ויקיפדיה:מזנון/ארכיון 375

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

דף זה הוא ארכיון של דיונים שהתקיימו במזנון. דיונים חדשים יש לקיים במזנון הנוכחי. אין לערוך דף זה.



ערכים קשורים[עריכת קוד מקור]

הועבר לדף ויקיפדיה:דלפק ייעוץ# ערכים קשורים
(לטובת החברים): בוויקיפדיה נוסף לפני לפני כמה שנים ב"העדפות" טאב חדש, בשם "אפשרויות בטא". הרעיון הוא לאפשר למשתמשים רשומים שמעוניינים בכך להתנסות בתכונות והתנהגויות חדשות שנמצאות בפיתוח (אפשר להגיע לטאב הזה ישירות, דרך "בטא" מהתפריט העליון). האפשרות הראשונה היא "הפעלת כל אפשרויות הבטא החדשות באופן אוטומטי". עבור מי שמאפשר/ת זאת, ויקיפדיה יכולה להתנהג בצורה מעט מפתיעה כל אימת שהמפתחים מוסיפים "אפשרות בטא" חדשה (לא אירוע תדיר - עד השינוי האחרון, לפני כשבוע, לא נוספה אפשרות בטא חדשה כמעט שנה).

לפני בערך שבוע נוספו שתי אפשרויות בטא חדשות: "מציע השלמות", ו"לקרוא עוד". האפשרות הראשונה מאפשרת הצעת השלמה בתיבת החיפוש גם כשהמשתמש ביצע תקלדה או שתיים: למשל, חיפוש "מראלכ" בלי האפשרות הזו לא מציע כל השלמה, ועם האפשרות מוצאים את מר אל, כאן אנה, מטאליקה, תמר אלכסנדר ועוד. למרבה הצער, אם מופעל אצלכם הגאדג'ט " הפיכת מקלדת עברית/אנגלית בחיפוש", אפשרות הבטא הזו לא תעבוד. כדי להתנסות בה, יש לבטל את גאדג'ט ההפיכה ("הפיכת מקלדת" היא ברירת מחדל בוויקיפדיה בעברית) (עדכנתי את גאדג'ט "הפיכת מקלדת" - כעת הוא תואם ל"מציע השלמות", כך שלא צריך לבטלו כדי להתנסות בהצעות החיפוש החדשות). "לקרוא עוד" מוסיף בתחתית הערך רשימה של ערכים שהתכנה הסיקה שעשויים להיות קשורים לערך שאתם קוראים כעת.

הסיבה שמצאתי לנכון לכתוב את הדברים כאן היא שיש משתמשים שהופתעו למצוא את הפירות של "לקרוא עוד" (ראו דיון מקושר בראש הסעיף), וכן כדי להציע לאנשים שעוסקים ב"ערכים יתומים" (אפרופו דיון במעלה המזנון לגבי העברת הדגל של מיזם "ערכים יתומים"), לנסות להפעיל את אפשרות הבטא החדשה, ולראות אם ההצעות של התכנה יכולות לעזור במציאת ערכים מהמ ראוי לקשר. כמו כן רציתי להציע למשתמשים לנסות להפעיל את "מציע השלמות" (ולבטל את "הפיכת מקלדת"),

אם כבר כתבתי כל זאת על "אפשרויות בטא", רציתי לציין עוד משהו שלא כולם זוכרים: בדף בטא בהעדפות, מופיעים לצד כל העדפה שני קישורים: "מידע" ו"דיון". הראשון מקשר לתיעוד (או "מעין תיעוד") של האפשרות החדשה, והשני מוביל לדף בו אפשר להציע משוב, בקשות, שאלות, וביקורת על האפשרות החדשה. רצוי מאד להשתמש ב"דיון" כדי לתת למפתחים משוב. שב"ש - קיפודנחש 18:02, 18 בדצמבר 2015 (IST)[תגובה]

תודה - הוספתי אותם וזה באמת נחמד Chenspec - שיחה 14:16, 19 בדצמבר 2015 (IST)[תגובה]
האפשרויות נוספו השבוע (יום רביעי או חמישי שעבר) ולא לפני שבוע. חוץ מזה אני מסכים עם כל מה שקיפודנחש כתב. אינג. יונה ב. - שיחה - הבה נכחילה 11:57, 20 בדצמבר 2015 (IST)[תגובה]

מיזם חודש אסיה - סיכום[עריכת קוד מקור]

הועבר לדף שיחת ויקיפדיה:מיזמי ויקיפדיה/חודש אסיה 2015

Password Strength RFC[עריכת קוד מקור]

Hello

We have started an RFC on meta to increase password requirements for users that have accounts which can edit MediaWiki:Common.js, have access to checkuser or have access to Oversight.

These types of accounts have sensitive access to our sites, and can cause real harm if they fall into malicious hands. Currently the only requirement is the password is at least 1 letter long. We would like to make the minimum be 8 letters (bytes) long and also ban certain really common passwords.

By increasing requirements on passwords for accounts with high levels of access, we hope to make Wikimedia wikis more secure for everyone. Please read the full text of the proposal here, and make your voice heard at the RFC.

Thank you

אנא סייעו בתרגום הדף

(On behalf of the WMF security team) BWolff (WMF) - שיחה 15:51, 22 בדצמבר 2015 (IST)[תגובה]

תרגום: מטה-ויקי עורך הצבעה בנושא "האם כדאי לחזק את הסיסמאות עבור משתמשים שיכולים לגשת למידע רגיש". אתם מוזמנים להצביע. פרטי ההצעה:
עד כה יש שתי דרישות על סיסמאות בוויקי. הראשונה היא שאין להשתמש בסיסמה ריקה. השניה היא שאין להשתמש בסיסמה הזהה לשם משתמש.
מוצע בכך שלקבוצות המוזכרות להלן יתווספו שלוש דרישות נוספות. הראשונה היא סיסמה בגודל 8 תווים לפחות. השניה היא שהסיסמה לא כוללת רצף wiki. השלישית היא שהיא לא מוכללת ברשימת 10,000 הסיסמאות השכיחות ביותר בעולם.
הקבוצות עליהן מדובר כוללות משתמשים שיכולים לגשת למידע רגיש. בהתייחס לוויקיפדיה העברית, מדובר בביורוקרטים, בודקים, מפעילים, עורכי ממשק, וכמה משתמשים שיש להם הרשאות בכל אתרי הוויקי בעולם.
יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 16:04, 22 בדצמבר 2015 (IST)[תגובה]

גילוי נאות[עריכת קוד מקור]

שלום רב.

אני רוצה להבין מה המדיניות הרשמית של ויקיפדיה בנוגע לגילוי נאות: הזכרה בערך על קשר בינו לבין ויקיפדיה?

היו לי עד היום שתי התנסויות: בסרט הדרדסים הוספתי בפסקת גילוי נאות שבאמצע הסרט, הגיבור שלו קורא מידע בויקיפדיה האנגלית.

בפעם השנייה, כתבתי בתוך הפסקה על אחת הדמויות במשפחת סמפסון שהוא שלח את חברתו לרצוח מישהו בגלל שהוא שינה את הערך שלו בויקיפדיה. שקלתי גם להוסיף על קראסטי הליצן שהביקורת העיקרית שנמתחת עליו היא שצריך לעיין בויקיפדיה כדי להבין את הבדיחות שלו. הוא, בתגובה, מתבדח על מי שנתן את השם לויקיפדיה. אבל ויתרתי על התענוג - זה מפני ששני המקרים האמורים הסתיימו בביטולים עקשניים באשמת מידע מיותר.

ונחשו במה נתקלתי במקרה עכשיו - הערך על הספר התופת מכיל אזכור ברור ובולט לעובדה שויקיפדיה מוזכרת בספר...

אז מישהו יועיל בבקשה לענות לי? יאיר הנווט - שיחה 22:31, 23 בדצמבר 2015 (IST)[תגובה]

אני לא רואה כיצד זה קשור למושג "גילוי נאות". לעצם השאלה, אין חשיבות או הצדקה לציין בערך של ספר או של סרט שהוא מזכיר בדרך אגב את ויקיפדיה. אם זהו נושא מרכזי או חשוב - צריך לציינו כמו כל נושא אחר. איננו זקוקים לפרסומת. נרו יאירשיחה • י"א בטבת ה'תשע"ו • 22:41, 23 בדצמבר 2015 (IST)[תגובה]

This is a message from the Wikimedia Foundation. Translations are available.

As many of you know, January 15 is Wikipedia’s 15th Birthday!

People around the world are getting involved in the celebration and have started adding their events on Meta Page. While we are celebrating Wikipedia's birthday, we hope that all projects and affiliates will be able to utilize this celebration to raise awareness of our community's efforts.

Haven’t started planning? Don’t worry, there’s lots of ways to get involved. Here are some ideas:

Everything is linked on the Wikipedia 15 Meta page. You’ll find a set of ten data visualization works that you can show at your events, and a list of all the Wikipedia 15 logos that community members have already designed.

If you have any questions, please contact Zachary McCune or Joe Sutherland.

Thanks and Happy nearly Wikipedia 15!
-The Wikimedia Foundation Communications team

Posted by the MediaWiki message delivery, 22:58, 18 בדצמבר 2015 (IST)אנא סייעו בתרגום הדףעזרה[תגובה]

ויקימניה 2016: הזמנה להעלות הצעות![עריכת קוד מקור]

Dear Wiki[p,m]edians,
as you may know Wikimania 2016 is coming (it will be held in Italy, in Esino Lario, June 21 to 28). Since a few days call for proposals is open: all community and Wikimedia projects users are invited to propose a presentation to be included in the programme of the conference.
Through this call we only accept what we call critical issues, presentations about specific topics with a certain level of detail (problems, possible solutions, critical analysis, about Wikimedia projects and activities). Those presentations do not target newbies, and they can assume attendees have already a background knowledge on the topic.
To accommodate as many of the great presentations as possible, we strongly suggest that you limit your proposed session's length to be a maximum of 18 minutes, plus 10 minutes for questions.
To submit a presentation, please see Submissions page in Wikimania 2016 website. Deadline for submitting proposals is 7th January 2016.

--Yiyi - שיחה 11:46, 19 בדצמבר 2015 (IST)[תגובה]

Please, can someone translate this message? Thanks.

ב-21 עד 28 ביוני תתקיים ויקימניה בעיירה הציורית אסינו לאריו שבאיטליה. אתם מוזמנים להציע הרצאות לשילוב בתוכנית של הוויקימניה: ההרצאות צריכות להציג בעיות, פתרונות אפשריים, ניתוחים על מיזמי ויקימדיה והפעילויות הקשורות. ההרצאות אינן מיועדות לוויקיפדים מתחילים, ואפשר להניח שכל משתתפי הוויקימניה בעלי רקע בנושא. המארגנים ממליצים שאורך הרצאה יוגבל ל-18 דקות, ולעוד 10 דקות לשאלות. אתם מוזמנים להעלות את ההצעות בדף ההצעות לוויקימניה 2016, ויש לעשות זאת עד ל-7 בינואר 2016. ערן - שיחה 15:25, 19 בדצמבר 2015 (IST)[תגובה]
תודה ל-Yiyi ולערן.
האם ידוע מה קרה שהקדימו את זה מאוגוסט ליוני? האם זה הולך להיות באופן קבוע ביוני בעתיד?
האם יש מלגות לנסיעה מטעם הקרן ו/או העמותה? Danny-wשיחה 08:49, 20 בדצמבר 2015 (IST)[תגובה]
כן וכן. לסטר - שיחה 12:26, 20 בדצמבר 2015 (IST)[תגובה]
למרות האמור לעיל (או שאולי אחד ה"כנים" לא התייחס לעניין המועד), ויקימניה 2017 נקבעה להתקיים ב-8-13 באוגוסט (ראו [1])‏. סופ"ש נעים, Ldorfmanשיחה 09:35, 25 בדצמבר 2015 (IST)[תגובה]

קורס לוויקימילונאים מתחילים – מחזור ב׳[עריכת קוד מקור]

היי כולם, אחרי הקורס הראשון והמאוד מוצלח, אני שמח להודיע שנפתחה ההרשמה למחזור השני של קורס ויקימילון - קורס לכתיבת ערכים מילוניים במיזם ויקימילון. הקורס הוא שיתוף פעולה של עמותת ויקימדיה ישראל, האקדמיה ללשון העברית, הספרייה הלאומית בירושלים ועורכי ויקימילון.
זו הזדמנות ממש טובה לכל חובבי הלשון ובלשנות, לשמוע הרצאות וללמוד כיצד כותבים מילון.

פרטים נוספים ניתן לראות בקול הקורא.
ולהרשמה אפשר להיכנס לכאן.


ההרשמה נסגרת ממש בקרוב, אז אם אתם מכירים חובבי לשון, אתם מוזמנים להפיץ. תודה!-- riel1204 - (שִׂיחָהתְּרוּמָה) - 22:43, 23 בדצמבר 2015 (IST)[תגובה]

החלטה על תבניות אדומות[עריכת קוד מקור]

הועבר לשיחת ויקיפדיה:תבנית#החלטה על תבניות אדומות 07:20, 19 בינואר 2016 (IST)

קישורים שבורים לאתר עיתונות יהודית היסטורית[עריכת קוד מקור]

הועבר לשיחת ויקיפדיה:קישורים חיצוניים שבורים#קישורים שבורים לאתר עיתונות יהודית היסטורית 07:22, 19 בינואר 2016 (IST)

מקום ההוצאה לאור[עריכת קוד מקור]

הועבר לשיחת ויקיפדיה:ביבליוגרפיה#מקום ההוצאה לאור 07:24, 19 בינואר 2016 (IST)

דבר נוסף בקשר לאיזכור נתוני צפייה של שירים ישראליים ביוטיוב[עריכת קוד מקור]

בנוסף לעניין הזה של זיוף נתוני צפייה (כ-99% מכלל הלהיטים שיוטיוב, הנם בעלי נתוני צפייה מזוייפים, כולל גנגנם סטייל, Shake It Off ובמיוחד גמבה סטייל ודרך השלום), נוכחתי לשים לב לכך ביוטיוב, כי הזמרים המזרחיים בישראל, הם הזמרים היחידים בעולם כולו אשר מעלים סינגלים כמו שהם (בלי תמונה) ליוטיוב, על מנת שהמשתמש הישראלי הממוצע יוכל להאזין להם דרך יוטיוב, כחלופה להאזנה בנגן מדיה. האמנים ברחבי העולם לא מעלים את הסינגלים שלהם ליוטיוב אלא את הוידאו קליפים של השירים שלהם. כמעט בכל פעם שנתקלתי בשיר לא ישראלי או מזרחי שהועלה ליוטיוב ישירות ללא תמונה, לא היה מדובר באמן שמאחורי השיר שהעלה אותו ליוטיוב, אלא במשתמשים כלשהם שהעלו אותו, בין אם עם או בלי רשות בעלי זכויות היוצרים, ולהפתעתי הרבה, מעטים מהם בעלי נתוני הצפייה גבוהים מאלו של דרך השלום (ואני מתכוון שירים שאינם קליפים). למעשה אפשר לומר שויקיפדיה הישראלית היא הויקיפדיה היחידה בעולם שמציינת נתוני צפייה של סינגלים ולא רק של קליפים. פאר טסי לדוגמה לא מעלה וידאו קליפים בכלל, אלא רק את הסינגלים שלו עצמם (בלי תמונה), כדי שהישראלי הממוצע יוכל לשמוע אותם ביוטיוב. לפיכך אני חושב כי כאשר מדובר בערך על סינגל, אין טעם להזכיר את נתוני הצפייה שלו ביוטיוב בכלל (חוץ מזה של הקליפ שלו, אם קיים). זור987 - שיחה 17:51, 26 בדצמבר 2015 (IST)[תגובה]

זה לא נשמע כמו זיוף. אלא אם אנשים לא באמת שומעים את זה. ‏ישרוןשיחה 14:59, 27 בדצמבר 2015 (IST)[תגובה]
עד כמה שאני מבין הוא לא אמר שזה זיוף, אלא ציין "בנוסף". נרו יאירשיחה • ט"ז בטבת ה'תשע"ו • 16:06, 28 בדצמבר 2015 (IST)[תגובה]
בהתעלם מבעיית הזיופים, אני לא רואה בעיה לציין שיר שהושמע רבות בגלל שהוא בלי קליפ. אל השירים עם הקליפ אני נכנס בעיקר כדי לשמוע את השיר ולא אכפת לי מהקליפ. ‏ Uziel302שיחהאמצו ערך יתום! 12:40, 31 בדצמבר 2015 (IST)[תגובה]

מקבץ ערכים מומלצים לסיום השנה האזרחית[עריכת קוד מקור]

הועבר לשיחת ויקיפדיה:עמוד ראשי/מקבץ ערכים#מקבץ ערכים מומלצים לסיום השנה האזרחית 07:26, 19 בינואר 2016 (IST)

זה מה שהכי עניין את הקוראים שלנו בשנה האחרונה[עריכת קוד מקור]

פורסמה הרשימה. לאחר שב-2014, "מבצע צוק איתן" היה לערך הנקרא ביותר, ב-2015 חזר הערך אודות מדינת ישראל להיות הראשון, כפי שהיה במשך שנים קודם לכן (עם זאת, הערך על צוק איתן נשאר בכל זאת נקרא מאוד והגיע למקום ה-14). הערך ה"אקטואלי" בעשרת הראשונים הוא זה שעוסק בבחירות שנערכו ב-2015 ; "המדינה האסלאמית" במקום ה-11.

דוד בן גוריון ויצחק רבין, שחייהם נלמדים בהרחבה בבתי הספר, מופיעים שניהם בעשירייה הראשונה. גולדה מאיר, שעוסקים בה פחות במהלך לימודי התלמידים, סוגרת את רשימת ה-100...

  1. ישראל
  2. יצחק רבין
  3. בנימין נתניהו
  4. פאודה
  5. זגורי אימפריה
  6. ירושלים
  7. ארצות הברית
  8. הבחירות לכנסת העשרים
  9. זהויות טריגונומטריות (הפתעה)
  10. דוד בן-גוריון

שבת שלום. Ldorfmanשיחה 06:38, 2 בינואר 2016 (IST)[תגובה]

תודה על המידע Chenspec - שיחה 09:49, 2 בינואר 2016 (IST)[תגובה]
תודה. מעניין שמקום 12 ו-15 הם "ערכי רשימה": מדינות לפי אוכלוסייה, שטח, צפיפות, תמ"ג ופיתוח אנושי/גרסת מיון, ו-מדינות לפי אוכלוסייה, שטח, צפיפות, תמ"ג ופיתוח אנושי. מקום ראשון אצלנו ישראל נמצא במקום 66 בוויקי הערבית. אגסי - שיחה 10:22, 2 בינואר 2016 (IST)[תגובה]
רק לי זה מפריע שה-4 וה-5 הם סדרות טלוויזיה? (שימנשמע?) מה, אין? 10:41, 2 בינואר 2016 (IST)[תגובה]
מעניין שמנגד ב-100 הראשונים אין תוכניות ריאליטי, למרות שהן ראשונות ברייטינג. אגסי - שיחה 10:48, 2 בינואר 2016 (IST)[תגובה]
דווקא מאוד משמח אותי שאלה שתי הסדרות שהכי עוררו עניין. סדרות מקור איכותיות. emanשיחה 14:32, 2 בינואר 2016 (IST)[תגובה]
זהויות טריגונומטריות במקום התשיעי? באמת? מכל ההדברים במתמטיקה הנלמדים בבתי הספר, זה מה שהכי מעניין את התלמידים? יורי - שיחה 12:00, 2 בינואר 2016 (IST)[תגובה]
אני לא בטוח שזה מה שהכי מעניין את התלמידים, אולם זה נושא שעליו רבים חיפשו חומר. יכול מאוד להיות שבין התלמידים הופצה שמועה לפיה הערך טוב במיוחד, ואז רבים נכנסו אליו בעת לימוד הנושא. יכול להיות שהיו הורים שרצו לעזור לילדיהם ונכנסו גם כן. כך או כך, זה המצב. לגבי סדרות הטלוויזיה, זה בכלל לא צריך להפריע לך שי. כל עוד מדובר בערכים טובים, עלינו לשמוח על כך שהם נקראים מאוד. מלבד על סדרות טלוויזיה, יש לנו ערכים טובים מאוד בלא מעט נושאים אחרים המעניינים ילדים ובני נוער. אם הם קוראים אותם, הם מקבלים מידע מהימן וכתוב טוב, ועל כך נאמר אמן. Ldorfmanשיחה 14:07, 2 בינואר 2016 (IST)[תגובה]
זה לא מעיד על עיניין, אלא על שימושיות. סביר להניח שזה שימש כ"דף נוסחאות". emanשיחה 14:32, 2 בינואר 2016 (IST)[תגובה]
גם עניין זה אחלה וגם שימושיות זה אחלה Chenspec - שיחה 14:57, 2 בינואר 2016 (IST)[תגובה]

הנה הניתוח של שרון גבע: ויקיפדיה ואנחנו. דוד שי - שיחה 07:52, 8 בינואר 2016 (IST)[תגובה]

👍 ציפיתי למאמר עוקצני ומכעיס והופתעתי לקרוא ניתוח, שהגם שיש בו ביקורת מרומזת, הוא ענייני ואף חביב-משהו. Ldorfmanשיחה 09:02, 8 בינואר 2016 (IST)[תגובה]
אתה לא מעודכן, יש הפשרה ביחסים. גילגמש הפסיק להניח תבניות חשיבות (מיותרות) על ערכים שלה, ובמקום זאת בישר לה שערך שלה נבחר כערך מומלץ. אגסי - שיחה 20:10, 8 בינואר 2016 (IST)[תגובה]
אני מקווה שגילגמש ימשיך להניח תבניות חשיבות כשיהיה צורך בכך, ושהגברת תבין את המקום בו היא פעילה, ללא שום קשר לבחירה או אי-הבחירה בערכים פרי ידי תלמידיה, או פרי ידיה, כ"מובחרים". Ldorfmanשיחה 22:08, 8 בינואר 2016 (IST)[תגובה]

שימוש בסוגריים בשם ערך באנגלית[עריכת קוד מקור]

קיים אצלנו ערך על האלבום של הזמרת אלישה קיז: Girl on Fire. (שם הערך הוא באנגלית, כמקובל כיום. זהו שם האלבום המקובל גם אצל דוברי עברית, ואין לו תרגום לעברית).
שקלתי לכתוב את הערך על השיר המפורסם באותו שם, בוויקיפדיה באנגלית - (Girl on fire (song, וכאן השאלה:
האם לקרוא לו‏ (Girl on Fire (song‏, או Girl on Fire (שיר)?
מאחר שאין לנו כרגע מדיניות בעניין, אני מעלה את זה במזנון. תודה על עצתכם. בברכה, דני. Danny-wשיחה 11:43, 2 בינואר 2016 (IST)[תגובה]

מכיון שהסוגריים האלה ממילא ייכתבו מלכתחילה בחיפוש אלא רק יופיעו כהשלמה בחיפוש, אז "שיר". Liad Malone - שיחה 11:52, 2 בינואר 2016 (IST)[תגובה]
הסוגריים נועדו לבידול פירושים בעברית ואינם חלק משם השיר. Kulystabשיחההערך גאוגרפיה של יפן רוצה להיפטר מהכתמים האדומים. עזרו לו. • כ"א בטבת ה'תשע"ו • 14:37, 2 בינואר 2016 (IST)[תגובה]
הסבו את תשומת לבי עכשיו לערך La Bamba (שיר). בהמשך לכך ולתגובות למעלה, קיבלתי את התשובה. תודה, דני. Danny-wשיחה 16:34, 2 בינואר 2016 (IST)[תגובה]

ביכורי והילולי ינואר![עריכת קוד מקור]

אנחנו בראשיתה של שנה אזרחית חדשה ואין כמו לפתוח אותה עם ביכורים והילולים חדשים! החודש בוויקיפדיה:ביכורים מתארח Sbhtkd המספר בין היתר על זכייתו בתחרות כתיבה ועל דרכו בוויקיפדיה ורות מרקוס הפועלת להעלאת ערכי נשים באומנות לוויקיפדיה ואף הקימה עמותה שזו אחת ממטרותיה. בפינת ההילולים מתארחת כותבת ותיקה, חן, שכותבת על תחילת דרכה תוך פרגון למספר משתמשים ותיקים ומעלה נושא מעניין לדיון... שנה אזרחית טובה לכולם אופק כחול - ביבר הזכוכית 12:47, 2 בינואר 2016 (IST)[תגובה]

תודה לאופק כחול ולשלושת המשתתפים במיזם החיובי הזה. אין ספק שטוב לפתוח את השנה החדשה עם ביכורים והילולים, ושתהיה לנו שנה אזרחית טובה ושקטה ולא רק בוויקיפדיה :) אגסי - שיחה 19:39, 3 בינואר 2016 (IST)[תגובה]
כל הכבוד אופק על התחזוקה המדהימה של המדור החשוב הזה. גילגמש שיחה 09:24, 5 בינואר 2016 (IST)[תגובה]

Happy Public Domain Day![עריכת קוד מקור]

Logo Public Domain Day
Logo Public Domain Day

Feel free to translate this message in your language!

On January 1 we celebrate Public Domain Day as many works of authors who died 70+ years ago now enter the public domain and can be used freely.

Let us be aware: copyright is temporary. It only lasts during the authors lifetime and 70 years afterwards (in most countries). During those years it is limiting Wikipedia and her sister projects in showing works of art, literature, public art and buildings in countries without freedom of panorama, and more in the articles. But now a new batch is freed from copyrights!

An overview of images and texts that are restored or added to the Wikimedia Commons, are collected on: this page.

Many of these files still need a place in articles. You can help!

You can also help by uploading new files of subjects that are freed of copyrights.
You can also help by tagging all requests for deletion pages with the category when the file can be restored, which will be/was deleted.

As I follow the log of restored files this week, more images and texts will follow. If still files or texts are missing in the list, let me know or add them yourselves.

A very happy Public Domain Day! Romaine - שיחה 15:27, 2 בינואר 2016 (IST)[תגובה]


  • Some of the freed files:
תרגום:
ב-1 בינואר אנו חוגגים את יום נחלת הכלל, והתמונות שאתם רואים הן חלק מהתמונות ששוחררו מזכויות היוצרים שלהן (את כל התמונות ניתן למצוא כאן). אתם יותר ממוזמנים לקחת כל אחת ואחת מן התמונות ולשבץ אותן בערכים.
(שימנשמע?) מה, אין? 15:55, 2 בינואר 2016 (IST)[תגובה]
עצוב לראות כאן אנדרטה מפנסילבניה שאסור היה להשתמש כי לא עברו 70 שנה ממות היוצר, אוי אמריקה אמריקה, "ארץ החופש" שדואגת יותר לטייקונים ולעשירייה, ומטיפה על חופש ודמוקרטיה לכל העולם. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה כבר שנה רביעית 17:04, 2 בינואר 2016 (IST)[תגובה]
את יכולה להאשים את מר וולט דיסני ומיקי מאוס[2]. (שימנשמע?) מה, אין? 11:29, 3 בינואר 2016 (IST)[תגובה]

────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────

מסכים עם חנה.
ונקודה אחרת משמחת: מה שכן שוחרר הוא למשל "המארש של קולונל בוגי", ובאפשרותנו סוף סוף לצרף את הנעימה לערך הגשר על נהר קוואי. [3]. זו בשורה משמחת מאוד לאוהבי הקולנוע (!). מצד שני, אני חושש שבגלל הזמן הרב שחלף, רוב הקוראים כאן אינם מכירים ומעריכים את הרגע הגדול. בברכה, דני. Danny-wשיחה 17:28, 2 בינואר 2016 (IST)[תגובה]

ובארצנו: השתחררו בולי ישראל משנת 1965. יצרתי למענם קטגוריה בוויקישיתוף, כעת נחוץ מתנדב שימלא אותה בתוכן.
גם מאוסף התצלומים הלאומי ניתן לקחת לוויקישיתוף תמונות שצולמו בישראל ב-1965. דוד שי - שיחה 19:04, 2 בינואר 2016 (IST)[תגובה]
תודה על כל הקישורים - שימושי ביותר Chenspec - שיחה 19:20, 2 בינואר 2016 (IST)[תגובה]
ניטפוק: המארש של קולונל בוגי נמצא כבר מזמן ברשות הציבור (בגלל שמדובר על יצירה מלפני שנת 1923, החוקים שחלים עליה שונים). מעבר לכך בארץ החופשיים יש כלל חשוב שיצירות של הממשל ואנשיו הן ברשות הציבור ואין עליהן זכויות יוצרים. הלוואי שהיה כלל כזה גם בארץ. Tzafrir - שיחה 21:42, 2 בינואר 2016 (IST)[תגובה]
יש גם כמה ספרים שעכשיו הם נחלת הכלל. המפורסם שבהם הוא כנראה מיין קאמפף, אם כי אני מיח שיקח עוד קצת זמן עד שמישהו יעלה אותו לויקיטקסט (לפחות את הגרסה הגרמנית של הספר). אינג. יונה ב. - שיחה - הבה נכחילה 10:33, 3 בינואר 2016 (IST)[תגובה]
וכמובן, יש גם את הסוגייה של מי כתב את יומנה של אנה פרנק: - ניסן צור, סערה סביב פרסום יומנה של אנה פרנק, באתר ערוץ 7, 3 בינואר 2016 - ‏Ovedcשיחהאמצו ערך יתום! 08:23, 4 בינואר 2016 (IST)[תגובה]

בערך 2016 בישראל (וכן בכל קודמיו) ישנה פסקה בשם "הנהגה", בה מופיעים שמות בעלי תפקידים שונים שכיהנו בהמלך אותה השנה. התפקידים המופיעים:

  • ראש הממשלה
  • נשיא המדינה
  • הרמטכ"ל
  • שר הביטחון
  • שר החוץ

לדעתי, אין מקום לכלול את הרמטכ"ל ברשימה זו. וגם אין צורך לפרט אודות שרים ספציפיים, די לציין את ראש הממשלה (כמי שעומד בראש הרשות המבצעת). אם כבר, יש להוסיף לרשימה את יו"ר הכנסת ואת נשיא בית המשפט העליון (ראשי הרשויות המחוקקת והשופטת). יוניון ג'ק - שיחה 18:26, 2 בינואר 2016 (IST)[תגובה]

אני סבור שבמדינה כמו ישראל, שבה הצבא והביטחון תופס חלק כל כך משמעותי מהיום יום, בהחלט ראוי לציין את הרמטכ"ל. אוּרי - שיחה 07:12, 5 בינואר 2016 (IST)[תגובה]
ראוי או לא, רמטכ"ל הוא לא חלק מההנהגה. רמטכ"ל הוא חלק מההנהגה במדינות דיקטטוריות. במדינות דמוקרטיות הוא כפוף לדרג הפוליטי שיכול להעיף אותו מחר בבוקר. גילגמש שיחה 09:23, 5 בינואר 2016 (IST)[תגובה]
מסכים עם גילגמש. ראש המטה הכללי (רמטכ"ל) הוא המקבילה למנהל כללי (מנכ"ל). עובד ציבור שכיר. הרמטכ"ל כפוף לדרגים פוליטיים, ובמדינות דמוקרטיות מתוקנות אמור ליישם את החלטות הממונים. בברכה, דני. Danny-wשיחה 15:30, 5 בינואר 2016 (IST)[תגובה]
הרמטכ"ל לא צריך להיות פה. די בנשיא, ראש ממשלה, אולי גם יו"ר הכנסת ונשיא העליון כמייצגי הרשויות העיקריות. ‏DGtal‏ - שיחה 15:33, 5 בינואר 2016 (IST)[תגובה]
+1. ביקורת - שיחה 17:28, 5 בינואר 2016 (IST)[תגובה]

רשימות מפקדי גדודים וחטיבות[עריכת קוד מקור]

עבר לשיחת ויקיפדיה:עקרונות וקווים מנחים ליצירת ערכים/צה"ל גילגמש שיחה 10:48, 17 בינואר 2016 (IST)[תגובה]

מיזם לעדכון ערכים[עריכת קוד מקור]

בעקבות עדכון הערך א-סנארה (אתר אינטרנט) אני מבקש להציע מיזם מתמשך שינהל ערכים אליהם מוסף אירוע מתחיל כתזכורת לכך שיש לחזור אל הערך ולעדכן אותו כאשר יש התפתחויות או כשהתהליך מגיע לסיומו. הדוגמא שיש לי כרגע היא פתיחת חקירה או הגשת כתב אישום. הדבר חשוב מכיוון שבהרבה מקרים החקירה ו/או הגשת כתב האישום נעשים בקול גדול והם נסגרים לאחר כמה שנים בקול דממה דקה. הערך שלנו בעקבות זאת מכיל במשך שנים מידע לא מעודכן שלעיתים הוא גם מגזים בהאשמות כלפי אנשים. לדוגמא, הערך א-סנארה (אתר אינטרנט) כלל סיפור גדול על פשיטה משטרתית על מחשבי המתחרה שנגמר בהודעה וגזר דין ללא הרשעה, של פריצה לשתי כתובות דוא"ל. אני מניח שיש לנו עשרות אם לא מאות מקרים כאלו ברחבי מרחב הערכים. אם אפשר שמישהו ינהל עמוד שאליו מוסיפים ערכים כאלו מסודרים לפי חודש תחילה וכך עורכים יוכלו לעבור עליו ולעדכן את הערכים הדורשים עדכון. עדירל - שיחה 22:59, 4 בינואר 2016 (IST)[תגובה]

יש לנו כלי המיועד לכך, והוא תבנית:אקטואלי. דוד שי - שיחה 06:58, 5 בינואר 2016 (IST)[תגובה]
יש לנו עוד כמה כלים לכך תבנית:דרוש עדכון - ניתן להוסיף תאריך שלאחריו הערך יופיע בקטגוריה יעודית וכן תבנית:תאריך עדכון שבה רושמים את תאריך העדכון ואם עברה שנה מתאריך העדכון האחרון, הערך יופיע בקטגוריה יעודית. אינג. יונה ב. - שיחה - הבה נכחילה 09:04, 5 בינואר 2016 (IST)[תגובה]
תבנית אקטואלי לא רלוונטי כי מדובר על מספר שנים. אין טעם לשים תבנית אקטואלי על ערך כשמדובר על מסגרת זמן כזאת. לגבי תבנית דרוש עדכון לא לגמרי הבנתי. כרגע מדובר על רשימה של שחקני כדורגל. עדירל - שיחה 10:24, 5 בינואר 2016 (IST)[תגובה]
הדבר מוסבר בדף התבנית {{דרוש עדכון}}. ואנסה לתקצר את ההסבר כאן: נניח שמאורע כלשהו מיועד להתרחש בתאריך עתידי כלשהי: נסיכה כלשהי נושאת ברחמה יורש עצר מיועד, והתאריך הצפוי למאורע המשמח הוא אפריל 2016. עורך כלשהו חש שעובדה זו ראויה לאזכור בערך. כשאותו עורך מציין זאת בערך, הוא או היא מוסיף/ה את התבנית לערך, עם התאריך, כך: {{דרוש עדכון | 2016 | 4}}. באורח קסם, בפרוס חג הפועלים, הערך על הנסיכה יצוץ בקטגוריה:ערכים שמועד העדכון העתידי של אחד הפרטים בהם חלף. לכן, על פניו נראה שלא נחוץ ולא דרוש "מיזם" - אם מקפידים על השימוש בתבנית (כמובן שכשמעדכנים את הערך, מסירים את התבנית), כל מה שצריך זה להציץ בקטגוריה, שהודות למפעל המרשים של משתמש:IKhitron גם מופיעה בויקיפדיה:מסדר ניקיון. קיפודנחש 21:22, 5 בינואר 2016 (IST)[תגובה]
מה עושים עם משהו לא עדכני, כמו "ב-2011 החלה החברה הליך גישור שנועד לקבוע אם..."? זה לא עודכן עד היום וסביר להניח שהתקדם משהו/ אני מבין שאף אחת מהתבניות דלעיל לא מתאימה. או שאני טועה. ביקורת - שיחה 21:34, 5 בינואר 2016 (IST)[תגובה]
תודה. אם כך זה נראה לי מספק. בדוגמא שהביא ביקורת, אפשר פשוט לתת תאריך שנתיים קדימה ואז לראות מה קרה ואם צריך לתת עוד שנתיים. עדירל - שיחה 12:27, 6 בינואר 2016 (IST)[תגובה]
בקטגוריה:ערכים שעברה שנה מתאריך העדכון שלהם יש בעיקר כדורגלנים כי רק שם עשו את זה בצורה מסודרת (זה מוטמע בתבנית {{אישיות כדורגל}}) אך השלב השני של עידכון הרשימה לא מיושם (אלא רק לפני טורניר גדול או באירוע מיוחד שנוגע לאותו כדורגלן) ולכן הרשימה שם רק גדלה ולכן אם כבר צריך מיזם זה מיזם עדכון כדורגלנים שלא עודכנו מעל לשנה, ואז הקטגוריה תהיה נגישה יותר לכל הערכים שדורשים עדכון עיתי. אינג. יונה ב. - שיחה - הבה נכחילה 12:51, 6 בינואר 2016 (IST)[תגובה]
אני דיברתי על מקרה קיים, אם אני נתקל בערך שנכתב בצורה כזו שאתה מרגיש כאילו עכשיו 2011, ואין לי את היכולת לתקן במקום, האם להניח תבנית תאריך עדכון של 2011 עכשיו? ביקורת - שיחה 15:59, 6 בינואר 2016 (IST)[תגובה]
ביקורת, לערך שאתה מדבר עליו תוסיף {{לעדכן|כל הערך=כן}}
מעבר לזה, לדעתי אפשר לעשות הרבה יותר שימוש ברחבי ויקיפדיה (העברית ובכלל) במנגנון שמייצר את קטגוריה:ערכים שעברה שנה מתאריך העדכון שלהם. כרגע זה מכיל כמעט ורק כדורגלנים כי הוא נבנה עבורם (ובקרוב אני מקווה לעשות מיזם קטן לעדכון כל הערכים האלה וריקון הקטגוריה). אבל אפשר לעשות קטגוריות עצמאיות לנושאים שונים, וגם להתאים להם את זמן תפוגת התוקף לפי נושא. לדוגמה: קטגוריה:ערכים על אתרי אינטרנט שעברו שלוש שנים מתאריך העדכון שלהם, ואז במידה שיש מישהו שמתעסק באתרי אינטרנט תהיה לו את הקטגוריה הזו שבה יתאפשר לעקוב אחרי ערכים לא מעודכנים והחשוב ביותר - לעדכן אותם. במידה ואין מישהו כזה כל הכלים הטכניים לא יסייעו.
מזכיר שיש גם את תבנית:דרוש עדכון שבה אפשר להגדיר תאריך תפוגה פרטי לערך שיוסיף אותו לקטגוריה קטגוריה:ערכים שמועד העדכון העתידי של אחד הפרטים בהם חלף. בברכה, ‏ישרוןשיחה 16:25, 6 בינואר 2016 (IST)[תגובה]
עוד לגבי המנגנון של "ערכים שעברה שנה..." כרגע יש כמות גדולה מאוד של ערכי כדורגלנים בוויקיפדיה (כמה אלפים), מתוכם אלפי כדורגלנים פעילים, חלקם יש מי שמעדכן חלקם לא. הקטגוריה הזו מאפשרת מעקב צמוד. אף ערך לא יברח, ובעזרת מיזם כל שנה שנתיים כל הערכים מעודכנים ברמה של שנתיים שלוש. אחרת לא היתה שליטה כי מעבר אחרי ערך ערך, היתה עבודה בלתי נגמרת. אני בטוח שכל תחום שדורש עדכון ויש מספר של ויקיפדים פעילים בו באופן קבוע יכול להנות מהמנגנון הזה. ‏ישרוןשיחה 16:54, 6 בינואר 2016 (IST)[תגובה]

Wikimania 2016 Scholarships - Deadline soon![עריכת קוד מקור]

אנא סייעו בתרגום הדף

A reminder - applications for scholarships for Wikimania 2016 in Esino Lario, Italy, are closing soon! Please get your applications in by January 9th. To apply, visit the page below:

Patrick Earley (WMF) via MediaWiki message delivery - שיחה 03:49, 5 בינואר 2016 (IST)[תגובה]

מישהו יכול בבקשה ליצר תבנית:דיאגרמת עמודות?[עריכת קוד מקור]

כמו כזה: תבנית:דיאגרמת עוגה, רק לעמודות? (אם לא פה, אז איפה יש לבקש כזה דבר?)

תודה. טל גלילי - שיחה 19:07, 6 בינואר 2016 (IST)[תגובה]

ראה/י דוגמאות ביחידה:גרפים. קיפודנחש 19:54, 6 בינואר 2016 (IST)[תגובה]
אני אנצל את ההזדמנות כדי להזכיר שיש יכולת להוסיף בוויקיפדיה גרפים של ספריית vega. אפשר לראות דוגמאות נחמדות במדיה ויקי ויקי ואתר הספרייה. ערן - שיחה 20:08, 6 בינואר 2016 (IST)[תגובה]
אני אנצל הזדמנות זאת לציין שהמזנון מיועד לדיוני מדיניות. שאלות טכניות יש להפנות לויקיפדיה:דלפק ייעוץ. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה כבר שנה רביעית 21:02, 6 בינואר 2016 (IST)[תגובה]


האם יש טעם באזכור "לצד"[עריכת קוד מקור]

עבר לשיחת ויקיפדיה:סגנון. גילגמש שיחה 05:43, 12 בפברואר 2016 (IST)[תגובה]

עריכת נוסחאות[עריכת קוד מקור]

אני לא מתעסק בערכי מתמתיקה וכיו״ב, אז איכשהו לא שמתי לב שכבר הופעלה בעורך החזותי התוספת לעריכת נוסחאות חצי־חזותית. תרגמתי אותה כבר די מזמן, ופספסתי את זה שהיא כבר כאן.

עד כמה שאני יכול לראות, מדובר בכלי יפה מאוד, אבל מכיוון שאני לא ממש קהל היעד שלו, אני לא יכול לשפוט באמת. עם זאת, הייתי שמח לשמוע את המומחים האמתיים, ולהעביר את המשוב למתכנתים.

כדי לנסות, פשוט היכנסו לעורך החזותי ותלחצו על הוספה -> יותר -> נוסחה.

תודה. --אמיר א׳ אהרוני, שנחשב לנודניק · שיחה 02:41, 8 בינואר 2016 (IST)[תגובה]

שיפור משמעותי - כתיבת תגובות כימיות הפכה פשוטה וקלה. יורם שורק - שיחה 09:11, 8 בינואר 2016 (IST)[תגובה]

עידוד השחתה ברשתות חברתיות[עריכת קוד מקור]

הועבר לשיחת ויקיפדיה:טיפול בהשחתה#עידוד השחתה ברשתות חברתיות

תבנית או קטגוריה: מיקום חסר[עריכת קוד מקור]

אני משתדל להוסיף קואורדינטות לערכים על סמך ערך מקביל בויקיפדיה זרה או לפי הכתוב בערך. בערכים מסוימים למשל, סכר אלומות אני לא יודע מה מיקום נושא הערך. באחרים, למשל, בקעת ים המלח אני לא יודע איזו קואורדינטות לבחור. לכן כדאי למצוא דרך לסמן ערכים כאלו, בקטגוריה, תבנית או כל דרך אחרת על מנת שאנשים שמבינים בתחום יוכלו למצוא את הערכים ולעדכן אותם. הצעות? התנגדויות? הנדב הנכון - שיחה 17:33, 9 בינואר 2016 (IST)[תגובה]

האם קטגוריה:מקומות גאוגרפיים ללא קואורדינטות עונה על הצורך שלך? אם כן, תוסיף לערך את תבנית:{{סכר}} לסכר אלומות והערך ישוייך אוטומטית לקטגוריה. אינג. יונה ב. - שיחה - הבה נכחילה 22:04, 9 בינואר 2016 (IST)[תגובה]
כן זה בדיוק מה שהייתי צריך :-) עולם שלם של חוכמת (הקטגוריה) הנסתר נגלה לפניי...הנדב הנכון - שיחה 02:04, 10 בינואר 2016 (IST)[תגובה]
אפשר להיעזר גם בעמוד ענן (אתר אינטרנט). אפשר למצוא שם את הקואורדינטות. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה כבר שנה רביעית 22:40, 9 בינואר 2016 (IST)[תגובה]
יונה ב., אני שמח שמאמצנו נושאים פירות חיוביים. בורה בורה - שיחה 19:06, 10 בינואר 2016 (IST)[תגובה]
גם אני שמח, אם כי אולי צריך לעשות קצת שיווק לדברים שיכולים לעניין את הקהילה. אינג. יונה ב. - שיחה - הבה נכחילה 08:24, 11 בינואר 2016 (IST)[תגובה]

עבר לדף שיחת התבנית. גילגמש שיחה 05:44, 12 בפברואר 2016 (IST)[תגובה]

Global ban for User:Messina[עריכת קוד מקור]

A global ban request for User:Messina has been placed. He is infinitely blocked on Commons and German Wikipedia for copyright violations, sockpuppetry and legal threats. He has been active on he:WP as משתמש:גומבל on Hebrew Wikipedia until 2007 and he active as he:משתמש:Daniel123 and was banned infintely on this project for poor article quality and sockpuppetry.--Gonzo.Lubitsch - שיחה 15:51, 10 בינואר 2016 (IST)[תגובה]

זה לוק:במ? אבצע את החסימה לאור תרומותיו הרבות של המבקש לוויקיפדיה הגרמנית. אין איזו פרוצדורה מסודרת? שרק מפעילי מערכת יכולים לבקש בקשה כזו? איך אני יכול לדעת להסתמך על מישהו אלמוני עבורנו בדבר כזה? ביקורת - שיחה 16:25, 10 בינואר 2016 (IST)[תגובה]
סביר להניח שזה לבקשות ממפעילים. בכל מקרה, שני המשתמשים נחסמו לצמיתות כבר ב-2014, כך שאין מה לעשות. בנוגע לאמינות. הבקשה נמצאת במטה ולכן אין כאן שאלה של להאמין או לא (צריך רק לשים לב שלא מדובר על אתר מראה מזוייף). אינג. יונה ב. - שיחה - הבה נכחילה 17:27, 10 בינואר 2016 (IST)[תגובה]
מדובר בדיון על חסימה גלובלית ולא על חסימה מקומית. כשיש שתי פרוייקטים שמשתמש חסום בהם ניתן לבקש דיון בחסימה גלובלית שלו. אני תמכתי בזמנו בחסימתו. הוא פרסם רשימה של אדמינים בקומונס שלכאורה נגועים באנטישמיות. לא היה קמצוץ של אמת בדבריו. Geagea - שיחה 05:28, 9 בפברואר 2016 (IST)[תגובה]
אני מכיר אותו. הוא כתב שטויות ולכן נחסם אצלנו. בדקתי בזמנו את כל עריכותיו, אין צורך בפעולה נוספת כלשהי בעניינו. גילגמש שיחה 05:46, 12 בפברואר 2016 (IST)[תגובה]

ויקיפדיה חוגגת יום הולדת 15 - מה אנחנו רוצים להגיד לעולם?[עריכת קוד מקור]

ביום שישי חוגגים 15 כידוע לרובכם (מקווה שאתם מגיעים למפגש!). לקראת יום שישי, הצעתי לאחד מכלי התקשורת המובילים טור דעה. אבל במקום טור דעה של עורך בודד, טור דעה של עורכי ויקיפדיה. כמו שאנחנו יודעים לכתוב ערך ביחד - למה שלא נכתוב טור דעה ביחד, ונדבר על איך ויקיפדיה שינתה את העולם, ואיך אנחנו רואים את הידע בעתיד? התחלתי כמה נקודות בעמוד טיוטא - אשמח למעורבות של כל מי שיכול לסייע להתחיל לכתוב. חשוב להבהיר שאנחנו צריכים לסיים לכתוב אותו עד מחר --Itzike - שיחה 11:46, 11 בינואר 2016 (IST)[תגובה]

הנה התוצאה באתר ynet: "נכתב על ידי העם למען העם". ויקיפדיה חוגגת 15. דוד שי - שיחה 16:23, 15 בינואר 2016 (IST)[תגובה]
"על ידי ידינו"? Liad Malone - שיחה 16:28, 15 בינואר 2016 (IST)[תגובה]
בדיוק באתי להגיד שיש 3 טעויות כתיב - זאת ועוד שתיים. יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 16:32, 15 בינואר 2016 (IST)[תגובה]
קצת מאוחר לגלות את זה, משום שאין שם לשונית "עריכה", אם כי אולי אפשר לבקש מהם לתקן, ועל הדרך למחוק טוקבקים שעוברים על כללי ההתנהגות... אגסי - שיחה 18:06, 16 בינואר 2016 (IST)[תגובה]
אם הטוקבקים שם משקפים חתך מייצג של הציבור הישראלי, מצבנו נהדר. לא פחות. ביקורת - שיחה 18:15, 16 בינואר 2016 (IST)[תגובה]

סתם שתדעו[עריכת קוד מקור]

לא בטוח שהמזנון זה המקום הנכון, כי אני לא מציע שום דבר ולא מצפה להחלטה, אבל זה הכי טוב שמצאתי. סתם כדי לידע אתכם, אולי זה יפריע למישהו, ואולי לא. מתוך 183,580 ערכים שקיימים, יש 95,567 ערכים עם קישורים (לא שיוכים, לא הכללות ולא תמונות) למרחבי שם אחרים. מתוכם 92,494 עם קישורים כחולים ו-39,777 עם קישורים אדומים. למרחב הקטגוריה בלבד המספרים הם 50,501, 47,048 ו-8,492 ערכים בהתאם. המרחבים האחרים הם שיחה, ויקיפדיה, קובץ, תבנית, שיחת קטגוריה, ופורטל - כולם גם כחולים וגם אדומים, וגם משתמש, שיחת קובץ, עזרה וספר - רק כחולים. בטוח שכולם צריכים להיות שם, גם לכל המרחבים, וגם האדומים, או שיש משהו מכל מה שציינתי שנראה לכם כשגיאה? יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 18:57, 11 בינואר 2016 (IST)[תגובה]

קישורים לשיחות זה הכי מעניין, אבל בגדול צריך לעבור על הקישורים כדי לדעת אם יש שגיאות או לא. תן קישורים לתוצאות ונסיים עוד 10 שנים. קטן עלינו. בריאן - שיחה 21:00, 11 בינואר 2016 (IST)[תגובה]
אני לא בטוח שאני יכולל לתת קישורים לתוצאות כי זה יפוצץ את השרת - יש יותר מדי. מעוניין במשהו ספציפי? למשל, 500 הראשונים למרחב מסויים? יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 21:02, 11 בינואר 2016 (IST)[תגובה]
כן, למרחבי השיחות למיניהם (כמה שייכנס ב-500), תודה בריאן - שיחה 21:19, 11 בינואר 2016 (IST)[תגובה]
ובכן, מתברר שובם בגלל תבניות עריכה ("לפרטים ראו דף השיחה"). אז הורדתי בינתיים כאלו שהקישור הוא לדף השיחה של הערך הספציפי הזה. זה מה שנשאר: quarry:query/4885 יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 21:34, 11 בינואר 2016 (IST)[תגובה]
לא עברתי על 100% מהקישורים, אבל רובם ככולם מקשרים לדפי שיחה דרך בתניות כלשהן. מרביתם בגלל תבניות איחוד, מקצתם בגלל תבניות אחרות (שכתוב, להשלים, עם הפניה לדפי שיחה מסוימים) וקבוצה שמשתמשת בתבנית החריגה תבנית:חסידויות שכוללת משום מה קישורים רבים לדפי שיחה במסווה של קישור לערך. חוץ מהתבנית הזו, אני חושב שהשאר בסדר, מעבר לעובדה הידועה שתבניות איחוד נשכחות לנצח בערכים. בריאן - שיחה 21:43, 11 בינואר 2016 (IST)[תגובה]
בדקתי את התבנית המדוברת, תיקנתי את הקישורים (היו רק 3). ביקורת - שיחה 21:50, 11 בינואר 2016 (IST)[תגובה]
תבניות עריכה אמורות בד"כ לקשר לדף שיחה של אותו ערך, וניטרלתי את זה. מה שנשאר הוא חריג. יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 21:52, 11 בינואר 2016 (IST)[תגובה]
דיברתי על תבנית:חסידויות שבריאן הביא, כעת כל מה שקישר אליה אף הוא מנוטרל. תוכל להריץ את אותה שאילתא שוב ויהיו פחות ערכים. ביקורת - שיחה 21:53, 11 בינואר 2016 (IST)[תגובה]
תן רשימת קישורים אדומים לקטגוריות. מכל הרשימות זה הכי דחוף, כי זה צריך להיות 0. בורה בורה - שיחה 21:55, 11 בינואר 2016 (IST)[תגובה]
התכוונתי למה שבריאן אמר. אבל אכן הרצתי, ואכן זה צנח פי 4.5 יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 22:02, 11 בינואר 2016 (IST)[תגובה]
אני חושב שאתה טועה, בורה בורה. זה אמור להיות נמוך, אבל לא 0, בגלל {{#קיים:...}}. הנה רשימת הקטגוריות: quarry:query/5235 יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 22:02, 11 בינואר 2016 (IST)[תגובה]
יגאל, אני מסכים שיש ברשימה חריגות מהמקובל, אבל אני לא בטוח שהן דורשות תיקון או שינוי. בריאן - שיחה 22:05, 11 בינואר 2016 (IST)[תגובה]
לא אמרתי שכן. אני רק מביא מידע לכאן. יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 22:12, 11 בינואר 2016 (IST)[תגובה]

עדכוני שנים בערכים[עריכת קוד מקור]

אהלן לכולם!

בהרבה ערכים ראיתי שנכתב "נכון ל-2015" (לדוגמה) או "נכון ל-2013" וכו'. עכשיו שאלתי היא כזאת; האם יש צורך לעדכן את הדבר הזה בכל שנה או בכל חודש (בערכים שכתוב למשל "נכון לינואר 2016") או שפשוט אפשר להשאיר את זה ככה? למשל קחו את הערך הזה שכתוב בו נכון ל-2013, האם יש צורך לעדכן את השנה, וכו' וכו' בשאר הערכים כיצד יש לפעול? קרוקס שיחה 15:51, 12 בינואר 2016 (IST)[תגובה]

כשקצב השינוי מהיר במיוחד - ייתכן שיש חשיבות לציין את החודש. כשהקצב לא מהיר - זה לא ממש משנה. נרו יאירשיחה • ב' בשבט ה'תשע"ו • 16:27, 12 בינואר 2016 (IST)[תגובה]
לא רק זה, אם אתה רואה שהמידע עדכני, כדאי לתקן ל"נכון לתאריך שבו אתה עומד", זה טוב בשביל אלו שיבואו אחריך וידעו לקבוע סדר עדיפויות. ביקורת - שיחה 20:43, 12 בינואר 2016 (IST)[תגובה]
לדעתי אם קצב השינוי אינו גדול - אין צורך לעדכן את החודש או את היום בחודש, מספיקה השנה. נרו יאירשיחה • ב' בשבט ה'תשע"ו • 21:12, 12 בינואר 2016 (IST)[תגובה]
זה עלה כבר בויקיפדיה:מזנון/ארכיון 374#בעיית "הזמן האחרון". אינג. יונה ב. - שיחה - הבה נכחילה 09:23, 13 בינואר 2016 (IST)[תגובה]

האם ניתן לתת קטגוריה על סמך מידע חיצוני?[עריכת קוד מקור]

עבר לשיחת ויקיפדיה:קטגוריה. גילגמש שיחה 05:53, 12 בפברואר 2016 (IST)[תגובה]

ביטול חלקי למרקור צהוב לדף פירושונים[עריכת קוד מקור]

עבר לשיחת ויקיפדיה:פירושונים. גילגמש שיחה 06:02, 12 בפברואר 2016 (IST)[תגובה]

עבר לשיחת ויקיפדיה:פורטל‎. גילגמש שיחה 06:04, 12 בפברואר 2016 (IST)[תגובה]

שחרור כתובת המשמשת בקביעות להשחתות לצורך סדנאות עריכה בתיכונים[עריכת קוד מקור]

עבר לשיחת ויקיפדיה:מדיניות החסימה. גילגמש שיחה 06:07, 12 בפברואר 2016 (IST)[תגובה]

עוד פעם העמוד הראשי[עריכת קוד מקור]

עבר לשיחה:עמוד ראשי. גילגמש שיחה 06:10, 12 בפברואר 2016 (IST)[תגובה]

אוכלוסייה[עריכת קוד מקור]

למה אוכלוסייה של ערים היא במספרים מדוייקים ולא מעוגלים? לדוגמא 194,522 (לינץ) במקום 194,520 או אפילו 194,500. הרי אוכלוסייה זה דבר משתנה וייתכן שבמהלך הסקר לספירת אוכלוסייה נולדו או נפטרו אנשים. מלבד זאת רוב המספרים אינם מעודכנים לשנה זאת ולכן אינם מדוייקים בכל מקרה. אז מדוע פשוט לא לעגל את כל מספרי האוכלוסיות לעשרות/חמישים הקרוב? בברכה מלא כל הארץ כבודישיחה • י"א בשבט ה'תשע"ו • 18:32, 20 בינואר 2016 (IST)[תגובה]

נתוני האוכלוסיה מיובאים בעזרת בוט ממאגרי מידע חיצוניים. באופן כללי, נתוני רישום אוכלוסין רשמיים בדרך כלל מגיעים כמספר מדויק, למרות שכולם מבינים שהנתון היה נכון, במקרה הטוב, ברגע מסוים. כשהנתון שמתקבל הוא מדויק, אז לעגל זה לא "פשוט" כדבריך, אלא דווקא מוסיף רמת סיבוך - ראה עיגול (אריתמטיקה).
המידע בוויקיפדיה לא שואף להיות "נכון" (יותר מדי חילוקי דעות בשאלה "מה נכון"), אלא "מוסמך", כלומר לייצג בצורה הטובה ביותר את המידע שמופיע במקורות הטובים ביותר שביכולתנו למצוא. במקרה הזה, אם המקורות הטובים ביותר מספקים מספרים לא עגולים, זה מה שנציג לקוראים. קיפודנחש 19:42, 20 בינואר 2016 (IST)[תגובה]
אנחנו לא "ממציאים" נתונים אלא מביאים כמות שהם מהמקורות. אם תסתכל עכשיו בלינץ תראה שהוספתי הערה עם המקור לאוכלוסיה, והתאריך לאוכלוסייה זו הוא 1 בינואר 2014. על כן יש לנקוב במספר כמו שהופיע במקור. בורה בורה - שיחה 20:11, 20 בינואר 2016 (IST)[תגובה]
אני נוהג לכתוב את המספר המדויק בתבנית, ובגוף הטקסט לעגל תוך שימוש ב"כ-", כדי לא להעיק על הקריאה. עידושיחה 20:13, 20 בינואר 2016 (IST)[תגובה]
זו פרקטיקה נכונה ומקובלת אצלנו. בורה בורה - שיחה 20:15, 20 בינואר 2016 (IST)[תגובה]
השאלה היתה נפתרת מאליה אם היו נוהגים כראוי ומציגים ליד כל מספר את מקורו ("194520 לפי מפקד האוכלוסין של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה של אוסטריה ב-2007"). המידע על המקור צריך להיות צמוד לנתונים, ולא להסתתר מאחורי דף שיחה המסתיר בוט המסתיר מאגר מידע מרוחק. עוזי ו. - שיחה 13:14, 22 בינואר 2016 (IST)[תגובה]
והרי זה כך בדיוק אחרי התיקון שלי בלינץ. כל עדכוני המספרים שנעשים על ידי בוט ה-CIA אכן מגובים בהפניה למקור בצורה כזו וצמודים למספר. כך שהערתך "ולא להסתתר מאחורי דף שיחה המסתיר בוט המסתיר מאגר מידע מרוחק" מסתמא נובעת מחוסר ידיעה. בורה בורה - שיחה 13:29, 22 בינואר 2016 (IST)[תגובה]

לדעתי יש לנסח פיורהר (או פיורר) במקום פיהרר[עריכת קוד מקור]

הועבר לדף ויקיפדיה:ייעוץ לשוני

בדיקת הערות שוליים[עריכת קוד מקור]

עבר לשיחת ויקיפדיה:הערות שוליים. גילגמש שיחה 06:16, 12 בפברואר 2016 (IST)[תגובה]

עבר לשיחת ויקיפדיה:לשון. גילגמש שיחה 06:19, 12 בפברואר 2016 (IST)[תגובה]

הצעה לשינוי מדיניות המחיקה - ביטול ההצבעות[עריכת קוד מקור]

עבר לשיחת ויקיפדיה:מדיניות המחיקה. גילגמש שיחה 06:29, 12 בפברואר 2016 (IST)[תגובה]

הצעות - הצעות - הצעות[עריכת קוד מקור]

בימים עברו, כמדומני 2006-2009 היתה פריחה גדולה ברעיונות כיצד ניתן לשפר את הויקיפדיה. מדי שבוע הועלו רעיונות שונים לדיון במזנון (חלקם, לדעתי, היו מאוד מוצלחים) והתקיימו דיונים לוהטים. כמעט אף אחד מהרעיונות לא הצליח להתקדם בגלל המחלוקת, ואלו שכן קודמו לא הביאו לשינוי מהותי בויקיפדיה. בעקבות זאת, לאחר שהמתדיינים הבינו שלא ניתן לעשות שינויים ויש לחיות עם מה שיש, חלה רגיעה במזנון ובמשך שנים היו בו בעיקר דיונים משמימים. אציע שנמשך במדיניות מבורכת זאת מהעבר הקרוב. כדאי להפנים: יש כאן 100 עורכים עם מאה דעות. לא נצליח לקדם שינויים, חבל לנסות. בואו נסתפק במה שיש ונשפר ערכים. עדירל - שיחה 12:19, 26 בינואר 2016 (IST)[תגובה]

זו ההצעה שהכי לא הסכמתי איתה כבר הרבה זמן. מי שלא שואף להשתפר כל הזמן מתקדם ברוורס. ‏DGtal‏ - שיחה 12:27, 26 בינואר 2016 (IST)[תגובה]
אני מסכים עם דיגיטל. גם אם בממוצע, מבין 100 הצעות, רק אחת עוברת בסופו של דבר (ולהערכתי היחס גבוה בהרבה), די בכך להצדיק את קיומו של המזנון. חוץ מזה, אף עורך לא מחויב להשתתף בדיונים, כך שלא מדובר פה בבזבוז זמן. הדיונים פה מטרתם בין היתר גם לגבש את עמדת הקהילה בנושאים שונים, ועליהם גם אני מסתמך במקרים מסוימים בהחלטות שונות כמפעיל. אם זה מפריע - אפשר פשוט שלא להשתתף, ובמרבית הדיונים אני אכן לא משתתף, מחוסר הבנה או חוסר עניין. ‏Lionster‏ • שיחה 12:36, 26 בינואר 2016 (IST)[תגובה]
גם דעתי הפוכה. אדרבה, צריך לגרום לדיונים במזנון להיות תכליתיים יותר. כרגע המצב הוא שבנושאים רבים יש מחלוקת - ובזה נגמר העניין. צריך להתקדם הלאה ולחזור להצביע בפרלמנט. נרו יאירשיחה • ט"ז בשבט ה'תשע"ו • 14:27, 26 בינואר 2016 (IST)[תגובה]
נכון שהיו הצעות רבות אבל חלק גדול מהרעיונות שהועלו שם יושמו. אני יכול להצביע על שינוי גדול אחד שחל בעקבות הדיונים - הוספת הערות שוליים. גילגמש שיחה 07:18, 1 בפברואר 2016 (IST)[תגובה]

קטגוריה:אישים שזכו לשרבוט גוגל[עריכת קוד מקור]

שלום לכולם! שרבוט גוגל, מזניק את הצפיות בערך שאותו הם מתארים לגבהים אדירים. ראו למשל את הערך על סופי טויבר-ארפ שהיה רדום ביותר וזכה פתאום ל17,000 צפיות ביום אחד, שארל פרו, שזכה ל30,000 צפיות ביום אחד, וכמובן, לודוויג ואן בטהובן, שהמריא מכמאה צפיות ביום, ל8,000 צפיות.

מזה זמן רב מתקיים, במקומות שונים בוויקיפדיה, דיון לבנות קטגוריה שתאגד את האנשים שזכו בדודל. ראו למשל בויקיפדיה:מזנון/ארכיון 350#"הוקדש לה דודל", בויקיפדיה:מזנון/ארכיון 362#קטגוריה בהקשר שרבוט גוגל וגם שיחה:לנגסטון יוז. לאחרונה נידון הנושא שוב, בשיחה:ביאטריס טינסלי, שם תמכו ברעיון בורה בורה, אמא של גולן ואלדד.

בורה בורה הציע גם לכתוב בוט שיאכלס את הקטגוריה על סמך הרשימה בויקינגליש, על פי האפיון שלהלן: עבור כל ערך מוכחל ברשימות בויקינגליש, יש לבדוק אם קיים בעברית. אם כן, להוסיף לערך את הקטגוריה קטגוריה:אישים שזכו לשרבוט גוגל.

אבקש את תמיכתכם ברעיון, טרם ביצועו. תודה - ‏Ovedcשיחהאמצו ערך יתום! 20:04, 27 בינואר 2016 (IST)[תגובה]

  1. בעד קטגוריה. בורה בורה - שיחה 20:08, 27 בינואר 2016 (IST)[תגובה]
  2. בעד גארפילד - שיחה - עזרו לנו במיזם האסם 20:36, 27 בינואר 2016 (IST)[תגובה]
  3. בעד. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה כבר שנה רביעית 20:41, 27 בינואר 2016 (IST)[תגובה]
  4. בעד אלדדשיחה 23:38, 27 בינואר 2016 (IST)[תגובה]
  5. בעד Eladti - שיחה 23:40, 27 בינואר 2016 (IST)[תגובה]

לתשומת ליבנו זו דוגמא לגישה אולטרא רשימתית בויקיפדיה. מי-נהר - שיחה 23:44, 27 בינואר 2016 (IST)[תגובה]

נגד. אתם חושבים מצד הקטגוריה ולא מצד הערך. העובדה שחברת אינטרנט גדולה הקדישה אפליקציה מסויימת לעדה לאבלייס אינה פרט משמעותי בביוגרפיה שלה. עוזי ו. - שיחה 00:31, 28 בינואר 2016 (IST)[תגובה]
נגד אני מתלבט כי זה ממש לא נשמע לי אנציקלופדי מאידך זה נשמע דומה לקטגוריות של זכייה בפרסים שהרי חלק מהפרסים המוענקים הינם על ידי גורמים פרטיים. אלא שכל קטגרויות הזכייה הללו בכל זאת יש להן מעמד מקצועי או ציבורי בתחומם ואילו כאן זה תוצר של חברה פרטית מסיבות שיווקיות או בידוריות שהחליטו עליהן באופן די טכני כאשר אין שום מתודה ייחודית המאפיינת את הנבחרים ומקשרת ביניהם מלבד נוכחותם הבולטת בידע הקולקטיבי. זה בערך כמו לעשות קטגוריה לכל מי שזכו לערך שהופיע בהמלצה בעמוד הראשי בויקיפדיה. רק באופן צבעוני יותר. מי-נהר - שיחה 00:49, 28 בינואר 2016 (IST)[תגובה]
  • אני לא יודע מדוע העניין נידון במזנון, אבל מאחר שכן, מי-נהר שכנע אותי ואני נגד. אבהיר שאני כן חושב שהשרבוט הוא פרט ראוי לציון בסעיף ההנצחה בביוגרפיה של אישים רבים, אלו שאינם מאוד מוכרים לציבור הרחב. בברכה, גנדלף - 02:17, 28/01/16
נגד - שרבוט גוגל הוא מחווה של חברת גוגל לאדם שהשפיע על העולם, אבל זה לא "פרס" במובן הרגיל שמצדיק קטגוריה. לפעמים המוזכרים כמעט אנונימיים ודקה לפני השרבוט יש עליהם ערכים בשפות ספורות בלבד (שלא לדבר על שרבוטים שמראש מופיעים רק בגרסת שפה מסויימת של גוגל). אין שום הצדקה לקטגוריה. זה מצדיק איזכור בפרק ההנצחה של הערך הרלוונטי, לא יותר. ‏DGtal‏ - שיחה 08:18, 28 בינואר 2016 (IST)[תגובה]
נגד כמו DGtal ‏ Shannen - שיחה 10:32, 28 בינואר 2016 (IST)[תגובה]
בעד מדובר בקטגוריה, ולא בערך שהוא רשימה. קטגוריה היא בהגדרה רשימה של ערכים... אין הכוונה להכניס אנשים שאין להם ערך אנציקלופדי. אני חושבת שהחשיפה אכן מעלה מודעות של אנשים שלא היו מוכרים בעבר, ויש רשימה של אנשים שמגיע להם ערך, שנחשפתי אליהם בזכות הדודל של גוגל. בברכה אמא של גולן - שיחה 11:04, 28 בינואר 2016 (IST)[תגובה]

בעד יואב ר. - שיחה 14:46, 28 בינואר 2016 (IST)[תגובה]

בעד --‏Yoavd‏ • שיחה 17:49, 28 בינואר 2016 (IST)[תגובה]

בעד לא בגלל שיש לזה משמעות, אלא בגלל שזה מעניין אנשים ומושך קוראים לויקפדיה (כמו פורטל:הומור). בכל מקרה, זה לא עולה כסף. Nevo mizrachi - שיחה 00:45, 29 בינואר 2016 (IST)[תגובה]

נגד זה לא צריך להופיע בערך על האישיות ומן הסתם גם לא בקטגוריה. ראובן מ. - שיחה 13:29, 29 בינואר 2016 (IST)[תגובה]
הקטגוריה לא מוגדרת טוב, האם הכוונה לאישים שזכו לשרבוט גוגל עולמי או למקומי ? ‏Tomtom‏ ‏ • שיחה 00:09, 31 בינואר 2016 (IST)[תגובה]
נגד - כמו ‏DGtal ועוזי. עמרישיחה 00:41, 31 בינואר 2016 (IST)[תגובה]
  • בעד קטגוריה. אבל חוץ ממקרים יוצאי דופן, נגד כתיבה על זה בגוף הערך. אפשר אולי בקישורים חיצוניים, אבל לא כחלק מהטקסט. emanשיחה 03:01, 31 בינואר 2016 (IST)[תגובה]
  • בעד קטגוריה - בעיקר מפני שזה לא מזיק + בעד אזכור בערך, כי מדובר כיום בסוג של הנצחה. אנשים מתעניינים בקורותיה של דמות המופיעה בדודל וכך רבים מגיעים אלינו. לאחרונה אף קרה אצלנו שנכתבו מספר ערכים בעקבות הדודלים, וכך, אותם מחפשי מידע מצאו את מבוקשם בשפתם. Ldorfmanשיחה 00:56, 2 בפברואר 2016 (IST)[תגובה]
  • נגד מצב הקטגוריות גרוע ולא אנציקלופדי גם ככה (קטגוריות "צמחונים", קטגוריות "פעילי להט"ב" לכל אמן שהופיע באיזה אירוע). אם רוצים קטגוריה מוסתרת אין לי התנגדות, אבל שלא יוצג לקורא כאילו שזה שווה ערך עבור בטהובן העובדה שהוא אחד ה"מלחינים הגרמנים" והעובדה שהוא "מישהו שגוגל שרבטה עליו". ‏ישרוןשיחה 01:01, 2 בפברואר 2016 (IST)[תגובה]
נגד. כמו ראובן מ. וישרון. שניהם הגדירו היטב את מה שאני חש לגבי הנדון. ביקורת - שיחה 01:40, 2 בפברואר 2016 (IST)[תגובה]

לסיכום[עריכת קוד מקור]

אני מודה לכל החברים שהביעו את דעתם. בעד הרעיון היו כ-12 חברים ונגדו כ-9. מתוך המתנגדים כשליש היו בעד ציון בתוך הערך בפסקת הנצחה/פרסים. בינתיים הכנתי את {{דודל}} שניתן להשתמש בה בתוך פסקת ה"קישורים חיצוניים". התבנית מפנה לדף ההסבר של הדודל, ומקבלת כפרמטר ראשון את הדף באתר גוגל וכפרמטר שני את סיבת הדודל (יום הולדת וכד'). ניתן לראות את השימוש בערך אמריטה שר-גיל. בינתיים לא תתווסף קטגוריה. אולי בעתיד התבנית תיצור קטגוריה מוסתרת. שוב, תודה רבה- ‏Ovedcשיחהאמצו ערך יתום! 13:14, 7 בפברואר 2016 (IST)[תגובה]

האנשים השנויים ביותר במחלוקת ערכי ויקיפדיה[עריכת קוד מקור]

לא יודע אם הכותרת מייצגת נכונה אבל היא טובה לעשות רעש יותר מעשרת הערכים שנערכו הכי הרבה... משתמש:IKhitron, אולי תפיק לנו בבקשה את הרשימה העברית? אני מהמר על נתניהו ראשון. בורה בורה - שיחה 14:33, 28 בינואר 2016 (IST)[תגובה]

ובכן, יצרתי רשימה של 100 הערכים עם הכי הרבה עריכות (quarry:query/4836), וזה מה שדליתי ממנה:

שגיאות פרמטריות בתבנית:טורים

פרמטרים [ מספר ] לא מופיעים בהגדרת התבנית
תהנו. יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 15:18, 28 בינואר 2016 (IST)[תגובה]
אני לא יודע עד כמה זה אכן מייצג, שכן במקרים מסוימים (כמו הרצל ודוד בן גוריון), חלק נכבד, שלא לומר רוב העריכות, הן השחתות פשוטות, ולא סממן להיותם של האישים שנויים במחלוקת. אם כבר, זה סימן לזהות האישים עליהם לומדים במערכת החינוך. ובכל זאת, הנתונים מעניינים. ‏Lionster‏ • שיחה 15:23, 28 בינואר 2016 (IST)[תגובה]
זמרות ופוליטיקאים. יהי זכרנו ברוך. • צִבְיָהשיחה • י"ח בשבט ה'תשע"ו 15:33, 28 בינואר 2016 (IST)[תגובה]
בחלק מהמקרים עריכות רבות מלמדות לא על מחלוקת אלא על השקעה רבה בכתיבת הערך או רצון להכניס לתוכו מידע מסיבות שונות, כגון הפופולריות של הערך או של מושאו. נרו יאירשיחה • י"ח בשבט ה'תשע"ו • 15:43, 28 בינואר 2016 (IST)[תגובה]
מדד יותר משקף יהיה מספר העריכות פלוס מספר העריכות בדף השיחה, מחולק בגודל הערך בקילובייט. בשיטה הזו אני מהמר על דפני ליף במקום הראשון, ומה שבטוח משאירה אבק לנתניהו. מצורף תרגיל מדגמי שעשיתי לפני שנתיים שלוש (המספרים כבר לא מעודכנים). H. sapiens - שיחה 18:45, 28 בינואר 2016 (IST)[תגובה]
תודה יגאל. בהחלט מעניין! וההימור שלי על המקום הראשון הצליח. בורה בורה - שיחה 19:03, 28 בינואר 2016 (IST)[תגובה]
IKhitron, אבל ברשימה הגולמית אני רואה מובילים אחרים:
  1. מכבי תל אביב (כדורגל) 4381
  2. הפועל תל אביב (כדורגל) 4279
  3. ירושלים 4169
  4. ישראל 3956
  5. בית"ר ירושלים 3780
  6. בנימין נתניהו 3670
  7. הפיג'מות 3633
  8. מכבי חיפה (כדורגל) 3471
  9. מכבי תל אביב (כדורסל) 3444
  10. מלחמת לבנון השנייה 3406
  11. אשדוד 3205
  12. תל אביב-יפו 3192
  13. בנימין זאב הרצל 3132
  14. מנחם מנדל שניאורסון 3077
  15. מבצע צוק איתן 2827 בורה בורה - שיחה 19:16, 28 בינואר 2016 (IST)[תגובה]
ברור, כי ביקשת אישים. יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 19:17, 28 בינואר 2016 (IST)[תגובה]

האם דו"ח השתולים הוא מקור אמין?[עריכת קוד מקור]

עבר לשיחת ויקיפדיה:אמינות. גילגמש שיחה 06:31, 12 בפברואר 2016 (IST)[תגובה]

רעיון לשיטה חדשה של תרגום ערכים[עריכת קוד מקור]

שלום לכולם, עלה לי רעיון.. אמממ... מיוחד? על איך לשפר את קצב כתיבת הערכים בויקיפדיה. הרעיון הוא פשוט לקחת ערכים/פסקאות/אתם תחליטו מאנגלית ופשוט לעשות להם 'גוגל טרנסלייט', או משהו בסגנון. אני יודע מה אתם חושבים.. 'אבל התרגום האוטומטי מתרגם בצורה גרועה, מאוד גרועה!'. אז כן, אתם צודקים, התרגום האוטומטי באמת יוצא גרוע, אבל הרעיון הוא שלאנשים הרבה יותר קל לערוך טעויות דקדוק או הגהה מאשר לתרגם אחד לאחד את הערכים מאנגלית. (אני לא מתכוון אל העורכים הוותיקים, שעושים את זה כל הזמן, אני מתכוון אל 'פשוטי העם', אלה שקוראים בויקיפדיה סתם לכיף, או בשביל הלימודים.) השיטה הזו גם תמשוך עוד אנשים לערוך בויקיפדיה, מכיוון שסוג של 'יחייבו' אותם לערוך, כי 'היי! יש כאן פסקה שכתובה באופן נוראי! אי אפשר להשאיר אותה ככה!'. כמובן שחלקים שתורגמו בצורה כזו יסומנו בצורה מיוחדת. אז זה בעצם הרעיון הכללי, מה דעתכם? Nevo mizrachi - שיחה 00:32, 29 בינואר 2016 (IST)[תגובה]

אפשר לסמן אותם באותו סימון של הערות שוליים לא בדוקות שהוצע למעלה. Liad Malone - שיחה 00:51, 29 בינואר 2016 (IST)[תגובה]
אני בעד רק אם אותם אנשים שיעשו זאת, יתקנו בעצמם את טעויות התרגום, יעשו זאת בדף טיוטה ולא יעבירו למרחב הערכים לפני שיעבור עליהם עוד משתמש. בריאן - שיחה 10:35, 29 בינואר 2016 (IST)[תגובה]
אנחנו משתדלים ליצור אנציקלופדיה איכותית, בעברית טובה. גוגל תרגום יוצר ערכים גרועים ומבישים, הכוללים טעויות, לעתים גם מבדחות. מי שטוב לו עם תרגומי המכונה הגרועים האלה, שייכנס לערכים בוויקיפדיות אחרות, ישתמש בתרגום המכונה ויקרא. כמה הוא יבין זאת כבר שאלה אחרת. תרגומי מכונה במרחב הערכים, דינם היחיד הוא למחיקה. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה כבר שנה רביעית 12:27, 29 בינואר 2016 (IST)[תגובה]
אני חוזר פעם שלישית בדיונים שונים כאן לביאליק. זה לא רע, זה ממש רע. דעתי בעניין היא D, אדון לי היקר. יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 15:04, 29 בינואר 2016 (IST)[תגובה]
מצחיק. למען הסר ספק, תגובתי למעלה היא צינית, ומתיחסת להצעה לגבי הערות השוליים לא פחות מאשר להצעה הזו. Liad Malone - שיחה 15:30, 29 בינואר 2016 (IST)[תגובה]
אין קשר ואין דמיון בין שתי ההצעות. ‏ MathKnight (שיחה) 16:28, 29 בינואר 2016 (IST)[תגובה]
מצחיק מאד. תשמור לי את הקישור הזה באיזה מקום... ביקורת - שיחה 15:38, 29 בינואר 2016 (IST)[תגובה]
מה זה באיזה מקום? יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 15:51, 29 בינואר 2016 (IST)[תגובה]
למשל בתור הערת שוליים בפרק: ויקיפדיה:מדריך לתרגום ערכים#תרגום מכונה. ביקורת - שיחה 15:54, 29 בינואר 2016 (IST)[תגובה]
בוצע. יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 15:59, 29 בינואר 2016 (IST)[תגובה]
צריך לחזור לשם בעוד שנתיים, כנראה תהיה תוצאה שונה. ביקורת - שיחה 16:06, 29 בינואר 2016 (IST)[תגובה]
הקישור הזה הוא מלפני שלוש שנים. יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 16:24, 29 בינואר 2016 (IST)[תגובה]
IKhitron, תודה על הדוגמה, מאד משעשעת. ודוגמה מעולמי, בערכים ארכאולוגים, גם כשעוסקים במבנה , אז ה-court, הוא תמיד בית משפט, אף פעם לא חצר. שלחתי להם יותר מפעם אחת תיקונים.חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה כבר שנה רביעית 17:24, 29 בינואר 2016 (IST)[תגובה]

אחרי שקראתי את התרגום לשיר של ביאליק והתפקעתי מצחוק, אני רוצה להוסיף הערה לסדר - כאן אין מדובר בתיקון טעויות תרגום פה ושם או ניכוש שגיאות. מדובר בעבודה כפולה - קודם כל, להבין למה התכוון הגוגל טרנסלייט (בלי שום קשר לכוונת המשורר, כמסתבר) ואז למחוק את כל התרגום ולתרגם מחדש. אז מה הועילו חכמים בתקנתם? חוסו עלינו, רק לא גוגל טרנסלייט, בבקשה מכם.שלומית קדם - שיחה 23:17, 3 בפברואר 2016 (IST)[תגובה]

היכן מגישים תלונה על הספרייה הלאומית?[עריכת קוד מקור]

ברצוני להגיש תלונה על הספריה הלאומית בגלל שיתוף הפעולה שלה עם הטרול. היכן עלי לעשות את זה? האם עלי לכתוב לאונ' העברית שבשטחה נמצאת הספריה או לגשת למשטרה בגלל שהספרייה מאפשרת לטרול להשתמש במחשבי הספרייה? בעיני שיתוף פעולה בזוי זה אינו תקין ובכוונתי למצות את הדין עם הספריה הלאומית. כשלב ראשון אני מבקש לחסום את כל השרתים שלהם מעריכה פה. גילגמש שיחה 16:09, 29 בינואר 2016 (IST)[תגובה]

גילגמש, יש הבדל בין שרת לבין כתובת אייפי. מניח שהתכוונת לכתובת אייפי. יאצקין52 - שיחה 16:45, 29 בינואר 2016 (IST)[תגובה]
גילגמש, אני מאמין שחסימת כתובות ה-IP והשרתים של הספרייה הלאומית זה צעד חמור יותר מהדרוש. אני מאמין שקודם צריך לבקש מהנהלת הספרייה הלאומית לנקוט בצעדים מחמירים כדי למנוע את פעילותה של יעל משטח הספריה. אם צעד זה לא יסייע, אפשר להגיש תלונה במשטרה. זה לא ריאלי לחסום את כתובת ה-IP של הספרייה הלאומית, וזה יפגע יותר משיתרום. (שימנשמע?) מה, אין? 17:03, 29 בינואר 2016 (IST)[תגובה]
ריאלי וחצי - שיתוף פעולה עם טרול בזוי צריך להביא לחסימה מידית של כל השרת שלהם. הם משתפים פעולה ביודעין עם טרול, אין חטא חמור מכך. לגבי יעל - אמנע מכתיבת דבריי מחשש לתביעת דיבה היות שדעתי בהחלט עולה לכדי הצורך לומר עליה את הדברים שיש לתבוע עליהם. גילגמש שיחה 17:44, 29 בינואר 2016 (IST)[תגובה]
אני מסכים עם גילגמש שיש לחסום. אציין שתלונות רבות כבר נשלחו לספרייה הלאומית, לא רק ללא הועיל, אלא ללא מענה כלל. אין ספק שההססנות שלנו מעודדת את הטרולים להמשיך במעשיהם. בריאן - שיחה 18:50, 29 בינואר 2016 (IST)[תגובה]
תלונה על הספרייה הלאומית יש להגיש, כמובן, לשרת התרבות, מירי רגב, ויתקיים מה שאמרו חז״ל: ״לא לחינם הלך הזרזיר אצל העורב, אלא מפני שהוא בן מינו״.
אין שום טעם להתלונן על הספרייה הלאומית, שמאפשרת גישה לאינטרנט למי שמתקשה בכך בדרכים אחרות. את ההתמודדות עם הטרולים עלינו לעשות בעצמנו, רצוי בקצת פחות להט, ואין צורך לערב בכך גורם חיצוני. דוד שי - שיחה 07:49, 30 בינואר 2016 (IST)[תגובה]
דוד, שוב הכנסת הערה שאינה תורמת. למיטב זיכרוני יש לנו אשת קשר בספרייה. האם אני טועה? נרו יאירשיחה • כ' בשבט ה'תשע"ו • 22:23, 30 בינואר 2016 (IST)[תגובה]
דריה כבר לא עובדת בספרייה. חיים לוי - שיחה 22:39, 30 בינואר 2016 (IST)[תגובה]
אני אומרת תלך צעד קדימה: תתלונן על הספק שמספק לספריה הלאומית אינטרנט, ואם זה לא יעזור - למדינת ישראל. • צִבְיָהשיחה • כ' בשבט ה'תשע"ו 22:33, 30 בינואר 2016 (IST)[תגובה]
נרו יאיר, הערתי תורמת מאוד, מפני שהיא רומזת לנזק העצום שייגרם לוויקיפדיה מיוזמה זו, שקל יהיה לזהות אותה עם יוזמות נוספות לסתימת פיות. דוד שי - שיחה 06:02, 31 בינואר 2016 (IST)[תגובה]
אתה הופך את העניין לפוליטי, בזמן שהוא ממש לא. זו פוליטיזציה מיותרת. נרו יאירשיחה • כ"א בשבט ה'תשע"ו • 09:39, 31 בינואר 2016 (IST)[תגובה]

האם מישהו מחליף את דריה? ואם אף אחד - מי אצלנו עמד בקשר עם דריה? מן הראוי שיפנה להנהלת הספרייה כדי שימונה לה מחליף. נרו יאירשיחה • כ' בשבט ה'תשע"ו • 22:47, 30 בינואר 2016 (IST)[תגובה]

דריה עדיין אצלנו, רק לא אצלם. . ביקורת - שיחה 23:19, 30 בינואר 2016 (IST)[תגובה]
אני כבר לא עובדת בספריה אבל אנסה לעזור... העברתי להם את לשון התלונה, ואני מקווה שינסו לפעול יותר בנחישות מול הטרול. אני כן אגיד שזו לא הפעם הראשונה שהספריה מטפלת בעניין. קצין הביטחון של הספריה מודע לעניין. לספריה יש הגבלות רבות על היכולת שלה למנוע מאנשים שימוש באינטרנט, וזה כובל את ידיה כשמדובר בטרול. דריה - שיחה 23:32, 30 בינואר 2016 (IST)[תגובה]
אני מבקש לעצור לחלוטין כל פנייה נוספת לספרייה הלאומית בשם ויקיפדיה בעניין זה, בהתאם לנימוקי לעיל. אם מישהו נפגע אישית מפעילות המתקיימת בספרייה הלאומית (או בכל מקום אחר), הוא בוודאי רשאי להתלונן על כך. אני מתנגד לפנייה בשם ויקיפדיה, משום שאיש לא הסמיך את הפונה לייצג את קהילת הכותבים.
לא ידוע לי איזה עריכות נעשו מהספרייה הלאומית, אבל אם אלה עריכות מועילות ביסודן, שבוטלו רק מהסיבה שהעורך הוא טרול, אוי לנו ואוי לספרייה הלאומית אם הבקשה להרחיק את הטרול מהספרייה הלאומית תיענה בחיוב. דוד שי - שיחה 06:02, 31 בינואר 2016 (IST)[תגובה]
אני מסכים עם דוד שי ומבקש מדריה לשלוח מכתב הבהרה לספרייה ולכתוב בו שבפנייתה היא מייצגת את עצמה בלבד. אני למשל חלק מהקהילה הזו ואני לא עומד מאחורי פנייתה ומאחר שאין קונצנזוס בנושא ולא התקבלה החלטה בהצבעה ברוב קולות, אין לאף אחד סמכות לומר שהוא פועל בשם קהילת ויקיפדיה. אם וכאשר תהיה מסה גדולה של השחתות בפרק זמן קצר עד שתהיה הסכמה כוללת שזה בלתי נסבל, אפשר יהיה לשקול צעדים קיצוניים כאלה. הדגשתי את המילה השחתות כדי להבדיל מעריכות מועילות שנמחקות על ידי קבוצה מצומצמת של ויקיפדים בגלל ונדטה אישית שיש להם נגד יעל תוך ציטוט הסעיף המטומטם שלנו במדיניות לטיפול בטרולים. וכמובן שתמיד יש את התמימים הקדושים שחושבים שבכך שהם מצליחים לזהות עריכות מועילות של יעל ולמחוק אותם הם תורמים תרומה חשובה למיזם. יורי - שיחה 07:51, 31 בינואר 2016 (IST)[תגובה]
יעל נחסמה בעקבות הודעתה על פרישה, על פי כלל שאושר בדיון קהילתי (לפי המלצה שקיבלה מדוד שי, בשביל לעצור דיון שבעקבותיו הייתה צפויה לחסימה) ועל ידי מפעיל מערכת שקיבל את הרשאת החסימה לפי הנוהל הקהילתי המקובל. היא או אחרים רשאים לבקש את הסרת חסימתה, אך ככל הידוע לי בקשה רשמית כזו טרם הוגשה, ומכל מקום חסימתה לא הוסרה. בנוסף, אא"ט, בעקבות השחתות במיזמים אחרים נחסמה גם חסימה גלובלית על ידי דייל שהוסמך לכך על ידי קרן ויקימדיה. גם ההחלטה שחסימה אוסרת גם עריכה באמצעות בובות קש התקבלה בדיון קהילתי. אם היא משתמשת בכתובות IP של הספריה הלאומית לשם עריכה לא מורשה במיזם, ראוי לפנות לספריה ולבקש שתמנע זאת ממנה, ואפשר להשתמש בנוסח דומה לנוסח הסטנדרטי שכאן.ויקיפדיה:טיפול בהשחתה בברכה, גנדלף - 10:01, 31/01/16
אני מסכים, מלבד דבר אחד: לא נכון להשתמש בנוסח פורמלי. אם בעבר הייתה אשת קשר עם הספרייה, מן הראוי שהספרייה תמנה איש קשר חדש, זה יכול לעזור מאוד במקרה הזה ובתחומים נוספים. נרו יאירשיחה • כ"א בשבט ה'תשע"ו • 10:07, 31 בינואר 2016 (IST)[תגובה]
ליעל אין רשות לערוך בוויקיפדיה, כפי שתיאר גנדלף, ואין לי כוונה לשנות זאת - יעל פגעה קשות בוויקיפדים אחדים, ואין לה מקום בינינו. ההסתייגות שלי היא רק מהפנייה לספרייה הלאומית - אין זה תפקידה של הספרייה הלאומית לעסוק בפעולות שיטור כאשר לא מדובר בהשחתה ברורה. אנחנו מסוגלים להתמודד עם טרולים בכלים העומדים לרשותנו, ואין צורך שנגרור את הספרייה הלאומית לבעיה זו. דוד שי - שיחה 12:58, 31 בינואר 2016 (IST)[תגובה]

הספרייה משתפת פעולה ביודעין ומכאן שסביר להניח גם בזדון עם טרול ידוע וכל זה בניגוד לנהלים שלנו. הפתרון פשוט - חסימה של הספריה הלאומית. נסתדר בלי ההשחתות של הטרול, כמו גם בלי העריכות האחרות שיגיעו מספרייה זו. אם הספרייה תרצה שהחסימה תוסר, עליה לפעול בדרך המקובלת - חסימת הגישה של הטרול למחשביה. איך היא תעשה את זה - זאת לא הבעיה שלי. גילגמש שיחה 07:21, 1 בפברואר 2016 (IST)[תגובה]

גם אני חושב שאין לפטור את הספרייה מאחריות (או שלא פחות מהחמלה על טרחתם של אנשי הספרייה יש לחמול גם על טרחתם של המנטרים בויקיפדיה שצריכים לשלם את מחיר המחדל), אבל למה לא לנסות קודם לדבר עם אנשי הספרייה? אני גם חושב שזה יהיה יותר פשוט ואפקטיבי. השלב הראשון הוא לבקש מהם למנות מישהו במקום דריה. נרו יאירשיחה • כ"ב בשבט ה'תשע"ו • 20:35, 1 בפברואר 2016 (IST)[תגובה]
במידה ויהיה איש קשר קבוע, זה אכן יכול לעזור. אני בעד ניצול כל האפשרויות טרם נקיטה בחסימה, ובמיוחד במקרה של הספריה הלאומית, כמוסד ציבורי המעניק גישה ללא מעט עורכים. ‏Lionster‏ • שיחה 20:45, 1 בפברואר 2016 (IST)[תגובה]
מה הם התרומות או ההשחתות המדוברות ? יעלי 1 - שיחה 20:46, 1 בפברואר 2016 (IST)[תגובה]

קטגוריות[עריכת קוד מקור]

שלום,

מישהו יכול להזכיר לי על סמך משתנה שם הקטגוריה „שדות תעופה באסיה” ל„אסיה: שדות תעופה”?

אני זוכר שהיה איזה דיון על זה פעם, אבל מתקשה למצוא. --אמיר א׳ אהרוני, שנחשב לנודניק · שיחה 15:48, 30 בינואר 2016 (IST)[תגובה]

למיטב זכרוני זה התחיל באופן די טבעי כשאחד העורכים שהיה מהפעילים בתחום הקטגוריות (השם שמור אצלי) התחיל להשתמש בנקודותיים כחלוקת משנה במקום מה שאני מכנה "שפה טבעית" ולא רק בנושאים גיאוגרפיים. באיזשהו שלב יזמתי דיון נגד הגישה במזנון בנושא (והובסתי). ניסיתי למצוא את הדיון ולא הצלחתי. בפועל הנוהג כיום הוא שבקטגוריות עם מקום גיאוגרפי הסדר הוא קטגוריה:מקום: נושא, ובכמעט כל (אבל לא כל) התחומים האחרים מסתדרים בלי נקודותיים. ‏DGtal‏ - שיחה 00:08, 31 בינואר 2016 (IST)[תגובה]
גם אני זוכר שהיה דיון ואכן התקן כיום הוא "אסיה: שדות תעופה". בורה בורה - שיחה 06:45, 31 בינואר 2016 (IST)[תגובה]
אם זה הנוהג, הייתי מצפה שזה יהיה מתועד בויקיפדיה:קטגוריה ובויקיפדיה:מתן שם לערך, אבל לא מצאתי את זה לא שם ולא שם.
והייתי רוצה לדעת למה זה הנוהג, ולמה הובסה השפה הטבעית. אני לא מצליח לחשוב על שום דבר שהופך ניסוח הפוך כמו „אסיה: שדות תעופה” לעדיף על־פני „שדות תעופה באסיה”.
ואני גם מוצא את זה לא רק בשמות גאוגרפיים, למשל כמה באות א: קטגוריה:אגודת ישראל: אישים, קטגוריה:אדגר דגה: ציורים, קטגוריה:אדולף היטלר: מפקדות, קטגוריה:אדם בחלל: בקולנוע, וזה רק קצה הקרחון.
אמיר א׳ אהרוני ומשתמש:DGtal, אתם מוזמנים לשאול את משתמש:David.r.1929 שעושה זאת באדיקות רבה, ומעביר שמות ערכים, ראו כאן. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה כבר שנה רביעית 18:10, 31 בינואר 2016 (IST)[תגובה]
ראה דיונים בשיחת ויקיפדיה:קטגוריה: שמות לקטגוריות. האם יש מדיניות/נוהג בנושא?, שימוש בנקודתיים שניות בשמות קטגוריות וצורת השם של קטגוריות - העברה מהמזנון. יש גם רשימה: משתמש:ערן/קטגוריות עם נקודתיים. ‏ Uziel302שיחהאמצו ערך יתום! 18:12, 31 בינואר 2016 (IST)[תגובה]
טוב, קראתי את הדיונים, ואני עדיין לא מבין למה יש לנו קטגוריות עם כל הנקודתיים האלה.
אני לא רואה שם שום החלטה מוסכמת שאומרת „כן במדינות, לא בשום מקום אחר”. אני לא רואה שם שום החלטה בכלל. או שהיא לא קיימת או שאני לא מחפש טוב.
אני עדיין ממתין שמישהו יסביר במה השם „אסיה: שדות תעופה” טוב על־פני „שדות תעופה באסיה”, וגם למה זה „אסיה: שדות תעופה” ולא „שדות תעופה: אסיה”.
מישהו בוודאי ישאל בשלב הזה למה אני שוב מעלה את הנושא הזה, שכבר נדון מספר פעמים. אני מעלה אותו, ויום־יום אני רואה ברשימת המעקב שלי העברות כאלה, שאין בהן צורך ותועלת. עם כל הכבוד למאמץ של David.r.1929, אפשר היה להשקיע את הזמן במשהו מועיל יותר. --אמיר א׳ אהרוני, שנחשב לנודניק · שיחה 22:58, 31 בינואר 2016 (IST)[תגובה]
זה טוב כי זה היררכי ולכן נוח לשימוש, אתה צודק שהיה צריך במקביל לאפשר הפניות במרחב קטגוריה, כי אחרת נצטרך לשבור את הראש בשאלות מהסוג הזה. ביקורת - שיחה 23:13, 31 בינואר 2016 (IST)[תגובה]
אני לא מבין איך זה היררכי. שוב: למה „אסיה: שדות תעופה” ולא „שדות תעופה: אסיה”? מה היררכי בזה? במה המיקום חשוב יותר מסוג האתר?
ההיררכיה בקטגוריות נוצרת באמצעות תת־קטגוריות, וזה מספיק.
הפניות במרחב קטגוריה כבר יש, וזה כבר נדון, אבל אני לא מבין למה השם הראשי צריך להיות מהופך. עדיין לא קיבלתי הסבר טוב לזה. --אמיר א׳ אהרוני, שנחשב לנודניק · שיחה 09:30, 1 בפברואר 2016 (IST)[תגובה]
לגופו של עניין: לעניות דעתי מוטב לכלול את מיוט ב'קטגוריה:צרפת: איים' מאשר ב'קטגוריה:איים בצרפת' (לשם דוגמה). כמו כן, התיקונים וההעברות נעשים לצורכי אחידות ובכפוף לשמו התקין של הערך בוויקי. David.r.1929 - שיחה 07:49, 1 בפברואר 2016 (IST)[תגובה]
נקודתיים לא עוזרות להבהיר שמיוט רחוקה מאירופה. אם נשמע לך מוזר לקרוא למיוט „אי בצרפת”, אפשר לתת לו שם טבעי עוד יותר, כמו „איים בשליטת צרפת”. הנקודתיים יוצרות אחידות, אבל היא מלאכותית ולא באמת עוזרת לאף אחד. --אמיר א׳ אהרוני, שנחשב לנודניק · שיחה 09:30, 1 בפברואר 2016 (IST)[תגובה]
אני מסכים עם אמיר. נסו להעמיד פנים לרגע שאתם לא יודעים מה משמעות הנקודתיים -- מה שמתאר 99% מהקוראים. עוזי ו. - שיחה 17:24, 1 בפברואר 2016 (IST)[תגובה]
זה מייצר היררכיה וסדר שמקל על החיפוש. אם ארצה לחפש קטגוריה כלשהי, נגיד מסעדות בפריז. אחפש "קטגוריה:צרפת" ובתיבת החיפוש יופיעו כל תתי הקטגוריות שמתחילות כך. אני אבין שאין את מה שאני מחפש, ואבדוק את "קטגוריה:פריז" בתיבת החיפוש.
התפיסה הטבעית יותר של השפה שאתה מציע, אולי "זורמת" יותר על הלשון, אבל מקשה על מציאת המידע. מנין לי שדווקא תהיה קטגוריה של "נמלי תעופה באסיה" ולא "אסיה נמלי תעופה"? האינטואיציות של כל אחד שונות. לכן יש כאן ניסיון להכיל שפה אחידה. אני בעד השיטה הקיימת. גארפילד - שיחה - עזרו לנו במיזם האסם 08:13, 2 בפברואר 2016 (IST)[תגובה]
גארפילד מיצה ב-100% את דעתי. בורה בורה - שיחה 08:26, 2 בפברואר 2016 (IST)[תגובה]
לא תהיה קטגוריה של „אסיה נמלי תעופה” כי אף אחד לא כותב ולא מדבר ככה בעברית.
אני עדיין לא מבין למה המקום בהיררכיה גבוהה יותר על־פני המהות. זה שרירותי לגמרי.
אם מישהו חושב שזה ממש שימושי לשים את המקום קודם, אפשר ליצור הפניות, אבל הכותרת הראשית צריכה להיות טבעית. --אמיר א׳ אהרוני, שנחשב לנודניק · שיחה 10:25, 2 בפברואר 2016 (IST)[תגובה]
שתי הערות אמיר: ראשית, בהקשר להצעתך ליצור 'קטגוריה:איים בשליטת צרפת' – אין מקביל לו בוויקיפדיות בשפות האחרות. 'קטגוריה:צרפת: איים' עדיפה על פני 'קטגוריה:איים בצרפת' משום שיש בה, כפי שציינתי, את המרחב הנדרש להכיל איים מחוץ לגבולותיה של צרפת. בתחום הגאוגרפיה, לפחות, קיימות דוגמאות נוספות; שנית, אתה כותב "יום־יום אני רואה ברשימת המעקב שלי העברות כאלה [הכוונה להעברות שלי, ד.ר.], שאין בהן צורך ותועלת". העברתי, למשל, 'קטגוריה:דרום אמריקה: גאוגרפיה' שאתה בעצמך יצרת, ועם הנקודותיים, ל"קטגוריה:אמריקה הדרומית: גאוגרפיה" – מדוע העברה זו נחשבת לחסרת תועלת? David.r.1929 - שיחה 16:33, 2 בפברואר 2016 (IST)[תגובה]
כשיצרתי, חשבתי על אחידות, אבל בעצם אז עשיתי טעות מיותרת, ועכשיו אני מנסה לתקן אותה. היה עדיף להעביר אותה ל„גאוגרפיה של אמריקה הדרומית”.
„איים בצרפת” הם בתוך גבולות צרפת, גם אם הם רחוקים מאוד מפריז. זה דיון ששייך לאותה הקטגוריה ולא למזנון, אבל לצורך הדיון הזה מספיק לומר שהשם „צרפת: איים” אינו פותר שום בעיה ורק יוצר בעיה של שם עם נקודתיים מיותרות. --אמיר א׳ אהרוני, שנחשב לנודניק · שיחה 10:22, 3 בפברואר 2016 (IST)[תגובה]
אמיר - הטענה של "כותרת ראשית צריכה להיות טבעית" היא טענה סובייקטיבית ולא אובייקטיבית. ולכן, כל עוד לא תציע שיטת מיון שונה, אשר ניתנת להבנה אינטואטיבית ומסייעת בסידור הידע והשימוש בקטגוריות בנוחות, הדיון הזה לא יוכל להתקדם לשום מקום. (כמו כן, לא הגבת לטענה על נוחות החיפוש שהעליתי בדברי הקודמים - שבעיני זהו לב הצידוק לשיטה הנוכחית). גארפילד - שיחה - עזרו לנו במיזם האסם 19:37, 2 בפברואר 2016 (IST)[תגובה]
את נוחות החיפוש, כפי שכבר כתבתי, אפשר לפתור באמצעות הפניות.
הטענה על שפה טבעית היא לא סובייקטיבית. כל השפה צריכה להיות טבעית, למעט שפת תכנות. שמות של קטגוריות הם לא שפת תכנות, אלא שפה של בני־אדם. אנשים לא כותבים על „ישראל: כלכלה”, אלא על „כלכלת ישראל”, וזה הדבר שעדיף.
צריך לחשוב על כל משתמשי ויקיפדיה, היום ובעתיד – כל הקוראים וכל הכותבים. אני מבין שלקבוצה מסוימת של עורכים נוכחיים נוח לחפש בצורה מסוימת, ויש פתרון שיאפשר להם להמשיך לחפש בצורה כזאת, אבל אני מרשה לעצמי לנחש שרוב הקוראים והכותבים של ויקיפדיה, שרובם אינו מגיב לדיונים במזנון, יעדיפו שמות בלי נקודתיים. --אמיר א׳ אהרוני, שנחשב לנודניק · שיחה 10:22, 3 בפברואר 2016 (IST)[תגובה]
לדעתי, הרבה יותר נוח כששמות הקטגוריות בנויים בצורה היררכית, ולא רק בתחום הגאוגרפיה. אם כי בשמות הערכים עדיפה שפה טבעית. למשל: "קטגוריה:ישראל: כלכלה" לעומת "כלכלת ישראל". יש לזכור כי מטרת הקטגוריות היא לקטלג ערכים בצורה היררכית וקלה לחיפוש. דולבשיחה 21:55, 2 בפברואר 2016 (IST)[תגובה]
אבל אני שואל שוב: איך שם כזה תורם ל„היררכיה”? מה ההיררכיה בזה? למה „ישראל: כלכלה” ולא „כלכלה: ישראל”? לדידי, אם מישהו שזה נוח, שיתקיימו שני השמות האלה בתור הפניות, ושהשם הראשי יהיה „כלכלת ישראל”. --אמיר א׳ אהרוני, שנחשב לנודניק · שיחה 10:22, 3 בפברואר 2016 (IST)[תגובה]
אני תומך בעמדה שמציג אמיר. שמות הקטגוריות צריכים להיות זורמים, כפי שמקריאים לאדם. אתה לא תבוא למישהו ותגיד לו "היי, אתה יכול לבדוק רגע איזה 'צרפת (פאוזה) איים' יש?". אתה תבוא ותשאל לגבי "איים בצרפת". פתרון ההפניות הוא הפתרון המושלם עבור אלו שרוצים לשמור על ההקלדה ה"היררכית". הגמל התימני (צרו קשר) (3.02.2016 10:32)
כמו שכתב גארפילד לעיל, גם אני חושב שעדיף ניסוח הקטגוריה כפי שהוא כרגע: קרי, צרפת:מסעדות; צרפת:שדות תעופה; אסיה:איים וכו'. אמיר, לטעמי, מדובר כאן בעניין סובייקטיבי לחלוטין. בעיניי דווקא מצא חן מאוד הניסוח העדכני של הקטגוריות, כאשר בתחילה מופיע המיקום, המדינה, היבשת, ואח"כ נושא הקטגוריה. אני הייתי רוצה שהקטלוג באופן הזה יימשך. קטגוריה לא בהכרח אמורה להיות מנוסחת כמו בשפה טבעית – כאשר מדובר בתבניות, הקורא לומד די מהר לחפש (או ליצור) על פי התבנית המופיעה בקטגוריות שהוא רואה. אלדדשיחה 10:47, 3 בפברואר 2016 (IST)[תגובה]
טוב, ואם ננסה להיות לא סובייקטיביים ומוזנים מהתחושות שאופייניות לכותבים מסוימים בוויקיפדיה, אלא במה שנוח לציבור, האם זה עדיין יהיה טוב? --אמיר א׳ אהרוני, שנחשב לנודניק · שיחה 13:36, 3 בפברואר 2016 (IST)[תגובה]
כן, התייחסתי לזה בתגובתי לעיל. הקורא מתוודע לתבנית כפי שהוא רואה אותה בערך עצמו (ב"תבנית" כוונתי לשם המקום, המדינה, היבשת וכו' ואחריו נקודתיים). אלדדשיחה 13:48, 3 בפברואר 2016 (IST)[תגובה]
בסדר, אבל בשביל מה בכלל נחוץ השלב הזה של להתוודע, כשאפשר לכתוב בשפה שכבר טבעית? --אמיר א׳ אהרוני, שנחשב לנודניק · שיחה 14:01, 3 בפברואר 2016 (IST)[תגובה]
אז זהו שלי "צרפת: גשרים" נשמע טבעי למדי, מעין סוג של קִטלוג שמקובל במקומות רבים. ושוב אנחנו חוזרים לעניין הסובייקטיבי. "גשרים בצרפת" נשמע לי ככותרת של מאמר אנציקלופדי, לעומת "צרפת: גשרים" - קטגוריה. אלדדשיחה 14:06, 3 בפברואר 2016 (IST)[תגובה]
בדיון במזנון לפני שנה וחצי טען אמיר את כל הטענות הללו ואני ואחרים השבנו לו בפירוט, והוא לא השתכנע. אמיר, לא נראה שתשתכנע גם עתה ולא חשוב מה נגיד לך. יואב ר. - שיחה 14:23, 3 בפברואר 2016 (IST)[תגובה]
קצת חבל שאתה מנסה להפוך את זה לאישי כשאני לא היחיד שטוען את זה. --אמיר א׳ אהרוני, שנחשב לנודניק · שיחה 14:46, 5 בפברואר 2016 (IST)[תגובה]
ובעניין הנקודתיים – לי הן בכלל לא מפריעות בשם הקטגוריה. אלדדשיחה 12:18, 3 בפברואר 2016 (IST)[תגובה]

בעבר הבעתי את דעתי בהרחבה בנושא בשימוש בנקודתיים שניות בשמות קטגוריות שעוזיאל ציטט. בתמצית, אני מתנגד ליצירת כלל גורף ליצירת שמות קטגוריות - לא שפה טבעית תמיד ולא נקודותיים תמיד. כלל אחיד לא מתאים לכל המקרים האפשריים. יש לדון בכל מקרה לגופו. יואב ר. - שיחה 11:09, 3 בפברואר 2016 (IST)[תגובה]

פעמים רבות אני רואה דפים מועברים למרחב טיוטה או מרחב משתמש או פשוט נמחקים עם הנימוק „לא בשל”.

בדרך־כלל יש הצדקה לעצם ההעברה או המחיקה, אבל הניסוח הזה צורם מאוד. למה לא לכתוב „מוכן” במקום „בשל”? זה יותר עדין ומנומס, אבל מעביר את אותו המסר מבחינת התוכן.

עוד יותר טוב לכתוב למה זה לא מוכן, משום שהגדרה כמו „מוכן” או „לא מוכן” משאירה יותר מדי מקום לשיקול הדעת של הוויקיפד שעושה את הפעולה הזאת. למשל, הרבה יותר טוב לכתוב „קצר מדי”; „שגיאות כתיב רבות מדי”; „תרגום מכונה לא מתוקן”; „ניסוח לא מותאם לסגנון של ויקיפדיה” וכיו״ב.

אשמח מאוד אם כל הוויקיפדים שעוסקים בזה יאמצו את ההמלצות האלה. אדגיש שוב, שעצם הפעולה לרוב מוצדקת, אבל אפשר למסגר אותה באופן נעים ובונה יותר. --אמיר א׳ אהרוני, שנחשב לנודניק · שיחה 11:31, 31 בינואר 2016 (IST)[תגובה]

אני מסכים איתך; זה צורם לעורכים החדשים ויכול לפגוע בביטחונם לערוך בעתיד. זו תופעה ידועה שבני אדם לא רוצים להשקיע בניסוחים שלהם אם לא מדרבנים אותם לכך; צריך לדרבן במקרה הזה. ‏Ben-Yeudith‏ • שיחה 22:08, 2 בפברואר 2016 (IST)[תגובה]

קישורים לאתר משרד החקלאות האמריקאי[עריכת קוד מקור]

נראה שהקישורים, בפרט אלו המקשרים לערכים תזונתיים, נשברו. כאן הרשימה ודי לבחור באקראי ערך וקישור ולהשוות. ‏ Uziel302שיחהאמצו ערך יתום! 17:56, 31 בינואר 2016 (IST)[תגובה]

לי זה עובד. בריאן - שיחה 18:08, 31 בינואר 2016 (IST)[תגובה]
בדקתי עכשיו את הראשונים והם בסדר, אבל בערכים כמו תאנה, אשכולית ואבטיח יש בעיות. אולי במזונות מן החי אין בעיות, גם הקוד שלהם בקישור קצר יותר.‏ Uziel302שיחהאמצו ערך יתום! 18:17, 31 בינואר 2016 (IST)[תגובה]
כן, הם שינו שם משהו בחלק מהקישורים בצורה מוזרה. אני תוהה אם זה משהו זמני כחלק מעדכון בסיס מידע, או שזה הרבה זמן כך. בריאן - שיחה 22:32, 31 בינואר 2016 (IST)[תגובה]
אני מציע להמתין זמן מה, אולי הם יסדרו את זה. גילגמש שיחה 07:24, 1 בפברואר 2016 (IST)[תגובה]

תבנית:Iucnredlist[עריכת קוד מקור]

בתבנית:Iucnredlist החליטו להחליף את הכתובות של הציפורים. אם יש מישהו שרוצה לעבור על הרשימה, למצוא את הציפורים, למצוא את הקישורים השגויים ולהחליפם, הוא מוזמן. אני עשיתי את התחלת הרשימה ואת סופה. מן הסתם יש דרך אוטומטית לעשות זאת, לפחות לייצר רשימה רק עם הקישורים השבורים, אבל איני יודע איך. עדירל - שיחה 13:14, 1 בפברואר 2016 (IST)[תגובה]

אני מניח שהדרך הטובה ביותר היא לקחת את הנתון מויקינתונים (d:Property:P627). למשל בערך תוכון שמקומית ההפניה שונתה רק עכשיו, השתנה בוויקינתונים לפני שנתיים. אינג. יונה ב. - שיחה - הבה נכחילה 13:47, 1 בפברואר 2016 (IST)[תגובה]
אולי תשנה ערך אחד כדי שאדע איך עושים זאת בשאר 550 הערכים? עדירל - שיחה 22:01, 1 בפברואר 2016 (IST)[תגובה]
אתה יכול לראות את הניסוי הזה בו מחקתי מהערך את מצב השימור והוא נשאב מוויקינתונים. אפשר להריץ בוט שינקה את כל השדות הקיימים, במידה והנתון קיים בוויקינתונים, ואז נקבל תמיד את הנתון העדכני מוויקינתונים. אפשר גם לעדכן את השדה הקיים או להוסיף שדה חדש בתבנית, שיתן קישור מוויקינתונים לעמוד באתר של Iucnredlist. זה להערכתי ייתר את התבנית לגמרי כי יהיה את כל המידע בתבנית:מיון. משתמש:ערן? בורה בורה - שיחה 08:42, 2 בפברואר 2016 (IST)[תגובה]
יונה ב., במיידי אפשר לתקן את כולם על ידי שינוי תבנית:Iucnredlist. במקום שתשאב את הנתון מכתובת URL עם מספר פריט, נשנה שתשאב את הפריט מוויקינתונים. זה יתקן את כולם במיידית, או לפחות את אלה שיש בהם מידע. גם לא נצטרך להכניס בעתיד מספר פריט כל פעם! בורה בורה - שיחה 08:55, 2 בפברואר 2016 (IST)[תגובה]
זה קצת יותר מבוסך ממה שחשבתי. אני בודק את זה. כשיהיה לי משהו, אני אעלה את השינוי באולם הדיונים (יש לי עוד שינוי). עד אז ראו את תבנית:ITIS שיצרתי אתמול, אני מתכוון לעשות משהו דומה על התבנית הזו. אינג. יונה ב. - שיחה - הבה נכחילה 09:17, 2 בפברואר 2016 (IST)[תגובה]
יונה, מעיון בשינויים שעשית בזאב היער, נראה לי שאפשר להתאים את ההסבה שעשינו בשיחת תבנית:אתר הגבורה/הסבה שתטפל באופן דומה ותסב את הקישורים האלה לתבנית, לשתי התבניות שכאן בדיון. בורה בורה - שיחה 09:39, 2 בפברואר 2016 (IST)[תגובה]
הדיון הופך להיות טכני מידי למזנון, בו נמשיך בדף שיחתי. אינג. יונה ב. - שיחה - הבה נכחילה 10:34, 2 בפברואר 2016 (IST)[תגובה]
עדירל (וכל המעוניין) פתרתי את הבעיות שהיו. התחלתי דיון בויקיפדיה:תבנית/אולם דיונים, בגדול הנתון ישאב מוויקינתונים. את העדכון אצלנו נעשה על ידי בוט. אינג. יונה ב. - שיחה - הבה נכחילה 11:13, 11 בפברואר 2016 (IST)[תגובה]
תודה. עדירל - שיחה 11:57, 11 בפברואר 2016 (IST)[תגובה]

ביכורי והילולי פברואר[עריכת קוד מקור]

חודש נעים לכולם! החודש מתארח בביכורים Kummers, תורם פורה בעל ידע משפטי שכותב במגוון נושאים. בפינת ההילולים מתארח שנילי, שמספר על דרכו במיזם, על המשנה שמלווה לאורך הדרך וכן מודה למספר משתמשים ותיקים.. קראו ופרגנו לכותבים! אופק כחול - ביבר הזכוכית 23:06, 1 בפברואר 2016 (IST)[תגובה]

מעניין מאוד. נהנתי לקרוא. תודה רבה אופק! יורי - שיחה 08:51, 2 בפברואר 2016 (IST)[תגובה]
תודה אופק כחול על ההשקעה וניהול הדף. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה כבר שנה רביעית 20:23, 2 בפברואר 2016 (IST)[תגובה]
תודה רבה. אופק כחול - ביבר הזכוכית 21:21, 3 בפברואר 2016 (IST)[תגובה]

רימון נ׳ חזותי[עריכת קוד מקור]

שלום,

מישהו פה ניסה לדבר עם אינטרנט רימון פעם? כשאנשים שמתחברים דרך הספק הזה עורכים בוויקיפדיה, זה לפעמים גורם לשינויים בלתי־רצויים בדפים, שקורים באשמת התכנה ההיא ולא באשמת המשתמשים.

חושבני שאפשר לנסות לפנות לחברה ולבקש לתקן אותה, אבל אם מישהו כבר ניסה לדבר אתם על משהו, אשמח לדעת.

תודה. --אמיר א׳ אהרוני, שנחשב לנודניק · שיחה 10:11, 3 בפברואר 2016 (IST)[תגובה]

נדמה לי שכן (תקנו אותי אם אני טועה). אולי כדאי להכריז על החברה הזאת כטרול ולפעול בהתאם. יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 15:52, 3 בפברואר 2016 (IST)[תגובה]
ההצעה של יגאל מאד מעניינת אם אכן ההנחה שלי בעבר הייתה נכונה וחברה זו חוסמת ילדים מתכנים "כפרניים" בויקיפדיה כמו ערכים העוסקים בחילוניות וחוסר דת. מדגיש - אם אכן. ‏Ben-Yeudith‏ • שיחה 11:59, 4 בפברואר 2016 (IST)[תגובה]
לפני שמדברים אתה, כדאי להגדיר בצורה ברורה מה בדיוק הבעיה.
התייחסות לספקית אינטרנט כטרול תוביל לפגיעה בעורכים רבים (ביניהם אני) ומתוך כך גם בויקיפדיה עצמה. דיון דומה ממש מתרחש עכשיו בנושא הספרייה הלאומית ואפילו שם די ברור שצעד כזה לא יקרה. כדאי גם למדוד את ממדי הנזק לפני שנוקטים בצעד כלשהו כזה. מהתרשמות שלי, לא מדובר בנזק גדול מאוד וקרה לי מספר פעמים בודדות שרימון גרמה לשינויים בעריכה.
לא מצאתי אצלי חסימה מערכים שקשורים לכפירה וחילון (אני בדרגה 2 מ4, כש4 זה הכי חזק) אבל גם אם חסימה כזאת קיימת - זאת בחירה של בעל המנוי ברימון ואנחנו לא צריכים להתערב לו בזה ובטח שלא להטיל עליו סנקציות. Badidipedia - שיחה 22:10, 4 בפברואר 2016 (IST)[תגובה]
זה לא אותו דבר. הספריה הלאומית לא משחיתה ערכים במכוון, בניגוד לרימון. יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 22:12, 4 בפברואר 2016 (IST)[תגובה]
למה הכוונה שהיא משחיתה ערכים בכוונה? Badidipedia - שיחה 22:25, 4 בפברואר 2016 (IST)[תגובה]
אם אתה ברימון פותח ערך לעריכה ומתקן שורה חמישית ובשורה 35 יש מילה שרימון לא אוהבת, היא מוחקת אותה מהערך (כשמשתמשת בשם משתמש וססמה שלך) מבלי לידע אותך. ואז חוסמים אותך על משהו שלא עשית. יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 22:47, 4 בפברואר 2016 (IST)[תגובה]
Badidipedia, אולי תכנס לערך שעשוי להיות בעייתי בכל 4 הדרגות ותאפיין לנו מה בדיוק קרה בכל דרגה? אם זה כמו שיגאל מתאר, זו אכן טרוליות. בורה בורה - שיחה 23:13, 4 בפברואר 2016 (IST)[תגובה]
לא ראיתי את זה, אבל זה הופיע בדפי השיחה המון בסיפורי משתמשים משם. הם מקבלים אזהרה, נעלבים, ואז מתברר שזה לא אשמתם. וזה קורה בעורך החזותי בלבד. יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 23:15, 4 בפברואר 2016 (IST)[תגובה]
אמיר א׳ אהרוני, "וזה קורה בעורך החזותי בלבד." איך אתה מסביר? Badidipedia, סליחה על הטרטור, בדוק בבקשה גם רגיל וגם חזותי. בורה בורה - שיחה 23:24, 4 בפברואר 2016 (IST)[תגובה]
אה, ולא יודע מה זה רמות, אבל כן זוכר שמישהו כתב שזה קרה לו ברמה בינונית, מה שזה לא יהיה. מה שהכי גרוע, זה שזה מוחק כתובות, מקישורים חיצוניים ומהערות שוליים, אם דף היעד לא מקובל על רימון. יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 23:26, 4 בפברואר 2016 (IST)[תגובה]
אינטרנט רימון לא עושים את זה בכוונה. הם מורידים מהתצוגה עבור המשתמשים שלהם, כל מופע של מילה גסה. כשהעורכים שלנו לוחצים על שמירה הם למעשה שומרים את התצוגה שלהם ולכן נוצרת הבעיה. אם הבעיה חוזרת על עצמה באופן מאוד נרחב, כדאי לבקש מהם למצוא פתרון לבעיה כמו שהם פתחו פתרונות ייחודיים עבור פייסבוק ויוטיוב. לגבי הבקשה של בורה בורה, בבקשה פרט מה אתה רוצה להשיג בבדיקה כזאת ובבקשה ספק (אתה או כל אחד אחר) לי דף שידוע שהיו בו בעיות כאלו. Badidipedia - שיחה 00:23, 5 בפברואר 2016 (IST)[תגובה]
נסה עריכות בערך מערכת הרבייה. מסתמא הוא לא יאהב שם כמה מילים. אין שם תמונות שימנעו ממך להכנס. בורה בורה - שיחה 01:26, 5 בפברואר 2016 (IST)[תגובה]
שאלה: האם זה קורה רק כשמשתמשים בעורך החזותי? אם כן, אפשר אולי לסרוג פשרה: נניח, עבור משתמשים שנכנסים מתחום כתובות מסוים, לא להציג את הקישורים של העורך החזותי (כולל מעבר מעורך קוד מקור לעריכה חזותית). לא בדקתי עד כמה זה קשה, אבל בהסתברית של 88.31% זה אפשרי.
(כמובן, אם זה קורה לא רק בעורך החזותי, או אם אין לאינטרנט רימון תחום כתובות ניתן לזיהוי, אז זה נהיה יותר מסובך - אולי בלתי אפשרי). קיפודנחש 02:09, 5 בפברואר 2016 (IST)[תגובה]
אני משתמש בדרך כלל באחת הגרסאות השמרניות יותר של רימון (אתרוג), כמעט לא נתקלתי בבעיות, בעורך קוד המקור לא נמחקים דברים אלא הוא מסרב לשמור. וכשאני משתמש בעורך החזותי בהתאם לכללים (כלומר: בודק את השינוי שיצרתי ב"הצג שינויים" לפני השמירה) אני רואה את כל מה שהושמט, חוזר לעריכה ומחזיר את ההשמטה. זה נשמר היטב. כלומר: העורך של רימון לא מתכוון למחוק את כל מה שלא מוצא חן בעיניו אלא פשוט לא מראה את המילים ה"בעייתיות" ללקוח שלו, בעורך החזותי נוצרת בעיה בשלב שבו המערכת שלנו מעתיקה את המסך של העורך ומחליפה את התוכן בתוכן שלו.
לגבי ההצעה של קיפודנחש, ודאי עדיף ליצור אתם הידברות כלשהי, כי כך אנחנו מפסידים את הערך המוסף של העורך החזותי למשתמשים חדשים שמשתמשים ברימון ומסננים דומים אחרים. ביקורת - שיחה 11:27, 5 בפברואר 2016 (IST)[תגובה]

ראו דיון נוסף שהיה בעניין. יזהר ברקשיחה • כ"ו בשבט ה'תשע"ו • 11:54, 5 בפברואר 2016 (IST)[תגובה]

ידידיי, תרגיעו :)
מה הבעיה? – אני מבין היטב. מתכנת בסך הכול צריך דוגמה לבעיה שאפשר לחזור עליה כדי להבין מה צריך לתקן. אם אני אדבר אתם ואדגים להם מה הבעיה, הם יוכלו לתקן אותה. היות שוויקיפדיה היא אחד האתרים המפורסמים ביותר, אפשר לקוות שהם גם יתייחסו אליה בעדיפות גבוהה (אם כי אמרו לי פעמים רבות שאני אדם אופטימי מדי).
בסך הכול רציתי לדעת אם מישהו כבר דיבר אתם. אם לא, אז אני אדבר אתם. זה הכול. --אמיר א׳ אהרוני, שנחשב לנודניק · שיחה 14:43, 5 בפברואר 2016 (IST)[תגובה]
"ביקורת" תיאר את מה שקורה טוב מאוד. זה די דומה למה שקורה בכל רמות ההגנה. הדרך שמציע אמיר נשמעת מעולה - קבל את ברכתי. Badidipedia - שיחה 20:43, 6 בפברואר 2016 (IST)[תגובה]
מחזק את ידי amire80, כל הכבוד. נרו יאירשיחה • כ"ח בשבט ה'תשע"ו • 13:38, 7 בפברואר 2016 (IST)[תגובה]
לפחות שני אנשים (ביקורת ואנוכי) פנו אליהם עם העניין הזה. לא הועיל. יזהר ברקשיחה • א' באדר א' ה'תשע"ו • 22:00, 9 בפברואר 2016 (IST)[תגובה]

תצוגת הערות שוליים בעריכת פסקה[עריכת קוד מקור]

שלום לכם. לאחר התלבטות בחרתי במזנון כמקום הטוב ביותר לספר על זה, כי מדובר במשהו שנוגע בכולם, ויכול להשפיע מאוד על הדרך בה אנו כותבים ערכים (וכותבים בדפים אחרים).
כפי שכבר דיווחתי בפומפיה, מעכשיו ניתן לראות הערות שוליים גם בעריכת פסקה. עד עכשיו ראינו רק מספר ההערה, בלי הטקסט, ולא ידענו אם ההערה כתובה בצורה נכונה. זה גרם לאלפי תיקונים שנאלצתי לעשות גם אחרי מומחים של ממש, כי לא הייתה להם תוצאה מול העניים. השגיאה הנפוצה ביותר הייתה היפוך סדר התאריך בתבניות ציטוט מעיתונים ישראליים, שגרם לשגיאת מפענח. מעכשיו כשעורכים פסקה כל ההערות יאוספו ויוצגו בתום התצוגה המקדימה של הפסקה, ממש מתחת לטקסט. כשתשמרו את הפסקה, זה יעלם. בגדול, המנוע מנסה להתייחס לפסקה כמו אל ערך שלם. לכן ייתכנו בעיות תצוגה, למשל: אם בפסקה שאתם עורכים יש הערה עם שם שהטקסט שלה נמצא במקום אחר, תראו הודעת שגיאה. ההודעה לא תהיה אדומה, ותקרא "אזהרה". כלומר, זה בסדר אם אתם יודעים מאיפה זה בא. דוגמה:

פסקה א'[עריכת קוד מקור]

טקסט טקסט טקסט[1]טקסט טקסט טקסט[2]

פסקה ב'[עריכת קוד מקור]

טקסט טקסט[1]

פסקה ג'[עריכת קוד מקור]

  1. ^ 1 2 הערה1
  2. ^ הערה נוספת
פתחו כל אחת משלושת הפסקאות הללו לעריכה ותראו מה קורה.
כמו כן, כמה דברים פחות חשובים. התצוגה של הערות שוליים תהיה בדרך כלל (לא תמיד) לא לפי הסגנון הרגיל, כלומר, ללא מספור, אלא עם תבליטים בלבד. כמו כן, אם בפסקה כבר יש תבנית הערות שוליים, היא לא תופיע פעם שניה. אלא אם אחרי התבנית הזאת יש עוד ההערות, ואז רק הן תופענה בסוף. יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 23:36, 4 בפברואר 2016 (IST)[תגובה]
תודה, האם זה משנה אם מכניסים את הערת השוליים בתבנית {{הערה}} ולא עם התגיות? האם זה שונה בעורך החזותי? חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה כבר שנה רביעית 23:59, 4 בפברואר 2016 (IST)[תגובה]
בעורך החזותי עורכים את הכל, אז זה לא אמור להיות קשור. מה זה תגיות? יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 00:00, 5 בפברואר 2016 (IST)[תגובה]
גדול! אבל בדוגמאות הללו ההערות דוקא כן נראות ממוספרות. Liad Malone - שיחה 00:19, 5 בפברואר 2016 (IST)[תגובה]
כן, אמרתי לא תמיד. אתה עוד תתקל בלא ממוספרות. יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 00:21, 5 בפברואר 2016 (IST)[תגובה]
טוב מאוד. בהחלט היה חסר. ראובן מ. - שיחה 00:22, 5 בפברואר 2016 (IST)[תגובה]
ראוי לשלב מידע זה בדף עזרה:הערת שוליים. דוד שי - שיחה 08:26, 5 בפברואר 2016 (IST)[תגובה]
לירון? יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 15:00, 5 בפברואר 2016 (IST)[תגובה]
זה בהחלט שיפור מעולה. גם אני בעד הוספת כמה מילים על כך בדף העזרה. Ldorfmanשיחה 15:48, 5 בפברואר 2016 (IST)[תגובה]
. פניתי אליך, בתור מי שמוסיף, לירון. יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 16:01, 5 בפברואר 2016 (IST)[תגובה]
מצחיקים. Liad Malone - שיחה 18:00, 5 בפברואר 2016 (IST)[תגובה]
אוף, עשיתי את זה. יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 13:12, 7 בפברואר 2016 (IST)[תגובה]

עיצוב חדש לדף הביכורים[עריכת קוד מקור]

שלום לכולם, עלתה הצעה לעיצוב מחדש של ויקיפדיה:ביכורים ואיתה רעיון לתחרות עיצובים. אשמח לשמוע את דעת הקהילה, יש לכם רעיונות לעיצוב? תהיו מעוניינים להשתתף? חושבים שהדף הקיים דווקא בסדר גמור אבל יש מקום לשינויים אחרים? (תודה למשתמש:Mr. W ולמשתמש:ביקורת על הרעיונות) על הדרך אשמח לשמוע גם אם יש הצעות לשיפור או הערות כלשהן גם לגבי הצד התוכני במיזם כיום. אופק כחול - ביבר הזכוכית 09:43, 6 בפברואר 2016 (IST)[תגובה]

הדף נראה לי בסדר גמור. עבר מספר שינויים מאז פתיחתו. למה לשנות? חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה כבר שנה רביעית 12:07, 6 בפברואר 2016 (IST)[תגובה]
תמיד יש מקום לשיפור השאלה היא מההצעה העומדת על הפרק. יורי - שיחה 12:13, 6 בפברואר 2016 (IST)[תגובה]
העיצוב העיקרי נעשה על ידי ערן שכתב בתקציר "עיצוב עם ציורים של אוגוסט מאקה". זה שיפור לעומת הדף הפשוט שהיה לפני כן. אם למישהו יש הצעה לעיצוב אחר של הדף הזה או דף אחר, הוא כמובן מוזמן להציע אותה. אגסי - שיחה 13:13, 6 בפברואר 2016 (IST)[תגובה]
כמובן שמגיעה תודה גדולה לערן על המחשבה ועל הטרחה בעיצוב. עיצוב וטעם הם סובייקטיבים ומשכך משעלתה הצעה לשנות עיצוב העברתי אותה לכאן. אם לקוראי הדף היו הרהורים בנושא ויש להם הצעות לעיצוב, ותהיה תמיכה ברעיון, אפשר לשקול עיצוב אחר. אם יש אהדה גדולה לעיצוב המוכר זה גם לגיטימי, הכוונה כאן היא לשמוע את דעתכם (גם בהצעות לעיצובים). אופק כחול - ביבר הזכוכית 14:58, 6 בפברואר 2016 (IST)[תגובה]
כפי שאופק הסבירה זה ענין סובייקטיבי. אני לא מתיימר לקבוע. רק לדעתי, יש מקום לעיצוב יותר אלגנטי, מודרני, זורם, עדין כזה. השוו למשל בין העיצוב בדף הזה (המזנון) כאן למעלה, לבין הדף המדובר (ביכורים). אני לא מומחה בטכניקת העיצוב בוויקי כדי להציע עיצוב, אבל אדרבה, אולי ערן עצמו הנודע ביכולותיו המופלאות, יציע עיצוב אלגנטי משלו? Mr. W ~‏ T ~ בית המשפטים העליון 13:41, 7 בפברואר 2016 (IST)[תגובה]
אופק, את אחראית על הדף ואם את חושבת שתחרות עיצוב תוכל לשפר את העיצוב של הדף, אין לי שום התנגדות, להיפך. כפי שאמרת עיצוב זה נושא סובייקטיבי ואם יבחר עיצוב חדש יהיו כאלו שיעדיפו את העיצוב הנוכחי ויהיו שיעדיפו את העיצוב החדש. כך שלדעתי זה תלוי בך וכל החלטה שתקבלי תהיה מקובלת עלי. אינג. יונה ב. - שיחה - הבה נכחילה 15:21, 7 בפברואר 2016 (IST)[תגובה]
אני בעד, השאלה אם יש רצון להשתתף ורעיונות בקהילה (וכמובן אין התנגדות לעניין). מציעה שנשאיר את הדיון פתוח כשבוע, אם יש משתמשים שתומכים ברעיון ורוצים להשתתף (כלומר יש להם רעיון לעיצוב גם אם הם לא יודעים ליישם טכנית את העיצוב) הם יוכלו לכתוב כאן. אופק כחול - ביבר הזכוכית 22:19, 8 בפברואר 2016 (IST)[תגובה]