ויקיפדיה:סקריפטים

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
(הופנה מהדף ויקיפדיה:ס)
הממשק באתר ויקיפדיה

מבוא

מבנה דף כללי:

סרגל הצד:

תאימות:

מאחורי הקלעים של ויקיפדיה:

הרחבות ואפשרויות חדשות:

סקריפטים אישיים מאפשרים למשתמשים רשומים לשנות את האופן בו ויקיפדיה מתנהגת. הסקריפטים בדף זה נכתבו על ידי משתמשים, וחלקם יובאו והוסבו לעברית מסקריפטים שנכתבו על ידי משתמשים בוויקיפדיות בשפות אחרות.

יש סקריפטים שמשנים את האופן בו דפים מסוימים נראים, ויש שמוסיפים פונקציונליות חדשה. לחלק מהסקריפטים יש דף נפרד עם הוראות שימוש. כאשר מתברר שסקריפט מסוים שימושי מספיק, מפעילי המערכת או עורכי הממשק מגדירים אותו כגאדג'ט (מוסיפים אותו להעדפות המשתמש). להלן הוראות התקנה ורשימת הסקריפטים האישיים שזמינים בוויקיפדיה העברית.

התקנת סקריפט אישי[עריכת קוד מקור]

כדי להתקין סקריפט, יש לערוך את דף הסקריפטים האישי. קישור לדף נמצא בהעדפות ← מראה (הקישור נקרא "קובץ JavaScript מותאם אישית"). אם טרם ערכתם דף זה, יהיה עליכם ליצור אותו.

אחרי שבחרתם אילו סקריפטים מהרשימה ברצונכם להתקין, הוסיפו לדף הסקריפטים האישי שורה בדומה לשורה הבאה,

importUserScript( 33, 48, 52, 62, 67, 71, 49, 75, 81, 90, 94 );

כאשר רשימת המספרים היא רשימת הסקריפטים שברצונכם להתקין. ניתן להתקין סקריפטים שאינם ברשימה, על ידי הוספת השורה הבאה עבור כל סקריפט כזה:

importScript('שם הדף בו נמצא הסקריפט');

את שם הדף יש לכתוב בצורה שבו הוא מופיע בשורת החיפוש של ויקיפדיה. דוגמה לייבוא קוד: importScript('משתמש:שם משתמש/example.js')

סקריפטים רבים שאינם ברשימה נמצאים במרחבי משתמש של ויקיפדים שונים. רצוי להימנע מהתקנת סקריפט אם אינכם בטוחים שאתם מבינים למה הוא מיועד, ואתם בוטחים במשתמשים שהסקריפט נמצא במרחב המשתמש שלהם.

תקלות ובעיות[עריכת קוד מקור]

אם ניסיתם להתקין סקריפט ונתקלתם בקשיים, אפשר לקבל עזרה בויקיפדיה:דלפק ייעוץ (ידוע גם בשם החיבה, וק:ד). אם סקריפט בו השתמשתם בעבר בהצלחה מפסיק לפעול, או מפסיק לפעול נכון, אנא דווחו על כך בויקיפדיה:סקריפטים/תקלות - יתכן שאתם הראשונים שנתקלתם בבעיה.

לפני התקנת סקריפט[עריכת קוד מקור]

לפני התקנת סקריפט, וודאו שאתם מבינים מה אתם מנסים להשיג, ומה הסקריפט מספק. בידקו בהעדפות ← גאדג'טים אם יש גאדג'ט שיעזור לכם להשיג את אותה מטרה - שימוש בגאדג'ט עדיף על שימוש בסקריפט, הן משום שקל ופשוט בהרבה להפעיל ולבטל גאדג'ט, ובעיקר מפני שהגאדג'טים מתוחזקים ביתר קפידה מהסקריפטים, שחלקם לא מתוחזקים כלל.

רשימת הסקריפטים[עריכת קוד מקור]

טיפול במשחיתים ובמדיניות[עריכת קוד מקור]

סקריפט תיאור קוד

סקריפט 9: מסנן שחזורים[עריכת קוד מקור]

9: מסנן שחזורים

סקריפט שמוסיף לדף השינויים האחרונים קישור להסתרת שחזורים - בלחיצה על הקישור מוסתרות כל העריכות שתקציר העריכה שלהן כלל את המילה שחזור, או שוחזר. שימו לב: בלחיצה על הקישור יוסתרו כל העריכות שתקציר העריכה שלהן כולל את המילה שחזור או שוחזר, בין אם העריכה היא אכן שחזור (מוצדק או שגוי) ובין אם לאו.
importUserScript(9);

סקריפט 16: חישוב אחוזי תמיכה בהצבעות[עריכת קוד מקור]

16: חישוב אחוזי תמיכה בהצבעות

הסקריפט מוסיף לדפים במרחב "ויקיפדיה" אפשרות חדשה לסרגל הכלים: "ספירת הצבעות". אחרי לחיצה על האפשרות הזו מתווספת לפני כל רשימה מספרית תיבת סימון עם הכותרת "אפשרות זו משתתפת בספירה". ניתן לבחור אילו רשימות לשתף בספירה, והסקריפט מדווח על היחס בין מספר הפריטים בכל אחת מהרשימות שנבחרו למספר הפריטים בכל הרשימות שנבחרו. למשל אם בחרתם שלוש רשימות, בראשונה 10 פריטים, בשנייה 15 ובשלישית 25, הסקריפט יכתוב ליד הרשימה הראשונה "10/50 (20%)", ליד השנייה "15/50 (30%)" וליד השלישית "25/50 (50%)"
importUserScript(16);

סקריפט 38: בקשת אישור OTRS מדף קובץ[עריכת קוד מקור]

38: בקשת אישור OTRS מדף קובץ

הסקריפט מוסיף קישור "אישור OTRS" עבור כל משתמש שמופיע בהיסטוריית הקובץ.

לחיצה על הקישור פותחת את דף השיחה של המשתמש בחלון חדש, ושומרת את דף השיחה עם התבנית הרצויה וחתימה.

importUserScript(38);

סקריפט 33: הצגת מספר העוקבים אחרי הדף[עריכת קוד מקור]

33: הצגת מספר העוקבים אחרי הדף

הסקריפט צובע את לשונית המעקב (סמליל הכוכב בעיצוב וקטור) עם רקע בצבעים שונים לפי מספר העוקבים אחרי הדף, ומוסיף ללשונית רמז (tooltip) עם המספר המדויק של העוקבים.

עבור משתמשים ללא הרשאת מנטר, או הרשאת "בדוק עריכות אוטומטית", אם פחות מ-30 משתמשים עוקבים אחרי הדף, לא קיים נתון מדויק, ומופיע חיווי כללי "פחות מ-30 עוקבים", בדומה לנתון שנמצא ב"מידע על הדף" שבתיבת הכלים.

importUserScript(33);

סקריפט 74: שחזור בעזרת API, בלי לעבור דף[עריכת קוד מקור]

74: שחזור בעזרת API, בלי לעבור דף

למנטרים ומפעילים בלבד (כלומר, משתמשים עם הרשאת rollback). הסקריפט משנה את התנהגות קישורים "שחזור" בדפים "שינויים אחרונים", "תרומות המשתמש", "רשימת המעקב", "השוואת גרסאות" ו"גרסאות קודמות". לחיצה בכפתור שמאלי על הקישורית מבצעת את השחזור בלי לצאת מהדף, ולחיצה בכפתור ימני מעלה תיבת דו-שיח בה ניתן להזין תקציר שיופיע במקום התקציר הסטנדרטי. התיבה זוכרת עד 20 תקצירים אחרונים בהם השתמשתם, כך שאם יש תקציר שאתם משתמשים בו לעיתים קרובות (למשל: "ביטול הסרת מידע לא מנומקת", או קישור לדף מדיניות דוגמת ויקיפדיה:חשיבות אנציקלופדית המסביר את סיבת השחזור), תוכלו לבחור בו מהתפריט אחרי שתזינו אותו פעם אחת במקום להזינו כל פעם מחדש.
בנוסף, ניתן (אך אין חובה!) להגדיר בדף מיוחד:הדף שלי/common.js משתנה שיגרום להוספה אוטומטית לרשימת המעקב שלכם כל דף בו בצעתם שחזור. השורה שיש להוסיף אם רוצים הוספה אוטומטית לרשימת המעקב היא:
window.watchOnRollback = 1;

לידיעה: ישנה התנגשות בין הסקריפט לבין התכונה "הצגת הודעת אישור לאחר לחיצה על קישור "שחזור"" בהעדפות ⟸ מראה ⟸ אפשרויות מתקדמות – בעת שהסקריפט מופעל לא מתקבלת הודעת האישור לאחר לחיצה על הקישור "שחזור". מידע נוסף בדף השיחה של הסקריפט.

importUserScript(74);

סקריפט 107: כלי לטיפול מהיר בטרולים ובהשחתות[עריכת קוד מקור]

107: כלי לטיפול מהיר בטרולים ובהשחתות

דוגמה לשימוש בסיסי בכלי
דוגמה לשימוש בסיסי בכלי

סקריפט זה מקל על הטיפול בטרולים ובמשחיתים.

הכלי מאפשר בלחיצת כפתור אחת לחסום את המשחית, לשחזר את כל עריכותיו, למחוק את כל הדפים שיצר ולהסתיר את כל עריכותיו.

מפעילי מערכת יכולים לבצע באמצעות הכלי את כל הפעולות הנ"ל (חסימה, שחזור, מחיקה והסתרה), ואילו מנטרים שאינם מפעילי מערכת מורשים לבצע את פעולת השחזור בלבד.

למידע נוסף והוראות שימוש »

importUserScript(107);

תצוגה[עריכת קוד מקור]

סקריפט תיאור קוד

סקריפט 21: הצגת/הסתרת הערות שוליים[עריכת קוד מקור]

21: הצגת/הסתרת הערות שוליים

הסקריפט מוסיף אפשרות להסתיר את הקישורים להערות השוליים. נוסף קישור מתחת לכותרת הראשית של הערך בשם "הסתרת הער"ש" או "הצגת הער"ש", ומאפשר להציג ולהסתיר אותם מחדש. הסקריפט זוכר את המצב האחרון בו הייתם מבחינת הצגה/הסתרה של הערות שוליים. הסקריפט פועל רק במרחב הערכים.
importUserScript(21);

סקריפט 45: צביעת שם המשתמש שלכם בצבע אדום; זמנית – ראו בתיאור ⟸[עריכת קוד מקור]

45: צביעת שם המשתמש שלכם בצבע אדום; זמנית – ראו בתיאור ⟸

מטרת הסקריפט במקור: צביעת שם המשתמש שלכם בדפי שיחה ובדפי דיונים בצבע אדום. הסקריפט מאפשר לצבוע מחרוזת אחרת במקום שם המשתמש, וכן להגדיר צבעים אחרים מאשר ברירת המחדל שהיא אדום. להוראות ראו כאן: ויקיפדיה:סקריפטים/45.js/הוראות.

בפועל – ועד שיבוצע התיקון הנדרש – הסקריפט צובע בכל רחבי ויקיפדיה (לא כולל תפריטים וכותרות דפים) את המחרוזת של החתימה שלכם או או את המחרוזת שהגדרתם. אם שם המשתמש שלכם הוא "מדינת ישראל" – בכל דף בוויקיפדיה (ולא רק בדף בו חתמתם) בו יוזכר הביטוי "מדינת ישראל" הוא ייצבע באדום. ה"פיצ'ר" יכול לשמש אתכם לזהות בקלות ביטוי כלשהו: את אתם חובבי קבוצת "האלופים מדרום ארץ גושן" – הכניסו ביטוי זה כמוסבר בדף ההוראות שמקושר לעיל, ובכל דף בו יוזכר הביטוי "האלופים מדרום ארץ גושן" (כולל קישורים) – הוא ייצבע (רק עבורכם) כפי שהגדרתם.

importUserScript(45);

סקריפט 47: הוספת ”אייקון קישורים חיצוניים” לרמז הערות שוליים[עריכת קוד מקור]

47: הוספת ”אייקון קישורים חיצוניים” לרמז הערות שוליים

סקריפט להוספת הג'דאט של אייקון הקישורים החיצוניים לתוך הרמז של ההערות שוליים (ג'דאט הרמז להערות שוליים)
importUserScript(47);

סקריפט 48: הוספת כפתורים ליצירת קישור לפסקה[עריכת קוד מקור]

48: הוספת כפתורים ליצירת קישור לפסקה

הוספת שלושה כפתורונים (ၐ » ›) לצד כותרות הפסקאות ליצירת קישורים:
ၐ קישור פנימי לפסקה עם כותרת שונה: [[שם הדף#כותרת הפסקה|כותרת שונה]]. דוגמה: [[אלי כהן#פעילותו כמרגל|כאמל אמין ת'אבת]]
» קישור פנימי רגיל לפסקה: [[שם הדף#כותרת הפסקה]]. דוגמה: [[שרה אהרנסון#ביוגרפיה]]
› קישור חיצוני לפסקה, לקבלת כתובת האינטרנט (URL) של הפסקה

לחיצה על הכפתורון הרצוי מעתיקה את הקישור ישירות ללוח (Clipboard), ומאפשרת הדבקת הקישור ביעד המבוקש: קישורים פנימיים להדבקה בחלון העריכה בוויקיפדיה, וקישור חיצוני להדבקה גם מחוץ לוויקיפדיה.

לחצו להגדלה
importUserScript(48);

סקריפט 65: הוספת ”הסתרת כותרות” או ”הצגת כותרות” לתפריט המשנה תחת כותרת הדף[עריכת קוד מקור]

65: הוספת ”הסתרת כותרות” או ”הצגת כותרות” לתפריט המשנה תחת כותרת הדף

בדפים "שינויים אחרונים", "רשימת המעקב", ו"גרסאות קודמות" מוסיף לתפריט המשנה (התפריט מתחת הכותרת הראשית של הדף) שני כפתורים: כפתור "הסתרה" להסתרת הכותרת (אם הכותרת מוסתרת – כפתור "הצגה" להצגת הכותרת), וכפתור "לשמאל" להצמדת הכותרת לשמאל (אם הכותרת מוצמדת לשמאל – כפתור "למרכז" להצמדת הכותרת בחזרה למרכז). הסקריפט זוכר את המצב האחרון מבחינת "הסתרה/הצגה" לכל סוג דף.
importUserScript(65);

סקריפט 71: הוספת ”תאריכי הוספה” לקטגוריות[עריכת קוד מקור]

71: הוספת ”תאריכי הוספה” לקטגוריות

הוספת כפתור "תאריכי הוספה" (ליד גרסאות קודמות, תחת "עוד") בקטגוריות ומציג את התאריך שבו הוספה הקטגוריה לערכים בפעם האחרונה. הסקריפט עובד בפיירפוקס.
importUserScript(71);

סקריפט 79: הצגת שגיאות כתיב בצורה מובלטת בערכים[עריכת קוד מקור]

79: הצגת שגיאות כתיב בצורה מובלטת בערכים

שגיאות כתיב נפוצות מסומנות באדום מובלט בקריאת ערך, ובמעבר העכבר מעליהן ניתן לצפות בהצעות לתיקון. הסבר מלא בויקיפדיה:סקריפטים/בודק איות.
importUserScript(79);

סקריפט 80: הצגת יומן מחיקות מוויקישיתוף ליד קבצים שבורים[עריכת קוד מקור]

80: הצגת יומן מחיקות מוויקישיתוף ליד קבצים שבורים

הסקריפט מוסיף מתחת לקבצים שבורים בערכים את יומן המחיקות בוויקישיתוף שלהם, והופך את הקישור לקובץ לקישור לדף התמונה המקורי בוויקישיתוף כדי לאפשר בירור פרטים נוספים.
importUserScript(80);

סקריפט 90: מיון התפריט הנסתר "עוד"[עריכת קוד מקור]

90: מיון התפריט הנסתר "עוד"

הסקריפט ממיין את התפריט הנסתר "עוד" לפי סדר האלפבית של הפריטים שבו.
importUserScript(90);

סקריפט 110: סינון על פי מגדר בקטגוריה[עריכת קוד מקור]

110: סינון על פי מגדר בקטגוריה

גדג'אט זה מוסיף שלושה קישורים בתחילת קטגוריה:

  • ללא סינון - הצגה ללא סינון
  • גברים - הצגה של גברים בלבד
  • נשים - הצגה של נשים בלבד

דוגמת שימוש: כאשר נמצאים בקטגוריה ומחפשים אילו נשים מופיעות בה, ניתן ללחוץ על "נשים".

importUserScript(110);

ניווט[עריכת קוד מקור]

סקריפט תיאור קוד

סקריפט 3: סרגל אותיות[עריכת קוד מקור]

3: סרגל אותיות

המחשת הסקריפט
המחשת הסקריפט
הקוד מוסיף בתיבת הצד סרגל אותיות לחיפוש סדרתי של ערכים על פי א"ב.
importUserScript(3);

סקריפט 23: פופ אפ[עריכת קוד מקור]

23: פופ אפ

סקריפט המציג חלונית מידע במעבר העכבר מעל קישור. לא עובד טוב ב-IE.
importUserScript(23);

סקריפט 10: קישורים נוספים בראש העמוד[עריכת קוד מקור]

10: קישורים נוספים בראש העמוד

הסקריפט הבא יוצר שלושה קישורים בראש העמוד, אחרי הקישור "יציאה מהחשבון". אחד לרשימת כל דפי המשנה, אחד לרשימת כל דפי המשנה מסוג שיחה, ואחד לרשימת התרומות שלכם באתר חיצוני. בצורה זו ניתן להסיר/להוסיף עוד קישורים. אפשר גם לשנות את p-personal ל־p-navigation כדי שהקישור יופיע בניווט משמאל.
importUserScript(10);

סקריפט 17: ”טאבים” בתפריט בצד ימין[עריכת קוד מקור]

17: ”טאבים” בתפריט בצד ימין

הסקריפט משנה את סידור מסגרת ה"ניווט", "קהילה" ו"תיבת הכלים": הוא מארגן אותם בצורת טאבים כאשר ברירת המחדל הוא מסגרת הניווט.
importUserScript(17);

סקריפט 76: העברה מהירה של קטעי שיחה בין דפים[עריכת קוד מקור]

76: העברה מהירה של קטעי שיחה בין דפים

הסקריפט מאפשר העברה מהירה של קטעי שיחה בין דפי שיחה, ייעוץ, מדיניות וכדומה. לאחר הוספת הסקריפט תתווסף בצמוד ללשונית העריכה לשונית נוספת בשם "העברה". לחיצה על הלשונית תשאל את המשתמש להיכן הוא מעוניין להעביר את הפסקה, ולאחר הזנת הנתונים ההעברה תתבצע באופן אוטומטי.

הסקריפט גם מוסיף תקציר עריכה אוטומטי ותבניות {{הועבר|ל}}, {{הועבר|מ}} ו{{סוף העברה}}.

importUserScript(76);

סקריפט 112: תיבת קישורים אישיים בסרגל הניווט הימני[עריכת קוד מקור]

112: תיבת קישורים אישיים בסרגל הניווט הימני

דוגמה לתיבת קישורים אישיים בסרגל הניווט הימני של האתר
דוגמה לתיבת קישורים אישיים בסרגל הניווט הימני של האתר

סקריפט זה מוסיף תיבה בסרגל הניווט הימני של האתר. בתיבה זו ניתן להוסיף קישורים לדפים שונים לבחירתכם, לצורך ניווט מהיר ונוח אליהם. את הקישורים יש להגדיר בדף מיוחד:הדף שלי/הקישורים שלי עם רשימת תבליטים: כל קישור צריך להיות מוגדר בשורה חדשה, שבתחילתה כוכבית (*). לדוגמה:

* [[ויקיפדיה:בקשות ממפעילים|דף בקשות ממפעילים]]
* [[ויקיפדיה:בודק/בקשות לבדיקה|דף לבקשות בדיקה]]
* [[ויקיפדיה:מפעיל נולד|מפעיל נולד]]

הערה: קיים גאדג'ט שעושה פעולה דומה. סקריפט 112 נבדל מהגאדג'ט בכך שהוא מותאם יותר לכל אחד מהעיצובים של הממשק, כולל הממשק למכשירים ניידים, ושומר על עיצוב דומה ועקבי יותר לשאר תיבות הניווט שבסרגל הצד. לפני התקנת הסקריפט יש לכבות את הגאדג'ט "הוספת קישורים אישיים בתיבת הצד" בהעדפות ← גאדג'טים.

importUserScript(112);

עריכה[עריכת קוד מקור]

סקריפט תיאור קוד

סקריפט 6: המרת HTML לתחביר ויקי[עריכת קוד מקור]

6: המרת HTML לתחביר ויקי

הקוד מוסיף כפתור Html2Wiki בצד שמאל שממיר טבלאות HTML, תגי הדגשה וכתב נטוי לתחביר ויקי. הקוד לא יוצא נקי לגמרי ועשוי ליצור רווחים מיותרים. המרה מוצלחת יותר ניתן למצוא בכלי החיצוני שכאן.
importUserScript(6);

סקריפט 7: השלמה אוטומטית של תקציר העריכה[עריכת קוד מקור]

7: השלמה אוטומטית של תקציר העריכה

הסקריפט משלים באופן אוטומטי את תקצירי העריכה על פי מספר מוגדר מראש של תקצירים.
  • כרגע יש בסקריפט מספר מצומצם של תקצירים, כמובן שאפשר להגדיל, וצריך לשנות בהתאם גם את גודל המערך.
  • ניתן לשנות מאיזה אות זה יתחיל להשלים. כרגע זה עומד על 3 כך שכתיבת "תקל" ישלים ל"תקלדה". ככל שהמספר יהיה קטן יותר הסיכוי להתנגשות עם מילה אחרת גדול יותר, מצד שני ככל שהמספר גדול יותר זה פחות שימושי.
importUserScript(7);

סקריפט 11: דיונים נוחים[עריכת קוד מקור]

11: דיונים נוחים

דיונים נוחים כשמו כן הוא, מאפשר דיונים נוחים בדפי השיחה, מעקב אחר פסקה, עריכת המקטע באופן חזותי, וסדר יעיל יותר
importUserScript(11);

סקריפט 15: הסרת תמונות מערכים מתוך דף תמונה[עריכת קוד מקור]

15: הסרת תמונות מערכים מתוך דף תמונה

הסקריפט מוסיף קישורי "הסר" בדפי תמונות, תחת הכותרת "קישורי תמונות". בלחיצה על הקישור הדפדפן יעבור לדף העריכה של הערך המדובר, יסיר את התמונה מהערך, וישמור עם תקציר מתאים.
importUserScript(15);

סקריפט 39: הוספת תבניות שיחה בדפי שיחת משתמש[עריכת קוד מקור]

39: הוספת תבניות שיחה בדפי שיחת משתמש

הסקריפט מוסיף רשימה של תבניות שיחה מסוגים שונים, בדפי שיחה של משתמשים. מתנגש עם סקריפט 35, ניתן לבחור אחד מהם בלבד. נוסה בFF.
importUserScript(39);

סקריפט 52: כפתורי RTL ו-LTR בחלון העריכה[עריכת קוד מקור]

52: כפתורי RTL ו-LTR בחלון העריכה

הסקריפט מוסיף ארבעה כפתורים: =>, ‏ <= , ‏ bidiOver ו- bidiNormal ל"עריכת קוד מקור". שני הראשונים משנים את כיווניות החלון, ושני האחרונים משמשים לשליטה נוספת על התנהגות הכיווניות. שימושי לפעמים כשצריך לערוך תגים או קישורים מסובכים עם חלק באותיות לטיניות. שני הכפתורים הראשונים מספקים פונקציונליות דומה לפונקציונליות מובנה בחלק מהדפדפנים: למשל IE וכרום בוינדוז תומכים בשיפט-קונטרול שמאלי ל-ltr ושיפט-קונטרול ימניים ל-rtl שוא"ש בוינדוז משתמש בקונטרול-שיפט-X. לכפתור bidiOver (שמוסיף לתיבת העריכה סגנון CSS שנקרא bidi-override), אין תחליף מוכר. להסבר מפורט יותר על התנהגות הכיווניות בדפדפנים, ראו [1].
importUserScript(52);

סקריפט 62: זיכרון לתיבת ”חיפוש והחלפה”[עריכת קוד מקור]

62: זיכרון לתיבת ”חיפוש והחלפה”

בסרגל העריכה "המשופר" יש תיבת "חיפוש והחלפה" (אם אפשרתם "הפעלת סרגל עריכה משופר" ו"הפעלת תיבות דו־שיח להוספת קישורים, טבלאות ועוד" מאפשרויות => עריכה). הכפתור בסרגל הכלים נראה כך:חיפוש). תיבת החיפוש נפתחת עם כל השדות ריקים כל פעם שנכנסים לעריכה. סקריפט זה מלמד את התיבה לזכור את המחרוזות והאופציות ששימשו לחיפוש והחלפה בפעם האחרונה בה השתמשתם בתיבה. סקריפט זה שימושי במיוחד כאשר רוצים לחזור על אותה החלפה במספר רב של ערכים.
importUserScript(62);

סקריפט 77: עורך מהיר[עריכת קוד מקור]

77: עורך מהיר

עורך פסקאות מהיר, ללא צורך להיכנס לממשק העריכה וללא צורך בטעינת הדף. נתמך באופן מלא בעורך החזותי. לאחר הוספתו תתווסף לכל כותרת פסקה לשונית "עריכה מהירה" (בעיות בסקריפט מתועדות כאן וכאן).

importUserScript(77);

סקריפט 22: אירכוב דפי שיחה של משתמש[עריכת קוד מקור]

22: אירכוב דפי שיחה של משתמש

מוסיף קישור "ארכוב" מתחת לתיבת הכלים (בדף המשתמש שלך בלבד)
importUserScript(22);

סקריפט 40: הוספת כפתורים בעד, נגד ובוצע, לסרגל הכלים[עריכת קוד מקור]

40: הוספת כפתורים בעד, נגד ובוצע, לסרגל הכלים

הסקריפט מוסיף כפתורי בעד, נגד ובוצע, לסרגל הכלים במצב עריכה.
importUserScript(40);

סקריפט 44: כפתור הוספת נושא לפסקה האחרונה בדפי שיחה[עריכת קוד מקור]

44: כפתור הוספת נושא לפסקה האחרונה בדפי שיחה

שיכפול קישורית "פסקה חדשה" ליד כפתור "עריכה" בפסקה האחרונה. פועל בדפים המכילים קישורית "פסקה חדשה" בתפריט העליון.
importUserScript(44);

סקריפט 46: סקריפט להוספת כפתור לחתימה + תזכורת לחתום[עריכת קוד מקור]

46: סקריפט להוספת כפתור לחתימה + תזכורת לחתום

סקריפט להוספת כפתור לחתימה בצמוד לכפתור השמירה, בנוסף להצגת תזכורת לחתום (אם לא התווספה חתימה).
importUserScript(46);

סקריפט 49: כלי עריכה אישיים[עריכת קוד מקור]

49: כלי עריכה אישיים

אפשרות ליצור במרחב המשתמש דף משנה המגדיר כפתורים אישיים למצב עריכה, באופן שלחיצה על הכפתור מזריקה לתיבת העריכה טקסט אותו אתם מגדירים בעצמכם. תיעוד בדף שיחת מדיה ויקי:סקריפטים/49.js
importUserScript(49);

סקריפט 97: בדיקת ביטויים בעייתיים בעורך החזותי[עריכת קוד מקור]

97: בדיקת ביטויים בעייתיים בעורך החזותי

הסקריפט מוסיף דמות סייען שמופיעה כאשר נכתב ביטוי שנמצא ברשימת הביטויים האוטומטיים. ניתן לסגור את הסייען בלחיצה כפולה עליו.

importUserScript(97);

סקריפט 98: הוספת תיאור בוויקינתונים, או עריכת התיאור הקיים[עריכת קוד מקור]

98: הוספת תיאור בוויקינתונים, או עריכת התיאור הקיים

הסקריפט מאפשר להוסיף תיאור לערך בוויקינתונים, ולערוך תיאור קיים, מדף הערך עצמו, בלי צורך להיכנס לוויקינתונים. מתחת לתיבת החיפוש נוספת תיבה עם התיאור הקיים. כאשר אין תיאור, התיבה תיראה כך:
אין תיאור
, כדי להדגיש את העובדה שחסר תיאור. כאשר קיים תיאור, לקופסה אין צבע רקע, והיא מכילה את התיאור הקיים. כאשר התיאור ארוך מדי, יופיע בקופסה רק חלקו, ואחריו שלוש נקודות: ... הצפת העכבר מעל תיאור קטוע תציג את התיאור המלא ב"רמז" (tooltip), באופן כזה:
תיאור זה ארוך מכדי להצי...
importUserScript(98);

סקריפט 103: התראה על התנגשות עריכה לפני שמירה[עריכת קוד מקור]

103: התראה על התנגשות עריכה לפני שמירה

כאשר קוראים או עורכים דף, ובאותו זמן הדף נערך מקבלים הודעה על כך עם קישור לשינוי שנעשה.

importUserScript(103);

סקריפט 109: הצגת אזהרה בעת עריכת דף עם תבנית בעבודה[עריכת קוד מקור]

109: הצגת אזהרה בעת עריכת דף עם תבנית בעבודה

הצגת אזהרה בעת עריכת דף עם תבנית בעבודה.
importUserScript(109);

ניטור ומעקב[עריכת קוד מקור]

סקריפט תיאור קוד

סקריפט 29: הוספת כל הערכים מקטגוריה לרשימת המעקב[עריכת קוד מקור]

29: הוספת כל הערכים מקטגוריה לרשימת המעקב

הסקריפט מאפשר להוסיף את כל הערכים מקטגוריה מסוימת לרשימת המעקב על ידי שימוש ב-catscan לסריקת הקטגוריות, הוספת הערכים מתבצעת באמצעות חלק מיוחד שנוסף לדף הזה באמצעות הסקריפט.
importUserScript(29);

סקריפט 56: הוספת הדף לרשימת המעקב בלחיצה על ”שחזור”[עריכת קוד מקור]

56: הוספת הדף לרשימת המעקב בלחיצה על ”שחזור”

(למנטרים) מוסיף אוטומטית דפים לרשימת המעקב בלחיצה על "שחזור". החל משנת 2014, יש אפשרות בדף העדפות -> רשימת המעקב להוסיף אוטומטית דפים שביצעתם בהם שחזור לרשימת המעקב. עדיף להשתמש באפשרות הזו במקום בסקריפט.
importUserScript(56);

סקריפט 61: סימון מקבץ עריכות כבדוקות מדף ”גרסאות קודמות”[עריכת קוד מקור]

61: סימון מקבץ עריכות כבדוקות מדף ”גרסאות קודמות”

לחצו להגדלה

(למנטרים): סימון מספר עריכות ברצף כ"בדוקות" מדף הגרסאות הקודמות. העריכות שתסומנה כבדוקות הן כל העריכות בין העריכות שמסומנות להשוואה, לא כולל הראשונה (כלומר התחתונה בדף), ורק כאשר כל העריכות נעשו על ידי אותו משתמש.

importUserScript(61);

סקריפט 63: סימון עריכה כ”מנוטרת” בלחיצה על ”ביטול”[עריכת קוד מקור]

63: סימון עריכה כ”מנוטרת” בלחיצה על ”ביטול”

(למנטרים): לחיצה על "ביטול" מדף ההיסטוריה או מדף השוואת גרסאות תסמן את העריכה אותה אתם מבטלים כ"מנוטרת". שימו לב!, סימון העריכה כמנוטרת מתבצע מיד עם הלחיצה. לפעמים לאחר הלחיצה מתקבלת הודעה כי לא ניתן לבטל את העריכה, עקב התנגשות עם עריכות מאוחרות יותר. במקרים אחרים אתם עשוים ללחוץ על "ביטול", אך לא לשמור את הדף (כלומר למעשה לא לבצע את הביטול). גם במקרים הללו, העריכה כבר סומנה כ"מנוטרת" ברגע שלחצתם על "ביטול", ואין דרך להסיר את הסימון.
importUserScript(63);

סקריפט 67: מחובר/לא מחובר[עריכת קוד מקור]

67: מחובר/לא מחובר

מוסיף, בדפים במרחב המשתמש, בצדו השמאלי עליון של הדף תמונה של נורית ממוזערת. הנורית תופיע דלוקה (צהובה: ) אם המשתמש ערך ב-20 דקות האחרונות, ו"כבויה" (אדומה: ) אם לא. לציור הנורה יש גם רמז ובו מידע על העריכה האחרונה של המשתמש: לפני כמה זמן ובאיזה דף הייתה העריכה האחרונה של משתמש זה. לחיצה על הנורה פותחת את דף השיחה של המשתמש לעריכה, במצב של "פסקה חדשה".

הסקריפט אינו פועל יותר. ניתן להשתמש בסקריפט 111 כתחליף עדכני.

importUserScript(67);

סקריפט 69: הוספת אפשרות סינון בדף ”שינויים אחרונים”[עריכת קוד מקור]

69: הוספת אפשרות סינון בדף ”שינויים אחרונים”

מוסיף בדף "שינויים אחרונים", משמאל ל"מסנן תגיות", תיבה וכפתור המאפשרים להגדיר טקסט ששינויים המכילים אותו (אם בהערה של השינוי ואם בשם המשתמש שביצע את השינוי, או בכל חלק אחר של השורה) יוסתרו בלחיצה על הכפתור, ויוצגו חזרה בלחיצה נוספת. יכול לעזור כאשר משתמש מבצע כמות גדולה מאד של שינויים, למשל בעזרת Cat-a-lot, ורוצים אפשרות להסתיר את השינויים הללו לצורך ניטור.
importUserScript(69);

סקריפט 43: שחזור במקום, ללא מעבר לדף השוואת גרסאות[עריכת קוד מקור]

43: שחזור במקום, ללא מעבר לדף השוואת גרסאות

(מיועד למשתמשים עם הרשאת "מנטר). כאשר לוחצים על "שחזור" מדף "תרומות המשתמש", פעולת השחזור מתבצעת ללא מעבר אוטומטי לדף "השוואת גרסאות". במקום זאת, אם פעולת השחזור הצליחה, תופיע הודעה על כך בראש הדף, כולל קישור לדף "השוואת גרסאות".
importUserScript(43);

סקריפט 75: הסתרת עריכות בדוקות אוטומטית ביומן השינויים הבדוקים[עריכת קוד מקור]

75: הסתרת עריכות בדוקות אוטומטית ביומן השינויים הבדוקים

כשצופים ביומן השינויים הבדוקים, מתווספת לשונית נסתרת חדשה - "הסתר עריכות בדוקות אוטומטית". לחיצה על לשונית זו מסתירה את העריכות שנבדקו באופן אוטומטי מהיומן, וגורמת להצגת רק העריכות שנבדקו באופן ידני על ידי המנטרים.
importUserScript(75);

סקריפט 78: טיפול מהיר בערכים חדשים[עריכת קוד מקור]

78: טיפול מהיר בערכים חדשים

לסקריפט שני יישומים:

  • העברה מהירה לדף טיוטה של יוצר הערך: לאחר הזנת הסיבה להעברה, הדף יועבר לטיוטה של המשתמש, הסקריפט ישלח הודעה למשתמש על כך שהערך הועבר לדף טיוטה וישלח בקשה למפעילים למחוק את הדף המקורי (אם המשתמש הוא מפעיל מערכת, הפעולה האחרונה לא תתבצע).
  • בקשת מחיקה מהירה: (מיועד בעיקר לערכי הבל או ערכים לא אנציקלופדיים שנכתבו על ידי אנונימיים) - שליחת בקשת מחיקה מהירה לדף בקשות ממפעילים, ניתן להזין סיבה למחיקה וישנן כמה הצעות נפוצות לבחירה.
importUserScript(78);

סקריפט 88: קבלת התראות על שינויים ברשימת המעקב[עריכת קוד מקור]

88: קבלת התראות על שינויים ברשימת המעקב

כפתורי ההתראות בחלק העליון של הדף, כפי שהם נראים כשאין שינויים חדשים ברשימת המעקב
כפתורי ההתראות בחלק העליון של הדף, כפי שהם נראים כשיש שינוי חדש בדף שנמצא ברשימת המעקב

הסקריפט הזה מאפשר לכם להתעדכן בקלות בכל פעם שמשתנה דף ברשימת המעקב שלכם.

הסקריפט מוסיף לחלק העליון של כל דף כפתור התראות נוסף. הכפתור מסומן עם סמל של כוכב.

כאשר משתנה דף ברשימת המעקב שלכם, הכפתור יסומן בירוק והמספר שמוצג בו ישתנה מ־0 למספר אחר, בהתאם למספר הדפים ששונו מאז הפעם האחרונה שביקרתם ברשימת המעקב.

לחיצה על הכפתור תפתח תיבת דו־שיח המציגה את העריכות האחרונות ברשימת המעקב שלכם. לאחר שתצפו בעריכות החדשות, הרקע של הכפתור יוסר והמספר יאופס.

לפעמים שינויים שאינם עריכות (שינויי יומן כמו שינוי רמת ההגנה, שינוי שם הדף, מחיקת הדף וכן הלאה) נספרים ברשימה, ללא שורה מודגשת ברשימת המעקב שלכם. במקרים אלו, יש ללחוץ על "סימון כל הדפים כאילו נצפו" מדף רשימת המעקב כדי לאפס את המונה.

importUserScript(88);

סקריפט 95: קישור לעריכת תגיות מדף השוואת גרסאות[עריכת קוד מקור]

95: קישור לעריכת תגיות מדף השוואת גרסאות

הסקריפט מוסיף בדף השוואת גרסאות קישור לדף שינוי תגיות על מנת להוסיף או להסיר תגית בקלות.
importUserScript(95);

סקריפט 100: הוספת קישור לעריכה האחרונה לפני העריכות ששוחזרו כשמשחזרים עריכה[עריכת קוד מקור]

100: הוספת קישור לעריכה האחרונה לפני העריכות ששוחזרו כשמשחזרים עריכה

הסקריפט מוסיף קישור לעריכה האחרונה לפני העריכות ששוחזרו לאחר שמשחזרים עריכה.
importUserScript(100);

סקריפט 102: הוספת אפשרות חדשה לניטור שינויים בזמן אמת[עריכת קוד מקור]

102: הוספת אפשרות חדשה לניטור שינויים בזמן אמת

למנטרים בלבד. הסקריפט מוסיף קישור בתפריט "ניווט" מצד ימין בשם "סקריפט ניטור" בדף השינויים האחרונים. הסקריפט יפתח דיאלוג עם השינוי שבוצע כשמבוצע שינוי לא בדוק במרחב הערכים ויציע לסמן את העריכה כבדוקה או לשחזר אותה.
importUserScript(102);

סקריפט 108: סימון העריכות הלא בדוקות בדפי היסטוריית הגרסאות ובדפי תרומות המשתמש[עריכת קוד מקור]

108: סימון העריכות הלא בדוקות בדפי היסטוריית הגרסאות ובדפי תרומות המשתמש

הסקריפט מסמן בכוכבית עם רקע אדום בדפי היסטוריית הגרסאות ובדפי תרומות המשתמש את העריכות הלא בדוקות.
לחצו להגדלה
importUserScript(108);

פיתוח[עריכת קוד מקור]

סקריפט תיאור קוד

סקריפט 66: הרצת סקריפט פרטי, בלי צורך לערוך את common.js[עריכת קוד מקור]

66: הרצת סקריפט פרטי, בלי צורך לערוך את common.js

הסקריפט מוסיף לתפריט הנוסף (מתחת "העברה") סעיף חדש: "סקריפט אישי". לחיצה על התפריט פותחת תיבת דו-שיח בה ניתן להזין סקריפט. אם הסקריפט נמצא בדף בוויקיפדיה (למשל:"מדיה ויקי:סקריפטים/66"), יש להזין את שם הדף המלא. אם הסקריפט באתר אחר, יש להזין את כתובת ה-URI המלאה, (ניתן לוותר על ":http", אבל חובה לכלול את ה-"//", כדי לאפשר שימוש ב-http או https, בהתאמה לאופן בו אתם גולשים). אם שם הקובץ מסתיים ב-css, הוא ייטען בתור Stylesheet, אחרת הוא ייטען כסקריפט בג'אווהסקריפט.

הסקריפט שהזנתם נשמר בעוגייה, והוא ייטען אוטומטית בפעמים הבאות שתגלשו באותו הדפדפן מאותו מחשב, כאילו הוספתם אותו ל-common.js. לחיצה על "בטל" בתיבת הדו-שיח מוחקת את העוגייה (אם כי הסקריפט הקודם כנראה יישאר טעון עד שתרעננו את הדף)

importUserScript(66);

סקריפט 81: פתיחת הדף מחדש עם הוספת פרמטרים ל-index.php[עריכת קוד מקור]

81: פתיחת הדף מחדש עם הוספת פרמטרים ל-index.php

פתיחת הדף הנוכחי מחדש, עם תוספת לשורת הכתובת.


מוסיף לתפריט "עוד" מספר אפשרויות:

תפריט תוספת לשורת הכתובת מה זה עושה
הצג הודעות מערכת uselang=qqx מחליף את הודעות המערכת בשמותיהן
חזותי veaction=edit פותח את הדף הנוכחי בעורך החזותי, גם בדפים בהם לא מופיעה "עריכה" בתפריט
purge action=purge מרענן בצד שרת את הדף הנוכחי
safemode safemode=1 הדף הנוכחי יפתח במוד בטוח, בלי לטעון סקריפטים וגאדג'טים מקומיים
debug debug=1 קוד ג'אווהסקריפט ודפי CSS לא "מכווצים"
התאמה אישית

ניתן להסיר סעיפים קיימים (כדי לחסוך מקום אם לעולם אינכם משתמשים באפשרות מסוימת), וכן להוסיף סעיפים נוספים בתפריט, בעזרת משתנה index_php_params בדף הסקריפטים האישי. למשל, כדי להסיר את פקודת purge, ולהוסיף פקודות וקטור ו-מונובוק לטעינת הדף הנוכחי בעיצוב וקטור ישן (2010), או מונובוק, יש להוסיף לדף הסקריפטים האישי:

window.index_php_params = { 
	'וקטור': 'useskin=vector',
	'מונובוק': 'useskin=monobook',
	'purge': false
};
importUserScript(81);

שונות[עריכת קוד מקור]

סקריפט תיאור קוד

סקריפט 1: חסימה עצמית לעריכה[עריכת קוד מקור]

1: חסימה עצמית לעריכה

חסימה עצמית לעריכה בוויקיפדיה. יש להזין במיוחד:הדף שלי/common.js את זמן החסימה הרצוי בפורמט כדלקמן (שימו לב, אין להזין 0 לפני התאריך או השעה):
var dateblock = { year: 2021, month: 6, day: 7 };
var timeblock = { hours: 14, minutes: 44, seconds: 55 };

ראו הסבר בדף השיחה לגבי חילוץ עצמי מהחסימה העצמית

importUserScript(1);

סקריפט 8: צביעת לשונית "עריכה" לפי רמת הגנה[עריכת קוד מקור]

8: צביעת לשונית "עריכה" לפי רמת הגנה

צובע את הרקע של לשונית "עריכה" על פי רמת ההגנה (בהתאמה לצבעי סמלי ההגנה): הגנת מפעילים – צבע זית; הגנת ממשק – ורוד; הגנה מוגברת – כחול; הגנה חלקית – אפור.

דפים המוגנים מפני העברה בלבד מסומנים באפור חלש.

החיווי מוצג רק למשתמשים המורשים לערוך את הדף.

importUserScript(8);

סקריפט 13: עדכון מספר עריכות[עריכת קוד מקור]

13: עדכון מספר עריכות

הסקריפט מעדכן את מספר העריכות שמוצגות בתבנית {{משתמש תרומות}} בדפי משתמש.
importUserScript(13);

סקריפט 41: הצגת רשיונות לתמונות[עריכת קוד מקור]

41: הצגת רשיונות לתמונות

הסקריפט מוסיף לתיבת הכלים סעיף "הצגת רישיונות". בלחיצה עליו, כל התמונות בערך מקבלות מסגרת: תמונות מוויקישיתוף ברישיון חופשי מסגרת כחולה, תמונות ברישיון חופשי בוויקיפדיה העברית (כאלו שמומלץ להעביר לשיתוף) מסגרת ירקרקה, תמונות בשימוש הוגן מסגרת ורודה, ותמונות ללא רישיון מסגרת אדומה.
importUserScript(41);

סקריפט 70: הוספת כפתור "רענון" במרחב הקבצים[עריכת קוד מקור]

70: הוספת כפתור "רענון" במרחב הקבצים

הסקריפט מוסיף לדפים במרחב הקבצים, בתפריט העליון של הקובץ ("קובץ • היסטוריית הקובץ • שימוש בקובץ • מידע נוסף על הקובץ") סעיף נוסף בשם "רענון". לחיצה על סעיף זה שומטת את הגרסאות השונות (כלומר הגדלים השונים) של הקובץ (כלומר התמונה) מזיכרון המטמון של שרתי התמונות, ובפעם הראשונה שהתמונה בגודל מסוים תידרש, השרתים ייצרו אותה מחדש. זה נחוץ כאשר תקלה כלשהי גורמת לגיהוקים במטמון של שרתי התמונות.
importUserScript(70);

סקריפט 72: קישורי "מצאו ערכים לשיפור בנושא" בדפי קטגוריה[עריכת קוד מקור]

72: קישורי "מצאו ערכים לשיפור בנושא" בדפי קטגוריה

בדפי קטגוריה, מוסיף מתחת כותרת הדף קישורים לדפים מיוחדים ב-Toolserver, שנוצרים על ידי תבנית תבנית:PetScan. לפירוט ראו דף התבנית.
importUserScript(72);

סקריפט 73: הוספת כפתור "ייצוא כקובץ CSV" אחרי כל טבלה בדף[עריכת קוד מקור]

73: הוספת כפתור "ייצוא כקובץ CSV" אחרי כל טבלה בדף

הסקריפט מוסיף מתחת כל טבלה קישורית לשמירת קובץ עם תוכן הטבלה למחשב האישי. הקובץ נשמר בפורמט CSV, המאפשר ייבוא לגיליונות אלקטרוניים דוגמת Excel
importUserScript(73);

סקריפט 82: מונה עריכות בתפריט הצד "כלים"[עריכת קוד מקור]

82: מונה עריכות בתפריט הצד "כלים"

הסקריפט מוסיף קישור בשם "מונה עריכות" בתפריט הצד "כלים" בדפי משתמש ובדפי שיחת משתמש. לחיצה על הקישור מציגה את מונה העריכות של המשתמש, ולחיצה נוספת מעבירה את המשתמש לאתר XTools ובו מידע סטטיסטי נוסף אודות תרומות המשתמש.
importUserScript(82);

סקריפט 89: הוספת כפתור "צפיות" לתפריט הנסתר "עוד"[עריכת קוד מקור]

89: הוספת כפתור "צפיות" לתפריט הנסתר "עוד"

הסקריפט מוסיף כפתור "צפיות" לתפריט הנסתר "עוד". לחיצה עליו פותחת חלונית להצגת סטטיסטיקת צפיות בדף (לא פעיל זמנית).
importUserScript(89);

סקריפט 92: החלפת קישורים פנימיים בבינוויקי שלהם בשפה נבחרת[עריכת קוד מקור]

92: החלפת קישורים פנימיים בבינוויקי שלהם בשפה נבחרת

הסקריפט מוסיף לתפריט הנסתר סעיף "החלף קישורי שפה", שמחליף את הקישורים הפנימיים בבינוויקי שלהם בשפת היעד (ברירת מחדל - אנגלית). מועמד ל"התקנה גלובלית" (כלומר, מי שמעוניין בתכונה הזו כנראה ירצה אותה בכל המיזמים, לאו דווקא בוויקיפדיה בעברית). תיעוד מפורט של התקנה והפעלה.
importUserScript(92);

סקריפט 94: הסתרת קטגוריות ריקות[עריכת קוד מקור]

94: הסתרת קטגוריות ריקות

סקריפט להסתרה של קטגוריות משנה ריקות. אם רוצים הפעלה אוטומטית של ההסתרה – יש להוסיף את השורה: window.auto_hide_empty = 1; לדף הסקריפטים האישי שלכם (כאן).
importUserScript(94);

סקריפט 106: הטענת משחקים שחמט לוויקינתונים[עריכת קוד מקור]

106: הטענת משחקים שחמט לוויקינתונים

הסקריפט מוסיף "טעינת משחק לוויקינתונים" לערכים בקטגוריות שחמט כמו קטגוריה:פתיחות שחמט (לרשימת הקטגוריות - ראו בסקריפט עצמו). יש להזין את המשחק בפורמט PGN (כלומר מספר מסע, נקודה, רווח, מסע של הלבן ומסע של השחור (השחור אופציונלי) ואת היישות המתאימה בוויקינתונים.
importUserScript(106);

סקריפט 111: חלונית להצגת מידע על המשתמש[עריכת קוד מקור]

111: חלונית להצגת מידע על המשתמש

צילום מסך של הסקריפט
צילום מסך של הסקריפט

סקריפט זה מוסיף צלמית i בחלק העליון של דפים הקשורים למשתמש מסוים, למשל דפי משתמש, דפי שיחה של משתמשים, דפי "תרומות" וכדומה.

הצבע של הצלמית i מייצג את הזמן שחלף מאז שהמשתמש ערך לאחרונה באתר. הצלמית יכולה להופיע באחד הצבעים הבאים:

  • (ירוק) – מציין שהמשתמש ערך לאחרונה לפני פחות מ־20 דקות.
  • (כתום) – מציין שהמשתמש ערך לאחרונה לפני יותר מ־20 דקות, אך לפני פחות משלושה חודשים.
  • (אדום) – מציין שהמשתמש ערך לאחרונה לפני יותר משלושה חודשים.

הצפת העכבר מעל הצלמית i פותחת חלונית שמציגה מידע בסיסי על המשתמש: זמן ההרשמה, מספר העריכות, הזמן שחלף מאז העריכה האחרונה, הרשאות המשתמש, מועד החסימה האחרונה, וכן מגדר.

למידע נוסף ותיעוד מפורט »

importUserScript(111);

סקריפטים פרטיים[עריכת קוד מקור]

להלן סקריפטים פרטיים. ייתכן כי חלק מהסקריפטים אינם תקינים בדפדפנים מסוימים. אם הסקריפט עושה בעיות, אל תשתמשו בו. במילים אחרות, יוצרי הסקריפטים הבאים אינם מתחייבים לתחזק אותם.

שם תיאור הערות קוד
ריקון ארגז חול הוספת קישור "רוקן את ארגז החול" מתחת לשם הדף של ויקיפדיה:ארגז חול. לחיצה על הקישור תרוקן את ארגז החול ותרענן את הדף.
importScript('משתמש:1Or/clearsandbox.js');
יצירת קישור להבדל גרסאות הוספת תבנית "{{הבדל בין גרסאות}}" כשהיא מלאה עם תוכן הפרמטרים מתחת לשם הדף בתצוגת "הבדלים בין גרסאות". על ידי לחיצה בודדת ניתן לסמן את כל התבנית המלאה (שתועתק אוטומטית).
לחצו להגדלה
תומך גם בהבדל בין גרסאות לא סמוכות
importScript('משתמש:מקף/common.js/OScripts/DiffLink.js');
קישור לפסקה הוספת קישורי "[צור קישור]" לצד קישורי "[עריכה]" בפסקאות של דפי שיחה. לחיצה על הקישור מציג תיבה ובה קישור לפסקה. (לאחר מכן ניתן ללחוץ על ctrl + c כדי להעתיק אותה לזיכרון ולהדביק אותה במקום הרצוי באמצעות ctrl + v).
importScript('משתמש:Yonidebest/monobook.js/createSectionLink.js');
קישור tinyURL יוצר קישור "צור קישור קצר" בתחתית הדף (היכן שמופיע מקור הדף). לחיצה על הקישור מפנה את המשתמש לאתר tinyURL.com, שם האתר יוצר קישור קצר לדף (ושואל את המשתמש האם להוסיף את הקישור הקצר שנוצר לזיכרון המחשב - כדי שניתן יהיה להדביקו באמצעות ctrl + v).
importScript('משתמש:Yonidebest/monobook.js/tinyURLlink.js');
הדגשת כתובות IP הסקריפט מוסיף רקע כתום בהיר מסביב לשינויים שבוצעו על ידי משתמשים אנונימיים בדף השינויים האחרונים.
importScript('משתמש:Yonidebest/monobook.js/highlightAnon.js');
העברת דיונים מדף לדף יוצר קישור "[העבר]" לצד קישורי "[עריכה]" בפסקאות של דפי שיחה. לחיצה על הקישור מציג תיבת קלט שבה יש להזין במדויק, בלי רווחים מיותרים, את שם דף היעד אליו יש להעביר את הדיון. לאחר לחיצה על אישור (או מקש "אנטר"), נפתח דף חדש ובו מוכנס הדיון הישן לסוף הדף, ובדף במקורי מושאר הפניה למיקום החדש של הדיון.
importScript('משתמש:Yonidebest/monobook.js/move.js');
לשונית תרומות משתמש הסקריפט מוסיף לשונית בשם "תרומות משתמש" בדפי משתמש ושיחת משתמש. לחיצה על הלשונית מציגה את מספר התרומות הכולל של המשתמש, ולחיצה נוספת מפנה את המשתמש לאתר חיצוני ובו מידע סטטיסטי נוסף אודות תרומות המשתמש.
importScript('משתמש:החבלן/common.js/editCounterTab.js');

נכתב על ידי משתמש:Yonidebest
תיקון קישורים בדף הגרסאות הקודמות הסקריפט מתקן את בעיית הקישורים בדף הגרסאות הקודמות בדפדפן IE. הוא מסיר את הסימון מהתיבות של השוואת גרסאות ועל ידי כך מאפשר לחיצה על הקישורים בשורה הראשונה והשנייה. ניתן להחזיר את הסימון ידנית אם אתם מעוניינים להשוות גרסאות. עבור דפדפן IE
importScript('משתמש:Yonidebest/monobook.js/fixHistoryLinksIE.js');
בדיקת מצב רישיון תמונות בדף הסקריפט מוסיף קישור מתחת לקישור "דפים מיוחדים" בתיבת הכלים. לחיצה על הקישור מפעילה סקריפט שעובר על כל התמונות בדף ומדווח על מצב הרישיון באמצעות הוספת מסגרת צבעונית מסביב לתמונה. צבע המסגרת מסמן את סוג הרישוי: תמונה מוויקישיתוף, תמונה חופשית, תמונת שימוש הוגן, תמונה ללא רישיון.
importScript('משתמש:Yonidebest/monobook.js/initShowImageLicenses.js');
הוספת שם התורם האחרון לדף שזה עתה נמחק הסקריפט מוסיף קישור בשם "הצג את השם של התורם האחרון" בחלון שמופיע לאחר שמוחקים דף. לחיצה על קישור זה מציג את השם (כולל קישורים מתאימים) של התורם האחרון לדף שזה עתה נמחק על ידי המפעיל. מפעילים שמעוניינים לפנות ליוצר הדף ולהשאיר לו תבנית אזהרה כלשהי או לחסום אותו מיד לאחר מחיקת הדף, יוכלו להיעזר בסקריפט זה כדי להגיע אליו בקלות. זמין למפעילים בלבד.
importScript('משתמש:Yonidebest/monobook.js/addAuthorOfDeletedPage.js');
ניהול הרשאות משתמש מתיבת הכלים הסקריפט מוסיף קישור בתיבת הכלים למיוחד:ניהול הרשאות משתמש בדפי משתמש ובדפי שיחת משתמש ומאפשר ניהול הרשאות פשוט יותר. זמין למפעילים בלבד.
importScript('משתמש:Matanya/vector.js/userrights');
הצגת עריכות אנונימיות בלתי מבוקרות הסקריפט יוצר קישור בשם "הצג עריכות אחרונות של אנונימיים" בדף שינויים אחרונים. לאחר לחיצה על הקישור, המשתמש מועבר לדף שינויים אחרונים שבו 100 עריכות בלתי מבוקרות של משתמשים אנונימיים. לאחר מכן, הסקריפט עובר על כל עריכה ועריכה ומסיר עריכות מהרשימה אם מישהו אחר ביצע עריכה בערך אחרי עריכתו של האנונימי. כך אין צורך לבדוק עריכות שבוטלו באמצעות כפתור "ביטול" מבלי לסמן את עריכתו של האנונימי כבדוקה. זמן פעולת הסקריפט כעשר שניות. זמין למנטרים ומפעילים בלבד.
importScript('משתמש:Yonidebest/scripts/anonRecentEditors.js');
חיפוש כותרת הדף בגוגל הסקריפט יוצר קישורים ב"תיבת הכלים" לחיפוש כותרת הדף הנוכחי בגוגל, גוגל חדשות, גוגל ספרים וגוגל סקולר.
importScript('משתמש:אני ואתה/googlelinks.js');
הוספת קישור לדף אקראי בקטגוריה בדפי קטגוריות הסקריפט יוצר קישור "דף אקראי בקטגוריה" בדפי קטגוריות שלחיצה עליו תביא לדף אקראי בקטגוריה הנוכחית.
importScript('משתמש:1Or/RandomInCategory.js');
ניטור – הצגת המשתמש שסימן גרסה כבדוקה הסקריפט מציג בדף "הבדלים בין גרסאות" את שם המשתמש של המנטר שסימן גרסה כבדוקה.
לחצו להגדלה
importScript('משתמש:1Or/patrol.js');
הוספת קיצורי מקלדת אישיים ניתן להשתמש בסקריפט זה כדי להגדיר קיצורי מקלדת מותאמים אישית המשמשים לניווט בין ערכים ודפים באתר. ראו שיחת משתמש:Guycn2/CustomAccessKeys.js להוראות התקנה והגדרה.
עריכות לזכות הצבעה הצגת מספר עריכות במרחב הערכים בתשעים הימים האחרונים. ניתן להשתמש בסקריפט זה כדי לשמור על זכות ההצבעה.
importScript('משתמש:אבנר/userInfo.js');
קישור פנימי להבדלי עריכות מדף השוואת הגרסאות הצגת קישור פנימי לדף ההבדלים בכל דף השוואת גרסאות. מציג שני קישורים, אחד להבדל פשוט, ואחד להבדל של יותר מגרסה אחת.
importScript('משתמש:דגש/diff.js');
כפתור ליצירת תיוג בתיבת העריכה הוספת כפתור [תיוג משתמש] לפינה הימנית עליונה של תיבת העריכה. לחיצה עליו יוצרת חלונית פופ-אפ שבה כותבים את שם המשתמש שאותו רוצים לתייג. לחיצה על "אישור" בחלונית מוסיפה את קוד התיוג [[משתמש:שם המשתמש]] עם שם המשתמש שאותו רוצים לתייג לתיבת העריכה.
לחצו להגדלה
importScript('משתמש:1Or/sandbox.js');
הוספת התראה בעת יציאה מהחשבון למניעת יציאה מהחשבון עקב לחיצה מקרית על "יציאה מהחשבון": בעת לחיצה על "יציאה מהחשבון" תופיע שאלה "האם אתה בטוח?" עם כפתורים "כן" ו"לא". בלחיצה על "לא" נשארים מחוברים לחשבון, ובלחיצה על "כן" מועברים לדף מיוחד:יציאה מהחשבון לאישור היציאה מהחשבון.
לחצו להגדלה
הוסיפו את הקוד הבא לדף הסקריפטים האישי שלכם:
/** התראה בעת יציאה מהחשבון **/
/* [[משתמש:IKhitron]] :כתב */
/* [[ויקיפדיה:סקריפטים/בקשות#התראה בעת יציאה מהחשבון]] */
mw.loader.using('jquery.confirmable', function () {
	mw.util.addPortletLink('p-personal', '/wiki/special:logout', 'יציאה מהחשבון', 'pt-my-logout', '', '', '');
	$('#pt-my-logout').confirmable();
	$('#pt-logout').remove();
});
למנטרים: פופאפ בדף שעריכתו האחרונה לא סומנה כבדוקה הסקריפט מקפיץ פופאפ "מנטרים, שימו לב: העריכה האחרונה בדף זה טרם נבדקה" בדף שעריכתו האחרונה לא סומנה כבדוקה, במרחבי שם: ראשי (ערכים), תבנית ופורטל.
הוסיפו את הקוד הבא לדף הסקריפטים האישי שלכם:
/** הסקריפט מקפיץ פופאפ "מנטרים, שימו לב: העריכה האחרונה בדף זה טרם נבדקה" בדף שעריכתו האחרונה לא סומנה כבדוקה, במרחבי שם: ראשי (ערכים), תבנית ופורטל **/
/* [[משתמש:1Or/IsPatrolled.js]] מבוסס על */
/* [[שיחת משתמש:1Or#סקריפט חדש למנטרים]] */

$(function () {
    if ($.inArray(mw.config.get('wgNamespaceNumber'), [0, 10, 100]) < 0) return;  // Restrict to Main (0) and Template (10) and Portal (100)

$(function() {
	var t;
	new mw.Api().get({
		action: 'query',
		format: 'json',
		list: 'recentchanges',
		rcprop: 'ids|patrolled',
		rclimit: 1,
		rctype: 'edit|new',
		rctitle: mw.config.get('wgPageName')
	}).done(function(data) {
		t = data.query.recentchanges;
		if (t[0] && t[0].unpatrolled === '')
			mw.notify("מנטרים, שימו לב: העריכה האחרונה בדף זה טרם נבדקה");
	});
});

});
כפתור "מעבר למעלה" בתחתית הדף הסקריפט מוסיף כפתור "↟ מעבר למעלה ↟" בתחתית כל דף, בפינה השמאלית. לחיצה עליו גוללת את הדף בבת אחת למעלה*.
*ניתן לשנות את מהירות הגלילה מעלה על ידי החלפת המספר 200 (=200 אלפיות שנייה) שבשורה 23 לערך אחר.
הוסיפו את הקוד הבא לדף הסקריפטים האישי שלכם:
/* הוספת "מעבר למעלה" בשולי חלון הצפייה */
/* goToTop – Handy for phones. Adds a small button to the bottom left of the page which moves to the top of the page when tapped. */
/* https://en.wikipedia.org/wiki/User:Numbermaniac/goToTop.js :מקור */
$(function(){
'use strict';

$('body').append('<span id="to-top">↟ מעבר למעלה ↟</span>');
var $topButton = $('#to-top');

$topButton.css({
	'color': 'blue',
	'position': 'fixed',
	'bottom': '-30px',
	'left': '4px',
	'cursor': 'pointer',
	'transition': 'bottom 0.5s',
	'-webkit-transition': 'bottom 0.5s',
	'user-select': 'none',
	'-webkit-user-select': 'none',
	'-moz-user-select': 'none',
	'-ms-user-select': 'none'
}).click(function(){
	$('html, body').animate({scrollTop: 0},200);
});

$(window).scroll(function(){
	if ($(window).scrollTop() > 100 ) {
		$topButton.css('bottom', '4px');
	}else{
		$topButton.css('bottom', '-30px');
	}
});
});
כפתור "לבדיקה נוספת" הסקריפט מוסיף כפתור "לבדיקה נוספת" משמאל למעלה בדפי השוואה בין גרסאות. לחיצה עליו פותחת חלון הדומה לבקשת בדומה להסתרת גרסה מהמפעילים. למידע נוסף ולמשובים ⇱ הוסיפו את הקוד הבא לדף הסקריפטים האישי שלכם:

importScript('משתמש:מקף/CheckRequest.js');

מעקב למידה הסקריפט עוקב אחרי ערכים שנקראו באמצעות checkbox בראש העמוד של הערך, ומראה את ההתקדמות בעמוד הקטגוריה באמצעות מד התקדמות ו"v" ירוק ליד ערכים שנקראו. https://www.youtube.com/watch?v=P8sFyWh1d3g הוסיפו את הקוד הבא לדף הסקריפטים האישי שלכם:

importScript('משתמש:Yaproj6/מעקב-למידה.js');

גיבוי עריכות הסקריפט שומר את תכון הדף במצב עריכה ובמקרה שהדף נסגר ללא שמירה מציע לשחזר בהזדמנות הבאה של עריכת הערך (מזהה עריכת פסקה ועריכה של גרסה ישנה) הוסיפו את הקוד הבא לדף הסקריפטים האישי שלכם:

importScript('משתמש:מיכי י-ם/Back up edits.js');

סקריפטים נוספים[עריכת קוד מקור]

סקריפטים רבים נוספים ניתן למצוא בוויקיפדיה האנגלית: Wikipedia:WikiProject User scripts/Scripts (ייתכן שבהעברה לעברית יש לבצע התאמות קלות).