ויקיפדיה:מזנון/ארכיון 144

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

דף זה הוא ארכיון של דיונים שהתקיימו במזנון. דיונים חדשים יש לקיים במזנון הנוכחי. אין לערוך דף זה.



רוצים לכתוב על טלוויזיה - אז תכתבו על טלוויזיה.[עריכת קוד מקור]

היום כתבתי את אהרון ספלינג. רק לאחר כתיבת הערך ראיתי שאין לנו ערכים על המלאכיות של צ'ארלי, ספינת האהבה, מלרוז פלייס וסטארסקי והאץ'. זו הבעייה של הויקיפדיה העברית, שמה שחדש נכתב, ומה שקצת פחות חדש לא נכתב. אנשים כותבים ערכים מאוד מפורטים על כל דמות משנה ב"אבודים", כי הם רואים את זה מדי שבוע, אבל קלאסיקות של הטלוויזיה, ותכניות שהיו מאוד חדשניות בזמנן, כמו שאבודים היום, כדוגמת המלאכיות של צ'ארלי (ואללה, לתת לשלוש חתיכות אקדח ביד, ולשלוח אותן להילחם בפושעים? בחיים לא עשו את זה. תשיג לי את נשיא NBC...), זוכות להתעלמות. אז מי שרוצה לכתוב ערך על הסבתא של זה שישב במושב השני משמאל במטוס של אבודים, שינסה לכתוב גם על קלאסיקות של הטלוויזיה, שאין לנו כאן עליהן ערכים. אלמוג 13:49, 24 יוני 2006 (IDT)

מצטרף לדעתו של אלמוג. הערכים שהוזכרו כאן הם לא רק קפיצה נעימה לעבר, אלא גם קפיצה חשובה. Danny-w 14:36, 24 יוני 2006 (IDT)
הדרישה שלך נשמעת לי די תמוהה. אנשים כותבים על מה שהם מכירים. אתה רוצה שהם ינסו בכוח לכתוב על סדרות שהם לא מכירים רק כי הם אוהבים לכתוב על הסדרות שהם כן מכירים? הא בהא לא תליה. אני אשמח מאוד לראות התגייסות ואולי אפילו מתקפת איכות על ערכים לסדרות הטלוויזיה הבולטות של כל הזמנים ואני חושב שקריאה להצטרף למאמץ היא ברוכה, אבל די חבל לי שאתה מוסיף לזה טעם רע של עקיצת אלו שכותבים על הסדרות העכשוויות. גדי אלכסנדרוביץ' 15:36, 24 יוני 2006 (IDT)
לרוע המזל, ברב המקרים הערכים על הסדרות העכשיוויות לא כתובים בצורה טובה. גילגמש שיחה 16:45, 24 יוני 2006 (IDT)
ולכן אנחנו כאן, כדי לשפר, להרחיב וללטש, ואפילו כדי לכתוב את הערך סטארסקי והאץ'. היו זמנים שסיפרו על צה"ל שייחודו בכך שמפקדיו קוראים לחייליהם "אחרי!"

ולא "קדימה!". "אחרי!" היא הדרך האפקטיבית היחידה לקידומה של ויקיפדיה. דוד שי 17:17, 24 יוני 2006 (IDT)

אחרי!!! אלמוג 20:49, 24 יוני 2006 (IDT)
אחריו! מלך הג'ונגל 00:11, 26 יוני 2006 (IDT)
אני מוכרח לציין שאחת החוויות הנעימות בשבילי בוויקיפדיה, זה לנבור בדף ארכיון כלשהו, לראות מישהו מתאונן על ערך אדום, ולראות שהערך כבר כחול מזמן. עלו והצליחו, דניאל צבי 09:11, 26 יוני 2006 (IDT)

כתיבה לא מהוקצעת על סרטים[עריכת קוד מקור]

מישהו אנונימי מוסיף לאחרונה ערכים רבים על סרטים, דוגמאות: "היפהפיה והיחפן", "החרב באבן (סרט 1963)" ו"101 דלמטים (המצוייר), לא שאיני מברכת על הוספת ערכים חדשים, אבל יש לנו תבניות למטרה זו. תבנית:סרט כמו כן, מומלץ להוסיף קישורים לטקסט ולרווח אותו ובכך לחסוך עבודה רבה לשאר הוויקיפדים.

בילי, הגם שהערתך נכונה, זו כבר ההערה השלישית שלך במזנון היום. זה מקרוב באת ואפילו חמישים עריכות עוד לא צברת, רצוי להתרגל תחילה לאתר, לאנשיו ולדרכיו, ורק אחר כך לפתוח דיון על כל צעד ושעל במזנון. חלק מהדיונים כבר נדונו פה שוב ושוב, וחלק הם בגדר התפרצות לדלת פתוחה. שאי ברכה, ואשמח לראות את תרומתך בכל תחום ובנושא הווטרינריה במיוחד! Harel - שיחה 14:30, 24 יוני 2006 (IDT)
לגופו של עניין, בילי צודקת בדבריה על איכות הערכים, אלא שאת שיפור איכותם לא תשיג באמצעות המלצה במזנון, אלא באמצעות עשיית העבודה עצמה, כלומר שיפור תוכנם של הערכים. בוויקיפדיה כל אחד תורם כפי יכולתו, ואני שמח לראות שבילי למדה מהר על קיומה של תבנית:סרט, דבר שכנראה לא היה ידוע ליוצרי הערכים הללו. דוד שי 17:13, 24 יוני 2006 (IDT)

ויקימפיה wikimapia[עריכת קוד מקור]

נתקלתי ביוזמה זו אתר ויקימפה שכוונתו להוסיף מידע טקסטואלי על מפות GOOGLE (פרויקט EARTH של גוגל)

מצ"ב ה-ABOUT של הרעיון
About WikiMapia WikiMapia is a project to describe the whole planet Earth.

How to use Just move the map to find interesting places, click on rectangles. To add an interesting place or object use Add New link. Note: Please only add places interesting to everyone.

Who We Are Wikimapia was created by Alexandre Koriakine and Evgeniy Saveliev, inspired by Google maps and Wikipedia. Release date: 24 may 2006.

Contact us Your suggestions, ideas and bug reports are welcome. You may contact us using email: wikimapia@gmail.com

יש למישהו רעיון / מחשבה איך זה יכול לסייע לנו (יש איזכור ב-WIKIPEDIA באנגלית)
^^ דּוֹד1 16:32, 24 יוני 2006 (IDT)

רעיון מעניין. קצת לא ברור למה צריך wiki חדש בשביל זה. אפשר להוסיף לויקי הקיימת מיפוי במרחב, בדיוק כפי שנעשה מאמץ למפות אותה בזמן (ערכי השנים, ימים וכד'). כל מה שזה דורש הוא הוספת תבנית מתאימה לתיאור נ.צ. (או פוליגון המורכב מכמה נ.צ.) בערכים הקיימים העוסקים במקומות. התבנית יכולה להיות בלתי נראית או צנועה מאד לעיני המשתמש, אך מובנת לבוט שיחפש אותה. התוצאה הסופית היא היכולת לגזור מויקיפדיה מפת מקושרת שלכל מקום שיש עליו מה להגיד. אני בטוח שאתרי המיפוי אונליין השונים ישמחו להתלנק למאגר כזה. מה אתם אומרים? --חאקויאק 18:36, 24 יוני 2006 (IDT)
ההשחתה שם חוגגת. Yonidebest Ω Talk 18:41, 24 יוני 2006 (IDT)

הצבעות למען הסחבת[עריכת קוד מקור]

בשיחת תבנית:מונדיאל 2006, בשיחה:עמוד ראשי (שגם קשורה לתבנית המונדיאל) וגם במספר מקרים אחרים, אנשים מאיימים להשתמש בנוהל ההצבעה אף על פי שהם יודעים שהתוצאה של ההצבעה תהיה נגדם, רק כדי לגרום לסחבת. אני מציע נוהל שאומר שאין לפתוח הצבעת מחלוקת אם התגבש רוב ברור נגד הצעת מציע ההצבעה בדיון, או לחלופין, שבזמן ההצבעה תוכן הערך שיהיה הוא התוכן אותו הרוב המוחלט רצה בדף השיחה ולא התוכן שבדעת מיעוט (גם אם זה היה לפני הוויכוח). אני מבין שהדיון שעכשיו פתחתי לא יהיה תקף לגבי המונדיאל, אלא לגבי הישנות מקרים כאלה בעתיד. אני לא מציע גם נוהל כזה בהצבעות מחיקה, אף על פי שיש ערכים שהועלו להצבעת מחיקה למרות שהיה ברור שהערך יישאר (כמו הפועל פ"ת), אבל כאן זה לא מזיק כי בזמן ההצבעה הערך קיים ולא נמחק, בניגוד להצבעות מחלוקת שבזמן ההצבעה דעת המיעוט יכולה לשלוט. צהוב עולה 22:28, 24 יוני 2006 (IDT)

ואני מציע לא להתעסק בנהלים אבל להתחיל להקיא מקרבנו את אלו שעושים שימוש ציני ודוחה בנהלים על מנת לוודא שויקיפדיה מתנהלת בדרך שהם בוחרים. גדי אלכסנדרוביץ' 22:50, 24 יוני 2006 (IDT)
אני מסכים עם צהוב עולה - הדברים שהוא כותב מתבקשים לפי השכל הישר, ונדמה לי שכך גם נהגנו פעמים רבות. הדיון המייגע בשיחת תבנית:מונדיאל 2006 היה מיותר לחלוטין, וגרם לבזבוז זמן נורא ולתסכול נורא. יש נחמת מה בעובדה שבסופו של דבר גילגמש התרצה, אך מוטב שהכל היה מתנהל ברוח טובה יותר, ומסתיים בשלב הרבה יותר מוקדם. יש לי ספק האם ניתן לפתור בעיה זו באמצעות שינוי נוהל כלשהו - יש גבול לכוחם של נהלים, והדיון שבו אנו עוסקים הוא הוכחה לכך. דוד שי 23:06, 24 יוני 2006 (IDT)
גם אני מסכים וחושב שכדאי לכתוב את זה באחד מדפי המדיניות (ויקיפדיה:חוקה?) כדי שבמקרים הבאים לא יבואו בטענה "תראה לי איפה זה כתוב" ו"אין את זה בדפי המדיניות" Green Ape 00:48, 25 יוני 2006 (IDT)
מה נסגר עם זה? אשמח אם מישהו יעלה את זה בנוסח טוב לפרלמנט, לאחר שהתגלתה התנגדות (הוספת הנוהל הזה לחוקה שוחזרה). צהוב עולה 13:07, 28 יוני 2006 (IDT)
אני לא מבין מה הבעיה. אתה מציע הצעה, אחר מתנגד ולא מוכן לוותר - זכותו להעלות הצבעה. לא כולם משתתפים בכל הדיונים ואחרי קצת לוביינג התוצאה יכולה להיות הפוכה מהשיחה. זה דמוקרטיה פה - והמתנה של שבוע לא תזיק. הפרוייקט שלנו לא יסתיים תוך חודש וגם לא תוך שנתיים. אז תהיה הצבעה, ואחרי שבוע תהיה החלטה. מה הדחיפות?
ואם יש דחיפות אפשר להציע נוהל מסודר לטיפול במקרה של דחיפות (כמו שהצעתי במזנון) - מדוע לאסור על הצבעות? דרור 13:10, 28 יוני 2006 (IDT)

עבר לשיחת תבנית:פירוש נוסף#מה יהיה למעלה. גילגמש שיחה 10:17, 2 יולי 2006 (IDT)

קטגוריה בוגרי להקה צבאית[עריכת קוד מקור]

שתפו את דעתכם לגבי הקמת קטגוריה: בוגרי להקות צבאיות. עידו ישראל - שיחה 21:16, 25 יוני 2006 (IDT)

זה נשמע רחב מידי. אולי בוגרי להקה פלונית (כולל מקהלת הרבנות הראשית). השאלה האמיתית שצריך לשאול היא כנראה האם זה באמת פריט משמעותי כל כך בביוגרפיה, השווה ערך לקטגוריה:בוגרי תלמה ילין. DGtal 21:20, 25 יוני 2006 (IDT)
אני מעדיף שלא תופיע קטגוריה זו, גם לא כמקבץ קטגוריות. דוד שי 22:29, 25 יוני 2006 (IDT)
האם תוכל לפרט? האם זה כי אתה חושב שזה לא פרט מהותי בביוגרפיה של אומנים, בשל הסתייגות מריבוי קטגוריות או מטעם אחר? DGtal 22:31, 25 יוני 2006 (IDT)
זה דווקא פרט מהותי - להרבה זמרים הפעילות בלהקה צבאית היא ראשית הקריירה שלהם. הסיבה שלי היא אכן הסתייגות מריבוי קטגוריות. דוד שי 22:43, 25 יוני 2006 (IDT)

הועבר לויקיפדיה:תלונות על ערכי הארי פוטר. לפרוטוקול יצויין כי אסף מוחה על מדיניות ויקיפדיה בפתיחת ערכים אזוטריים. גדי אלכסנדרוביץ' 13:37, 26 יוני 2006 (IDT)

יש לקשר את הדף הזה לדפי שיחה רלוונטיים. אחרת הוא ילך לאיבוד מהר מאוד. לדעתי בקרוב נצטרך לפתוח מיזם הארי פוטר חדש ובו טובי הכותבים שלנו (אלה שגם קראו את הספרים) יעברו על הערכים אחד אחד, ישכתבו וימחקו את הטקסט המיותר, וינעלו כל ערך כזה בסיום העבודה. אח"כ אפשר יהיה לאחד את כל השוליים. ושוב, להגן. odedee שיחה‏ 04:40, 27 יוני 2006 (IDT)

תעתיק לאותיות לטיניות[עריכת קוד מקור]

עבר לשיחת ויקיפדיה:סגנון#תעתיק לאותיות לטיניות. גילגמש שיחה 10:22, 2 יולי 2006 (IDT)

תבנית:בעבודה[עריכת קוד מקור]

דפים רבים נמצאים תחת התבנית זמן רב מאוד (זה מגיע עד מספר חודשים).

א. למשתמשים בתבנית: אל תשכחו ששמתם אותה.

ב. צריך לקבוע מדיניות מתי מורידים את התבנית. אני מציע שבועיים ללא שום שינוי משמעותי. זה פי שניים מהזמן המקסימלי שהתבנית אמורה להיות. דוד 22:29, 26 יוני 2006 (IDT)

רשום בתבנית שאם לא בוצעה עריכה במשך שבוע אז מותר לכל ויקיפד להוריד את התבנית רן כהןשיחה 23:33, 26 יוני 2006 (IDT)
מקובל לשם הנימוס בכל זאת לשאול את הויקיפד שמיקם את התבנית אם הוא עדיין עוסק בערך. אם זה אלמוני או משתמש שנעלם אפשר באופן חופשי להוריד. מלך הג'ונגל 01:15, 27 יוני 2006 (IDT)

הודעה לבעלי שם כפול[עריכת קוד מקור]

אחדים מהוויקיפדים משתמשים בשם כפול, כלומר השם המוצג בחתימתם בדפי שיחה שונה משם המשתמש שלהם, המוצג ב"גרסאות קודמות". זה מנהג מבלבל במקצת, אבל, כמאמר הפתגם, "רצונו של אדם, כבודו". כדי למנוע אי נעימויות, אני ממליץ לכל אחד מבעלי השם הכפול להירשם גם בשם המוצג בחתימתו, כדי למנוע מצב שבו מישהו אחר יירשם בשם זה. דוד שי 05:44, 27 יוני 2006 (IDT)

איזה מזל שהטרול מבר אילן כבר נרשם עבורי... :) ‏conio.h‏ • ‏שיחה‏ 09:46, 27 יוני 2006 (IDT)

מה הבעייה עם ערכי הארי פוטר (והתאבקות, ואבודים, וכל השאר)[עריכת קוד מקור]

עבר לויקיפדיה:מזנון/מה עושים עם האיזוטריה?. גילגמש שיחה 10:53, 2 יולי 2006 (IDT)

אני לא בטוח אם שמתם לב, בימים האחרונים ביקרה פה תחקירנית של ערוץ 10. מספר ויקיפדים השתתפו בראיון שישודר ביום שישי הקרוב או יום שישי הבא בשעה 8 בערוץ 10. בין היתר דיברנו על מספר ערכים ואחד מהם הוא מלחמת ששת הימים. זהו ערך דל שדורש ששכתוב (תבנית השכתוב נמצאת שם חודשים אחדים). חייבים לשפץ את הערך לפני שידור הכתבה. גילגמש שיחה 13:54, 27 יוני 2006 (IDT)

ודרך אגב, יש קישור אדום לגיא לרר, כך שיש לו סיכוי :) אסתר 14:08, 27 יוני 2006 (IDT)
האם יש קשר למשפחתו של מייסד נס ציונה? ליש 17:12, 27 יוני 2006 (IDT)
אני מבין שיש לנו צוות קבוע לראיונות עתונאיים? Harel - שיחה 17:18, 27 יוני 2006 (IDT)
יום שישי? יש מי שיכול להקליט ולהעלות לכאן באופן דיגיטלי? Yonidebest Ω Talk 17:23, 27 יוני 2006 (IDT)
אתה גולש ברשת בשבת אבל לא רואה טלויזיה? מה ההגיון בזה? Harel - שיחה 17:24, 27 יוני 2006 (IDT)
ההגיון הוא שההורים דתיים ואני לא רוצה להפריע להם עם צפייה בטלוויזיה בסלון... Yonidebest Ω Talk 17:39, 27 יוני 2006 (IDT)
השאלה החשובה היא מי היה אחראי להביא מחשב מחובר לאינטרנט ולא הביא? :) ‏conio.h‏ • ‏שיחה‏ 17:34, 27 יוני 2006 (IDT)
לגבי מיסדי נס ציונה - שאלתי, אך שאלתי נבלעה :)
לגבי הלאפטופ - כנראה שהם :( אסתר 18:07, 27 יוני 2006 (IDT)
ואיפה אני הייתי בכל זה? Yonidebest Ω Talk 18:11, 27 יוני 2006 (IDT)
יוני - יש צוות ראיונות קבוע, מסתבר. Harel - שיחה 18:46, 27 יוני 2006 (IDT)
מי החברים בו?--Tharbad 19:26, 27 יוני 2006 (IDT)
הראל התלוצץ. אין צוותי משימה קבועים. כל אחד יכול לקחת חלק בכל פעילות בוויקי. גילגמש שיחה 19:28, 27 יוני 2006 (IDT)
אני מתלוצץ רק עם רופאיי :) Harel - שיחה 19:28, 27 יוני 2006 (IDT)
בכל אופן המדובר בדוד שי, גילגמש, אסתי ושי יקיר, למיטב ידיעתי השואפת לאפס. Harel - שיחה 19:31, 27 יוני 2006 (IDT)
איך שכחת את הכוכב הטלוויזיוני והאטרקציה העיקרית Blue Eyes? אלמוג 19:36, 27 יוני 2006 (IDT)
אה, אז בדיוק אותו הצוות כמו בפעם שעברה? Harel - שיחה 19:41, 27 יוני 2006 (IDT)
בתוספת גילגמש. אסתר 19:57, 27 יוני 2006 (IDT)
כמו שגילגמש אמר - כל אחד יכול לקחת חלק בכל פעילות בוויקי. Harel - שיחה 22:26, 27 יוני 2006 (IDT)
צומצמה רשימת החשודים לארבעה בלבד. אז מי אשם במחדל הלאפטופ?! :) ‏conio.h‏ • ‏שיחה‏ 19:33, 27 יוני 2006 (IDT)
מה זאת אומרת ראיון? תהיה כתבה שלמה על ויקיפדיה? קקון 19:30, 27 יוני 2006 (IDT)
כן, בטלוויזיה. גילגמש שיחה 19:32, 27 יוני 2006 (IDT)
Mea culpa היה בידי לשבור את הרצף של צוות קבוע (אם אכן זה כך) אבל שעת ההקלטה לא התאימה לשעות עבודתי וביקשתי ממורני לשחררני. הפסדתי משהו? שנילישיחה 22:34, 27 יוני 2006 (IDT)
אני בכיף הייתי בא, אבל יש לי פחד במה אז לא הייתי משתתף P: אולם יכלתי לפתור את בעיית הלפאטופ :-) Yonidebest Ω Talk 22:40, 27 יוני 2006 (IDT)
אה בה ציגלמה מה. Harel - שיחה 22:46, 27 יוני 2006 (IDT)

תגידו, למה להחליף צוות מנצח :-) יותר ברצינות, לקראת הראיון היו פניות לעוד מספר ויקיפדים, שהעדיפו שלא להשתתף. כנראה שרבים מהוויקיפדים מעדיפים לעסוק בדבר האמיתי (מכתיבת ערכים ועד חסימת משחיתים), מאשר לרוץ לספר לחבר'ה. דוד שי 22:54, 27 יוני 2006 (IDT)

אני דווקא הבעתי נכונות עקרונית, אבל סיפור חיי אינו מספיק מעניין. Harel - שיחה 23:00, 27 יוני 2006 (IDT)
אני עדיין כועס על זה שישנתי הלילה 4 שעות במקום 7, אבל לא טרחתם לסדר לאפטופ :( ‏conio.h‏ • ‏שיחה‏ 23:10, 27 יוני 2006 (IDT)
כל הכתבה היא על ויקיפדיה העברית? קקון 10:05, 28 יוני 2006 (IDT)

הגיע הזמן להפסיק עם הצבעות סתמיות למחיקה[עריכת קוד מקור]

עבר לשיחת ויקיפדיה:רשימת מועמדים למחיקה#הגיע הזמן להפסיק עם הצבעות סתמיות למחיקה. גילגמש שיחה 11:10, 2 יולי 2006 (IDT)

זכויות יוצרים על ידיעה עתונאית (כותרת עתון)[עריכת קוד מקור]

בידי עתונים מקוריים מ 1967 המדווחים על מלחמת ששת הימים (הארץ, ידיעות, מעריב ובטאון ח"א). האם ניתן לסרוק ולהעלות כותרות מתוכם לערך? שנילישיחה 22:00, 27 יוני 2006 (IDT)

לטעמי זה בגדר שימוש הוגן. דוד שי 22:50, 27 יוני 2006 (IDT)
כמו ברצח יצחק רבין, לא? Green Ape 22:54, 27 יוני 2006 (IDT)

לא להעליל עלילות[עריכת קוד מקור]

אני חושב שצריך לקבוע מדיניות לגבי ערכים שמכילים קרוב למאה אחוז פרטי עלילה, החל מאורך מסוים, לפי קילובייטים או תווים. ערכים שיש בהם רק עלילה צריכים להישאר קצרמרים עד שירחיבו אותם לערך אנציקלופדי נורמלי. מדובר סרטים, ספרים וכדומה. קקון 22:26, 27 יוני 2006 (IDT)

או, בדיוק חשבתי על העניין הזה לפני כמה ימים, וחשבתי שמא כדאי ליצור דפי עזרה בתחום סגנון כתיבה למספר תחומים מרכזיים. לדוגמה, ויקיפדיה:קווים מנחים לכתיבת ערכי ספרים (יסלחו לי כל אותם מבקרי ספרות - הספרות שלי לא בשמיים). כשמישהו ישאל "למה קצרמר" או "מה חסר" אפשר יהיה להפנות אותו לדף מנחה זה. מה דעתכם? Yonidebest Ω Talk 23:22, 27 יוני 2006 (IDT)
הבעייה אינה עם ערכי ספרים / סרטים / תכניות טלוויזיה הכוללות עלילה בלבד. הבעייה היא עם ערכי דמויות ופריטים שונים (קסמים בהארי פוטר וכו') הכוללים חלקים מתוך העלילה בלבד. ערך כזה הוא פסול. עקרונית אני די נגד הדף "הנחיות לכתיבת ערכי ספרים". התחום הוא תחום גמיש, וכל ספר הוא עולם ומלואו. יש להשאיר מקום למקוריות של העורכים. ראה למשל את הערך (אחד הטובים בויקי לדעתי, כי החלק שלי בו הוא שולי) 1984 (ספר), שכתוב בפורמט שונה לחלוטין, והוא עדיין ערך מעולה. לא כל דבר ניתן להכניס לנוסחה. מה שכן, אם מישהו היה כותב ערך וינסטון סמית, וכותב בו פרטי עלילה בלבד, הייתי מעלה אותו מייד להצעת מחיקה. ערך על פרט מ"1984", שהוא בעל זכות קיום הוא חדר 101, הסוקר את משמעותו של המושג מעבר למה שאורוול כתב בספר. אלמוג 06:51, 28 יוני 2006 (IDT)
על 1984, בין השאר, התבססתי (ראה מספר ערכים שהתבססתי עליהם בסוף הדף ההוא). בוודאי שאין נוסחה, אבל אם אפשר לתת קווים מנחים, זה יעזור הרבה יותר מאשר להסביר בכל פעם מחדש מה חסר, כשבעצם הכל חסר. יתרה מזו, אפשר להוסיף ל-{{קצרמר ספרים}} קישור מתאים לדף מנחה זה (וכנ"ל כמובן עם {{קצרמר סרטים}}, {{קצרמר סדרות טלוויזיה}}, {{קצרמר אלבומים}}).
אתה אולי היית מעלה למחיקה מהירה ערך על ספר עם עלילה בלבד, אבל אני הייתי מוסיף תבנית קצרמר. הבעיה היא שמישהו אחר היה בא, מכניס הקדמה, שני קישורים חיצוניים ומסיר את הקצרמר כי הערך "ארוך מספיק". הייתי רוצה להבהיר למי שמעוניין להסיר את הקצרמר או להרחיב את הערך מה חסר בערך, מה דרוש השלמה, איפה אפשר להרחיב, אילו נקודות חסרות ועוד. אגב, הקווים מנחים נועדו פחות בשביל ספרים ויותר עבור אלבומי מוזיקה, שירים, סדרות טלוויזיה, בתי ספר, כבישים וכדומה. Yonidebest Ω Talk 13:01, 28 יוני 2006 (IDT)

רציתי להעלות את זה גם בדיון הדומה למעלה: התייחסות דומה צריכה להיות על ערכי תנ"ך. ערך שמספר מה כתוב בפרק (וזהו), צריך להמחק: הרי כל אחד יכול לקרוא את התנ"ך לבד (ולהיעזר במפרשים אם קשה לו). ערך תנ"כי צריך לכלול מידע מעבר לכתוב בתנ"ך (פרטי העלילה באים רק כדי להזכיר לקורא מה יש שם). עם ערכי התנ"ך זה אפילו יותר מובהק מבשאר הספרים: אם ארצה לדעת מה יש ב-1984, ייתכן שהמאמץ להשיג את הספר יהיה רב. התנ"ך, לבד מכך שהוא נמצא בכל בית, נמצא גם באינטרנט. אחיה פ. 10:02, 28 יוני 2006 (IDT)

אני לא מסכים לגבי עניין זה. התנ"ך הוא הספר הנמכר ביותר בכל הזמנים, גם ברגעים אלו ממש. הוא תורגם למאות שפות ואולם רק לשפה אחת הוא לא תורגם כראוי: עברית מודרנית. למה שאקרא מילה-רש"י-מילה-אונקולוס אם יש יהודי שמוכר להסביר בעברית מה העלילה? אם לסדרת הארי פוטר יש 91 ערכים, אז לתנ"ך צריך להיות ערך על כל מספר ערכים. Yonidebest Ω Talk 13:01, 28 יוני 2006 (IDT)
התנ"ך תורגם פעמים רבות לעברית מודרנית: דעת מקרא, קאסוטו, וייזר, סגל, מקרא לישראל ועוד הרבה. וגם, על כל מילה בתנ"ך אפשר לכתוב יותר מאשר המשמעות שלה. הערכים באנציקלופדיה המקראית נכתבו באופן דומה לזה שהצעתי. ערך גרוע לדוגמה הוא אחיה השילוני: מי שקרא את הפרקים הרלוונטיים בתנ"ך לא חידש לעצמו כלום. אחיה פ. 14:07, 28 יוני 2006 (IDT)
גם אני לא מסכים. על כל פרק בתנ"ך כתובות תילי תילים של פרשנויות. כל פרק מאוזכר פעמים רבות, ויש לו השפעות על התרבות, איזכורים הסרטים ובספרות, וחוץ מה"עלילה" אפשר לכתוב עליו הרבה. דרור 13:11, 28 יוני 2006 (IDT)
זה בדיוק מה שטענתי. צריך לכתוב בערך עוד, מלבד הסיפור המסופר במקרא עצמו. אחיה פ. 14:07, 28 יוני 2006 (IDT)
אבל זה לא אומר שצריך למחוק את הערך - הוא פשוט קצרמר עד שיוסיפו את המידע. דרור 14:15, 28 יוני 2006 (IDT)
כתבתי לפני התנגשות עריכה: אה. אז אם זה מה שאתה טוען, אני מסכים. מה שאומר שאפשר לכתוב קווים מנחים לכתיבת ערכים הקשורים לתנ"ך. בכל אופן, אין סיבה למחוק ערך שמספר מה כתוב בתנ"ך וזהו, אפשר לשים עליו תבנית קצרמר עם הפניה לקווים המנחים המתאימים, לכשיהיו (איך שאומרים את זה). Yonidebest Ω Talk 14:16, 28 יוני 2006 (IDT)
נכון, קצת נסחפתי. וחוץ מזה, יש הרבה יותר מ-91 ערכים על התנ"ך כאן (וטוב שכך, כמובן). אחיה 14:17, 28 יוני 2006 (IDT)


ג'נה ג'יימסון[עריכת קוד מקור]

הועבר לשיחת ויקיפדיה:גבולות/פורנוגרפיה 2. דוד שי 16:04, 28 יוני 2006 (IDT)

ערכים על סדרות[עריכת קוד מקור]

עבר מקום לויקיפדיה:מזנון/מה עושים עם האיזוטריה?. גילגמש שיחה 10:55, 2 יולי 2006 (IDT)

לפני בערך שנה נערכו מספר דגימות על הערכים בוויקיפדיה באמצעות "ערך אקראי" (יוני 2005 וחודש לאחר מכן). חשבתי שיהיה מעניין לעשות דגימה דומה לאחר שנה. בדקתי עכשיו 100 אקראיים ואלו התוצאות שקיבלתי:

מומלצים: 1
טובים/סבירים: 81
פירושונים: 4
ערכי תאריכים/שנים: 5
ערכים עם נתונים סטטיסטים בלבד: 1
קצרמרים: 22
עריכה: 4
שכתוב: 2
לא סווגו: דגלי הקנטונים של שווייץ

"חורים בהשכלה": אנטוני ואן לוונהוק, ויקטור הוגו. יש לשים לב שחלק מהערכים סווגו ליותר מקטגוריה אחת (בעיקר קצרמרים סבירים). ערן 09:36, 29 יוני 2006 (IDT)

דגימות הן דבר חשוב, אך השאלה איך אתה מסווג את הערך בתור "טוב/סביר" לעומת "לא טוב". יש הרבה ערכים שאין להם תבנית שכתוב או עריכה והם עדיין לא טובים. גילגמש שיחה 13:10, 29 יוני 2006 (IDT)
מספיק קריאה מהירה ברפרוף של הערך כדי לראות אם הוא טוב/סביר יואבי2 22:10, 29 יוני 2006 (IDT)
זה נכון, אך הבעיה היא שאנשים שונים מגדירים את הדבר הזה בצורות שונות. גילגמש שיחה 23:35, 29 יוני 2006 (IDT)

מיקוף שמות המכילים "אבו" בערבית[עריכת קוד מקור]

עבר לויקיפדיה:בוט/בוט החלפות/אולם דיונים. נדב 10:43, 29 יוני 2006 (IDT)

ואו, אתה זריז ;-) אלדד 10:44, 29 יוני 2006 (IDT)

לידיעתכם, טוטו החמישים אלף עומד להיסגר בימים הקרובים (ההשתתפות אסורה למפעילי מערכת ולקרובי משפחתיהם:). Jobnikon 16:55, 29 יוני 2006 (IDT)

אני חושב שאף אחד לא ינצח בטוטו הזה. עוד לפני ההגעה ל-50 אלף קצב המחיקות ידביק את קצב כתיבת הערכים... emanשיחה 20:26, 29 יוני 2006 (IDT)
נקודה טובה... אני יפתח עוד מעט את ויקיפדיה:טוטו השלושים אלף. Jobnikon 21:13, 29 יוני 2006 (IDT)

מדוע ויקיפדיה חיונית[עריכת קוד מקור]

עבר לויקיפדיה:מזנון/מה עושים עם האיזוטריה?. גילגמש שיחה 10:57, 2 יולי 2006 (IDT)

גבול האיזוטריות[עריכת קוד מקור]

עבר לויקיפדיה:מזנון/מה עושים עם האיזוטריה?. גילגמש שיחה 10:57, 2 יולי 2006 (IDT)

תמונות וזכויות יוצרים[עריכת קוד מקור]

נניח שבעל התמונה מאשר להציג אותה בויקיפדיה, בתנאי שבכל מקום שתופיע התמונה, יתווסף קישור או קרדיט. האם הדבר מקובל? זה בסדר להציג בדף הערך, תחת פירוש התמונה, קרדיט למצלם? וỹelloωblộớd ¤ שיחה 05:04, 30 יוני 2006 (IDT)

רק בדף התמונה, לא בערך. גילגמש שיחה 07:18, 30 יוני 2006 (IDT)
בויקיפדיה באנגלית יש הרבה תמונות עם שם הצלם, ע"ע בוב דילן, לאונרד כהן. קקון 09:54, 30 יוני 2006 (IDT)
אם התמונה חשובה והצלם הוא צלם מקצועי שדורש קרדיט בתוקף, ניתן לתת קרדיט. ברגע שתושג תמונה, אפילו באיכות נמוכה יותר, שאינה דורשת קרדיט, ובפרט כזו שהיא GFDL, התמונה עם הקרדיט תימחק. דוד שי 10:28, 30 יוני 2006 (IDT)

תודה לכולם. וỹelloωblộớd ¤ שיחה 12:15, 30 יוני 2006 (IDT)

אם כבר, אני אנצל את הבמה: האם התמונה המוכרת של גלעד שליט (במדים) שניתנה ע"י המשפחה לכל גורמי התקשורת, הינה בשימוש הוגן? אסף 12:33, 30 יוני 2006 (IDT).
לדעתי, כן. בברכה, _MathKnight_ (שיחה) 13:44, 30 יוני 2006 (IDT)

התקפות חוזרות ונשנות על תרבות פופלרית[עריכת קוד מקור]

עבר לויקיפדיה:מזנון/מה עושים עם האיזוטריה?. גילגמש שיחה 10:57, 2 יולי 2006 (IDT)

שאלון קצר[עריכת קוד מקור]

עבר לויקיפדיה:פרלמנט#סקר. גילגמש שיחה 17:13, 30 יוני 2006 (IDT)

מה עם הראיון בערוץ 10?[עריכת קוד מקור]

הוא ישודר היום?

לא, שבוע הבא. גילגמש שיחה 21:10, 30 יוני 2006 (IDT)

איפה המקום?[עריכת קוד מקור]

איפה המקום בו אפשר להציע רעיונות לקהילה? (אם זה דלפק הייעוץ, אני לא יכול כי הוא לא נותך לי לכתוב הערה). אלון רעם 20:56, 30 יוני 2006 (IDT)

תלוי איזה רעיונות. אם זה משהו כללי אז פה. אם זה משהו שקשור לערך ספציפי, בדף שיחת הערך. גילגמש שיחה 21:10, 30 יוני 2006 (IDT)


ערכים על פרקים של סדרות[עריכת קוד מקור]

עבר לויקיפדיה:מזנון/מה עושים עם האיזוטריה?. גילגמש שיחה 11:01, 2 יולי 2006 (IDT)

נראה לי שההעברה הייתה מהירה מדי מכיוון שהיינו באמצע הדיון, אבל הועבר אז הועבר... בברכה A&D - עדי 13:40, 2 יולי 2006 (IDT)
אפשר להמשיך בדיון שם. המזנון הגיע לכ-160K. הייתי חייב להעביר. גילגמש שיחה 13:41, 2 יולי 2006 (IDT)
הדיון בדרך כלל נמוג לאחר העברה... A&D - עדי 13:45, 2 יולי 2006 (IDT)
תאמין לי, לא הפזדנו הרבה. הארכיון מלא בדיונים האלה. גילגמש שיחה 13:46, 2 יולי 2006 (IDT)

הועבר לויקיפדיה:דלפק יעוץ#שאלה לב - שיחה 19:14, 1 יולי 2006 (IDT)

דיקטטורה בויקיפדיה[עריכת קוד מקור]

עבר לשיחת משתמש:עידו א.. גדי אלכסנדרוביץ' 22:44, 1 יולי 2006 (IDT)


אני לא מבין למה זה הועבר לדף של עידו, זה רלוונטי לכולם וכדאי שכולם יהיו שותפים בדיון. כשמבריחים כאלו שיכולים להיות ויקיפדים בעתיד זה חבל לכולנו, לא?רוליג 02:34, 5 יולי 2006 (IDT)
מסכים. ההצעה להעביר אותו בא מאלו שמעדיפים את השקט התעשייתי על השקיפות. Dovi 05:54, 5 יולי 2006 (IDT)

לכותבי הערכים ולעורכים שמתעניינים בספרות[עריכת קוד מקור]

שלום למתעניינים, נתקלתי בבעייה קטנה, אגב העלאת ערכי סופרים מתורגמים. אודה לכם על עצתכם. יש פער שנים תמידי, על פי הרוב של כמה שנים, אבל לפעמים של עשרות שנים! - בין פרסום הספר המקורי, בלשונו המקורית, לבין פרסומו בתרגום עברי. האם ראוי לציין בערכי הספרים המתורגמים את שנת ההופעה האמיתית המקורית שלהם? או שיספיק לציין את התאריך הצמוד לתרגום העברי? עד היום הסתפקתי, אני לפחות, בציון התאריך של העברית בלבד. בתודהAlosha38 09:18, 2 יולי 2006 (IDT)

לדעתי, רצוי גם וגם, שהרי שני הפרטים הם מידע רלוונטי. אם לא ניתן, אפשר לכתוב רק אחד מהם. אחיה פ. 09:22, 2 יולי 2006 (IDT)
אני עם אחיה A&D - עדי 09:41, 2 יולי 2006 (IDT)

יש בוויקיפדיה מספר תתי ערכים שלא ברור למה הם נוצרים. לעתים, העורך חושב שמידע כלשהו לא חשוב מספיק על מנת להופיע בערך עצמו ומוציא את המידע לתת ערך. דוגמה לכך אפשר לראות בשלמה אבינר/מסמכים. דוגמאות אחרות אפשר למצוא במקומות אחרים. זהו מנהג לא נפוץ, אך יחד עם זאת לא תקין בעיני. בשביל מה להוציא מידע ל"תת ערך" למה לא לערך נפרד? קשה להגיע לתת ערך, הקורא לא מודע לקיומו ולא ברור בשביל מה זה קיים. אם החשש הוא מניפוח מספר הערכים הרי שזהו חשש לא מבוסס. יש כ-40,000 ערכים והמספר רק עולה. עד כה היו רק מקרים ספורים של הוצאת מידע לתת ערך. אני מציע להפסיק עם המנהג המגונה הזה ואם יש צורך לפצל את הערך, יש לעשות את זה בדרך המקובלת בוויקי. גילגמש שיחה 10:15, 2 יולי 2006 (IDT)

להפך. אני דוקא מברך על זה, ומזמן חושב שצריך לנהג יותר בדרך הזו במקרים כאלה.
זה בפרוש לא ערך עצמאי. זה כן אסמכתה לדברים שכתובים בערך. כנראה שזה גדול מידי בשביל להשתלב בערך, אבל זה מרחיב או מביא אסמכתות למה שכתוב שם. זה קצת כמו קישור חיצוני, רק שהוא נמצא על השרתים שלנו, ומי שצריך (כלומר קורא את הערך) מודע לקיומו.
אני במזנו העלתי את האפשרות לנהוג בדברים כאלה דוקא עבור הוכחות מתמטיות שרוצים להביא אותן, אבל לא בגוף הערך. emanשיחה 12:30, 2 יולי 2006 (IDT)
למה לא ליצור ערך עצמאי? מה ההבדל בין ערך עצמאי לתת ערך? גילגמש שיחה 12:35, 2 יולי 2006 (IDT)
דרך אגב, אין דפי משנה במרחב השם הראשי, ולפיכך מומלץ לא להשתמש בצורה שלמה אבינר/מסמכים, אלא אולי מסמכים בפרשת שלמה אבינר. ‏– rotemlissשיחה 12:38, 2 יולי 2006 (IDT)
מסכים עם rotemliss. דוגמא נוספת היא ערכים שמוסיפים מידע על מדינה מסויימת בתחום מסויים (דמוגרפיה של לבנון ולא לבנון/דמוגרפיה). תת ערכים זה מכוער ולחלוטין לא נחוץ. Freddie Mercury 12:43, 2 יולי 2006 (IDT)
זה ממש לא דוגמה מתאימה. דמוגרפיה של לבנון זה ערך עצמאי שעומד בפני עצמו. פה מדובר במשהו שהוא בפרוש לא ערך עצמאי, ולכן הסימון הזה של "תת ערך" גם אם אין לו משמעות טכנית, מבהיר הייטב את מעמד הדבר הזה. emanשיחה 12:55, 2 יולי 2006 (IDT)
ואיך הקורא אמור לגלות את תת הערך הזה? גילגמש שיחה 12:59, 2 יולי 2006 (IDT)
יש אליו קישור במקום המתאים בערך הראשי. זה המקום היחידי שממנו הקורא צריך להגיע אליו. emanשיחה 13:08, 2 יולי 2006 (IDT)
לדעתי המסמכים האלה בכלל לא צריכים להופיע במרחב הערכים, לא בערך הראשי ולא בתת-ערך. מדובר בסימוכין וראיות לעובדות המופיעות בערך, ודי בכך שהעובדות מופיעות, או לכל היותר ציון מקום לסימוכין; המסמכים המקוריים אין מקומם בערך האנציקלופדי. מכיוון שהמסמכים הועלו כחלק מהדיון בדף השיחה, אפשר להעביר אותם למרחב דפי השיחה. נתנאל 19:04, 2 יולי 2006 (IDT)
אני סובר כמו Eman, דברים שמסונפים לערך מסויים מקומם בתת ערך. זה נראה חסר טעם לפתוח למסמכים ערך עצמאי, מכיוון שהם באים בהקשר מסויים, וגם אין מקומם בדף שיחה שנועדה לתקשורת דינמית בין הויקיפדים. ולכן תת הערך הוא משהו ביניימי בין דף השיחה והערך עצמו, ונועד במיוחד לדברים שכאלו כמו הערות בגוף הערך, ותוספות לערך הראשי, בנוסף לשימוש שלו אצל משתמשים. היה ראוי לשקול להוסיף לכל ערך - תת ערך של ביבליוגרפיה, רק שהדבר יוצר כמה קשיים, כמו אובדן הקשר בין המקורות. ברגע שהביבליוגרפיה תתחיל להיות רצינית היא יכולה לתפוס המון מקום בשוליים של הערך עצמו, ולהיות לא אסתטית. --אפי ב.שיחה • 10:49, 3 יולי 2006 (IDT)
לצרפתים יש מרחב מיוחד של Référence. ערן 10:56, 3 יולי 2006 (IDT)
עד כמה שהבנתי מדובר בערכים המפרטים כותרי ספרים בנושא מסויים באופן עצמאי, גם אם אין עדיין ערך בנושא ולכן הדבר קצת שונה מעניננו. בנושא של ביבליוגרפיה ומראה מקומות לערך, היה אפשר לקבוע שבכל ערך תהיה אפשרות ליצור תת ערך קבוע בשם "סימוכין" שיהיה מוקדש למראה מקומות מפורטים לערך, למי שירגיש צורך גדול בעניין. ובלבד שיצויין הדבר בערך עצמו. --אפי ב.שיחה • 21:38, 3 יולי 2006 (IDT)

אני מסכים עם עמנואל. תתי ערכים הם פתרון נהדר עבור מקרים גבוליים של מידע אשר יכול לסייע לערך אבל לכשעצמו - לא מחזיק. דוגמה נהדרת לכך ניתן לראות באבודים/רשימת הפרקים - אין סיבה אמיתית שרשימות פרקים יקבלו ערך משלהם, שכן הרלוונטיות היחידה שלהם היא בהקשר ישיר לערך הראשי. אני מציע להחיל דבר זה על כל רשימות הפרקים. זהר דרוקמן 21:45, 3 יולי 2006 (IDT)

אני לא חושב שאני מטומטם או/ למה המדריכים כאן כאלה מסורבלים?[עריכת קוד מקור]

עבר לויקיפדיה:דלפק יעוץ#אני לא חושב שאני מטומטם או/ למה המדריכים כאן כאלה מסורבלים?. pacmanשיחה 13:21, 2 יולי 2006 (IDT)

הפסיקו להשתמש ב"נפטרו"[עריכת קוד מקור]

עבר לשיחה:מוות#עוד פעם "נפטר". גילגמש שיחה 11:15, 6 יולי 2006 (IDT)

ניטרה (כדורגל), ניטרה (מועדון כדורגל), מועדון כדורגל ניטרה, מועדון הכדורגל ניטרה, אף סי ניטרה או אף צ'ה ניטרה?[עריכת קוד מקור]

אין אחידות בשמות הערכים על קבוצות כדורגל (או כדורסל), כאשר שם הקבוצה הוא כשם העיר מלבד אותיות לטיניות (או בלעדיהן): לדוגמה מועדון הכדורגל ברצלונה, צ'לסי (קבוצת כדורגל), איי אס מונקו, אוקזר (כדורגל) הן רק מעט מהדוגמאות. אני חושב שצריך לקבוע שם אחיד.
ניקח לדוגמה את הקבוצה ניטרה (FC Nitra). יוצאים מנקודת הנחה שלקבוצה קוראים ביום יום "ניטרה" ולא "אף סי ניטרה". האפשרויות הן:

  1. ניטרה (כדורגל) - כמצב המקובל למקרים שבהם לשם אחד יש שני פירושים (גם העיר ניטרה וגם מועדון הכדורגל). אפשרות אלטרנטיבית שאני לא אוהב היא ניטרה (מועדון כדורגל)
  2. מועדון הכדורגל ניטרה - הפירוש של FC הוא מועדון כדורגל, ולכן בתרגום לעברית זה "מועדון הכדורגל ניטרה". אפשרות אלטרנטיבית היא מועדון כדורגל ניטרה (בלי ה' הידיעה)
  3. פ.צ. ניטרה - FC לפי הגיית כל אות - פ.צ.
  4. אף סי ניטרה - תעתוק של הגיית האותיות באנגלית. כך בדרך כלל קוראים לקבוצות בטלוויזיה או ברדיו, כמו איי סי מילאן. אפשר גם אף. סי. ניטרה (עם נקודות)
  5. אף צ'ה ניטרה - תעתוק של הגיית האותיות בסלובקית (לא יודע אם זה נכון). אפשר גם אף. צ'ה. ניטרה (עם נקודות)

צהוב עולה 20:35, 2 יולי 2006 (IDT)

דרך אגב, אני בעד ניטרה (כדורגל), ואם לא אז פ.צ. ניטרה. צהוב עולה 20:41, 2 יולי 2006 (IDT)
אתה צודק. לדעתי צריך ברצלונה (כדורגל) כי השם "ברצלונה" כמו שהוא מאוד נפוץ, בדיוק כמו כל הקבוצות הישראליות שהשם הרשמי המלא שלהם באנגלית כולל את המילים "פוטבול קלאב". קקון 21:16, 2 יולי 2006 (IDT)
אין היגיון לכתוב את האותיות כפי שהן נקראות באנגלית כאשר מדובר בקבוצה ממדינה שאינה דוברת אנגלית. אפשר לכתוב א.ס. מונקו אבל לא איי אס מונקו. חוץ מזה שהקיצור של המילה קלאב הוא ק. ולא צ. או ס.--ניצן 01:54, 5 יולי 2006 (IDT)

איך אתם יכולים לעזור לסטטיסטיקה[עריכת קוד מקור]

קצת מאמץ מכולם ואפשר יהיה לסגור 10,000 ערכים בחצי שנה בדיוק. Harel - שיחה 21:06, 2 יולי 2006 (IDT)

אין בעיה. יש שלוש מאות פרקים לסימפסונים? תכין את התבנית. אלמוג 21:12, 2 יולי 2006 (IDT)
לאור הימים האחרונים, נראה לי שעדיף להתמקד באיכות ולא בכמות. גדי אלכסנדרוביץ' 21:18, 2 יולי 2006 (IDT)
אפשר גם לחכות עד ה-8 ביולי וליצור את הערך ה-40000 בדיוק ביום הולדת 3 לויקיפדיה העברית. אייל - שיחה 10:25, 3 יולי 2006 (IDT)
טוב, אני חייב קלישאה. יום הולדת שלוש. עושים הודעה לעיתונות??? עידן ד 10:42, 3 יולי 2006 (IDT)
לא צריך. הכתבה אמורה להיות משודרת ב-7 ביולי בערוץ 10. לדעתי, זה מספיק. גילגמש שיחה 10:53, 3 יולי 2006 (IDT)
באיזה שעה הכתבה תשודר? אייל - שיחה 16:33, 3 יולי 2006 (IDT)

עברנו את ה-40 אלף, אני מקווה שלא נהפוך למה שהיה הערך ה-40,001 - ספר טלפונים. טרול רפאים 18:17, 3 יולי 2006 (IDT)

טרם עברנו את ה- 40,000. דרור 18:27, 3 יולי 2006 (IDT)
אני חוזר בי (רעננתי את הדף) - הערך ה-40,000 הוא ספר טלפונים ולא כמו שטרול כתב. דרור 18:29, 3 יולי 2006 (IDT)
מחקת ערך אחד, אז הוא זז למעלה... טרול רפאים 18:31, 3 יולי 2006 (IDT)
מחקתי שני ערכים ריקים. דרור 18:33, 3 יולי 2006 (IDT)
מישהו יכול לענות לי? באיזה שעה תשודר ב-7 לחודש הכתבה על ויקיפדיה בערוץ 10? אייל - שיחה 19:46, 3 יולי 2006 (IDT)
אם אני לא טועה, ביומן של 8 בערב. עידן ד 19:49, 3 יולי 2006 (IDT)
כן, בתוכנית "שישי" שתשודר ב-20:00. --Morl 23:04, 3 יולי 2006 (IDT)

קישורים נוספים לאנציקלופדיות[עריכת קוד מקור]

קיימים כיום קישורים נוספים לאנציקלופדיות (ראו למשל: דרך בורמה). אני מציע להוריד את כולם. יש להפנות למקורות ראשוניים ולא לאנציקלופדיות. דוד 21:59, 2 יולי 2006 (IDT)

רעיון טוב. גילגמש שיחה 03:37, 3 יולי 2006 (IDT)
מה בנוגע לאנציקלופדיות מקוונות? (כדוגמת אנציקלופדית דעת, אנציקלופדיית הפילוסופיה של האינטרנט ואנציקלופדיית סטנפורד לפילוסופיה) יובל מדר 07:17, 3 יולי 2006 (IDT)
לאנציקלופדיות מקוונות יש להתייחס כאל כל מקור מידע מקוון, ואם מדובר במקור טוב, אין סיבה להפלותו. הפניה לאנציקלופדיות מודפסות בדרך כלל מיותרת, אך גם כאן יש להפעיל שיקול דעת: ההפניה לערך קבלה באנציקלופדיה העברית ראויה להישאר, משום שכתב אותו לא אחר מאשר גרשום שלום. דוד שי 07:25, 3 יולי 2006 (IDT)

הצבעות מחיקה וחיות אחרות[עריכת קוד מקור]

מאז שינוי מדיניות המחיקה אני מוצא את עצמי שוב ושוב מוחק הצבעות של משתמשים חדשים. כדי לא להיות גס כלפי אותם משתמשים חדשים ביקשתי מיוני שיכין לי את תבנית:זכות הצבעה. הנראית כך:


תודה לך על השתתפותך בהצבעה שבדף "XYZ". לפי בדיקתי, הצבעתך לא תיספר במניין ההצבעות, מכיוון שיש לעמוד בדרישות להשתתפות בהצבעה: ותק של 30 ימי פעילות ו-100 עריכות במרחבי התוכן ב-90 הימים שקדמו לתחילת ההצבעה. אף שהצבעתך לא תיספר, הדברים שכתבת לא נמחקו, כי אם הועברו מפרק ההצבעה לפרק הצבעת המשתתפים ללא זכות הצבעה.

באפשרותך לבדוק האם יש לך זכות הצבעה באמצעות תוסף (גאדג'ט) בהעדפות. בלשונית "גאדג'טים", תחת הפסקה "שונות", יש לבחור באפשרות "סקריפט לבדיקת זכות הצבעה" (הוראות נוספות).

אם מבדיקתך עולה כי בעת פתיחת ההצבעה כן הייתה לך זכות הצבעה, באפשרותך לפנות אליי כדי שאבדוק את הנושא שנית.

בברכה, משתמש:ABC

אבקש מעתה ואילך לשים תבנית זו בשיחת המשתמש שהצבעתו נמחקה על מנת שיבין איך מתנהלים הדברים כאן. כמובן שאם כבר הוסבר לו הדבר פעם או פעמיים אין צורך. --> צ'כלברה שיחה ישיבה 16:16, 3 יולי 2006 (IDT)

איזו תמונה חביבה יש לתבנית הזו! A&D - עדי 17:54, 3 יולי 2006 (IDT)
בס"ד מסכימה עם עדי לגבי התמונה, ליאת.מישהי שאיכפת לה "(שיחה 18:18, 3 יולי 2006 (IDT)
עדיף לדעתי למצוא תמונה שתהיה יותר מסבירת פנים. עוזי ו. 18:30, 3 יולי 2006 (IDT)
יותר טוב חברים? --> צ'כלברה שיחה ישיבה 18:47, 3 יולי 2006 (IDT)
חמוד אבל אין בעיה של זכויות יוצרים? דרור 18:49, 3 יולי 2006 (IDT)
לא לפי ויקישיתוף... --> צ'כלברה שיחה ישיבה 18:50, 3 יולי 2006 (IDT)

ואני עדיין רואה הצבעות מחיקה על ערכים עקב הדרישה לשכתוב. מתי יפסק? זהר דרוקמן 22:17, 3 יולי 2006 (IDT)

זאת כבר בעיה של מספר משתמשים ותיקים ולא להם נועדה התבנית... --> צ'כלברה שיחה ישיבה 22:19, 3 יולי 2006 (IDT)
בעיה של מספר משתמשים ותיקים? למה הכוונה? ברור לי שלתבנית שלך אין קשר לכך (אני סתם "תופס טרמפ"), אבל בקצב הזה אני אצור תבנית:מדיניות המחיקה קובעת שאין להעלות ערכים הדורשים שכתוב להצבעת מחיקה, שם תהיה תמונה של רב נתך משתחלף. זהר דרוקמן 22:26, 3 יולי 2006 (IDT)
מגדר! מה יהיה? תיקנתי קצת את התבנית עצמה. דורית 20:19, 4 יולי 2006 (IDT)
לעזאזל אתכן פמניסטיות-קומוניסטיות-אנרכו-רדיקליות!!! (-: --> צ'כלברה שיחה ישיבה 20:52, 4 יולי 2006 (IDT)
תיזהר שאני לא אשסה בך את שאר חברי הקומונה. תישן עם עין אחת פקוחה :) דורית 21:13, 4 יולי 2006 (IDT)

רציתי להציע מיזם חדש לויקיפדיה: Wikicook. באתר החדש, יהיו מתכונים של כל המוצרים הקיימים בשוק, ואפשר יהיה לקפוץ מערך לערך על ידי הקישורים של המוצרים או אופני ההכנה. למשל: אבוקדו, אפשר יהיה להכנס לקטוגריה של אבוקדו וללמוד את כל המתכונים הקשורים, ולמשל בסלט אבוקדו עם ביצים אפשר יהיה לקפוץ מהאבוקדו לביצים. ומקטוגריה של ביצים, בה יופיע אותו הסלט - אפשר יהיה לקפוץ לאבוקדו. אם עד היום ויקיפדיה "כבשה" את נושא המידע האנציקלופדי ואת נושא הציטוטים והיא בדרך (או שלא) גם לעסקי החדשות וכו' וכו' - אז למה שויקיפדיה לא תכבוש גם את נושא הבישול? במקום כל אותם מנועי חיפוש מתישים שלא תמיד נותנים מה שרוצים, והכל שם מוגבל וברוח העורכים של האתר, הרי שמיזם שכזה, הפתוח ללא כל הגבלה לציבור המבשלות - יוכל לתרום תרומה משמעותית. מה אתם אומרים? מיכאלי 18:05, 3 יולי 2006 (IDT)

זה מסוכן. ויקיפדיה יכולה לקבל תביעות על כך שהמתכונים שהיא מביאה עושים כאבי בטן, שילשולים וכ"ו... לב - שיחה 18:13, 3 יולי 2006 (IDT)
בבקשה - תציע את זה במטה. אם ירצו, יפתחו את המיזם. גילגמש שיחה 18:15, 3 יולי 2006 (IDT)
מסתבר שמישהו כבר חשב על זה יואבי2 18:16, 3 יולי 2006 (IDT)
האאא וגם כבר יש בעברית!!! יואבי2 18:18, 3 יולי 2006 (IDT)
בוקר טוב אליהו. מסקנה: אתם צריכים לבקר יותר במיזמי האחות! עידן ד 18:25, 3 יולי 2006 (IDT)
היכן ניתן למצוא קישורים למיזמי האחות של ויקיפדיה שאינם מופיעים בתחתית העמוד הראשי? לקח לי פעם קצת זמן למצוא איזה מיזם שבמקרה הגעתי אליו קודם לכן, אך לא זכרתי במדויק את שמו. אייל בארי 20:07, 3 יולי 2006 (IDT)
מה למשל? חוץ מויקיחדשות, כולם בעמוד הראשי. עידן ד 00:13, 4 יולי 2006 (IDT)
תבדוק בקרן ויקימדיה#מיזמים ספיציפיים. אייל - שיחה 00:16, 4 יולי 2006 (IDT)
למשל, [1] ו-Wikicook שהוזכר כאן. איפה ניתן למצוא עוד מיזמים כאלה (לא מצאתי בקישור שהבאת)? אייל בארי 10:01, 4 יולי 2006 (IDT)
הויקימתכונים איננו מיזם עצמאי, אלא חלק מהוויקיספר. ישנם גם כמה מאות מיזמים עצמאיים באנגלית, ברמות שונות. עידן ד 12:07, 4 יולי 2006 (IDT)

אנא הביעו את דעתכם[עריכת קוד מקור]

על הדיון שמתנהל כאן: שיחה:לפקוסיה, בייחוד מישהו שדובר יוונית, או מכיר קצת את ההיסטוריה של קפריסין. תודה. ‏DrorK‏ • ‏שיחה‏ 21:15, 3 יולי 2006 (IDT)

יש הודעה בלוח המודעות מזה כמה ימים. צריך גם כאן? (זו שאלה עקרונית לנהלי המזנון). דרור 12:58, 4 יולי 2006 (IDT)
לא. צ'סשיחה 13:12, 4 יולי 2006 (IDT)

כמעט 100 ערכים חדשים נכתבו היום... מספר גבוה יחסית לממוצע היומי. אסף 00:09, 4 יולי 2006 (IDT).

כן, 90% קצרמרים... אייל - שיחה 00:14, 4 יולי 2006 (IDT)

מדיניות הצבעות בויקיפדיה בספרדית[עריכת קוד מקור]

חשבתי שיעניין אתכם לדעת, שבימים אלה התקבלה הצעתי (מבין 18 הצעות ...) לשינוי זכויות הצבעה בויקי בספרדית, למשתמשים בעלי ותק של חודש אחד ו-100 עריכות, שהצעתי בהשראת המדיניות הקיימת כאן, ואף ציינתי זאת בניסוח ההצעה עצמה. ולתפארת הויקיפדיה בעברית!. Cucaracha (הודעות) 13:00, 4 יולי 2006 (IDT)

ושוב יצאו בחורינו המצויינים מפעולה נועזת מעבר לקווי האויב כשידם על העליונה. שכוייח! נריה 13:07, 4 יולי 2006 (IDT)
אפשר היה להצביע בעד יותר מהצעה אחת? גילגמש שיחה 14:50, 4 יולי 2006 (IDT)
יפה, עוד כשנה גם הם יגיעו למסקנה שהכוונה הייתה 100 עריכות במרחב הערכים צהוב עולה 14:54, 4 יולי 2006 (IDT)
כן, אפשר היה להצביע בעד או נגד כל אחת מן ההצעות. בכוונה הצעתי 100 עריכות סתם וללא מגבלה, שהרי היו עוד הצעות אין ספור, מסובכות להפליא. העיקר הוא שציינתי מפורשות את הויקי בעברית כאסמכתא, והדבר אף נלקח בחשבון. מי אמר שכל העולם אנטישמי? Cucaracha (הודעות) 18:32, 4 יולי 2006 (IDT)