ויקיפדיה:מיזמי ויקיפדיה/ויקיפדיה אוהבת אתרי מורשת/תחרות כתיבת ערכים 2020/תקנון

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

תחרות כתיבת ערכים – תקנות התחרות[עריכת קוד מקור]

תחרות ויקיפדיה אוהבת אתרי מורשת 2020

תקנון זה נכתב בלשון זכר אך מכוון לנשים וגברים כאחד.

1. מבוא:

1.1 השתתפות בתחרות מותנית בהסכמה לתקנון זה והרשמה לתחרות באמצעות כתיבת ערכים באתר ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית, בשפה העברית.

1.2 רק ערכים שנכתבו בנושא מרשימת הערכים המופיעה בקישור המופיע בדף התחרות, או שנרשמו במסלול העצמאי משתתפים בתחרות! ערכים אחרים לא ישתתפו בתחרות ולא ייקחו בה חלק. לשופטי התחרות שמורה הזכות לא לקבל ערכים שאינם קשורים לתחרות ואינם בעלי ערך אנציקלופדי (כפי שיקבע על ידי שיקול דעתם הבלעדי), וזאת בהתאם לכללי החשיבות האנציקלופדית של ויקיפדיה העברית.

2 נושאי תחרות כתיבת הערכים:

2.1 כתיבת ערכים בנושאים המפורטים באתר התחרות/מתוך רשימת הערכים המופיעה באתר התחרות/נרשמו במסלול העצמאי.

3 תקופת התחרות

3.1 את הערכים ניתן להתחיל לכתוב בין 16 באוגוסט 2020 (בשעה 00:01 שעון ישראל) ל-18 באוקטובר 2020 (בשעה 23:59 שעון ישראל) באתר ויקיפדיה. יש לסיים את כתיבת הערך עד למועד סיום התחרות.

3.2 ערכים שיכתבו לפני או לאחר המועד האמור לא יכנסו לתחרות. ולא יהיו זכאים לפרסים.

4 הזכאים להשתתף בתחרות:

4.1 התחרות פתוחה לכל אדם.

4.2 ההשתתפות בתחרות אסורה על עובדי ויקימדיה ישראל, נותני השירות שלה, צוות השופטים ובני משפחותיהם מדרגה ראשונה, או עובדים שלהם ומעסיקים שלהם .

5 כללי השתתפות:

5.1 הערכים הנכתבים במסגרת התחרות חייבים להיות מקוריים, כאשר זכויות היוצרים בהן, הן בבעלות הכותב (היינו מדובר בטקסטים מקוריים שאינם מועתקים מטקסטים המוגנים בזכויות יוצרים).

5.2 על מנת להשתתף בתחרות יש לכתוב בראש הערך את הטקסט: "{{ויקיפדיה:מיזמי ויקיפדיה/ויקיפדיה אוהבת אתרי מורשת/תחרות כתיבת ערכים 2020/תבנית}}", ולהשאיר את התבנית עד לסיום התחרות.

5.3 המשתתפים בתחרות מסכימים לשחרור התכנים המפורסמים בויקיפדיה בהתאם לתנאי הרישיון (CC-By-SA) (להלן: הרישיון), ובעצם פרסום הערך בויקיפדיה, מביעים המשתתפים את הסכמתם המפורשת לאמור בסעיף זה, ולהוראות התקנון.

5.4 המשתתפים לא יתוגמלו עבור כתיבת הערכים על ידי צד שלישי כלשהו. המשתתפים לא ישתפו גישה לחשבון המשתמש שלהם לאדם אחר, וכן לא יחלקו את חשבון המשתמש שלהם עם אחר. המשתתפים יפעלו בכל עת ביושר, הגינות ותום לב הן כלפי אתר ויקיפדיה, אתר ויקישיתוף, וכן צוות עמותת ויקימדיה ישראל.

6 המשתתפים רשאים להציג בערך תצלומים המצויים באתר ויקישיתוף בלבד (commons. wikipedia.org). המשתתפים רשאים להעלות תצלומים לאתר זה, בתאם לכללי האתר (היינו המשתתף הוא בעל זכויות היוצרים בתמונה, ומוותר עליהם בהתאם לרישיון).

7 אופן כתיבת הערכים (השתתפות בתחרות):

7.1 המשתתפים בתחרות נדרשים לכתוב את הערכים, שהם נמצאים בתוך חשבון משתמש בויקיפדיה. משתתף שאין לו חשבון כזה, מחוייב לפתוח חשבון על מנת להשתתף. כמו כן, משתתף בתחרות מחוייב להזין באתר כתובת דואר אלקטרוני תקינה לצורך התקשרות עימו. אי הזנת דואר אלקטרוני כאמור תפסול את המשתתף מהשתתפותו בתחרות.

7.2 משתתף בתחרות חייב לסמן את דף הערך שהוא כותב בציון בראש הערך של הטקסט: {{ויקיפדיה:מיזמי ויקיפדיה/ויקיפדיה אוהבת אתרי מורשת/תחרות כתיבת ערכים 2020/תבנית}}

8 לאחר סיום התחרות, יעניק צוות השופטים את הפרסים הבאים לכותבי הערכים הזוכים:

  • פרס ראשון: 1,000 ש"ח
  • פרס שני: 500 ש"ח
  • פרס שלישי: 250 ש"ח
  • פרס לויקיפד התורם: שי בשווי 50 ש"ח - יינתן לכל אחד מחמשת העורכים שיתרמו בצורה נאה למיזם!

ישנה גם אפשרות שמשתתפי התחרות, שיתרמו יותר מערך אחד, יזכו בשי צנוע מתנת עמותת ויקימדיה ישראל!

9 צוות השופטים

9.1 השופטים אינם מחויבים להסביר את הטעמים לכך שערך של משתתף מסוים נפסל או לא זכה, וכל החלטה כאמור, תהא לפי שיקול דעתם המקצועי של חברי צוות השופטים, ומבלי שלמי ממשתתפי התחרות, תהא כל טענה ו/או דרישה ו/או תביעה בעניין.

10 במקרה של פסילת ערך או מחיקתו מויקיפדיה (על פי כללי ויקיפדיה), אף לאחר קבלתם לתחרות ולאחר הכרזתם כזוכים, לא תעמוד למשתתף כל טענה ו/או דרישה ו/או תביעה כנגד ויקימדיה ישראל ו/או כנגד צוות השופטים.

ערך שנכתב על ידי משתתף בתחרות, יפורסם בהתאם לתנאי הרישיון, היינו לאותו משתתף לא תהא כל זכות לבקש את מחיקת הערך, ולא תעמוד למשתתף כל טענה ו/או דרישה ו/או תביעה כנגד ויקימדיה ישראל ו/או כנגד צוות השופטים, אף אם יבקש לפרוש מהתחרות.

11 צוות השופטים אינו מחוייב להודיע לאף משתתף בתחרות על החלטות מערכת אתר ויקיפדיה (היינו על החלטות על כך שהערך אינו כתוב בהתאם לכללי האתר, או החלטה על מחיקת הערך בהתאם לכללי האתר).

11.1 חברי צוות השופטים:

  • דרור לין - חבר ועד מנהל ויקימדיה ישראל
  • לליב גל - חברת ועד מנהל ויקימדיה ישראל
  • ד"ר ענת בר כהן - דוקטור לגיאוגרפיה היסטורית, עורכת גרפית של ספרות מקצועית, עורכת ומתנדבת בויקיפדיה
  • יעל אטקין - רכזת תחום תכנון מחוז ת"א מועצה לשימור אתרי מורשת בישראל
  • עובד כהן - עורך בוויקיפדיה, רכז-משותף של מיזם "ויקיפדיה אוהבת אתרי מורשת" 2020 בישראל

12 קריטריונים לשיפוט:

12.1 כתיבה אנציקלופדית נאותה.

12.2 הבאת אסמכתאות לכל עובדה המופיעה בערך (תוך כתיבתם בהערות שוליים)

12.3 הפניה לספרות מודפסת הקיימת אודות נושא הערך.

12.4 הפניה לאתרי אינטרנט אודות נושא הערך.

12.5 המשתתפים בתחרות לא יקבלו תמורה בגין כתיבת הערכים (למעט הפרסים הניתנים במסגרת התחרות לזוכים).

12.6 ויקימדיה ישראל ו/או צוות השופטים ו/או מי מטעמם לא יהא אחראי, במישרין ו/או בעקיפין לכל דרישות ו/או טענות ו/או תביעות, בין היתר בשל הפרת דיני זכויות יוצרים ו/או פגיעה בזכויות קניין רוחני ו/או פגיעה במוניטין ו/או בפרטיות של אדם הנגרם בשל ו/או כתוצאה מהערכים שנכתבו במסגרת התחרות (בין אם זכו, ובין אם לאו, בין אם נמחקו מויקיפדיה באופן מלא או חלקי, ובין אם הטקסט הועבר לערך אחר). ככל שתעלה טענה ו/או דרישה ו/או תביעה כלפי ויקימדיה ישראל ו/או צוות השופטים בקשר לערך כלשהו, יהא הכותב אחראי לבדו, במישרין ו/או בעקיפין, למלוא הנזקים, ההוצאות וההפסדים שייגרמו לויקימדיה ישראל ו/או צוות השופטים כתוצאה מטענה ו/או תביעה כלשהי, לרבות, בגין הפרת זכות יוצרים ו/או הפרת דיני קניין רוחני ו/או פגיעה במוניטין ו/או פגיעה בפרטיות המצולמים. מגיש הצילומים יהא אחראי לשפות ולפצות את ויקימדיה ישראל ו/או צוות השופטים בגין הוצאות שיגרמו לו במסגרת הליכים משפטיים כאמור, ובגין הנזקים שיגרמו לו כתוצאה מהליכים אלו.

13 אחריות המשתתף

13.1 כל המשתתף בתחרות, ובכל הכרוך בה, עושה כן על אחריותו בלבד וויקמידיה ישראל ו/או כל צד שלישי המשתף עמה פעולה בקשר עם התחרות, לא יהיו אחראים לכל נזק, ישיר או עקיף, הפסד, הוצאה ואובדן רווח (לרבות נזקי גוף ועוגמת נפש) אשר ייגרמו למשתתף בכל הקשור לתחרות הזו, לרבות ומבלי לגרוע מכלליות האמור, בכל הקשור לאופן ביצוע התחרות, לעדכון תנאי התחרות, לאופן קביעת הזוכה, לאופן קבלת ומימוש הפרס, ולכל החלטה ו/או פעולה אשר תקבל ו/או תעשה על סמך ההשתתפות בתחרות.

13.2 ויקימדיה ישראל לא תישא בכל אחריות כלפי המשתתף במקרה של מעשה ו/או מחדל של צד שלישי כלשהו, לרבות מחלוקת עם צד שלישי כלשהו בקשר עם התחרות.

14 אופן השיפוט:

14.1 צוות השופטים יבצע את השיפוט תוך הקפדה מרבית על האיכות המקצועית והאמנותית, בהתאם לקריטריונים המתוארים בסעיף 12 לעיל.

14.2 החלטת השופטים תינתן עד ליום ה-______________________. משתתף שיזכה יקבל על כך הודעה בדוא"ל. העדרו של דוא"ל תקין משמעו פסילת המשתתף מהתחרות.

14.3 צוות השופטים אינו מחויב לנמק את החלטתו.

14.4 צוות השופטים יפעל ללא תמורה כספית.


15 הזכות לבטל או להשהות את התחרות

ויקימדיה ישראל שומרת על זכותה, הכפופה לשיקול דעתה הבלעדי, לבטל, לסיים, לשנות או להשהות את התחרות או משתתפים בה בכל עת, ולמשתתפים לא תהיה כל טענה ו/או תביעה ו/או דרישה כתוצאה מכך.