ויקיפדיה:מזנון/מיסוד ההצבעות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

דף זה הוא ארכיון של דיונים שהתקיימו במזנון. דיונים חדשים יש לקיים במזנון הנוכחי. אין לערוך דף זה.



מיסוד הצבעות[עריכת קוד מקור]

בעקבות שיחה עם גילגמש, עלה הרעיון למסד את נושא ההצבעות ולרכז אותם במקום אחד למען הארגון והסדר, בכדי שכל גולש, ויקיפד ישן או חדש, יוכל לדעת בקלות מה ההצבעות שעל הפרק ואיזה החלטות התקבלו כבר בעבר, גם בכדי שלא יהיה מיחזור של הצעות לסדר.
כך הויקיפדיה:הצבעות ישמש כמקום שבו תהיה רשימת כל ההצבעות הפתוחות והסגורות כולל תוצאות וקישורים למקומות שבהם הם נעשו. ויהיה דף בויקיפדיה:פרלמנט שבו ירוכזו כל ההצבעות השונות והדיונים הקשורים להם. בהתאם לשיטה זו הצבעות על מחיקת ערכים יהיו בויקיפדיה:פרלמנט/מחיקה/שם ערך. רעיון נוסף שעלה הוא שתהיה בתחילת כל הצבעה "הכרזת הצבעה" באמצעות מישלוח הודעות לויקיפדים פעילים, שיופעל באמצעות בוט שיהיה נגיש רק למפעילים (או לרשימה רחבה יותר של ויקיפדים פעילים), שיבצעו את ההכרזה. כל זאת בכדי למנוע נזקים של טרולים או ויקיפדים צעירים ומתלהבים. --אפי ב. 15:43, 12 ינו' 2005 (UTC)

כפי שציין זאת אפי, אני תומך במאת האחוזים ברעיונות אלו. בזמן האחרון הדיונים עוברים לארכיון של המזנון מדי יומים, דבר, המקשה מאוד על המעקב. אני תומך בפיצול, ואני בטוח שהוא יביא תועלת רבה, בדיוק כמו שעזר הפיצול של דלפק היעוץ מהמזנון. גילגמש 15:46, 12 ינו' 2005 (UTC)
רעיון טוב. לדעתי לא צריך לעשות כמה בעד וכמה נגד בהצבעות שעדיין פתוחות- כי זה משתנה מהר ויהיה קשה לעדכן את זה כל הזמן... ערן 15:48, 12 ינו' 2005 (UTC)
כן, מן הסתם. גילגמש 15:50, 12 ינו' 2005 (UTC)
בוודאי. במקרה של חלונות, הוא יחודי מכיוון שיש תיקו כבר כמה ימים ואין הכרעה.--אפי ב. 15:59, 12 ינו' 2005 (UTC)

אני חושב שזה רעיון טוב, אך אני מציע לא לכלול בו הצבעות מחיקה (VFD). כמות ההצבעות האלה גדולה למדי, בצורה שתיצור יותר אנדרלמוסיה מאשר סדר (וכל מטרתו של הדף המדובר היא לסדר את הבלאגן, לא?). בנוסף, אי אפשר יהיה לעדכן את הדף בצורה מתקבלת על הדעת. יש לנו כבר דרכים לעקוב אחר הצבעות המחיקה, כך שניתן להסתפק בקישור אליהם כקבוצת הצבעות נפרדת מתוך הדף עצמו.

אני בטוח שגם אם נשמור את הדף להצבעות מדיניות ונהלים בלבד יהיה לנו קשה לעדכן אותו :-) רועי שיחה 16:14, 12 ינו' 2005 (UTC)

חייבים אבל למצוא פתרון להצבעות המחיקה. אני אינני יודע היום איזה הצבעות מחיקה מתקיימות (אם כי חשבתי ואפשר לבדוק לאן מחוברים הערכים - אבל עדיין צריך משהו הרבה יותר נוח). אני לא רואה משהו מזיק בכך שתהיה רשימה שתתעדכן. כמו-כן, עם ההצעה לגבי זמן מינימום תתקבל (מה שבינתיים נראה שייקרה - אני מתכוון לחכות לפחות שבוע, כדי שבאמת תהיה להחלטה כזאת לגיטימציה), עניין ניהול המחיקות אמור להיות עסק יותר קל (אפשר לחשוב על תורנות יומית/שבועית). אמיתי 16:28, 12 ינו' 2005 (UTC)
יש קטגוריה להצבעות מחיקה, כך שלא אמורה להיות שום בעיה למצוא את הדיונים: Category:ויקיפדיה: הצבעות מחיקה. רועי שיחה 16:32, 12 ינו' 2005 (UTC)
לצערי זה לא אומר שמישהו מתייחס אליהם, למשל ההצבעה על פרוטוקולי TCP/IP אפילו לא החלה, למרות הזמן שחלף. טרול רפאים 18:20, 12 ינו' 2005 (UTC)
אני דוקא לא כל כך מסכימה עם ההצעות הנ"ל. אני בעד להפחית למינימום את מספר הנושאים העומדים להצבעה בכלל. נראה לי שאנחנו יותר מדי מתעסקים בעניינים פרוצדורליים, ושרוב ההצעות להצבעה הן בירוקרטיות בעיקרן - כלומר מציעות הרחבה של הבירוקרטיה של ויקיפדיה. הרחבה כזו תגרום בסופו של דבר לסרבול המערכת, ושכרה יצא בהפסדה.
מחוזקת ע"י דבריו של ג'ימבו ויילס במפגש שהיה השבוע בת"א, אני קוראת לכל הויקיפדים המסורים (זה אתם) לאמץ את רוח ג'מבו ולדבוק בקונצנזוס עד כמה שניתן. אפשר לדון בנושאים שונים ולהעלות דיעות שונות (ובשביל זה קיים המזנון), ובד"כ אפשר להבין מתוך הדיון עצמו לאן נושבת הרוח גם מבלי לקיים הצבעה של ממש.
לאור זאת, נראה לי שהרעיונות שלעיל (יצירת דף נפרד להצבעות, עדכון כל הויקיפדים לגבי כל הצבעה שנפתחת) יש בהם גם סרבול של המערכת כולה, וגם פתח לאינפלציה של הצבעות. אני בעד להשאיר את המצב הקיים דווקא _משום הקושי_ שזה מציב לכל נושא ההצבעות - אם הצבעות יהיו דבר פשוט, אנו 'נסבול' מהרבה יותר הצבעות (ואף על פי ששמתי את המילה 'נסבול' במרכאות, אני כן סבורה שהן מציקות ולרוב מפריעות יותר מאשר תורמות).
[[תמונה:Trolly icon.jpg]] חשמלית 16:36, 12 ינו' 2005 (UTC)
אני מסכים עם דבריה של חשמלית. בברכה, ערןב 16:42, 12 ינו' 2005 (UTC)
אני חושב שבדיונים עקרוניים, אם מתפתח דיון ארוך מספיק יש מקום להצבעה. אני לא רואה שום פסול בהדיינות ואז הצבעה. נראה לי מגוחך לזרוק את כל המתודה של מולטי-לוג לפח רק בגלל אידיאל גדול שלא תמיד מצליח לעבוד. מה גם שלמרות שעניין הקונצזיוס נחמד וטוב (ואפילו קוסם), ישנם מצבים שבהם נוצר רוב דומם (הס מלהזכיר שחלק מהמצבים הללו נובעים מפחד מפני "ענקים" דמגוגיים, כמו שכל אחד פה, אני חושב, יכול להיות). ההצבעה היא המקום שבו כולנו הופכים להיות שווים (ובויקיפדיה זו לא סתם אימרה חסרת תוכן). אמיתי 16:51, 12 ינו' 2005 (UTC)

לאמיתי, לא טענתי נגד הצבעות בכלל, אלא אמרתי שלדעתי צריך לצמצם את מספרם ככל האפשר. בנוגע להצעה שלעיל - כל מטרתה היא להקל על קיום וניהול הצבעות, ואני חושבת שזו טעות. אני טוענת שתהליך ההצבעה צריך להיות תהליך מסורבל ולא נוח ככל האפשר. אם כך יהיה, הרי שבאופן טבעי מספר ההצבעות יצתמצם (פשוט בשל חוסר הנוחות שבכך), ואנשים יעדיפו שיטות הכרעה אחרות (למשל הכרעה בעזרת קונצנזוס, המתבסס על דיונים אינסופיים במנזון, וזו שיטה טובה בהרבה, לדעתי, משום שבסופו של דבר הדיונים לא יהיו אינסופיים, והקונצנזוס יתקבל מאליו). נכון הוא שבמקרים מסויימים אין מנוס מהצבעה, ובמקרים אלה, אני אכן בעד לקיים הצבעה. הצבעות אלה (שיהיו מעטות יש לקוות) יכולות להיערך במזנון, בדיוק כמו שנערכו עד כה. עם כל האי-נוחות שבדבר, כאשר יש סוגיה משמעותית, אנשים יעשו את המאמץ הדרוש ויצביעו (כפי שהיה עד היום). חשמלית [[תמונה:Trolly icon.jpg]] 19:06, 12 ינו' 2005 (UTC)

לחשמלית, איך שזה נראה, אפילו על דבר זה אנחנו נלך להצבעה. לא נראה לי שבלגן ואי סדר יגרום ליותר הסכמה ופחות מחלוקות, זה לא הולך ככה. העובדה שיש ויהיו כאן אנשים מרקעים שונים, חברות שונות ובעלי אופי וטמפרמנט שונים, היא גורמת לפער שלעיתים לא ניתן לגישור עם כל הרצון הטוב. אמנם בקבוצה הראשונה של השומר הצעיר, הם מתוך עיקרון לא קיימו הצבעות, וקיבלו כמעט הכל בקונצנזוס, מתוך דיונים ארוכים וממושכים שארכו לעיתים עד עלות הבוקר, אבל זוהי התנהלות יוצאת דופן, שמצריכה הרבה סבלנות וגם אידאולוגיה מיוחדת, שכנראה שלא נראה שקיימת כאן, שהרי פה רוצים "לסגור" מחלוקות, על מנת לרוץ ולהוסיף ערך נוסף.--אפי ב. 18:11, 12 ינו' 2005 (UTC)

בראשית דבריי אבקש לאחל החלמה מהירה לנפגעי תאונות הדרכים.
עתה, אני מבקש בפעם האחרונה מגילגמש שלא ליידע אותי עוד לגבי ההצבעות שנערכות, משום שאינני משתתף בהן. כמו כן, שלא יידע אותי גם לגבי דיונים הנערכים במזנון משום שלא רק שאני מציץ פה מדי פעם, אלא שאף חבר לא קרב למספר המילים שכתבתי כאן. הרי חלק ניכר מהדיונים במזנון אני יוצר בעצמי.
אני רואה בכך ספאם, מר גילגמש. חדל מכך, כי זה לא מיטיב עם שלומי. אם יהיה בוט שיודיע לי הודעות אוטומטיות, אני אמחק אותו מתוך מסד הנתונים.
במקום לחבר ערכים, יושבים פה חברים וכל היום והלילה מקיימים הצבעות. דוד שי, אני שוב פונה אליך להציב תנאים לשלל ההצבעות המרובות. אתה מסרב להתחשב בעמדתי, אך בסופו של דבר, תצטרך לנקוט צעד כלשהו כדי למתן את התופעה.
בחודש האחרון יש פה עשרות הצבעות. אם החלטתם על המנגנון הזה לפחות תשתמשו בו בהתאם ולא כחול הפזור על שפת הים.
למותר לציין שאת מרבית ההצבעות עורך גילגמש. הוא מספר לנו על אנציקלופדיה שיתופית כאשר הוא גיבור על טרולים. אם אינני טועה, היתה הצבעה על מחיקת קצרמרים במיון עולם הטבע, בה הוחלט למחקם. האם גילגמש מחק אותם? אתם מוזמנים להציץ בדפי השיחה שלי: הוא ניהל עימי משא ומתן מפרך במשך חודש ימים שתוצאותיו הם אלה: התחייבתי לא להעלות קצרמרים במיון עולם הטבע למשך חודשיים. אסרתי כליל על מחיקת הקיימים, מלבד אלה שסברתי שהם מיותרים. אפילו גילגמש מסכים שהוא טעה בהערכתו לגבי הקצרמרים במיון עולם הטבע כי מרביתם כבר הפכו לערכים נאים.
נסו לערוך הצבעות על דברים מהותיים יותר כי המנגנון הזה יישחק בסופו של דבר. ומגילגמש אני מבקש להימנע מפתיחת הצבעות בחודש הקרוב.

וכמו כן, אני מבקש לשנות את ויליאם לו'יליאם כפי שיש לאיית, בן הטבע 18:32, 12 ינו' 2005 (UTC)

בן טבע שוב לא מדייק בעובדות. ההחלטה בדבר מחיקת הקצרמרים הייתה נגדי ולכן הקצרמרים לא נמחקו. תאמין לי שהייתי מוחק לו עמדתי הייתה מתקבלת. במקום זאת הגענו לפשרה למצמצם את מספרם ע"י מיזוג מין בודד בסוג. בקשר להצבעות וקביעת מדיניות. אני לא רואה שום דבר פסול בהצבעות וקביעת מדיניות. אני אתחשב בדעתך ואל אפנה אליך יותר בענין זה. באשר לבקשתך לא לקיים דיונים והצבעות בחודש הקרוב, לצערי אאלץ לסרב היות ואני לא אתחייב למשהו שאפר ככל הנראה.
כיוון שרבות הפעמים שבהן אינני מסכים עם בן הטבע, הרי בכל פעם שאני מסכים אתו לבי מתמלא שמחה, והנה עכשיו נגרמה לי שמחה זו. אני מצטרף לדעתו: מתקיימים כאן יותר מדי דיונים, ובכל אחד מהם מושקע מאמץ מופרז. אני מצטרף לקריאתו של בן הטבע, והנה הציטוט ממנה: נסו לערוך הצבעות על דברים מהותיים יותר כי המנגנון הזה יישחק בסופו של דבר. דוד שי 18:54, 12 ינו' 2005 (UTC)
דוד שי, הוצאת לי את המילים מהפה. גם אני שמחה לגלות שאני מסכימה לשם שינוי עם בן הטבע! לבן הטבע חשמלית [[תמונה:Trolly icon.jpg]] 19:33, 12 ינו' 2005 (UTC)


מכיוון שאין קונצנזוס למיסוד ההצבעות, אני מתחיל בהצבעה בנושא זה.
בעד - יצירת שני דפים: 1. ויקיפדיה:הצבעות שבו יופיעו רשימת ההצבעות הפתוחות והסגורות. ו2. ויקיפדיה:פרלמנט שבו ירוכזו כל ההצבעות השונות והדיונים אודותיהם מהרגע שהחליטו על הצבעה. כל זאת במטרה שכל משתמש, יוכל לעקוב בקלות אחרי הצבעות, בהווה או בעבר. --אפי ב. 20:57, 12 ינו' 2005 (UTC)

כמה נפלא! כל מי שבעד ריבוי הצבעות מוזמן להצביע בעד, וכל מי שנגד הצבעות יושב ומתלבט האם להגרר לעוד הצבעה מיותרת לחתולין או להפקיר את ההחלטה בידי המצדדים בבזבוזי זמן ובהצבעות סרק.
כאות מחאה אני מחרימה את ההצבעה, וקוראת לכל המתנגדים להצתרף אלי!
ניתן להצתרף אלי ע"י הוספת האיקון מתחת להודעה זו. אין חובה לחתום (זו הרי לא הצבעה) חשמלית [[תמונה:Trolly icon.jpg]] 23:47, 12 ינו' 2005 (UTC)
  1. (וזה בשמי חשמלית [[תמונה:Trolly icon.jpg]] 23:47, 12 ינו' 2005 (UTC))
  2. די, מספיק כבר עם כל מלחמות ההצבעות, פרנויית חנוכה והדברת הבלתי נגמרת של בן הטבע, שהייתה מצחיקה בהתחלה ועכשיו היא מייגעת ומבזבזת לכולנו את הזמן. חזרו לכתוב ערכים, המזנון הזה ממאיס עלי את ויקיפדיה. --Harel 12:43, 13 ינו' 2005 (UTC)

הצבעה[עריכת קוד מקור]

בעד המיסוד[עריכת קוד מקור]

  1. אפי ב. 20:57, 12 ינו' 2005 (UTC)
  2. גילגמש 22:53, 12 ינו' 2005 (UTC)
  3. טרול רפאים 22:57, 12 ינו' 2005 (UTC), אני עדיין מחפש חלק מההצבעות האבודות...
  4. John Doe 05:35, 13 ינו' 2005 (UTC)
  5. שש"ז 07:33, 13 ינו' 2005 (UTC) בעיקרון כן, אבל אני מציע שדף הקישור להצבעות פתוחות ימוקם במזנון, או גם במזנון, כדי שיהיה נוח לעקוב
  6. אבנעזר ב. 08:01, 13 ינו' 2005 (UTC) האינטראקציה בין הכותבים מעניינת הרבה יותר מהאנציקלופדיה עצמה.
  7. Radagaisus 09:34, 15 ינו' 2005 (UTC)
  8. Jtmjtm 10:32, 16 ינו' 2005 (UTC)
  9. Ramiy 21:23, 16 ינו' 2005 (UTC)

נגד המיסוד[עריכת קוד מקור]

בשולי ההצבעה[עריכת קוד מקור]

חשמלית, מה שאת עושה, זה להחרים את ההצבעה, בהצבעה שהיא כאילו לא הצבעה. כל זמן שאין לנו כלי טוב יותר, אז זהו הכלי הקיים וצריך לעשות בו שימוש בחילוקי דעות שלא מתיישבים כמו במקרה הזה שיש דעות לכאן ולכאן. אפשר להחליט שלא מצביעים יותר, ומהיום גם בטלות כל ההצבעות הקודמות. כולל זו שהוחלט בה על ההיגוי של שם האנציקלופדיה ואיש הישר בעיניו יעשה. אפשר גם להחליט כמו בן הטבע-אני-הייתי-כאן-ראשון, שנישא מעל לכל ההצבעות, בגלל שהוא חושב שדעתו שקולה לדעת חמישה ויקיפדים לפחות, רק בגלל שהצטרפו חודשיים אחריו, או הכניסו פחות קצרמרים. היש פיתרון אחר כאשר יש חילוקי דעות ברורים חוץ מהצבעה.
ואגב, האם ידעת שיש הצבעה אבודה שעדיין לא הסתיימה, בעניין האם לקרוא לתוכנת Windows בשם הזה או בשם חלונות בשיחה:מיקרוסופט? [[תמונה:Effi.gif|30px]] אפי ב.

אפי, 'עלית עלי' אבל פספסת את הנקודה - אכן תיארת בדיוק רב את מה שעשיתי, אבל לא הבנת את האירוניה. אנא שים לבך לעובדה שכבר עכשיו ההצבעה מוחרמת על יד קבוצה גדולה של ויקיפדים מכובדים ומועורבים בקהילה. למעשה, היחידים שהביעו את דעתם בנושא הם אלה התומכים בהצבעה, ואין זה מקרה.
ומה לדעתך יקרה אם אכן ההצעה תתקבל וההצבעות יעברו לדף נפרד? האם נראה לך שכל אותם אלה שלא טרחו להצביע כאן יבדקו באופן שוטף את דף ההצבעות? סביר להניח שלא. התוצאה תהיה שתיוצר כאן תת קהילה של ויקיפדים שיצבעו את עצמם לדעת על כל דבר ובכל עניין, והשאלה היא איזה תוקף יהיה להחלטות הרבות שודאי יתקבלו באותו דף הצבעות. איך יודעו תוצאות אותן הצבעות לכלל הויקיפדים? האם ויקיפדים אחרים יקבלו על עצמם את תוצאות ההצבעות הללו? האם יהיה נסיון לכפות את קיום תוצאות ההצבעות באמצעים כאלה ואחרים?
המצחיק הוא, שכל אותם אלה המטיפים נגד אנרכיה, מובילים מבלי דעת אליה בדיוק, בעוד שאני, שמטיפה, לשיטתכם, לאנרכיה, פועלת דוקא לשימור הסדר הקיים מהסיבה הפשוטה שהוא עובד.
ותחשבו על זה... חשמלית [[תמונה:Trolly icon.jpg]] 09:36, 13 ינו' 2005 (UTC)
ויילס עצמו הדגים השבוע הצבעות שלא הסתיימו עד שלא הודג בהן קונצנזוס מלא. די בהבעת התנגדותך כדי שנקבל את דעתך. יש לך הצעה אלטרנטיבית (נניח, שיוזם ההצבעה יהיה אחראי לפרסם אותה באופן אקטיבי)? אני, למשל, רואה בדף ההצבעות 'לוח מודעות' ותו לא. אבנעזר ב. 09:41, 13 ינו' 2005 (UTC)
לחשמלית, אני בעד קונצנזוס, מהסוג של השומר הצעיר בביתניא, שבו מדסקסים בעניין עד כלות הנשמה ועד עלות השחר ולא עוזבים את החדר עד שיש הסכמה של כולם, אבל דוקא העובדה המצערת היא, שכאשר ניסינו לנהל דיונים כאלו, הם תמיד נחתכו בעודם באיבם מסיבות שונות: היו ויקיפדים קצרי רוח שרצו לסיימם ולהגיע לתוצאות, אחרים ראו בהם בזבוז זמן ואף בטלנות וקראו לשוב ליצור ערכים, מישהו דחק את הדיון כלפי מעלה בעקבות כמה נושאים נוספים שנראו יותר דחופים, ומישהו אחר החליט שראוי לגנוז אותם לארכיון באופן שרירותי או לא, וככה נשארו הרבה נושאים פתוחים שלא הגיעו לכלל מיצוי. אני עצמי ויתרתי פעמים רבות על דעותיי, בנושאים מגוונים, לעיתים לאחר שראיתי את הצדק בדברי המתנגדים ולעיתים מכיוון שלא רציתי לעורר כאן מהומות ומדנים ואז נותרתי עם חצי תאוותי בידי ובתור מיעוט מדוכא, כאשר האחרים שהשליטו את דעתם נצחו. האם זו הדרך הראויה? ולכן לא נראה לי אלא שימוש מושכל ומבוקר בכלי של ההצבעות, שהוא כלי שנעשה בו שימוש לאחר שכלו כל הקיצין. מה שמצחיק בעניין שזו לי הפעם הראשונה שאני בכלל מבקש הצבעה, ודוקא בפעם הזו את מחרימה אותה. היום את מחרימה הצעה שלי ומחר מישהו אחר יחרים הצעה שלך. זו לו הידברות וככה לא מנהלים קהילה משותפת.
לענין עצמו, דוקא כיום יש הצבעות במקומות שונים ומשונים ולא רק במזנון, דבר שגורם לאנשים לא להיות מעורבים בהם. כמו ההצעה שנשכחה כבר 10 ימים בקשר להיגוי של windows גם להצעתי, יהיה תמיד קישור במזנון לדף הפרלמנט. בנוסף, יהיה אפשר לראות בקלות מה היו הקוים המנחים של ויקיפדיה במהלך כל ההצבעות שהיא עברה.--אפי ב. 10:11, 13 ינו' 2005 (UTC)

אפי ב. בראשית דבריי אבקש לאחל החלמה מהירה לנפגעי תאונות הדרכים.
דעתי שקולה לדעתו של כל חבר, אפילו יהיה אנונימי, אבל לא הוא ולא חבר הנמצא פה חודש ומחר ייעלם, יקבע את גורלה של ויקיפדיה. אני מעוניין שהגרעין הקשה, כמוני וכמוך, יקבל את ההכרעות ולא חבר חדש כמו Art שהופיע פה לכמה הצבעות ונטש.
אני לא נמצא פה חודשיים לפני, אלא שנה לכל הפחות לפני האחרים, ואני מפעיל המערכת הוותיק ביותר מבין הפעילים. את למעלה מאלף הערכים שחיברתי ובהם מאתיים קצרמרים שיורחבו, הועדתי לילדי ישראל ולא כדי לקנות זכויות יתר בויקיפדיה. זכויות היתר שלי קשורות למפתחי התוכנה שעובדים מולי מדי פעם ולא מולך. אתה רשאי לרכוש לך זכויות יתר אלה בכך שתתחיל להטריח עצמך בתכתובת עימם בנוגע לעתידה של ויקימדיה בעברית. מעולם לא מנעתי מאף אחד זאת וגם לא אוכל למנוע, אך בינתיים היחיד שעומד מולו חזון המיזמים הפתוחים ועושה משהו בנידון הוא אני. כולכם רק מדברים ומצביעים אך יש כאלה שגם פעילים מאחורי הקלעים. מן הסתם אינני מדבר אל אנג'לה וכמותה שדוד שי כפוף לה. אני מתכוון למי ששוקדים על פיתוח התוכנה למענך ולמען האנושות כולה. נכון שגם הם לבטח מחייכים מן ההצעות היותר מדי פרועות שלי ומן הדמיון הבלתי מרוסן, אך לעיתים גם מקשיבים בתשומת לב רבה. אין לך מושג עד כמה חשוב לי חופש המידע במרשתת, ולכן אני נאבק כל כך למענו.
לתור מוטור כמובן שאינו חלק ממאבקי. חופש ההצבעה המוגזם ואינפלציית ההצבעות היא שמקוממת אותי. דעתי היא כדעתו של גילגמש שאת כל הערכים המיותרים צריך למחוק מיד מויקיפדיה, אך אינני כופה זאת על האחרים. ברם, להתחיל כל יום הצבעה מרתונית אל תוך הלילה על כל ערך איזוטרי שכזה מכלה את הכוחות.
חייבים לקבל את עמדתי שתהליך ההצבעה הוא בעייתי מכל מיני סיבות ולכן יש למעט להשתמש בו אלא במקרים מיוחדים. מה לא ברור בכך?
מלבד זאת, אם גילגמש ימשיך את פעולות התעמולה בדפי השיחה של המשתמשים, כי אז אמצא לך פיתרון מרתק.

וכמו כן, אני מבקש לשנות את ויליאם לו'יליאם כפי שיש לאיית, בן הטבע 10:21, 13 ינו' 2005 (UTC)

בן הטבע, מצטער, לא חושב שלמישהו כאן יש זכויות יתר בגלל סיבה כזו או אחרת. במידה רבה הויקיפדיה היא כמו קיבוץ וירטואלי, כל אחד נותן כפי חכמתו, יכולתו וחשקו והוא עדיין נשאר חבר במעמד שווה לחבר האחר, ואם רוב החברים מעלה חבר מסויים למדרגה של מזכיר, אז הוא נהיה מזכיר, ואם הרוב מוריד אותו אז הוא יורד. אפילו בחברות קפיטליסטיות כמו למשל סאיטקס כאשר בורד החברה אמר למייסד החברה אפי ארזי ללכת הביתה הוא פשוט נפרד מכסא המנהלים (בצער רב) והלך הביתה ולא נאחז בקרנות המזבח לטעון שהוא האב המייסד והם לא יכולים לעשות זאת.
ובמיוחד כאן אין שום תואנה לזכויות יתר, הקמת מעמד אריסטוקרטי בויקיפדיה יהיה פשוט הסוף שלה. ומי שטוען לזכויות יתר, חותר מתחת לאושיות של הויקיפדיה, כי הוא במו ידיו יגרום לכך שהאנשים החכמים והטובים יעדיפו להיות ולתרום במקומות שבהם לא רק תרומתם נחשבת אלא גם דעתם. מי ירצה לתרום ממרצו, חכמתו ונסיונו במיוחד אם הוא אדם שנחשב בקהילתו כמו למשל המרצה הבכיר שלנו, אם דעתו לא תהיה שקולה לדעת כל אחד ואחד, והשפעתו תהיה שקולה לכל אחד ואחד.
היום מישהו יטען לזכות יתר בגלל תכתובת, ומישהו אחר יטען לכך בגלל שהכניס את הערכים הטובים והמקיפים ביותר, ומישהו שלישי שהוא גם מתכנת מוכשר בPHP ישב ימים כלילות ויוסיף פיצ'רים חדשים ומועילים, ורביעי יחזור מתהום הנשיה ויגיד שהיה בין שלושת המייסדים של הויקי העברי, ומישהו חמישי יהיה יהודי דובר עברית מצוות הפיתוח של הויקימדיה שתרומתו גדולה ביותר, ופשוט אין לדבר סוף. --אפי ב. 11:32, 13 ינו' 2005 (UTC)
תגובה לבן הטבע. אני מניח שכאשר הבאת לדוגמא את משתמש "Art" התכוונת לArh. ובכן אם תעיף מבט בדף משתמש שלו תראה שהוא היה יותר מחודש, ואם תעיף מבט בתרומות המשתמש שלו תראה שהוא לא הופיע רק להצבעות, והוא תרם לא מעט. ולגבי הנטש, ובכן הוא לא נטש הוא ממשיך לתרום לוקיפדיה בדרכו שלו. John Doe 16:46, 13 ינו' 2005 (UTC)

הלו תתעורר, אני לא מדבר על הצבעות כי הן לא מעסיקות אותי. אני מדבר על העלאת מיזמים בויקימדיה. מה זה פה? אתה באמת סבור שההצבעות האלה שוות משהו?
בזכות זכויות היתר שלי יש לך בכלל אפשרות לומר פה דברים. האם אתה באמת סבור שכך נראתה ויקיפדיה פעם? אפילו גרשיים לא היו לנו.
אני מבקשך לחדול מלטרפד לי את חוט המחשבה בהודעות על מתן זכויות הצבעה, הנה את שלי אני נותן לך. אני מרשה לך לרשום בן הטבע איפה שבא לך.
בזמן שאני מדבר על אסטרטגיה כוללת, הוא מדבר איתי על שינויים טקטיים.
אני מדבר איתך על הרס שירותי המידע בתשלום בישראל. זו המטרה אליה אני חותר ואליה אני אגיע. המאבק שלי הוא במונופולים הגדולים. הצבעות בהשתתפות טרולים כמו חנוכה מעניינות אותי כשלג דאשתקד ושוות בעיניי כקליפת השום ועוד כל מיני אמרות שאתה יכול להוסיף בעצמך.
אני מעוניין שעד סוף העשור כל ספרי הלימוד בבתי הספר יימצאו במרשתת ויהיו זמינים לכולם בחינם. יחדיו נמוטט כל שירות מידע בתשלום, כדי שלתלמידים בעיירות הפיתוח יהיו אותן אפשרויות כמו שהיו לי כשהייתי ילד.

וכמו כן, אני מבקש לשנות את ויליאם לו'יליאם כפי שיש לאיית, בן הטבע 12:10, 13 ינו' 2005 (UTC) }}