ויקיפדיה:מזנון/ארכיון 136

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

דף זה הוא ארכיון של דיונים שהתקיימו במזנון. דיונים חדשים יש לקיים במזנון הנוכחי. אין לערוך דף זה.



החייאת פרוייקט ישן-חדש[עריכת קוד מקור]

אני שמח לחזור ולבקר כאן מדי פעם. מכריז על החייאת פרוייקט "אישים במזרח התיכון", אותו התחלתי לפני מספר חודשים (ר' הערכים שחיברתי אודות מלכי ערב הסעודית). המוקד כעת הוא מנהיגים סוריים לדורותיהם, ע"ע נור א-דין אל אטסי, האשם אל אטסי ועוד. מזרחנים\דוברי ערבית\סתם חבר'ה שמתעניינים בנושא מוזמנים לפנות אלי על מנת לקחת חלק בפרוייקט. סבורני כי כאנציקלופדיה עברית מן הראוי שנושא המזרח התיכון יזכה לכיסוי רחב ככל האפשר ולפיכך לא ניתן להשלים עם מצב שבו ערכים כדוגמת נורי אל סעיד, שוכרי אל קוותלי, יוסוף אל קרדאווי ועוד רבים מאוד - אינם קיימים.

מודה לכם מראש על שיתוף הפעולה. ירוקת החמור 14:01, 29 אפריל 2006 (IDT) (לשעבר ShrimpEr).

ראה את ויקיפדיה: מתקפת איכות. גילגמש שיחה 14:02, 29 אפריל 2006 (IDT)
אכן, זו מסגרת שמתבקש לקיים במסגרת מתקפת איכות. אתה מוזמן להכין הצעה מפורטת (ראה את זו על לבנון - אולי יש מקום לשלב). Harel - שיחה 14:03, 29 אפריל 2006 (IDT)

לשימוש הציבור?[עריכת קוד מקור]

http://bitmuna.com/home.asp?WRez=900

האם משתמע מהכתוב שניתן לקחת משם תמונות בצורה חופשית? --איש המרק 14:55, 29 אפריל 2006 (IDT)

לא. זה שזה יהיה "פתוח לציבור" רק אומר שזה יהיה נגיש לכולם וחינם מהארכיון שלהם, לא שאפשר להעתיק. עם זאת אני מניח שאם תפנה אליהם הם יאשרו לך להעתיק תמונות תוך ציון אתרם לוויקיפדיה. צהוב עולה 15:01, 29 אפריל 2006 (IDT)
התמונות יפהפיות. כדאי מאוד לפנות אליהם. Harel - שיחה 15:03, 29 אפריל 2006 (IDT)
שבוע שעבר פניתי אליהם, ולאתר נוסף, אעדכן כאן כשאקבל תשובה. Yanivreg 19:49, 1 מאי 2006 (IDT)

הצעה למיזם ויקימדיה חדש - ויקישו"ת[עריכת קוד מקור]

פעמים רבות קורה שאנשים צריכים תשובות מהירות לשאלות ממוקדות, אין להם זמן לקרוא ערך ארוך, הכולל מידע רב אודות הערך, אבל המידע הנ"ל אינו רלוונטי עבור אותם אנשים אשר בסה"כ רצו לדעת דבר פעוט. על כן, אני מציע מיזם ויקימדיה חדש (או בעברית לפחות, לא בדקתי בשפות אחרות אם קיים דבר שכזה), בעצם מיזם שכולו מעין אוסף של שאלות ותשובות. הערכים במיזם זה יכללו תשובות קצרות וממצות לשאלה, ולקורא לא יתבזבז זמן רב על חיפוש אחר תשובה לשאלתו. עוד על כך, לא תהיה בעיית הקצרמרים, שכן כתיבת תשובה לשאלה לא אמורה להיות ארוכה מ3-4 שורות, פיסקה וחצי במקרים קיצוניים. בנוסף, ישנם אנשים רבים אשר רוצים לתרום לויקיפדיה מהידע שלהם, אבל חוששים כי מה שיכתבו לא יהיה מספיק מפורט, או שאין להם זמן לכתוב ערך שלם, אך בויקי שאלות ותשובות שכזה, לא תהיה בעיה כזו, דבר שיגרום לכך שהפרויקט יוכל לגדול מהר... כמובן שיהיו "ערכי-על" שיהוו פורטל קטן של קישורים לשאלות בנושא מסויים, למשל כאשר יחפש קורא עבור "אלברט אינשטיין", יקבל הצעות לתשובות עבור השאלות "מי היה אלברט אינשטיין", "מתי נולד אלברט אינשטיין", "מתי נהרג אלברט אינשטיין", "מהי תורת היחסות", "היכן נולד אלברט אינשטיין", וכד' ... מספר שאלות לדוגמה יכולות להיות: "באיזה סרטים שיחק ברוס ויליס", "כיצד נראה דגל שוודיה" (יצורף גם תיאור מילולי וגם תמונה", "כיצד הנסיכה דיאנה מתה", "מי כתב את הספר מורה נבוכים" ועוד שאלות רבות מתחומים רבים ... אז מה דעתכם, האם מיזם שכזה יכול לעזור לויקימדיה? ד"א, אני מוכן לנהלו בתחילת דרכו, אך עדיף שיחליפו אותי בהמשך אנשים מבינים יותר, ובעלי זמן פנוי רב יותר... מקווה שכתבתי את ההצעה שלי במקום הנכון, כי לא ההיתי בטוח היכן לכתוב אותה, תעבירו אם יהיה צורך. XZiPeR

כתבת בדף הנכון, אבל לא במקום הנכון בדף. דיונים נוספים בסוף.
והדבר כבר קיים, ונקרא ויקיפדיה:הכה את המומחה. emanשיחה 15:30, 29 אפריל 2006 (IDT)
אבל זה לא אותו הדבר, אם הבנתי נכון, שם שואלים שאלה, והויקיפדים האחרים עונים לך עליה, זה לא אוסף של שאלות מוכנות מראש, מה שבטוח זה לא חוסך לאנשים את הזמן, שהרי הם צריכים לחכות שיענו להם. וגם, סביר להניח שאם הם ישאלו שאלה כדוגמת "מיהו אלברט אינשטיין", בכל זאת יפנו אותם אל הערך המלא, וככה זה בטוח לא יחסוך להם זמן...
תקן אותי אם אני טועה.XZiPeR

חשבתי עכשיו על עוד סיבה למה שויקיפדים יעדיפו לכתוב לויקישו"ת שכזה - לפעמים ישנן שאלות שהתשובות להן יכולות להיות מועילות לחלק מהאנשים, אך הויקיפפד לא בטוח היכן לכתוב את התשובה לה, והיא בתור ערך משל עצמה לא יכולה להתקיים, אבל בתור סתם תשובה לשאלה במאגר השו"ת הזה היא יכולה בהחלט להיות רלוונטית, לדוגמה "מה ההבדל בין חרדון ללטאה" (סתם שאלה לדוגמה...). XZiPeR

בעיני הרעיון סותר את דרכה של ויקיפדיה, שבאה לתת מידע מקיף בכל נושא, ולא לרדד אותו לרמה של טריוויה. הקורא בוויקיפדיה נדרש לצעד קטן נוסף: לעבור מהשאלה "באיזה סרטים שיחק ברוס ויליס" אל הערך ברוס ויליס, בל נגזול ממנו צעד קטן זה. דוד שי 16:14, 29 אפריל 2006 (IDT)
ברור, אבל זו היתה דוגמה לא טובה ממש כנראה .. כי שם זה ממש בולט לעין הרשימה של הסרטים בה הוא שיחק .. אין לי כרגע דוגמה טובה יותר. נכון אומנם שזה יכול להוריד את הרמה של ויקיפדיה, אבל אם תשים לב, כ30 אחוז מהערכים בויקיפדיה הם קצרמרים במילא. ושים לב ל:ויקימילון", גם בו אין פירוט ארוך ומקיף, אלא הגדרות מילוניות פשוטות.
לא 30%, אלא כ-%15 בלבד. גילגמש שיחה 16:39, 29 אפריל 2006 (IDT)
אוקיי, אבל גם 15% זה לא בדיוק "בלבד", וזה לא העניין כאן, אלא השאלה אם מיזם שכזה יכול להיות יעיל או לא.
דוגמה לשאלות שיהיה קשה למצוא את התשובה לה בויקיפדיה: מי דפק בנעלו על שולחן בעת דיון באו"ם? גדי אלכסנדרוביץ' 16:49, 29 אפריל 2006 (IDT)
טוב, נדמה לי שיש לכם רעיון לסטארט-אפ: מנוע חיפוש שנותן תשובות לשאלות כאלה. הכינו תוכנית עסקית, החתימו משקיעי הון סיכון פוטנציאליים על NDA, ותוך שנה יש לכם IPO עם מיליון דולר בכיס. לפני שאתם יוצאים לדרך, צבעו בבקשה את הקישורים האדומים בכחול. דוד שי 17:05, 29 אפריל 2006 (IDT)
אני חושב שהבנו את הדעה שלך בעניין, תן לאחרים לכתוב את הדעה שלהם בעניין. אם היה לי רצון כלשהו להרוויח מזה משהו, לא הייתי פונה בכלל לויקיפדיה. למה לשלול מיידית רעיון? רעיון שכזה יכול להפחית את ה15% ("בלבד") קצרמרים להרבה פחות - במקום שיהיו קצרמים, יהיו ערכים ריקים (אדומים), אבל כאשר יכנסו אליהם זה יוביל למספר תשובות לשאלות במאגר השו"ת. כך גם הרמה של ויקיפדיה, שאתה דואג לה כ"כ, לא תרד, אלא רק תעלה, שכן, מספר הקצרמרים, המעידים על אנציקלופדיה בינונית, ירד, וזאת בלי שהם ימחקו - ואז כשמישהו יבוא כדי לחפש תשובה לשאלה פשוטה שלו, הוא ימצא בלי תשובה כלל. XZiPeR
כדאי שתצבור מעט קרדיט לפני נסיונות לשנות את אופיה של ויקי. גילגמש שיחה 17:26, 29 אפריל 2006 (IDT)

כתגובה לתגובה שנמחקה כאן:

המטרה שלי לא היתה גרימת מריבה, אלא רצון להעלאת רעיון אשר יכול לתרום לאנשים. מצטער אם הדיון על הרעיון סטה לכיוונים אחרים. בכל אופן, הבנתי את הדעה של גילגמש ושל דוד שי... אשמח לדעות נוספות. XZiPeR
לטעמי הרעיון לא הגיוני מעצם הוויתו. לא ניתן לחזות מראש מה יעלה בראשם של כמה מאות (אלפי? רבבות?) גולשים ובאילו נושאים. שאלות קצרות דורשות כמה אלפי תשובות שונות. זאת בלי להזכיר את הניסוחים השונים שניתן לתת לכל שאלה בכל נושא. מיהו אלברט איינשטיין יאננה שאלה קטנה, גם לא מה ההבדל בין חרדון ללטאה. מי דפק בנעל על שולחנו במהלך דיון באו"מ היא שאלה קטנה כמוה יכולות לבוא עוד מיליונים! לא סביר בעיני שכלי שכזה יגיע לרמת פעולה יעילה וסבירה. זהר דרוקמן 18:45, 29 אפריל 2006 (IDT)
אבל תתחשב בעובדה שכתיבת כל תשובה כזו לוקחת כ20 שניות. בקשר לניסוחים יש תמיד בוטים שיודעים להחליף "היכן" ב"איפה" ... אין צורך לענות על כל השאלות שיכולות להיות, אך לזה תמיד נשאף... בהתחלה כמובן נענה רק על שאלות בסיסיות "לא קטנות", ואחרי זה נתפנה לשאלות "קטנות" שכאלה. אני מדבר ברבים מהסיבה הפשוטה שכמובן אני לא אהיה היחידי שיתרום לפרויקט כזה...XZiPeR
הרעיון הזה דומה לרעיון המוטרף שהביא לכתיבת שני ספרים עם תשובות לשאלות המוצגות בתשבצים. כמובן שהספרים היו כישלון מוחלט, כי את השאלות אפשר לשאול בצורות שונות ומשונות ומחבר התשובות אינו מסוגל לסווג את התשובות בהתאם. זה רעיון פגום יסודו.ליש 19:12, 29 אפריל 2006 (IDT)
כן, אבל ספרים קצת פחות יעלים מהאינטרנט ...
בוא נשאל את זה ככה: תוך כמה זמן לדעתך הדבר הזה יהיה יעיל במידה סבירה, כך שיוכל לשרת באופן סביר את מטרתו? יהיה צורך ליצור עשרות אלפי תשובות לפני שיהיה ניתן להתחיל לראות את הקץ, שהרי השאלות יכולות לבוא במגוון ענקי של נושאים, החל ממניעים של הדמויות ב"אבודים", דרך האמינות של "צופן דה וינצ'י" ועד למיהו האירופאי הראשון שהיגע לאדמת אמריקה, בלי שאנחנו שוכחים את השאלה המפורסמת "כמה זמן נמשכה מלחמת מאה השנים?". הנושאים מגוונים מדי ועמוסים מדי. אני חושב שויקיפדיה יכולה לענות על שאלות יפה מאוד בזכות עצמה, הן בעזרת ה"הכה את המומחה" והן בעזרת פנייה לערך וחיפוש (ctrl+f) של מילת מפתח בתוכו. זהר דרוקמן 23:12, 29 אפריל 2006 (IDT)
ניתן היה להגיד דבר דומה על ויקפדיה המקורית, מי היה מאמין שתוך זמן של כמה שנים בודדות נכתבו כמה אלפי ערכים? בדיוק באותה המידה גם בויקישו"ת, רק שבויקישו"ת, בזמן שלוקח לכתוב ערך של ויקיפדיה ניתן לכתוב למעלה מעשרה אם לא עשרים ושלושים תשובות. כמובן שהפרויקט יהיה קטן בהתחלה, אבל הוא יגדל...XZiPeR

מה שאפשר לעשות לעשות הוא הפניות. אתר שבו יהיו את השאלות ולצידן הפניות לערכים ואף לפסקאות רלבנטיות של הויקיפדיה, שבהן מצויה התשובה. ומי שיש לו אנרגיה מיותרת, יכול להפיק פרוייקט עצמאי מתוך ערכים של הויקיפדיה. ואם כבר ויקישו"ת אז אפשר לעשות משהו כזה בדומה לספרות השו"ת ההלכתית שקיימת אף באינטרנט, שבו יענו אנשים המתמחים בתחומים שונים, תשובות מלאות על שאלות, אבל זהו כבר פרוייקט אחר. --אפי ב.שיחה • 00:19, 30 אפריל 2006 (IDT)

גם זה רעיון. XZiPeR

אפשרות להפנייה מאתר אחר[עריכת קוד מקור]

ויקיפדיה שלום - רציתי לדעת האם ישנה אפשרות לרשום תקציר של מונח באתר אחר, ולהוסיף לו הפנייה לערך המדובר בויקיפדיה - תחת הלינק "ויקיפדיה"? מה היא מדיניות שיתוף הפעולה בעניינים שכאלה? תודה, רננה.

נשמח מאוד אם יתווסף קישור מאתר כלשהו לוויקיפדיה. גילגמש שיחה 16:12, 29 אפריל 2006 (IDT)

תחילת מתקפות האיכות[עריכת קוד מקור]

עבר לשיחת ויקיפדיה:מתקפת איכות#תחילת מתקפות האיכות. גילגמש שיחה 20:00, 5 מאי 2006 (IDT)

נטייה פוליטית[עריכת קוד מקור]

עבר לשיחת ויקיפדיה:נקודת מבט נייטרלית#נטייה פוליטית. גילגמש שיחה 20:02, 5 מאי 2006 (IDT)

"יהלומים מלוטשים בעיצוב חדשני"[עריכת קוד מקור]

שלום רב!!

זו בעצם הכרותי הראשונה עם ויקיפדיה, בשיטוטי לא הבחנתי כי קיים ערך על תעשיה בכלל ועל יהלומים בפרט. ענף היהלומים נמנה כיום כתורם השני לייצוא הישראלי ואני כיהלומן בענף הזה כבר למעלה מ - 40 שנה טוען שיש חשיבות רבה למתעניינים לדעת לפחות על החידושים האחרונים בענף, זה בעשור האחדון, בנושאים רבים ומגוונים. אני חושב שיש עימי חומר מעניין ומרתק הנוגע לענף היהלומים ואף מבלי להתפשט לתאור הענף והתפתחותו מראשית דרכו.

שאלתי בעניין זה נוגעת במדיניות הויקיפדיה לגבי נושאים חומריים ויצירתיים כגון "יהלומים מלוטשים בעיצוב חדשני", האם לדעת קובעי המדיניות קיימת הגבלה בתכנים או הכל פתוח כמתואר ומאופשרת לי הכתיבה בנושא הכותרת.

אין לי עודף זמן לכתוב כמה דפים ושמישהו מכם יחליט בשלב כל שהוא שהדבר לא רלוונטי לצרכי הויקפדיה, על כן אבקש התיחסותכם לשאלתי ובקשתי.

נרשמתי באתרכם וכתובת המייל שלי : shlocon@bezeqint.net

מצפה לתשובתכם ואודה על לכם באם אקבל מכם שם איש קשר לפניות.

תודה

שלמה כהן

ברוך הבא לוויקיפדיה. איני מבין בתחום היהלומים, אולם אני חושש שהכותרת "יהלומים מלוטשים בעיצוב חדשני" נשמעת לי כמו אפנת עיצוב יהלומים בדומה לאפנת עיצוב בגדים. אם אכן זו כווונתך, אני סבור כי אין לה מקום באנציקלופדיה. עם זאת, יש לנו ערך בשם יהלום, אולם אתה מוזמן להרחיב אותו. ישנם ערכים רבים חסרים בנושא, כגון Diamond cut.
אגב, נהוג לחתום בסוף תגובה באמצעות ~~~~, מה שהופך לחתימה + שעה עם שמירת הדף. בברכה, Yonidebest Ω Talk 02:55, 30 אפריל 2006 (IDT)
שלמה, ויקיפדיה פתוחה לעריכות, אך נראה שהרבה אנשים שוכחים שגם מה שהם עצמם כתבו פתוח לעריכות של אנשים אחרים, אם הם חושבים שיש מקום לעריכה, ואחד מכליו של העורך הוא המחק.
בנוגע לערכים ספיציפיים, אם אתה חושש מדעתם של אנשים, אתה מוזמן לשאול - כמו שעשית כאן, וענו לך. אם תכתוב ערך שברור שיש לו מקום, או ערך שלא כל-כך ברור, אבלתסביר היטב למה אכן מקומו יכירו בויקיפדיה, הוא ישאר, ואף יגדל כאשר ימצאו עוד מבינים בתחום. דניאל צבי 05:26, 30 אפריל 2006 (IDT)
לפני שאנו קופצים לערך מתקדם כמו "יהלומים מלוטשים בעיצוב חדשני", נשמח בוודאי לערכים בסיסיים יותר, כגון ליטוש יהלומים, בורסת היהלומים ברמת גן, תעשיית היהלומים בישראל. דוד שי 08:14, 30 אפריל 2006 (IDT)

יש לציין שמצטטים מויקיפדיה? (או שלא נעים לומר שלוקחים מכאן)[עריכת קוד מקור]

באתר בחדרי חרדים כתבו כתבה על הרב שבתי סבתו [1] ובתוך המאמר הסבירו בקצרה על מי מדובר, כדי להקל על ההשוואה הרי היא לפניכם: [2] (מיותר לציין שלא ציינו שלקחו מכאן, בשביל מה?) כרם יהושע 13:58, 30 אפריל 2006 (IDT)

כמדומני חובה לציין בכל מקרה. Yonidebest Ω Talk 21:46, 30 אפריל 2006 (IDT)

חובבי מוסיקה, תנו לבן ציון אורגד ז'ל את הכבוד הראוי[עריכת קוד מקור]

העיתונים מלאים היום בפרטי חייו ועבודתו, ובויקיפדיה שמו עדיין מופיע באדום! מוסיקאים, תנו כבוד לאורגד, העלו את ערכו במהרה.Alosha38 15:37, 30 אפריל 2006 (IDT)

משתמש:שלומית קדם הרימה את הכפפה, בזריזות המרשימה האופיינית לה. Harel - שיחה 23:34, 30 אפריל 2006 (IDT)
תודה, ראיתי, ערך מכובד, מה שחסר שם, ולא רק שם, גם אצל מוסיקאים אחרים, הוא רשימת יצירתם. אם לא כולה, לפחות מקצתה, ו"הליבה" שלה, כמו שהעיתונאים אוהבים לומר לאחרונה, ליבת העניין.Alosha38 15:09, 1 מאי 2006 (IDT)

ויקיפדיה מודפסת[עריכת קוד מקור]

עבר לויקיפדיה:מזנון/ספר ויקיפדיה#ויקיפדיה מודפסת. גילגמש שיחה 20:04, 5 מאי 2006 (IDT)

המתקפה לא זזה[עריכת קוד מקור]

עבר לשיחת ויקיפדיה:מתקפת איכות#המתקפה לא זזה. גילגמש שיחה 20:06, 5 מאי 2006 (IDT)

"חג פועלים שמח"?[עריכת קוד מקור]

הועבר לשיחה:אחד במאי. דוד שי 06:46, 2 מאי 2006 (IDT)

שינוי מרחב השם "משתמש" ל"חבר"[עריכת קוד מקור]

חברי קולקטיב יקרים!

ברכות לבביות לרגל יום הפועלים הבינלאומי! כבר מזה שנה שלישית שאנו עמלים על גיבושה של האנציקלופדיה העממית האמיתית, תוך שאנחנו נאלצים להדוף בעלי הון ומשחיתים המחפשים לדכא את מאבקינו הצודק ולמנוע את מהפכת הידע החופשי. אין זה הזמן לנוח על זרי הדפנה: עמל רב עוד לפנינו וחובה עלינו לשמור על מוסר עבודה גבוה ודריכות אל מול גילויי בורגנות בקרב הקולקטיב שלנו. יום חגיגי זה הוא הזדמנות להשיל מעלינו את שאריות סממני הבורגנות הארכאית. שם המרחב משתמש, המסמל תפישה מעמדית שעברה מן העולם, אינו תואם את רוח הקולקטיב שלנו. מעתה אימרו "חבר", ויפה שעה אחת קודם.

בזאת, הריני מציע בפני אסיפת החברים את החלפת שם המרחב משתמש בשם חבר.

-- בברכת העבודה, החבר טוסטי

הצעות הצבעה נא להעביר לפרלמנט! ;) ---י.--- 10:58, 1 מאי 2006 (IDT)
את ההצעה הנוכחית יותר הגיוני להעביר לויקיפדיה:הומור. גדי אלכסנדרוביץ' 11:04, 1 מאי 2006 (IDT)
אתה מוזמן לעשות זאת בסוף הדיון. ---י.--- 11:34, 1 מאי 2006 (IDT)
זו הצעה שמתאימה ל-1 באפריל, לא ל-1 במאי. ואם כבר, היה עליך להציע "פרולטר". odedee שיחה‏ 11:07, 1 מאי 2006 (IDT)
ובאותה הזדמנות, הבה נחליף פרלמנט לפוליטבירו ומזנון לבית תמחוי, ולהחברים ינעם. בברכת תחזקנה, מגיסטר 11:10, 1 מאי 2006 (IDT)
ובהזדמנות, כיצד ניתן לשנות שמות של מרחבי שם? יובל מדר 11:14, 1 מאי 2006 (IDT)
כמובן: מרחבי חברים = קיבוצים! ---י.--- 11:16, 1 מאי 2006 (IDT)
. התכוונתי איך ניתן לשנות שמות מרחבי שם. (ולמי, אם בכלל, ניתנת הרשאה לעשות זאת) יובל מדר
למפתחים יש הרשאה לקבוע שמות מרחבים ולהוסיף מרחבים (כמו מרחב הפורטלים) ערן 18:05, 1 מאי 2006 (IDT)
תודה. יובל מדר 18:11, 1 מאי 2006 (IDT)
כשם שהויקיפדיה מברכת אותי לרגל חגי ישראל, ומועדי מדינת ישראל, ראוי שתברך אותי לרגל חג הפועלים הבינלאומי, הקרוב לרוחי כחלק מן המועדים האחרים. סולידריות, ופעולה הדדית למען מטרה משותפת, הם חלק מרוח הויקיפדיה כשם שהם חלק מן ה-1 במאי. הייתי תומך בהצעה לשנות את "משתמש" ל"חבר" אלמלא הייתי יודע, כעורך דין, שאין טינה קשה יותר, וביטוי מלא בוז יותר מ"חבר", כשהוא נאמר בהקשרים מסויימים (כגון "טעה חברי המלומד"...). אני מאחל לכל חברי הויקיפדים שנת עמל מוצלחת. תחזקנה! אלמוג 11:25, 1 מאי 2006 (IDT)
חן חן, חברי המלומד. ---י.--- 11:30, 1 מאי 2006 (IDT)
או להבדיל "שלום חבר". Shayakir 11:31, 1 מאי 2006 (IDT)
או, להבדיל, חברים אחרים. בברכת תחזקנה, אדוני המהנדס, וולנד 11:42, 1 מאי 2006 (IDT)
חלק מעורכי ויקיפדיה הם אויבים, ולא חברים. לדוגמא, לא הייתי קורא לחכם חנוכה חבר של ויקיפדיה. אלי פ (שיחה) 13:29, 1 מאי 2006 (IDT)
המושג חבר הוא אמנם בעל קונטוציה קומוניסטית אבל אני חושב שיש עניין לשימוש במילה חבר, היא הרבה יותר נכונה ונעימה. A&D - עדי 20:03, 1 מאי 2006 (IDT)
אכן, אני מחכה בקוצר רוח ליום בו אוכל לקשר לחבר:חכם חנוכה. ‏– rotemlissשיחה 20:26, 1 מאי 2006 (IDT)

תנו לי בבקשה להסביר מדוע הרעיון הוא בלתי מעשי מבחינה טכנית. שמות מרחבי השם הרגילים, שאנחנו עוסקים בהם (למשל משתמש), נקבעים על־ידי קובץ בתוכנה, שמשותף לכל האתרים בעברית. לכן, אם נשנה את "משתמש" ל"חבר", זה יתבצע גם בכל המיזמים האחרים, ובכל התקנות מדיה־ויקי החדשות (אם כי שם ניתן יהיה לפחות לתקן זאת). אולי אפשר לקבוע שם חלופי, אבל לדעתי המתכנתים לא יעשו זאת (שמות חלופיים הם בשימוש למשל ביידיש, שם יש שמות עם ניקוד ושמות בלי ניקוד).

האפשרות היחידה לשנות את שם מרחב השם בעברית, היא לשנותו קודם כל באנגלית. לפיכך אתה מוזמן לפנות לבאגזילה ולבקש שינוי. לאחר מכן אשמח מאוד לעדכן את הקובץ העברי עם שם מרחב השם החדש.

וכן, ידוע לי שמדובר בציניות, ו־LOL על הדברים. ‏– rotemlissשיחה 20:26, 1 מאי 2006 (IDT)

בשולי הדיון הזה אעיר שהוא נצמד למשמעות אחת מני רבות של המילה "חבר", בזמן שלוויקיפדים מתאימה משמעות אחרת, והיא "תלמיד חכם, מלומד", והרי כאן כולנו חכמים וכולנו מלומדים. משמעות זו מופיעה בביטוי התלמודי השוביניסטי במקצת "אשת חבר הרי היא כחבר", ובתרגום לעולמנו "אלמנת ויקיפדיה הרי היא כוויקיפדית". דוד שי 17:54, 2 מאי 2006 (IDT)

הכתבה ממעריב - עכשיו ברשת[עריכת קוד מקור]

עבר לשיחת ויקיפדיה:פרסומים בעיתונות#הכתבה ממעריב - עכשיו ברשת. גילגמש שיחה 08:04, 4 מאי 2006 (IDT)

סימון ערכים ממקורות GNU אחרות[עריכת קוד מקור]

לדעתי, כדאי לסמן ערכים שרוב המידע בהם לא חובר ע"י העורך עצמו, אלא הועתק או תורגם ממקור אחר בעל רשיון GNU. אני בניתי תבנית אפשרית לזה - מה דעתכם בעניין? אלי פ (שיחה) 14:53, 1 מאי 2006 (IDT)

קודם כל, זה לא שכדאי לסמן - חייבים לסמן, כי אחרת זו הפרת זכויות יוצרים בדיוק כמו העתקה ממקור מוגן.
שנית, אנחנו עושים את זה כל הזמן - בעיקר תרגום מאנגלית - והפתרון המקובל, והמספק לטעמי, הוא ציון העובדה בדף השיחה או בתקציר העריכה. למקורות שאינם ויקי האנגלית, אפשר להשתמש בתבנית - אבל בדף השיחה, תוך מתן הפניה מתקציר העריכה לדף השיחה (החשיבות של תקציר העריכה היא שכל מי שרואה את הגרסאות הקודמות רואה גם את הערות העריכה, ובכך מתקיימת הדרישה לאזכר תורמים קודמים).
דרך אגב, התבנית צריכה לאפשר קישור הן למקור והן לרשימת התורמים. נדב 15:06, 1 מאי 2006 (IDT)
בבקשה רק במידה והתבנית הזו תיכנס לעבודה- הקטן אותה ושנה את הצבע למשהו יותר מינורי. A&D - עדי 19:50, 1 מאי 2006 (IDT)

אין שום הצדקה לתבניות כאלה בדפי הערכים. את הקוראים לא מעניין מי כתב מה ומתי ולמה. אם זו העתקה לגיטימית, אין צורך בזיקוקין דינור; אחרת, צריך למחוק. מי שייסורי המצפון שלו דורשים ממנו להרחיק לכת מעבר לציון מקורותיו בתקציר העריכה, יכול להשתמש בדף השיחה של הערך (עם או בלי תבנית מיוחדת, ובלבד שהתבנית לא תצהיר הצהרות על "כותב הערך" בזמן שאין כזה דבר). עוזי ו. 22:25, 1 מאי 2006 (IDT)

מסכים עם עוזי. לא רק שאין דבר כזה "כותב הערך", גם אין דבר כזה "ערך". הערך הוא כזה ביום אחד ואחר ביום אחר, וגם אם תורגם במלואו בהתחלה, הוא ישתנה מאוחר יותר ואין טעם להוסיף תבנית כזו שצריך לבדוק מתי יש לשנות אותה. לכן הערה בתקציר עריכה או בדף השיחה היא מספקת לחלוטין. יש גם הסוברים שאפילו באלה אין צורך כשהשימוש הוא בין-ויקיפדי. odedee שיחה‏ 21:11, 2 מאי 2006 (IDT)

בוויקיפדיה האנגלית יש את class infobox לקובץ MediaWiki:Common.css. אשמח אם תוסיפו אותו לפה: (הפכתי את "שמאל" ל"ימין" וההיפך)

.infobox {
   border: 1px solid #aaaaaa;
   background-color: #f9f9f9;
   color: black;
   margin-bottom: 0.5em;
   margin-right: 1em;
   padding: 0.2em;
   float: left;
   clear: left;
}

צהוב עולה 15:22, 1 מאי 2006 (IDT)

הכנסתי את זה ואת שאר הcss הקשור לinfobox. ערן 19:04, 1 מאי 2006 (IDT)

ערכי אנשים שחיים עמנו היום[עריכת קוד מקור]

הועבר לשיחת ויקיפדיה:מדריך לעיצוב דפים (ביוגרפיות). דוד שי 06:31, 4 מאי 2006 (IDT)

שאלה טכנית[עריכת קוד מקור]

האם ניתן לסדר כך שבלחיצה על קישור מסויים, תתקבל ישירות הפיסקה שבה התבצע השינוי? (לדוגמה, אם מישהו יוסיף הערה לפסקה זו, כאשר הוא משתמש בקישור "עריכה" של פסקה זו, אז מי שיקליק בדף שינויים אחרונים יגיע ישירות אל הפסקה "שאלה טכנית"). קקון 22:34, 1 מאי 2006 (IDT)

זה תמיד ככה... תלחץ על החץ ליד תקציר העריכה שלי "שאלה טכנית". כדי ליצור כזה קישור יש לכתוב /* שם הכותרת */ צהוב עולה 22:37, 1 מאי 2006 (IDT)
תודה. קקון 22:45, 1 מאי 2006 (IDT)

זכויות יוצרים[עריכת קוד מקור]

פנה אלי אתמול הצלם דן פורגס, ובפיו טענה: השתמשנו בתמונתה של יולי תמיר, שזכויות היוצרים עליה הן שלו, ולכן רצונו לשלוח חשבונית. בדיקה באתר של אוסף התצלומים הלאומי העלתה שאכן זכויות היוצרים הן שלו. לאחר דין ודברים הסכים דן פורגס להתיר לנו שימוש בתמונה, תוך ציון זכויותיו, וכך עשיתי בדף התמונה. בכל אופן אינני חש בנוח עם תוצאה זו, ונראה לי שעלינו לנהוג זהירות יתר בתמונות, ולא לראות בלקיחת תמונה מאתר הכנסת שימוש הוגן. במעמדנו הנוכחי, אני מאמין שכל חבר כנסת פעיל ישמח להעניק לנו את תמונתו לפרסום באתר ויקיפדיה, אם כי צריך לטרוח ולבקש. בנוסף לכך, ראוי לדעתי להוסיף בתחתית כל דף, במקום שבו מופיעה ההערה "בעלי זכויות היוצרים מפורטים בעמוד הגרסאות הקודמות" הערה נוספת "בעלי זכויות היוצרים בכל תמונה מופיעים בדף התמונה (קליק שמאלי על התמונה מוביל אליו)". הערה זו חשובה משום שלא כל התמונות הן ברישיון GFDL. דוד שי 07:05, 2 מאי 2006 (IDT)

ומה עם חברי כנסת לא פעילים? גילגמש שיחה 09:55, 2 מאי 2006 (IDT)
מטריד מאוד לחשוב שיש לנו איזה 200 ערכים על חברי כנסת שתמונותיהם נלקחו מאתר הכנסת, ויש סיכוי שחלק מהצלמים יבקשו מאיתנו לשלם עבור שימוש בתמונות. עם זאת אני שמח שדן פורגס הסכים לאפשר לוויקיפדיה להשתמש בתמונה בחינם. צהוב עולה 13:35, 2 מאי 2006 (IDT)
בעבר, בדיון שנערך בנושא זה עם דוד שי, היו לדוד הנמקות נחרצות שמדובר בשימוש הוגן. השימוש אכן עומד בקריטריונים רבים של שימוש הוגן (אם כי לא באחד מהם), ואותו צלם צריך לפנות לאתר הכנסת במידה ואתר הכנסת השתמש בתצלום שלא ברשותו. דרור 13:59, 2 מאי 2006 (IDT)
לא מדובר בשימוש הוגן? הרי אנחנו משתמשים בתמונה בערך הספציפי בלבד.. Yonidebest Ω Talk 14:44, 2 מאי 2006 (IDT)
אופתע מאוד אם יתברר שאמרתי את הדברים שדרור מייחס לי, משום שגישתי היא שיש להתייחס לשימוש הוגן בגישה מצמצמת ביותר, לפיה בתמונה של יולי תמיר שצילם דן פורגס ניתן להשתמש בערך "דן פורגס", אך לא בערך "יולי תמיר". יש הנוהגים בגישה מקלה מזו, וכנראה שאחד מהם אמר את הדברים שדרור מייחס לי. בנוסף לכך, בכל מקרה של שימוש הוגן יש לציין את שם הצלם ושם בעל זכות היוצרים. דוד שי 16:31, 2 מאי 2006 (IDT)

עתיד גוף שני רבות[עריכת קוד מקור]

עבר לשיחת ויקיפדיה:לשון#עתיד גוף שני רבות. גילגמש שיחה 07:59, 4 מאי 2006 (IDT)

העיצור ת'[עריכת קוד מקור]

עבר לשיחת ויקיפדיה:לשון#העיצור ת'. גילגמש שיחה 08:01, 4 מאי 2006 (IDT)

הזמנה לפעילות באוניברסיטה העברית[עריכת קוד מקור]

שלום לכם אני מפנה את המכתב הזה לותיקים שכאן

אני סטודנט באוניברסיטה העברית, ואנו מעוניינים לקדם פרוייקט שבו נפתח את קהל הסטודנטים לויקיפדיה. הרעיון הוא לא שיכירו את ויקיפדיה - כבר מכירים - אלא לגרום לסטודנטים למלא ערכים. אני מחפש מישהו שיכול להעביר הדרכות לגבי שימוש פשוט. רב הסיכויים שננסה לתמצת את זה לדף אחד פשוט. בכל אופן לעזרה, הצעות ורעיונות אני אשמח אם יצרו איתי קשר תודה

ברק

שלום ברק, הצעות דומות כבר עלו בעבר ומשתמש:Amitayk ואנוכי אף אירגנו מין מפגש הסברה ומידע במרץ 2005, בגבעת רם. אני מאוד בעד, ומציע את עצמי (וגם את משתמש:עידן ד, שאני סבור שישמח) - שנינו סטונדטים בעברית - לכל עזרה - בהדרכה, הסברה ושכנוע. הסרתי את מספר הפלאפון ואת כתובת הדואל שלך מחשש להצפתך בספאם. Harel - שיחה 17:40, 2 מאי 2006 (IDT) אפשר לפנות אליי בדף השיחה שלי וכן לשלוח לי דואל דרך הקישור "שלח דואר אלקטרוני למשתמש זה" בדף המשתמש שלי (בצד ימין ב"תיבת כלים"). Harel - שיחה 17:41, 2 מאי 2006 (IDT)
הראל, אני מציע שנמלא את הדף האדום של סיכום המפגש, וכך תהיה לנו התחלה טובה. תוציא את אמיתי מהנפטלין, ותקרא לו לעזור. אני חושב שזה מה שצריך לעשות. מהנהלת האוניברסיטה לא נקבל עזרה, אבל סיכוי לא רע שהאגודה תוכל לעזור בחסות ופרסום. לגבי האגודה, אני יכול לעזור בטלפונים של האנשים הנכונים וכו'. עידן ד 17:49, 2 מאי 2006 (IDT)
מה שהעליתי מהאוב זה רק שיחת משתמש:Harel/טיוטה להרצאה. זה כבר לא רלוונטי כ"כ. מה שאנחנו צריכים זה:
  • פרסום, פרסום ופרסום (נגיד פליירים או מודעות בכל לוח מודעות, ושלא ייתלשו בידי האגודה הסדיסטית אחרי יום), ושגם יכילו מידע ממשי ולא רק טיזרים מסתוריים פרי מוחו הקודח של אמיתי, כמו פעם.
  • כיתת מחשבים, או לכל המצער כיתה עם מקרן ומחשב נייד המחובר אליו, כמו במפגש.
  • הרבה סטודנטים (וסטודנטיות!), ורצוי מפקולטות שזוכות פה לתת-ייצוג.
  • את הקייטרינג של מגיסטר.
בהינתן כל אלה, את התוכן כבר נמלא, אל דאגה. Harel - שיחה 17:57, 2 מאי 2006 (IDT)
האגודה בגבעת רם הינה סדיסטית. אנחנו סובלים ממנה רבות במגמה ירוקה מבחינת הפרסום. בהר הצופים הפרסום יותר מסודר, וגופים יכולים לפרסם על לוחות המודעות לפעמים. הסדיסטים בהר הצופים הם המועדונים שתולשים מודעות פרטיות רבות ברחבי הקמפוס, תוך העלמת עין של האגודה והדיקנט. בכל מקרה, צריך להיערך לזה בהקדם - לבקש חדר בחוות המחשבים, שיתוף פעולה עם האגודה, לבנות תוכנית פעולה, וכו'. עידן ד 18:06, 2 מאי 2006 (IDT)
ליבי אתכם. מי יתן והפעם תצלחו יותר מבתקופתי. הייתי עוזר אבל זה קצת רחוק לי..בכל אופן יש סיבות לחשוב שהפעם ילך הרבה יותר טוב (ולו רק בגלל העובדה שויקיפדיה מופיעה בשלשה הפותחת כמעט בכל חיפוש גוגלי בעברית). יישר כח! אורי מוסנזון 03:43, 3 מאי 2006 (IDT)

לא כל הקוראים בויקיפדיה הם ויקיפדים[עריכת קוד מקור]

אחת מההתרשמויות הכלליות שלי לגבי האתר היא שהוא מאוד נוח ומתוחכם לויקיפדים, אך עלול להיות מכוער, לא ידידותי ומסורבל לאנשים שבאים רק לקרוא. ניקח לדוגמא את תבניות השכתוב והעריכה. התבניות מופיעות בראש הערך (ולא, נניח, בתחתיתו), ומיד גורמות לי להרגיש כאילו נכנסתי בטעות לאיזה אתר בנייה במקום לספרייה שקטה. נכון, כשאני במצב "עריכה" אני משתמשת בתבניות אלה כדי לקבל מושג אילו שיפורים צריכים להעשות. אך לאדם שמעוניין רק במידע, גם ערך שסובל מתרגמת קשה יכול להיות לעזר. ואם לא, הוא יבין לבד שהערך לא מושלם.

עוד מקרה הוא הקטגוריות. אני לא מצליחה להבין מדוע רשימת הערכים שטרם נכתבו מופיעה מעל לערכים הקיימים? אם אני משוטטת לי בסקרנות, סביר להניח שארצה לדעת על מה כן יש מידע. ואם אני ויקיפד במסע להשמדת קישורים אדומים, אני אמצא אותם, ועוד איך.

אחרי כל הקשקשת, ארצה להעלות את שתי ההצעות האלה לשם התחלה. שרית חייט 19:03, 2 מאי 2006 (IDT)

בקשר לשאלה השניה, אין אפשרות מבחינה טכנית למקם את רשימת הערכים החסרים מתחת לערכים הקיימים. קקון 19:19, 2 מאי 2006 (IDT)

בקשר לשאלה הראשונה, הוויקיפדיה הינה גם לקריאה וגם לכתיבה. בלא כותבים אין קוראים, ולהיפך. מאוד חשוב לכותבים לדעת מיידית מה מצב הערך, וכך גם הקורא יודע מה מצבו. תבנית קצמר למשל, נמצאת למטה, מהסיבות שציינת, ומשום שהערך במילא קצר. זהו, על רגל אחת. עידן ד 19:25, 2 מאי 2006 (IDT)
אני אנסה לטפל בנושא הטכני השני, אבל אני לא מבטיח תוצאות. ‏– rotemlissשיחה 19:36, 2 מאי 2006 (IDT)
תבניות השכתוב והעריכה חשובות במיוחד לקורא, כדי להבהיר לו שלא יתייחס לערך זה באותה מידת אמון גבוהה שבה הוא מתייחס לערכי ויקיפדיה אחרים. עדיפה הבהרה זו על פני התקווה שהקורא יבין לבד שהערך אינו מושלם. דוד שי 20:07, 2 מאי 2006 (IDT)
אולי כדאי לשנות את ניסוח התבניות בהתאם - שתבנית:עריכה, למשל, תגיד קודם כל שהערך הזה לא ערוך ועלול להיות קשה לקריאה, ורק אחר כך, אולי בפונט קטן, תודיע לעורכים מה עליהם לעשות. נדב 09:18, 4 מאי 2006 (IDT)

עבר לשיחת ויקיפדיה:לשון#a. גילגמש שיחה 20:08, 5 מאי 2006 (IDT)

המפגש הבא[עריכת קוד מקור]

עבר לשיחת ויקיפדיה:מפגשים#המפגש הבא. גילגמש שיחה 07:54, 4 מאי 2006 (IDT)

עצמאות שמח!

יום עצמאות שמח לכל ישראל ומזל טוב למדינה שלנו. H2O ۩שיחה 20:12, 2 מאי 2006 (IDT)

בס"ד יום עצמאות שמח חברים יקרים! ומזל טוב למדינה שלנו, ליאת.מישהי שאיכפת לה "(שיחה 20:29, 2 מאי 2006 (IDT)
חג עצמאות שמח לכולם! דוד שי 20:55, 2 מאי 2006 (IDT)
עצמאות שמח! Shayakir 21:06, 2 מאי 2006 (IDT)
חג שמח! גילגמש שיחה 21:13, 2 מאי 2006 (IDT)
חג עצמאות שמח לוויקימדיה עברית ולכל המדינה! Dovi 21:19, 2 מאי 2006 (IDT)
"מצוה גדולה להיות בשמחה תמיד" (רבי נחמן מברסלב). פטר רחם 21:48, 2 מאי 2006 (IDT)
ואם תמיד, אז ביום העצמאות על אחת כמה וכמה :-) אגב, מדהים שאמירה כזאת באה מפיו של רב אשכנזי. לאשכנזים יש יותר ימי אבל וצום מלכל עדה אחרת מעדות ישראל. ‏DrorK‏ • ‏שיחה‏ 10:07, 3 מאי 2006 (IDT)
חג שמח לכולם!!!! שטול 11:00, 3 מאי 2006 (IDT)

"לטיפול דחוף" בדף שינויים אחרונים[עריכת קוד מקור]

בשינויים אחרונים, תחת "לטיפול דחוף" רואים רק את מספר הערכים הראשונים כדי שהשורה תתמלא, ואם יש עוד ערכים הם נעלמים ולא רואים אותם ברשימה; זאת בניגוד לכל שאר השורות בקישורים השימושיים, שמתפצלות למספר שורות אם יש צורך בכך. זה נובע מכך שקוד ה-CSS הוא שונה בשורה של "לטיפול דחוף", ולדעתי זה נעשה בכוונה ע"י כותב הקוד.

לדעתי יש לשנות את הקוד, כך שכל התבנית תופיע תמיד. דין סטף ורטהיימר כדין מלחמת העולם השנייה ברשימה הזו. אני לא יודע אם יש צורך לעשות הצבעת בעד או נגד או שזה קרה בטעות. צהוב עולה 20:56, 2 מאי 2006 (IDT)

אני בעד הגדלת הרשימה, אך מקסימום ל-2 שורות. כיוון שכל אחד מוסיף לרשימה זו ערכים הקרובים ללבו, הרי שיתכן שיהיו 30 ערכים ברשימה, ואם "נרשה" לכולם להיות בו זמנית, זה יהיה גם צורם לעין וגם פחות יעיל. DGtal 21:01, 2 מאי 2006 (IDT)
התבנית גולשת מעבר לפרופורציות ובעקבות דיון שינתי את קוד הCSS כדי שיאפשר שורה אחת בלבד כדי שהשורה לא תופצץ. כיוון שצריכים להוריד ערכים ישנים או ערכים שטופלו מצד אחד של התבנית ומהצד השני מוכנסים ערכים חדשים - כל הערכים יזקו להופיע. מעבר לזה אפשר לראות את התבנית המלאה בשער הקהילה החדש שיוני עיצב. ערן 10:19, 3 מאי 2006 (IDT)

עדכון ספירת העומר[עריכת קוד מקור]

צריך לעדכן עשהאל 00:07, 3 מאי 2006 (IDT)

עודכן. תוכל לעשות זאת בעצמך בפעם הבאה - בתבנית:אירועים בלוח העברי. נקווה שלא הכשלנו מאן דהוא בספירת העומר היום... הללשיחה 00:09, 3 מאי 2006 (IDT)

אויר פסגות[עריכת קוד מקור]

לאחרונה נתקלתי בזה. זה גרם לי לחשוב על התנהלותי בויקיפדיה. האם זה מתורגם אצלנו? האם גם אתם חושבים שכדאי?אורי מוסנזון 05:09, 3 מאי 2006 (IDT)

כדאי. odedee שיחה‏ 06:18, 3 מאי 2006 (IDT)
כלומר, יודעים בבטחון שזה לא תורגם בעבר?אורי מוסנזון 09:41, 3 מאי 2006 (IDT)
אורי, בחייך. למה לתרגם את הדף הזה מאנגלית, לפתוח כאן ויכוח על הפסים הישנים של איך מתנהג זה ואיך מתנהג ההוא, לריב וליצור עוד 1000KB של דפי שיחה שאף אחד לא יקרא? אני מציע לך לשים את השטויות בצד ולהצטרף למתקפת האיכות של הקולנוע הישראלי! בחר את השחקנית היפה ביותר, חפש קצת עליה בכל מיני מקורות, וכתוב עליה ערך. לא שווה? לא מעניין? לא מוסיף? אולי הבעייה היא שזה לא יגרום לויכוח, ושאף אחד לא יריב בגלל זה (תלוי בשחקנית שתבחר) אבל תתגבר עליה. אתה ילד גדול, נכון? אלמוג 09:44, 3 מאי 2006 (IDT)
חשבתי שמדובר בחומר מאחד ולא במפלג.אורי מוסנזון 09:56, 3 מאי 2006 (IDT)
באופן רגיל, כן. אבל לאור המחנאות כאן, שהתבטאה בין היתר בתרגום דפים דומים מהויקי האנגלית, ונסיון לתרגם אותם למציאות שלנו כאן וכיו"ב, נראה לי שאין דבר כזה "חומר מאחד ולא מפלג". אתה עדיין מוזמן להצטרף לפרוייקט "מתקפת האיכות". זה ממש כיף! אלמוג 10:12, 3 מאי 2006 (IDT)
טוב, אם ככה, אני יורד מהיוזמה הזאת. לגבי קולנוע, אני מבין מעט מאוד. כנראה שאמשיך לאיטי עם פולימורפיזם (תוכנה).אורי מוסנזון 16:09, 3 מאי 2006 (IDT)

חיפוש אתר הסטוריה[עריכת קוד מקור]

אני מחפש -- במידה ובכלל קיים - אתר בעברית או באנגלית בו ניתן להקיש שנה מסוימת (למשל : 1906 או -537) ולקבל רשימה של הארועים הבולטים שקרו באותה שנה ברחבי התבל.

תודה - ג.ב. bgad@netvision.net.il

הגעת לאתר הנכון, ראה למשל 1906. לא זכור לי כמה רחוק אחורה יש לנו אתת כל השנים, אבל תוכל לנסות. דוד שי 09:09, 3 מאי 2006 (IDT)
יש רשימה מסודרת עד 1600 בערך. אחר כך זה הופך למקוטע. גילגמש שיחה 09:10, 3 מאי 2006 (IDT)

האם יש טעם ליצור רצף של כל השנים (גם ריקות)?[עריכת קוד מקור]

כיום בוט השנים לא יוצר ערכים לשנים עבורן לא קיים מידע בדפי הימים, על מנת לא ליצור דפי שנים ללא תוכן. האם יש מקום לדעתכם לשנות את המדיניות כך שיהיה ערך לכל שנה - גם אם כרגע אין בה תוכן? (זה נכון בעיקר כדי למנוע מצב שבו תוכן שהוכנס ידנית שלא בתבנית הבוט יימחק כאשר השנה תיווצר על ידי הבוט). בעבר הוחלט לא לפתוח את הערכים האלו על מנת לא להגדיל את כמות הערכים שלנו בצורה "מזוייפת", מדובר כיום על הוספת כ800 ערכים חדשים לשנים שיהיו (לפחות בהתחלה) ריקות מתוכן. מה דעתכם Costello 20:54, 4 מאי 2006 (IDT)

לעניות דעתי, אם יבדקו ב"דפים המקושרים לכאן" לגבי 90% מהשנים (לפחות אחרי תחילת הספירה) יגלו קישורים שמסיבות טכניות לא נכנסו לדפי הזמנים (אנשים שידועה שנת הלידה, אך לא תאריך מדויק; מלחמות וכו'). בנוסף, הכמות של קישורים אדומים תרד לא מעט (לא נימוק להיט, אבל גם משהו). אני מציע שיפתחו דפי שנים עד בערך 150 לפנה"ס. DGtal 21:12, 4 מאי 2006 (IDT)
בכמה ערכים מדובר? גילגמש שיחה 21:16, 4 מאי 2006 (IDT)
שנים שאין בהם ערכים הם אנומליה - יש לנו מספיק אירועים לכל השנים. הבעיה היא שאירועים אלה לא מוזכרים בערכי הימים. צריך לעשות רשימה של ערכי השנים החסרות ולהוסיף אירועים משנים אלה לערכי הימים. דרור 21:18, 4 מאי 2006 (IDT)
גילגמש - בדיקה קצרה העלתה שיש לנו כיום 692 ערכי שנים מתחילת הספירה ועד 2006, כלומר ליצור 1314 שנים (שלפחות בהתחלה) יהיו חסרות תוכן.
דרור - הדרך הקלה היא לעבור על שנים אדומות (למשל לפי המאה ה-15) ולחפש אירועים ב"דפים המקושרים לכאן", הבעיה היא שככל שנעים אחורה על ציר הזמן יש פחות אירועים שידוע התאריך המדויק שלהם - ולכן לא ניתן להכניסם לערכי הימים. Costello 21:49, 4 מאי 2006 (IDT)
אבל יש דרך להכניסם ישירות לערכי השנים, בלי שהבוט ישחית אותם. Costello, האם יש סיבה שאינך מזכיר טכניקה זו? דוד שי 21:52, 4 מאי 2006 (IDT)
בשביל זה יש ליצור את הערך כי כל התבניות כלולות בו. גילגמש שיחה 21:54, 4 מאי 2006 (IDT)

כמובן שניתן להוסיף אירועים רק לערכי השנים, אבל כיום יש צורך להוסיף את המידע הזה בין הערות נסתרות שאומרות לבוט לשמור על המידע, ההערות האלו קיימות בכל הדפים שהבוט יוצר, כמו גם הסבר קצר לגבי אופן הוספת המידע - אבל ויקיפדים שיוצרים ערכי שנים שעדיין לא קיימות נוטים לא להוסיף את ההערות האלו (ואני בהחלט מבין אותם) וכך למעשה גוזרים על המידע שלהם להמחק אם וכאשר הבוט יצור את דף השנה. מתוכנן שינוי במבנה הדף כך שהמצב יהיה הפוך (המידע שאותו הבוט הוסיף יהיה תחום בהערות - ורק אותו הבוט ישנה, אבל זה אינו המצב כרגע.
זה הוא למעשה הנימוק העיקרי ליצור את השנים הריקות - למנוע מצב שבו ויקיפד שאינו מכיר את אופן פעולתו של הבוט ליצור שנה חדשה שהמידע בה ימחק מאוחר יותר על ידי הבוט. Costello 22:23, 4 מאי 2006 (IDT)

אני נגד הוספת 1300 ערכים ללא צורך. מה שכן, ניתן להוסיף תבנית:שנה חדשה (או משהו כזה), שתכלול את בדיוק אותו קוד כמו מה שהבוט מוסיף עם הסבר שמראה למשתמש לאן להוסיף את המידע שיש לו על השנה. הבעיה היא שאף אחד לא יזכור בע"פ את שם התבנית כשהוא יצטרך אותה. צהוב עולה 22:30, 4 מאי 2006 (IDT)
יצרתי את התבנית, וכל מי שפוגש קישור אדום לשנה מוזמן להעתיק את תוכן התבנית לערך של השנה. דוד שי 23:47, 4 מאי 2006 (IDT)
או לחילופין להשתמש ב-subst כדי "לשפוך" את תוכן התבנית לערך של שנה. ערןב 08:58, 5 מאי 2006 (IDT)

הוספתי את חמש השנים הראשונות של המאה ה-11. בכל אחת מהשנים היה תוכן, למרות ש1005 היא גבולית. בכל מקרה, תמיד אפשר לתרגם מאנגלית את השנים. יש מקום לאסם, לדעתכם? נדב 09:27, 5 מאי 2006 (IDT)

לדעתי אסם הוא רעיון טוב. DGtal 09:29, 5 מאי 2006 (IDT)
ממש לא. מדובר במידע טריוויאלי לחלוטין. חבל להשקיע בזה זמן ומשאבים. יש כמה ויקיפדים שעוקבים אחרי ערכי הימים. יש אפילו מישהו (בעוונותי שכחתי את הכינוי) שהתנדב לעבור על ערכי הימים, לתקן את מה שצריך, להעיף את מה שלא צריך ולהוסיף את מה שכן צריך. די בכך. גילגמש שיחה 09:31, 5 מאי 2006 (IDT)
הבעיה היא שלפני 1500 לערך, התאריכים של רוב האירועים אינם ידועים. לכן האירועים יחמקו מערכי הימים ולא יכנסו לערכי השנים. מתוך כשנים עשר אירועים שהיו מקושרים לערכי השנים, רק לשניים היה צמוד תאריך. נדב 09:34, 5 מאי 2006 (IDT)
אפשר להשתמש בטכניקה שהתחלתי (בעקבות המפגש) להשתמש בויקיפדיה: יצירה על פי תבנית. טרול רפאים 12:58, 5 מאי 2006 (IDT)
הוספתי לדף, תודה על הקישור. ‏– rotemlissשיחה 17:22, 5 מאי 2006 (IDT)
גילגמש, אם אתה מדבר עלי, מטרתי היא דווקא "היום בהיסטוריה" ועריכת דפי התאריכים היא תוצר לוואי (מבורך). אין לי נגיעה לערכי השנים (מלבד מאמצים קלים ב-2006, כדי ליצור זהות בינו לבין ערכי הימים) ומבחינתי הם עובדים נהדר עם הבוט. אני מבקש להעיר שבדיוק כמו ערכי הימים, ישנם לא מעט אירועים שאינם היסטוריים ושאין כל סיבה להכניסם. אני מקווה שהמוסיפים לערכי השנים יקחו זאת בחשבון. תרגום מאנגלית, בהתחשב בשטויות שמדי פעם מופיעות שם, הוא לא בא בחשבון, לדעתי. מוטב להצמד למידע הנוכחי בויקיפדיה שלנו. זהר דרוקמן 14:15, 5 מאי 2006 (IDT)

אולי מישהו יכול להסביר בעברית קלה ומנוקדת מה עושה "בוט השנים", ומה צריך לעשות כדי לערוך את הערכים האלה בלי שהאוטומט הלא דטרמיניסטי הזה ידרוס את כל העבודה? עוזי ו. 10:37, 5 מאי 2006 (IDT)

או שמא אתה מעדיף שנסביר לך בקובץ OGG במקום?
טוב בקיצור, הבוט מעדכן אוטומטית מערכי הימים לערכי השנים. זאת אומרת אם ב-29 בנובמבר כתוב "1947 - אושרה תוכנית החלוקה וכו'", אז הבוט יעדכן את 1947, שיכתוב "29 בנובמבר - אושרה תוכנית ...". בשביל להוסיף אירועים שהבוט לא ימחוק, יש לכתוב אותם בין התגים של ה-<!-- -->. ראה הוראות מסודרות בתבנית:שנה חדשה (במצב עריכה) צהוב עולה 11:25, 5 מאי 2006 (IDT)
יש הסבר במשתמש:costello/בוט שנים (שמקושר מהמילה השניה בדיון הזה) הקישור אליו לא מספיק בולט או שמא הוא פשוט לא מובן? Costello 13:16, 5 מאי 2006 (IDT)

קישור לשנים בערכי ספורט[עריכת קוד מקור]

יצרתי את תבנית:בספורט. מה אתם חושבים על הרעיון לקשר בערכי הספורט לערכי ה"שנה בספורט" במקום רק לערך השנה הכללי? לדוגמה במקום לכתוב: [[2005]]/[[2006|06]], נכתוב {{בספורט|2005|2006|06}} שייצור את 2005/2006. (הרעיון הוא לא שלי - הוא הוצע באחד מדפי השיחה פעם) צהוב עולה 20:16, 3 מאי 2006 (IDT)

נחמד, אבל מרוב תבניות אני כבר לא מצליח לזכור הכל. מה קרה לימים שבהם היינו צריכים רק לכתוב, ולא להתעסק, בתבניות, סגנון ועיצוב? Yonidebest Ω Talk 21:23, 3 מאי 2006 (IDT)
לודיטים. אמיתי 18:28, 5 מאי 2006 (IDT)

הפרכת המיתוס על אורך הערכים בויקיפדיה העברית[עריכת קוד מקור]

עבר לשיחת ויקיפדיה:נתונים סטטיסטיים#הפרכת המיתוס על אורך הערכים בויקיפדיה העברית. גילגמש שיחה 07:53, 4 מאי 2006 (IDT)

הועבר לויקיפדיה:לוח מודעות#דרושים

עזרה בהאזנה בשמות עבריים[עריכת קוד מקור]

מדוע צריך עזרה בהאזנה של ערכים על אישים עם שם עברי או שמות בעברית? כמו דוד בן גוריון, כנרת. H2O ۩שיחה 15:16, 4 מאי 2006 (IDT)

אין לזה שום תועלת ועדיף שמי שהשקיע את זמנו בהקלטת השם שפשוט יינקד אותו במקום. דָּוִד בֶּן גּוּרְיוֹן (או: גּוּרִיּוֹן) או משהו כזה. צהוב עולה 15:26, 4 מאי 2006 (IDT)
יש לזה תועלת לויקיפדיות הזרות, אך לגבי הוויקיפדיה העיברית אפשר להסתפק באמת בניקוד. Gyro23 15:35, 4 מאי 2006 (IDT)
ומדוע שלא יועיל לאדם אשר לא יודע כיצד לקרוא ניקוד? לפני כמה חודשים "ידיעות" פרצו בקול צעקה לבטלו לגמרי, שכן (ואני זוכר את הטיעון במדויק) "אף אחד לא יודע מה זה צירה!" זהר דרוקמן 15:41, 4 מאי 2006 (IDT)
אולי אף אחד לא יודע מה זה צירה, אבל אם תתן למישהו לקרוא טקסט מנוקד בצירה הוא ידע כיצד לקרוא. יש הבדל בין השמות של הניקוד, לבין הניקוד עצמו. רן כהן 16:06, 4 מאי 2006 (IDT)
לא צריך להתייחס לכותרות המתלהמות של העיתונים ביתר רצינות. אבל אינני מסכים עימך: ישנם אנשים שאינם יודעים לקרוא ניקוד. מבחינתם מדובר בנקודות מוזרות מסביב לאותיות. זהר דרוקמן 16:08, 4 מאי 2006 (IDT)
אני לא חושב שמי שלא יודע לקרוא ניקוד, וגם את השם בלי הניקוד, יצליח להסתדר עם קבצים בסיומת OGG. צהוב עולה 16:11, 4 מאי 2006 (IDT)
יש בדבריך משהו, אבל ברצינות, אני לא רואה את הבעיה של תלמיד תיכון עם ידע איזוטרי בלשון להסתדר עם OGG. זהר דרוקמן 16:24, 4 מאי 2006 (IDT)
אגב אם הם מאוד רוצים לדעת איך קוראים את השם, למה שלא ייכנסו לניקוד? צהוב עולה 16:33, 4 מאי 2006 (IDT)
כי יותר נוח להם להקליק על קובץ מדיה מאשר ללמוד ניקוד. אני יודע שזה טיעון מטומטם, אבל זו האמת. זהר דרוקמן 16:36, 4 מאי 2006 (IDT)
ומה עם מה שנוח יותר לכותבי הערכים? אם מנקדים גם חוסכים זמן וגם (אולי) מלמדים משהו חדש את מי שיקרא את זה. רן כהן 16:39, 4 מאי 2006 (IDT)
את מי ויקיפדיה אמורה לשרת - את הכותבים או העורכים? לא משנה. אף אחד לא כופה לפעול בעזרת OGG או בעזרת ניקוד. שתי הדרכים מקובלות ושתיהן יכולות להוסיף. זהר דרוקמן 16:46, 4 מאי 2006 (IDT)
מזל שאני יודע לקרוא ניקוד, כי קובץ OGG אני לא מצליח לפתוח. דרור 19:00, 4 מאי 2006 (IDT)
החלטתי לשמוע לעצתך ולהיכנס לערך ניקוד. הבנתי מהערך איך נראה ניקוד. לא הבנתי מהערך איך אמורים להגות ניקוד. אני חושב שהעוקצנות שלך לא במקום. גדי אלכסנדרוביץ' 08:33, 5 מאי 2006 (IDT)
קבצי ogg בקושי נתמכים בנגנים הנפוצים, ובדר"כ צריך להוריד מקודד מיוחד עבורם. היה עדיף לשים קבצים ב-MP3, לבלוע את הכבוד על הפטנטים הנוראים, ולאפשר למשתמשים לשמוע אותם. יהיה מעניין לראות סטטיסטיקות הורדה לקבצים האלה. צחי 20:52, 4 מאי 2006 (IDT)
באמת... ואם הקורא הוא חירש?! מה זה השטויות האלה? H2O ۩שיחה 21:20, 4 מאי 2006 (IDT)
מה הקשר!? דיברתי באופן כללי על קבצי ה-ogg הבלתי אפשריים האלה. מי שחירש לא משנה לו בכלל באיזה פורמט זה. צחי 22:09, 4 מאי 2006 (IDT)

אבידת קשר עם השרת[עריכת קוד מקור]

אני לא יודע למה זה כל הזמן קורה. כמעט כל עריכה כתוב לי: "מצטערים! לא ניתן לבצע את העריכה בגלל אובדן קשר עם השרת. נא לנסות שוב. אם זה לא עוזר, יש לצאת מהחשבון ולנסות שנית." H2O ۩שיחה 22:18, 4 מאי 2006 (IDT)

בס"ד גם לי זה קרה פעמיים היום, ולא ידעתי למה. ליאת.מישהי שאיכפת לה "(שיחה 22:21, 4 מאי 2006 (IDT)
כידוע, השרתים של ויקיפדיה אינם מושלמים, ולעתים הם סובלים מתקלות. ייתכן שאם ביל גייטס או אליעזר פישמן ישמעו שלפעמים התקלות מפריעות דווקא לקוראי הערך העוסק בהם, תיפתר הבעיה. דוד שי 23:23, 4 מאי 2006 (IDT)
אני כבר לא יכול עם זה! זה כל שנייה קורה לי!! H2O ۩שיחה 23:41, 4 מאי 2006 (IDT)
אני כבר תרמתי במשרד, ואתם? הא? 00:05, 5 מאי 2006 (IDT)

כנס מעניין על השירה העברית המקוונת[עריכת קוד מקור]

בקרוב ייערך כנס מעניין על השירה העברית המקוונת. הכנס ייערך על ידי המכון המשותף של נטוויז'יון ואונ' תל אביב. מכון נטוויז'יון לחקר האינטרנט. בהשתתפות מרצים לספרות, חוקרים, משוררים ומומחי אינטרנט. אנא כנסו לאתר שלהם וצרו איתם קשר. אפשר שאם יהיו מעוניינים רבים, הם ייאלצו לחפש אולם קצת יותר גדול... אז ויקיפדים תושבי רמת אביב, משוררי רשת, וחובבי אינטרנט, ראו את הדברים כאן כהזמנה מחתרתית.Alosha38 07:05, 5 מאי 2006 (IDT)

למרות שאני לא "מת" על הסוגה הרדודה הזאת אשמח לשמוע פרטים יותר מדוייקים, בברכה A&D - עדי 12:57, 5 מאי 2006 (IDT)
מדוע "סוגה רדודה"? שירה באינטרנט היא ככל שירה (כמובן, במידה שהכותב מוכשר) אריה א 13:14, 5 מאי 2006 (IDT)
באופן כללי (ברור שיש יוצאי דופן) היא רדודה יותר מאשר השירה הכתובה A&D - עדי 13:16, 5 מאי 2006 (IDT)
השירה העברית ברשת היא יצור צעיר ורך. עד לפני כמה שנים לא היתה אפשרות טכנית לנקד! ושירה עברית ללא ניקוד אין בה לא טעם ולא ריח. היא יצור בלתי אפשרי. אחר כך היתה התנפלות אדירה של משוררים חובבנים על הפרסום ברשת. אם אמרו פעם שהנייר סובל הכל - הרי הרשת סובלת הכל מכולם! ואף על פי כן, לאט לאט, הבקיעו להן דרך כמה במות חשובות רציניות ומסקרנות. בינתיים, בשל ריבוי קוראי המסכים, החלה שירת הנייר לסוגיה לחפש דרכים אל הרשת. ובין השאר גם כתבי עת דתיים! יש אגב רנסנס פואטי מעמיק אצל היהדות הדתית הלא חרדית. ומעניין, גם דתיים לאומיים כחולים-לבנים, וגם דתיים כתומים. ראו למשל חבורת "משיב הרוח". את מכון נטוויז'ן ואת תכנית הכנס תמצאו כאן: מכון נטוויז'ן Alosha38 07:50, 6 מאי 2006 (IDT)

מתקפת האיכות[עריכת קוד מקור]

למי שלא עוקב, מתקפת האיכות מתקדמת. יש כמה ערכים יפים מאוד. רלף פון שוונץ התגלה כחובב של אפרים קישון, ונתן לנו את ארבינקא ואת השוטר אזולאי, קראו ותהנו. חביביטו ואבירם מגלים חריצות. אבל אויה, ענת עצמון, עודד קוטלר ו אורי ברבש עודם אדומים! כמו גם יפתח קצור, צחי נוי ויונתן סגל. היימצא להם גואל? בואו בהמוניכם! ודרך אגב, הייתכן שהויקיפדיה העברית מנהלת מתקפת איכות מבלי שהביורוקרט תרם את חלקו, ולו בערך אחד (ניהול שכר בקולנוע הישראלי טרם נכתב, אך אולי טוב שכך). וכן, אני מטרד מאוס במזנון, אבל אם ייכתב ולו ערך אחד בטרם תאורכב ההודעה / תועבר לקצוות הנידחים של כיכר העיר או לוח ההודעות, שם תיאלם לנצח, הרי שעשיתי את שלי. אלמוג 07:13, 5 מאי 2006 (IDT)

נזיפתו של אלמוג נגעה ללבי, ומיד שמתי פעמי אל סינמטק תל אביב - ערך המהווה את תרומתי הצנועה למיזם זה. יש סוגיות מיסוי מעניינות ביותר הכרוכות בסרט הישראלי, ובהחלט אשמח לעסוק בהן בערך עידוד הסרט הישראלי, לאחר שיימצא מי שיכתוב ערך זה. דוד שי 17:13, 5 מאי 2006 (IDT)

החלפת המושג "נפטר" (מת) בערכים של אנשים שאינם יהודים[עריכת קוד מקור]

עבר לשיחה:המוות בשפה העברית. מגיסטרשיחה 01:03, 26 באוגוסט 2007 (IDT)[תגובה]

למה לא מפנים מהערך משיח לערך מנחם מנדל שניאורסון. Ygruda 15:09, 5 מאי 2006 (IDT)

כי הסברה שהוא המשיח מאוד לא מקובלת על רוב היהדות אלא רק על פלג מסויים בחסידות חב"ד A&D - עדי 15:15, 5 מאי 2006 (IDT)
יש הפניה בסעיף משיח#זרמים משיחיים ביהדות. עוזי ו. 15:24, 5 מאי 2006 (IDT)
אפשר לעשות דף פירושונים: האם התכוונת ל... ישו, שבתאי צבי, מנחם מנדל שניאורסון או

אולי אלוויס פרסלי? Johnny Zoo 15:48, 5 מאי 2006 (IDT)

חחח. אל תשכח את מיקי בוגנים. רועי אסולין או קייזר סוזה :) 18:04, 5 מאי 2006 (IDT)
אין צורך. בברכה, ינבושד 15:50, 5 מאי 2006 (IDT)

ביטול הצבעת מחיקה לפי בקשת היוזם[עריכת קוד מקור]

נתקלתי במקרים בהם יוזם הצבעת המחיקה חזר בו מכוונתו, אך ההצבעה נמשכה כסדרה ונתקלתי במקרים בהם ההצבעה בוטלה. למיטב ידיעתי אין נוהל קבוע ומחייב.

אני חושב שצריך להפריד בין המצבים הבאים:

  • יוזם הצבעת המחיקה חוזר בו לפני שמשתמשים נוספים תמכו במחיקה. לדעתי, במקרה כזה צריך לאפשר את ביטול ההצבעה.
  • יוזם הצבעת המחיקה חוזר בו לאחר שאחד או יותר הצביעו בעד המחיקה (או כל מטרה אחרת חוץ מהשארת הערך במצבו). לדעתי במקרה כזה ניתן לבטל את ההצבעה רק בהסכמת כל המצביעים ואם נותר מצביע שלא הסכים, צריך להמשיך את ההצבעה עד סופה.
ליש 16:50, 5 מאי 2006 (IDT)
הסתייגות אחת: לא 'כל מטרה אחרת'. על איחוד ערכים והפיכה להפניה, לדוגמא, אין שום צורך לקיים הצבעה אלא אם כן התקיים דיון שהגיע למבוי סתום. נדב 17:11, 5 מאי 2006 (IDT)
היוזם חוזר בו בדרך כלל אחרי שהערך שוכתב או שהשתכנע שאין רוב למחיקה. לא צריך לתקוע בכח מקלות בגלגלי ההגיון. גילגמש שיחה 17:14, 5 מאי 2006 (IDT)
כנראה. ובכלל, אם אחד מתומכי המחיקה סבור שבכל זאת יש למחוק, תמיד יוכל להעלות הערך להצבעת המחיקה מיד אחרי שיוזם המחיקה המקורית ביטל אותה. מעבר לכך, יוזם מחיקה לא יבטל מחיקה כאשר ידוע לו שאחרים עדיין לא השתכנעו כמוהו בנחיצות הערך. הא? 01:57, 6 מאי 2006 (IDT)