ויקיפדיה:מיזמי ויקיפדיה/אלף מילים/כפר קרע

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

ביום שישי, 18 בנובמבר 2011, ערכנו סיור בכפר קרע. את הסיור אירגן אריאל. היה מרתק, ארוך ומהנה.

הסיור אורגן על ידי "דרך בוסתן הקיבוץ - חוויות" ולווה על ידי הדסה, וילידת הכפר, ברווין, המתגוררת בישוב קציר.

בראשית הסיור נפגשנו עם מר ג'מאל אבו פאנה - סגן ראש המועצה המקומות ועם מר חוסאם מסרי - יועץ ראש המועצה המקומית אשר בירכו אותנו במפגש חגיגי שנערך בבניין המועצה (עם כיבוד מפואר). לאחר מכן סיפר לנו מר עבדול ראוף קורבי, מנהל בית הספר של הכפר, בגימלאות, על ההיסטוריה של הכפר ולקח אותנו לסיור בכפר, ובקבר השיך שבנקודה הכי גבוהה בכפר (ובסיפוריו אף הפתיע את המלווים המקומיים האחרים בעובדות שהם לא ידעו).

לאחר הסיור בקבר השיך ביקרנו בבית הספר הדו לאומי "גשר על הואדי", בו כ-150 תלמידים, ובו לכל תלמיד שתי מחנכות, יהודיה וערביה. נפגשנו עם ד"ר חסן אגבריה, מנה"ל בית הספר ועם סגניתו, והם סיפרו לנו על ההיסטוריה של בית הספר, על הצלחותיו והקשיים בהם הוא נתקל, על שיטת הלימודים היחודית שבו, וענה על שאלותינו הרבות.

לאחר ביקור בבאר ההיסטורית של הכפר ובגן הפסלים שסביבה, נסענו לישוב קציר, לכפר האמנים שבישוב לאכול ארוחת צהריים במסעדה הכשרה "שיאונה". במסעדה זו הגישו לנו אוכל ביתי נהדר, שכלל מרק חם (המתאים ליום הגשום), סלטים מסוגים שונים, ומנות חמות (עוף, דגים וירקות צלויים בתנור). ארוחה נהדרת, שבסופה קינוחים טובים, במחיר שווה לכל נפש.

בתום ארוחת הצהריים נסענו לגלריה של אמן הקליגרפיה הנודע, מוחמד קאלאש, אשר יצירותיו מוצגות ברחבי העולם. קאלאש סיפר לנו על סגנונות הכתיבה הערביות ועל שיטות העבודה שלו, הגיש לנו קפה נהדר, והציג מיצירותיו.

בסיום הביקור בגלריה, נסענו למרכז המו"פ של הכפר, אחד משניים במגזר הערבי, ונפגשנו עם ד"ר יחיא איברהים המנהל המדעי של המרכז אשר סיפר לנו על המחקרים המרתקים הנערכים בו בתחום האנרגיה הסולרית, חיפוש פתרונות לסוכרת נעורים בצמחי מרפא מקומיים, קפסולציה, הדברה ביולוגית של זבוב הזית וזבוב הפירות, ועוד.

הנחיות למעלים תמונות לויקישיתוף[עריכת קוד מקור]

תמונות וקבצים מהסיור[עריכת קוד מקור]

מבני הכפר[עריכת קוד מקור]

באר הכפר[עריכת קוד מקור]

אנשי הכפר עימהם נפגשנו[עריכת קוד מקור]

מוחמד סעיד קאלאש[עריכת קוד מקור]

בית הספר גשר על הואדי[עריכת קוד מקור]

המרכז למחקר ופיתוח בכפר קרע[עריכת קוד מקור]

הקלטות וצילומים של השיחות עם אנשי הכפר[עריכת קוד מקור]

ויקיפדים מטיילים[עריכת קוד מקור]