ויקיפדיה:מזנון/פרשת לב

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית


שגיאות פרמטריות בתבנית:ארכיון

פרמטרים [ 1 ] לא מופיעים בהגדרת התבנית

דף זה הוא ארכיון של הדיונים שהתקיימו במזנון. דיונים חדשים יש לקיים במזנון הנוכחי. אין לערוך דף זה.


העתקה של לב פ*****[עריכת קוד מקור]

הבוקר הוסיף לב פ***** שפע של ערכים בנושאי אמנות לויקיפדיה. הצרה היא שכמעט כל הערכים הועתקו מהאתר של בית הספר האזורי ביפעת. זו התנהגות שחובה לגנות אותה וחובה לעצור אותה. ויקיפדיה כותבת במפורש "אל תעשו שימוש בחומר המוגן בזכויות יוצרים ללא רשות!". אני מבקש מלב פ***** למחוק את כל הערכים שהוסיף. ערכים אלה אינם מקדמים את ויקיפדיה, אלא מזהמים אותה.

דוד שי

הבו

2 הערות 1. דוד, הגזמת - מאתר של בית ספר אי אפשר להעתיק? 2. כל מי שמוסיף ערך על אישיות, צריך להוסיף אותה גם ל"אישים לפי א'ב' (כניסה מהעמוד הראשי). זאת לפי הפורמט המקובל באנציקלופדיה: ולפי הדוגמא: בגין, מנחם

בגין, מנחם

אבי בליזובסקי

תשובה לאבי: לא הגזמתי - גם מאתר של בית ספר אסור להעתיק. מהשאלה שלך נוצר הרושם שלדעתך ממיקרוסופט אסור להעתיק, כי הם גדולים וחזקים ויכסחו לך את הצורה, אבל מאתר בית ספר מותר להעתיק. ובכן, זכויות יוצרים הן זכויות יוצרים - הן שמורות לכל. ייתכן שהרעיונות באתר בית ספר אינם נשגבים ואדירים, אבל מישהו בבית הספר טרח להקים אתר, טרח לאסוף את המידע, טרח לנסח אותו וטרח להקליד אותו. לקחת את פרי עמלו זו פשוט הפרה גסה של זכויות היוצרים שלו.

דוד שי

העתקת ערכים[עריכת קוד מקור]

ובכן, בשורות לא טובות לי אליכם. לב פ***** או ב-IP שלו 212.235.83.178 העתיק עשרות ערכים לויקיפדיה במלואם מתוך עשרות אתרים שונים. הבינותי שקיבל רשות רק מאתר אחד אבל לבטח לא מכל האחרים. כל שנותר לי הוא למחוק את הכתוב ולתת קישורים בערך לאתרים הללו. חבל שאני נתקל בתופעה זו ומקווה שמיקרים אלו לא יישנו. אני מבחין שבתחילת דרכה של ויקיפדיה היתה פה השתוללות המונית של גניבת זכויות יוצרים. מרביתם של אותם אנשים כבר לא מבקרים פה חודשים. עתה, כשיש פה צוות כותבים מסודר ואחראי, זה המקום לטפל בבעיה הזו וכך התחלתי לנהוג, עוקב מאמר אחר מאמר מיולי 2003 בזמני החופשי כמובן. בן הטבע 07:19, 22 אוק' 2003 (UTC)

כפי שהבחנתי לא מעט חברים טובים שמו לב להשתוללות של לב והעירו לו. הנה אחד החברים: מעיר על הבעיה. חלקם שיפצו וערכו. מה שלא שופץ ונערך ימחק על ידי. אסור בתכלית האיסור שמעשים כאלה יתרחשו אצלנו.
בקשתי לחדשים, כשאתם מבחינים בחבר חדש שלפתע מוסיף מאמרים רבים, אנא בדקו בגוגל: העתיקו כמה משפטים וערכו חיפוש. עבודה של רגע תחסוך לנו את תדמית החובבנים וה"גנבים" בעתיד. רובנו עושים פה עבודה רבה ונפלאה וחבל שבגלל כמה שכאלה, תידבק לנו תדמית שכזו. על כן, חשוב מאד לשמור על מקוריות הויקיפדיה. רק כך נוכל להיות גאים בה.
אני מזכיר למי שלא מתאפק: גיליתם מאמר מעניין באתר אחר, כל אשר אתם צריכים לעשות הוא לערוך אותו, לעשות שינוי בכמה מילים, להוסיף משפטים משלכם, לגרוע מעט מן המאמר ואחר כל זאת, להשוות את ה"יצירה" החדשה שלכם עם המקור. אם הוא דומה, ה"יצירה" לא מוכנה ותמשיכו לעבוד עליה. יום נעים. בן הטבע 08:11, 22 אוק' 2003 (UTC)

אני חושב שכל הכבוד שאתם מעירים על הפרת זכויות יוצרים וכיוצא בזה, אך אל לכם אפילו להשתמש ב לב פ**** זוהי בהחלט דוגמה מצוינת ל'שמירת לשון הרע' כזוהי דוגמה טובה יותר ללשון הרע או לאבק לשון הרע, כשכל הנוגעים בדבר יוכלו לדעת בעזרת הרמזים שלכם (לב פ****), על מי מדובר.
אשמח אם תתקנו אותי.
לתגובות moshe.meshorer@gmail.com 14:38, 2 ביולי 2008 (IDT)
ועוד כי בהעברת העכבר על הרמז (לא אחזור עליו), מתגלה השם עצמו, וכך חוטאים אתם בלשון הרע פשוטו כמשמעו.