ויקיפדיה:סיווג עריכות/אודות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

תיוגי ויקי (Wiki labels) הוא מיזם ויקי המיועד לאסוף וליצור סיווגים לעריכות ולערכים בוויקי. המיזם נעזר בתוכנה שתסייע לעשות זאת בקלות. אפשר לפרש את "תיוגי ויקי" בשתי צורות: הן כתוצר של עבודה משותפת להשגת תיוגים לעריכות והן כפעולה של תיוג עריכות.

יעדים ומטרות[עריכת קוד מקור]

לוגו
לוגו

מטרת הפרויקט היא ליצור אוסף נתונים מתויגים שישרתו את קהילת ויקיפדיה וחוקרים העוסקים במחקר על ויקיפדיה (כדוגמת ניתוח איכות של עורכים חדשים[1] וקשרים בין עורכים[2]). בין היתר מאפשרים סיווגי עריכות לפתח כלי ויקי מתקדמים כדוגמת מודלים לבוט זיהוי השחתות en:User:ClueBot NG ותוכנות לטיפול השחתות כגון en:WP:STiki). השגת סיווגים כאלו של עריכות היא משימה קשה למדי, שכן היא דורשת השקעה של זמן ומאמץ רבים על ידי קבוצת משתמשים קטנה כדי לתייג את הנתונים.

הפרויקט מתמקד ב (1) זיהוי הזדמנויות ליצירת סיווגים חשובים לעריכות ולערכים, (2) הפצת הנתונים המסוווגים בצורה נרחבת ככל האפשר ו (3) להפוך את תהליך תיוג העריכות לפשוט ויעיל. ראו את רשימת המבצעים לרשימת מבצעי סיווג להשגת סיווגים מעניינים. אם אתם מעוניים לסיע, חתמו את שמכם ב רשימת המשתתפים. אם יש לכם רעיון לסיווג מעניין למידע בוויקיפדיה, אתם מוזמנים להציע אותו בדף השיחה.

כיצד אוכל לסייע?[עריכת קוד מקור]

יש כמה דרכים שבהן תוכלו לסייע למיזם.

סיווג עריכות
מיזם זה מתבסס על סיווג עריכות ונתונים בוויקיפדיה. עבור רוב מבצעי הסיווג, נדרש מספר רב של תצפיות שאותן צריך לסווג על מנת שניתן יהיה לעשות שימוש יעיל בנתונים. לכן אחת ממטרות המיזם היא לחלק את העבודה בצורה שיתופית בין כמה שיותר משתתפים. אם אתם מעוניים לתרום, הוסיפו את שמכם לרשימת המשתתפים.
תכנות
תיקון באגים, פיתוח יכולות חדשות ושיפור ביצועי המערכת. תיקוני קוד יתקבלו בברכה! ראו הקוד.
ניהול
הוספת קמפיינים, טיפול בבעיות במערכת וסיוע לחדשים בעבודת הסיווג. אם אתם מעוניים לסייע בכך צרו קשר עם EpochFail או He7d3r.

מיזמי אחות[עריכת קוד מקור]

ניקוד גרסאות כשירות (Revision scoring as a service)[עריכת קוד מקור]

לוגו מיזם ציון גרסאות כשירות
לוגו מיזם ציון גרסאות כשירות
למידע נוסף ראו m:Research:Revision scoring as a service/ORES

כלים שימושיים במיוחד לוויקיפדיה מסתמכים על סיווג אוטומטי של איכות העריכות. במסגרת פרויקט זה מפותח API שמאפשר לקבל ציונים לגרסאות המחושבים אוטומטית. אנו מאמינים ששירות כזה יאפשר לפתח בקלות רבה יותר כלים חדשים לוויקיפדיה ולפתח את הכלים הקיימים לוויקי חדשים. על מנת לפתח מסווגים אוטומטיים איכותיים, אנו זקוקים לנתונים מתויגים באיכות גבוהה, ולמשבצת זו נכנס פרויקט סיווגי עריכות. ראו ויקיפדיה:סיווג עריכות/איכות עריכות.

לוגו ORES
לוגו ORES

הדרך העיקרית שמפתחי כלי ויקי ישתמשו בפרויקט זה היא באמצעות שירות מבוסס REST ומערכת ניקוד הנקראת ORES (Objective revision evaluation service).‏ ORES מספק שירות המנקד גרסאות. לדוגמה, http://ores.wmflabs.org/scores/enwiki?revids=34854258&models=reverted מספק ניקוד ל"שחזור" עבור גרסה #34854258 בוויקיפדיה האנגלית.

הערות שוליים[עריכת קוד מקור]

  1. ^ Halfaker, A., Geiger, R. S., Morgan, J. T., & Riedl, J. (2012). The rise and decline of an open collaboration system: How Wikipedia’s reaction to popularity is causing its decline. American Behavioral Scientist, 0002764212469365. summary full paper
  2. ^ m:Grants:IEG/Editor_Interaction_Data_Extraction_and_Visualization