ויקיפדיה:מזנון/ארכיון 3

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

דף זה הוא ארכיון של דיונים שהתקיימו במזנון. דיונים חדשים יש לקיים במזנון הנוכחי. אין לערוך דף זה.



פורום לדיונים[עריכת קוד מקור]

ערב טוב לכולם, אני יושב כעת על כמה ערכים חדשים. חברים, אם הפרוייקט יושב על איזה אפאצ'י או אולי סרבר אחר והמחולל הוא PHP, אז מדוע אין כאן PHPBB כדי שנוכל לקיים דיונים כמו בני אנוש במאה ה-21? יהיה יותר קל לשוחח זה עם זה. יודעים שכל מה שנעשה הוא שלנו ולא בחסדי אחרים. שנית, אני מאמין שהויקיפדיה (או וויקיפדיה או כנפדיה...) דווקא תתפוס תאוצה ואל לנו להשקיע זמן מיותר בפירסומה. יש יתרון לצוות מצומצם שעורך אנציקלופדיה, בטרם יתחיל הבלגן הגדול. אמנם, אני רק יומיים כאן והפרוייקט העברי עודנו בחיתוליו ולמרות זאת אני מציע שנחליט איזה ערב לשוחח בינינו אם באיזה מסנג'ר או על גבי איזה פורום (נמצא כבר איזה משהו) כדי שנראה כיצד כל אחד יכול לקדם את הפרוייקט. לדעתי האישית, יש לשמור על זכויות יוצרים ולא ליטול אפילו פסיק ממקור אחר. המהימנות של האנציקלופדיה מאד מאד חשובה. אולי זה יהא איטי יותר, אבל לכל הפחות, הננו יודעים שכל מה שנעשה הוא שלנו ולא בחסדי אחרים. אני מתכוון לכתוב מאמרים בנושאי טבע כגון ערכים של בעלי חיים, צמחים, חוקרי טבע ואולי אגע בטקסונומיה (שזה פרוייקט ענק אפילו לעשרות אנשים). אני מניח שאכתוב ערכים גם במוסיקה קלאסית, יתכן שגם בציור וכמובן, בכל מיני זוטות שמעניינות אותי. אם מישהו מביניכם רואה עצמו כותב ערך בנידון, נא ליידעני כדי שלא אמצא עצמי עושה עבודה לשווא. אני עובד לרוחב, כלומר על מספר ערכים במקביל ולכן בבת אחת יצוצו כמה ערכים למיניהם. לגבי דפים של מדינות : לא זוכר כעת מי המחבר של "מדינת ישראל" אולם יש לי הסתייגות קלה - חשבו על אלמוני שמגיע לערך כלשהו של מדינה ובום... לפתע נופלים עליו כל המספרים והנתונים האלה. לדעתי זה די מרתיע ולא לשווא, כי לא תתקלו במעין אפשרות שכזו במקור אחר. לדעתי, יש לחבר ערך של מדינה באופן הרגיל (והשוטף) כמו: גיאוגרפיה, היסטוריה... ולתת קישור לדף נתונים. זו רק דעתי ואין אני מבקש לכפות אותה אלא מנסה להעלות כאן לדיון סוגייה מעין זז שלבטח ניתקל בה רבות בהמשך: הידידותיות למשתמש (ואכן, אני מניח שחלקכם אינכם מכיר את המושג המייקרוסופטי הזה עם הרד האט שלכם). יש לי שאלה לגבי שימוש בציטוטים: האם כשאני מצטט כמה משפטים מספר שאין עליו יותר זכויות יוצרים בשפה זרה, אך רק לאחרונה תורגם לשפתנו, אזי האם זה אפשרי? כלומר, האם למתרגם יש זכות כלשהי על עבודתו? תודה לכולם על הקריאה וקחו לתשומת ליבכם את דבריי בתחילתם. יום נעים.

בן הטבע

תשובה בחמש נקודות:
  1. כן, למתרגם (ולהוצאה) יש זכויות יוצרים על התרגום. זהו קניין רוחני לכל דבר.
  2. לגבי ה-PHPBB (יהיה מה שיהיה), אני משער שזה לא אפשרי במסגרת וויקיפדיה, מאחר שהשרת ממילא עמוס מאוד.
  3. אשמח למפגש וירטואלי. כדאי יהיה להודיע על-כך מראש (בעמוד הראשי).
  4. כל הכבוד על ההשקעה שלך בפרוייקט. התרומה שלך משנה את פני האתר! (מפריחה את השממה! מחייה שפתנו העברית! מרימה קומתנו, קוממיותנו, כבודנו בקרב הגויים!)
  5. אם טרם עשית זאת, קרא את הרישיון (GFDL), או תקציר לפחות. אין לנו זכויות יוצרים על מה שכתבנו עד כה, לא כל שכן על מה שעוד נכתוב. אני מרוצה מאוד מהעניין - ואתה? ;)

--אלעד

שלום מבן הטבע[עריכת קוד מקור]

שלום לכולם ושנה טובה. הגעתי לכאן במקרה ודומה שהפרוייקט הזה מוצא חן בעיניי. אינני יודע מה יהא עתידה של האנציקלופדיה הזו אבל סבורני שהשתתפותי ביצירתה תהווה תרומה צנועה להצלחתה. העלתי שני מאמרים, האחד על הפיל והשני על אריה. הם עדיין לא ערוכים באופן סופי ואני מניח שבימים הקרובים אמצא את העת לשיפורים. כיניתי אותם בינתיים בשמות פיל אסייתי ואריה אסייתי, הואיל ומצאתי עצמי מתעמק יתר על המידה דווקא בכתיבה אודותיהם. בעתיד, הערכים יהיו אריה (המין), אריה אפריקאי (תת המין), אריה אסייתי (תת המין), פיל (הסוג), פיל אפריקאי (המין), פיל אסייתי (המין). אנסה לכתוב מאמרים רבים ככל האפשר בנושא טבע ומדע אם כי הנני מניח שאמצא עצמי גם מחבר בנושאים נוספים. אחת הסוגיות שהנני מעוניין להעלות הוא השימוש הנכון בשם התואר: האם לכנות אמריקאי או אמריקני, אפריקאי או אפריקני וכדומה. אפשר למצוא אותי בכינוי בן הטבע אשמח לסייע במידת האפשר גם בעריכה באם אתבקש. שתהא לנו שנה רגועה.

שלום לך! גש ל-ויקיפדיה:ויקיפדים וחקוק את שמך בגאווה. ובהזדמנות זו, קפוץ ל-ויקיפדיה:מזנון/ויקי נגד וויקי ועזור לנו להכריע בשאלת-השאלות. אגב, הסקרנות אוכלת אותי: איך הגעת לכאן? \\הערת-אגב: הגיע הזמן שנכניס כאן קצת סדר - הכתיבה מלמעלה למטה, או להיפך?\\ שנה טובה! --אלעד

עריכת מאמרים ופרסום[עריכת קוד מקור]

בקשר לדיון על שמות מאמרים, איך לכתוב מאמרים וכו' וכו', אני חושב שבעמוד עריכת מאמרים כדאי להוסיף איזשהו לינק משמעותי כזה (אחד שאי אפשר להתעלם ממנו) שיפנה את הכותבים החדשים לדף שבו המלצות והוראות איך לנסח\לכתוב מאמרים ואיך לקשר מאמרים אחרים.

נקודה אחרת שאני רוצה להעלות - אני חושב שהאתר הזה לא "ימריא" ללא פרסום מעט יותר מאסיבי, כשאני אומר לפרסם, אני מתכוון לפרסם כדי למשוך כותבים ולא כדי למשוך קוראים (הם כבר יגיעו כשיקום כאן מאגר רציני). כדאי לדעתי לפרסם את האתר בפורומים עבריים ברחבי הרשת (בעיקר פורומים "מקצועיים", כלומר, לא לפרסם בפורום "הארי פוטר" אבל כן לפרסם בפורום "ספרות").

-אורי

הועבר לשיחת משתמש:בוט ישובים#בוט ערים. טרול רפאים 20:20, 22 פברואר 2006 (UTC)

לוגו בעברית[עריכת קוד מקור]

כתבתי בעמוד השיחה של הדף הראשי:


לגבי הלוגו החדש, יהיה מה שיהיה, אני מציע לתרגם הכיתוב ל"וויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית" ולהוסיף, אולי בכתב מעוגל, "בעברית".

אגב, צמד הכפתורים "לך"-"חפש"... :) כדאי לתרגם אחרת את "לך", שממילא אינו ברור דיו. אולי פשוט "לערך"?

והערה אחרונה: שוליי תיבות הטקסט נחתכים משמאל באופן עקבי (לפחות באקספלורר 5 על חלונות 2000 - מחשב שאול :-] ) --אלעד, 08/09/03, 10:58.


בקונקי, RH 9, מעבר לבעיות רוחב עמוד ותיבות טקסט, זה נראה מצויין.

בהזדמנות זו, אצטט מדף המשתמש שלי:

(לקט פיסות שטרם תורגמו)


בדפי שיחה: Post a comment

ברשימת המעקב: (22 pages watched not counting talk pages; הכל total pages edited since cutoff; checking watched pages for recent edits... show and edit complete list.)

show and edit complete link מהווה קישור לעמוד שלא תורגם (טקסט וכפתור).

Show last 1 | 2 | 6 | 12 hours 1 | 3 | 7 days הכל

קישורים חיצוניים בעברית[עריכת קוד מקור]

הועבר לשיחת ויקיפדיה:קישורים חיצוניים#קישורים חיצוניים בעברית. טרול רפאים 18:59, 1 אוקטובר 2005 (UTC)

מנגנוני ההגנה של הויקיפדיה[עריכת קוד מקור]

הועבר לשיחת ויקיפדיה:טיפול בהשחתה#מנגנוני ההגנה של הויקיפדיה. טרול רפאים 20:30, 26 פברואר 2006 (UTC)

הערך אריאל שרון מועתק מכאן - http://www.israeliscent.com/IsraelMagazine/israeliview/israeli-prime-minister-Ariel-Sharon-h.htm

Costello