ויקיפדיה:מיזמי ויקיפדיה/תחרות הכתיבה/התחרות השביעית

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
מקצרמר למובחר

1 - 2 - 3 - 4 - 5 - 6 - 7 - 8 - 9 (בוטלה) - 10 - 11

תחרות הכתיבה "מקצרמר למובחר" של ויקיפדיה העברית מתקיימת זו הפעם השביעית. תחרות הכתיבה הראשונה בוויקיפדיה העברית נערכה בחודש מרץ 2006 ובמסגרתה נכתבו עשרות ערכים מעולים, שרבים מהם נבחרו לרשימת הערכים המומלצים. בעקבותיה נערכו בשנים 2006-2009 עוד חמש תחרויות כתיבה שהניבו כולן רשימה ארוכה של ערכים ברמה גבוהה מאוד.

לוגו מקצרמר למובחר
לוגו מקצרמר למובחר
רוח התחרות
"קנאת סופרים תרבה חוכמה" (בבא בתרא דף כ"א ע"א)

תחרות "מקצרמר למובחר" נועדה להיות תחרות משעשעת ומהנה של כתיבת ערכים מצוינים, שבסופה ייבחרו הערכים המנצחים ויוענקו פרסים סמליים. מטרת בחירת המנצחים היא אך ורק לקדם את מרכיב ההנאה והסיפוק שבכתיבה בוויקיפדיה, מרכיב אשר אובד לא פעם במלחמות עריכה, מריבות ושאר שגרת היומיום בוויקיפדיה. בכוחה של התחרות להעלות את רמת הכתיבה בוויקיפדיה, להגביר את שיתוף הפעולה והגיבוש בקהילת הכותבים ולמשוך ויקיפדים חדשים לכתיבה בוויקיפדיה.

השתתפות בתחרות

למידע על השתתפות בתחרות והרשמה אליה ראו ויקיפדיה:מיזמי ויקיפדיה/תחרות הכתיבה/הרשמה/פתיח

תקנון התחרות

1. התחרות מחולקת לשלושה בתים נושאיים, וכן לקבוצת תחרויות משנה, כמפורט בהמשך.
2. בפרק זמן שייקבע, יוגשו המועמדויות לתחרות. מועמדות היא תמיד של ערך ושל כותב או של קבוצת כותבים, גם יחד, בבית מסוים.
3. רשאים להשתתף בתחרות ערכים שלא היו קיימים לפני תחילת התחרות או שהיו בני פחות מ-5K תווים של טקסט כתוב, כולל קוד ויקי (לעניין זה, התאריך הקובע יהיה תאריך פרסום התחרות). יוצאים מן הכלל יוכלו להתקבל בידי חבר השופטים. כן רשאים להשתתף ערכים שתבנית "שכתוב" או "עריכה" מוצבת בהם, ללא הגבלת אורך.
4. כל משתמש רשאי להציע עצמו כמשתתף בכתיבתם של עד שלושה ערכים בתחרות. את הערכים יש לסמן בתבנית {{מקצרמר למובחר}}.
5. ניהול התחרות מופקד בידי חבר שופטים. לכל בית יהיה חבר שופטים משלו, בן שלושה שופטים. חבר שופטים נוסף ישפוט בכל תחרויות המשנה.
6. השופטים לא יוכלו להשתתף בתחרות כמועמדים. יש להימנע גם ממצבים של ניגוד אינטרסים ברור.
7. כל המשתתפים מבהירים בזאת מעצם השתתפותם שיקבלו ברוח טובה ובוגרת את חוות הדעת של השופטים.
8. השופטים יציעו עצמם לתפקיד. אם יעלה מספר המועמדים על מספר השופטים הדרוש, ייבחרו השופטים בהצבעה קצרה שלא יתאפשר בה דיון. כשירים להיבחר ויקיפדים רשומים עם ותק של שלושה חודשים וחמש מאות עריכות. עליהם להיות בעלי ידע משכנע ומוכח בתחום הכללי של הבית שבו הם מועמדים לשיפוט.
9. כלקח משנים קודמות - לתחרות ימונו שלושה מזכירים: אחד לכל בית. (אם כי שלושתם יעבדו במשותף). תפקיד המזכיר יהיה לפקח על סדרי הגשת הערכים, לעורר תשומת לב נדרשת לסוגיות שונות בערכים המועמדים, ליצור שיתוף פעולה פורה וביקורת עמיתים מועילה לערכים המתמודדים, לעודד ויקיפדים להשתתפות, לעמוד בקשר שוטף עם השופטים, להקפיד על לוח הזמנים וכו'.
10. כלל חברי הקהילה נקראים לתת בדפי השיחה של הערכים המתמודדים מה שיותר ביקורת בונה ועצות לכותבים בתחרות, במהלך התנהלותה. חברי צוות השיפוט לא יוכלו להשתתף בתהליך הביקורת הבונה. בהסכמתו של המועמד, ניתן גם להגיה, לערוך ולשפר בערך כלשהו בתחרות במהלכה, אך המילה האחרונה היא של המועמדים.
11. שיפוט הערכים ייעשה לפי קריטריונים שיפורטו בהמשך - ברוחם הכללית של הקריטריונים לערכים מומלצים. תינתן העדפה משנית לוויקיפדים חדשים על פני ויקיפדים ותיקים ומוכרים. כן תינתן העדפה קלה לעבודת צוות ראויה להערכה. נימוקי חבר השופטים יפורסמו בפומבי.
12. ערכים שיתגלו בהם פגמים של זכויות יוצרים או ניסיונות להשפעה או שיחוד של חבר השופטים ייפסלו מן התחרות.
13. ערכים שישתתפו בתחרות לא יועמדו להצבעה כערכים מומלצים עד לסוף התחרות.

חלוקה לבתים
התחרות מחולקת לבתים, לפי נושאים שונים. הבתים הם כדלקמן:

במקרה של תחומי ביניים יוכלו מגישי המועמדות לפרט באיזה בית הם מבקשים להתמודד.

תחרויות המשנה
  • פרס על הערך הישראלי - פרס לערך מצטיין ומקורי שנושאו קשור בקשר מובהק למדינת ישראל, לתושביה, לתרבותה, למורשתה או לציונות. (כל הערכים בבתים הם מועמדים פוטנציאליים, שופטי הבתים יוכלו להמליץ לשופטי בית המשנה על ערכים).
  • פרס לערך השיתופי ביותר - פרס לערך שבכתיבתו נטלו חלק, תוך שיתוף פעולה פורה וחברי, מספר רב של ויקיפדים שתרמו לו כולם תרומה של ממש.
  • פרס התמונה המקורית הטובה ביותר שנוצרה לצורך התחרות (יש להגיש מועמדות).
  • פרס האיור המקורי הטוב ביותר שנוצר לצורך התחרות (יש להגיש מועמדות).
  • פרס לוויקיפד שהרים תרומה משמעותית לכלל הערכים המתמודדים ולהתנהלות התחרות (כל ויקיפד הוא בחזקת מועמד).
עשרת הדיברות לערכים בתחרות
להלן רשימה של עשרה מדדים שמומלץ להביא בחשבון בעת כתיבת ערכים בתחרות. הרשימה איננה מחייבת או ממצה, והשופטים רשאים להפעיל כל שיקול דעת עצמאי, וכך גם הכותבים.
  • נגישות: כתבו את הערך כך שגם קורא שאין לו שום ידיעה בנושא יוכל להשכיל ממנו וליהנות מקריאתו. פסקת הפתיח, במיוחד, צריכה להיות כתובה באופן נהיר לכל, קצר וקולע.
  • מקצוענות: למרות האמור לעיל, אל תתפשרו בדיוק העובדתי ובהצגה הנכונה והמלאה של הנושא, כך שגם איש מקצוע בתחום ישבע נחת מן הערך.
  • רהיטות: כתבו את הערך בעברית טבעית, שוטפת, תקינה ומלאה. העדיפו מושגים עבריים על מושגים לועזיים היכן שאפשר. הימנעו משימוש יתר בעגה מקצועית של יודעי ח"ן בלבד.
  • אמינות: הביאו מקורות ואסמכתאות לכתוב בערך, אפשר ממש בשיטה האקדמית עם הערות שוליים, או לכל הפחות בצורת רשימת קריאה.
  • חזות: תמונה שווה אלף מילים, והדבר נכון קל וחומר גם לאיורים. הוסיפו לערכיכם כל תמונה ואיור שיוכלו להמחיש את הכתוב ולהקל על הבנתו.
  • מקומיות: אם יש לערך הקשר ישראלי/יהודי/ציוני, חשוב להציג אותו בהקשר ובהיקף הראויים. הדבר חשוב במיוחד בערכים מתורגמים.
  • אוניברסליות: אם יש לערך גם הקשר עולמי/כללי, אל תוותרו עליו! אל תציגו נושא כללי רק מנקודת מבט ישראלית או מקומית.
  • קישוריות: ערך שופע בקישורים אדומים הוא תמיד בעייתי. אם יש מושגים מרכזיים שהקישור אליהם עודנו אדום, זו הזדמנות פז "להכחיל" אותו, אפילו בערך קצר יחסית. אם הערך מקשר לערכים מקיפים (ואולי אף לערכים מומלצים) רבים - מה טוב.
  • מקוריות: עבודת איסוף ומחקר מקורית צפויה להניב ערך מוצלח יותר מעבודת תרגום גרידא. גם אם אתם מתרגמים, הקפידו לכתוב בנושא שאתם בקיאים בו ויכולים להפעיל בו את שיקול דעתכם העצמאי והמקורי.
  • שיתופיות: כל טקסט שעובר תחת זוג עיניים נוסף משתפר בהכרח. שתפו פעולה עם שאר הוויקיפדים בהפיכת הערך מעבודת יחיד לערך מובחר שהוויקיפדיה תוכל להתברך בו באמת.

בתחרות התמונה הטובה או האיור הטוב יבדקו השופטים את המרכיבים הבאים:

  • ערכה התוכני של התמונה מבחינת המידע שהיא תורמת - ברורה, מדגימה יפה את הערך (וזאת מבלי הסברים ארוכים המכבידים על הערך - התמונה נועדה להבהיר ולא להכביד), מספקת מידע ייחודי/נדיר וכד' וכן שילוב בערכים וההתאמה אליהם. תמונה או איור שאינם נמצאים בערך יפסלו מהתחרות.
  • ערכה החזותי של התמונה - איכותה המקצועית והצילומית (גודל, חדות, איזון אור, צבע וכד') וכן איכותה האמנותית ויופיה (עיצוב, הרכב, ייחודיות, זווית וכד').
  • תיעוד ותיוג ראויים ונכונים (רשיון כמובן, מילוי פרטים, סיווג וכו). התמונות חייבות להיות מועלות לויקישיתוף. סיווג נאות בויקישיתוף מהווה חלק מהשיקולים הנשקלים בבחינת התמונה.
חלוקת הפרסים
משתמש זה זכה בתחרות הכתיבה לאחר שכתב או הרחיב את הערך שם הערך הזוכה.


הפרס העיקרי לזוכים הוא כבוד ויקר, תהילת עולם, ותחושת הסיפוק שבזכייה.

עם זאת, התחרות מעודדת ויקיפדים שהתחרות קרובה ללבם להציע פה פרסים לתורמים. יתקבלו בברכה: ספרים ודיסקים שאין בהם עוד צורך ומעשירים את הידע, או כל מתנה מיוחדת אחרת. לא יתקבלו בברכה: תרומות של כסף מזומן.

הפרסים אינם עיקר התחרות, והיא תתקיים גם אם לא ייתרמו שום פרסים. ניתן להציע מראש פרסים שיינתנו רק לערכים בתחום מסוים, במטרה לעודד כתיבת ערכים באותו התחום.

כל אחד מצוותי השיפוט יכין רשימה ממוינת של ערכים הראויים לפרס בבית שבו הוא שופט. מספר הערכים שיוכרזו כזוכים נתון לשיקול דעת השופטים.

אם אכן יוצעו פרסים בתחרות, יוכלו כותב או כותבי הערך הזוכה בכל בית לבחור את הפרס שהם רוצים, אחריהם המקום השני בכל בית וכו'. אם זוכים בעלי דירוג זהה בכל בית יחשקו באותו הפרס, תיערך הגרלה.

מזכיר התחרות ידאג לחלוקת הפרסים לזוכים, או ימנה ויקיפד שיהיה אמון על כך.

לוח הפרסים: נא להכריז כאן על תרומות של פרסים
עריכה
  • לזוכה בבית הראשון - המשתמשים שייבחרו במקומות הראשונים בבית הראשון (מדעים מדויקים, מדעי הטבע ורפואה) בתחרות יקבלו: לנבחר/ת במקום הראשון כרטיס כניסה שנתי (12 כרטיסי כניסה) ל"לילות אסטרונומיה" במרכז אילן רמון לנוער שוחר פיזיקה בשווי 360 ש"ח. סט של חמישה פוסטרים בנושא אסטרונומיה לזוכים במקומות השני והשלישי בשווי 75 ש"ח. Amirber - שיחה 22:00, 10 באוגוסט 2010 (IDT)[תגובה]
  • לזוכה בבית השני - 150 ש"ח, בתלושי מתנה, לאחת מרשתות הספרים - מתנת ויקימדיה ישראל
  • לזוכה בבית השלישי - 150 ש"ח, בתלושי מתנה, לאחת מרשתות הספרים - מתנת ויקימדיה ישראל
לוח הזמנים
בכל התאריכים (אלא אם נאמר אחרת) הכוונה היא לצהרי אותו היום, שעה 12:00 שעון ישראל.
  1. 11 ביולי 2010: פתיחתה הרשמית של התחרות והתאריך הקובע לצורך זכאות למועמדות.
  2. 25 ביולי 2010: הגשת מועמדות לחבר השופטים וניהול בחירות לתפקיד אם צריך; ניסוח הודעה לציבור והפצתה לתקשורת וברשת האינטרנט.
  3. 1 באוגוסט 2010: מועד אחרון להגשת מועמדויות לתחרות.
  4. 29 באוגוסט 2010: מועד אחרון לפרסום גרסאות סופיות לשיפוט.
  5. 12 בספטמבר 2010: פרסום החלטות השופטים.
הודעה לעיתונות
כולם מוזמנים לעזור בכתיבת הודעה לציבור ובליטושה. ההודעה תופץ לכלי התקשורת וכן לציבור באמצעות אתרים ופורומים שונים באינטרנט, במטרה למשוך לתחרות מספר מירבי של עורכים חדשים.
בחירת חבר השופטים והמזכיר
עריכה


מזכירי התחרות[עריכת קוד מקור]






שופטים (שם ותחומי התמחות)[עריכת קוד מקור]



הערה: לאחר אישור השופטים על ידי מזכירי התחרות, הם מוזמנים להציב בדף המשתמש שלהם את התבנית
תבנית:משתמש שופט מקצרמר למובחר

ביקורת עמיתים
כמוסבר בתקנון, לביקורת העמיתים תפקיד חשוב מאוד בתחרות. ויקיפדיה היא מיזם שיתופי, לפיכך אנחנו מעודדים את כולם לקרוא את הערכים המועמדים, לשפר אותם בכל דרך שניתן - בעריכה לשונית, בהגהות, בתוספת מידע, בתמונות, באיורים, בעצות טובות, בבירור פרטים חסרים, בהוספת מראי מקום ועוד. זכרו רק שהמילה האחרונה היא של המועמדים, וכי יש לנהוג באדיבות ובדרך ארץ בעת השתתפותכם בביקורת העמיתים.

ביקורת עמיתים לערכים המתמודדים מתבצעת בדפי השיחה של הערכים.

פרס חביב הקהל

לראשונה, במטרה לשתף את כלל הקהילה בתחרות, ולחזור לרוח התחרות שעניינה הנאה בכתיבה ובקריאה, מועמדים כל הערכים המשתתפים בתחרות לפרס נוסף: פרס חביב הקהל. ההצבעה נפתחה לקהל ב- 24.8.2010 ותסתיים ב- 15.9.2010 בחצות.
אנא הצביעו והשפיעו ב-תחרות הכתיבה השביעית: פרס חביב הקהל

הנחיות לשופטים[עריכת קוד מקור]

אנו מודים לשופטים על התנדבותם. להלן כמה המלצות לשיפוט:

  • הנכם מתבקשים ליצור קשר דואל ביניכם כדי לגבש ביניכם את צורת הערכת המועמדויות בבית שלכם. שופטי כל בית יתאמו ביניהם מה הניקוד אותו יעניקו לכל קריטריון הרשום ב"עשרת הדיברות לערכים בתחרות" למעלה. הקריטריונים אינם שווים בחשיבותם. אתם קובעים את חשיבותם, ובאפשרותכם להוסיף קריטריונים נוספים או להתעלם מקריטריון, ובלבד שהדבר יהיה מוסכם על שופטי הבית. מומלץ שכל שופט בנפרד יעבור על הערכים המתחרים וידרגם לפי הקריטריונים אותם קבעתם, ואת הדיון תקיימו על הערכים שזכו בניקוד הרב יותר.
  • אתם מוזמנים לקבוע את הקריטריונים כבר עתה וכן לעיין בערכים המתחרים; אך הערכתם תתקיים רק לאחר המועד אחרון לפרסום גרסאות סופיות לשיפוט ב- 29 באוגוסט.
  • הדיונים ביניכם יתנהלו, בניגוד לנהוג בוויקיפדיה, בחשאי ולא ייחשפו. עם זאת, זיכרו שיהיה עליכם לפרסם, בערבו של יום, את רשימת הזוכים בבית שלכם בצורה פומבית, עם נימוקים מסודרים ומפורטים.
  • מומלץ לעבור כבר עכשיו על רשימת המועמדויות בבית שלכם ולבדוק אם כולן עומדות בתנאי הסף של התחרות.
  • כדאי לוודא שכל המשתתפים שנרשמו, במיוחד החדשים, מסתדרים מבחינה טכנית, ובמידת הצורך להפנותם למזכירי התחרות על מנת שיסייעו או יתווכו ביניהם לבין ויקיפדים מנוסים.
  • כן אפשר וכדאי לתזכר מועמדים שנראה כאילו הזניחו את המועמדות שלהם ככל שיתקרב המועד האחרון להגשת ערכים.
  • ההשתתפות שלכם מחייבת! אם לא תהיה ברירה ותצטרכו לפרוש, אנא הקדישו את המאמץ הדרוש למציאת שופט מחליף.

רשימת הערכים המועמדים[עריכת קוד מקור]

{{מועמד בתחרות|
|שם הערך=
|יוצרים=
|התחלה=
|סטטוס=
|הערות=
}}

ניתן לסמן את הטקסט הנ"ל על ידי לחיצה על CTRL ולחיצה על לחצן עכבר שמאלי. לאחר הסימון ניתן להעתיק לזיכרון את המידע באמצעות CTRL + C ולהדביק בערך באמצעות CTRL + V.

רוצים להשתתף בתחרות? כל שעליכם לעשות הוא לבחור את הבית המתאים ביותר לערך שבחרתם לכתוב, ואז ללחוץ על הקישור "עריכה" שמעל הטבלה המתאימה. בדף העריכה הוסיפו את התבנית {{מועמד בתחרות}} ומלאו את הפרמטרים. לנוחיותכם, ניתן להעתיק את הקוד שמשמאל. בנוסף לעדכון אחת הטבלאות מטה, הוסיפו את התבנית {{מקצרמר למובחר}} לראש הערך שלכם. לרשימה המלאה.

בית ראשון (מדעים מדויקים, מדעי הטבע, טכנולוגיה ורפואה)[עריכת קוד מקור]

עריכה

שם הערך שמות הכותבים תאריך התחלת עבודה סטטוס הערות
מרכז לבריאות הנפש גהה Roeelo 19.07.2010 הסתיים הסתיים
קוד ריד-סלומון gran סוף יולי הסתיים נדרשים הרחבה ושיפוץ גם בקוד תיקון שגיאות. עזרה?


שגיאות פרמטריות בתבנית:מועמד בתחרות

פרמטרים ריקים [ 1 ] לא מופיעים בהגדרת התבנית

מספרים גדולים דניאל ב. 19 ביוני בעבודה לא היה קיים לפני; התקבל אישור לערך חריג מכיוון שכתיבתו החלה מעט לפני תחילת התחרות; נכתב גם ערך משנה: מספר גרהאם


שגיאות פרמטריות בתבנית:מועמד בתחרות

פרמטרים ריקים [ 1 ] לא מופיעים בהגדרת התבנית

eyeOS אור-אל ביילינסון 20 ביולי, 2010. בעבודה הערך הנוכחי בעל שורה אחת בדיוק. הרחבה קיצונית.


שגיאות פרמטריות בתבנית:מועמד בתחרות

פרמטרים ריקים [ 1 ] לא מופיעים בהגדרת התבנית

קנגוראים Sir Erech fon Wiki 29.08.2010 חובב ולומד ביולוגיה
גילוי מחזור הדם Dvh313 27 יולי 2010 גרסה סופית לשיפוט ערך חדש


שגיאות פרמטריות בתבנית:מועמד בתחרות

פרמטרים ריקים [ 1 ] לא מופיעים בהגדרת התבנית

קריוניקה יורם ס. מוכן


שגיאות פרמטריות בתבנית:מועמד בתחרות

פרמטרים ריקים [ 1 ] לא מופיעים בהגדרת התבנית

מוקד (אופטיקה) בנצי 1.8.10 קצרמר העבודה על הערך התרחבה מעל המשוער, גם היקפית, מה שבא על חשבון השניים האחרים

בית שני (מדעי הרוח והחברה, ספרות, מוסיקה, כלכלה, אמנות ועוד)[עריכת קוד מקור]

עריכה

שם הערך שמות הכותבים תאריך התחלת עבודה סטטוס הערות


שגיאות פרמטריות בתבנית:מועמד בתחרות

פרמטרים ריקים [ 1 ] לא מופיעים בהגדרת התבנית

יוחנן אפק Yoavd החלה קיים קצרמר בויקיפדיה האנגלית, העבודה על הערך הסתיימה הסתיים


שגיאות פרמטריות בתבנית:מועמד בתחרות

פרמטרים ריקים [ 1 ] לא מופיעים בהגדרת התבנית

סמנתה סטוסור shefshef 31.07.2010 בביקורת עמיתים. אוזי! אוזי! אוזי! אוי! אוי! אוי! הכתיבה מתבצעת כאן.


שגיאות פרמטריות בתבנית:מועמד בתחרות

פרמטרים ריקים [ 1 ] לא מופיעים בהגדרת התבנית

פלה YHYH יולי בביקורת עמיתים לא תמנונים ולא שטויות, אלא כדורגל טהור. מתאים בדיוק לאחרי המונדיאל!


שגיאות פרמטריות בתבנית:מועמד בתחרות

פרמטרים ריקים [ 1 ] לא מופיעים בהגדרת התבנית

בסון סול במול אוגוסט קצרמר


שגיאות פרמטריות בתבנית:מועמד בתחרות

פרמטרים ריקים [ 1 ] לא מופיעים בהגדרת התבנית

בודי קאונט Orias! יולי פתוח לביקורת תרגום של הערך המומלץ באנגלית, יצרתי גם את הערך בודי קאונט


שגיאות פרמטריות בתבנית:מועמד בתחרות

פרמטרים ריקים [ 1 ] לא מופיעים בהגדרת התבנית

סופרבול XXII UNDERTAKER29 יולי אדום התחלת העבודה במשתמש:UNDERTAKER29/סופרבול XXII


שגיאות פרמטריות בתבנית:מועמד בתחרות

פרמטרים ריקים [ 1 ] לא מופיעים בהגדרת התבנית

סמנתה סמית' יורי אמצע יולי לא היה קיים פתוח לביקורת


שגיאות פרמטריות בתבנית:מועמד בתחרות

פרמטרים ריקים [ 1 ] לא מופיעים בהגדרת התבנית

עוני נדב - שיחה 15/7 קיים, 15K יורחב רבות. טיוטה כאן


שגיאות פרמטריות בתבנית:מועמד בתחרות

פרמטרים ריקים [ 1 ] לא מופיעים בהגדרת התבנית

פיקסאר נוי יש ערך קצר עורך פה. לא בטוח שאספיק.


שגיאות פרמטריות בתבנית:מועמד בתחרות

פרמטרים ריקים [ 1 ] לא מופיעים בהגדרת התבנית

דומניקו סקרלטי שלומית קדם 18 ביולי 2010 הכתיבה כמעט הסתיימה הערך נכתב וממתין עתה להערותיכם בדף השיחה.


שגיאות פרמטריות בתבנית:מועמד בתחרות

פרמטרים ריקים [ 1 ] לא מופיעים בהגדרת התבנית

רומן גארי משתמש:AMIRBL25 פרשתי מהתחרות מפאת קוצר זמן בהצלחה לשאר המתמודדים


שגיאות פרמטריות בתבנית:מועמד בתחרות

פרמטרים ריקים [ 1 ] לא מופיעים בהגדרת התבנית

איקרים דוקטור צחוק ט' באב לקראת סיום הקמה מאפס. ערך ראשון שלי.


שגיאות פרמטריות בתבנית:מועמד בתחרות

פרמטרים ריקים [ 1 ] לא מופיעים בהגדרת התבנית

תיק שקנאי Arofis 22/07/2010 אדום


שגיאות פרמטריות בתבנית:מועמד בתחרות

פרמטרים ריקים [ 1 ] לא מופיעים בהגדרת התבנית

מנורת המאור ELAD3 20 ביולי לקראת סיום


שגיאות פרמטריות בתבנית:מועמד בתחרות

פרמטרים ריקים [ 1 ] לא מופיעים בהגדרת התבנית

קאנטרי משתמש:ג'וגיגון אם לא מחר אז מחרתיים הריסה מוחלטת ובניה מחדש הלו המפקד?, אפשר לקבל הארכה?


שגיאות פרמטריות בתבנית:מועמד בתחרות

פרמטרים ריקים [ 1 ] לא מופיעים בהגדרת התבנית

הבחירות לנשיאות ארצות הברית 1848 יוסי חייט 18 באוגוסט 2010 הושלם אנשים יכולים לשפר לי את הערך אם ירצו בכך.

בית שלישי (היסטוריה, גיאוגרפיה, דתות וישראל)[עריכת קוד מקור]

עריכה

שם הערך שמות הכותבים תאריך התחלת עבודה סטטוס הערות


שגיאות פרמטריות בתבנית:מועמד בתחרות

פרמטרים ריקים [ 1 ] לא מופיעים בהגדרת התבנית

דגל איקאה עודד (Damzow) התחלת כתיבה מחדש 16:27, 13 ביולי 2010 (IDT) קצרמר פורש מן התחרות ומציע את דגל אוסטריה במקום


שגיאות פרמטריות בתבנית:מועמד בתחרות

פרמטרים ריקים [ 1 ] לא מופיעים בהגדרת התבנית

הקיבוץ המאוחד אמנון שביט 21:55, 13 ביולי 2010 (IDT) בעבודה איטית פורש מהתחרות, אמשיך לערוך לאט וביסודיות


שגיאות פרמטריות בתבנית:מועמד בתחרות

פרמטרים ריקים [ 1 ] לא מופיעים בהגדרת התבנית

מעשר בהמה משתמש: עזר טרם החל קצרמר לשכתוב לא מתחייב לעמוד בלו"ז, מכסימום אמשיך אחרי סוף התחרות


שגיאות פרמטריות בתבנית:מועמד בתחרות

פרמטרים ריקים [ 1 ] לא מופיעים בהגדרת התבנית

השומר משתמש: טוקיוני טרם החל קצרמר לשכתוב אשמח לעזרה


שגיאות פרמטריות בתבנית:מועמד בתחרות

פרמטרים ריקים [ 1 ] לא מופיעים בהגדרת התבנית

נקבת השילוח תמרה יש לי רבע טיוטה כמעט כמעט סיימתי אפשר כבר להסתכל (:


שגיאות פרמטריות בתבנית:מועמד בתחרות

פרמטרים ריקים [ 1 ] לא מופיעים בהגדרת התבנית

יצחק אביגדור אורנשטיין משתמש:מי-נהר הועלה למרחב הערכים ב-16/07 בעבודה , אך לא יושלם במועד הדרוש עוסק ברב הכותל הראשון, אישיות, משכמו ומעלה.


שגיאות פרמטריות בתבנית:מועמד בתחרות

פרמטרים ריקים [ 1 ] לא מופיעים בהגדרת התבנית

קריית מוריה עמיחי המחקר מתקדם יפה כבר לא בתחרות זו פרטים בדף השיחה המעניין


שגיאות פרמטריות בתבנית:מועמד בתחרות

פרמטרים ריקים [ 1 ] לא מופיעים בהגדרת התבנית

המלחמה הקרואטית-בוסנית a sham 20 ביולי סיימתי העיקר ההשתתפות


שגיאות פרמטריות בתבנית:מועמד בתחרות

פרמטרים ריקים [ 1 ] לא מופיעים בהגדרת התבנית

בית חיים Dvh313 20 ביולי גרסה סופית לשיפוט ערך חדש


שגיאות פרמטריות בתבנית:מועמד בתחרות

פרמטרים ריקים [ 1 ] לא מופיעים בהגדרת התבנית

הפלישה לגרמניה הנאצית ליאון 20-7 נושא חדש לגמרי בויקיפדיה עוסק בפלישה הרוסית והאמריקית לגרמניה


שגיאות פרמטריות בתבנית:מועמד בתחרות

פרמטרים ריקים [ 1 ] לא מופיעים בהגדרת התבנית

מבצר צלבני נטעדי 15 ביולי 2010 הכתיבה הושלמה. הערך החדש הועלה במקום הקצרמר, הערות והארות יתקבלו בברכה.


שגיאות פרמטריות בתבנית:מועמד בתחרות

פרמטרים ריקים [ 1 ] לא מופיעים בהגדרת התבנית

דגל אוסטריה עודד (Damzow) טרם החל קצרמר מסתמן שהדגל השבדי יותר בעייתי משחשבתי


שגיאות פרמטריות בתבנית:מועמד בתחרות

פרמטרים ריקים [ 1 ] לא מופיעים בהגדרת התבנית

רובאי המלך האפריקנים ארז נמרוד כהן טרם החל אדום עוד ערך אפריקאי לאוסף
שרה צ'יזיק גיורא מתתיהו 27/7/10

תחרויות המשנה[עריכת קוד מקור]

{{מועמד בתחרות משנה|
|תמונה=
|יוצרים=
|תיאור=
}}

ניתן לסמן את הטקסט הנ"ל על ידי לחיצה על CTRL ולחיצה על לחצן עכבר שמאלי. לאחר הסימון ניתן להעתיק לזיכרון את המידע באמצעות CTRL + C ולהדביק בערך באמצעות CTRL + V.

יש לכם תמונה או איור? רוצים להשתתף בתחרות המשנה של התמונה הטובה או האיור הטוב? כל שצריך לעשות הוא ללחוץ על "עריכה" שמעל הטבלה המתאימה ולהעתיק לשם את התבנית {{מועמד בתחרות משנה}}, ולמלא אותה כמובן. לנוחיותכם, באפשרותכם להעתיק את הטבלה שמימין.

יש לשים לב לקריטריונים בהם תמדדנה התמונות: האיכות הכללית של התמונה, מקוריות התמונה, הקישור בין התמונה לערך (תמונה שאינה מקושרת לערך בוויקיפדיה העברית אינה זכאית להיכלל בתחרות), תרומת התמונה לערך, היות התמונה תורמת להבנת הערך גם מבלי הסברים מפורטים, הקומפוזיציה של התמונה והיות התמונה מרגשת. כל תמונה מועמדת צריכה להיות בוויקישיתוף וקטלוג התמונה הנכון בוויקישיתוף –גם הוא מהווה חלק מהמדדים בהם התמונה נמדדת.

קריטריונים אלה רלוונטיים גם לתחרות האיורים.

התמונה הטובה[עריכת קוד מקור]

עריכה

קישור לתמונה שם היוצר תיאור והערות


שגיאות פרמטריות בתבנית:מועמד בתחרות משנה

פרמטרים ריקים [ 1 ] לא מופיעים בהגדרת התבנית

חייל משמר צ'כי
חייל משמר צ'כי
MT0 חייל משמר צ'כי. משמשת את הערך צ'כיה. צולמה ב-2009. התמונה מומלצת במסגרת מיזם התמונה המומלצת.


שגיאות פרמטריות בתבנית:מועמד בתחרות משנה

פרמטרים ריקים [ 1 ] לא מופיעים בהגדרת התבנית

טירת אשפורד מכיוון לוך קוריב
טירת אשפורד מכיוון לוך קוריב
yanshoofשיחה טירת אשפורד מכיוון לוך קוריב. צולם בעת שיט באגם. משמש בערך טירת אשפורד. צולם ביוני 2010.


שגיאות פרמטריות בתבנית:מועמד בתחרות משנה

פרמטרים ריקים [ 1 ] לא מופיעים בהגדרת התבנית

עמק הבכא
עמק הבכא
Orias! - שיחה פנורמה של עמק הבכא שצולמה במהלך טיול משפחתי לצפון הארץ, אוגוסט 2009.


שגיאות פרמטריות בתבנית:מועמד בתחרות משנה

פרמטרים ריקים [ 1 ] לא מופיעים בהגדרת התבנית

צריח בירושלים
צריח בירושלים
elad3 • (שיחה) • צריח בירושלים, צולם בעת טיול באזור.


שגיאות פרמטריות בתבנית:מועמד בתחרות משנה

פרמטרים ריקים [ 1 ] לא מופיעים בהגדרת התבנית

בית ברובע
בית ברובע
elad3 • (שיחה) • בית ברובע היהודי בירושלים, צולם בעת טיול באזור.


שגיאות פרמטריות בתבנית:מועמד בתחרות משנה

פרמטרים ריקים [ 1 ] לא מופיעים בהגדרת התבנית

פנורמה צל אביב - רמת גן
פנורמה צל אביב - רמת גן
Ynhockey (דף שיחה) פנורמה של חלקים מתל אביב ורמת גן, עם נתיבי איילון באמצע


שגיאות פרמטריות בתבנית:מועמד בתחרות משנה

פרמטרים ריקים [ 1 ] לא מופיעים בהגדרת התבנית

מסע רגלי ברמת הגולן
מסע רגלי ברמת הגולן
נעה - שיחה מסע רגלי בגלגל רפאים, רמת הגולן. משמש בערך מסע (צבא).


שגיאות פרמטריות בתבנית:מועמד בתחרות משנה

פרמטרים ריקים [ 1 ] לא מופיעים בהגדרת התבנית

TBD ST TBD


שגיאות פרמטריות בתבנית:מועמד בתחרות משנה

פרמטרים ריקים [ 1 ] לא מופיעים בהגדרת התבנית

מראה פנורמי של היכל נוקיה שבתל אביב.
מראה פנורמי של היכל נוקיה שבתל אביב.
Shefshef מראה פנורמי של היכל נוקיה שבתל אביב, ישראל במהלך משחקי רבע גמר גביע דיוויס לשנת 2009 בין נבחרות ישראל ורוסיה. משמש את הערך היכל הספורט יד אליהו.


שגיאות פרמטריות בתבנית:מועמד בתחרות משנה

פרמטרים ריקים [ 1 ] לא מופיעים בהגדרת התבנית

מרקו כנסיית קלריגוש (Igreja dos Clérigos) הבארוקית שבעיר העתיקה בפורטו שבצפון פורטוגל. התמונה צולמה בספטמבר 2009 במהלך ביקור בעיר והיא משמשת בערכים כנסיית קלריגוש ואדריכלות הבארוק.


שגיאות פרמטריות בתבנית:מועמד בתחרות משנה

פרמטרים ריקים [ 1 ] לא מופיעים בהגדרת התבנית

eman שרידי בית בכפר הלא מוכר אל-עראקיב, כמה ימים אחרי שכל בתיו נהרסו על ידי המשטרה.
משמש בערך אל עראקיב


שגיאות פרמטריות בתבנית:מועמד בתחרות משנה

פרמטרים ריקים [ 1 ] לא מופיעים בהגדרת התבנית

eman שרידי בית בכפר הלא מוכר אל-עראקיב, כמה ימים אחרי שכל בתיו נהרסו על ידי המשטרה.
משמש בערך אל עראקיב


שגיאות פרמטריות בתבנית:מועמד בתחרות משנה

פרמטרים ריקים [ 1 ] לא מופיעים בהגדרת התבנית

עידו צמחיית מים לגדות אגם אוחריד


שגיאות פרמטריות בתבנית:מועמד בתחרות משנה

פרמטרים ריקים [ 1 ] לא מופיעים בהגדרת התבנית

עידו פסל של האם תרזה ומסגד בעיר סטרוגה שבמקדוניה, ש-56% מתושביה הם אלבנים מוסלמים. (הערה: הערך סטרוגה ייכתב בימים הקרובים).


שגיאות פרמטריות בתבנית:מועמד בתחרות משנה

פרמטרים ריקים [ 1 ] לא מופיעים בהגדרת התבנית

נעה סיר פויקה על מדורה. משמש בערך פויקה.

האיור הטוב[עריכת קוד מקור]

עריכה

קישור לתמונה שם היוצר תיאור והערות


שגיאות פרמטריות בתבנית:מועמד בתחרות משנה

פרמטרים ריקים [ 1 ] לא מופיעים בהגדרת התבנית

מפת המוביל הארצי
מפת המוביל הארצי
MT0 מפת המוביל הארצי
משמשת את הערכים: המוביל הארצי, מקורות,
מפעל ירקון-נגב.
פורמט: SVG.
מיקום: ויקישיתוף.
הערות: בעלת תיאור בעברית ובאנגלית בדף הקובץ. אפילו זכתה לגרסה רוסית שנוצרה בידי אחד הגרפיקאים בוויקיפדיה הרוסית ומשמשת את הערך המקביל על המוביל הארצי שם, והיא גם מומלצת בפורטל גאוגרפיה הרוסי.


שגיאות פרמטריות בתבנית:מועמד בתחרות משנה

פרמטרים ריקים [ 1 ] לא מופיעים בהגדרת התבנית

מפת אזורי החפירה של תל מגידו
מפת אזורי החפירה של תל מגידו
MT0 מפת אזורי החפירה של תל מגידו
משמשת את הערך: שימור תל מגידו.
פורמט: SVG.
מיקום: ויקישיתוף.
הערות: בעלת תיאור בעברית ובאנגלית בדף הקובץ.


שגיאות פרמטריות בתבנית:מועמד בתחרות משנה

פרמטרים ריקים [ 1 ] לא מופיעים בהגדרת התבנית

מפת גוש דן
מפת גוש דן
Setreset מפת גוש דן
משמשת את הערך: גוש דן.
פורמט: SVG.
מיקום: ויקיפדיה העברית.
הערות: נבנתה על סמך מקורות רבים, כתוצאה מבקשה בסדנה, בשיתוף עם מספר ויקיפדים.


שגיאות פרמטריות בתבנית:מועמד בתחרות משנה

פרמטרים ריקים [ 1 ] לא מופיעים בהגדרת התבנית

מפת ירושלים ועוטף ירושלים
מפת ירושלים ועוטף ירושלים
Setreset מפת ירושלים ועוטף ירושלים
משמשת את הערכים: ירושלים, עוטף ירושלים, קטגוריה:ירושלים: שכונות, תבנית:מפת שכונות ירושלים, הרכבת הקלה בירושלים, הקו האדום של הרכבת הקלה בירושלים, ויקיפדיה ביידיש: ירושלים לייכטע באנען.
פורמט: SVG.
מיקום: ויקישיתוף.
הערות: נבנתה על סמך מקורות רבים, כתוצאה מבקשה בסדנה, בשיתוף עם מספר ויקיפדים.


שגיאות פרמטריות בתבנית:מועמד בתחרות משנה

פרמטרים ריקים [ 1 ] לא מופיעים בהגדרת התבנית

מפת בוכנוואלד
מפת בוכנוואלד
MT0, Setreset מפת מחנה הריכוז בוכנוואלד
משמשת את הערך: בוכנוואלד.
פורמט: SVG.
מיקום: ויקישיתוף.
הערות: נבנתה כתוצאה מבקשה בסדנה, על סמך שני מקורות, בשיתוף פעולה גרפי מלא.


שגיאות פרמטריות בתבנית:מועמד בתחרות משנה

פרמטרים ריקים [ 1 ] לא מופיעים בהגדרת התבנית

תרשים צ'אווין דה ואנטאר
תרשים צ'אווין דה ואנטאר
רוליג תרשים של אתר המורשת העולמית צ'אווין דה ואנטאר
משמשת את הערך: צ'אווין דה ואנטאר.
מיקום: ויקישיתוף.
הערות: נבנתה כתוצאה מבקשה של אורי בסדנה ובעזרתו הרבה, על סמך תרשים מעורפל ותמונות מהמקום.


שגיאות פרמטריות בתבנית:מועמד בתחרות משנה

פרמטרים ריקים [ 1 ] לא מופיעים בהגדרת התבנית

מפת פארק נשר
מפת פארק נשר
רוליג מפת פארק נשר
משמשת את הערך: פארק נשר .
מיקום: ויקישיתוף.
הערות: נבנתה כתוצאה מבקשה של חנה בסדנה, על סמך מפה שהיא צילמה באתר (אף פעם אי אפשר להחמיר מדי בזכויות יוצרים) ועל סמך היכרותה המעמיקה עם המקום ותמונות שצילמה.


שגיאות פרמטריות בתבנית:מועמד בתחרות משנה

פרמטרים ריקים [ 1 ] לא מופיעים בהגדרת התבנית

כיבוש כנען
כיבוש כנען
Orias כיבוש ארץ כנען בימי יהושע בן-נון
משמשת את הערכים: ספר יהושע התנחלות השבטים.
פורמט: PNG.
מיקום: ויקישיתוף.
הערות: גרסה מחודשת לקובץ:Kibush cnaan 1.jpg, לפי בקשתו של שמוליק בסדנה.


שגיאות פרמטריות בתבנית:מועמד בתחרות משנה

פרמטרים ריקים [ 1 ] לא מופיעים בהגדרת התבנית

אל-באהג'ה - הגנים הבהאים בעכו
אל-באהג'ה - הגנים הבהאים בעכו
רוליג אל-באהג'ה - הגנים הבהאים בעכו
משמשת את הערך: אל-באהג'ה.
מיקום: ויקישיתוף.
הערות: נבנתה כתוצאה מבקשה של אורי בסדנה ובשיתוף פעולה צמוד, על סמך תרשימים, תמונות ותצא.


החלטות השופטים[עריכת קוד מקור]

החלטת השופטים בבית הראשון[עריכת קוד מקור]

מבין שמונת הערכים בבית הראשון בלטו להם לאחר קריאה חמישה ערכים, שיצוינו כאן לפי סדר הרישום: קוד ריד-סולומון, מספרים גדולים, גילוי מחזור הדם, קריוניקה ו-מוקד (אופטיקה). נסקור בקצרה את כל אחד מהערכים הנ"ל, לפי אותו הסדר.

קוד ריד-סולומון[עריכת קוד מקור]

זהו ערך מתקדם במדעי המחשב, ומשום כך דורש ידע מוקדם שהופך את הערך לבלתי נגיש לרבים מהקוראים. מבחינת הקוראים שערך זה נועד להם, זהו ערך הכתוב היטב, המרחיב את גבולותיה של ויקיפדיה אל מעבר למידע הבסיסי שכל אחד יכול להבין. אנו סבורים שקוראים בעלי רקע מתמטי שאינם בהכרח בעלי ידע במדעי המחשב יוכלו להבין ממנו לפחות את הרעיונות המרכזיים. הערך נראה גדוש במשוואות (שלא בהכרח יפחידו את הקורא שלו נועד הערך), אך בהשוואה למקבילו האנגלי אין כאן הגזמה. כותב הערך ראוי לשבח על התעוזה שגילה בכתיבת ערך מתקדם, ועל הביצוע הנאה. הכחלת הקישורים האדומים הרבים שבערך תביא לכיסוי טוב יותר של הנושא.

מספרים גדולים[עריכת קוד מקור]

זהו ערך מתקדם יחסית במתמטיקה, אך עדיין נגיש לקורא המוכן להתאמץ מעט כדי להבינו. הערך כתוב היטב, אך ראוי להרחיבו בהיבטים אחדים. ראוי לעשות את הכניסה לערך "רכה" יותר (ראו את הפתיחה למאמרו של קאנות' המוזכר בערך), ובכלל זה להזכיר מספרים גדולים ש"האיש ברחוב" פוגש בעיתונות הכלכלית: מיליארד וטריליון. הערך עוסק בנושאו מהיבטים שונים וסוקר דוגמאות רבות. במידה מסוימת, נראה שקשה למצוא את החוט המקשר בין פרקיו השונים, במיוחד אלו שהם פשוט "סקירה" של מופעי המספרים הגדולים בתחומים שונים שהקשר ביניהם רופף. לדוגמה, לאחר שצוינו תכונות מתמטיות הנוגעות למספרים גדולים, ראוי שהפרק העוסק במדעי הטבע יתייחס לשימוש בתכונות אלו.

גילוי מחזור הדם[עריכת קוד מקור]

זהו ערך נאה, מקיף מאשר מקבילו בוויקי האנגלית. הערך עוסק בפרק חשוב בהיסטוריה של המדע. עם זאת, בכמה נקודות בכתוב ראוי להרחיב (מלפיגי, למשל, ראוי ליותר מאשר משפט אחד). הבעיה העיקרית בערך היא ההתרכזות שלו ברפואה המערבית, הגם שבמספר נקודות הוא פונה אל הקורא העברי עם התייחסויות למקורות היהודיים. כמו כן, קיים בערך אזכור לרפואה הערבית. הערך מתעלם לחלוטין מתרבויות אחרות (כמו, למשל, הרפואה הסינית המסורתית), ולכן דרושה בו עוד עבודה בכיוון זה.

קריוניקה[עריכת קוד מקור]

הערך מתורגם מוויקיפדיה האנגלית, שהעניקה לכותב בסיס טוב לכתיבתו. רק משפט אחד בערך הוא תוספת המופנית לקורא העברי. מבין כל הערכים, זהו הערך הקריא ביותר, כזה שכל אחד מקוראי ויקיפדיה מסוגל להבינו ללא קושי. הנושא שהערך עוסק בו הוא לא סטנדרטי, קרוב יותר למדע בדיוני מאשר למדע, אך הגישה בערך עניינית. עם זאת, הערך כולל הרבה אמירות בנוסח "נטען", "נכתב", "נאמר" ודומות להן שאין אפשרות לדעת מי עומד מאחוריהן ועד כמה הן מבוססות. בערך כזה, שעוסק בנושאים ספקולטיביים, חשוב לציין מי עומד מאחורי הספקולציות ומה הוא הידע שלו בנושא. מבלי לציין מקורות, הקורא לא יכול לדעת האם ב"נטען" הכתוב מתייחס לחוקר בעל שם או לבכיר ב"אלקור" או, מנגד, להדיוט שכתב מכתב לעיתון הקריוניקה ובו שטח את מחשבותיו. לכן, ערך זה דורש עוד עבודה בתחום ציון המקורות.

מוקד (אופטיקה)[עריכת קוד מקור]

כותבו של ערך זה מגשים את ההבטחה שבשם התחרות: הוא לקח קצרמר והפך אותו למובחר. העורך עוסק במושג בסיסי ביותר באופטיקה, ובנקודה זו הוא עדיף על כל מתחריו. למרות שכמה פסקאות בערך עוד ראויות לליטוש, השוואה לערך המקביל בוויקיפדיה האנגלית ובוויקיפדיה הגרמנית מלמדת עד כמה נאה הערך העברי שלפנינו.

החלטה[עריכת קוד מקור]

על סמך התרשמות זו, ולאור הבעיות שניכרו בערכים "גילוי מחזור הדם" ו"קריוניקה", החלטנו שהערכים במקומות הראשונים יהיו, ללא חשיבות לסדר, קוד ריד-סולומון, מספרים גדולים ו-מוקד (אופטיקה). מבין שלושת הערכים האלו, שהם כולם טובים ומוצלחים, החלטנו להכריע לפי הקריטריון שכשאלה ינוסח "כמה רחוק הערך הנדון מהאיכות הנדרשת לערכים מומלצים?". לאור קריטריון זה, בהתאם לסקירה שניתנה קודם לכן, החלטנו על הדירוג הבא: במקום השלישי – מספרים גדולים, במקום השני – קוד ריד סולומון ובמקום הראשון – מוקד (אופטיקה).

אנו מודים לכל הכותבים שנטלו חלק בכתיבה בבית זה ובתחרות בכלל, כמו כן לכל שאר הוויקיפדים שעסקו בביקורת עמיתים ובשיפור הערכים. מזל טוב לזוכים בשלושת הבתים!

בברכה,

דוד שי, מתניה ושמעון, השופטים. שמעון ~ שיחה ~ העם דורש פיזיקה! 11:08, 12 בספטמבר 2010 (IST)[תגובה]

החלטת השופטים בבית השני[עריכת קוד מקור]

שלום לכולם.

אנחנו מודים מאוד לכל המשתתפים שלקחו מזמנם והשתתפו בתחרות. הזוכה הגדולה היא ראשית כל ויקיפדיה, ואנחנו מקווים שבעקבות התחרות המוטיביציה לכתוב ערכים טובים ומצויינים עלתה עוד מעט.

שמחנו לקרוא ולעיין בכל הערכים, בעיקר באלו בהם ניכרה עבודת צוות של מספר ויקיפדים. נציין שאת הערך הזוכה פלה בחרנו פה אחד, ושלא במפתיע עמלו עליו מספר לא מבוטל של ויקיפדים בהגהות, עריכות ותוספות. כל הכבוד ל-YHYH ולעוזריו!

לצד השבחים, אנו גם מביעים אכזבתנו הקלה מכך שכה מעט ערכים אכן הושלמו. במיוחד אנו מצרים על מנורת המאור שנמחק עקב הפרת זכויות יוצרים (ונוצר מחדש כפירושונים), על תיק שקנאי שכלל לא נכתב ועל בסון, עוני ופיקסאר שהורחבו אך מעט. את אלו, כמו גם את קאנטרי שלא הושלם בזמן, בחרנו שלא לשפוט. גם הערכים האחרים עדיין זקוקים לטיפול וביקורת - ואנו נפרט את שלנו כאן. אם למי מכותבי הערכים יש שאלות פרטניות או תגובות לביקורת - אנו מזמינים אותו לדפי השיחה שלנו שם נשמח להשיב למען שיפור הערכים.

נשמח לראות את כולם זוכים להיות מומלצים בקרוב, ונשמח לראות את כולכם (ועוד הרבה חברים) בתחרות הבאה.

בברכה,
Galoren.com, נריה וזהר

מקום ראשון: פלה[עריכת קוד מקור]

גל: שחקן הכדורגל האגדי, ובמקרה דנן הערך של YHYH, סוקר את חייו של פלה ואת פועלו המגוון לכל אורך השדרה הביוגרפית שלו, מימיו הראשונים ועד למעמדו הנוכחי. הכתיבה מסודרת ונקיה, מבואות הסימוכין משביעי רצון, התמונות המעטרות את הערך מוסיפות רבות להנאת הקריאה ועוד. למרות אהדתו הגלויה של כותב הערך למושא הכתיבה, ניתן לראות כי במקרה דנן אין חריגות סובייקטיוויות מיותרות, ואין הגזמות ומליצות שיכלו בקלות להשתרבב לערך העוסק בנושא ספורטיווי. על כל אלה ראינו לנכון לזכות את הערך ואת כותבו במקום הראשון בתחרות הכתיבה השביעית.

נריה: אין ספק כי פלא הוא כיצד בזמן בו מתלבטים ודנים בשאלות של כן/לא לערך על אודות שחקן זה או שחקן אחר, הערך על פלה, מי שנבחר על ידי פיפ"א ככדורגלן הטוב ביותר במאה ה-20, נותר בקצרמרותו. אך טוב מאוחר מאשר לעולם לא, ותודת הקהילה נתונה ל-YHYH שבעבודת מחקר וכתיבה, בליווי ביקורת עמיתים איכותית ותורמת הביא את הערך אל מצבו הנוכחי כערך מפורט ועשיר, כתוב ברהיטות ומלווה בתמונות מתאימות ומגוונות. הכותב גם השכיל לתת את דעתו 'להיבט המקומי' שעשוי לעניין את קהילת דוברי העברית, אך עשה זאת במידה, מבלי לחטוא לפרופורציות הנכונות בסיקור נושאי הכתיבה האחרים בערך. כשופטים אנו שמחים בשמחתה של ויקיפדיה על הרחבת ערך זה ומקווים כי יוכל ליישם את מטרת התחרות במסגרתה השתתף ולהפוך לערך מומלץ. לשם הגעה ליעד זה, דרושות לדעתנו מספר פעולות הנובעות מכמה ליקויים עליהם עמדנו. ראשית, הסתמכות יתרה על אוטוביוגרפיה, יהיה הכותב אשר יהיה, נותנת טעם מסוים לפגם. עם זאת, בעוד ניתן לחיות בשלום עם הסתמכות כזו באשר לעובדות, נכון יהיה לדרוש זהירות יתר באשר לדברים הנוגעים לדעות, הערכות, סופרלטיבים, מערכות יחסים עם אחרים וכו'. ציפייתנו היא כי מרכיבים שכאלה המסתמכים בלעדית על האוטוביוגרפיה ינוטרלו ולחילופין יגובו במקורות אחרים. צעד נוסף הנראה לנו רצוי, אף אם לא חיוני לשם המלצה, הוא כתיבת ערכים נוספים לשם שיפור הקישוריות של הערך ובהם ערכים הנוגעים אליו אודות מקומות, תפקידים, תארים וכו'. לבסוף כמובן שיש לעודד ביצוע הגהות נוספות בערך לשיפור הרהיטות, פתרון בעיות תרגמת וכו'. לאחר דברי הביקורת נשוב לחתום כמעין הפתיחה, לברך את הכותב על הזכייה ולברך את ויקיפדיה על הערך המצוין שנוסף לשורותיה.

זהר: זה לא קל לכתוב על מישהו שנחשב למושא הערצה כה גדול, עד שכל דבר בחייו הופך מייד למיתולוגיה בימי הדברים של הספורט. הערך מצליח להעביר מסר אובייקטיבי ולתאר את חייו של פלה מהשלבים המוקדמים, בהם כשרונו רק התחיל לנבוט, עובר בשיא פריחתו כשחקן פנומנלי וכלה בדעיכה הקלה בהצלחותיו לאחר פרישתו מהמשחק. על אף זאת, מצאנו לנכון להעיר על איכות המקורות בערך. אין ספק שהביוגרפיה של פלה היא מקור נהדר לקרוא על חייו, אך היא גם אוטוביוגרפיה, ועל כן נדרשה הצלבה רבה יותר של מקורות. גם מקורות אחרים בערך מעט בעייתיים, ולא תמיד מגיעים ממקומות מוכרים. אף ע פי כן מצאנו את הערך אמין למדי, והדבר בא לזכותם של כותביו. וזאת מביאנו לשיתוף הפעולה הנהדר שנעשה בכתיבת הערך, תוך ביקורת עמיתים וגיוס משתמש שפחות פעיל באחרונה - מופת לכתיבה הוויקיפדית המשותפת. ערך נהדר שבתוספת הצלבת מקורות יכול לככב בגאון בעמוד הראשי. (ולסיום רק הערה של הדבר הבודד שהיה חסר לי בתוכן - שיתוף הפעולה עם שפיגלר במדי הקוסמוס - נקודה ישראלית שנייה בחייו.

מקום שני: דומניקו סקרלטי[עריכת קוד מקור]

גל: הקומפיזטור הגאוני, ובמקרה דנן הערך של יקירת הקהילה בערכי המוסיקה שלומית קדם, פורש לעיני הקורא מתווה נח, ככל שניתן במקרה מקצועי זה, להבנת חייו ומפעלו של סקלרטי. הערך יפה ומסודר, תמונות רבות ומרהיבות מוסיפות נופך לחווית הקריאה, ואף ישנם קטעים מוסיקליים בהם ניתן להתרשם מיצירתו של סקלרטי. עם מספר שיפורים בתחום הביוגרפי, אנו רואים את הערך הזה עומד כאחד מהערכים המומלצים של הקהילה בשנה הקרובה. על כל אלה ראינו לנכון לזכות את הערך ואת כותבו במקום השני בתחרות הכתיבה השביעית.

נריה: הערך דומניקו סקרלטי אשר הורחב משמעותית על ידי שלומית קדם, הידועה בערכים המשובחים שכתבה בנושאי מוזיקה, דורג על ידינו במקום השני ומהווה למעשה תרומה של ממש לקוראי ויקיפדיה העברית. הערך מפורט וכתוב ברהיטות. חשיבותו ניכרת מקריאתו ואמינותו מבוצרת בגיבוי רב באמצעות סימוכין לנאמר בו. במסגרת כתיבת הערך נכתבו גם ערכים נוספים כך שויקיפדיה יצאה נשכרת באופן כפול ומכופל. גם את היבט המקוריות יש לציין לשבח – עבודה יסודית של איתור מקורות מגוונים, עיבודם וגיבושם לכלל ערך אנציקלופדי. את המקוריות משלימה השיתופיות הרבה שאפיינה את תהליך כתיבת ערך זה. בערך משולבות גם דוגמאות שמע מועילות לטובת הקורא וכן קישורים חיצוניים שימושיים. בכל ההיבטים שציינתי מצאתי את הערך כטוב מאוד עד מושלם. מטבע הדברים, אי אפשר לתבן בלי בר ואבקש להצביע על נקודות התורפה אותן זיהיתי בערך. ראשית, באשר לנגישות, חלקו הראשון של הערך נגיש ומזמין, אולם חלקו השני נגיש רק עבור המצויים בתחום. אינני סבור כי ניתן להנגיש באופן מלא כל תוכן מקצועי, אבל רצוי היה לנסות ולעשות זאת כאן באמצעות פירוט רב יותר בחלק השני, הרחבה ושימוש בהקדמות לעיקרי הדברים במידת האפשר, כמובן עד גבול ההכבדה על הקורא. נקודה טכנית יותר אותה אציין נוגעת לשימוש בבולד כחלופה לקישורים אדומים. לטעמי יש להימנע מכך. לסיכום, אני מודה לשלומית על כתיבת הערך הרהוט והמקצועי ומקווה כי שלומית ואחרים ישלימו את המאמץ הרב שהושקע בכתיבת הערך, במאמץ נוסף להרחבת חלקו השני והנגשתו באופן שיביאו לכדי ערך מומלץ.

זהר: למקום השני בחרנו בערכה המעניין של שלומית קדם, אשר כהרגלה לא מאכזבת בכתיבתה, בייחוד בנושאי המוזיקה הקלאסית. כתיבה מקורית "מאפס" באמצעות מספר רב של מקורות מציגה לטעמנו את הדרך הטובה ביותר לכתוב ערך בוויקיפדיה. ועל זאת נוספה ביקורת עמיתים עם עורכים אחרים בעלי ידיעות בתחום, ובכך הערך רק השתבח. במיוחד כולנו התרשמנו מהשילוב של קטעים מתוך יצירותיו בערך - דבר המוסיף לדעתנו רבות לערך. שני אלמנטים עיקריים לביקורת: מעט חסר פירוט רב יותר על היצירות הבולטות של סקרלטי - ישנו פירוט רב על יצירותיו באופן כללי, אך מלבד אזכור שמותיהן לא הורחב על יצירות ספציפיות ראויות לציון, דבר אשר היה יכול לסייע לפרק המנתח את המוזיקה שלו. נושא שני, כפי שכבר צויין, הוא הדגשת שמות אשר צריכים להיות קישורים אדומים - אמנם הדבר "מאדים" את הערך, אבל ויקיפדיה נבנית באמצעות אותם קישורים אדומים, הקוראים לכותב - "בוא והכחל אותי". מלבד זאת, הרי שהערך רהוט, מקצועי ומעניין ועם מעט הרחבה יכול בקלות להיות מומלץ.

מקום שלישי: סמנתה סמית'[עריכת קוד מקור]

גל: ילדת הפלא של השלום העולמי, ובמקרה דנן הערך של יורי, מביא בפנינו את סיפורה יוצא הדופן של סמית', כולל מכתבים ותמונות, תוך שמירה על סדר כרנולוגי ברור. הערך, פרי תרגום הערך המקביל לו, והמומלץ, בוויקיפדיה האנגלית, אינו מספיק בכדי להיות מומלץ בוויקיפדיה העברית. עם זאת, אנו בטוחים כי מקצה שיפורים יוביל אותו לכך בקרוב בימינו. על כל אלה ראינו לנכון לזכות את הערך ואת כותבו במקום השלישי בתחרות הכתיבה השביעית.

נריה: ערך זה אשר הגיע בציון המשוקלל שלנו למקום השלישי בבית, הוא למעשה ערך שלא היה קיים עד לתחרות בויקיפדיה העברית, ובאדיבות יורי תורגם מויקיפדיה האנגלית. מדובר בערך הבנוי טוב וכתוב טוב על דמות שאיננה חשובה כל כך כשלעצמה אך עניינה מהווה סמל וייצוג חשוב ביותר של המלחמה הקרה ומאיר אחדים מהיבטיה. מדובר אם כן בערך חשוב המספר סיפור שהוא הרבה יותר מאשר פרט טריוויה או פיקנטריה, ואנו שמחים על כי כעת יוכלו גם קוראי העברית לפגוש בסיפורה יוצא הדופן של סמית. את הערך מצאתי נגיש, מעניין ומקצועי מאוד. התרגום נעשה ברהיטות אולם יש להצר מעט על מיעוט השימוש בביקורת עמיתים, ביקורת עמיתים שהייתה מסייעת לערך להפוך מ"סתם" תרגום לכזה בעל ערך מוסף המשדרג את הערך המצוי באנגלית. לכאורה הערך חסר מטבעו היבט מקומי כלשהו, אולם לא ברור אם נעשה הניסיון (ארכיון מעריב לנוער, אולי?) לבחון אפשרות קיומם של היבטים מקומיים ושל קונטקסט פוליטי והיסטורי של מכתב זה ומכתבים שכמותו מילדים או פשוטי עם אל מנהיגים. את החוסר הזה בקונטקסט בו חשתי מסמלת עובדת היות הערך מצוי אך ורק בקטגוריה "פעילים פוליטיים אמריקאיים", קטגוריה שבמובן מסוים הולמת את נושא הערך, אך מהווה גם החמצה מסוימת מהאפשרות להרחיב את שדה ההתייחסות. הערה נוספת, נקודתית בהרבה, נוגעת לקישורים המצויים בערך. בסך הכל הערך מקושר היטב לערכים אחרים, אולם בדרך כלל ראוי למעט בקישורים בתוך ציטוטים וודאי שריבוי בקישורים למילים כמו "קיץ", "פלנטה", "עיר" ו"כפר" עלולים להביא להגחכת הרעיון והתועלת שבבסיס הקישוריות בערכי ויקיפדיה. על כל פנים, מדובר בערך חשוב, טוב וכזה שמאמץ מרוכז ובביקורת עמיתים מקיפה יוכלו להביאו לכדי ערך מומלץ.

זהר: במקום השלישי בחרנו בערכו של יורי, שבחר בדמות לא שגרתית אשר הצליחה להפתיע עולם ומלואו בתעוזתה. נושא הערך עצמו כבר קורץ בעיני עד מאוד לוויקיפדיה - כיצד אדם פשוט יכול לשנות עולם בעזרת נסיון ללמוד על הסובב אותו. ערך נגיש, הכתוב בשפה פשוטה ורהוטה ומצליח להעביר סיפור מעניין גם לבור מוחלט בנושא. מספר הערות ביקורת הורידו מעט מציונו של הערך: ראשית, ישנה בעיה עם מספר מהמקורות המצויינים - חלקם לא נכונים, אחד עם קישור שבור, נוסף מפנה בטעות למקור שונה וכן הלאה - אפרט בעניין בדף השיחה. נראה כי לפחות חלק מהבעיה הוא תורשה מהערך האנגלי - ממנו תורגם הערך העברי. כמו כן, ישנה הבעיה עליה העיר גם נריה בביקורתו של עודף קישורים כחולים, גם כאשר אלו לא היו מחוייבי המציאות. ערך זה דורש מעט יותר עבודה מהשניים שנבחרו מעליו, אך עדיין בעינינו הוא יכול בקלות לככב כערך מומלץ.

שאר הערכים[עריכת קוד מקור]

ללא דירוג או סדר, לחלקנו הערות מסויימות שחשוב היה לנו להעיר על הערכים האחרים. הרי הן לפניכן:

סמנתה סטוסור[עריכת קוד מקור]

זהר: הערך ברובו הוא תיאור של הישגיה המקצועיים בפורמט של פיסקאות. עקב החלוקה לשנים תיאור זה הופך למעט מייגע, והוא בא ללא הסבר לקורא על משמעות הישגים מסויימים. תיאור מחלת הליים עוסק בעיקר בסטוסור עצמה - ולא מציין כיצד דמותה של סטוסור, כגיבורה שהתגברה על מחלה קשה שיכולה לסיים קריירות וחיים, השתקפה בעיני מעריציה והתקשורת. כמו כן, מושגי יסוד בטניס עדיין אדומים, מה שמרמז שיש עוד הרבה להשלים בתחום זה בוויקיפדיה.

נריה: ראשית, יישר כוח על העבודה המשמעותית שכבר נעשתה ויהיה זה ברור מאליו לציין כי דברי הביקורת מטבעם מתמקדים ב"מה חסר", צופי פני עתיד ונועדו לסמן "מה יש לעשות כעת" ולא לבקר באופן קטנוני את העבר. מצאתי את הערך נגיש וככזה שחזותו מיטבית, אולם בנוסף לדברי זהר, אציין כי יש צורך בגיבוי ומתן אסמכתאות לקביעות רבות בערך (למשל: "נחשבת לרוב כאחת מחבטות ההגשה הטובות ביותר בסבב הנשים" - אי פעם? בטורנירים ספציפיים? נחשבת על ידי מי?) כמו כן, בכמה מקומות ניתנות מסקנות שאינן בגדר ההכרח (ראו למשל בסוף פרק "משטחים", ובסוף הפרק על מחלתה). נוסף על אלה, ביקורת עמיתים (שחסרה בערך זה) צריכה לכלול גם הגהה לשונית וניסוח מחדש של חלקים מהערך בהם יש בעיות תרגום שונות. המאמץ שהושקע בהכנת הערך לא היה מועט ויש לברך עליו. מאמץ נוסף יביאו למצב טוב בהרבה, תודה ובהצלחה!

בודי קאונט (אלבום)[עריכת קוד מקור]

זהר: ערך כתוב היטב ומרחיב רבות על מושאו, אך לוקה לטעמי בבעיית NPOV רצינית. לאורך הערך מצוטטים פעם אחר פעם בעיקר מגניו של האלבום, ובראשם אחד מיוצריו - אייס טי. ציטוטים מפי הביקורת, ובעיקר צ'רלטון הסטון וטיפר גור - כמעט ואינם קיימים. התוצאה נראתה לי ככתב הגנה ארוך על האלבום - ובעוד שהסכמתי עם רבים מהדברים, זה לא נייטרלי לשמוע את דברי ההגנה ללא דברי הביקורת. בעיות נוספות הן ערכים רבים אדומים, ובראשם חברי הלהקה והמבקרים העיקריים. עוד חסרה לי הרחבה על השפעת האלבום על הסוגה שבעצם פחות או יותר המציא - המטאל-ראפ.

סופרבול XXII[עריכת קוד מקור]

זהר: גם זה ערך מושקע למדי, אך עם נקודת תורפה חזקה מאוד - הוא עוסק בפוטבול. לא שפטנו ערכים לפי נושאם, אך במקרה הזה מדובר בנושא מעט זר לרוב דוברי העברית. הערך משתמש שוב ושוב במונחים מקצועיים שקשה להבין, ועל כן איננו נגיש. אמנם נכתבו מספר ערכים לסייע - אך הכמות פשוט מכריעה. לזאת תורם גם תיאור המשחק, אשר נדמה כי מתאר כל מהלך ומהלך ובכך הקורא הבור (אני, לדוגמא) מתקשה להבין. מוטב לדעתי לקצץ בחלק זה ולהשאיר רק את המהלכים החשובים ביותר. נקודה חשובה לזכותו של הערך היא ההברקה בדמות התרשימים המעטרים אותו ומנסים (לצערי עדיין לשווא, כי זה לא מספיק) להסביר את המהלכים. אשמח מאוד לראות תרשימים דומים מופיעים בערכים על משחקים אחרים, לאו דווקא בפוטבול.

איקרים[עריכת קוד מקור]

זהר: ערך על נושא שחסר בוויקיפדיה - משחקי האינטרנט הפופולארים, שנכתב על ידי דוקטור צחוק, עבורו זהו הערך הראשון. מבחינה זו אין זה מפתיע שבערך מספר בעיות - הוא מצריך הגהה, הרחבות, צמצומים, מקורות ועוד. אך את עיקר הביקורת כאן אינני מפנה לדוקטור או לערך שהוציא תחתיו - אלא דווקא לנו, הקהילה. יש כאן בסיס לערך ומשתמש שרוצה לתרום, ואני מאמין שהיה ניתן לעשות יותר במקרה זה.

החלטת השופטים בבית השלישי[עריכת קוד מקור]

בבית זה נרשמו 14 ערכים. במהלך התחרות הוסרו 4 ערכים ביוזמת כותביהם, וערך אחד (הפלישה לגרמניה הנאצית) לא נכתב. ערכים נוספים לא הגיעו לכדי סיום או שהיו קצרים מדי. לאחר ניפוים של אלה נותרו בידינו 4 ערכים. הערכים מובאים להלן בסדר בו דירגנו אותם.

מקום ראשון[עריכת קוד מקור]

הערך הזוכה בבית זה הוא נקבת השילוח, שנכתב על ידי תמרה. הערך כתוב בצורה קולחת ומעניין ביותר לקריאה. התרשמנו משיתוף הפעולה של הכותבת הראשית (תמרה) עם ביקורת העמיתים ומהשקעתה באיסוף החומר ובכתיבת הערך. הערות נקודתיות:

  • דרושה הבהרה מה הם המושגים "קברי בית דוד" (אין ערך אך יש התייחסות בערך על קבר דוד. אולי צריך הפניה?) ו"משאר".
  • בהערת שוליים מספר 25 חסר מספר העמוד.
  • רצוי, אם כי לא חובה, להחליף את המקור בהערת שוליים מספר 3.
  • הערות שוליים צריכות להיות בסוף הערך לפי המדיניות שהתקבלה בפרלמנט.
  • מצאנו כי לצורך הבאת הערך לידי שלמות מושלמת, רצוי שיכלול מפה של ירושלים בתקופת חזקיה, שתמחיש מנין יצאו המים מחוץ לחומות ולאן הגיעו בתוך העיר.

ערך זה ראוי לדעתנו להיות מומלץ לאחר ביצוע התיקונים הדרושים.

מקום שני[עריכת קוד מקור]

הערך הזוכה במקום השני הוא השומר, שנכתב על ידי טוקיוני. הערך עוסק בנושא היסטורי חשוב בתולדות היישוב ומתאר אותו בהרחבה. ראוי לציין כי הערך כתוב בצורה קולחת ומהנה לקריאה. בביקורת העמיתים שנעשתה בדף השיחה (עמה שיתף כותב הערך פעולה באופן משביע רצון במיוחד) הועלו טענות מוצדקות (לדעתנו) על כך שבערך יש חזרתיות מסוימת על מידע. על אף נסיונותיו של הכותב לפתור את הבעיה היא לא טופלה ב-100%, אך המאמץ אכן ניכר וראוי לשבח. נציין כי הפרק "פרשיות מעוררות מחלוקת בפעילות השומר" ראוי להשתלב בפרק ההיסטוריה, שכן מדובר במידע היסטורי פרופר ואין סיבה להפרידו. הפרדה זו עלולה ליצור גם בעיית NPOV כיוון שלא ברור מדוע נבחרו פרשות אלו ולא אחרות. הערות נקודתיות:

  • הערך לוקה מבחינת מקורותיו כיוון שאין בו מספיק הערות שוליים. בערך יתווספו כמה תבניות {{מקור}} במקומות שנראה לנו כי בהם יש צורך במקור ספציפי ולא במקור כללי ברשימת "לקריאה נוספת".
  • במקומות אחדים ישנם מונחים או משפטים שאינם ברורים כל צורכם, והם יסומנו עם {{דרושה הבהרה}} ובתוכה הסבר קצר מה מהות התהייה.

לאחר תיקון הבעיות שצוינו לעיל ניתן יהיה להמליץ על הערך בלב שקט.

מקום שלישי[עריכת קוד מקור]

הערך הזוכה במקום השלישי הוא מבצר צלבני, שנכתב על ידי Nettadi. בערך זה הושקעה עבודה רבה מאוד (ועל כך יעיד אורכו), וכותב הערך אף הכחיל ערכים אחדים (הרשימה מפורטת בדף השיחה), המסייעים בשיפור כיסוי הנושא בוויקיפדיה העברית. דברים אלה ראויים להערכה רבה. עם זאת, הענקנו לערך את המקום השלישי מהסיבות הבאות:

  • הערך נכתב על ידי כותב יחיד בלבד, והייתה בו ביקורת עמיתים מועטה בלבד. נציין כי כותב הערך אף סירב לשתף פעולה עם הערות אחדות שניתנו לו בדף השיחה.
  • במעבר מעמיק ביותר על הערך הבחנו בפגמים לשוניים רבים. הערך רצוף בניסוחים בעייתיים ולא ברורים, ולעיתים ניכרת דרמטיזציית יתר. מעבר לכך הערך לוקה מאוד מבחינת פיסוק, ויש בו בעיה של יחיד/רבים ביחידות מידה (אפשר 2 מטר ואפשר 2 מטרים, אך לבטח לא את שניהם באותו ערך, ובוודאי לא זה ליד זה).
  • נושא הקישורים הפנימיים לקוי ביותר. כותב הערך קיבל הערות בונות ונכונות בהתאם למקובל בוויקיפדיה העברית, אך סירב לפעול לפיהן. זהו פגם מהותי ביותר בהשתתפות בתחרות. דוגמא בולטת לקישורים בעייתיים היא הקישורים לערך אבולוציה, שאינו קשור כלל ועיקר לערך על מבצר צלבני. גם השימוש במונח ביולוגי בערך היסטורי/אדריכלי אינו מתאים. נציין גם כי יש מחסור בקישורים במקומות הנחוצים (כגון בפרקי המושגים).
  • הערך לוקה באופן קשה בפירוט יתר. שני פרקים בלטו לרעה באורכם והם קרק דה שבלייה ומבצר עתלית. הערך עוסק ברעיון הכללי של מבצר צלבני צלבני, ולא במבצרים הספציפיים. לכל היותר ניתן להזכירם באופן נפרד בקיצור נמרץ ביותר, אך לא ברמת פירוט כזאת. גם בחלקים אחרים יש הסברים ארוכים שאינם נחוצים. בוויקיפדיה יש קישורים פנימיים, ובמקרה הצורך ניתן להוסיף 2-3 משפטים על המושג כדי לא לשלוח את הקורא לערכים רבים אחרים. אין מקום לפסקאות שלמות המסבירות את המונח. דוגמא לכך היא בפרקים על חלקלקה ועל חפיר.
  • בערך יש תמונות רבות מאוד (92!). זהו מספר גדול מאוד שאינו מקובל בשום ערך אחר ויוצר עומס חזותי מיותר. מספר זה נובע מגלריות רבות בסוף הערכים. אין חולק כי חשוב להראות כיצד נראים החלקים השונים במבצר, אך לשם מה יש צורך בארבע תמונות של כל אחד מהם? בולטת בחסרונה מפה המראה באופן כללי את מיקום החלקים השונים במבצר. נציין כי בפרק על הקסטרום צורפו 4 תמונות של כלי המצור טרבושה. מעבר לכך שאין תועלת רבה ב-4 תמונות של הכלי, אין זה מקובל בוויקיפדיה להוסיף תמונות המחשה.
  • בערך יש מקומות אחדים שבהם חובה להוסיף מקורות, בעיקר בפרק המחקר.

בערך זה דרושה עוד עבודה רבה מאוד על מנת שניתן יהיה להביאו לרמת ערך מומלץ.

מקום רביעי[עריכת קוד מקור]

הערך הזוכה במקום הרביעי הוא המלחמה הקרואטית-בוסנית. ערך זה נכתב על ידי המשתמש A sham, שרק לאחרונה החל להגביר את פעילותו. ראוי לציין כי הושקעה בו עבודה רבה, וכן כי מדובר בנושא קשה מאוד לכתיבה (מלחמה כוללת היבטים מאוד) שלא זוכה לכיסוי נאות בוויקיפדיה, ומכאן הקישורים האדומים שבערך. למרות זאת יכולנו להעניק לו רק את המקום הרביעי מהסיבות הבאות:

  • הערך אינו זורם וקשה להבנה. הניסוחים אינם טובים מבחינה לשונית ותחבירית.
  • הערך לקוי מבחינה מקורותיו ולאורך כל הערך יש טענות ונתונים מספריים שמובאים ללא כל מקור.
  • בערך יש חלוקת יתר לפרקים ולפרקי משנה.
  • בפרק "הכוחות הלוחמים" אין הסבר מספיק על הקשר בין הכוחות הנכללים בו לבין המלחמה. פרק כזה אמור לענות, בין השאר, על השאלה מה עשו הכוחות במלחמה. לא ברור מה הקשר למלחמה של הפרק "משימת הפיקוח של האיחוד האירופי".
  • הערך נכתב על ידי כותב יחיד ללא ביקורת עמיתים.

גם בערך זה דרושה עוד עבודה רבה על מנת שניתן יהיה להביאו לרמת ערך מומלץ.

אנו רוצים להביע בזאת את תודתנו לכל מי שהשתתף בתחרות הכתיבה בבית זה בפרט ובתחרות בכלל. ניכר כי הושקעה עבודה רבה, ואין ספק שוויקיפדיה התברכה בשורה חדשה של ערכים ראויים ביותר. ברוקולי, ברי"א ו-Hanay12:36, 12 בספטמבר 2010 (IST)[תגובה]

החלטת השופטים בבית תחרויות המשנה[עריכת קוד מקור]

לאחר חבלי לידה קשים ביותר, נבחרו התמונות והאיורים הזוכים.

התוצאות בתחרות האיור הן:

  • מקום שלישי: "מפת גוש דן".
  • מקום שני:"תרשים של אתר המורשת העולמית צ'אווין דה ואנטאר"
  • מקום ראשון:"מפת מחנה הריכוז בוכנוואלד"

התוצאות בתחרות התמונה הן:

  • מקום שלישי, שלוש תמונות קיבלו ניקוד זהה:

"מסע רגלי בגלגל רפאים, רמת הגולן. משמש בערך מסע (צבא)."
"טירת אשפורד מכיוון לוך קוריב. צולם בעת שיט באגם. משמש בערך טירת אשפורד. צולם ביוני 2010."
"פסל של האם תרזה ומסגד בעיר סטרוגה שבמקדוניה, ש-56% מתושביה הם אלבנים מוסלמים."

  • מקום שני:"צמחיית מים לגדות אגם אוחריד"
  • מקום ראשון:"סיר פויקה על מדורה. משמש בערך פויקה."

צוות השופטים מבקש לציין, שצוות השיפוט אינו צוות מקצועי ודעתו אינה חשובה או טובה יותר מזו של שאר הויקיפדים, ולכן אין צורך בתחרות מעין זו, אם בו זמנית ישנה תחרות "חביב הקהל" שהיא למעשה חופפת וניתנת לכלל ציבור הויקפדים הרחב. מומלץ להביא שופטים חיצוניים מקצועיים או לחילופין לבטל את אחת התחרויות.

לגבי תחרות האיור, הסדנא היא הלכה למעשה רוליג, MTO ו-setrest והופכים את ה"תחרות" בקטגוריה למשעשעת, הם עובדים בשיתוף פעולה מלא, או מתחלקים בינהם במשימות שמבקשים מהם בסדנה. מומלץ לשקול על ביטול תחרות משנה זו בעתיד.
בברכה: סקרלט, סיר קיס וברק.

פרס חביב הקהל[עריכת קוד מקור]

סיר פויקה
צמחיה באגם אוחריד

זאת השנה הראשונה בה הונהג גם "פרס חביב הקהל", במטרה לשתף את כלל ציבור העורכים בויקיפדיה בתחרות וליצור מעורבות. בנוסף הייתה כוונה לאפשר גם לכלל הערכים, שחלקם חביבים ומוצאי חן, להחשף לציבור הרחב.

השתתפות הציבור ב"פרס חביב הקהל" הייתה מועטה. נחשוב כיצד לשנות זאת בתחרויות הבאות.

הערך שזכה במספר הקולות הרב ביותר על ידי הציבור הוא מבצר צלבני של נטעדי, והוא מוגדר כערך חביב הקהל בתחרות הכתיבה השביעית של הויקיפדיה.

בתחרות התמונה חביבת הקהל זכו שתי תמונות, אליהן הצביעו רוב המשתתפים במספר זהה: התמונה "סיר פויקה", והתמונה "צמחיה באגם אוחריד".

אנו רוצים להביע בזאת תודה והערכה לכל המשתתפים בתחרות הכתיבה השביעית של הויקיפדיה העברית, שהשקיעו ממיטב זמנם בכתיבת הערכים, בהגהה וכתיבת הערות תורמות, בצילום, ובשרטוט, וכן לחבר השופטים המסור על עבודתו הנאמנה. ההשקעה הרבה ניכרת. זכינו כולנו, וזכתה הויקיפדיה, במבחר של ערכים איכותיים וראויים.

בברכה,

צוות מזכירי התחרות.