ויקיפדיה:מזנון/לוגו בינלאומי

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

דף זה הוא ארכיון של דיונים שהתקיימו במזנון. דיונים חדשים יש לקיים במזנון הנוכחי. אין לערוך דף זה.



לאחר דיונים ברשימות התפוצה של הפרוייקט על החלפת הלוגו העברי שעליו יש למספר משתתפים ברשימות התנגדות עזה. הוחלט להתחיל תחרות ללוגו בינלאומי חדש לכל השפות כולל הלוגו הצרפתי, והעברי כמובן. תגובות חיוביות רבות ניתנו ממשתתפי הרשימות על הלוגויים שהוצעו בדף זה. אתם מוזמנים להציע את הצעתכם גם שם.

--רותם דן

Anthere's version of Lightning's version of Liad Weinberger's logo inspired by DigDug :-)

ללוגו הבינלאומי, אנדרה (משתמשת בויקיפדיה בצרפתית) עבדה על על הלוגו שלייטנינג (משתמש בויקיפדיה באנגלית) אימץ מהלוגו שליעד ויינברגר יצר בהשראת דיגדוג :), זה מה שיצא:

וזה כרגע אחד מהמועמדים ללוגו הבינלאומי. מועמדים נוספים נמצאים כאן. אנא הצביעו או הוסיפו הערות או הצעות או שלחו מועמדיות!



זה המקום לפרסם הצעות ללוגו העברי. אז אם יש לכם תוכנה כמו פוטושופ או גימפ וקצת כישרון ציור העלו תמונות מועמדות ופרסמו אותן כאן! התמונות צריכות להיות בפורמט PNG ובמימדים הזהים למימדי הלוגו באנגלית (כלומר 135x133 פיקסלים). הדרישות הן שהוא יכלול את השם "ויקיפדיה", ואת המשפט - "האנציקלופדיה החופשית".

הערה: בדרך כלל ביצירת לוגו בשפה אחרת לא משנים את הלוגו עצמו אלא אם יש סיבה טובה לעשות את זה, למשל הבדלים תרבותיים. למרות זאת הלוגו יכול להיות שונה כמו של ויקיפדיה בצרפתית.

קשורים:

דיון בנושא בווטסאפ].

הצעות[עריכת קוד מקור]

הצעתו של ליעד ויינברגר - מספר 1: (שימו לב: באקספלורר השקיפות לא עובדת ולא נימצא כרגע פיתרון לענין, אז אל תשפטו לפי הרקע האפור כי הוא לא אמור להיות שם)

[[תמונה:WikiPedia Hebrew Logo copy.png]][1]

בלי קשר לשקיפות, מה דעתכם בכלל על העיצוב? [ליעד]

העיצוב חביב. כבר ראיתי מסתובב באחד הפורומים בארץ עיצוב יותר חביב שאמור להשלח לכאן מתישהו.רונן
אני חושב שהעיצוב הוא נחמד מאוד. נראה כשיהיו יותר מועמדים. אני רק אציע שהפסים הצבעוניים יהיו יותר עבים, או שיהיה יותר צבע. נראה לי כאילו יש משהו חסר. (אבל זו רק דעתי האישית ואני בכל מקרה חסר כשרון לחלוטין כדי לצייר דבר כזה :) --רותם דן

הצעתו של ליעד ויינברגר - מספר 2 (השראה: דיגדוג):

[[תמונה:Logo Prop 2.png]][1]


הצעתו של דיגדוג (כרגע בפורמט JPG) - סקיצה מס' 1

אני בעדה.

גרסה 1 של דיגדוג נראית בעייני מאוד מאוד מוצלחת.

שאלה קטנה אחת - למה יש נקודה אחרי - אנציקלופדיה חופשית???? --Aarrrggghhh 22:33 17 יולי 2003 (UTC)

אין שום סיבה מיוחדת. במדה והלוגו יבחר ניתן להוריד אותה. --דיגדוג

הצעתו של דיגדוג (כרגע בפורמט JPG) - סקיצה מס' 2

[[תמונה:Wikipedia-ver3.jpg]][1]


לדעתי צריך רק תרגום שלה הלוגו לעברית כזה:

[[תמונה:wikipedia-hebrew.gif]][1]

ההצעות שהועלו כאן הן בבחינת התעללות במותג.--ניר סופר

  • למעשה, בוקיפדיה באנגלית יש היה דיון על החלפתו לפני כחודש, היו מספר הצעות ורובן נמצאות בפרסום הזה של אריק מולייר והפרסומים שלאחריו ברשימת התפוצה. מסיבות שונות, כמו היתו שחור לבן, ציטוט קשה לקריאה, בעיות ניטרליות בציטוט של הפילוסוף הובס (בכדור). הכיתוב באנגלית לא מתאים לויקיפדיות אחרות. וכו. (שימו לב לקישור שאריק נתן יש שם לוגו עם פרח צהוב) --רותם דן

אני ממש לא מבין בגרפיקה, אבל אעיר בכל זאת, כי בכל האתרים הנוכריים, שומרים תמיד איכשהו על המתכונת של הלוגו המקורי, ועשו ווריאציות מסוימות עליו / סביבו ---דוד1 04:52 18 יולי 2003 (UTC)

זו בחירה של משתמשי האתר הזה, ג'ימבו (ווילס) נותן אוטונומיה מלאה לויקיפדיות בשפות השונות (גם כמובן כי הוא לא מבין את השפה). למרות שהשרת נמצא בקליפורניה, אין חיוב מסוים לעמוד בתנאים או כללים מסוימים בויקיפדיה העברית (אפשר אפילו להשתמש ברשיון שונה מ-GFDL, אם רוצים, אבל אז יש בעיות בתרגום משפות אחרות). ובפרט בבחירת הלוגו (ראה ויקיפדיה בצרפתית). חוץ מזה, שימושך במילה "נוכריות" הוא מטעה, האתר הזה אינו מיועד לתושבי ישראל בלבד אלא לכל דוברי העברית למיניהם, כולל ישראלים לשעבר החיים במקומות שונים בעולם או סתם אנשים שיודעים עברית מסיבה כלשהי (לאו דווקא כשפה ראשונה). --רותם דן
רותם, אני לא רוצה להיכנס איתך לויכוח נוקב אבל
  1. על צורת הלוגו, רק הערתי, ואני עדיין חושב כי אנחנו חלק מ"קהיליה" של אנצ. פתוחות, ולמרות החופש המלא, כדאי שניראה איכשהו "מאותו הכפר" או לפחות מאותו "זן", ולפי הניחוש שלי, זה לא לרוחך.
  2. הנוכרי - היה מן צחוק שכזה (אנחנו מול כל היתר ... מוכר לך ?)
  3. אפרופו לוגו, כשבחנתי מספר אתרי אנצ. אחרים, ראיתי שהיו כאלה שנשארו עם הלוג המקורי.
  4. ושוב אפרורו (מה יש לי היום מבית הקפה הזה?) שרתים, אני מרגיש כי זמן התגובה בשרת שלנו איטי מאד. אני לא יודע מה יש לעשות עם זה, אבל ברור לכולנו שאם זמן התגובה והחיפוש יהיו איטיים, "קהל הקוראים" יברח -- דוד1 07:50 18 יולי 2003 (UTC)
לגבי הלוגו, לא ניכנס לוויכוח, תהיה הצבעה ואחת האפשרויות תהיה "שמרו על הלוגו המקורי" (או "תרגום של הלוגו באנגלית"), לגבי זמן התגובה, זה לאו דווקא קשור לריחוק השרת אלא גם לעומס על בסיס הנתונים והשרת עצמו (מערכת איכסון, זמן מעבד וכו.) שכרגע מספק בערך כ-3 עד 4 ג'יגהבייט ביום, כלומר, כ100 ג'יגהבייט של נתונים בחודש. אם שרת האתר היה נמצא בישראל אולי זמן התגובה היה מהיר יותר בעשירית השנייה, אבל אז היינו צריכים לממן שרת חזק ורוחב פס. --רותם דן
זמן התגובה באתר באנגלית, הרבה יותר טוב. אם אנחנו יושבים על אותו שרת, אז אני לא מבין איך זה קורה, אחרת ... -- דוד1 08:33 18 יולי 2003 (UTC)
מעניין, אני שמתי לב שלפעמים זמן התגובה באתר הזה יותר מהיר ושם זה תקוע (בגלל גודל בסיס הנתונים הקטן יותר), אלו תופעות שכדאי לדבר עליהם ברשימת התפוצה Wikitech-l. למעשה, היה שידרוג והוסף שרת נוסף (רק לשליחת דפים) לפני כחודשיים, לפני זה זמן התגובה היה פשוט נוראי (כמספר שניות, לפעמים זה נתקע דקה). עכשיו שהקימו את קרן ויקיפדיה, מקווים שיהיה אפשר לגייס כסף לשידרוג השרתים (שכרגע זה שני מחשבים, אחד עם מעבד AMD 1.4 גיגה הרץ כפול, לבסיס הנתונים, לא יודע לגבי השני, ושניהם מריצים Linux, MySql, Apache. אז אני מתפלא שזה בכלל עובד עם חומרה כל כך חלשה!) --רותם דן

--- לדעתי דרוש שורוק ב-ו', כדי שלא יחשבו שמדובר באנציקלופדיה של Vicky :). --משתמש:Tactless

ומה שורוק יעזור? זה יקרא vokipeida... רונן
שורוק יגרום לזה להקרא Vukipedia. יש בעיה בעברית עם W. יש הכותבים ו' כפולה, אבל בפועל, זה בעצם Vo או Vu ולא W. [ליעד]

מישהו יכול לכתוב את הציטוט שמופיע בסמל (באנגלית או בתרגום לעברית). הוא לא ממש ברור במלואו, ואני רוצה ליצור סמל מעוברת לגמרי, בדומה לזה של ויקיפדיה הפולנית.

Costello

Man is distinguished, not only by his reason, but by this singular passion from other animals, which is a lust of the mind, that by a perseverance of delight in the continued and indefatigable generation of knowledge, exceeds the short vehemence of any carnal pleasure. --Hobbes

  • לעזרה בתרגום - זה לקוח מהפרק הראשון של לוייתן של הובס. אני חושב שיש גרסה עברית בתרגום ישן. --Aarrrggghhh
  1. ^ 1 2 3 4 תמונה לא קיימת