ויקיפדיה:מיזמי ויקיפדיה/גלאם/הספרייה הלאומית/אירועים/סדנת תרגום מאי 2017

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

שלום רב, מה שלומכם?

ברוכים הבאים לוויקיפדיה, במסגרת סדנת תרגום, שתתקיים בספרייה הלאומית, ביום שישי, 05 במאי 2017, החל מהשעה 09:00.

על מנת להשתתף בסדנת התרגום, ראשית, הרשמו לסדנא - כאן.

ולאחר מכן, אנא עקבו אחר ההוראות למטה ובצעו את השלבים הבאים לקראת הסדנה:

  1. פתיחת חשבון באתר (למי שטרם פתח) - בצד שמאל למעלה לחצו על "משתמש חדש". בחרו שם משתמש וסיסמה והכניסו גם דואר אלקטרוני, על מנת שתוכלו לקבל הודעות מהמערכת. שימו לב - רצוי לבחור שם באנגלית על מנת שיוכל לשמש אתכם גם בממשקים של שפות זרות.
  2. שינוי הגדרות חשובות במערכת:
    1. לנשים: הגדרה כ"וויקיפדית" במקום "ויקיפד".
      לאחר ההרשמה, רצוי שהקהילה (וגם הממשק) תדע שאת אישה. לחצי על "העדפות" בחלקו העליון של המסך, ותחת הלשונית הראשונה, "פרטי משתמש", גללי עד החלק "בינאום". ליד השאלה "איזה תיאור מתאים לך", בחרי "היא עורכת דפים בוויקי". לחצי על "שמירת העדפות" כדי לשמור שינוי זה. הקהילה והמערכת תדענה לפנות אלייך בהתאם.
    2. לנשים ולגברים: בלשונית "העדפות", סמנו על שלוש האפשרויות לקבלת דוא"ל ממשתמשים אחרים ומשלוח העתקים, כדי לאפשר לאחרים ליצור עמכם קשר. בסיום, לחצו על "שמירת העדפות".
  3. הציגו את עצמכם בדף המשתמש. מיד לאחר ההרשמה, שם המשתמש שלך מופיע באדום (הקישור הימני ביותר בתפריט העליון השמאלי). קישור אדום בוויקיפדיה משמעה שבדף מסוים עדיין אין תוכן. זה נכון גם לגבי ערכים וגם לגבי דפי משתמש. כל עוד הדף אדום, ויקיפדים אחרים אינם יודעים מי אתם. אנו נוהגים להוסיף מעט פרטים על עצמנו, כך שהקהילה תכיר אותנו. ישנם ויקיפדים שמזדהים בשמם האמיתי וישנם כאלה שלא. תלוי בך. אין צורך לחשוף פרטים שאינך רוצה שיחשפו, אך משפט כמו: "שלום, אני ____, משתתף בסדנת העריכה בספרייה הלאומית", יכול להספיק בהחלט. על מנת ליצור את דף המשתמש האישי, לחצו על שם המשתמש שלך המופיע בתפריט העליון, או על שמך בדף הקורס שלנו. לחיצה על השם תפתח דף שבו כתוב "הדף אינו קיים, באפשרותך ליצור את הדף". ליחצו על קישור זה, ותיפתח תיבת עריכה אישית (המזכירה את word). הציגו את עצמכם. לא לשכוח ללחוץ על כפתור "פרסום הדף" בתחתית הדף!