ויקיפדיה:מזנון/ארכיון 127

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

דף זה הוא ארכיון של דיונים שהתקיימו במזנון. דיונים חדשים יש לקיים במזנון הנוכחי. אין לערוך דף זה.



℮ (קבוע מתמטי)[עריכת קוד מקור]

הועבר לשיחת ויקיפדיה: מתן שם לערך#℮ (קבוע מתמטי). טרול רפאים 19:31, 6 מרץ 2006 (UTC)

בקשת תרגום[עריכת קוד מקור]

הועבר לויקיפדיה: מזנון/קשרים עם ויקיפדיות אחרות#בקשת תרגום. טרול רפאים 19:34, 6 מרץ 2006 (UTC)

עבר לשיחת ויקיפדיה:פרסונה נון גרטה

דמוקרטיה של המידע ברשת[עריכת קוד מקור]

שלום ויקים יקרים, ניסיתי לשלוח פעמיים אי-מייל ל: wikihe-l@mail.wikimedia.org אך המייל תמיד חוזר אליי. אני יודעת שזו לא הכתובת לפנייתי – ואשמח אם תמחקו אותה מייד אם תענו לי. אני סטודנטית באוניברסיטה העברית ומבקשת לעשות עבודה המשווה בין כתיבתו של המיסטיקון "שמעון התיאולוג החדש" מן המאה העשירית לויקיפדיה. שמעון התיאולוג החדש גרס כי לכל נוצרי היכולת להתגלות אלוהית והארה מבוראו, ללא צורך בתיווך גוף הכנסייה עצמו (רעיון מהפכני, לפחות במאה זו). אני מבקשת להשוות זאת לעקרון הדמוקרטיה של המידע וחוסר ההיררכיה של בעלות על המידע בויקיפדיה. אשמח אם מישהו יוכל להפנות אותי למאמרים בנושא אותה דמוקרטיה וחוסר היררכיה של מידע ברשת תודה חן

שלום, כתובת הדואל הזאת לא פעילה. היו דיונים רבים בוויקיפדיה בנושא זה והמסקנות אינן חד משמעיות. מה היקף העבודה שלך? גילגמש שיחה 10:08, 27 פברואר 2006 (UTC)

הועבר לשיחת ויקיפדיה: מפעיל מערכת#הצעה. טרול רפאים 19:36, 6 מרץ 2006 (UTC)

אל תען כסיל כאיוולתו[עריכת קוד מקור]

דברים רבים שנכתבו ביממה האחרונה בדפי שיחה, טוב להם שלא נכתבו משנכתבו. גם אם טענה שעלתה בדף שיחה מרתיחה אתכם, זכרו את עצתו של שלמה המלך בספר משלי: "אל תען כסיל כאיוולתו, פן תשווה לו גם אתה". לא תמיד מי שאומר את המילה האחרונה צודק, וניתן להשאיר דברי הבל תלויים באוויר, ללא מענה. בוודאי שראוי לא ללבות את האש. את שנאמר באבות דרבי נתן "אמור מעט ועשה הרבה" יש לפרש, כמובן: מעט בכתיבת דפי שיחה והרבה בכתיבת ערכים. כן, גם אתה, החושב שהדברים שתכתוב בדף השיחה הם שיצילו את ויקיפדיה מאבדון. אם, חרף דברי אלה, אתם חשים תשוקה בלתי מרוסנת להוסיף את הקיסם שלכם לשיחה שהאש אחזה בה, גם זאת מאפשר לכם שלמה המלך, שאמר באותה נשימה: "ענה כסיל כאיוולתו, פן יהיה חכם בעיניו". עשו זאת, אבל רק באמת אינכם יכולים לרסן את עצמכם, כי, כידוע "איזהו גיבור? הכובש את יצרו". דוד שי 18:13, 27 פברואר 2006 (UTC)

אני לא יודע מה איתך, אבל בימים האחרונים נוספו כאן לא מעט ערכים, בפרט בתחום אמצעי הלחימה: 2 אוניות חיל הים (דבור (כלי שיט) ודבורה, סדרת ה-M16 שכוללת את CAR15, AR10 וקולט קומנדו, ובתחום האוויר: פופאיי (טיל) וסקיקה כללית מסוקי הקרב. חלק מהערכים צריכים עוד עריכה והרחבות (וגם תמונות לא יזיקו). כמו כן, אסף.צ. ממשיך בפרויקט המבצרים המבורך שלו, וגם בתחום המתמטיקה נוספו מספר ערכים והרחבות. אז בוא ניקח נשימה עמוקה ונחזור לעבודה. בברכה, _MathKnight_ (שיחה) 18:22, 27 פברואר 2006 (UTC)
דוד שי - אתה ממש פייטן ודרשן. הנה הצעה ספונטנית לפיתוח התשתית: לכל משתמש תתווסף באופן אוטומטי בסוף חתימתו משבצת צבעונית, שככל שתהיה יותר אדומה סימן שיחס העריכות שלו בין מרחב שם ראשי למרחב דפי שיחה (וכל שאר המרחבים) הוא גדול יותר, וככל שתהיה כחולה יותר כן להפך. כך נדע מי קוטל קנים ומי עוקר הרים. משבצת אדומה תהיה סוג של מדלייה, ומשבצת כחולה מאוד - אות קין. הצעה חלופית: כאשר יחס זה יירד מתחת לסף מסויים, ייחסם בפני המשתמש מרחב דפי השיחה. Harel - שיחה 18:51, 27 פברואר 2006 (UTC)
ההצעות שרצות כאן בימים האחרונים הולכות ונעשות משונות יותר ויותר. "משבצת" כזו מתגמלת בעיקר את אלו שעושים המוני עריכות של תיקון פסיק פה ופסיק שם, ואת אלו שהדרך שלהם לכתוב ערך היא לכתוב שורה, לשמור, לכתוב עוד שורה, לשמור, לכתוב עוד שורה, לשמור, לגלות שגיאת פסיק, לשמור, לגלות עוד שגיאת פסיק, לשמור וכן הלאה, ו"דופקת" את אלו שבודקים ועושים מאה פעם תצוגה מקדימה לפני שהם שומרים, כדי לא להכביד אחרי מי שעוקבים אחרי השינויים. יתר על כן, ה"משבצת" הזו מתעלמת מאלו שקוראים ערכים ומעירים על בעיות שהם רואים שם מבלי שיתקנו בעצמם (כיוון שאין להם מספיק ידע, או כיוון שהם רוצים לתת לאלו שכתבו את החלק הבעייתי הזדמנות לתקן). האבסורד בכלל חוגג כשחושבים על זה שההצעה השניה (וההומוריסטית, אני מקווה) שלך תחסום בסופו של דבר את אותם משתמשים מלהמשיך להעיר על בעיות בדפי השיחה ותכריח אותם לתקן את הערכים בעצמם, מה שקרוב לודאי יוביל לעוד מריבות. עם כל הערכתי לדוד שי, אני חושש שהוא התחיל כאן טרנד חדש - השלכת בוץ על אלו שאין להם מספיק עריכות בדף התרומות. גדי אלכסנדרוביץ' 18:57, 27 פברואר 2006 (UTC)
גדי - ניחנת בהבחנה חדה. ההצעה שלי היא קוריוז מבודח, סוג של ניסוי מחשבתי בשעת ייאוש ממלחמות היהודים. Harel - שיחה 19:00, 27 פברואר 2006 (UTC)
לאור חלק מהדברים שקראתי לאחרונה, אני מקווה שכולם ניחנו באותו חוש הומור כמו שלך. גדי אלכסנדרוביץ' 19:07, 27 פברואר 2006 (UTC)
הכלי קיים - ולכל אחד מאיתנו - כך לדוגמא גדי [1] ערך 2,000 ערכים (כ-3 עריכות בדף בממוצע) וניהל כ-659 עריכות בדפי שיחה ויקיפדיים.
ו- הראל: רק 41 עריכות בדפי שיחת ויקיפדיה למול 1,800 ערכים (כעריכה בממוצע בדף - כך שאם הראל ערך ערך זה היה או הוספת פסיק אחד או כתיבת ערך שלום אבל לא סתם מחיקה והוספה חוזרים ונישנים [2]
ו-מלח השמיים מנהל 500 שיחות על 1,700 ערכים (2 עריכות בדף בממוצע) [3]
למען ההבהרה - דפי שיחת ויקיפדיה הם דפי דיונים כללים ולא דיונים בערכים ספציפיים. דרור 15:55, 28 פברואר 2006 (UTC)
בו'נה - האדיט קאונט הזה זה כלי מדהים. ביזבזתי איתו עכשיו את העשר דקות היומיות שהיו לי הערב בויקיפדיה. מה שלמדתי על עצמי ועל אחרים אשאיר לעצמי, אך לטובת החדשים בינינו אתרגם את הקואן שמופיע שם:
התלמיד הסתקרן באשר לטיבו של האדיט קאונט. הוא פנה אל המאסטר בשאלה: "הו מאסטר, מהו טיבו של האדיט קאונט?". "האדיט קאונט הוא דרך," ענה המאסטר. "אתה חייב ללכת בדרך כדי להגיע למטרתך, והדרך ארוכה יותר לכמה מאיתנו מאשר לאחרים. אל תשפוט את האיש הדופק על דלתך רק בשל אורך הדרך בה הלך על מנת להגיע אליך". באותו הרגע זכה התלמיד להארה.
ערב טוב ורגוע (רגוע, אמרתי. בלי דפי שיחה אלימים - בסדר?) לכולם. אלמוג 18:54, 28 פברואר 2006 (UTC)
כלי גאוני. בברכה, _MathKnight_ (שיחה) 22:36, 1 מרץ 2006 (UTC)
הצילו! גיליתי ש-3% מהעריכות שלי היו במזנון... טרול רפאים 22:46, 1 מרץ 2006 (UTC)

בקרת שינויים - סיבוב שני[עריכת קוד מקור]

הועבר לשיחת ויקיפדיה: טיפול בהשחתה#בקרת שינויים - סיבוב שני. טרול רפאים 19:39, 6 מרץ 2006 (UTC)

מקצרמר למומלץ[עריכת קוד מקור]

עבר לשיחת ויקיפדיה:מיזמי ויקיפדיה/תחרות הכתיבה#השקת הפרויקט. גילגמש שיחה 05:28, 6 מרץ 2006 (UTC)

המשחית הסדרתי בעל השם היצירתי[עריכת קוד מקור]

הועבר לשיחת ויקיפדיה:מדיניות החסימה/המשחית היצירתי#המשחית הסדרתי בעל השם היצירתי. טרול רפאים 16:45, 1 מרץ 2006 (UTC)

יש סיבה לחגיגה[עריכת קוד מקור]

הועבר לשיחת ויקיפדיה: ציוני דרך#יש סיבה לחגיגה. טרול רפאים 19:47, 6 מרץ 2006 (UTC)

הצעה לשינוי מדיניות - השתתפות אלמונים בדפי מדיניות ויקיפדיה[עריכת קוד מקור]

הועבר לשיחת קטגוריה:ויקיפדיה - דיונים#הצעה לשינוי מדיניות - השתתפות אלמונים בדפי מדיניות ויקיפדיה. טרול רפאים 19:43, 6 מרץ 2006 (UTC)

"נציב קבילות הוויקיפדיה"[עריכת קוד מקור]

הועבר לויקיפדיה: מזנון/בוררות#"נציב קבילות הוויקיפדיה". טרול רפאים 19:51, 6 מרץ 2006 (UTC)

פינתנו החודשית[עריכת קוד מקור]

במסגרת פינתנו החודשית: "פסיקה בנושא הפרות חוק באינטרנט" (שאני לרוב לא כותב בה), אתם מוזמנים לקרוא את הכתבה הזאת ב-Ynet. טרול רפאים 13:07, 1 מרץ 2006 (UTC)

וכן - החובה של האתר להוריד לשון הרע מדפיו, ומה קורה אם הדבר לא נעשה [4]. דרור 13:14, 1 מרץ 2006 (UTC)

הועבר לשיחת ויקיפדיה:מדיניות החסימה/המשחית היצירתי. טרול רפאים 16:48, 1 מרץ 2006 (UTC)

דברים מגניבים[עריכת קוד מקור]

תראו מה מצאתי, הקישו פה את שמכם, ותקבלו ניתוח סטטיסטי שלא יבייש את מינה צמח. גם זה נחמד - מוצא קשר בין כל שני ערכים בויקי האנגלית. תהנו, Jobnikon 18:36, 1 מרץ 2006 (UTC)

הראשון הכרתי, השני ממש נחמד. רן כהן 18:39, 1 מרץ 2006 (UTC)
בהחלט. דוגמא: אפשר להגיע מנינט טייב למונורייל של טוקיו תוך 5 ערכים (כולל). נינט-> 1983 -> 1912 -> טוקיו -> המונורייל של טוקיו. אסף 18:46, 1 מרץ 2006 (UTC).
גיליתי להפתעתי שבחודש האחרון (וגם בכלל) ערכתי יותר מאמרים מדפי שיחה. אולי עוד יש תקווה... אני חושב שכדאי שכל אחד יעקוב אחרי עצמו דרך הקישור הראשון. גדי אלכסנדרוביץ' 18:53, 1 מרץ 2006 (UTC)
אם הייתי יודע שאתה מחפש הייתי מקשר :-) עוד דבר מעניין שאפשר לשחק איתו בדיוק חצי דקה ואז נמאס: כאשר מכניסים שם משתמש לתיבה, הדף יוצר רשימה דינמית של שמות משתמש המתחילים באות שהקלדת... תבדקו כמה שמות יש שמתחילים באותיות "מוחק"... Yonidebest Ω Talk 19:18, 1 מרץ 2006 (UTC)
התאכזתי מהלינק השני. הקשר שהוא מוצא בין ערכים עובר דרך ערכי השנים וערכי הארצות שמסודרים במטריצה שמכסה חלק ניכר מערכי ויקיפדיה (באיזה ערך איך תאריך או שנה?). הקשרים שנמצאים בין ערכים נסיבתיים לחלוטין ולמעשה לא קיימים. למשל: Shaul Yahalom --> 1947 --> Communism --> Plato . בברכה, _MathKnight_ (שיחה) 22:43, 1 מרץ 2006 (UTC)
דווקא לי יצא יפה: Tourette syndrome -> Eponym -> Music -> Rap וגם למדתי משהו. אסתר 00:07, 2 מרץ 2006 (UTC)

אהבת הגולשים - מדיבורים למעשים[עריכת קוד מקור]

בימים האחרונים נכתבו בדפי שיחה בוויקיפדיה מילים גבוהות על הצורך בשיפור היחס לכותבים בוויקיפדיה. ברצוני להעמיד דיבורים אלה במבחן. בימים האחרונים הגבירה משתמשת בשם גניה פליישהקר את פעילותה בוויקיפדיה. עיון בתרומותיה האחרונות ובעריכתי אותן מלמד שאלה תרומות ייחודיות וחשובות, ויחד עם זאת מצריכות עריכה רבה, ולעתים אף לוקות בטעויות עובדתיות.

דרוש מתנדב שיוכיח שכוחו רב לא רק בדיבורים אלא גם במעשים (מובן שגם מי שלא דיבר גבוהה גבוהה מוזמן להצטרף), ויהפוך לשותף פעיל ואוהב של גניה פליישהקר, ולאחר שהיא מסיימת את עריכותיה בערך מסוים (לא להפריע באמצע), לעבור על הערך ולשדרגו. לא מדובר במבצע חד-פעמי, לא בהוספת תבנית "ברוך הבא", אלא במחויבות יומיומית. למתנדב לא יינתן כל פרס, ואת הסיפוק ייאלץ למצוא בעצם העשייה הברוכה שלו.

זכרו, אנציקלופדיה אינה נבנית בדפי שיחה מתלהמים, היא נבנית בעבודת נמלים של כתיבה ועריכה. דוד שי 04:41, 2 מרץ 2006 (UTC)

גם משתמש:Asherid זקוק לליווי ולשיתוף פעולה דומים (ראו תרומותיו, עריכותי להן ושיחה:יוסף אגסי).
שימו לב, שני המשתמשים אינם זקוקים להנחיה ולהדרכה, ובוודאי שלא לקנטור או נזיפה, אלא לשיתוף פעולה נושא פרי. דוד שי 05:34, 2 מרץ 2006 (UTC)

הערך המליון של הויקי האנגלית[עריכת קוד מקור]

לפני כשעתיים נכתב הערך המליון של הויקי האנגלית, הוא, Jordanhill railway station. כמה מחשבות בעקבות האירוע:

  • איך הם? כמות אדירה של מידע, דיסאינפורמציה, ערכים מוטים וקליקות שלא היו מביישות אותנו ביום גרוע במיוחד. העובדה שהערך המליון מספר על תחנת רכבת נידחת בסקוטלנד מדברת בעדה.
  • איך אנחנו? לא רע. כמעט וכיסינו את כל הערכים החשובים. יש לנו שלד לא רע, ומתפתחים כל הזמן. כמובן שיש חוסרים מביכים (אתמול, לאחר כתיבת נטשה אטלס גיליתי שחסר לנו ערך על הרי האטלס), אבל כל אלו בשוליים. כמות העריכות ניתנת לשליטה על ידי מספר מסויים של מפעילי מערכת, אין קליקות העוסקות בהטיית ערכים בצורה מכוונת (כמו "הלובי הפלסטיני" בויקי האנגלית, עמו נתקלתי בערך "יפו"), ובסך הכל אנחנו מתקדמים לא רע. אם תשאלו אותי - כאן זה מקום טוב להיות בו.
  • האם אי פעם נגיע למליון ערכים? ודאי שלא. על מה יש לכתוב מליון ערכים? או אפילו חצי מליון. בקצב שלנו ודאי נתיישר באזור המאתיים אלף תוך חמש או שש שנים, ולאחר מכן תהיה התפתחות לעומק, אבל זו רק השערה. כמובן שאם יהיה לנו בוט של כל עיירה בארה"ב, כל נפיחה של דמות בהארי פוטר, וכל סבתא של מתמודדת בדוגמניות 17, ודאי נגיע לשני מליון ערכים, אבל אז לא נהיה אנציקלופדיה אלא משהו אחר. אלמוג 04:48, 2 מרץ 2006 (UTC)
הנה השאלה ההיפוטתית המעניינת שחוזרת על עצמה פעם ב-. נניח שיש לנו בויקיפדיה כל ערך שקיים באנציקלופדיה העברית, ובאיכות כתיבה שעולה על האנציקלופדיה העברית. נניח כי בנוסף יש לנו ערך על כל נפיחה של דמות בהארי פוטר. האם: 1) אנחנו לא אנציקלופדיה אלא "משהו אחר" (מהו?) 2) זה פחות טוב (למה?) גדי אלכסנדרוביץ' 05:26, 2 מרץ 2006 (UTC)
ראייתו האופטימית של אלמוג מחממת את הלב. יצרנו כאן אנציקלופדיה יפה, שבה 33,000 ערכים, שכולם ראויים להיכלל בה. עוד עבודה רבה לפנינו, בהוספת ערכים ובביסוס והרחבה של ערכים קיימים, והרי זו סיבה טובה לקום בבוקר. דוד שי 05:38, 2 מרץ 2006 (UTC)

הערך המליון בוויקיפדיה אנגלית הוא ערך טוב ומעניין, וראוי ומכובד למיזם שמטרתו המוצהרת: "עולם שבו לכל אדם יש גישה חופשית למכלול הידע האנושי".

אני מהסס מאד לומר את זה, אבל לגישה של אלמוג קוראים שם בוויקיפדיה אנגלית "deletionism" (נטייה למחוק ערכים בטענה שהנושא אינו אנציקלופדי), ולגישה של גדי קוראים "inclusionism" (נטייה לשמור על ערכים בטענה שהם כוללים מידע חשוב ואין בשמירתם כל נזק). אופס!!! עכשיו יאשימו אותי שאני מייצר שתי קבוצות וגורם למלחמות מיותרות...

לדעתי האינציקלופדיה הכבר-מצויינת הזאת אכן תגיע למאתיים אלף ערכים, ואז כבר יהיה כל כך גדול ופתוח שלא תהיה כלל אפשרות לשמור עוד על קטנותו. נראה לי שמבחינת כמות דוברי-העברית בעולם, הקצב המקסימלי שלנו הוא משהו כמו 10,000 ערכים בחודש. אז אולי זה יקח 10-20 שנה לה להגיע לערך המליון, ואז כבר יהיו באנגלית מאה מליון ערכים... Dovi 08:48, 2 מרץ 2006 (UTC)

אני מסכים עם דובי, להערכתי, רק ב-19 בפברואר 2012 נגיע ל-100K ערכים. כדי להגיע ל-200K, יידרשו 3798 ימים, שזה יוצא 25 ביולי 2016, עוד קצת יותר מ-10 שנים. Yonidebest Ω Talk 10:00, 2 מרץ 2006 (UTC)
יוני אפשר לשאול איך עשית את החישוב? ויקי העברית בת שנתיים וחצי ויש בה 33 אלף ערכים, בקצב הנוכחי(כ50 ערכים ליום) ייקח 3.6 שנים להגיע ל100000, כלומר במהלך 2009, אבל יש לקחת בחשבון שקצב כתיבת הערכים בכל חודש גבוה מזה של החודש המקביל אשתקד, כך שסביר שההליך יהיה מהיר יותר.--איש המרק 10:54, 2 מרץ 2006 (UTC)
כן. לא הייתי ברור, התכוונתי שנגיע למליון ערכים תוך 10-20 שנה, עם במשך השנים הקצב יעלה לקראת 10,000 ערכים חדשים בכל חודש. Dovi 11:07, 2 מרץ 2006 (UTC)
איש המרק, אני לא מתמטיקאי, בסך הכל מדובר בהערכה גסה מאוד. על פי הנתונים הסטטיסטיים, ב-1/9/04 היו לנו 3000 ערכים וב-3/10/05 היו לנו 27000 ערכים, הפרש של 24000. בין התאריכים יש הפרש של 633 ימים. אם נגיד שבכל 633 ימים ייכתבו עוד 1000 מאמרים נוספים בנוסף לכמות הערכים שנעשה בתקופה הקודמת, אזי נגיע ל-100K ערכים עוד... הממ אני עושה שוב את החישוב הזה וזה יוצא לי שונה הפעם... נראה לי שאני צריך ללמוד סטטיסטיקה והסתברות שוב... Yonidebest Ω Talk 11:41, 2 מרץ 2006 (UTC)
המודל הנכון הוא אקספוננציאלי ולא ליניארי. צריך להוסיף הסבר בעניין ברגרסיה לינארית (אחרי שהערך עצמו ייכתב, כמובן...) עוזי ו. 19:04, 2 מרץ 2006 (UTC)
בקלות נגיע למליון ערכים... כמה אלבומים יש בעולם? (יום יבוא ויוסיפו גם ערכים לכל שיר), ספרים, ציורים, פסלים... אסתר 17:07, 2 מרץ 2006 (UTC)
מניתוח סטטסיטי שעשיתי לנתוני האמת, המודל הנכון יותר הוא ריבועי ולא אקספוננציאלי (עוזי - אתה באמת צופה "פיצוץ" במספר הערכים??), וההימור שלי בתחרות הניחושים מבוסס ישירות על חישוב הקירוב הריבועי הטוב ביותר לקצב גדילת הערכים האמיתי. Harel - שיחה 06:42, 3 מרץ 2006 (UTC)
אני מסכים עם אלמוג, שצריך איזשהו איזון, כדי שמרבית הערכים יהיו אנציקלופדיים. לא לכל כפכף של הארי פוטר מגיע ערך. מרבית הערכים כאן טובים עד מעולים, אולי מלבד ערכי ההיסטוריה של המדינות, שחלק גדול מהם מופיעים בערכים להשלמה, הנה רעיון לפרוייקט חדש. אבירם 17:18, 2 מרץ 2006 (UTC)

עזרה לשונית[עריכת קוד מקור]

שלום!

בניתי ביומיים האחרונים 2 ערכים:

שמות הערכים נשמעים לי טיפה מוזרים. האם יהיה עדיף לרשום "דיסקוגרפיית קולדפליי" במקום? אם למישהו יש רעיון עם צליל נחמד יותר אני אשמח לשמוע.

תודה. --GODFATHER | שיחה | 2.3.06

השמות הנוכחיים יפים בעיני, ודווקא ההצעה "דיסקוגרפיית קולדפליי" נראית מלאכותית. דוד שי 19:16, 2 מרץ 2006 (UTC)

שעון וויקיפדיה[עריכת קוד מקור]

על פי כל שעון שבדקתי, השעון של וויקיפדיה מקדים בשעתיים לפחות. עדן 17:19, 2 מרץ 2006 (UTC)

כפי שאפשר לראות, אני כתבתי את הנ"ל בשעה 19:20 על פי שעון קול ישראל, וזה רושם 17:19.
קרא את הערך UTC.
שעון ברירת המחדל של ויקיפדיה עובד לפי UTC, שכידוע, מאחר בשעתיים לעומת שעון ישראל. לפני זמן לא רב (אולי שבועיים) עלתה הצעה להתאים את זמן ויקיפדיה לשעון ישראל, אך היא הופלה בנימוק שזה יהיה בעייתי כשיהיה שעון קיץ.
דרך אגב, שעון מערכת מדיה-ויקי שהותקנה בעברית שלא במסגרת קרן ויקימדיה, הוא כן שעון ישראל. ‏– rotemlissשיחה 17:30, 2 מרץ 2006 (UTC)
זה היה ככה תמיד? אני פה חודשיים ורק עכשיו שמתי לב לזה... :-) עדן 19:00, 2 מרץ 2006 (UTC)
יש סופסוף נוסחה קבועה לקביעת מועדי שעון הקיץ בישראל. היא אמנם מסובכת, אבל האם זה בלתי אפשרי לכתוב אלגוריתם שיתאים את השעון במועד? Dror_K

התנחלויות[עריכת קוד מקור]

כבר לפני משהו כמו חודש, פירסמתי את ההודעה הזאת, שמרתי אותה ואני מפרסם אותה שוב כפי שהיא הייתה, בגלל שעבר כבר 3 חודשים מההצבעה הקודמת בעניין ועכשיו מותר לדון בו מחדש:

ישובים מעבר לקו הירוק[עריכת קוד מקור]

בהמשך השיחה בערך מודיעין עילית, אני מציע לקרוא להתנחלויות כך: "מודיעין עילית היא ישוב ישראלי, המכונה התנחלות" או לחילופין "מודיעין עילית היא ישוב (התנחלות) ישראלית".

סיבות:

  • בדיוק מאותה סיבה שלא קוראים לכפרים ערביים "כפר ערבי בשטח ישראל", ככה לא יקראו לישובים יהודיים בשטחים שמעבר לקו הירוק "התנחלויות".
  • אני מדגיש שהתנחלות זה לא כינוי גנאי, אבל זה לא הגדרה אנציקלופדית. מודיעין עילית זה ישוב. נקודה. האם מודיעין עילית היא התנחלות? באתר של מודיעין עילית כתוב שזו עיר חרדית, באתר של שלום עכשיו, זה התנחלות.
  • לכן, כתיבה שזה התנחלות זה לקיחת הגרסה הבלתי-רשמית והשמאלנית של שלום עכשיו. בחוקי ויקיפדיה יש צורך בניטרליות, אבל התנחלות זה נקיטת צד!

לפיכך אני מציע שבגלל שכבר הוחלט בהצבעה קודמת לכנות התנחלות את הנוסח המתפשר של ישוב (התנחלות) או ישוב המכונה התנחלות, למרות שאני בעד ישוב ותו לא. עדן 19:04, 2 מרץ 2006 (UTC)

אני מעדיף להשאיר את המושג המקובל "התנחלות", שמופיע, למשל, גם בידיעות אחרונות ובקול ישראל, ולא לחזור ולדוש בנושא. דוד שי 19:13, 2 מרץ 2006 (UTC)
יתר על כן, אני חושב שאם יש לך מידע חדש שלא היה זמין קודם, אז ורק אז, ניתן לפתוח בהצבעה מחדש; אחרת תוצאות ההצבעה פשוט יהיו דומות. Yonidebest Ω Talk 19:17, 2 מרץ 2006 (UTC)
יש הבדל בין יישוב ישראלי יהודי מעבר לקו הירוק, מה שמכונה על-פי רוב התנחלות, לבין יישוב ישראלי ערבי בתוך תחומי הקו הירוק. יישוב ישראלי ערבי הוא מבחינה חוקית יישוב ישראלי לכל דבר ועניין. הוא כפוף לחוקי מדינת ישראל, הוא מתוקצב על-ידי משרד הפנים הישראלי, ותיאורטית (גם אם מבחינה מעשית זה מסובך) כל ישראלי יהודי או ערבי יכול לגור בו. התנחלות היא מובלעת ישראלית בתוך שטח שהוא מעבר לגבולות המדינה. בגדה המערבית (איו"ש) לא חלים חוקי מדינת ישראל, אולם בהתנחלויות הם חלים. החוק בחברון (גם בחלק הנשלט בידי צה"ל) שונה מהחוק בקריית ארבע. כמו כן, התנחלויות הן יישובים שהוקמו בצורה יזומה על-ידי מדינת ישראל לשם התיישבות של יהודים בלבד. ערבי פלסטיני (ואפילו ישראלי) שיבקש להתגורר בהן, יידחה ולאו דווקא בנימוס. אמנם יש יישובים כאלה גם בתחומי הקו הירוק ("יישובי הכוכבים" למשל), אבל לגביהם מתנהל לפחות ויכוח ער בשאלה האם אפשר למנוע מערבים ישראלים לגור בהם. ויכוח כזה כלל לא מתנהל לגבי ההתנחלויות. לאור כל זאת, נקל לראות שמנקודת מבט ישראלית, על-פי בחינת הנתונים היבשים, התנחלות אינה יישוב רגיל, ולפיכך אפשר ורצוי להשתמש במינוח מיוחד לגביה. Dror_K 19:26, 2 מרץ 2006 (UTC)
יש כאן יותר מידי הכללות וחלקן לגמרי לא נכונות. למשל: אריאל, שהיא עיר לכל דבר ולא נראה לי שיש בעיה עקרונית שיגורו שם ערבים. קח בחשבון שלא מעט ערבים לומדים במכללת יהודה ושומרון הממוקמת שם וחלקם גרים במעונות שם. גם לגבי שכונת גילה והעיר העתיקה בירושלים (טכנית, ממזרח לקו הירוק ולכן "התנחלויות") אין הדבר נכון בהכרח (אם כי ברובע היהודי כן מוגבל ליהודים בלבד מסיבות ברורות). בברכה, _MathKnight_ (שיחה) 19:31, 2 מרץ 2006 (UTC)
מה בדיוק המצב המשפטי בהתנחלויות? המנהל האזרחי מאשר בניה וכו', אבל עדיין חל שם השיפוט הצבאי, כמו בשאר השטחים, לא? conio.h ‏• ‏שיחה‏ 19:52, 2 מרץ 2006 (UTC)
איך עושים הצבעת מדיניות? מישהו יכול להקים הצבעה כזאת? הצעה חדשה לנוסח: "ישוב מעבר לקו הירוק (התנחלות)". עדן 18:34, 4 מרץ 2006 (UTC)
המצב המשפטי בהתנחלויות מסובך מאוד, ולמעשה החוק שם לא ממש ברור. בכל מקרה, החוק שמוחל על ההתנחלויות הוא לא אותו חוק שמוחל על היישובים הפלסטיניים. מזרח ירושלים היא בהחלט יוצא-דופן, והשכונות שם לא יכולות להיחשב התנחלויות מבחינה אוביקטיבית, אם כי מבחינה בינלאומית זהו שטח שנוי במחלוקת. גם היישובים ברמת הגולן לא כלולים בקטגוריה הזאת, כי הכנסת החילה את החוק הישראלי על כל האזור, כולל היישובים הדרוזיים שבו. אמנם במכללת יהודה ושומרון באריאל לומדים גם ערבים, בעיקר ערבים-ישראלים, אולם אני מסופק מאוד אם מי מהם יכול לקנות או אפילו לשכור דירה בעיר עצמה, מחוץ למכללה. מה שאני מנסה לטעון כאן הוא שהכללת היישובים האלה בקטגוריה "יישובים בישראל" לא מתיישבת עם המצב בשטח. היישובים האלה זקוקים לקטגוריה נפרדת. Dror_K 07:55, 5 מרץ 2006 (UTC)
יש לי שאלה. הישובים מעבר לקו הירוק אינם ישובים בישראל? אפשר להכניס אותם אולי לתת קטגוריה. אבל שם הקטגוריה מציק לי. לא התנחלות, אלא ישוב מעבר לקו הירוק. עדן 13:29, 5 מרץ 2006 (UTC)
לדוד שי: אני מעדיף לחזור ולדוש בנושא מאחר שלדעתי, ההצבעה סותרת את עקרון הנייטרליות של ויקיפדיה ולפיכך אין לה תוקף ויש לבטלה. הכינוי "התנחלויות" אינו מיוחד דווקא להתנחלויות היהודיות שמעבר לקו הירוק. יש התנחלויות יהודיות בתוך הקו הירוק וגם התנחלויות ערביות והתנחלויות רבות אחרות בארץ ובעולם. הייחוד של הכינוי התנחלויות ליישובים היהודיים מעבר לקו הירוק משמש אמצעי לשונאי ישראל, לאנטישמים ולשמאלנים לניגוח להשפלה ולביזוי של המתנחלים וכן הוא משמש גם אנשים הגונים שלא למטרות אלה (במודע הכנסתי את האמירה בעלת הקונוטציות החד-צדדיות, כדי להבהיר שלא כל אמירה נכונה היא גם אמירה נייטרלית הראויה להיכלל באנציקלופדיה). לכן, יש לדעתי להימנע מייחוד המונח "התנחלויות" ליישובים יהודים מעבר לקו הירוק בלבד ולשנות שמות קטגוריות בהתאם (למשל, יישוב יהודי מעבר לקו הירוק ולא התנחלות, יישוב יהודי ביהודה ושומרון ולא התנחלות ביהודה ושומרון). הצבעה שנערכה אינה הופכת אמירה חד-צדדית לאמירה נייטרלית (גם אילו היה הרוב של 100 ל-1). עצם העובדה שההחלטה שהתקבלה מרגיזה ויקיפדים רבים מהווה בסיס מספיק לשינוייה, כאשר האלטרנטיבה המוצעת אינה שנויה במחלוקת מבחינת נכונותה וניתן להוכיח כי לא תסולף המשמעות אותה רוצים לתת להגדרת הקטגוריה הנדונה (ולהפך - היא תהיה יותר ברורה). --Act 15:24, 5 מרץ 2006 (UTC)
לדעתך, הכינוי "התנחלות" אינו ניטראלי. לדעתי, הוא ניטראלי. דעתו של מי נחשבת יותר? בדיוק, של אף אחד. אך דעת הרוב היא שקובעת. אתה אומר שזו אמירה חד־צדדית, ואני אומר שהיא ניטראלית - אז חוששני שכן, גם אם הרוב טועה לדעתך, הוא בכל זאת רוב, והוא קובע שזו אמירה ניטראלית. כפי שאני לא הייתי מתלונן אם הרוב היה קובע שיש להשתמש ב"התיישבויות" (הנה - לדעתי זה אינו ניטראלי; מרוצה? אה, יש מישהו שחושב שזה לא ניטראלי, ההצבעה התיאורתית (שבה הרוב קובע שיש להשתמש ב"התיישבויות") לא תקפה, לא תקינה, נוגדת את עיקרון הניטראליות, צריך לבטל אותה - לא?), כך אני מצפה שתעשה גם אתה. ‏– rotemlissשיחה 15:42, 5 מרץ 2006 (UTC)
יש להבדיל בין שני דברים:
  1. הכינוי התנחלות עצמו הוא נייטרלי, כפי שהוער בהצבעה הנ"ל, אין כל רע שהוא בכינוי עצמו. המילה התנחלות היא מילה מכובדת בהחלט ואינה נופלת מהמילה התיישבות, יישוב, נקודת ישוב וכדומה
  2. הבעיה האמיתית פה איננה השם עצמו, אלא העובדה כי במסווה של החלטה נייטרלית לכאורה הוכנסה פה החלטה פוליטית בוטה. ניסיונות להכנסה של הכינוי (הנייטרלי כאמור) למקומות אחרים נמחקים. אני אהיה מוכן לקבל את הטענה שהשימוש כאן הוא נייטרלי לאחר ש-Rotemliss יספק נימוק (לא פוליטי) למה היישובים הבאים לא מכונים התנחלויות בוויקיפדיה (רשימה חלקית מאוד אגב): קצרין, משמר העמק, עין הוד, גילה, זיקים, עין גב, נצרת עילית, כרמיאל. רק אחרי שיסופקו נימוקים לכל אחד מהערכים הללו ולכל אחד מ-300 הבאים אחריהם ברשימה, אהיה מוכן לקבל את הטיעון הזה
בקיצור, לצערי, חששותי בהצבעה (שבה אגב הצבעתי בעד הכנסת הכינוי) התממשו, כינוי נייטרלי בעיקרו הפך בוויקיפדיה קרדום פוליטי לחפור בו. בברכה, טרול רפאים 16:17, 5 מרץ 2006 (UTC)
אני מקווה שברור לך שגם ההצבעה וגם הדיון כאן מדברים על הכינוי "התנחלות" ליישובים ביהודה ושומרון בלבד, לפי הגדרתם בערך המקושר כאן (ודי להתחכמויות על השם הזה, תקרא להם הגדה המערבית אם אתה רוצה, ודי להתחכמויות גם על השם הזה). לא נאמר שם דבר על הכינוי "התנחלות" ליישובים שאינם שם, ולכן המצב שם נשאר כפי שהיה. שיחזור הערכים הללו אינו נוגע כלל להצבעה, ואינני מתכוון לדון בשימוש בכינוי "התנחלות" בקשר אליהם. ההצבעה לא הייתה על הכנסת הכינוי בכלל, אלא רק ליהודה ושומרון.
ולעניין: זו הייתה ההחלטה כלשונה - יישוב מעבר לקו הירוק הוא התנחלות, כפי שנקבע בהצבעה. ‏– rotemlissשיחה 17:30, 5 מרץ 2006 (UTC)
רותם, זאת הפעם השנייה שאני לך מציג את השאלה הזאת וזאת הפעם השנייה שאתה מתחמק מלענות עליה. התגובה שלך בכלל לא התייחסה לטענות שהעליתי. טרול רפאים 18:24, 5 מרץ 2006 (UTC)
אם כוונתך לשאלה מדוע לא לקרוא ליישובים בתוך תחומי הקו הירוק התנחלויות - זה לא קשור להחלטה המדוברת, ולפיכך אין לי שום כוונה לדון בכך במסגרת הדיון הזה. הרי לך, זו לא התחמקות, זו תשובה ישירה. ‏– rotemlissשיחה 18:41, 5 מרץ 2006 (UTC)
רותם, אתה מציג כאן מצב של שני ילדים שאומרים "כן נכון", "לא נכון" אין שבירה פרט להצבעה, אבל המצב אינו כזה.
  • הגדרה מילונית היא הגדרה ניטרלית ועל פיה צריך לפעול.
  • אזכיר כאן את אמרתו האלמותית של אנטול פרנס כאשר ניסו לשכנע אותו שדרייפוס אשם "גם אם 30 מיליון אנשים אומרים אותה שטות, זו נשארת שטות". הרוב אינו קובע מה נכון, הוא קובע מה חייבים לעשות ולפעמים מחייבים אותנו לעשות דברים לא נכונים.
כדי להסיר ספק לגבי מניעי אציין שאני נמנה על אותם אנשים שתוארו על ידי Act בצורה מאוד לא מחמיאה כ"שמאלנים" (בחברותה עם אנטישמיים).ליש 16:07, 5 מרץ 2006 (UTC)
המצב הוא בהחלט כזה - כך זה בדרך כלל בדיונים פוליטיים.
גם את המילון כתבו בני אדם, ואיפה נכנסה לתמונה הגדרה מילונית?
מה לעשות - אם נערער כך על החלטות הרוב, לא יהיה עוד סדר בוויקיפדיה, ולא נוכל לקבל החלטות - אלא אם, כמובן, אדם אחד, או קבוצה, ישתלטו על ויקיפדיה וישליטו בה את דעותיהם שלהם. טוב, אני מעדיף את הרוב על דבר כזה. גם אם הרוב טועה לדעת מישהו, שלטון הרוב הוא הדבר טוב ביותר שביכולתנו להשיג. שטות לדעת מישהו היא דבר נכון בהחלט לדעתי, וזה בלתי נמנע.
זהו דיון על לגיטימיות ההצבעה. אם תרצו, אפשר לדון גם על הנושא בכלל, ואיזו החלטה טובה יותר, אבל הדיון הזה הוא רק על לגיטימיות ההצבעה, והיא אכן לגיטימית לטענתי. ‏– rotemlissשיחה 17:30, 5 מרץ 2006 (UTC)
כתבתי כבר לעיל, ואני חוזר שוב - מבחינה פנימית ישראלית אין דין יישוב בגדה (איו"ש) כדין יישוב במקום אחר בארץ. המציאות החוקית בישראל היא, שהקו הירוק המקיף את הגדה הוא גבול המדינה. יוצא מכלל זה שטח מזרח ירושלים. אם "שונאי ישראל" רוצים לנצל מידע כזה - שיבושם להם. הם יכולים באותה מידה לנצל את עובדת הזיהום בנחל הירקון. Dror_K 19:25, 5 מרץ 2006 (UTC)

לכל מתנגדי השימוש הנוכחי במושג התנחלות: מדוע אתם מכלים זמנכם על ויקיפדיה העברית, שעדיין, נודה על האמת, אינה שולטת בתקשורת הישראלית, בזמן שהשולטים, ידיעות אחרונות וקול ישראל, מקפידים להשתמש במושג "התנחלות" בדיוק כפי שוויקיפדיה העברית נוהגת? הודיעו נא למערכת ידיעות אחרונות שתתקן דרכיה, שאם לא כן אתם מפסיקים את המנוי שלכם, והפסיקו להאזין לחדשות בקול ישראל, שמא תושמע המילה המשוקצת באוזניכם. ברגע שבידיעות אחרונות תופיעה ידיעה העוסקת בהתנחלות עין גב או בהתיישבות אלון מורה, נדבר שנית. דוד שי 19:42, 5 מרץ 2006 (UTC)

אם זה מנחם אותך, אני לא מנוי לגופים האלה. דע עקא שויקיפדיה היא דמוקרטיה בעוד שידיעות הוא ממש לא. למעשה, מדובר בעיתון גרוע עם סטנדרטיים עיתונאים ואתים נמוכים במיוחד ואני לא מבין מה אנשים מוצאים בו. בברכה, _MathKnight_ (שיחה) 19:47, 5 מרץ 2006 (UTC)
בדקתי בגוגל:
  • התנחלות אריאל - 83
  • ההתנחלות אריאל - 111
  • עיר אריאל - 445
  • העיר אריאל - 790
  • ישוב אריאל - 468
  • יישוב אריאל - 163
אם מבחן הפופולריות קובע - מבחן גוגל מראה שאריאל היא קודם כל עיר, אחר כך יישוב ונכון, גם התנחלות. --Act 20:02, 5 מרץ 2006 (UTC)
לגבי היישוב עמנואל:
  • התנחלות עמנואל - 5
  • ההתנחלות עמנואל - 30
  • עיר עמנואל - 6
  • העיר עמנואל - 174
  • ישוב עמנואל - 8
  • היישוב עמנואל - 18
  • הישוב עמנואל - 9
אפילו לגבי עמנואל היא קודם כל עיר (ס"ה 180) אח"כ יישוב והתנחלות. --Act 20:15, 5 מרץ 2006 (UTC)
לליש מה שכתבת מקובל. רציתי רק להסביר שלא התכוונתי לומר שיש קשר הכרחי בין שמאלנות לאנטישמיות (אם כי יש שמאלנים אנטישמיים ולא פחות ימניים אנטישמיים). הדבר גם אינו נובע ממה שכתבתי וכן לא נובע מדברי שהשמאלנים או רובם (ובוודאי שלא אתה) הם אנטישמים או שונאי ישראל. הניסוח של דברי בא להדגים כי יש להביא בחשבון בכתיבה נייטרלית לא רק את נכונות האמירה אלא גם את הקונוטציה שלה. ניסוח כמו זה שנזכר לעיל ואשר הכנסתי כאן - אם הייתי נתקל בו בערך כלשהו - הייתי מוחק או מתקן. באותה מידה, אין לכתוב בערך אנציקלופדי על הימין כי "הימין, כמו הנאצים, התנגד לקומוניזם" למרות שהאמירה נכונה, אבל הקונוטציה חד-צדדית.
אשר לעצם הענין, לדעתי:
  • התייחסות ליישובים יהודיים מעבר לקו הירוק וכינויים בשם התנחלויות והמנעות מכינויים בשם יישובים היא פוגעת וחד-צדדית, באותה מידה שהתייחסות לישראל וכינויה בשם "יישות ציונית" והימנעות מכינויה "מדינת ישראל" היא התייחסות פוגעת וחד צדדית.
  • רבים מרגישים כך, ויש להתחשב בכך גם אם אינם רוב, אם קיימת אלטרנטיבה סבירה אחרת.
  • הנושא הוא הקטגוריה "התנחלויות ביהודה ושומרון". ההצעה הנגדית לקרוא לקטגוריה "יישובים יהודיים ביהודה ושומרון". יש מספר סיבות להעדפת ההצעה הנגדית והן מפורטות להלן.
  • ההצעה הנגדית נייטרלית ואינה משמשת כלי לפגיעה בציבור מתנחלים (לדעת חלק מכלל הציבור) על ידי רמיזה שאלה הן התנחלויות ולא יישובים לגיטימיים.
  • ההצעה הנגדית נותנת תיאור נכון יותר לקטגוריה אותה מתכוונים לתאר. זאת מאחר והתנחלות יכולה להיות גם של לא-יהודים.
  • ההצעה הנגדית עומדת בהתאמה מלאה גם להגדרת הקטגוריה הקיימת (ואפילו נותנת תיאור מדוייק יותר למהות הקטגוריה).--Act 23:43, 5 מרץ 2006 (UTC)
מי שכותב שהתנחלות זה ביטוי ניטרלי, הוא לא קרא את מה שהבאתי. כתבתי במפורש למעלה שבאתר של שלום עכשיו זה כתוב "התנחלות" אבל המתיישבים עצמם חלוקים בדעה, ובאופן רשמי, הם קוראים לעצמם "עיר" או "ישוב". אני רואה את הביטוי התנחלות, כביטוי מפריד, מעורר מחלוקת, ומעמיק פערים בחברה הישראלית. אני חושב שאל לה לוויקיפדיה שהיא אנציקלופדיה להזכירכם, לקחת צד בוויכוח הזה. אני מבקש שוב, לקיים הצבעה חדשה בעניין, ולקרוא לישובים ככותרת דיון זה: ישובים מעבר לקו הירוק.
עצם זה שהתקשורת משתמשת בביטוי זה, מראה עד כמה אמצעי התקשורת בארצנו, רדודים, ואוהבי מחלוקת. הם שונאים את הציבור הזה ("אדוני הארץ") ומחזיקים בדעה שמאלנית ברורה. אני חושב שאסור ללכת כמו שהתקשורת אומרת. אנציקלופדיה זה אנציקלופדיה, ואנציקלופדיה לא צריכה לחפש ביטוי חדש ומעורר מחלוקת למקומות שלא מוצאים חן בעיניה.
כמו כן, אני גר בגליל, ואנחנו הישוב היחיד בגליל שהוא של תנועת גוש אמונים של אמנה. מה שהופך אותנו להתנחלות לכל דבר. זה צבוע להגיד שהתנחלות זה רק מעבר לקו הירוק, כי ההגדרה הלשונית הברורה הופכת כמעט כל ישוב בארץ הזאת להתנחלות.
אני מבקש שדיון זה יתקיים בהצבעה החדשה. ואני מבקש שאחד מהצופים בהודעה זו, מה שלא תהיה דעתו, שיפתח בבקשה דיון מחודש בעניין לאור החומר החדש וההצעה החדשה (ישוב מעבר לקו הירוק), ושלום על ישראל.
עדן 11:40, 6 מרץ 2006 (UTC)
הביטוי "התנחלויות ביהודה ושומרון" תוך החרמת המילה יישובים לא רק פוגע אלא גם מהווה ביטוי משובש (ואולי אף עילג) לעומת "יישובים יהודיים ביהודה ושומרון". להלן ההסבר:
  • "התנחלויות" לפי ויקיפדיה (לעת עתה) הוא כינוי ל"יישובים שהוקמו על-ידי ישראלים מעבר לקו הירוק".
  • "יהודה ושומרון" לפי ויקיפדיה (כיום) הוא (בקיצור)"השטח שמעבר לקו הירוק ושנכבש מידי ירדן על ידי ישראל".
  • מכאן שהביטוי "התנחלויות מעבר לקו הירוק" משמעו "יישובים שהוקמו על ידי ישראלים מעבר לקו הירוק בשטח שמעבר לקו הירוק ושנכבש מידי ירדן על ידי ישראל". כלומר, הביטוי "התנחלויות ביהודה ושומרון" כולל פעמיים את "מעבר לקו הירוק", פעם אחת בביטוי "התנחלויות" ופעם שנייה בבטוי "יהודה ושומרון".
  • כפילות זו לא רק שהיא מיותרת, אלא, שהיא באה להדגיש את שיישובים אלה הם מחוץ לתחום, מחוץ לקו הירוק ובלתי לגיטימיים. (ייתכן שכמה תומכים בהחלטה לא היו ערים לנקודה זו ואולי היא אינה חשובה בעיניהם, אולם, יש שבעיניהם הדבר חשוב וההגדרה האלטרנטיבית אינה כוללת את הכפילות המיותרת).
--Act 19:14, 6 מרץ 2006 (UTC)

אמתו כתובות הדואל שלכם[עריכת קוד מקור]

שימו לב שיש לאמת את כתובת הדואל שלכם דרך דף העדפות על מנת לקבל/לשלוח דוא"ל. האימות דורש לחיצה על הכפתור המתאים בדף העדפות (בחלק של "פרטי המשתמש"). במסגרת האימות ישלח לכתובת הדואל שציינתם הודעה שכוללת קישור לאימות הדואל ולאחר הלחיצה על הקישור יאומת הדואל. ערן 22:02, 2 מרץ 2006 (UTC)

בס"ד תודה ערן, אימתתי את הכתובת שלי וזה צעד חכם ביותר. מי החליט על זה? אשמח לקרוא. ליאת.מישהי שאיכפת לה "(שיחה) 23:45, 2 מרץ 2006 (UTC)

הודעה חשובה לכל בכל דואר אלקטרוני רשום בוויקיפדיה:

החל מעכשיו יש לאמת את דוא"ל כדי לשלוח דוא"ל וכדי לקבל דוא"ל ממשתמשים אחרים. הכנסו לדף העדפות שלכם ואמתו את דוא"ל שלכם בהקדם.

אני מאמת את שלי עכשיו - יש לי כתובת וואלה עם זמני תגובה איטיים אז אני עדיין לא יודע אם זה עובד או לא... Yonidebest Ω Talk 22:04, 2 מרץ 2006 (UTC)

או: מה שערן אמר... Yonidebest Ω Talk 22:04, 2 מרץ 2006 (UTC)

במדיה-ויקי שהתקנתי בגרסה 1.5.3, התכונה הייתה קיימת. כאן היא לא הייתה מופעלת - עד היום. דרך אגב, האימות פועל מצוין, וכרגע ביצעתיו. ‏– rotemlissשיחה 15:32, 3 מרץ 2006 (UTC)

ניסיתי לעשות את זה, אבל היה שם קישור כלשהו וכשלחצתי עליו הגעתי לדף שהכותרת שלו הייתה כתובה בג'יבריש. גילגמש שיחה 20:06, 3 מרץ 2006 (UTC)
אני לא מצליחה לאמת את כתובת הדואר שלי. הבעיה כמו של גילגמש. Cinderella rockefella 17:56, 4 מרץ 2006 (UTC)
תעתיקו את הכתובת לחלון חדש. דוד 06:46, 5 מרץ 2006 (UTC)

לכבוד ציבור גולשי ויקיפדיה הנכבדים,

שוחחתי אתמול בערב עם אדם מכובד, משכיל וחכם, שלא אזכיר את שמו. הוא חיווה את דעתו, שהפעולה של קבוצת החברים בעד גולשי ויקיפדיה באמצעות הדפים שפירסמה, בשלב זה מיצתה את עצמה וכפי שכתוב, "לכל זמן ועת ... תחת השמים" (קהלת ג, א). עשינו כמיטב יכולתנו במאבק על רוחה של ויקיפדיה העברית וכעת הדברים בידי הקהילה להחליט באשר להמשך דרכה.

בעצתו ובעצת חברים טובים, אני עומד למחוק את הדפים שיצרתי. כל הפעולות בימים האחרונים נעשו מתוך רצון למנוע פגיעה באנשים ומתוך איכפתיות כלפי ויקיפדיה. וכפי שיצרתי את הדפים על מנת להועיל לגולשי ויקיפדיה ולוויקיפדיה, כך אמחק כעת את הדפים על מנת להועיל לאותם גולשים ולאותה ויקיפדיה. אם בעתיד אתבקש על ידי משתמשי ויקיפדיה לשוב ולעסוק בצד הקהילתי של ויקיפדיה, אעשה זאת. אך לעת עתה, אני מסתפק במודעות שיצרתי בעזרת קבוצת החברים.

מטבע הנושאים שעלו, נאמרו דברים שונים בנושאים שונים. הריני להצהיר ולהודיע את העובדה, כי אין בליבי מלבד רצון טוב כלפי כולכם ללא יוצא מהכלל.

כדי למנוע מבוכה מגולשים עתידיים שיגיעו לדפים המדוברים וימצאו אותם ריקים, אני מציע לתת בדפים ההם קישור להודעה זו שאני כותב כאן. את ההחלטה בשאלה זו אני מפקיד בידיו של דוד שי.

ויקיפדיה היא מפעל חשוב ולרבים שתורמים לה ממיטב כוחם וזמנם, שלוחה ברכת תודה. יש בי תקווה ואמונה שמצפה לכולנו עתיד טוב.

שלכם, מלח השמים שיחה 23:40, 2 מרץ 2006 (UTC)

חבל שהודעה זו מגיעה רק לאחר גרימת נזק חמור לקהילה, ורק לאחר שהתברר לך שהדפים האלה יימחקו ממילא כי יש בהצבעה רוב בולט למחיקה. אני מקווה שאם תאלץ לעסוק בעתיד "בצד הקהילתי של ויקיפדיה" זה יהיה באופן שונה בתכלית מאופן התנהלותך פה. odedeeשיחה‏ 23:52, 2 מרץ 2006 (UTC)
ובכל זאת נאה יותר שהדפים נמחקים ביוזמת מלח השמים, ולא כתוצאת נוהל הצבעת מחיקה. לפחות מממש בכך מלח את הבטחתו "להפוך את ויקיפדיה למקום נעים יותר". ספיח קטן מלח - איך אתה עכשיו מחזיר לכאן את כלכלן בחסד? מגיסטר 00:02, 3 מרץ 2006 (UTC)
בתקווה לעתיד של יושר, חופש ואחווה עבור ויקיפדיה העברית.אורי מוסנזון 00:55, 3 מרץ 2006 (UTC)
כל הכבוד, מלח. החלטה נבונה. אלמוג 04:10, 3 מרץ 2006 (UTC)
מצטרף לאלמוג. טוב שדברים כאלו יעשו בהסכמה. נדב 05:08, 3 מרץ 2006 (UTC)
אני לא יודע מה עומד מאחורי אותה שיחה עלומה, אך על פניו, יש כאן מקום לאופטימיות. הידד. הא? 09:40, 3 מרץ 2006 (UTC)
אני שמח שלכאורה סוף טוב הכל טוב, אבל אני מבקש לא לסגור את הצבעת המחיקה, אלא לחכות ששבוע יעבור; שלא יקרה מצב שמלח יחזור ויפתח את הדפים מחדש ויטען שלא הסתיימה הצבעת המחיקה וכו' וכו'. כן אני רוצה לציין: שינוי דעתך לאחר שגזר הדין ברור או ניתן אינו מרכך את ליבי. Yonidebest Ω Talk 10:04, 3 מרץ 2006 (UTC)

אם מישהו מבצע משהו וחוזר בו, צריך לאפשר לו לעשות את זה. לכן, הודעות בנוסח של "טוב שעשית את זה, אבל..." או "אמנם חזרת בך, אבל אני לא מאמין\חושב שתחזור בך מהחזרה\אמתין לראות מה יקרה" וכו' אינן מקובלות עלי. צריך לאפשר לאדם ללכת בלי לרדוף אחריו. גילגמש שיחה 10:24, 3 מרץ 2006 (UTC)

שבועיים רצופים הוא בילבל לוויקיפדיה את השכל ולא הבין שמה שהוא עושה גורם נזק? רק מעיון בדף השיחה של הדף המועמד למחיקה אפשר להבין שזה נזק נטו. משל לרמאי שעומד בפני השופט שמעליו שלט ניאון ענק "עבריין, אני עומד להכניס אותך לכלא לחמש שנות מאסר" והעבריין שרואה את רוע הגזרה, מחליט להחזיר את הכסף שגנב ואומר לשופט "כבוד השופט, דיברתי עם רב בית הכנסת שלי והוא הציע לי להחזיר את הכסף שגנבתי - סוף טוב הכל טוב". ומה השופט עושה? "טוב חמוד שלי, סוף טוב הכל טוב". ההתנהגות שלו מחפירה בעיני והיא לא נעשתה ברגע של להט אלא במשך שבוע-שבועיים. הדפים שלו הם לא אלו שעומדים פה לשפיטה, זו ההתנהגות שלו. למען השם, אפילו את זכויות המפעיל רצו לקחת לו... זה משל ליותר מחמש שנות מאסר... Yonidebest Ω Talk 10:36, 3 מרץ 2006 (UTC)
יוני צודק, במיוחד שבהודעה זו של מלח השמים אין כל נימת חרטה ולא נאמר כלל שהוא חוזר בו ממשהו. להיפך, הוא מבטיח לחזור לעסוק בנושא במידת הצורך. odedeeשיחה‏ 10:38, 3 מרץ 2006 (UTC)
כתבתי לפני התנגשות עריכה: יתר על כן, תראה, הוא שומר על "שיטת הרמאות" שלו למקרה שיצטרך להשתמש בה שוב... Yonidebest Ω Talk 10:40, 3 מרץ 2006 (UTC)
הוויכוח הזה הוא חסר טעם, רוצים לשלול את הרשאת המפעיל של מלח? יש נוהל מסודר. ההודעה של מלח דינה בדיוק כדין הודעתו של דוד שי בויקיפדיה:רשימת מועמדים למחיקה/קטגוריה:פעילי שלום והיא מונעת את ההעלאה מחדש אלא בהתאם לנוהל שחזור בעקבות הצבעה. טרול רפאים 10:48, 3 מרץ 2006 (UTC)

הודעה חשובה בקשר להצבעה לקויה[עריכת קוד מקור]

בשבועות האחרונים התקיים דיון ארוך והצבעה בפרלמנט בקשר לרשאת צ'ק יוזר. ההצבעה הייתה לקויה בגלל סיבות אחדות, כאשר העיקריות שבהן:

  1. המידע היה שגוי: הרשאת צ'ק יוזר קיימת בפועל אצל הדיילים וגם היום אפשר לבקש מהם לבדוק את ה-IP של המשתמש הרשום. ההצבעה צריכה להיות רק בעד או נגד קיצור ההליך. כלומר, במקום לפנות לדייל יהיו פה ויקיפדים שניתן לפנות אליהם.
  2. הוויקיפדים לא יכלו לתמוך במועמד מסוים וגם להתנגד להצעה.

הליקויים האלה עלו בדיון ולכן הוא אורכב לפני שההצבעה הסתיימה. נפתחה הצבעה חדשה בפרלמנט ואני מזמין את כולם להשתתף בה ולקחת חלק בדיון. גילגמש שיחה 08:11, 3 מרץ 2006 (UTC)

תוכנה לעריכת דפים בויקיפדיה[עריכת קוד מקור]

חבר'ה, אני שמח לבשר לכם כי בניתי תוכנה לעריכת דפים. התוכנה איננה קשורה לויקיפדיה, אך ניתן לעשות, כמו שאומרים CTRL+C בתוכנה ו - CTRL+V בתוך תיבת העריכה של ויקיפדיה. התוכנה מקלה על ההקלדה, ומאפשרת הוספת תמונות, נוסחאות במתמטיקה, קישורים פנימיים, קטגוריות, עיצוב, הוספת מדיה, כותרות, ועוד. התוכנה כרגע בגרסה נסיונית, ולכן היא יחסית מצומצמת.

מספר הערות: 1. התוכנה מאפשרת לשמור את הקבצים על המחשב ולטעון אותם מחדש. כל הקבצים יישמרו על הכונן C , לא בתוך תיקייה - בתוך גוף הכונן. 2. תיבת הטקסט מיושרת לשמאל, רק לחצו RCTRL+RSHIFT והכל מסתדר יופי. אנסה לשפר את זה בעתיד. 3. התוכנה היא קלה ביותר ושוקלת 40KB 4. הזכויות שמורות לי (יונתן בשן), כרגע, אך אם תהיה התעניינות אשמח להעניק את הזכויות על התוכנה לויקיפדיה. בינתיים אני מרשה לכולם להשתמש בה.

מכאן ניתן להוריד את התוכנה (אל תחששו, זה לא וירוס): www.geocities.com/ahbarfilez/Wikiedit.zip

דף המשתמש שלי: משתמש:Yona100

אשמח לתגובות, הערות, והצעות לשיפור.

יש בעייתיות מסויימת כאן - אם התוכנה לא מופצת כקוד פתוח, אני למשל לא אשתמש בה (יש בכלל גרסה ללינוקס?) מכיוון שאין לי דרך לדעת אם היא מכילה סוסים טרויאנים או לא - ובניגוד לתוכנות שמופצות בידי חברה מסחרית וכבר נבדקו בידי משתמשים רבים, אני לא מכיר אף אחד שבדק את התוכנה שלך ולא יודע מי אתה. לא משהו אישי, כמובן (מכיוון שאני לא מכיר אותך, זה לא יכול להיות אישי).
בנוסף, הורדתי את קובץ הזיפ, ואני לא מסוגל לפתוח אותו. אתה בטוח שהוא תקין? גדי אלכסנדרוביץ' 17:57, 3 מרץ 2006 (UTC)
אם אתה רוצה, אני יכול לתת את הקוד הפתוח. הקובץ הוא בפורמט VBP, דהיינו Visual Basic Project. למה זה לא מעלה לך אותו? יש לי תשובה.
תשנה את הסיומת ל-RAR ואז תעלה אותו. הוא במקור היה RAR, אבל בגלל ש-Geocities לא מרשים להעלות RAR אז פשוט שיניתי את הסיומת ידנית ל- ZIP. 84.95.118.18 18:21, 3 מרץ 2006 (UTC)
אני מציע שתעשה את זה ככה: תצרף את המקור לקובץ ההרצה, ותשים את הכל בקובץ זיפ (לא rar). אני חושש שאין הרבה מה שאני אוכל לעשות עם זה - אני לא יודע איך להפעיל אפליקציות ויז'ואל בייסיק בלינוקס (אולי wine יעבוד, אולי לא). גדי אלכסנדרוביץ' 18:55, 3 מרץ 2006 (UTC)
אם היית כותב את זה ב-VB.NET, היה אפשר להריץ את זה גם על לינוקס (לפחות בסבירות גבוהה) עם מונו. חוץ מזה, עם עוד מאמץ (שיכול להיות מורכב, אמנם), אפשר לגרום לתוכנה לערוך ישירות מאמרים מתוך הויקיפדיה. אם מדיהויקי לא מספקת web service לנושא, אפשר לעבוד על גבי פרוטוקול http, שהוא לא נורא מורכב (ואולי כבר יש לו מימוש איפהשהו. לא הייתי מתפלא אם יש לו תמיכה ב-NET framework.). צחי
אני לא כזה מקצוען, אין לי מושג איך לעשות שזה יערוך גם דפים בתוך ויקיפדיה. אם אתה רוצה, אני יעלה את קובץ המקור לתוך הZIP. בעוד כמה דקות מעכשיו תוריד את הקובץ www.geocities.com/ahbarfilez/All.zip ויהיה שם קוד המקור. תעשה עם זה מה שאתה יודע. יונתן בשן 22:47, 3 מרץ 2006 (UTC)

ארכוב המזנון - סיכום זמני[עריכת קוד מקור]

למרות שסביר להניח שגם מחר אמשיך בפעולה הזאת, הרי לאחר מכן לא יהיה באפשרותי להמשיך בה ברצינות, לפחות עד אוגוסט. אי לכך, אני מסכם את התוצאות של הפרויקט עד כה:

  1. פירקתי 37 דפי ארכיון של ויקיפדיה. ב-15 הראשונים היה צורך גם לתת את הכותרות לדיונים הללו (הם היו מלפני גרסה 1.3 בהם האופציה הפכה להיות אפקטיבית)
  2. רוב הדיונים הוצאו מדפי הארכיון הללו, דוגמה קיצונית היא ארכיון 36 שרוקן למעשה לחלוטין. מקצתם לא באמת הלכו רחוק ונשלחו למקומות כמו ויקיפדיה: מזנון/אנציקלופדית Ynet או ויקיפדיה:דלפק ייעוץ/ארכיון קדם-דלפק ייעוץ שאיכותית לא שונים בהרבה. לעומת זאת מה שנשאר הצליח להפוך את שיחת ויקיפדיה: מתן שם לערך, את שיחת ויקיפדיה: זכויות יוצרים לדפי ענק (הם אורכבו) ועוד לא מעט דפי שיחה גדלו בצורה משמעותית מאוד (ולא רק דפי שיחה של מטא)
  3. נוצרו שני דפי עזרה חדשים בשביל להעביר את הדיונים אל דפי השיחה שלהם: ויקיפדיה: תוכן עניינים וויקיפדיה:דפים מיוחדים
  4. למרות הודעתי בויקיפדיה:לוח מודעות, הוויקיפד היחיד שפנה אליי והציע עזרה בנושא היה יוני. אמנם אין לי תקוות שיש פה הרבה ויקיפדים שמכירים את דפי המטא ברמה שאני מכיר (למעשה אני מקווה שאין), אבל בכל זאת גם סיוע צנוע יותר יתקבל בברכה
  5. חלקים גדולים מאוד מהדיונים חוזרים על עצמם, שוב ושוב, רק הדיון בנושא שמות של להקות הופיע קרוב לחמש פעמים בארכיונים הנ"ל בלבד! הסיבה העיקרית לכך היא "קבירת" הדיונים בדפי הארכיון של המזנון ו/או הפרלמנט שמונעים אפשרות חיפוש ממשית עבור הדיונים הקודמים

כתוצאה מהנ"ל יש להדגיש את החשיבות הרצינית של ארכוב נורמלי של דפי המזנון, חלקים אדירים מכל הרעש שהיה פה בשבועיים האחרונים נדונו כבר ב-2003 (!) וכבר אז היה בלאגן דומה, אני לפחות רוצה להאמין שקריאה של הדיונים הללו היתה מביאה את הקוראים למסקנה שהוויכוח הוא חסר תוחלת. בברכה, טרול רפאים 20:48, 3 מרץ 2006 (UTC)

עבודת קודש. עכשיו צריך ללמוד לענות על חלק גדול מהשאלות בתשובה "קרא את שכתוב בשיחת ויקיפדיה:איזה-דף#מה-ששאלת". הא? 20:57, 3 מרץ 2006 (UTC)
אה, התכוונתי באמת לעזור ואני עדיין מתכוון, פשוט הפורטלים מעייפים אותי כרגע... Yonidebest Ω Talk 23:00, 3 מרץ 2006 (UTC)

עדכון:

  1. קיבלתי עזרה קצרה ממשתמש:ערן לגבי ארכיון 38
  2. הגעתי עד לארכיון 45 (כולל) וכנראה לא תהיה התקדמות משמעותית מבחינתי בפרויקט בזמן הקרוב (מחר מתחיל הסמסטר...)
  3. לכל אלו שמדברים על טרולים השכם והערב כדאי להציץ בשיחת ויקיפדיה:התמודדות עם טרולים/חכם חנוכה ולראות מה צריך לעשות פה בשביל להיות מוכרז ככזה.
  4. יש חשיבות רצינית לפירוק של הדיונים המתקיימים במזנון בימים אלו ממש, כרגע אינני רואה שום דיון שאמור להישאר בדף המזנון

בברכה, טרול רפאים 19:13, 4 מרץ 2006 (UTC)

גם בזמן שהמזנון בשימוש, ניתן לארכב הודעות ישנות, הצלחתי כך להקטין (למרות כתיבה במקביל של מספר ויקיפדים) את המזנון הנוכחי מ-189 ק"ב ל-94 ק"ב. טרול רפאים 19:56, 6 מרץ 2006 (UTC)

הועבר לשיחת ויקיפדיה:תיבת משתמש#דיון שהיה במזנון. טרול רפאים 19:29, 6 מרץ 2006 (UTC)

מיזם השכתוב הוזנח ונוספו כ-100 ערכים חדשים שממתינים לשכתוב. סך הכל כרגע יש כמעט 500 ערכים שממתינים לשכתוב. אני מבקש מכל מי שיכול להשתתף במאמצי השכתוב. גילגמש שיחה 05:51, 4 מרץ 2006 (UTC)

טיפ לעתיד (לכולם): כשכותבים הודעות שעוסקות בערך/מיזם מסויים, הכי טוב זה לצרף קישור אליו, אחרת יש אנשים שקוראים ורוצים להיכנס אבל אין להם כוח להתחיל לחפש. גדי אלכסנדרוביץ' 06:27, 4 מרץ 2006 (UTC)

חובת דיווח[עריכת קוד מקור]

לפני ביצוע שינויים גדולים בערך קיימת דרישה לדיון. נוהל זה נפוץ מאוד בוויקי ותורם רבות למניעת מלחמות עריכה. עם הזמן הוויקי גדלה ומעטים מאוד עוקבים אחרי כל דפי השיחה. יתכן שמישהו ירצה לתמוך בעמדה מסוימת או יסכים למחוק חלקים מהערך ופשוט לא מודע לדיון בדף השיחה.

אני חושב שלצד חובת הדיון, צריכה להיות חובת הדיווח על הדיון בויקיפדיה:לוח מודעות. הנושאים שחייבים דיווח ודיון לפני ביצוע השינוי

  1. שינוי שם הערך (בתנאי שלא מדובר בטעות)
  2. מחיקת חלקים מהערך (שוב בתנאי שלא מדובר בטקסט לקוי או לא נכון). לצורך העניין מחיקת חלקים מהערך כי העורך חושב שהם טריוויאליים תדרוש דיון מוקדם.
  3. הצעות לפתיחת קט' חדשות
  4. שינויים מהותיים בערכים פוליטיים

חשוב להגדיש: תיקון, הורדת טקסט לקוי, שינוי הערכים בהתאם למידע חדש שהתגלה וכיוצא בזה אינו דורש דיווח מוקדם והוא נכלל תחת סעיפי העריכה הרגילה. העורך יכול לפרש את עריכתו אם הוא חפץ בכך.

כדאי לקבוע מסגרת זמן סבירה שאחריה מותר לבצע את השינוי אם לא הייתה התנגדות. לדעתי, שלושה ימים הם פרק זמן סביר. גילגמש שיחה 10:15, 4 מרץ 2006 (UTC)

אני מסכים, אבל המצב כיום הוא מאד בעייתי. לעיתים כבר התקיימו דיונים או הועלו דעות אבל אף אחד לא עושה עם זה דבר. כרגע יש 68 ערכים בתבנית לאיחוד. על חלקם כבר היה דיון או נשמעו דעות אבל משום מה אף אחד לא עשה עם זה כלום, גם אם כל הדיעות היו לכיוון אחד או בדיעה אחת.
בכל מקרה, אני אישית מנסה לעורר דיונים בנושא ויש בערך 48 שעות להגיב, כמו גם אני אוסיף הודעה בלוח מודעות על כך בקרוב. עם תבנית לאיחוד המצב קשה מאד, כי אנשים מוסיפים תבנית, אבל לא מועררים דיון ושוכחים מזה. יוצא מצב שהוספה תבנית לאיחוד לפני חצי שנה לפעמים, ולאף אחד לא אכפת, כולל מי שהוסיף את התבנית בהתחלה. נראה לי שאם מישהו הוסיף תבנית "לאיחוד", לא עורר דיון גם כמה חודשים לאחר מכן ולא היו תגובות אפשר לעורר דיון ולתת זמן של בערך -48 שעות (או 24 שעות כאשר יש כבר דעות או שזה נראה מאד לא סביר) להגיד בעד או נגד ואם אין תגובות או רובן נגד אפשר להוריד את התבנית בלי נקיפות מצפון. בברכה, אסף 10:25, 4 מרץ 2006 (UTC).
כמובן. התכוונתי רק להודעות עתידיות. אין מה לעשות עם מה שהיה בעבר. כמובן שניתן להוריד את התבניות אם אין התנגדות. גילגמש שיחה 10:27, 4 מרץ 2006 (UTC)
נוספה הודעה בלוח מודעות שקוראת לכולם לעבור על הרשימה לאיחוד ושהיא עוברת טיפול אז שיעברו על הערכים ויחוו דעתם בנושא כי הכוונה שלי היא לצמצם את הרשימה מ-68 היום בבוקר לפחות מ-20 תוך שבועיים. בברכה, אסף 10:30, 4 מרץ 2006 (UTC).

מדיניות תבניות לאיחוד[עריכת קוד מקור]

רציתי להציע מדיניות חשובה לגבי תבניות לאיחוד כדי להקדים תרופה למכה. כיום משתמשים ומפעילים רבים מוספים את התבנית, לא מסבירים מדוע או מעוררים דיון והתבניות נשארות בערכים ללא כל הסבר או דיעה במשך חודשים רבים ואף יותר מזה. רציתי להציע שתהייה חובה כאשר מוסיפים את התבנית להסביר בדף שיחה למה הוספה התבנית בכדי לעורר דיון ולשמוע דעות נוספות ושיהיה אפשר כך להחליט מהר (עד כמה שבועות) ולא כמו המצב היום. חובת ההסבר סביר להניח תעורר דיון מסויים וגם יהיה ברור יותר מה הבעייה בדיוק ואופציה לאנשים להגיב נגד, אחרת נוצר מצב בו התבנית נשארת באוויר ולרוב האנשים פשוט לא אכפת. מה דעתכם? אסף 11:01, 4 מרץ 2006 (UTC).

הסיבה מופיעה בתבנית עצמה, אולם לפעמים יש אנשים שחושבים שהנושא לא ראוי לאיחוד כיוון שהוא יכול להכיל מידע רב בפני עצמו. יוצא לי להוסיף תבנית לאיחוד לפעמים ואני איני מאחד אותן או יוזם דיונים. אני מניח שיש מישהו (לפעמים אני) שעובר מידי פעם על רשימת המועמדים לאיחוד, בודק אם היה התנגדות או לא ואז מאחד לפי הצורך. אם לא היה דיון - לא היה התנגדות. Yonidebest Ω Talk 18:17, 4 מרץ 2006 (UTC)
אני לא מקבל את הדעה ש:"אם לא היה דיון - לא הייתה התנגדות". רוב האנשים, ייתכן שמתנגדים, אך לא מגיבים עד אשר יחל דיון, כי הם מעדיפים את המצב כסטאטי ושלא ישתנה. בסופו של דבר לא נראה לי שאפשר לאחד אם לא היה דיון, גם אם עבר זמן רב. דיון, במובן זה, יכול להיות גם כתיבה בדף שיחה שהערך הולך לאיחוד אלא אם יהיו התנגדויות תוך ככה וככה ימים. רק במצב כזה, אם לא יהיו תגובות ניתן לאחד לדעתי. המצב היום הוא שיש לפעמים תבניות שנמצאות חודשים על ערכים, לא נפתח דיון ואיש לא עושה עם זה דבר... הדרך היחידה שאולי אפשר יהיה לבצע איחוד עם תבנית בלבד, זה אם נוסיף לתבנית האיחוד אופציה להוספת תאריך מדוייק (של מינימום שבוע) שאם אין התנגדויות עד אז האיחוד יבוצע ללא דיון. בברכה, אסף 18:47, 4 מרץ 2006 (UTC).

כנס ויקימדיה[עריכת קוד מקור]

מישהו מתכוון להגיע לכנס ויקימדיה? הוא ב-4-6 באוגוסט בבוסטון... טרול רפאים 12:38, 4 מרץ 2006 (UTC)

למה לא? Yonidebest Ω Talk 12:41, 4 מרץ 2006 (UTC)
שים לב לכך שבדף של אלו שרוצים להגיע יש מקום לכאלו שרוצים להגיע אבל יש להם בעיה כספית... טרול רפאים 12:44, 4 מרץ 2006 (UTC)
נראה לי שהכוונה של יוני היא לא שאין לו כסף אלא שהוא מעדיף להוציא אותו על דברים טובים יותר... צהוב עולה 12:47, 4 מרץ 2006 (UTC)

פורטל הבי מטאל[עריכת קוד מקור]

קטגוריית ההבי מטאל מכילה המון מידע (כולל 4 ערכים מומלצים), לא פחות מפילוסופיה או הארי פוטר, ועדיין לא מנצלת אפילו 5% מהפוטנציאל שלה. יש הרבה ויקיפדים שמבינים בנושא ואני אישית מתחייב לתחזק, להרחיב ולכתוב ערכים. יש למישהו התנגדות? קקון 13:49, 4 מרץ 2006 (UTC)

אין לי התנגדות ואני בעד דווקא. בברכה, _MathKnight_ (שיחה) 14:59, 4 מרץ 2006 (UTC)
אין צורך לבקש רשות להרחיב ערכים. ‏– rotemlissשיחה 15:07, 4 מרץ 2006 (UTC)
אין צורך לבקש רשות להקים פורטל - הקמת הפורטל אין משמעה שהוא יכנס בדף הראשי, אבל אם יש בפורטל מספיק בשר אף אחד לא יבקש למחוק אותו (כמו כל ערך). דרור 22:47, 4 מרץ 2006 (UTC)
יצרתי את הבסיס עבורך קקון: פורטל:הבי מטאל. Yonidebest Ω Talk 22:59, 4 מרץ 2006 (UTC)
עוד נקודה אחת, פורטל שלא מעודכן באופן תדיר, כן יימחק, כי אין בו תועלת. טרול רפאים 06:22, 5 מרץ 2006 (UTC)
טרול, כדאי שתסכם את כל הנקודות ותכתוב דף חדש עם הוראות לבניית ולאחזקת פורטל, כי כרגע אין דף כזה. קקון 12:50, 5 מרץ 2006 (UTC)
אני אעשה את זה (אם טרול עדיין לא עשה). Yonidebest Ω Talk 13:44, 6 מרץ 2006 (UTC)
done. אתם מוזמנים לבדוק אם פספסתי משהו... Yonidebest Ω Talk 22:58, 6 מרץ 2006 (UTC)