ויקיפדיה:מפגשים/מפגש סוכות תשס"ו/סיכומים ורשמים

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

המפגש נערך ב־19 באוקטובר 2005 בביתו של דוד שי בין השעות 18:00 - 22:30

אנשי הקומונה הגברית[עריכת קוד מקור]

  1. עפרה שי
  2. דוד שי
  3. Amirpedia
  4. Noon
  5. טרול רפאים
  6. ijon
  7. A&D
  8. Itayba
  9. דרור_ק
  10. Magister
  11. הדוקטור המשוגע
  12. Avibliz
  13. אביהו

נושאים שהועלו במפגש[עריכת קוד מקור]

כאשר התחילו להגיע אנשים, ערך טרול רפאים מסע יחסי ציבור לגזע הטרולים (האמיתיים והלא הוירטואלים) בפני מי שכבר נכח.

ערכים חדשים ומחיקות[עריכת קוד מקור]

הועלה נושא מספר המחיקות של ערכים חדשים ע"י A&D והחל דיון ארוך ומייגע, תוך הפרעות רבות (בעיקר של טרול רפאים) לגבי מדיניות המחיקות בוויקיפדיה, הדיון הסתיים ללא החלטות מעשיות.

ניסיון של טר"פ להעלות את נושא היישובים הלא חוקיים בוויקיפדיה הסתיים בהחלטה כי יש ליצור ערך נפרד לכל יישוב, בהתאם לכמות המידע שלו ולא כפי שהוחלט עד כה (ראו מאחזים).

באג הניקוד[עריכת קוד מקור]

התפתח דיון בעניין באג הניקוד. הוסכם שהמצב הקיים הוא בלתי נסבל בוויקיפדיה עברית. על פי ניתוחו של טר"פ הבאג יכול להיפתר או על ידי patch בתוכנת הוויקי, או בתיקון יסודי של מיקרוסופט ברמת מערכת ההפעלה או בהגדרת קידוד ה-Unicod. לדעתו כל היישומים בהם הניקוד תקין דאגו ל-patch הפותר את התקלה. אביהו הזכיר שבעבר לא הייתה תקלה כזאת, והוסכם שהתקלה הופיעה מחדש כתוצאה מאחד משדרוגי התוכנה שבהם הטלאי הושמט.
לדעת טר"פ הדרך הנכונה היא לפעול מול מיקרוסופט ישראל, ואבי בליזובסקי התנדב להפעיל לחץ עליהם אם יקבל הגדרה מדוייקת (כולל דוגמאות) של התקלה. לדעתי האישית (Noon) הכיוון צ"ל בתיקון התקלה ברמת היישום, והפעלת לחץ אפקטיבי על ויקימדיה תוך הסתמכות על עובדת אי קיומה של התקלה לפני השדרוגים.
יש, כנראה לפעול בשני המסלולים: טר"פ יעביר הגדרה לבליזובזקי; ערן ו/או טר"פ יפעילו לחץ דרך באגזילה.

פרויקט בן יהודה וויקיפדיה[עריכת קוד מקור]

ijon הציג את פרויקט בן יהודה שהוא פעיל בו. החל דיון בנושא מצבה העגום של היצירה העברית. לאחר מכן הוא העלה את נושא זכויות היוצרים בישראל וקרא לאירגון לחץ ציבורי בנושא הזה, דבר המהווה נושא משותף הן לוויקיפדיה והן לפרויקט בן יהודה.

כשהתחלנו להתפזר דנו ביניהם חלק מהאנשים בשאלה "מיהו ציוני?"

האנשים היו כולם מעניינים ונחמדים אחד אחד. נאמרו הרבה דברי טעם, הועלו כתמיד נושאים מעניינים, ואף הוסרו (אם לא הופרכו) ספקולציות שהיו לי לגבי חלק מהמשתתפים. בין השאר, התגלה אבי בליזובסקי כאדם יותר נחמד ושקול במעשיו, מחשבותיו ודיבוריו מאשר בעבר או ממה שעלול להצטייר דרך המחשב. נהניתי מאוד לשוחח עם דרור_ק בדרך חזרה על פוליטיקה, הויקיפדיה הערבית ומזרחנות, ועלה בי לרגע רעיון הזוי לכתוב במשותף ספר של שיחות ויקיפילוסופיה..
היה נחמד להתארח באוירה ותנאים ביתיים ללא כל לחץ, לדעת על כמה ספרים בבעלותו של דוד שי. החסרון היה מספר משתתפים קטן (בין השאר, ציפיתי לבואה של LadyPine), אשר לא הצדיק את הכינוי שנתתי בעת תכנונו - מפגש רבתי. ועדיין אני שמח על שניסיתי ליזום מפגש זה.. אמירפדיה 08:00, 20 אוקטובר 2005 (UTC)

מצטערת, לא יכולתי לחתוך מהעבודה מוקדם מספיק אתמול. מקווה להגיע במפגש הבא.ladypine 15:57, 20 אוקטובר 2005 (UTC)
מצטער, לא יכולתי להגיע. כפי שציינתי אני ביבשת אחרת עד לאחר סוכות. מקווה להגיע למפגש הבא. דרור 00:47, 22 אוקטובר 2005 (UTC)