ויקיפדיה:מזנון/ארכיון 120

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

דף זה הוא ארכיון של דיונים שהתקיימו במזנון. דיונים חדשים יש לקיים במזנון הנוכחי. אין לערוך דף זה.



שיתוף הפעולה עם וואלה[עריכת קוד מקור]

הועבר לויקיפדיה:מזנון/וואלה פדיה#שיתוף הפעולה עם וואלה. טרול רפאים 21:37, 13 ינואר 2006 (UTC)

הודעת שיכתוב - מתי, למה ואם בכלל.[עריכת קוד מקור]

הועבר לשיחת תבנית: לשכתוב#הודעת שיכתוב - מתי, למה ואם בכלל.. טרול רפאים 21:56, 14 ינואר 2006 (UTC)

במעריב פורסמה ביוגרפיה של שרון במוסף השבת. יש שם הרבה דברים שניתן להוסיף אותם לערך "אריאל שרון". אבל באופן מעניין, החלק האחרון הגדול למדי - על שרון בראשות הממשלה, מועתק (בשכתוב מסוים) מהערך שלנו. מסקנה:ויקיפדיה חזקה בעיקר בתיעוד השנים האחרונות שש"ז 16:02, 7 ינואר 2006 (UTC)

כי לא מקדישים מספיק תשומת לב לשנים עברו ורצים לעדכן כל בדל מידע שקרה לפני 5 דקות. גילגמש שיחה 16:04, 7 ינואר 2006 (UTC)
מעניין שאפילו עיתון ותיק (אני לא רוצה לומר רציני, כי אינני ליצן) כמו מעריב, שלרשותו ארכיון מפורט ושורה של כתבים פוליטים ופרשנים, צריך אותנו בשביל נושא לגמרי-לא-איזוטרי כמו ביוגרפיה של ראש הממשלה. Harel 16:56, 7 ינואר 2006 (UTC)
לא לשכוח נכבדיי, את מרכיב העצלנות, שהפך למרכיב עיקרי אצל חלק מהעיתונות שלנו ואצל חלק לא קטן מהעיתונאים שלנו. וכך, בדיעבד, הופכת הויקי לעוגן הצלה לתלמידים כבדים ולעיתונאים עצלים.Alosha38 17:45, 7 ינואר 2006 (UTC)


לא צריך כל הזמן לחשוש מספקולציות כשהדברים נאמרים ישירות מפי הסמכויות.Avibliz 17:00, 7 ינואר 2006 (UTC)


לפי ה-GFDL, זה לא אומר שהכתבה עצמה (אם הציטוט מויקיפדיה היא בגדר גרסא-עם-שינויים, ולא שימוש נאות) אמורה להשתחרר תחת GFDL? -רונן

מקף בשמות ערכים[עריכת קוד מקור]

מדיניות הסרת המקף בשמות הערכים, שהייתי שותף לקביעתה, נראית לי קיצונית מדי. הסיבה למדיניות זו היא לחסוך לגולש את ההתלבטות האם עליו לחפש עם מקף או בלעדיו, אך לעתים יש חשיבות למקף, ולכן יש מקום להגמיש את המדיניות ולאפשר כתיבת שם ערך עם מקף, תוך מתן הפניה מהצורה חסרת המקף לצורה בעלת המקף. באדן-באדן היא דוגמה אחת שהביא פיקסי, והיום צצה דוגמה נוספת, שארל פרנסואה ז'ורז'-פיקו שבה המקף מבהיר ש"ז'ורז'" הוא חלק משם המשפחה, ולא עוד שם פרטי. דוד שי 18:05, 7 ינואר 2006 (UTC)

על כל ערך שדרוש מקף תוסיפו הפנייה מהערך בלי המקף, מפעילי המערכת לא יתייחסו לערכים עם מקפים שיש להם הפנייה מהערך בלי המקף (אלא אם כן הם יודעים שצריך לכתוב בלעדיו), וכך נפתרת הבעיה. צהוב עולה 18:17, 7 ינואר 2006 (UTC)
לחיים!
רק הבהרה: כששניכם אומרים מקף אתם למעשה מתכוונים לקו מפריד, כי הוחלט שאין כוללים מקף בשמות ערכים מפני שאינו זמין על המקלדת. הא? 23:57, 7 ינואר 2006 (UTC)
רגע, מתי כן לשים ומתי לא לשים? בכל זאת צריכים מדיניות כלשהי למען האחידות. גילגמש שיחה 00:03, 8 ינואר 2006 (UTC)
לשים מקף (דווקא מקף מחבר ולא קו מפריד, אבל צורתו היא זו שנמצאת במקלדת) כאשר יש בו תועלת מהותית, כמו בדוגמאות שהבאתי בפתח דברי. גם במקרה כזה, לתת הפניה מהצורה ללא מקף. דוד שי 04:55, 8 ינואר 2006 (UTC)
שוב, אתה אומר מקף, אבל למעשה מדבר על קו מפריד, בגלל שכרגע, מתוקף מדיניות, אין מקפים בשמות ערכים, ומשתמשים בקו מפריד במקומם. פרטים נוספים בערכים המתאימים, ובויקיפדיה:מתן שם לערך#דוגמאות לשימושים בסימני פיסוק. הא? 16:09, 8 ינואר 2006 (UTC)
האמת היא שיש כללי מיקוף של האקדמיה ללשון העברית. על פיהם, למשל, יש לשים מקפים בין שמות אותיות לועזיות, למשל: בי-בי-סי, אף-בי-איי, וכיוצ"ב. בכל זאת, כשכתבתי "בי-בי-סי" לא נוצר קישור לערך המתאים. Dror_K 04:59, 8 ינואר 2006 (UTC)
זה נושא טיפה אחר, אבל לדעתי כל השיטה הזו של כתיבה בעברית של שמות האותיות באנגלית היא דפוקה לחלוטין. ראשית, היא פתח לא אכזב לדו משמעות. כשאתה כותב אף-בי-איי אתה מתכוון ל-FBA או FBI? שנית, האם כל כך ברור שאת שם האות הלועזית נכתוב כפי שהיא נקראת באנגלית? באיטלקית למשל האות I נקראת "אִי" ולא "איי". האם באמת "קיי ג'י בי" עדיף על KGB?
לגבי המקפים, אני חושב שבמילים כדוגמת אלו שהביא דוד שי אנו צריכים להשאיר אותם ולהפנות אל הערך מהשם בלי המקף, אבל במידת האפשר ראוי למעט בהם. odedeeשיחה‏ 05:17, 8 ינואר 2006 (UTC)
כרגיל, אם אפשר לקבל דיוק אנציקלופדי בלי לפגוע בשימושיות, כדאי. לכן, ערך צריך לקבל את השם הנכון ביותר עבורו מבחינה אנציקלופדית, וקישורים אליו צריכים להימצא מכל כתיב אלטרנטיבי לגיטימי. אומנם המדיניות כרגע שונה, אך האם יש פגם בכלל מנחה זה? הא? 16:09, 8 ינואר 2006 (UTC)
ובאותו עניין: דוד בן-גוריון או דוד בן גוריון?
האנציקלופדיה העברית ואנציקלופדיה יבנה לארוס כותבות בן-גוריון, ונראה לי שגם לנו יאה דרך זו. דוד שי 18:41, 8 ינואר 2006 (UTC)

הערה צדדית: אין לכתוב "קיי ג'י בי" וגם לא KGB - אלא "קה גה בה או КГБ, שהרי מדובר בגוף סובייטי. דוד שי 18:36, 8 ינואר 2006 (UTC)

אולי יש לומר קה גה בה, אבל בכתיבה זה נראה לגמרי מגוחך ולטעמי עדיף קגב או קג"ב. מגיסטר 18:59, 8 ינואר 2006 (UTC)

כתיבת כתבה על הויקיפדיה[עריכת קוד מקור]

ביקשו ממני לכתוב כתבה קצרה על הויקיפדיה, עבור בטאון גמלאים של מכללה לחינוך. שמתי טיוטא ראשונה במשתמש:Eman/כתבה לתרשיתון. כולם מוזמנים ביום-יומיים הקרובים להשתתף בעריכה, שינוים, הגהות ודיונים עליה שם, ובדף השיחה שלה (אם יהיה צורך). emanשיחה 20:54, 7 ינואר 2006 (UTC)

איפה נולד ביאליק?[עריכת קוד מקור]

בערך על ביאליק כתוב בצורה מפורשת: נולד בעיירה ראדי הסמוך לז'יטומיר בפלך ווהלין שבאוקראינה, אלא מה? מדינה בשם אוקראינה לא הייתה קיימת ב-1873. כלומר, ביאליק הוא יליד האימפריה הרוסית. כיום השטח נמצא תחת שליטתה של אוקראינה. יש לבחור באחד משני הניסוחים:
X נולד ב-Y (כיום ב-Z) או X נולד ב-Z (בשנת לידתו היה תחת שלטון Y). כאן חשוב להבדיל בין סוגי השליטה: שליטתה של בריטניה על זימבבואה הייתה קצרה וההשפעה התרבותית של בריטניה על מדינה זו קטנה יחסית. לכן, עדיף לבחור בניסוח השני - אמנם בשנה מסוימת הארץ הזאת אכן הייתה תחת שלטון בריטי, אבל בכל זאת זהותה התרבותי נשארה במידה רבה. דוגמה בולטת יותר היא הודו - אין ספק שהבריטים לא הצליחו לדכא את התרבות ההודית האדירה, לכן לגבי גנדי עדיף לכתוב "נולד בעיר X בהודו בשנת Y (בזמנו תחת שלטון בריטניה). אוקראינה לעומת זאת הייתה תחת שלטון רוסי מאמצע המאה ה-17 ואוקראינים רבים לא יודעים אוקראינית ומדברים רוסית. אין ספק שההשפעה הרוסית על התרבות האוקראינית אדירה. לכן, לגבי ביאליק עדיף לכתוב "נולד בעיירה X באימפריה הרוסית (כיום באוקראינה)". כמו כן, חשוב להקפיד על שמות המדינות - לגבי אנגליה המודרנית כדאי תמיד לכתוב "בריטניה" או "הממלכה המאוחדת" רק במקרים נדירים אפשר לציין את אנגליה במפורש. כנ"ל לגבי מדינות אחרות, למשל אוסטריה. הרצל לא נולד בהונגריה וגם לא באוסטריה. הוא נולד באוסטרו-הונגריה. מי שלא יודע איזו מדינה שלטה על שטח מסוים בתקופה מסוימת יכול לגשת לערך של אותה מדינה ולבדוק. אם המידע לא כתוב שם, אפשר לשאול בדלפק יעוץ. גילגמש שיחה 08:36, 8 ינואר 2006 (UTC)

ואפשר גם להציץ בערך על המדינה בוויקי האנגלית (ערכי המדינות שם טובים בהרבה משלנו)רונן א. קידר 09:01, 8 ינואר 2006 (UTC)
בעקרון, הגישה של גילגמש נראית לי נכונה, אבל קשה לי לקבל כאן כללי ברזל. לא נראה לי לכתוב על ילידי וילס או סקוטלנד (אחרי שאוחדו לתוך בריטניה) שהם נולדו בבריטניה. אני מתאר לעצמי שאפשר למצוא עוד יוצאים מן הכלל.אודי 18:56, 8 ינואר 2006 (UTC)
אין שום בעיה לכתוב בצורה נכונה. צריך לציין שפלוני נולד בשטח האימפריה הבריטית ולציין גם את שם חבל הארץ, במקרה זה סקוטלנד. זה דומה למקרה של גנדי - ראה ניסוח מספר שניים. כלומר, יכתב: X נולד בסקולטלנד (בזמנו תחת שלטון בריטניה). כך תענה על שתי הדרישות - גם תציין את מוצאו של האיש וגם תגיד שבזמן לידתו מולדתו הייתה תחת שלטון זר. גילגמש שיחה 19:03, 8 ינואר 2006 (UTC)
רק הערה - כשמתייחסים ל"בריטניה הגדולה" לא מקובל לומר "האימפריה הבריטית". המונח האחרון מקובל בשימוש רק לגבי קולוניות ושטחי מנדט שהיו שייכים לבריטניה. הבעיה העיקרית היא לגבי אירלנד שהייתה תקופה מסוימת חלק מהממלכה המאוחדת, אחר-כך הפכה למעין שטח חסות, ולבסוף קיבלה עצמאות. לגבי אנשים שנולדו באירלנד הייתי כותב תמיד "נולד באירלנד" ומוסיף במקרה הצורך "אז חלק מהממלכה המאוחדת". בביטוי "הממלכה המאוחדת", אגב, כדאי להשתמש כמה שפחות, כי הוא לא כל כך מקובל בעברית. עדיף לדבוק בשם "בריטניה" כשאפשר. ועוד משהו - במקרה שידוע מקום לידתו המדויק של האדם, אפשר ורצוי לכתוב: "נולד בסקוטלנד שבבריטניה" או "נולד בווירג'יניה שבארצות הברית". Dror_K 10:46, 11 ינואר 2006 (UTC)

an wikipedia day i see a need to fix a day in the year that will be theday that everyone will say what he think about the way wiki go.somthing like a birthday.my opinion is so each wiki will have another day and all of them will have a common birthday. nachum

יש לנו כבר 365 ימים כאלה, למה להוסיף עוד אחד? מגיסטר 13:40, 8 ינואר 2006 (UTC)

איום טלפוני[עריכת קוד מקור]

שלום,

אני רוצה לשמוע מה דעתכם על התכתובת הזו שקיבלתי במייל והאם יש מקום להגיש תלונה במשטרה בגינה (עדיף לקרוא מהסוף להתחלה):


"<guycohen1@gmail.com>

Re: בעניין ויקפדיה

דבר נוסף,

אני מצפה ממך לתת לי הסבר בכתב במהירות האפשרית מדוע אתרים כמו וואי נט וואללה יכולים לשמש כערך ומדוע אתר שמהווה קונספט חברתי חדש בישראל אינו יכול.

אינך רוצה שקהילה של 40 אלף איש ידרשו לשלומך בטלפון הנ"ל ולהסבר מדוע אינך מאשר את פרסום הערך.

שוב תודה

גיא כהן

<guycohen1@gmail.com>

Re: בעניין ויקפדיה

יונתן היקר

זוהי מדינה חופשית ואם אחליט להתקשר אלייך אני אתקשר.

כמו כן אבקש ממך לשקול שוב את הצטרפות הערך שלנו לאתר,ההסברים שנתת לי בטלפון לא מניחים את הדעת כלל וכלל.

תודה מראש

גיא


On 1/8/06, יונתן <@walla.com> wrote:

בהמשך לשיחתו הטלפונית, אבקש ממך לאל התקשר אלי או אל ויקיפד אחר. אם יש לך בעיה כלשהיא, אתה יכול לפנות לדף המשתמש או דף השיחה באתר.

תודה

יוני

< guycohen1@gmail.com>

בעניין ויקפדיה

שלום יוני

מדבר גיא כהן,המנהל הרשמי של אתר מקושרים

רציתי להבין מדוע חסמת את חשבוני?

תודה מראש

גיא"


מה ניתן לעשות בקשר לעבריינים כאלו? Yonidebest Ω Talk 15:59, 8 ינואר 2006 (UTC)

איך הגיעו לטלפון שלך? עשית טעות ופרסמת אותו? גילגמש שיחה 16:04, 8 ינואר 2006 (UTC)
לא, הוא אמר לי שהוא הגיע אליו דרך 144. השם שלי ידוע לכולם וכנראה הוא קיבל את הנייד שלי מה-144 של חברת אורנג'. Yonidebest Ω Talk 16:05, 8 ינואר 2006 (UTC)
הבנתי. ומדוע הגיע דווקא אליך? גילגמש שיחה 16:07, 8 ינואר 2006 (UTC)
אני הכנסתי תבנית הצבעת מחיקה לערך, ומישהו מחק אותו מייד אחרי זה. הוא חושב שזה אני שמחקתי. בכל מקרה, התנהגות כזו אינה מקובלת עלי כלל וכלל. האיום שלו גובל בהטרדה. Yonidebest Ω Talk 16:10, 8 ינואר 2006 (UTC)
יתכן שמצאו אותו בספר טלפונים (זו בעיה כללית באינטרנט כאשר מזדהים בשם המלא, ולא ייחודי לויקיפדיה). עליך להבהיר לו שאסור לו יותר להתקשר אליך. אם זה ממשיך, פנה למשטרה. בברכה, _MathKnight_ (שיחה) 16:14, 8 ינואר 2006 (UTC)
זה שאסור להתקשר זה ברור לי, אבל לא ברור לו. מה לגבי האיום הזה של הפצת המספר שלי ללקוחותיו? יש לי תחנת משטרה בקצה הרחוב שלי, אבל גם לשם אני מתעצל ללכת... Yonidebest Ω Talk 16:19, 8 ינואר 2006 (UTC)
אני חושש שבנושא זה אין כבר הרבה מה לעשות, חפש ב-NRG, וואלה או Ynet את פרסום הידיעה הנ"ל (בקרוב). טרול רפאים 17:38, 8 ינואר 2006 (UTC)
אם כך השיטה שלי עדיפה: התעלמות. Yonidebest Ω Talk 18:05, 8 ינואר 2006 (UTC)

הועבר לשיחה:עמוד ראשי#עיד אל אדחא והחאג'. טרול רפאים 21:58, 14 ינואר 2006 (UTC)

כישורי שפה[עריכת קוד מקור]

הועבר לשיחת ויקיפדיה:כישורי שפה#ספרדית רמה 3. – rotemlissשיחה 18:31, 8 ינואר 2006 (UTC)



רגע של עברית[עריכת קוד מקור]

אולי הגיע הזמן להפנות את תשומת לב הכותבים, נגיד במזנון, לנחיצותה הבלתי-מתפשרת של "ש" במשפטי לוואי. למשל: "המזנון שכולנו קוראים", ולא "המזנון אותו כולנו קוראים". כמו שתיקנת זה עתה בתבנית אקטואליה. זו טעות חוזרת, וגסה. Harel 18:57, 8 ינואר 2006 (UTC)

כדאי למצוא מקור מוסמך לעניין זה, אולי נתנאל יוכל לפקוח את עינינו. דוד שי 18:59, 8 ינואר 2006 (UTC)
אבשלום קור דיבר על זה בגלי צה"ל ממש לפני שבוע-שבועיים, והוא היה חד משמעי. מעניין לשים לב שהקפיד לא רק להכליל את ה"ש", אלא גם לשמור על סדר המשפט הרגיל: העיתון שאני כותב בו, האתר שאתה עורך, המשחק שהמדינה עוקבת אחריו ולא להיפך. אין לי דרך להוכיח לך את קיומו של משדר הרדיו הזה. Harel 19:01, 8 ינואר 2006 (UTC)
אכן. odedeeשיחה‏ 19:06, 8 ינואר 2006 (UTC)
הפינות של אבשלום קור [1] באתר גלי צה"ל. רחל 19:10, 8 ינואר 2006 (UTC)
זה מה שאבא בנדויד כינה "שי"נים עקורות", וראו באתר האקדמיה וגם כאן. כדאי לציין שזו לא טעות מוחלטת, כי גם במקרא יש חריגות לכלל זה, אבל דרך המלך בעברית היא שמשפט זיקה פותח ב"ש" או ב"אשר". נתנאל 19:16, 8 ינואר 2006 (UTC)
אחזק את ידיו של נתנאל - זה אכן נחשב ל"תקני", אבל במקרא (כמו בימינו) נהגו פעמים רבות לדלג על התקניות הזו. טוענים שהשימוש במשפטים האלה כיום הם בהשפעת האנגלית, אבל מי יודע, אולי זה בהשפעת קהלת...הלל 19:59, 10 ינואר 2006 (UTC)

פרסומות בוויקיפדיה?[עריכת קוד מקור]

ג'ימבו ויילס שוקל להציג פרסומות בוויקיפדיה: Times Online. האם למישהו יש קישור לדיון מקביל במטא או באנגלית? ערןב 09:50, 9 ינואר 2006 (UTC)

אוי ואבוי. זה רעיון גרוע ויש להביע התנגדות נחרצת למהלך שכזה. Wikitiki 09:53, 9 ינואר 2006 (UTC)
ויקיטיקי: המקום הנכון לדיון הזה הוא במטה. אין לנו כאן שליטה על מה שמחליטים שם. גילגמש שיחה 09:55, 9 ינואר 2006 (UTC)
שימצא הדיון במטא בוויקיפדיה האנגלית אנא הודיעו לי - גם אני רוצה להצביע נגד. לא צריך להיות תאבי בצע, הכסף שמתקבל מתרומות מספיק. Yonidebest Ω Talk 08:19, 10 ינואר 2006 (UTC)
על סמך מה אתה קובע שהכסף שמתקבל מתרומות הוא מספיק? בדקת את הדו"חות הכספיים? השתתפת בישיבות חבר הנאמנים בנושא הזמינות של הוויקיפדיה? בחנת את מצב השרתים? ערןב 08:24, 10 ינואר 2006 (UTC)
למען האמת, מצב השרתים חרא, או משהו דומה אחר, בגלל המהירות הזוועתית שיש. אני טוען שהכסף שמתקבל מתרומות הוא מספיק מכיוון שגובה היעד לתרומות הושגה השנה (כמו בכל שנה) וגובה היעד הוא כמות הכסף המכסה את ההוצאות הצפויות. Yonidebest Ω Talk 08:30, 10 ינואר 2006 (UTC)

ויקיפדיה בכנס של איגוד האינטרנט הישראלי[עריכת קוד מקור]

בכנס השנתי של איגוד האינטרנט הישראלי, שיתקיים ב-1 בפברואר, אתן הרצאה שכותרתה "ויקיפדיה: אנציקלופדיה שנכתבת על ידי העם, למען העם". ההרצאה היא במסגרת מושב שקרוי "עידן התוכנה הקהילתית". כחלק מיחסי הציבור לקראת הכנס, התפרסם היום ראיון קצר אתי על ויקיפדיה בכתב העת האלקטרוני DailyMaily (הדף ארוך למדי, הראיון אתי הוא לקראת הסוף, חיפוש :ויקי" מוביל ישירות אליו). דוד שי 19:06, 9 ינואר 2006 (UTC)

בהצלחה, ומאחל שבעקבות הפרסום בכנס, יגיעו אלינו עוד כותבים איכותיים. ^^דּוֹד1 19:30, 9 ינואר 2006 (UTC)
קישור ישיר [2] כרם יהושע 20:57, 10 ינואר 2006 (UTC)

עריכת תתי-כותרות[עריכת קוד מקור]

נראה לי שמצאתי באג:

במשתמש:Amire80:דף המשתמש שלי יש שם פרק עם רשימת העריכות שלי, שמחולק לתתי כותרות: עריכות קטנות, עריכות בינוניות וכו'. על כל תת-כותרת יש קישור "עריכה". הבעיה: כשאני לוחץ על קישור עריכה, זו עורך את הפיסקה הבאה ולא את הפיסקה שאליה שייכת תת-הכותרת.--אמיר א. אהרוני 07:50, 10 ינואר 2006 (UTC)

יש לך הערה בסוף שורת הכותרת "עריכות אחרות", תנסה להוריד אותה. רחל 07:56, 10 ינואר 2006 (UTC)
אין צורך להוריד, רק לרווח בין הכותרת להערה. בברכה Shayakir 08:03, 10 ינואר 2006 (UTC)

מספר הערכים לשכתוב עבר את קו ה-400. אני מבקש מכולם לנסות לעשות משהו עם זה (למשל, להרוג ערך אחד או שניים זה טוב). אחיה פ. 10:01, 10 ינואר 2006 (UTC)

המיזם בקשיים. לעניות דעתי יש לפתוח בהליכים נוספים למניעת התשפטות התופעה. אני בטוח שלגילגמש הפתרונים. Yonidebest Ω Talk 21:06, 10 ינואר 2006 (UTC)
בטח, מחיקה, הצבעת מחיקה ואולי אף חסימה :) סתם. אבל נראה שאפילו גילגמש לא יוכל לעמוד בפרץ, ומאידך, הקריאות לעזרה גם לא. תציקו למי שאתם חושבים שמבין בתחום המאמר לשיכתוב, תעבירו הלאה ותקוו שיעזרו לכם. דורית 21:12, 10 ינואר 2006 (UTC)
אין לי מושג אם זה עזר לטיפול בקצרמרים אבל אפשר להתחיל לקטלג לפי נושאים. --איש המרק 21:13, 10 ינואר 2006 (UTC)
כן, מסתבר שאין ברירה אלא להאכיל ולהשקות את הערכים שלא אוכלים ולא שותים. מגיסטר 21:21, 10 ינואר 2006 (UTC)
אין קשר חד-חד ערכי בין שכתוב לאיזוטריות. יתרה מזאת - אני קורא לכולם - כל ויקיפד באופו אישי - לא לגעת בערך שיש עליו הערת שכתוב אך הוא נראה לו איזוטרי מדי, אלא אם כן יש בו איזה דחף אובססיבי-קומפולסיבי לכך. ערןב 21:23, 10 ינואר 2006 (UTC)
ברשימת מיזם השכתוב אין שום ערך שאני יכולה לעזור בו, איך אני יכולה להגיע לכל ה400 האלו? ואם מישהו רואה ערך פסיכולוגי הצורך שכתוב שיספר לי עליו.תמר הישראלית 23:53, 10 ינואר 2006 (UTC)
לשרותך: קטגוריה:ויקיפדיה: ערכים הדורשים שכתוב. בברכה, מלח השמים 01:41, 11 ינואר 2006 (UTC)
ייתכן שדרך טובה לדחוף את המיזם היא להשתמש ב-push במקום pull - למשל, לשנות את העיצוב של דף שינויים אחרונים, או של רשימת המעקב, כך שבכל פעם שמישהו נכנס לדף הוא יראה בתחילת הדף קישור בולט לערך אקראי אחד מרשימת הערכים לשכתוב. דבר נוסף שכדאי לעשות הוא לעדכן את דפי העזרה ולפרט יותר בהסבר לגבי תבנית שכתוב. יש על זה דיון קצר פה למעלה, ואני חושב שעדיין יש אי בהירות בנושא. odedeeשיחה‏ 02:36, 11 ינואר 2006 (UTC)

ויקיפדיה מלאה בטעויות שנוגעות לשימוש שגוי במקף ובקו מפריד.

מספר דוגמאות:

  • יצחק שמיר - נולד ב-15 באוקטובר 1915 במקום נולד ב־15 באוקטובר 1915.
  • POP3 - לPOP3 וגם ו- POP2 במקום ל־POP3 וגם ו־POP2.
  • פונקציה - ו"מיפוי" במקום ו־"מיפוי", למרות שהדעות בהקשר זה חלוקות בנתיים.

אי אפשר לתקן טעויות אלו ידנית, אלא אם יוקם האסם הגדול בהיסטוריה (דרושים למעלה מ־120,000 תיקונים). אך מדוע להקים אסם, כשמחשב יכול לבצע את התיקונים הנדרשים ברמת דיוק טובה, אולי אפילו טובה מאד.
ראו תעוד ודיון בדף המשנה (כדי לא להעמיס על המזנון). הא? 22:41, 10 ינואר 2006 (UTC)

מזמן הוחלט לא להשתמש בסימן "־" כי הוא אינו מופיע במקלדת, ואי אפשר להחליף את כל המופעים של "-" ב-"־" באופן אוטומטי. אני מאמין שהדבר כלל אינו מפריע לקורא ואין צורך לשנות את ההחלטה הזו. אם כבר, הייתי מריץ בוט הפוך שמחליף את כל סימני "־" ב-"-" לשם האחידות. odedeeשיחה‏ 02:36, 11 ינואר 2006 (UTC)
הערה קטנה. נכון שהמקף אינו במקלדת, אבל בשביל זה בדיוק יש את התיבה "תווים מיוחדים" שנמצאת במצב עריכה מתחת ללחצן "שמור דף". מקף הוא התו הראשון בתיבה ולחיצה עליו מקלידה מקף במקום בו נמצא הסמן. 212.25.105.125 05:03, 11 ינואר 2006 (UTC)
אני נגד השימוש במקפים כאלו. לרוב גילגמש נוהג להזכיר זאת, אבל אתפוס את מקומו הפעם: זהו שינוי מדיניות והדבר דורש הצבה במפרלמנט ורוב מיוחס של 65%. בברכה, Yonidebest Ω Talk 09:03, 11 ינואר 2006 (UTC)
גם עירבת אותי בנושא שלא רציתי להתערב וגם אתה טוען לשינוי מדיניות. ממתי כתיב נכון דורש שינוי מדיניות? אני התנגדתי רק לשינוי ידני וכפיה על כותבים להשתמש במקש שלא נמצא במקלדת. אם יש בוט שיעשה את זה, למה לא? זה בפירוש לא דורש הצבעה. מדובר על עריכה סטנדרטית. גילגמש שיחה 09:14, 11 ינואר 2006 (UTC)
אני נגד שימוש בבוט, גם בגלל בזבוז רוחב הפס על התיקון המיותר והזמן של הבוטיסט ושל השאר, אך בעיקר בגלל חוסר העקביות. לידעיתכם, אם אני עורך ערך שיש בו גם מקף רגיל וגם מקל עליון, אני משנה הכל לרגיל, למען העקביות. גילגמש, לא עירבתי אותך בנושא, רק הזכרתי את שמך. אני טוען שיש שינוי מדיניות מפני ש"מזמן הוחלט לא להשתמש בסימן "־" כי הוא אינו מופיע במקלדת". אם הוחלט, אזי שינוי החלטה זו היא שינוי מדיניות, בין אם היא כתיב נכון ובין אם לאו. וממתי כתיב נכון דורש שינוי מדיניות? מאז ומעולם נערכו הצבעות על כתיב נכון לפי האקדמיה, כתיב נפוץ וכתיב לפי בקשת עמים. Yonidebest Ω Talk 10:14, 11 ינואר 2006 (UTC)
ואתה יכול למצוא הוכחה לטענתך בעזרת קישור לדיון שבו הוחלט לא להשתמש אף פעם במקף? לגבי בזבוז זמנו של בוטיסט - זה זמנו ויבזבז אותו על מה שירצה. רוחב הפס מאפשר לנו להפעיל בוטים כך שאין בעיה. גילגמש שיחה 10:19, 11 ינואר 2006 (UTC)
הערה מצד ה'בוטיסט' - אני מעריך ששינוי כזה, אם יוחלט עליו, לא יופעל כשינוי יזום חד פעמי - מעבר אחד של הבוט משנה את כל המקפים בוויקיפדיה - אלא כתוספת לבוט, כך שבכל מקום שהבוט עורך ממילא, הוא יתקן את הבעיה. כך נפתרת בעיית רוחב הפס. נדב 10:26, 11 ינואר 2006 (UTC)
תקנו אותי אם אני טועה, אבל על-פי כללי הפיסוק של האקדמיה ללשון העברית, מותר להשתמש בקו-מפריד במקום במקף ובלבד שהוא יופיע בלא רווחים לפניו ואחריו. לפיכך אפשר לכתוב "על-פי" אבל לא "על - פי" וגם לא "על- פי". קו-מפריד, לעומת זאת, מופיע תמיד עם רווחים לפניו ואחריו, או לפחות אחריו. הסיבה להחלטת האקדמיה היא בדיוק זו שצוינה כאן - היעדר מקף עברי "קלאסי" על המקלדת. Dror_K 10:37, 11 ינואר 2006 (UTC)
למי שהחליט ליצור מקלדת ללא מקף עילי יש לשבור את האצבעות, אבל הוא קבע עובדות בשטח - המקף העילי הפך למטרד, ולכן אין הצדקה להכניסו לוויקיפדיה. ראו שגם אתר הארץ משתמש במקף אמצעי ולא במקף עילי, וכך גם אתר ynet, וגם - הפלא ופלא - אתרהאקדמיה ללשון העברית. ייתכן שהגיע הזמן להוציא תעודת פטירה למקף העילי. דוד שי 10:47, 11 ינואר 2006 (UTC)

מה אומרת האקדמיה ללשון העברית על מקף, קו מפריד, וההבדלים בינהם -

יש לשים לב להבדל הגדול בין מקף (הבא לחבר) ובין קו מפריד (הבא להפריד). המקף צמוד למילה שלפניו ולמילה שלאחריו, ומסמנים אותו בגובה ראשי האותיות (אם אפשר). הקו המפריד מסומן בגובה אמצע האותיות ויש רווח בינו ובין המילים שלפניו ושלאחריו. (מתוך - [3])

ההבדל המרכזי אם כך הוא הריווח לפני ואחרי הסימן, אמנם רצוי שהמקף יהיה בגובה ראשי האותיות, אך זו איננה חובה. Costello 20:08, 11 ינואר 2006 (UTC)

ארכיון המזנון[עריכת קוד מקור]

הועבר לשיחת ויקיפדיה:מזנון#ארכיון המזנון. טרול רפאים 21:39, 13 ינואר 2006 (UTC)

לא מרגיז?[עריכת קוד מקור]

עבר לשיחה:אירווינג לייטון#לא מרגיז?. גילגמש שיחה 21:56, 13 ינואר 2006 (UTC)

אסמכתא לויקיפדיה ב"אקונומיסט"[עריכת קוד מקור]

מכיוון שאנשים כאן נהנים לראות שמקורות בכירים שואבים מידע מויקיפדיה, שימו לב שב"אקונומיסט" האחרון במדור המדע שלהם, יש מאמר שמצטט את ויקיפדיה כמקור לגרף שכלולה במאמר. הקישור למאמר כאן. כלכלן בגרוש 15:32, 11 ינואר 2006 (UTC)

חדשות ואקטואליה בדף הראשי - למה צריך את זה?[עריכת קוד מקור]

הועבר לשיחה:עמוד ראשי#חדשות ואקטואליה בדף הראשי - למה צריך את זה?. טרול רפאים 21:41, 13 ינואר 2006 (UTC)