, 7 בדצמבר 2020 (IST)

בדרך לבחירות[עריכת קוד מקור]

לאור הודעת בני גנץ הערב, מתברר שמדינת ישראל דוהרת בדרך לבחירות. גנץ הוא אדם תמים שנפל בכזביו של הפוליטיקאי החכם והערמומי בתולדות ישראל וכעת הבין כנראה סופית שאי אפשר לסמוך עליו. חבל שאין פוליטיקאי כמו גנץ שיכול להחליף את נתניהו בימין או בליכוד. peledy - שיחה 20:57, 1 בדצמבר 2020 (IST)

זאת כנראה הכוונה, אבל זה לא אומר שיש בחירות, עד שתהיה קריאה שנייה ושלישית. אולי יש סיכויים שהכנסת תתפזר, והממשלה תהיה ממשלת מעבר, אבל עד שזה לא קורה - זה לא קרה. PRIDE! - שיחה 22:43, 1 בדצמבר 2020 (IST)
התרחיש האופטימי ביותר הוא שכולם ירדו מהעץ ויעבירו תקציב עד ל־24 בדצמבר. אם זה לא קורה הכנסת מתפזרת מעצמה והבחירות ב־23 במרץ 2021. ‏DGtal‏ - שיחה 23:19, 1 בדצמבר 2020 (IST)
איזה תקציב? את תקציב שנת 2020 חייבים להעביר עד 24 בדצמבר (לרגל חופשת חג המולד?) אבל את תקציב 2021 חייבים להעביר בשלושת החודשים הראשונים (או שב-1 באפריל 2021 תופיע ידיעה שהכנסת מתפזרת). Tzafrir - שיחה 00:19, 2 בדצמבר 2020 (IST)
תקציב 2020. אפילו את זה אני לא רואה קורה לצערי. ‏DGtal‏ - שיחה 09:48, 2 בדצמבר 2020 (IST)
אמרתי דוהרת לבחירות, לא שיש בחירות באופן סופי. השאלה הגדולה בבחירות הצפויות היא נפתלי בנט, משום שלפי הסקרים גם צירוף שחקנים חדשים לגוש השמאל אינו משנה את התמונה הגושית. peledy - שיחה 18:53, 2 בדצמבר 2020 (IST)
כך או אחרת יהיו בחירות, כיוון שנתניהו (חכם, ערמומי ומנוול) משעבד את המדינה לצרכיו האישיים. אז שלפחות לא יהיו בחירות במועד הנוח ביותר לנתניהו, שזה בסוף יוני. יואב ר. - שיחה - נופי חלונות 10 21:30, 2 בדצמבר 2020 (IST)
בחירות יהיו, שם המשחק הוא עכשיו לא האם אלא מתי. אם ועדת הכנסת תקבע אז כחול לבן תקבע את זה בתאריך שיתפוס את נתניהו בכאב ראש רב, אם זה ילך לוועדת החוקה של ש"ס (או יהדות התורה - אני לפעמים מתבלבל באנשים שם וחברי הכנסת שם ובמשותפת הם היחידים שאני לא יודע מה שמם + שם מפלגתם בעיניים עצמות אבל זה לא העניין) ידו הארוכה של נתניהו תביאי להחלטה שזה יקרה ביוני. אנונימי - ממך ציפתי ליותר כי בנט הוא פרס של הימין, הוא ראש ממשלת ישראל (או הטוען לכתר הראשי) בסקרים אבל במבחן המציאות לא הגיע ליותר מ־12 מנדטים יחד עם החרד"לים ולא הגיע לאחוז החסימה לבד... אני באמת רואה בבנט מיני ביבי שהוא בפני עצמו אדם טוב יותר מחבריו אבל רחוק מלהיות להיט... אם מי בנט ירכיב ממשלה? לפיד - לא, מרצ כחול לבן - לא, אזז מי נשאר לו? נתניהו? יש כל רגע שחקנים חדשים שצצים, הבעיה בשמאל שאין לו את ה"ביבי" שלו - הוא החליף אותו כל פעם ולפעמים בצדק ולפעמים מכעס... אני באמת לא ישן בלב שקט שלימינה יש 20 מנדטים והיא יכולה לרמוס את מעט וקמצוץ הזכויות שיש לי, את קמצוץ הליגטימיות שלנו. נתניהו הוא נבלה מסריחה ובנט הוא טרפה שהייתה יכולה להיות על גבול הסבירה (לא בשביל שאצביע לו כמובן - אלא בשביל הלגיטמיות) אם לא היה עם אנשים רודפי שנאה... הוא ושקד כנראה ויתרו על ריצה לבד בגלל שהמציאות הראתה להם שזה לא יעבוד להם אבל אני הייתי מעדיף את הימין החדש על ימינה.. התחביר שלי מזעזע אבל לא נורא - אסיים ואגיד שאדם שמגדיר את עצמו מרכז, מרכז-שמאל, שמאל ומצביע למפלגת ימינה כנראה ויתר על הכל בשביל "רק לא ביבי" (וכולם מכירים את אהבתיי העמוקה והמסורה לנתניהו). דזרטשיחההצטרפו למיזם הפוליטי - המשך יום נעים 15:29, 4 בדצמבר 2020 (IST)
מרגיש שטחנתי את הראש אבל גנץ הוא אדם טוב, שבניגוד לנתניהו נכנס לממשלה מרצון אמיתי לפתור את המשבר, מרצון אמיתי לחסוך למדינה שסע חברתי עמוק עוד יותר, לחסוך למדינה מרחץ דמים ופשוט התאבד פוליטית למען המדינה אז דודי אמסלאם (שר הדיגיטל והאחראי על רשות הגו'בים לחברים) לא יכול לטעון שגנץ מהתחלה בא בגלל הרוטציה ולא הייתה לו כוונה אחרת - הוא בא גם בגללה אבל התאבד פוליטית, עשה כנגד כל הדעות אתה המעשה שאף אחד לא אמר שזה רעיון טוב או סביר. לגנץ היה עדיף לחתום עסקה עם השטן מאשר עם נתניהו.. הוא בא מכוונות טובות ועשה את זה צולע - הפרצה היחידה הייתה התקציב.. גנץ לא אדם שמתאים לפוליטיקה אבל הוא לא בא לפוליטיקה בשביל לרכוב על גב הציבור. נתניהו אדם שיכול להיות דובי חמודי אם אתה שימושי לו אבל אז אתה זורק אותו לאלף עזאזאלים - ציפי לבני, שאול מופז, יאיר לפיד, גדעון סער, אהוד ברק, בני גנץ, רפי פרץ, עמיר פרץ את כולם נתניהו העביר את תהליך הפרד ומשול - אין ברק ומפלגת העבודה, יש ברק ומפלגת העצמאות, אין ציפי לבני וקדימה - יש ציפי לבני והתנועה, אין גדעון סער עם הליכוד - פשוט אין גדעון סער, אין רפי פרץ וימינה - יש רפי פרץ וכיסאות פלסטיק בלשכת משרד ירושלים, אין עמיר פרץ ואיציק שמולי ומפלגת העבודה - פשוט אין מפלגת העבודה. עכשיו נתניהו מפיל מבצר רופף - הרשימה המשותפת - עוד מעט מנסור עבאס יצטרף לרשימת הפרד־השתמש־זרוק שלו. דזרטשיחההצטרפו למיזם הפוליטי - המשך יום נעים 15:39, 4 בדצמבר 2020 (IST)
אילולא קמפיין הגעוואלד של נתניהו בבחירות הראשונות, שהיה טיפה מוצלח מדי, הימין החדש היו עוברים את אחוז החסימה והייתה לנו ממשלה יציבה עד היום. לא שמעתי את בנט פוסל את כחול לבן, אלא את סמוטריץ' פוסל את לפיד. ההתבטאות האומללה של מתן כהנא לגבי מרצ מצטרפת להצבעה האומללה של בנט ואותו כהנא בעד לפיד לראשות הממשלה, כשהם מחזקים את הליכוד ומחלישים את עצמם בבייס. בכל מקרה, לדעתי הפסילה של מרצ מצד ימינה מוצדקת משום שמרצ הרבה פעמים מפלרטטת עם פוסט ציונות כשהתנגדה למשל להכרה בירושלים כבירת ישראל ולהעברת השגרירות לירושלים, TheDesertboy, אתה ציוני מדי בשביל המפלגה הזו (זו מחמאה ). peledy - שיחה 23:13, 4 בדצמבר 2020 (IST)
הסברתי לך מרצ הייתה בשבילי אפשרות ב' כי העבודה הייתה נראית לי לקראת התרסקות, מרצ חברתית הם פגז אבל אני נתרע מהם מדינית... בבחירות הקרובות אין לי שמץ למי אצביע, אם בפעמים הקודמות הצבעתי להעבודה–מרצ, המחנה הדמוקרטי הפעם זה נטו מרצ דזרטשיחההצטרפו למיזם הפוליטי - המשך יום נעים 17:07, 5 בדצמבר 2020 (IST)
במקום להצטער על התחביר המזעזע, אפשר להשקיע כמה דקות בשכתוב. גם בדיעבד. Tzafrir - שיחה 04:28, 5 בדצמבר 2020 (IST)

להשלים עם הגלים[עריכת קוד מקור]

ציטוט מ"וואלה" היום: "ראש שירותי בריאות הציבור, ד"ר שרון אלרעי-פרייס, אמרה הערב (שלישי) כי ישראל נמצאת בתחילתו של הגל השלישי.". המגמה עד עכשיו בישראל ובעולם הייתה לנסות להימנע מסגרים, או לפחות לנסות לדחות את הפעלתם ככל הניתן. נראה כי הצעדים של הפתיחה המדורגת מסייעים להאטת מגמת התחלואה אך לא מונעים את תופעת הגלים. לדעתי, גם החיסונים המיוחלים לא ישנו את התמונה, כיוון שאני מאמין שההיענות לחיסונים לא תהיה גדולה והמספר הכולל של מי שפתחו נוגדנים לאחר שחלו והבריאו + מספר המתחסנים, לא יגיע להיקף של "חיסון עדר" כל כך מהר. כך שלדעתי, גם 2021 תהיה שנת גלי קורונה שידרשו מדי כמה חודשים סגר של מספר שבועות. אם מקבלים הנחה זו, לדעתי, כדאי לשקול מתווה קבוע שיוכרז עליו מראש: ארבעה שבועות סגר - שמונה שבועות פעילות כמעט מלאה מהיום הראשון לפתיחה, בכל היישובים הירוקים והצהובים. אני סבור שבדרך זו ניתן יהיה להפחית את חוסר הוודאות שקיים במשק ואת מסכת הלחצים הבלתי נגמרת של הענפים השונים. מה דעתכם? אודי - שיחה 21:58, 1 בדצמבר 2020 (IST)

תמיד יהו גלים. שמעתי על מחקר שאי אפשר לעצור את ההתפרצות של הקורונה. PRIDE! - שיחה 22:41, 1 בדצמבר 2020 (IST)
אודי, אני יותר אופטימי. הרוב ירצו להתחסן, בטח אוכלוסיות בסיכון, וכנראה שהתחלואה אצל החרדים יורדת, למרות שמוסדות החינוך אצלם פתוחים לגמרי יותר מחודש, כי הם כבר בדרך לחיסון עדר. חוץ מזה אני לא מוצא היגיון בהכרזות מראש, הצעדים צריכים להיות תלויים במצב התחלואה. נרו יאירשיחה • ט"ו בכסלו ה'תשפ"א • 23:26, 1 בדצמבר 2020 (IST)
אודי הסביר את ההיגיון בהכרזות מראש - יצירת ודאות לפעילות המשק, זה דבר הכרחי בכלכלה, שאת פירות הבאושים של היעדרו נאכל עוד שנים. ביקורת - שיחה 09:29, 2 בדצמבר 2020 (IST)
בשיטה הזאת עלולים לפתוח כשהמצב עדיין רע ולסגור כשהמצב עדיין טוב, וזה גרוע אפילו יותר מהוודאות. באופן כללי מצב המשק לא רע בכלל יחסית לעולם, הבעיה היא רק עם מובטלים, וגם הם, כמדומני, רובם מקבלים משכורת חלקית בחל"ת. נרו יאירשיחה • ט"ז בכסלו ה'תשפ"א • 14:35, 2 בדצמבר 2020 (IST)
הגעה לסגר אחרי שני סגרים זה כישלון התנהלות ולא איזו נורמה בלתי נמנעת שלא משנה מה היו עושים הסגר תמיד מגיע. ‏HiyoriXשיחה • חציל-צילון • 16:44, 2 בדצמבר 2020 (IST)
הלחץ התקשורתי לפתוח ואז הביקורת התקשורתית על למה פתחו כל כך מהר היא פשוט צבועה. צריך לעשות כמו ניו זילנד, להוריד את התחלואה לאפס על ידי סגר ואז לפתוח הכל תוך סגירת השמיים ועידוד תיירות פנים. peledy - שיחה 18:58, 2 בדצמבר 2020 (IST)
בתוך עמנו אנו יושבים, ויודעים בדיוק איך הדברים מתנהלים כאן. יש מי שיטען שהטיפול בישראל הוא הצלחה ויש מי שיטען שהוא כישלון, אך אין לכך חשיבות אמיתית. אנחנו לא ניו זילנד ולא טיוואן ומה שעובד שם לא עובד כאן בגלל 1,000 סיבות. אין חשיבות לכך אם יסגרו שבוע לפני הזמן המיטבי או יפתחו שבוע לפני הזמן המיטבי. עדיף לעבוד במתווה קבוע וידוע מראש, אבל כשאיום הבחירות מתנופף מעל ראשינו, קשה לי להאמין שניתן להגיע לפתרון רציונלי שכזה. אודי - שיחה 11:16, 4 בדצמבר 2020 (IST)

שלום, תרגמתי חלק מהערך האנגלי על פרויקט וריטאס שיהיה פה לפחות משהו בסיסי. ולמה אני מספר את זה? כי הערך האנגלי כנראה נכתב מנקודת מבט אובייקטיבית ושמאלה, ואילו הערך שלנו על המייסד ג'יימס או'קיף נכתב מנקודת מבט ימנית יותר. הערך על או'קיף מכיל פרטים מחמיאים רבים על הפרויקט והצלחותיו, אך לא זו התמונה המשתקפת מהערך על הפרויקט עצמו בוויקיפדיה האנגלית, וממנו בערך שהעליתי אני.

לי אין את הכלים להעריך את איכות המקורות, התקשורת השמאלית בארצות הברית שוללת - מטבע הדברים - את הפרויקט ואת יוזמו, שלא מפסיק לתקוף אותם; אבל מצד שני אלו מקורות שאנחנו מסתמכים עליהם לגבי כל נושא אחר, ולכן אני לא חושב שיש מקום לפסול אותם כמקורות לנושא זה. כתבות תומכות באו'קיף מתפרסמות, שוב - לפי התרשמותי, באתרים די קיקיוניים או כאלה שמזוהים עם הימין השמרני וכבר נתקפו בעבר (על ידי הצד השני כמובן) על אי-דיוק, היסחפות לתאוריות קונספירציה ועוד.

מי שידע לעשות סדר בשני הערכים הנ"ל, בצמוד למקורות, ולהבהיר את העובדות ואת הפרשנויות מנקודת מבט NPOV, יבורך. ביקורת - שיחה 20:33, 2 בדצמבר 2020 (IST)

לצלמי תמונות[עריכת קוד מקור]

לצלמים שמוסיפים את צילומיהם לערכים, מעניין לדעת האם נתקלתם אי פעם בקושי לצלם תמונה כלשהי, הפריעו לכם או מנעו מכם מלצלם. Nirvadel - שיחה 07:40, 3 בדצמבר 2020 (IST)

בטיול בחיפה עצרתי לצלם את משרדי ההוצאה לפועל בעיר התחתית. ניגש אלי מאבטח חמוש ואמר לי שאסור לצלם. למה? ככה.
כשביקשתי מיעקב ברדוגו לצלם אותו לוויקיפדיה, הוא ברח ממני כמו מאש. אני שמח שאבישי טייכר צילם אותו בהזדמנות שבה לא יכול לברוח. אני לא מרבה לצלם אנשים שאני פוגש (ובדיעבד מצטער על אחדים שלא ביקשתי רשות לצלמם), אבל במקרים אחרים שביקשתי מאנשים רשות לצלמם זכיתי לשיתוף פעולה נפלא. במיוחד זכורה לי לטובה הנכונות של השופט אליהו וינוגרד ז"ל ויבדל"א פרופסור יהודה ליבס. דוד שי - שיחה 14:07, 4 בדצמבר 2020 (IST)
ביקשתי לצלם אדם שהיה חשוב במערכות ביטחוניות והוא סירב. הסיבה לא הייתה מסודיות אלא שמטעמים פרטיים ומשפחתיים הוא נמנע מלאפשר שתמונתו תהיה באינטרנט. תמונתו מופיעה היום, הוא צולם מרחוק בכינוס אוניברסיטאי על ידי עורך אחר. שנילי - שיחה 14:22, 4 בדצמבר 2020 (IST)
ראש המוסד לשעבר אפרים הלוי לא שש להצטלם, חששתי שיוציא עליי "מבצע מיוחד" ולכן לא התעקשתי. אם כי בעבר כשביקשתי מכרמי גילון הוא גם סירב בהתחלה, אך לבסוף השתכנע. בר 👻 שיחה 02:07, 7 בדצמבר 2020 (IST)
סיפור קצר על התמונה שמופיעה בערך אהרן גוטווירט. יאצקין52 - שיחה 04:42, 7 בדצמבר 2020 (IST)
צילמתי פעם מחוץ לתחנת רכבת. מיד מאבטחת אצה רצה אלי. אמרתי לה שהמידע הסודי כבר נמצא בערך, והזמנתי אותה לצפות בו Nirvadel - שיחה 21:49, 9 בדצמבר 2020 (IST)
נראה לי מי שינסה לצלם באזור הקריה ייתקל בבעיות גם כן. ואם לומר את האמת, חסרה תמונה בערך ;) יאצקין52 - שיחה 04:47, 7 בדצמבר 2020 (IST)

הכנס השנתי של חקר הפרהיסטוריה בישראל - פתוח השנה ללא תשלום[עריכת קוד מקור]

לחובבי הארכאולוגיה בוויקיפדיה ובעיקר תקופת האבן: הכנס השנתי של העמותה הישראלית לפרהיסטוריה יתקיים השנה, לאור המצב, באופן מקוון בתאריך ה־17.12.2020. הכנס פתוח לציבור המתעניינים ללא תשלום, אך נדרש רישום מוקדם. לפרטים ותוכנית הכנס נא ראו באתר העמותה. Reuveny - שיחה 11:58, 4 בדצמבר 2020 (IST)

תודה Reuveny, נרשמתי. להתראות בזום. חנה Hanayשיחהנשר תחגוג ב-2023 מאה שנים להקמתה 04:11, 9 בדצמבר 2020 (IST)
תודה רבה Reuveny. צחי לרנר - שיחה 17:25, 9 בדצמבר 2020 (IST)

שיגור סטארשיפ בוטל היום בשנייה שאחרי השנייה האחרונה. !Σiη Stαlεzε אילן שמעוני - שיחה 01:02, 9 בדצמבר 2020 (IST)